אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

זה מדעי: תאריך יום ההולדת שלכם קובע אם תצליחו בחיים

69 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

69.
על ההבדל בין קורלציה לסיבתיות
"מחקרים מקדימים מצאו שילדים שנשארו בגן שנה נוספת הם בעלי I.Q נמוך יותר ומשתכרים פחות לאורך החיים." לאורך שנים השאירו בגן את הילדים שהתפתחותם היתה איטית מהנורמה, לפיכך המסקנה כאילו עצם ההשארה בגן היא הגורמת לביצועים הנמוכים, היא בלבול של סיבה ומסובב
גל | 12.07.14
67.
מרץ/אפריל ויולי/אוגוסט שני מזלות אש: טלה ואריה. אריות בדרכ מנהיגים
מלידה וטלאים מנהיגים בתחומי צבאיים אבל גם חדשניים ונטלי סיכונים. חוץ מזה שמכל המחקרים האלו תקחו קצת מכל אחד והתאוריה תהיה מושלמת. למשל גבר במזל אריה, גבוה שחושב שהוא חתיך ויש לו קול בס מן הסתם יהיה מצליח וירוויח מצוין בתנאי שגדל בסביבה המתאימה ( ראו ביל קלינטון, אובמה ועוד כמה נשיאים). טלה לוחמני יותר ולרוב נמוך ומוצק,גם אם גדל בעוני ואולי דווקא בגלל זה יוכיח לעצמו ולאחרים שהוא מסוגל בגלל הנטיה שלו לקחת סיכונים (ראו סר אלן שוגר).. ולמרות זאת דווקא ריצ׳רד ברנגון הבעלים של וירג׳ין הוא מזל בתולה אבל בטח אריה או טלה באופק;)) וזה הגיוני כך שניתן להגיע למסקנות האלו בלי מחקרים...
Hila | 12.07.14
63.
זה מתחיל מכך שמשועמם באקדמיה כותב "מחקר" שטותי ומייד קמים לו ממשיכים...
בארה"ב בגלל התחרותיות של החברה הקפיטליסטית (לא שחברות אחרות לא כאלו אך בארה"ב העלו זאת לדרגות על) אז הורים משאירים את ילדיהם עוד שנה ולעתים יותר, כדי שהם יהיו החזקים פיזית בקבוצות הספורט בבתי הספר. מה שיתן להם אחר כך אפשרות לקבל מילגות ספורט לקולג'. זה קיים כבר עשרות שנים ולא משהו חדש. לכן בכל בית ספר תיכון יש הגבלה של גיל 20 לנערים שמשתתפים בקבוצות הספורט של התיכון. לכן לא מפליא שיש איזה חוקר כלשהו באוניברסיטה כלשהו שחקר את מה שיש לו מול העיניים. על סמך זה קמו עוד אי אלו משועממים שצריכים להצדיק את כספי האקדמיה שהם שורפים על מאומה, וניסו לעשות מחקר דומה אך על אותו עיקרון. בגדול שטויות כמו רוב ה"מחקרים" בתחום הסוציאלים חברתיים.
אוסף שטויות מרהיב  | 10.07.14
60.
הדרך שבה מוזכר מחקרים נוספים בפסקה האחרונה לא מבריקה במיוחד
אני לא יודע להגיד על המחקרים הנוספים עצמם, בכל מקרה יש יותר סיכוי שההורים ינסו להשאיר את הילד שלהם לעוד שנה בגן לפי סיבות שקשורות בIQ הנצפה מאשר כי הם חושבים על הקריירה שלו, כך שהתוצאה צפויה וההסבר לא נכון.
א_הינתן | 10.07.14
54.
זה סוטר מחקר אחר שקראתי פעם
פעם קראתי מחקר אמריקאי שמבדיל בין רמות ה-IQ של ילידים לפי 4 העונות וההשפעה של כל עונה על הילידים. למשל היה כתוב שם שילידי חורף הם בעלי IQ נמוך יותר מילידי קיץ וזאת משום שכעוברים ברחם, ההתפתחות שלהם מושפעת מכל מני גורמים שאמם נחשפת אליהם, כמה גורמים לתופעה של ילידי החורף (דצמבר, ינואר, פברואר, מרץ) הם חוסר בויטמין D של האמא מאי חשיפה מספיקה לשמש, קור, שינה רבה יותר של האם וכו' לעומת ילידי הקיץ שמקבלים יותר דברים חיוניים להתפתחותם.
ודים | 10.07.14
50.
גודל המדגם והטעות הסטטיסטית הסבירה
בכל חודש נולדו כ 50 מתוך ה 500 המנהלים . סטיית התקן היא של פלוס מינוס שורש של 50 שזה 7 בהחלט סביר שב12 חודשים יהיה 2 סטיות תקן בחלק מהחודשים.זאת אומרת יהיו חודשים עם 50+14 ויהיו עם 50-14 שנותן את האחוזים המדוברים. זאת אומרת כל התפלגות מקרית הייתה מחזירה אחוזים וסטיות דומות קשקוש בלבוש
סטטיסטיקה | 10.07.14
46.
מגיבים יקרים, אני רק בקשה קטנה
אל תבלבלו מדע אמיתי - מדעי הטבע, מדעי החיים, מתמטיקה.. לבין מחקרים פסאודו מדעיים שרק מסתמכים על סטטיסטיקה שלא מתחשבת וגם לא יכולה להתחשב בכל הפרמטרים. מקרים סטטיסטיים אינם מדע מדוייק! ומי שעורך אותם אינו מדען אלא פילוסוף עם יכולות סטטיסטיות.
ח. | 10.07.14
38.
לא, הם נשארו בגן כי ההורים שלהם רצו שיהיו יותר בשלים לכיתה א'
יכול להיות שההורים הרגישו שהילדים האלה מתקשים יותר, ויכול להיות שההורים רצו להקנות להם עוד יתרון. אז בחלק מהמקרים אתה צודק, אבל בחלק מהמקרים זה יכול להיות מצב שבו הורים קצת יותר מדי מגוננים או חשים בקושי חברתי ואולי זה משפיע על תחושת הערך העצמית של הילד והוא ממשיך להיות מסומן כחריג במערכת החברתית ובית הספר- כי יהיה הכי גדול ובעצם שייך לשנתון אחר.
ג | 10.07.14
32.
ואלו הם הקריטריונים להצלחה בחיים? מנכ"לות? הצטיינות בספורט?
מישהו עשה מחקר על דרגת האושר של ילידי החודשים השונים? מחקר מטופש וחברה מטופשת שמודדת הצלחה לפי פרמטרים של תחרותיות, הצטיינות והישגים מדידים ולא לפי אהבה, סיפוק, שמחה, אושר, חברויות אמת שיש לאדם, זוגיות טובה.
יאללה, יאללה | 10.07.14
11.
מסקנה: ילדי סוף שנה יישארו תמיד דפוקים
מה שיפה בכל המחקר הזה, זה- שהוא אינו נותן פתרון אמיתי להורים לילדים שנולדו בסוף השנתון. בוא נגיד שהחלוקה לשנתונים היא לפי שנה קלנדרית. על פי זה, ילד שנולד בחודש דצמבר, הוא ילד שנולד בסוף שנתון. ילד כזה, יאבד את יתרון "השפעת הגיל היחסי" היות ולפי המחקר הוא לעולם יהיה בקבוצת החלשים והמפותחים פחות מבחינה אינטלקטואלית, ולדבר הזה יכולה להיות הכרעה על ההצלחה שלהם בחיים. אז אם אתה לא רוצה שהוא ימנה עם קבוצה זאת, הפתרון הוא להשאירו עוד שנה בגן. אבל מה, אתה לא יכול. למה? כי המאמר מסיים ואומר, שאם אתה תשאיר אותו בגן הוא יהיה בעל IQ נמוך יותר ומשכורת נמוך יותר. אז, בקיצור, התשובה היא שילדי סוף שנתון דפוקים ANYHOW.
ג'ינג'י | 10.07.14
1.
אני לא חוקר או מדען אבל..
ציטוט: "חלק מההורים מנסים למנוע זאת על ידי כך שהם משאירים את הילדים עוד שנה בגן, אך מתברר כי גם זה אינו רעיון מוצלח במיוחד. מחקרים מקדימים מצאו שילדים שנשארו בגן שנה נוספת הם בעלי I.Q נמוך יותר ומשתכרים פחות לאורך החיים." תגידו נראה לכם שהם בעלי IQ נמוך יותר כי נשארו שנה בגן ? אני לא מדען ולא חוקר וגם לא כתב אבל נראה לי שהם נשארו בגן מכיוון שהם בעלי IQ נמוך. ולא להיפך
נו באמת | 10.07.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת