אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האוצר מזהיר: הקמת רכבת לאילת תעלה 50 מיליארד שקל

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
הרכבת לאילת מיותר.
מי שאומר שזה תחרות לתועלת סועץ. מה ניראה לכם שאוניות יפרקו את המטען באילת יסיעו אותו לאשדוד ושם חסן יעמיס להם חזרה על אוניה. זה גם לא יקרב את הפריפריה. כי כולם יתקעו בכניסות למרכז. כי אין במרכז תחבורה ציבורית כמו שצריך. וחוץ מזה אני חושב שכדאי להשאיר את הפריפריה כמקומות פתוחים למען הדורות הבאים.
וינו | 27.05.14
19.
אומדני עלות
מתוך העיתונות ב-25 ליוני 1992: הממשלה אישרה עקרונית הקמת מסילה באורך 170ק״מ, בין נחל צין לאילת, בעלות של 200 מליון דולר. מתוך העיתונות ב-25 לאפריל 2005: עלות סופית של הרכבת לאילת 6.5 עד 7 מיליארד שקל(בעקבות תקון טעות ראשונית לפיה האומדן היה 3.5 עד 4 מיליארד שקל). מתוך העיתונות ב-11 לפברואר 2012: עלות הקמת הקו לאילת נאמד בכ-25 עד 30 מיליארד שקל. הוא אמור להציע נסיעה מהירה במיוחד.
סקורפיון | 26.05.14
11.
אם שר התחבורה אומר 24.50 מיליארד שקל אז הוא יודע מה הוא אומר
אה, חריגות עד 20% זה כבר 29.5%. כולם יודעים שמנסים "למכור" מיזם לממשלה, למועצת המנהלים או לכל גוף דומה הכל ורוד, אבל המציאות תמיד טופחת על פנינו. לדוגמא "החפירה הגדולה " בבוסטון אמורה הייתה להצתבצע תוך 10 שנים, בפועל זה ארך רק 14 שנים העלות הייתה אמורה להיות רק 6 ביליון דולר ובפועל פי 2.5 - 15 ביליון דולר. אז ברור ששר התחבורה שלנו יבצע בדיוק בזמן ובחריגה תקציבית רק של 20%. אנחנו מכירים את יכולותיו הרי אנחנו רואים את התוצאות בכבישי הארץ כל הזמן... ומה עם הנמל החדש מר כ"ץ כמה זה יעלה ? כמה זמן זה תימשך ההקמה ? כמה תהייה החריגה ?. אבל השאלה האמיתית והגדולה היא מי בכלל צריך את הרכבת הזו !?
אדר | 26.05.14
7.
להתחיל לעבוד, מספיק ברבורים. רכבת מאילת עד קרית שמונה. זה חזון בניית הארץ!
תנו לסינים לבנות - יעלה פחות כסף. לבנות מסילת רכבת לאילת - חיוני, יחד עם שיפור המסילה והתחנות בדרך. הירוקים - תמיד התנגדו, תמיד מתנגדים. בגלל זה 'העיפו' אותם מועדות התכנון ובצדק (הרכבת לאילת תפריע לשינה של הירבועים.... כדברי חיליק "דבר חלש"...)
אלי בר-נס | 26.05.14
6.
עוד פרויקט מיושן ובזבזני מהממשלה הכושלת
במקום לפתח מערכות תחבורה ציבורית נורמלית בתוך המטרופולינים ובניהם מקימים רכבות לאזורים עם מעט אוכלוסיה יחסית. כרמיאל, בית שאן ועכשיו אילת. לא שצריך להזניח את המקומות האלו אבל רכבת לא תפתור שם שום בעיה, ראו הרכבת לדימונה. במקום זה עדיף לייצר שם תחבורה ציבורית רגילה נורמלית (אוטובוסים בהרבה מקרים זולים יותר ומהירים יותר מהרכבת) ומקומות תעסוקה. הרכבת לאילת שתפעל רק בקיץ ונסיעה בה תעלה כמו טיסה... עוד כסף שנזרק לפח וטבע שנהרס.
 | 26.05.14
2.
קודם כל להקים רכבת תחתית באילת
מסלול הרכבת התחתית צריך להתחיל מהנמל , לעבור דרך מרכז העיר , בהמשך לאזור המלונות ומשם כרכבת רגילה עד לשדה התעופה המוקם בבקעת תמנע, ליד שדה התעופה יוקם מסוף מכולות, כך שכל המשאיות שמגיעות כיום לאילת יגיעו רק עד למסוף ולא יסתמו את כבישי אילת. גם התיירים (מקומיים וזרים) המגיעים בטיסה יחסכו את הנסיעה באוטובסים וכמו בכל עיר תיירות מכובדת יגיעו ברכבת ישירות משדה התעופה למלון.
אחד העם | 26.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת