אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המהפכה שהתפספסה: למה הרכב מהעבודה מפנק פחות?

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
איכות היא פונקציה של מחיר ומחיר הוא פונקציה של גוזרי קופונים
השווי הכלכלי של הליסינג למי שנוסע עד 20 אלף בשנה הוא 1000 ש״ח לחודש פחות עבור רכב מאובזר חדש מאותו דגם. כמובן שניתן לחפש ולמצוא רכבי יוקרה מיד ראשונה במחיר שמשמעו חיסכון כולל של 12000 ש״ח לשנה. הרוב אינו מודע למחיר ובודאי שלא לאיכות והבטיחות שבאחזקה פרטית לעומת הליסינג
שבוי  | 24.05.14
20.
המעסיק אשם כי רוצה לשלם לליסינג הכי זול שיש. בלבד למקורבי מנכ"ל כמובן...
נותנים לעובדים לבחור מתוך רשימה מצומצת של רכבים הכי זולים שיש. רכבים שהמעסיק מקבל עליהם את המחיר הכי טוב מהליסנג. וזהו כסף כסף כסף אה... שכחתי לציין שסמנכ"ל ומעלה רשאי לבחור את הרכב המועדף עליו... מאובזר לחלוטין בהראל יש דרג ויש זרד
הראל | 22.05.14
19.
ההבדל האמיתי במחיר בין הגרסאות - הרבה יותר גדול.
היבואנים מתמחרים את הגרסאות השונות בהפרשי מחיר של 2,000 או 3,000 שקלים, כשברור שהעלות האמיתית של השדרוג גבוהה בהרבה. רק בקרת אקלים מפוצלת, לבדה, עולה אלפים רבים של שקלים יותר ממזגן רגיל. אז מה הסיפור? המחיר של הגרסה המאובזרת הוא המחיר "האמיתי". כולל 100% מס, רווח חזירי של היבואן וגם של המדינה, אבל זה, כאילו, המחיר האמיתי. המחיר האמיתי של הגרסה הנחותה זול בהרבה, אבל במחירון הוא מרחק 2,000 שקלים מהגרסה המאובזרת. כל צרכן פרטי, בוחר מיידית בגרסה המאובזרת, כמו שראוי. וכל חברות הליסינג בוחרות בגירסה הנחותה, אבל מקבלים, נניח, 25% הנחה מהיבואן. היבואן יכול לתת להם את ההנחה הזו על הגירסה הנחותה, אבל לא על הגירסה המאובזרת שעולה לו, ליבואן עצמו, הרבה יותר (יחסית, כמובן). אחרי שהרכב נסע שלוש שנים, וחברת הליסינג הרוויחה עליו היטב, יצחק לוי מחשב את מחירו בהתאם למחירון הפיקטיבי של הרכב הזה כרכב חדש. המחיר המתקבל קרוב למחיר שהרכב עלה לחברת הליסינג בפועל, ויוצא שהרכב עבד עבורה כמעט בחינם, כמעט ללא פחת. כווווולם מרוויחים, חוץ מהאזרחים... ככה זה ב"ביבילנד".
ישראל | 22.05.14
17.
אני נוהג ברכב ליסינג כבר כמעט 13 שנים
הלאנטיס שקבלתי ב-2001 היתה מאובזרת בשני חלונות חשמל, נעילה מרכזית, כרית אוויר לנהג ו-ABS. לפני מספר חודשים קבלתי פוקוס טורר ברמת גימור טרנד הבסיסית הכוללת: בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, מערכת מולטימדיה הכוללת מצלמה אחורית, דיבורית BT, GPS וחיבורי USB + AUX. גם הצד הבטיחותי לא מקופח ויש שש כריות אוויר ובקרת יציבות. נכון, אין גלגלי מגנזיום וגם גג שמש היה מתקבל בברכה... אבל אני לא חושב שאני נוהג ברכב "ערום" ולא מאובזר
נוהג ברכב ליסינג | 22.05.14
16.
איזה נחישות היתה לממשלה לדפוק אותנו ההייטקיסטים, הפכנו לפושעים
כל חודש אני משאיר בתלוש השכר קרוב לעשיריה מס!!! מה כל כך כאב להם לקרוע אותנו גם במס על האוטו! הרוב אצלנו עברו לזבל מיד שניה. מי יכול להרשות לעצמו 3500 שח בחודש על משפחתית פשוטה. והכי גרוע, שהפכו אותנו לפושעים, עם שלל שקרים ("רכב ליסינג נוסע 30אחוז יותר" - ברור כי הרכב השני הפרטי נסע פחות! זה לא שממוצע הנסועה עלה. שקרנים.) כאילו שאנחנו רוצים להחזיק 2 מכוניות. ממשכורת של 23, נשאר 11 אחרי מס ופנסיה, ועוד 2000 הולך רק על האוטו השני הטרנטה שלוקח אותי לעבודה. ולא, 3 שעות ביום תחבורה ציבורית זה לא פתרון. שעתיים פקקים + עשר שעות בעבודה זה די והותר. אני יודע שילדים זה מותרות ומישהו צריך לשלם על עובדי המדינה הפרזיטים אבל בכל זאת, יש איזה גבול שנחצה.
לפיד לא שכחנו | 21.05.14
14.
על רכב העבודה משלמים בנטו בערך את מה שמשלמים בברוטו בגלל המס
זה הסכום של הכסף בניקוי מס אם לא היית לוקח אוטו + הכסף שאתה משלם מס על שווי שימוש . בערך הממוצע בין עלות הברוטו ושווי השימוש. הבעיה העיקרית היום היא שהשווי שימוש הוא לא באמת השווי האמיתי. מי שלוקח רכב מהעבודה משלם מס כאילו הוא מקבל את האוטו בסוף התקופה. אין שום התחשבות בעלות הדלק שהעובד השתמש בו. אם היינו משלמים מס בעיקר על הדלק ולא על האוטו אנשים היו לוקחים רכבים חסכוניים ובטוחים יותר. היום לוקחים לפי גודל המשפחה והמחיר. בכל מקרה רכב גדול ובזבזני בדלק הכי שווה לקחת מליסינג בעיקר אם אתה גר רחוק. עדיין למעסיקים אין שום אינטרס לתת לאנשים אוטו שמבזבז הרבה דלק.
מישהו | 21.05.14
13.
ליסינג זו מכת מדינה
כשמקבלים רכב בליסינג, מתחילים לנסוע פי 2-3 מנהג ממוצע ברכב פרטי על מנת "לנצל את הרכב" כי משלמים עליו שווי מס, ואז כל סוף שבוע נוסעים נסיעה ארוכה וכל פעם שצריך ללכת למכולת - קופצים ברכב. מה שגורם לעומס הרבה יותר גדול על הכבישים, פקקים, יותר תאונות, יותר זיהום. גם הרבה נהגים שיש להם ליסינג לא אכפת להם מהרכב, אז מרשים לעצמם להתפרע בכביש, לחנות בצמוד לרכבים אחרים ולפתוח דלתות כך שיפגעו ברכבים אחרים. מכל היבט אפשרי - ליסינג זה רע.
נהג פרטי | 20.05.14
7.
שכחו פה דבר אחד חשוב -השינוי לא בא לטובת הנהגים הוא בא
לטובת הממשלה ..קמו וצעקו בממשלה שלא ייתכן שיש כל כך הרבה רכבי ליסינג ושזה לא הגיוני ששווי השימוש לא מייצג באמת את השימוש קרי 1800 ש"ח לברוטו לא מייצג באמת את מה שהרכב עולה . באו ואמרו -נתחכמא - נעלה מצד אחד את שווי השימוש כך שייצג באמת ובתמים את שווי השימוש כך שרק מי שצריך רכב ייקח אותו מהעבודה ומצד שני בואו נסיר מגבלות וחסמים ונוריד את מחירי הרכב .ברור שהחלק השני לא עבד ולא יצא לפועל אז אמור - בואו נתן ייצוג הולם לרכבים ירוקים ונתן הנחה בשווי מס ..גם זה לא עוזר . אז כולנו נתקענו עם רכבים שעלו מ114 אלף ל130 אלף, אותה רמת אבזור בסיסית, הגבלות על הדלק ברוב החברות ושווי מוגדל.על זה הכניסו גם את מדבקות "איך אני נוהג" והפכו קהל שלם שצריך את הרכב לשבוי ..תודה רבה .
עדי | 19.05.14
5.
המהפכה הצליחה:
מטרה 1: לגבות יותר מיסים מתושבי הפריפריה. הצלחה\כשלון: הצלחה, כ-1000-2000 ש"ח יותר מיסים משלמים תושבי הפריפריה מתושבי המרכז עבור תחבורה. מטרה 2: לעזור ליבואני הרכב למכור יותר ויותר ביוקר. מטרת העל לקבל שם ג'וב בבוא העת. הצלחה\כשלון: נתוני המכירות הגואים של היבואנים ונתוני הליסינג המצטמצמים מראים את ההצלחה. לא ביררתי מיהם הבכירים שעברו צד אל היבואנים לאחרונה. מטרה 3: למכור לציבור שזה נועד בשבילו, כדי שיקבל רכב טוב יותר. הצלחה\כשלון: כמו שכתבה זו מוכיחה, מדובר בהצלחה. לסיכום: עוד מהלך מוצלח של שרי המשקים של הממלכה על חשבון האריסים.
שרון | 19.05.14
4.
"יש לאוטו מפואר רק ג'אנטים מגנזיום"
קלעתם בול לדרג הניהולי שלנו. אם עובד רוצה רכב שיהיה גם בטיחותי וגם מאובזר וגם עם בקרת שיוט (אנחנו בקיריית גת וצריך כביש שש) אז אומרים לו ללכת לחפש ושהוא לא צריך ג'אנטים מגנזיום ושיפסיק להתפנק. להנהלה מאוד נוח לספר לעובדים שרכב מפואר (מי ישמע...מאזדה שלוש ושברולט קרוז הן מכוניות פאר) לא נמצא ברשימת ההצעות לעובדים ושהחברה משקיעה בביטוחי חיים ותנאים. גם רכב בטוח נחשב לתנאי העסקה.
עובד אינטל | 19.05.14
3.
תבדקו טוב טוב אם משתלם לכם רכב מהעבודה
יש מחשבונים חינמיים באינטרנט, עברתי לפרטי ואני חוסך במצטבר 1500-2000 שקל נטו בחודש וזה כולל את כל ההוצאות על הרכב, ירידת ערך, טיפולים, דלק וכו'... נכון, מקבלים רכב חדש בליסינג ולא רואים מוסך באופן אישי, אבל לי זה לא שווה עוד 50000-60000 שקל בשלוש שנים.
 | 19.05.14
1.
רכב חברה
לא מעט חברים שלי שיש להם רכב מהעבודה מתלוננים על אותם הדברים שעליהם כתבתם. כנראה שיש דברים בגו. אני את הרכב שלי קניתי בעסקת טרייד אין דרך אלבר (פשוט כי מצאתי שזה במחיר מחירון וזה חסך לי את הניסיון למכור), ולאט לאט אני מבין שכנראה שעשיתי בשכל- לא תלוי באף אחד
ברגר | 19.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת