אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קבינט הדיור צפוי לאשר 4 מיליארד שקל לתשתיות תחבורה באזורי ביקוש

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
הבעיה בראש-העין תחבורה ציבורית גרועה עד כדי זוועה
ראש העין (רה"ע), עתידה להגדיל את אוכלוסיית העיר מ- 40 אלף תושבים ל- 100 אלף, כבר נבנים כעת הבתים הראשונים מתוך 14,000 שיבנו בגבעות המזרחיות. אבל אליה וקוץ בה, "שכחו" להכין לפני הבניה תוכנית אב לתחבורה וביחוד לתחבורה ציבורית (תח"צ), מה שאומר שאם היום המצב גרוע בעתיד תהיה קטסטרופה. רה"ע ממוקמת בצורה אידיאלית על כל צירי התנועה הראשיים בלב השרון (כבישים 5, 6, 444, 571, 531, 481), וניתן להגיע ממנה בנוחות ובקלות לכל גוש דן, השרון והשומרון בדקות ספורות – ברכב פרטי. לעומת זאת, באופן אבסורדי, התח"צ הקיימת מובילה ליעד אחד בלבד – פתח תקוה צומת גנים ציר ז'בוטינסקי, ובמשך זמן נסיעה רב. במצב זה הנסיעה אל ומרה"ע בתח"צ אינה ריאלית ליוצאים לעבודה (אפילו ליעדים הסמוכים לעיר), לתלמידים הלומדים בבר אילן, ת"א ואריאל, לחיילים, לנוער ולמבוגרים הרוצים לצאת לבלות ולמעשה לאף אדם. החיסרון המובהק במקומות עבודה, בילוי, לימוד וספורט ברה"ע לא משאיר לתושבי העיר ברירה אלא לצאת ממנה, ולפיכך אנשים נאלצים לממן אחזקתן של שתים, שלוש (ולעיתים אף יותר) מכוניות למשפחה, ובכך תורמים מחוסר ברירה לעומס בכבישים, זיהום האוויר ותאונות דרכים, שלא לדבר על מחירי הדלק הנוסקים לשמיים. לעומתם, אנשים אשר אין ברשותם רכב פרטי מוצאים עצמם כבולים ומוגבלים ליעדים סמוכים למסלולי הקווים הקיימים; ולעיתים אף עלולים להפסיד את מקום עבודתם עקב איחורי האוטובוסים, שנוסעים במסלולים ארוכים ובלתי יעילים! כל האמור מוביל לשינוי דמוגרפי בעיר הפועל לרעתה – צעירים מעדיפים לעזוב את העיר ורבים אינם רוצים אף להגיע ולהתיישב בה עקב ההוצאות הרבות על תחבורה. יבוא משרד התחבורה ויגיד, אבל יש תחנת רכבת ברה"ע – נכון, אבל היא נמצאת מחוץ לעיר בשטח שיפוט של דרום השרון, כדי להגיע לתחנת הרכבת של רה"ע נוסעים 25 דקות באוטובוס. בדרך חזרה מהרכבת האוטובוס יוצא 10 דקות אחרי שהרכבת מגיעה, אח"כ נוסע 25 דקות. סה"כ 35 דקות. עם האוטו הפרטי לוקח לתושב נוה-אפק 5 דקות מתחנת הרכבת לבית. יש כאלה המחזיקים רכב נוסף רק כדי להגיע לתחנת הרכבת. למה אין קו אוטובוס לרכבת דרך כביש 5, למה שני הקווים 1 ו- 2 צרכים לנסוע דרך רחוב יהושע בן נון. גם נסיעה לפתח תקוה לא יעילה, קווים 7, 17, 27 נוסעים אחד אחרי השני באותו מסלול דרך צומת גנים, למה אין קו דרך כביש 5 ? מי שמשקיע היום בדירה ברה"ע - יפסיד. כי היום קונים דירת 4 חדרים במיליון וחצי ש"ח, כאשר עד לפני 4 שנים בערך היא עלתה 850 אלף ש"ח, ושנתיים לפני כן 600 אלף ש"ח. מי שקונה עכשיו נדל"ן ברה"ע שייקח בחשבון שזו עדיפות לאומית להוזיל את מחירי הדירות לפחות אל מתחת לרף 100 המשכורות - כשלב ראשון. למשכנתא כמובן יש להוסיף עוד 3000 ש"ח לחודש על החזקת שני רכבים פרטיים ללא תח"צ יעילה, לכן כרגע קניית דירה ברה"ע - לא אטרקטיבית.
פורום תח"צ | 21.06.14
17.
כרגיל הכול מעוות- במקום להביא את הפריפריה למרכז
ולשים חצי מהסכום על שדרוג הכבישים בצפון ובדרום כך שייקח שעה להגיע למרכז דואגים להרחיבו לנפח את המרכז ..זה רק הסטת הפקק אחורה ולא יפתור את הבעיה והגרוע מכול- שוב פעם מרכזים מאמץ במרכז הארץ, קחו חלק מהכסף ועודדו אזורי תעשיה בצפון ובדרום עם אפס ארנונה ומענקים ל20 שנה כך שיזמים יגיעו לשם - יהיה עבודה יהיה ביקוש למגורים וכולם ירוויחו כולל תושבי המרכז שהלחץ יירד להם מכבישים...לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה אבל צריך להיות עם כוונות טובות וזה כבר סיפור אחר ...
עדי | 22.06.14
4.
ואף מילה לא נאמרה על תחבורה ציבורית!
חצי מהסכום ישקיעו על תחבורה ציבורית, התועלת והצמיחה בטווח הארוך תהיה גדולה בהרבה (במיוחד אם מתרכזים באזורים שהם ממילא עמוסים בתחבורה פרטית). הפרדה של נתיבי אוטובוסים, פיזור נכון ויעיל של תחנות חדשות, תכנון נכון של קווים... יש הרבה מה לעשות עם הכסף ואם עושים את זה נכון ההחזר בסופו של דבר יהיה גדול בהרבה: "ישראל כץ: "בכל מקום שבו פותחו תשתיות התחבורה גדל הביקוש לדירות באופן משמעותי והביא לפיתוח אזורי תעסוקה ולהקמת מוסדות חינוך" (ציטוט מהכתבה)
אבירם | 18.06.14
2.
תמשיכו תמשיכו לסלול כבישים עד שכל המדינה תהיה כביש אחד גדול
בכל העולם המערבי כבר הבינו שהשקעה ברכב פרטי זה אסון מתגלגל (נזקים סביבתיים, בזבוז זמן בנהיגה, לחץ ופגיעה בבריאות, אפליית אנשים שלא יכולים לנהוג) ושיש לעבור לתחבורה ציבורית רחבת היקף, רק בארץ עוד תקועים בשנות ה-50.
השוטר אזולאי | 18.06.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת