אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: האריה הצרפתי למד גרמנית

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
למאיר - מס' 1
מאיר, אני מסכים איתך לחלוטין בדבר חוסר הריאליות שבבדיקת תצרוכת הדואר ההזויה/מעבדתית - לעומת התצרוכת בשטח. מנסיון של פעמיים עם מנוע ה-1 ליטר טורבו של פורד (בפוקוס שכורה בגרמניה), ברגע שאתה רוצה להשתלב בתנועה - במהירות גרמנית - בכבישים מהירים, התצרוכת פשוט מגוחכת, ועולה בקלות ל-10 ל' ל-100. א ב ל - וזה אבל גדול - נראה לי שלקחת את נושא הפוביה מחידושים צעד אחד רחוק מידי. למה כוונתי? - אם הקונים יהיו מודעים לצורך להתאים את סוג הרכב לאופי השימוש בו, לא היו אכזבות מתצרוכת דלק מפלצתית. כך, אם מישהו שנצרך בעיקר לנסיעות עירוניות יקנה מנוע טורבו קטן, לא יהיו הרבה אכזבות, או אם הוא באמת לא עובר 100 קמ"ש ומאיץ בעדינות (בקיצור, ההפך מחובב נהיגה...) - אזי באמת יהיו דיבידנדים בתחנת הדלק. אבל מי שנוסע הרבה באוטוסטרדות במהירות מעבר ל-100, מי שאוהב למהר - כדאי לו להתרחק ממנוע זעיר. עדיף לו לקחת מנוע, למשל, כמו TSI 1.8 של VAG, שמהווה שילוב מנצע בין גמישות, כח ותצרוכת, ונותן בקלות 12-13 ק"מ/ליטר עם ביצועים מעל לממוצע (מנסיון אישי לא קצר). אבל לצאת נגד חדשנות לשמה, כגון גיר DSG שנותן את הטוב בשני העולמות, ולדון את כולנו לשיעמום של יפניות יעילות-אך-מרדימות? למה? למה לא לתת מקום לחדשנות, להרוויח תצרוכת דלק מעולה - וגם להיות מודע לכך שעלול להיות מחיר באמינות בשל החדשנות? VW פישלה קשות בהתחלה בגישה המתנשאת שלה לתקלות בגיר הנ"ל, אבל כיום - עם 5 שנות אחריות - הם חזרו לעצמם, לדעתי, ומעניקים שקט נפשי לצרכנים. אישית, יש לי סיאט עם מנוע דיזל 2.0 ליטר ו-DSG 6 הילוכים (הנחשב לפחות בעייתי) - והיא גמאה מעל 170 אלף ק"מ עד כה ללא שום תקלה מכנית, עם תצרוכת דלק שבזלזול עוברת 15 ק"מ/ליטר (אני מודה שאינני נוהג לנהוג לאט) - וטוב לי עם חיישנים, טורבו, DSG וכו'... אז שכל אחד יבחר לו את מה שמתאים לו, ותן לאוהבי הטכנולוגיה במה לשחק!
אורי | 12.06.14
7.
איכות - אפילו הכתבה מספרת שאין כאן, כמו בדגמים הקודמים של פיג'ו
והם נפלו על האיכות - לא של המנוע והגיר שהיו בסדר, אלא של כל יתר המערכות החשמליות שהיו מתקלקלות והכפתורים היו נופלים, ובמוסך המרכזי לא ידעו או לא רצו לתקן בתקופת האחריות. אם ההיסטוריה חוזרת, והפיז'ו החדשה נראית כמו אופל - אז כדאי אולי לקנות אופל...
פלוני | 03.06.14
3.
ניתוח יפה של המצב של פיז'ו 308
אם היא מתחרה כאן בגולף, אין לה סיכוי. מי שיש לו להוציא מספיק (ויותר מדי) על גולף, לא ירוץ לקנות פיז'ו - בגלל המיצוב ובגלל סטיגמת האיכות (בין אם נכונה או לאו). שני דברים היו עוזרים - גרסת סטיישן במחיר שפוי (כולל ידנית כדי להוזיל ולמכור עוד קצת כדי שיהיו יותר על הכביש), וגרסת סדאן שיוצאת בסין. שתי אלו בתמחור ראש בראש עם היפניות והקוריאניות יכול להביא למכירות גדולות יותר על אף הסטיגמות.
יגאל | 02.06.14
1.
אם יש פער של כמעט פי 2 בין צריכת דלק מוצהרת לזו המציאותית - אז השליכו את כל החידושים לפח.
התהליך הוא כזה: ישבו היצרניות האירופאיות ביחד עם הפקידים מבריסל וחיברו פרוטוקול בדיקת צריכת דלק לא ריאלי בעליל. כזה שחיקה נסיעה במהירות קבועה ללא האטות והאצות. ואז המציאו מנועים קטנים שמקיימים צריכה נמוכה בתנאי המעבדה הללו. ברור שמנוע זערורי שנוסע במהירות קבועה לא מכניס את הטורבו לפעולה ומגיע לצריכה של 21 ק"מ לליטר. המציאות, כמובן, היא אחרת לחלוטין. אז למה לי לשלם על מנוע זערורי, מגדש, טונות של מיקרופרוססורים שיפקחו על כל הבלגאן הזה - וגם לצרוך דלק כמו 1.6 יפנית שתאפשר לי לישון בלילה בשקט ולא תיכנס כל שבועיים למוסך? אה... שכחנו גם את תיבות ההילוכים המתחכמות שאצל VW ופורד מחליפים כמו גרביים... תודה, אך לא תודה.
מאיר | 02.06.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת