אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מתפוררים ושותקים

60 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
הפוסל בממו פוסל
חצי קילומטר דרומה מהצפון בשכונת רובע לב העיר נמצא נדלן שווה ערך לזה בצפון הישן ומתפורר הרבה יותר. בניינים שלא שופצו מיום בנייתם בשנות השלושים, מולם הבניינים בצפון הם בנייני יוקרה. הצפון הישן הוא הבעיה האחרונה של מצוקת התפוררות העיר
תושב רובע לב העיר | 23.05.14
58.
מה כולכם מתבכיינים? מה אתם רוצים מחולדאי ? שפצו וחזקו על חשבונכם !!!! חוצפה !!
מי שרוצה לחזק את הבניין שלו - שיקח קבלן מוכר ידוע כטוב מאד, בקשו שיחזק את היסודות + מעטפת הבניין , ושלמו לו על חשבונכם . זה הבניין שלכם !!!!!!! איפה עוד בעולם ראיתם שהרשות המקומית משלמת לבעליי דירות בעבור שיפוץ ביתם ? הרי אין מדינה בעולם שדייריה לא חוששים מפני רעידות אדמה !! ושם הבניינים הם בני מאות שנים !!!!!!! מה פתאום שעיריית ת"א תשלם לכם בעבור חיזוק ושיפוץ ??????????? חולדאי צודק: אסור להוסיף דירות חדשות על גגות בניינים ישנים !!!!! רק לחזק את הקיים !!!!!!!
חולדאי צודק ביותר - הפסיקו להתבכיין  | 23.05.14
57.
אסונות
בתל אביב כמו בישראל,מה חדש? אחרי שיקרה אסון ובית שלם יתמוטט על יושביו חו"ח יתעוררו וגם יעמידו לדין את מקבלי או יותר נכון את אילו שלא קיבלו החלטות נכונות,רק השבוע ראינו את קו הרכבת לשדרות חשוף לחלוטין לירי מכיוון עזה וזה לא שלא התריעו על כך,אז התריעו,הכלבים נובחים והשיירה ממשיכה.חולדאי נוהג כמו ראש ממשלתנו ובגדול,"אחרי המבול",הבה נתגלגלה בכיף,קבלת פנים למכבי,מגדלי יוקרה וארנונת עסקים בשמיים,איזה יופי.אבל כרגיל, אנחנו האזרחים אשמים,בחרנו בו ונאכל את הלקרדה.
גלגלון | 22.05.14
53.
תמ"א 38 זו המצאה ישראלית בלבד שבאה בעצם למצוא עוד ועוד פרוייקטים לשיפוצניקים
תמ"א 38 לפחות האחת 38-1 לא תענה על שום רעידת אדמה !!!!!!!!!!!!!!!! רק חיזוק הבניין הקיים היטב היטב בכספכם , אולי יעזור במשהו. תוספת קומות - תמוטט את החלק הישן לראשונה ומיד אח"כ את החלק החדש, גם אם יחוזקו בקונסטרוקציות חדשות. איך קם חוק העזר הזה ? בכלל לא כתשובה לרעידת אדמה !!!!!!!!!! בשנת 2005 היה באילת כנס של קבלנים קטנים שחיפשו מקורות הכנסה נוספים , זו היתה תקופהשל מעין מיתון קטן בעבורם , ופתאום עלה למישהו הרעיון הטיפשי הזה של תמ"א38-1 כדרך לעשות כסף על חשבון הציבור ואז הלבישו את זה על רעידת אדמה . זו שטות שאין שנייה לה. אין שום מדינה נוספת ואחרת בעולם , שקיים בה הסיפור הזה של תמ"א 38-1. זו המצאה ישראלית טיפשית אחת ויחידה בעולם !!!!!!!!!!
תגובה ל-מגיבה 15- גליה | 21.05.14
52.
חולדאי רוצה שתעברו למגדלים
אני לא מבין מה לא ברור כאן - חולדאי פשוט רוצה שתעברו למגדלים שהוא בונה לעשירים. הוא רוצה להתיש את התושבים הוותיקים של תל אביב, רוצה להעיף את כל הסטודנטים, ולבנות רק מגדלים ואיזורי מסחר - שיכניסו לו כסף, כסף ועוד כסף. אבל אני לא מבין: על מה הפליאה? אתם בחרתם בו! שוב ושוב! אתם בחרתם באדם שהצהיר באופן גלוי לחלוטין, שהעיר המושלמת מבחינתו היא עיר נטולת תושבים! אז למה אתם מצפים שהוא ינהג באופן שונה? אני עזבתי את תל אביב אחרי עשור, כי: א. לא יכולתי להרשות לעצמי לגור בעיר הזו יותר. ב. הבנתי שלעירייה לא באמת אכפת מהתושבים. בשביל ראש העיר, כל תושב הוא עוד מספר, שורה בחשבון הארנונה. ואם אפשר לחלוב עוד קצת - אז למה לא. וראש העיר הזה הוא אומן בחליבת תושבים, ודוגמות באמת שלא חסר. שימו לב לנתון המדהים הבא: עיריית תל אביב סיימה את 2013 עם עודף תקציבי של מיליארדים, אבל עדיין דורשת עכשיו מהממשלה להעלות את הארנונה מעל לרף העליון (!), שאושר ע"י משרד הפנים. למה? ככה. כי הם יכולים. בינתיים, בראשל"צ, העיר אליה עברתי לפני 6 שנים, זו כבר השנה הרביעית ברציפות (!), שבה העירייה מורידה את הארנונה ב-2%. כן, קראתם נכון - מורידה (!) את הארנונה. ובינתיים, ראש העיר מבטיח להמשיך במגמה הזו לפחות עוד שנה. האם אנחנו מקבלים שירותים פחות טובים מהעירייה שלנו? לא ממש. יש פה המון פינות ירוקות, גני שעשועים, פארקים לכלבים, הרחובות נקיים רוב הזמן, ואפילו יש יותר חנייה. נכון - לא הכל מושלם (הקשרים של ראש העיר שלנו עם אנשים מושחתים, הם לא גאווה גדולה לעיר הזו, ולצערי זה נודע לנו רק אחרי הבחירות האחרונות), אבל זה הרבה יתר טוב מאשר מה שקורה בתל אביב. אז מה הפיתרון? הדרך היחידה לשנות משהו בתל אביב, להחזיר את תלאביב לתושבים שלה, הייתה להעיף את חולדאי באוקטובר האחרון, ולהחליף אותו בניצן הורוביץ (או בהתמודדות הקודמת - בדב חנין). אבל אתם החלטתם לתת לו עוד קדנציה. עכשיו חכו עוד 5 שנים. נראה מה יישאר מהעיר הזו עד אז.
גיא | 21.05.14
50.
העיר המתפוררת
לאחר עיון מעמיק במאמר ובתגובות למאמר,ובהתייחס לעיר הלבנה ושימורה בסגנון אונסקו לא נותר לי אלא להביע את אמונתי ותקוותי ברשות המקומית שתידע להשביח את רובע 3 ע"י הריסת בנינים ישנים משנות השלושים ו ארבעים של המאה הקודמת לטובת בניה בטיחותית מתקדמת בתקנים הולמים .בנייה חדשה ברובע תיתן תנופ ה לעסקים לרבות תוספת אוכלוסיה קבועה ואיכותית .תמא 38/1 לא תפתור את בעיית הבניין הישן עם תשתיות רעועות לטעמי תמא 38/1 היא טיפול קוסמטי או אקמול לחולה סרטן. רק תמא 38/2 הריסה ובנייה תציל את העיר המתפוררת מאסון.
תלאביבית מלידה | 21.05.14
48.
בטחון תושבי העיר גובר על "יתרונות" העיר הלבנה
אני מסכים לנאמר בכתבה ומבקש להפנות את תשומת ליבו של ראש עירנו הנכבד לאחריותו הישירה לכל נזק ופגע בנפש שיקרה,לדאבוני, בהמוניו ביום צרה, עת יעופו טילים ( הלוואי ואתבדה) ויתפוצצו בעירנו, והפעם במספרים ובעוצמות שלא ידענו . ואנו, תושבי העיר נותרים , למעשה , ללא מיגון ראוי ! ראש עירנו - דע לך כי הינך נוטל על עצמך אחריות רבה מדי בבואך למנוע מתושבי העיר אפשרות לדאוג לבטחונם . ולא דיברתי על המראה המזויע של מרבית הבתים קלופי טיח החזיתות ... אנא, ראש עירנו, הפעל שיקול דעת נוסף כי טובת תושבי עירך ובטחונם ומראה הבנינים ברחובות העיר - גובר על שיקולי העיר הלבנה .
גבי | 21.05.14
47.
אסור בשום אופן להוסיף דירות ואפילו אחת , על בניינים ישנים בת"א. אפילו ויחוזקו הם יתמוטטו מהר מאד
בניינים משנות החמישים, שישים , אם יוסיפו עליהם דירות חדשות , אפילו ויחוזקו בקונסטרוקציות חדשות , יתמוטטו בקלות רבה ביותר. ראו מצגת המסבירה זאת : http://www.youtube.com/watch?v=fpsGVKlNIek כדי לחזק בניינים ישנים וגם להוסיף דירות על הגגות , יש לעבוד עם חומרים מיוחדים במינם חזקים ביותר אך מאד מאד קלים , שהם מאד יקרים. אף יזם לא יקח זאת על עצמו. לכן , ברור שכל בניין ישן , שמוסיפים עליו דירות נוספות יתמוטט כמו גפרורים.
אסור להוסיף דירות על בניינים ישנים !!!!!!!!!!!!!!!! | 21.05.14
44.
סוף סוף מישהו שיוצא נגד החלמאות
רק רעידת אדמה קלילה ו-80 אחוד מהעיר אבק, ואולי אז יתחילו לחשוב לפני שבונים ומעצבים. כעת זו עובדה; מלבד כמה משומרים חמודונים, העיר מכוערת ודוחה, כמו הנס של בנין העירייה במרכזה, וציפוי דקורטיבי של צואת כלבים על המדרכות - בשום מדינה בעולם זה לא קורה. הייתי מחזיר לוחמנים כמו גודוביץ, לזירה.
ראובן | 21.05.14
41.
מספיק ללכת באלנבי ולקבל חלחלה ממצב הרחוב והבניינים
אני כמעט כל חיי גר בת"א ואף פעם לא אהבתי ללכת ברחוב הזה, כמו בעולם שלישי, מוזנח, מלוכלך, מתפורר, שחור ורועש מאוטובוסים. חולדאי דואג לבנות מגדלי ענק ולחסום לנו את האויר מהים, אבל באמת לשפץ את העיר הוא לא דואג. חבל!!
תל-אביבי | 21.05.14
37.
בעלי הדירות מזינחים עשרות שנים הבנינים מסרבים לשפץ בכסף שלהם .רוצים קומבינה שיפצו להם בחינם
אני כוועד הבית ב2 בנינים שגרתי רבתי עם בעלי דירות על כל תיקון קטן- אנשים חרא לוקחים שכר דירה שמן מאוד מזניחים הבניין , לא רוצים לשלם כלום, ואז שבאים למכור פתאם נזכרים שהכול פה בעצם מוזנח - הגינה ,החדר מדרגות, הנקיון הגג, ומה בעצם לא . יש דרך לשיפוץ קוראים לזה "עזרה ובצרון " יש רחובות שבהם עשו זאת ולכן שם הדירות שוות יותר למשל רחוב ליליאן בתל אביב אבל רוב העיר מוזנחת כי אנשים קמצנים וחמדנים . כל הסיפור הזה של מאבק בתוכנית מתאר זה בגלל שהם רוצים מאוד דירה חדשה בלי לשלם היטלי השבחה ובלי לעבוד קשה ע"י תמ"א 38 בחינם . חולדאי ראש עיר אמיץ בניגוד לצבי בר המושחת ברמת גן הבין שהוא חייב לשים בלמים לכל הטירוף הזה אחרת הרובעים יקרסו מצפיפות ובעיות אחרות .
תושב ת"א 20 שנה ! | 21.05.14
36.
יואל תסהיר לי למה אי אפשר לבנות על בניין לשימור מחמיר?
תחשבו שניתן יהיה לבנות על כל בניין כזה עוד שלוש קומות כלומר עוד 12 דירות. יותר היצע פחות ביקוש. צה קיבלה עיריית תל אביב מאונסקו עבור ההכרזה? אני מדבר בכסף לא במיתוג? כיצד תושבי העיר נהנים מהכסף הזה? את האינטרס של מי בדיוק הדבר משרת?
מכר | 21.05.14
34.
עיריית תל אביב נושאת באשמה חמורה בגין ההזנחה הקיימת
רק במקומות שאינה צריכה "להתלכלך" הבניינים בלב העיר מיוחדים אבל לא עד כדי סכנת חיי אדם. החלטת אונס"קו וכבודה של מהנדסת ניצה סמוק יצרה הקפאת מצב שבו כל הדיירים סובלים במקום לשמר 10-20 בניינים מיוחדים ברוח התקופה , הכלילו אזור שלם שבו מתגוררים אלפי תושבים. אף אחד לא מתחשב בכך שהמצב שנוצר מקפיא או גורם להתפוררות מבנים על תושביהן. אין חנייה , אין ממ"ד והחיים ב"זבל"!!! כל הכבוד לך יואל אסתרון על העלאת הנושא , על עיריית תל אביב לבוא לקראת התושבים, במידה ומעוניינים בשימור ,אולי ואף לעזור במימון היקר מאוד אך חובה לשפץ במיידי ,ולא - לקנוס בחומרה את בעלי הבניינים. ואולי בכלל לתבוע את העירייה על שמעכבת שיפוצם...
תל אביבית | 21.05.14
33.
כתבה מעולה - כל מילה בסלע
מה עם ההתחדשות העירונית. העירייה חייבת לעודד את התושבים לשפר את חזות העיר וזה לא יעלה לה כסף. פשוט צרות עין של העירייה המונעת שיפור חזות העיר ממניעים זרים. תכנית תמא 38/2 מתאימה דווקא לתל אביב והיא יכולה למנף את העיר לדרגות שאונסקו תכריז עליה כשמורת טבע ארכיטקטונית.
מאיר | 21.05.14
32.
הבניינים בישראל בכלל מתיישנים וחובה אחרי 60 שנה להרוס ולבנות מחדש,לא צריך להיות
מומחה גדול בשביל להבין זאת,תחילה יש לפנות ולהרוס את השיכונים של שנות ה50 שרובם נבנו בצורת רכבת של 3 קומות, ושלא תגידו לי שאין קרקע לבניה כי יש מספיק אם רוצים,אם ייהרסו כל המבנים הנמוכים ניתן לבנות מאות ואלפי יחידות דיור, רק שאין מי שיזום את זה, כולם מתבצרים באינטרסים שלהם.
ששש | 21.05.14
30.
אתה צודק לגמרי. הסיפור ההזוי הזה עם אונסק"ו הרס את ת"א.
רק התואר הזה של "מורשת עולמית" היה חסר. פתאום הפקידונים למדו שיש כל מיני כנסים של אונסק"ו בחו"ל, עם כיבודים וטיסות וטיולים. כל זה בשביל כלום ואפס. למי זה נותן משהו?! את מי בדיוק זה משרת?! ומה פתאום אוסף של בנייני בטון מתפורר ישן באיכות מזרח תיכונית תורכית-מנדטורית, צהובים, דהויים והרוסים, צריך להיקרא "העיר הלבנה"?! אבל הפקידונים של כיכר מלכי העירייה לא יחלמו להודות על האמת, לזרוק לפח את "המורשת העולמית" המגוחכת הזאת של שליכטה ושפריץ של כמה פועלי סולל בונה מימי אנו באנו, ולהתחיל להוריד חצי מהעיר הזאת לטובת פארקים רחבים שביניהם מגדלי מגורים אמיתיים. עם דירות בגדלים בינוניים למשפחות קטנות ממעמד הביניים, מתקני טיהור מים ואיכות סביבה, אנרגיה סולארית לבניין וכדומה. הו לא רק לא זה. רק שלא ייקחו לחולדאים ולעכברושים את הטיולים לאירופה לכנסים.
אזרח מיואש לחלוטין | 21.05.14
25.
אין חדש!
הנושא הוא הרבה יותר רחב מאשר עיריית תל אביב - הוא קיים בכל הארץ. מעבר לנושא תמ"א 38 שמכסה לכאורה בנינים שיש בהם סכנה של רעידת אדמה - יש בארץ הרבה בנינים שבנויים על חלקות קרקע ענקיות ובניצולת קטנה, בנינים שעלות השיפוץ שלהם (חיצוני ופנימי) מתקרבת לעלות הבניה מחדש כדומה וכדומה. לא העיריות (שברוב המקרים לא מעונינות לבצע תהליכי תב"ע) מהסיבות הפנימיות שלהם ולא משרד הפנים ומשרד השיכון מעונינים לגעת בנושא הזה. במקרה הטוב הם מתעסקים עם "חורבות" של 50 שנה ויותר ויוצאים בפתרונות פינוי/בינוי - אבל יש גם "חורבות" שהם בנות 30 שנה ופחות, או בתים שיושבים על שטחי אדמה עצומים וארכאיים. אם מישהו היה מרים את הנושא, הוא היה מגלה שבאיזור המרכז (שהוא המנוע של עליית מחיר הדירות) למשל מחיר הקרקע לדירה היה יורד כתוצאה מפעילות כזו ופתאום היה אפשר להנות מהורדת מחיר הדיור. אבל, לצערנו, לאף אחד, החל מהבנקים ועד העיריות אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור - כולם רוצים לשבת על "סיר הבשר" ולא לגרום לשינוי שישפיע עליהם. חבל, חבל, איפוא המעוף, המוח היהודי וכומה שמדינת ישראל בורכה בהם - יש לנו רק ביוקרטיה ועוד ביוקרטיה.
משה | 21.05.14
11.
התחדשותת עירונית רובע 3
מאמינה שראש העיר יקבל בהקדם החלטה אמיצה לשנות את פני העיר הלבנה ברוח הקידמה וגם ברוח אונסקו אין סתירה בין שניהם.תמא 38/2ברובע 3 תוספות לגובה 7.5-8 קומות בהחלט סביר בתוספת כזו תל אביב לא תיראה כמו מנהטן .נהפוך הוא העיר תשנה פניה לטובה. בנינים נבחרים בלבד ישומרו . יהיה winwin.העיריה תרויח התושבים ירויחו .עדיף להרוס ולבנות חדש באופן יזום מאשר רעידת אדמה או סופה כבידה... הבתים ברובע 3 מתפוררים ויפה שעה אחת קודם.
תל אביבית מלידה | 21.05.14
7.
זה מתאפשר, בין השאר בגלל...
שמרבית התושבים (ואני ביניהם) הינם שוכרים צעירים, שלא חושבים על עתיד העיר כי בסופו של דבר אנחנו נעזוב ונשאיר את הבניינים המפורקים לדור הבא. בגלל שאנחנו מוכנים "להתכלב" בדירה קצת מתפוררת, כי זה מוריד מעט משכר הדירה. כי שיפוצים זה לא נוח עבור בעל הבית ועבור השוכר - האחד משלם והשני משלם יותר וגם צריך להתמודד עם העבודות עצמן. כי לעשות סדר ולהבין מה הולך בכל בניין - מה של מי, מה חוקי ומה לא, וכו' - זה פרויקט מורכב יותר מרכבת תחתית.
IdoL | 21.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת