11. מחירי הרכב בעולם יורדים כל הזמן, בגלל עודף ייצור. גם אנחנו מרוויחים מכך. המחירים כמעט ולא עלו כבר 10 שנים. התחרות והמחירים של הרכבים החדשים דוחפים את שוק המשומשות למטה. היום אפשר לקנות רכב קומפקטי מודרני יחסית בין 5-6 שנים ב-35,000 ש"ח. כל השאר סיפורים | 13.07.14 (ל"ת)
10. המדינה הכי לא תחרותית במערב! הביאו את ירון זליכה לעשות בדיקה בועדה מיוחדת שביבי הורה עליה הוא מצא 56 כשלים בענף הרכב. (שלא לומר שוק) ואז מה עושה ישראל כץ: רפורמה - הוא מתקן 3 בשוק החלפים. למה? כי להילחם עם טייקונים וייצרנים זה קשה יותר. באמת תודה - הצרכן מפסיד 3 מיליארד שקל בשנה, כל שנה! כמובן שהצרכן ישלם אלא מי? ביבי? כלכלן | 08.07.14 (ל"ת)
6. השוק יסתדר מאליו רק כאשר יבוטל "מחירון " הרכב של יצחק לוי וחברות הליסינג מזה שנים רבות מחירי המחירון מנותקים מהמציאות וזה גורם לשוק להתנהל בצורה לא נכונה ומעוותת. אוי ויי | 30.06.14 (ל"ת)
5. מחירון הרכב מחירון הרכב מתפרסם ע"י משת"פ של יבואני הרכב והליסינג. מחיר הרכב במחירון נתון לחודש ינואר , ולכל חודש נוסף יש להוסיף X שקלים (תלוי ברכב). מדוע המחירון לא קובע את מחיר הרכב בחודש נובמבר לאותה שנה ומחסיר את ה X שקלים לגבי חודש העלייה לכביש. אריק | 30.06.14 (ל"ת)
4. אוקי אז מה עושים ? מאד פשוט אם אתם עובדים בחברה, יש לכם ילדים נהגים חדשים ואתם נוסעים למעלה מ 20000 קמ בשנה קחו ליסינג והשאר לא מעניין אתכם. אם אינכם כאלה קנו רכב בן 3 שנים אמין,וכל השאר גם לא יעניין אתכם מכיוון שהרכב יעלה לכם כ 80000 שח במקרה הכי גבוה לרכב בסגנון של הונדה מזדה וכו תסעו ב 5 שנים, כמעט ולא יהיו לכם תקלות ולאחר שיהיה בן 8 לערך ימכר ב 40000 שח לערך. וחוזר חלילה כך תאבדו פחות מ 10000 שח כל שנה. לאחר שהרכב יגיע לגיל 6 לערך בטלו את הביטוח המקיף ועיברו לחובה וצד ג בלבד בעלות של 2100 שח סהכ. כך תחסכו 2500 בכל שנה. קובי | 30.06.14 (ל"ת)
3. ל-1 10% הנחה בקניה, 22% פחות מהמחירון בגלל שרשום ליסינג לשעבר. ההפסד בקניית 0% בליסינג מיד ראשונה. אם לוקחים זאת בחשבון אז הכול בסדר. דוד | 30.06.14 (ל"ת)
2. יש למסות את הרכב ע"פ מחיר המחירון מאחר והמחירון משמש את יבואני הרכב ככלי שיווקי בלבד, וללקוחות הוא מזיק באופן בלתי סביר (עלות ביטוח הרכב, קושי בהערכת שווי משומשות, בזבוז כסף בהצטרופות למועדוני לקוחות ועוד), המדינה צריכה להתערב ולעצור זאת. המיסוי על רכב עומד על 50% משוויו לפחות. אם המיסוי על היבואן יוטל לפי מחיר המחירון ללא קשר למחיר העיסקה בפועל, ליבואן יהיה אינטרס להוריד את מחיר המחירון לרמה הריאלית אותה משלמים לקוחותיו. באופן כזה גם תפחת גם אפליית הלקוחות, שכן ליבואן לא ישתלם לתת הנחות למגזר ספציפי אלא להוריד את המחירון לכולם. פתרון פשוט | 30.06.14 (ל"ת)
1. כתבת הסתה נגד קניית אפס קילומטר מלסינג חיסכון של 10% בקנייה והפסד של 10% במכירה = 0% הפסד לקונה. גם אם יש הפסד זה עדיין משתלם כי רוב האנשים קונים רכב חדש באמצעות הלוואה, הריבית על הלוואה גם נחשבת להפסד. וזה עוד יותר משתלם למי שקונה רכב לטווח ארוך. אלון | 30.06.14 (ל"ת)
שוק הרכב בדרך לבועה, והצרכן הקטן שוב יפסיד
11 תגובות לכתיבת תגובה