44. זה לעולם לא יעבוד... קו ייצור סטנדרטי מוציא מכונית כל 55 שניות!! במפעל יש מינימום 2 קווים (גם בשביל גיבוי) לרוב 4-8 קווים!! זה אומר כל 10 שניות מכונית מכל מפעל. בכל מדינה באירופה יש כ-5 מפעלים... אין מצב שזה יימכר אי פעם. אלא מה, חברות הרכב מקבלות מענקים להקים מפעלים במקומות ללא עבודה, עכשיו אי אפשר לסגור כי זה ייצור אבטלה, עלות מכונית שיורדת מפס ייצור כ-5000 דולר, אז עדף להמשיך לייצר ולתת למעגל השקר להמשיך להתגלגל...... עופר | 31.05.14 (ל"ת)
42. לצערי, כנראה רוב הרכבים שרואים יגרטו גם אני הייתי רוצה שאחרי 5 שנים בשמש הקופחת המכוניות האלה יעלו מחצית מערכן הראשוני, אבל כנראה אחרי 20 שנה יגרטו את כולן, אחרי שיהפכו לחלודה. הפתרון בעתיד יבוא מבניית מכוניות לא לפי הערכה סטטיסטית של קונים, אלא לפי דרישה. אוונגרד | 29.05.14 (ל"ת)
41. לקחת את כל המכוניות, וליצור מהן גליוטינה ענקית שאפשר להכניס לתוכה במכה אחת, 1000 ראשים של חזירונים. קארל מרקס | 28.05.14 (ל"ת)
40. אז שיקחו את המכוניות האלה ויתיכו אותם ויעשו מהם מכוניות חדשות במקום להוציא ברזל מאדמה | 28.05.14 (ל"ת)
39. ל37 כתוב 10 מליארד מכוניות ה-ראויות לעלות על הכביש, ולא מחכות, זה לא משהו בחשבון לא מסתדר, זה בהבנת הקרא עומר | 28.05.14 (ל"ת)
38. לא יאמן! ממש כמו שעושים עם ירקות! הקפיטליזם מיצה את עצמו. הגיע הזמן לכלכלה חדשה. כלכלה שראשית כל דואגת למילוי צרכי כל אדם בעולם ללא שום קשר לסוג העבודה שלו אלא רק למאמץ שהוא משקיע. זה רק אומר שאם היו מורידים את המחירים באחוז מסוים - היו קונים את כל המכוניות הללו, וגורטים מאות מליוני מכוניות ישנות לא בטיחותיות ומזהמות וגם מגבירים את השיוויון בין בני האדם. יסוד | 28.05.14 (ל"ת)
37. משהו בחשבון לא מסתדר לי........ מהתאור בכתבה משתמע שישנן 10 מליארד חדשות שמחכות לעלות על הכביש..... איך אם כל אוכלוסיית העולם לא עולה על 7 מיליארד? אם היו כמויות כאלה של רכבים בהמתנה כל חברות הרכב בעולם היו פושטות רגל. נראה לי שהכוונה אולי היתה ל 10 מיליון ולא מיליארד!! וחלק מהמאגרים הגדולים הללו בהמתנה עד שיועברו לשווקים אחרים בעולם. כי היום בעולם שבו כל מפעל ייצור מייצר על אותו קו מספר דגמים שונים, הם מיצרים כמות גדולה ע"פ תחזית מדגם מסויים ומוציאים לאחסון, ועוברים לייצר דגם אחר וכן הלאה כך שבפועל הרבה מהמכוניות הללו כן נמכרות וכן מגיעות לצרכנים רק במקום לייצר ע"פ הזמנה מייצרים כמות ע"פ תחזית. כך מגיעים למבצעים השונים של המכירות, זה בטח לא שכל העולם מטומטם ומייצר פי 4 מכוניות מהאוכלוסיה הפוטנציאלית לרכישת רכב בעולם. חשבון פשוט | 28.05.14 (ל"ת)
35. אז הציבור יאמר את דברו. יפסיק להיות מטומטם. יחרים את יצרני המכוניות ולא יקנה רכב חדש גם בשנה הבאה וגם בשנה אחריה ונראה מה יקרה. לדעתי יצרני המכוניות יבינו את הרעיון ויוזילו מחירים או פשוט יסגרו מפעלים. כל המשק מבוסס על עדרי אדם סתומים ופתאים שאוכלים את כל מה שמוכרים להם בפרסומות ומשכנעים אותם לשדרג את עצמם, תתאפקו שנה-שנתיים ותראו איך אפשר לשנות מציאות צרכנית ובקלות . אל תדאגו , הרכב שלכם מסוגל לנסוע עוד שנתיים בלי בעיה. שמעון | 28.05.14 (ל"ת)
34. הם מעדיפים למכור מעט ביוקר במקום הרבה בזול אם כל כך הרבה מכוניות לא נמכרות, זה אומר שהיצרנים וסוכני המכירות / יבואנים שלהם לא השכילו להגיע אל נקודת האיזון של הרווחים והמכירות. אם המחירים היו זולים יותר מלכתחילה, אנשים היו קונים יותר מכוניות והרווח פר מכונית אולי היה קטן יותר ליצרן ולסוכן או היבואן, אבל בסה"כ היו מוכרים הרבה יותר מכוניות והרווח הכללי היה עוד עולה. אבל החזירות טרפה עליהם את דעתם כנראה. טיפשות | 28.05.14 (ל"ת)
31. זה לא נכון שהן לא נמכרו - הן משוערכות כמלאי ומגולמות במחיר המנייה - שרוכש הציבור לרוב בלי ידיעתו הדבר נכון גם לגבי הרבה נכסי " זבל אחרים " הנמצאים בתיק הפנסיוני של כולנו . אחד שתיים שלוש ניסיון | 28.05.14 (ל"ת)
26. מגיב 11 ישראלי טיפוסי יודע הכל יותר חכם מכולם איזה אנשים... משהו. איזה מודל מדובר | 28.05.14 (ל"ת)
25. אז תיישנו אותם יש לי רעיון מה לעשות עם המכוניות האלה יש צורך בישון של המכוניוך ששלא יהיו חדשות וככה אפשדר להוריד את המחיר שלהם מבלי לפגוע במחיר של מכונית חדשה אמיר | 28.05.14 (ל"ת)
22. ומה עוד עשר שנים מי יקנה בדיוק מודל 2014? הקפיטליזם החזירי זה משהוא מדהים אחד שתוהה | 27.05.14 (ל"ת)
21. אז לגרוט ולמחזר את המתכת חזרה אל תעשיית הרכב... ככה לפחות יחסכו תשלום על איחסון הגיון בריא | 28.05.14 (ל"ת)
20. לכו תעשו סיבוב במתחם פי גלילות ליד הרצליה ערימות של רכבים, של כל החברות. כולן תקינות לנסיעה ועומדות שם חודשים , אולי שנים עד שבסוף נמכרות. במקום שיורידו מחיר וימכרו את המלאי, המלאי עומד שם והם מפסידים מכירות. | 28.05.14 (ל"ת)
19. החזירות במיטבה כמו שנאמר בכתבה - היצרניות והיבואניות לעולם לא ימכרו את הרכבים הללו בגרושים מהסיבה הפשוטה שאז הלקוחות פשוט יחכו לרגע הזה ואז יקנו. ככה החברות יפסיקו להרוויח מליארדים. אילו היבואנים היו מורידים את מרווח הרווח שלהם והיו מרוויחים 30% על רכב במקום 120% לא היינו רואים תמונות כאלה. תומר | 28.05.14 (ל"ת)
18. לא מלכוד 22, פשוט אידיוטיזם מעדיפים שהרכב יעמוד בשמש ויעבד מערכו (תרתי משמע) מאשר למכור בהנחות ולהיפטר ממנו? שלחו אותם לישראל, פה במחיר 120% יותר מבארה"ב ובמשכורות נמוכות יותר ב-30% - כל הרכבים נחטפים. שמואל | 27.05.14 (ל"ת)
17. עוד הוכחה לחוסר היעילות של השיטה הקפיטליסטית במקום להפנות את המשאבים וכוח האדם לפיתוח תחבורה ציבורית ותשתיות (וככה גם לא יאבדו מקומות עבודה) מייצרים גרוטאות מתכת חסרות שימוש שמזהמות את כדור הארץ, מבזבזות משאבים ותופסות מקום מיותר. | 27.05.14 (ל"ת)
16. ייצור עודף היה גם במשבר הגדול של 1929. כל הכוח מתרכז בקבוצה קצרהץ סימן גרוע מאוד לכלכלה. אלון | 28.05.14 (ל"ת)
14. אם מחירי המכוניות שנמכרות מלכתחילה בסוכנות... אם מחירי המכוניות שנמכרות מלכתחילה בסוכנות יהיו נמוכות באופן שגם יצרנית הרכב, גם היבואן וגם הצרכן ירוויחו - אז יותר אנשים יסכימו לקנות מכוניות ! אבל מה לעשות שהחזירות לבסוף עולה ביוקר גם לחזירים ? | 28.05.14 (ל"ת)
13. ואו. זה בדיוק מה שהיה ברוסיה הקומוניסטית! הייתה שם מערכת של משרד אחד שאחראי על ייצור ומשרד אחר שאחראי על צריכה. 2 הסקטורים לא תקשרו אחד עם השני וכך מפעל נעליים רוסי שכל המטרה שלו הייתה לייצר ואת הבונוסים קיבל ע"פ תוצרת- התעסק רק בזה, הוא הפיק נעל ונעל ועוד הררי נעליים... ומה קרה למוצר אח"כ? כלום שכב שנים במחסנים של החנות כי גם לחנויות היה אסור להוריד מחירים והנעליים המקומיות לא היו משהו מבוקש. השיטה הבזבזנית הזו זו בדיוק מה שהפיל את רוסיה (אוקיי ,טכנית זה היה גורבצ'וב והוא נכנס כקטליזטור שאלמלא הוא הרוסים עוד יכלו למשוך את העגלה עוד כמה זמן, אבל כיוון המגמה היה ברור) והיה לאחת מנקודות הביקורת הנוקבות ביותר מצד המערב הקפיטליסטי. מסתבר שהקפיטליזם צבוע ומשתמש בדיוק באותן שיטות. | 27.05.14 (ל"ת)
12. שיחזרו לבנות סוסיתא מפיברגלס בזול אז כולם יקנו מכוניות שיחזרו לבנות סוסיתא מפיברגלס בזול אז כולם יקנו מכוניות סוסיתא | 28.05.14 (ל"ת)
11. באיזה מודלים מדובר? ראשית - אין בעולם "עשרה מליארדים של מכוניות." התפוקה השנתית של ארה"ב עומדת על בערך 12 מליוני מכוניות חדשות כל שנה. שנית - התפוקה היום קשורה לצריכה, והחברות היותר מתוחכמות למדו ליצר לפי הזמנה, וכך למנוע מגרשי חניה ללא דורש למוצרים שלהם. שלישית - את המודלים הקודמים ניתן לרכוש בהנחה ניכרת, על מנת לפנות מקום. צמבל | 28.05.14 (ל"ת)
7. כלכלת בזבוז - בועה זוהי דוגמא קלאסית לבועה שממתינה להתפוצץ.. אי אפשר לייצר בלי רווח אורן | 28.05.14 (ל"ת)
6. הכל כלכלי אל תקוו לקבל אחת... כלכלה אינה יכולה להכיל שפע. היא מתקיימת על היצע וביקוש, תוך שליטה במשאבים. מחשבה | 28.05.14 (ל"ת)
4. פשוט הזוי שחברות הרכב מייצרות כל כך הרבה רכבים רק מכוח ההכרח הכלכלי-תשתיתי שלהן. זה נשמע מצד אחד כל כך קפיטליסטי - מייצרים הרבה כי יש תשתית ומפעלים ולא רוצים להאט, ומצד שני מנוגד לגמרי לקפיטליזם שאומר שצריך להיות איזון בין היצע לביקוש. יכול להיות שזה פשוט סימפטום של בועה שבה כל יצרנית שלא תתאים את קצב ההיצע לקצב הביקוש, תיגרר להפסדי ענק (מה האינטרס לייצג המוני מכוניות ללא שימוש?) ותפשוט רגל בסופו של דבר. בכל מקרה על המדינות להתערב ולאסור את הדבר הזה הן בשם ההגונות הכלכלית והן בשם הפגיעה שלא לצורך באיכות הסביבה. גיל | 28.05.14 (ל"ת)
3. אפשר לבצע החלפת מכוניות ישנות ומזהמות במכוניות החדשות הללו לסטודנטים/ נכים/ קשישים שחייבים מכונית אבל אין ידם משגת לקנות מכונית חדשה ונוסעים במכונית ישנה, לא בטיחותית ומזהמת. ליאור | 28.05.14 (ל"ת)
1. אז למה לא למכור אותם בזול לתושבים במדינת עולם שלישי שבכל מקרה לא יקנו רכב חדש? מדינות כמו לבנון, עירק מקומות באפריקה... כן גם ישראל מדינת עולם שלישי, אבל כאן ימשיכו לקנות גם אם המחיר יהיה פי 10 משאר העולם, לפוזה הישראלית אין מחיר. וגם אם היו נותנים את המכוניות במחיר טוב בישראל, סביר להניח שהיבואן או מקורב אחר היה מקבל את זה בגרושים ומוכר את זה במחיר מלא. אבל יש הרבה מדינות שמרבית התושבים עדיין נוהגים ברכבים ללא כריות אוויר ואפילו ללא חגורות. והם יכולים להציג את זה כסוג של הנחה/תרומה, ועל הדרך יעשו יחסי ציבור שהם דואגים לבטיחות. תומאס | 28.05.14 (ל"ת)
בית קברות לכלי רכב: לאן נוסעות המכוניות החדשות שלא נמכרות?
46 תגובות לכתיבת תגובה