אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

10 תופעות טכנולוגיות שעולות לנו על העצבים

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
הערות
2 - נכון 3 - לא נכון. אני מבין שוויתרתם לגמרי על הפרטיות שלכם אבל לא כולם עשו זאת. מותר לאדם לגלוש באינטרנט בלי שיידעו לאן הוא גלש. הטיעונים שפירטת ממש מטופשים. "לצמצם הטרדות" - מטרידים אקטיביים ייחשפו בין כה. ולאדם מותר להיות סטוקר פאסיבי בלי להיחשף. "להקל על אינטראקציות" - מי שרוצה ליצור אינטראקציה יעשה זאת ולא צריך שיקלו עליו, זה מספיק קל גם ככה. ומי שלא רוצה - שלא יאכפו עליו אינטראקציות. "מוזר שאי אפשר לקבל שירות כל כך פשוט מחברה כל כך גדולה ומתקדמת" - זו החלטה מודעת מאוד, והחברה הגדולה והמתקדמת הזו עושה אלפי החלטות אפיוניות שאתה לא מודע אפילו ל-1% מהן. 4 - נכון 5 - חלקית נכון. מסכים עם זה שווינדוס יכולה להכניס יותר "חוכמות" למנגנון העדכון שלה, ומסכים שאין הצדקה לזה שחייבים לעשות ריסטרט אחרי עדכונים. אבל לגבי זה שווינדוס מפרטת מה היא עשתה? דווקא מתאים לי. לא רוצה להיות משתמש טיפש. 6 - נכון. צדק גם המגיב שכתב שמדובר במודל ידוע של "מכונת קפה" ועדיין מרתיח מבחינה צרכנית. בעיקר כשיש שונות ממדפסת למדפסת ומדיו לדיו. 7 - לא נכון. קודם כל, אתרים לא חייבים להיות מאובטחים "כמו פייסבוק" - הרעיון העיקרי של זיהוי דרך צד שלישי כמו ג'ימייל או פייסבוק הוא שאתר לא יצטרך לנהל משתמשים וסיסמאות אצלו. הרבה יותר בטוח כשהן אצל פייסבוק או ג'ימייל. מה שכן מרתיח הוא הרשאות שאתרים מרשים לעצמם לבקש, ומשתמשים מטומטמים מאשרים במקום להצביע ברגליים ולא לאשר הרשאות פייסבוק לכל אתר עלוב. מה שעוד אין לו כפרה הוא אנשים שדורשים אימות דרך פייסבוק ולא מאפשרים אימות דרך אמצעי נוסף או ישירות דרך אותם אתרים עצמם. ואם אין לי חשבון פייסבוק? ואם אני לא רוצה לקשור את חשבון הפייסבוק שלי איתכם? 8 - נכון. בעיקר כשילדים משחקים באותם משחקים שההורה הסכים שיורידו "בחינם" ובקלות רבה רוכשים דברים, כי הרי כרטיס האשראי נמצא אצל גוגל. אגב, לאחרונה רציתי להוריד אפליקציה של גוגל עצמה (משהו שקשור בעקיפין לכרומקאסט) והיא אמנם היתה חינם אבל גוגל דרשו ממני לעדכן את מספר כרטיס האשראי שלי שאצלם כי הוא כבר לא בתוקף - לטענתם, לא בשביל לגבות כסף אלא בשביל לוודא את המדינה בה אני נמצא. לא עידכנתי וויתרתי על האפליקציה. 9 - אין לי עמדה, אני לא משחק כמעט, כנראה שזה נכון אבל. 10 - כמעט לגמרי לא נכון. עם CAPS LOCK אני מסכים, אבל טאב? אני משתמש בו המון, כל יום, כל היום. כתב יקר, תתחיל להתרגל לעשות דברים עם המקלדת. כן, גם בווינדוס. תגלה שהרבה פעמים זה הרבה יותר מהר מאשר עם העכבר. גם את הטילדה צריך, בעיקר בתיכנות.
עופר | 14.07.14
38.
אם כל אחד היה יודע מי נכנס לו לפרופיל פייסבוק היתה חדלה מלהתקיים
הרי אנשים משתמשים בפייסבוק כדי לחטט לאנשים אחרים בתמונות ולראות מה הם עשו עם מי ומתי. ברגע שכולם ידעו מי מסתכל להם בפרופיל, זה יוריד את התעבורה, ופייסבוק הרי רוצה למכור לנו פרסומות. זה למה.
לא בטרשת החברתית | 04.06.14
37.
רוב הדברים כאן לא נכונים.
1. הקאפצ'ה בהחלט יכול לעצבן (בעיקר אלה שממש לא ברורים) אבל לצערנו עדיין הכרחי. כפי שצויין כאן אימות SMS מצריך לתת את המספר שלי ואין שום סיבה שאתרום את המידע הזה לאתר כלשהו. 4. המוסיקה בהמתנה בהחלט יכולה לעצבן (בעיקר הפרסומות) אבל יש לה מטרה חשובה, להבהיר לך שאתה בהמתנה. אם אין שום קול או צליל אנשים חושבים שהשיחה נותקה. מה שכן אפשר בהחלט לת אופציה כזו. יצא לי כמה פעמים להתקשר למוקדי תמיכה בארה"ב והמערכת נתנה אופציה לבטל את המוסיקה 5. חלונות יכולה בהחלט לבצע עדכון אוטומטי בלילה וברירת המחדל שלה היא לעדכון שכזה אבל לשם כך יש להשאיר את המחשב דולק או במצב שינה, אם כי יש לאשר התעוררות ממצב שינה לשם עדכון בהגדרות. חשוב לזכור שמכיוון שהמחשב ידלק באמצע הלילה, דבר שעלול להפריע לחלק מהאנשים. 6 הדרישה שלך לגבי יצרני המדפסות מוזרה ביותר, בעיקר לאור הדישה שאתה מציג. כל יצרנית מציגה כיום את כמות הדפים שניתן להדפיס עם כל מילוי של דיו/טונר וגם על זה יש תלונות כי זה לא מדוייק (בעבר הרוב השתמשו בחישוב של כיבוי 5% מהדף וכיום הרוב משתמשים בתקן האיזו ISO/IEC 19752). חישוב שנתי זה בסה"כ הכפלת כמות מילויי הדיו/טונר בכמות הדפים למילוי ואת זה יכול לעשות כל אחד בקלות ע"פ רמת השימוש שלו. 7. הטענה לגבי רישום באמצעות חשבון הפייסבוק (או אחרים עמו טוויטר או גוגל פלוס) נובעת מחוסר הבנה של השיטה ודוקא מחזקת את האבטחה ומקלה על המשתמשים. בשיטה המסורתית המשתמש צריך ליצור חשבון נפרד לכל אתר ולכל אפליקציה מה שדורש לזכור אינספור סיסמאות ושמות משתמש וזה ממש לא נוח. בנוסף המשצמש גם צריך לתת מחדש את פרטיו האישיים לכל אתר, כולל כאלה ש, כפי שצויין בכתבה, אינם מאובטחים באותה הרמה של אתר גדול כמו פייסבוק. הפיזור הזה רק מגדיל את הסכנה. בשיטה המוזכרת המשתמש לא מספק את הפרטים לאתר או האפליקציה עצמה אלא מועבר לשרת של פייסבוק, שם הוא מזין את שם המשתמש והסיסמה ופייסבוק שולחת לאתר המבקש אישור של זהות המשתמש. האתר או האפליקציה לא מקבלים את פרטי הרישום, הם לא יודעים את הסיסמא של המשתמש ופייסבוק מעבירה להם, עם האימות, משפר פרטים כמו שם, גיל ומייל (פרטים שהמשתמש היה נותן בכל מקרה) אבל לא מספקת גישה מלאה למידע שברשותה (אין לה, אגב, סיבה לעשות זאת כי המידע הזה הוא מקור ההכנסה של ואין לה שום סיבה לתת לגורם אחר גישה אליו, בטח לא בחינם). באתר של פייסבוק המשתמש יכול לראות איזה אפליקציות קיבלו מידע דרך פייסבוק, כולל סוג המידע. 8. מימון של משחק ע"י רכישת שדרוגים למניהם במהלך המשחק זו שיטה מקובלת ואני לא רואה בעיה עם זה. נכון שכשלא ניתן להתקדם במשחק ללא השדרוגים זה מעצבן ולא תקין אבל אתה לא חייב לשלם, אתה יכול להסיר את המשחק. העובדה שיש במשחק שדרוגים שכאלה מובהרת בהרשאות כך שניתן לדעת זאת לפני ההורדה. לגבי חיוב שמבצעים הילדים, בשביל זה יש קוד שרק עם הכנסתו ניתן לבצע רכישה. באפל, בעקבות התביעות, יש להכניס את הקוד כל פעם ובאנדרואיד אפשר להפעיל ולנטרל אותו בהתאם לצורך (להפעיל לפני שנותנים לילד ולבטל אח"כ) או להתקים סביבת פעולה מיוחדת לילדים שחוסמת את האפשרות. 10. לגבי המקלדת. במקלדת הקיימת עובדת יפה מאוד ומספקת קיצורים פשוטים לביצוע כל פעולה. ברור שיש כאלה עם דרישות אחרות אבל לא ניתן לרצות את כולם. החלפת שפה ניתן לבצע עם השילוב של ה alt+shift, ה tab וה caps lock בהחלט שימושיים (בעיקר ה tab) וגם לטילדה יש שימוש. מי שלא מרוצה יכול להוריד תוכנה שתאפשר לא להקצות לכל מקש כל פעולה שהוא רוצה (אני, למשל, ביטלתי את ה num lock המעצבן). יש כאלה שפועלות על כל מקלדת וחלק מיצרני המקלדות (כמו מייקרוסופוט) מספקים אופציות כאלה למקלדות שלהם כחלק ממנהל ההתקן.
אמיר | 02.06.14
34.
לרמי מתגובה 14
1. מה שאתה מבקש קיים מזמן. מקם את הסמן בנקודת ההתחלה (במעבד תמלילים הסמן יהבהב בנקודה שבחרת אבל גם אם לא רואים סמן, כמו בדפדפן, זה מסומן), אח"כ החזק את לחצן ה shift על המקלדת (בלי לעזוב) וסמן עם העכבר את נקודת הסיום ו, הפלא ופלא, התחום כולו יסומן בכחול. עוד שני טיפים לסימון מהיר: שתי לחיצות מהירות על העכבר ישמנו את המילה עליה מצביע הסמן ושלוש לחיצות מהירות יסמנו את כל הפסקה (עד לשורה החדשה). 2. אכן ב iOS לא הייתה דרך קצרה ונוחה לעשות זאת עד לאחרונה. במערכת ההפעלה iOS7 נוסף מרכז הבקרה. שהחלקת האצבע מקצה המסך התחתון כלפי מעלה תעלה את המרכז ובו יש לחצני הפעלה/כיבוי לכמה תכונות כמו מצב טיסה, רשת אלחוטית, שליטה על בהירות המסך, עוצמת השמע, מוסיקה (אם מנוגנת) וכן הפעלת הפנס, המצלמה, המחשבון והשעון (לטיימר או שעון מעורר). אם יש לך אייפד 2 ומעלה אתה יכול לעדכן ל 7.
אמיר | 02.06.14
33.
למה צריך את זה?
למה צריך TILDA? כי 100% מהמוצרים שיש בהם איזה סוג של מחשב מכילים קוד שיש בו TILDA. זה למה. למה צריך TAB? מאותה סיבה. וגם CAPS LOCK זה שהאוכלוסייה המפגרת משתמשת במחשב בעיקר בשביל לראות תמונות של סטודנטיות בביקיני בפייסבוק ו-2 מליארד פעם את הקליפ של הקוראני רפה השכל, לא אומר שהמקלדת צריכה להחליף את ייעודה- מכלי עבודה לעוד אביזר לאנושות מנוונת. מזכיר לי את המערכון של לואיס סי קיי בו הוא מתאר את האמריקאים מתלוננים למה הם צריכים לחכות 3 שניות שמשהו יקרה להם בטלפון או לבחור שפה בכספומט.
ניסים | 02.06.14
32.
מי שמקליד טקסטים ארוכים באנגלית צריך TAB, CAP LOCK ו-SHIFT גדולים ונוחים!
יש לי מקלדת פשוטה וזולה של QUANTUM, שבה אכן ה-"טילדה" הוא פונקציה משנית. ובכלל, במשך הרבה מאד שנות הקלדה (בגלל המקצוע - תרגום), גיליתי שככל שהמקלדת פשוטה יותר, היא נוחה יותר לעבודה ומחזיקה מעמד זמן רב יותר (היו תקופות שהחלפתי מקלדת כל חצי שנה בגלל עומס הקלדה, שגרם להרס הקפיצים של המקשים (בתקופות אלה, הקלדתי מדי פעם למעלה ממיליון תווים בשבועיים, לא כולל שימוש במקשי פונקציה...) נכון - היה נחמד לקבל מקש אחד להחלפת שפה - בעיקר למי שעובד הרבה בשתי שפות (או יותר) במסמך אחד (טקסטים מדעיים, למשל). יש מקשים אחרים שהם מיותרים לחלוטין כפונקציות ראשיות: PRINT SCREEN, NUM LOCK, ויש ודאי עוד כמה שלא חשבתי עליהם.... למה יש כפילות של פונקציות בין סט מקשי האותיות, לסט-המקשים הנומרי שבצד ימין? למה אין מקלדות של אותיות בלבד, בלי הסט הנומרי שבצד ימין, ובמקומו לאפשר אותיות + האקסנטים של השפות השונות - צרפתית, גרמנית, ספרדית וכו'. כך תתאפשר בחירה בין מקלדת עם החלק הנומרי - למי שצריך, למקלדת רב-שפתית - למי שצריך! ובאשר לדיו - גם את זה ניתן להוזיל משמעותית: מדפסות לייזר (לא צבעוניות) אינן יקרות היום ומיכל של טונר מחזיק מעמד המון זמן (והמון הדפסות). לכן, היות שרוב ההדפסות שלנו הן בשחור-לבן - עדיף לרכוש מדפסת לייזר. מי שצריך מדי פעם הדפסות צבע - שיקנה מדפסת נוספת וישתמש בה רק להדפסות צבע!
דיתה | 02.06.14
23.
הערות לגבי 7 ו-10
לגבי 7 ("הרשמה לאפליקציות באמצעות פייסבוק") - אני אישית גם לא אוהב את זה, אבל למען ההגינות אציין שהטיעון שאתה נותן, לגבי אבטחת השרתים של אותן אפליקציות, הוא בדיוק הטיעון =בעד= שימוש בחשבון הפייסבוק שלך כדי להירשם. כשאתה נרשם דרך הפייסבוק, האפליקציה לא מקבלת את הסיסמה שלך. היא מקבלת כברירת מחדל את מספר המשתמש שלך בפייסבוק, את השם שלך, ואת האימייל שלך. היא יכולה "לבקש" מפייסבוק פרטים נוספים, אבל פייסבוק תציג לך את הפרטים שהאפליקציה מבקשת ותתן לך הזדמנות לסרב, או לצמצם את המידע שיועבר אליה. מבחינת אבטחה זה הרבה יותר טוב מאשר שאנשים יירשמו "ידנית" לאפליקציה, כי חלק גדול מהם ישתמש באותה סיסמה כמו בפייסבוק, ואכן פריצה לאותה מערכת עשויה להוביל לחשיפת הסיסמה של אותם אנשים, ובהמשך פריצה לשירותים אחרים שאליהם הם מנויים. לגבי 10 ("מקלדת שנתקעה ב-1995") - אני לא יודע באיזו מקלדת אתה משתמש, אבל במקלדת שלי הגודל של ה-TAB וה-CAPS LOCK הוא פחות מחצי מהגודל של האנטר. לגבי הטילדה - אתה מדבר מתוך בורות: 1. השימוש בה נפוץ בסביבת לינוקס 2. יש לתו הזה משמעות. הוא אומר "בערך". הוא יכול לשמש בתשובה מספרית (לדוגמה: - "כמה אנשים יבואו?" - ~40) או אפילו בטקסט רגיל. 3. המקש הזה משמש גם לכתיבת התו: `. גם הוא אולי נראה לך מיותר אבל הוא משמש לכל מני מטרות. לדוגמה, הוא יכול לשמש כשכותבים שאילתה שמכילה מילים שמורות של MYSQL...
דני | 02.06.14
22.
'מי ראה אותי' בפייסבוק יוריד את הטראפיק, ו...למה אין עכבר מכני בלפטופ?
פייסבוק רוצה שתציץ לפרופילים בלי להשאיר עקבות נגלים. האפליקציות שניסו לעשות את זה הורדו באגרסיביות ובצדק. אם אתה רוצה להשאיר עקבות - יש תגובות ולייקים. הגיע הזמן להוסיף למקלדת של הלפטופ גם עכבר רגיל ולא הטאצ' או הפטמה המעצבנים את רוב האנשים. איך עושים את זה? יש לכם פה סטארטאפ. עכבר אינטרגרלי מתנתק. הפינה של הלפטופ מתנתקת, מתרחבת (על בסיס קפיץ) והופכת לעכבר קטן וחמוד שכולו לחצן אחד בלבד. העכבר נטען אוטומטית על ידי המחשב
ע | 02.06.14
21.
פרסומות במשחקים לא ממש מכניסות. כך שהדרישה לחינם
היא ממש חצופה, כי מי צריך לעבוד בשבילך ללא תמורה? המפתח נותן לך להתנסות במשחק, ורק אם מצא חן בעיניך, אז תקנה את ההמשך. גם זה רע? פעם הייתם גונבים משחקים בטענה ש "50$ זה חצוף". אז עכשיו זה חינם, וגם הקנייה בתוך המשחק עולה סך הכל דולרים בודדים, וגם זה איכשהו מוגזם? ברצינות, תרבות ה"מגיע לי חינם" ושיח הזכויות יצר דור של מפונקים שכמובן דורשים משכורת כל הראשון לחודש לעצמם, אבל סבורים שכל "האחרים" חייבים לעבוד עבורם ללא פרנסה.
גל | 02.06.14
16.
כמה תגובות
טילדה ~ נחוצה בגוגל לחיפוש מילה ודומותיה בבת-אחת. אם תכתוב "conference" תקבל רק תוצאות שמכילות "conference" (כצפוי). אבל אם תכתוב "conference~" תקבל גם תוצאות של congress, symposium, workshop, שזה מה שבדרך כלל רוצים לקבל כאשר מתכוונים ל-כנס מקצועי בעברית (באנגלית יש הבדלים קלים בין המושגים כי יש לאנגלית אוצר מילים גדול בהרבה מאשר עברית, אבל דווקא לדובר עברית שלא מבחין ביניהם הטילדה עוזרת). עדכונים בווינדוס - רצוי לדעת כאשר הם קורים. הם מאיטים את המחשב. פייסבוק - אם המידע מי צפה בך יהיה נגיש, אנשים יימנעו לצפות בפרופילים יותר מידיי כדי שלא ייראו במציצנים. אבל בפייסבוק כמובן רוצים שאנשים ייבקרו בכמה שיותר דפים בלי לחשוב פעמיים (וכךיעלה הסיכוי שייכנסו לראות פרסומות)..
יש גם | 02.06.14
14.
עוד כמה
1. אם רוצים לעשות העתק לחלק מטקסט, צריך לסמן את הטקסט ״בצבע כחול. האופן בו נעשה הסימון, הוא חלקלק ולא יציב. למה שלא יתאפשר למשל לקבוע נקודת התחלה של הטקסט המבוקש, ונקודת יעד, ואז בין שתי הנקודות הטקסט יסומן בכחול ע״י לחיצה על איזה כפתור. זה יהיה יציב ולא נתון לשיגעון שאם נגעת בטעות ובלי כוונה באיזה כפתור, הסימון ייעלם פתאום. הדבר עוד יותר גרוע באייפד שבו אין אפשרות כלל לסמן חלק מדף, אלא או מילה אחת או כל הדף. בווינדוס לפחות יש אפשרות לסמן חלק מדף גם אם האופן לא נוח כאמור. 2. באייפד: אני עובר הרבה ממצב מקוון למצב טיסה אחרי שאני מעלה דף. בשביל המעבר הזה צריך פרוצדורה מסובכת וארוכה. למה דלא יהיה איזה כפתור זמין שלחיצה עליו מעביר אוטומטית בין שני המצבים. ככה לא יהיה צורך לעשות את הפרוצדורה המעצבנת.
רמי | 02.06.14
11.
כמה הערות
ראשית, אני ממש לא רוצה שחלונות תקין כל מה שהיא רוצה. אצלי המחשב עובד בלילה. אני רוצה להחליט בעצמי מתי לעשות איתחול למחשב ומה יותקן עליו. כמה עדכונים של ווינדוס כבר הוכיחו כבעייתיים בלשון המעטה. מעולם לא ביצעתי עליהם ואני לא מתכוון לסמוך עליהם עכשיו. לגבי ביטול כפתורים, כמו שכבר ציינו פה: אם מישהו יבטל את טילדה, טאב, ועוד כמה כפתורים שאתה חושב שהם לא חיוניים, אני אישית אתלה את האדם שגרם לזה לקרות. קינפוג של כל רכיב תקשורת, שאת או מערכת ההפעלה בלי טאב זה סיוט. לגבי עשיית כסף ממשחקים, זה ממש לגיטימי. רוצה תוכן? תשלם. אתה לא יכול לדרוש מתנות חינם, על דבר שלא נקפת אצבע לפיתוחו. לא רוצה לשלם? אל תוריד את המשחק. זה פשוט עד כדי כך. בקיצור, אני לא מסכים עם רוב מה שכתבת. יש פה כמה הברקות, אבל הרוב לא משהו.
גיא | 02.06.14
5.
ועוד:
השיחות הקוליות והSMS לא התקדמו מאז המצאתם. למה אי אפשר לראות מעין "סטטוס" של האדם אליו ברצוני להתקשר לפני החיוג. בדיוק כמו שהיה במסנג'ר, מצב עסוק וכדו'. אני רוצה להתקשר לבן אדם אבל לא בזמן שהוא עסוק. או למשל לשלוח לו הודעה שלא תצפצף מיד ברגע הקבלה, אלא תופיע לו בפעם הבאה שהוא יחליט לפתוח את הפלאפון. ואם כבר מדברים על דיו - אז מדפסות בכלל זה אחד הדברים הכי אנטי אנושיים שיש. איך זה שעדיין אין מדפסת שאתה לא נתקבל בה באחת מהבעיות הבאות: נייר נתקע, דרייברים לא תואמים, ראש דיו מתייבש, "מדפיס - שגיאה", חוסר אפשרות למחוק עבודות תקועות בתור ועוד כהנה רבות...
מנחם | 01.06.14
3.
אז ככה:
1. קאפצ'ה היא עדיין הדרך הטובה ביותר להבדיל בין בני אדם לבוטים. ולא, לא כל אחד רוצה להכניס את מספר הטלפון שלו לכל אתר כדי לקבל סמס לאימות. 6. מה שאתה מתאר נקרא "מודל מכונת הקפה". לומדים את זה במנהל עסקים. זהו מודל עסקי לגיטימי לחלוטין. 8. שוב, מודל עסקי בשם Freemium (שילוב של Free ו- Premium). לגיטימי לחלוטין. 10. דבר עם אנשים שעובדים עם מערכות Unix/linux ותגיד להם שאתה רוצה להעיף את ה-TAB. נראה מי יעוף קודם :)
איש | 01.06.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת