אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בית קברות לכלי רכב: לאן נוסעות המכוניות החדשות שלא נמכרות?

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

44.
זה לעולם לא יעבוד...
קו ייצור סטנדרטי מוציא מכונית כל 55 שניות!! במפעל יש מינימום 2 קווים (גם בשביל גיבוי) לרוב 4-8 קווים!! זה אומר כל 10 שניות מכונית מכל מפעל. בכל מדינה באירופה יש כ-5 מפעלים... אין מצב שזה יימכר אי פעם. אלא מה, חברות הרכב מקבלות מענקים להקים מפעלים במקומות ללא עבודה, עכשיו אי אפשר לסגור כי זה ייצור אבטלה, עלות מכונית שיורדת מפס ייצור כ-5000 דולר, אז עדף להמשיך לייצר ולתת למעגל השקר להמשיך להתגלגל......
עופר | 31.05.14
38.
לא יאמן! ממש כמו שעושים עם ירקות! הקפיטליזם מיצה את עצמו.
הגיע הזמן לכלכלה חדשה. כלכלה שראשית כל דואגת למילוי צרכי כל אדם בעולם ללא שום קשר לסוג העבודה שלו אלא רק למאמץ שהוא משקיע. זה רק אומר שאם היו מורידים את המחירים באחוז מסוים - היו קונים את כל המכוניות הללו, וגורטים מאות מליוני מכוניות ישנות לא בטיחותיות ומזהמות וגם מגבירים את השיוויון בין בני האדם.
יסוד | 28.05.14
37.
משהו בחשבון לא מסתדר לי........
מהתאור בכתבה משתמע שישנן 10 מליארד חדשות שמחכות לעלות על הכביש..... איך אם כל אוכלוסיית העולם לא עולה על 7 מיליארד? אם היו כמויות כאלה של רכבים בהמתנה כל חברות הרכב בעולם היו פושטות רגל. נראה לי שהכוונה אולי היתה ל 10 מיליון ולא מיליארד!! וחלק מהמאגרים הגדולים הללו בהמתנה עד שיועברו לשווקים אחרים בעולם. כי היום בעולם שבו כל מפעל ייצור מייצר על אותו קו מספר דגמים שונים, הם מיצרים כמות גדולה ע"פ תחזית מדגם מסויים ומוציאים לאחסון, ועוברים לייצר דגם אחר וכן הלאה כך שבפועל הרבה מהמכוניות הללו כן נמכרות וכן מגיעות לצרכנים רק במקום לייצר ע"פ הזמנה מייצרים כמות ע"פ תחזית. כך מגיעים למבצעים השונים של המכירות, זה בטח לא שכל העולם מטומטם ומייצר פי 4 מכוניות מהאוכלוסיה הפוטנציאלית לרכישת רכב בעולם.
חשבון פשוט | 28.05.14
35.
אז הציבור יאמר את דברו. יפסיק להיות מטומטם. יחרים את יצרני המכוניות
ולא יקנה רכב חדש גם בשנה הבאה וגם בשנה אחריה ונראה מה יקרה. לדעתי יצרני המכוניות יבינו את הרעיון ויוזילו מחירים או פשוט יסגרו מפעלים. כל המשק מבוסס על עדרי אדם סתומים ופתאים שאוכלים את כל מה שמוכרים להם בפרסומות ומשכנעים אותם לשדרג את עצמם, תתאפקו שנה-שנתיים ותראו איך אפשר לשנות מציאות צרכנית ובקלות . אל תדאגו , הרכב שלכם מסוגל לנסוע עוד שנתיים בלי בעיה.
שמעון | 28.05.14
34.
הם מעדיפים למכור מעט ביוקר במקום הרבה בזול
אם כל כך הרבה מכוניות לא נמכרות, זה אומר שהיצרנים וסוכני המכירות / יבואנים שלהם לא השכילו להגיע אל נקודת האיזון של הרווחים והמכירות. אם המחירים היו זולים יותר מלכתחילה, אנשים היו קונים יותר מכוניות והרווח פר מכונית אולי היה קטן יותר ליצרן ולסוכן או היבואן, אבל בסה"כ היו מוכרים הרבה יותר מכוניות והרווח הכללי היה עוד עולה. אבל החזירות טרפה עליהם את דעתם כנראה.
טיפשות | 28.05.14
19.
החזירות במיטבה
כמו שנאמר בכתבה - היצרניות והיבואניות לעולם לא ימכרו את הרכבים הללו בגרושים מהסיבה הפשוטה שאז הלקוחות פשוט יחכו לרגע הזה ואז יקנו. ככה החברות יפסיקו להרוויח מליארדים. אילו היבואנים היו מורידים את מרווח הרווח שלהם והיו מרוויחים 30% על רכב במקום 120% לא היינו רואים תמונות כאלה.
תומר | 28.05.14
13.
ואו. זה בדיוק מה שהיה ברוסיה הקומוניסטית!
הייתה שם מערכת של משרד אחד שאחראי על ייצור ומשרד אחר שאחראי על צריכה. 2 הסקטורים לא תקשרו אחד עם השני וכך מפעל נעליים רוסי שכל המטרה שלו הייתה לייצר ואת הבונוסים קיבל ע"פ תוצרת- התעסק רק בזה, הוא הפיק נעל ונעל ועוד הררי נעליים... ומה קרה למוצר אח"כ? כלום שכב שנים במחסנים של החנות כי גם לחנויות היה אסור להוריד מחירים והנעליים המקומיות לא היו משהו מבוקש. השיטה הבזבזנית הזו זו בדיוק מה שהפיל את רוסיה (אוקיי ,טכנית זה היה גורבצ'וב והוא נכנס כקטליזטור שאלמלא הוא הרוסים עוד יכלו למשוך את העגלה עוד כמה זמן, אבל כיוון המגמה היה ברור) והיה לאחת מנקודות הביקורת הנוקבות ביותר מצד המערב הקפיטליסטי. מסתבר שהקפיטליזם צבוע ומשתמש בדיוק באותן שיטות.
 | 27.05.14
11.
באיזה מודלים מדובר?
ראשית - אין בעולם "עשרה מליארדים של מכוניות." התפוקה השנתית של ארה"ב עומדת על בערך 12 מליוני מכוניות חדשות כל שנה. שנית - התפוקה היום קשורה לצריכה, והחברות היותר מתוחכמות למדו ליצר לפי הזמנה, וכך למנוע מגרשי חניה ללא דורש למוצרים שלהם. שלישית - את המודלים הקודמים ניתן לרכוש בהנחה ניכרת, על מנת לפנות מקום.
צמבל | 28.05.14
4.
פשוט הזוי
שחברות הרכב מייצרות כל כך הרבה רכבים רק מכוח ההכרח הכלכלי-תשתיתי שלהן. זה נשמע מצד אחד כל כך קפיטליסטי - מייצרים הרבה כי יש תשתית ומפעלים ולא רוצים להאט, ומצד שני מנוגד לגמרי לקפיטליזם שאומר שצריך להיות איזון בין היצע לביקוש. יכול להיות שזה פשוט סימפטום של בועה שבה כל יצרנית שלא תתאים את קצב ההיצע לקצב הביקוש, תיגרר להפסדי ענק (מה האינטרס לייצג המוני מכוניות ללא שימוש?) ותפשוט רגל בסופו של דבר. בכל מקרה על המדינות להתערב ולאסור את הדבר הזה הן בשם ההגונות הכלכלית והן בשם הפגיעה שלא לצורך באיכות הסביבה.
גיל | 28.05.14
1.
אז למה לא למכור אותם בזול לתושבים במדינת עולם שלישי שבכל מקרה לא יקנו רכב חדש?
מדינות כמו לבנון, עירק מקומות באפריקה... כן גם ישראל מדינת עולם שלישי, אבל כאן ימשיכו לקנות גם אם המחיר יהיה פי 10 משאר העולם, לפוזה הישראלית אין מחיר. וגם אם היו נותנים את המכוניות במחיר טוב בישראל, סביר להניח שהיבואן או מקורב אחר היה מקבל את זה בגרושים ומוכר את זה במחיר מלא. אבל יש הרבה מדינות שמרבית התושבים עדיין נוהגים ברכבים ללא כריות אוויר ואפילו ללא חגורות. והם יכולים להציג את זה כסוג של הנחה/תרומה, ועל הדרך יעשו יחסי ציבור שהם דואגים לבטיחות.
תומאס | 28.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת