אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההורים יידרשו לקנות טאבלט, רוחב הפס מספיק רק לכיתה וחצי

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
בזבוז של טכנולוגיה וכסף
זה בזבוז של טכנולוגיה וכסף כי נגיד שזה יעבוד אבל כולם יודעים טוב מאוד שיקח מלא זמן לפתח את זה למשהו שיכול לעבוד ברמה סבירה בלי בעיות כמו שיש במשוב אבל נגיד שזה יעבוד וכל תלמיד יבוא עם טאבלט או מחשב לא תיהיה למורים שליטה למה שהם עושים שם ןבאותה מידה זה רק יכול להוריד את רמת החינוך בארץ אני בתור תלמיד שמבין הרבה בתכנות וטכנולגיה לפי דעתי זה בזבוז זמן כסף וטכנולוגיה שיכולה ללכת למקומות שבהם זה באמת יועיל
אנונימי | 20.05.15
24.
למה צריך "טכנולוגיה בכל מחיר"?
הבעיה עם משרדי חינוך בכל העולם המערבי, כולל הישראלי כמובן, היא שהם מלאים באנשים שאין להם מושג בטכנולוגיה מהצד האחד (אני מאד מקווה שהם מבינים משהו בלמידה - דרך אגב, למידה ולא חינוך) ומושפעים במידה רבה מאד מחברות טכנולוגיה שמפתחות "עזרים" כאלו ואחרים ללא שום קשר ללמידה אמיתית וללא מחקר אמפירי מהצד השני. הגישה השלטת היא בעצם כמו התשובה לשאלה "למה קניתי אייפון?": "כי הוא יפה ואני רוצה אחד". ערך לימודי כלשהו? יוק. אין מחקר אחד שמראה שטכנולוגיה עדיפה. ההפך הוא הנכון - מחקרים מראים כי הלמידה משתפרת כאשר משתמשים בערוצי קלט נוספים, קרי כתיבה עם עפרון על נייר. כמובן שכאן יבואו שאר הקשקושים על תפקידו של המורה, כגון: "הוא כבר לא סוכן ידע", כאילו הוא היה אמור להיות סוכן ידע מלכתחילה ולא היא. קצרה היריעה מלתאר עד כמה ניתן לשפר את הלמידה ואת תפקוד המורים ללא שום קשר לאמצעי טכנולוגי כזה או אחר, אבל זה אפשרי. מה חסר? רצון. אה.. וגם כסף.
דורון | 25.08.14
21.
הצד החזק של פירון - שהוא יוצא כל שבועיים עם תוכנית מהפכנית חדשה. זה מה שקורה
כששר חינוך שזקוק לריטלין - לפעמים לוקח ולפעמים לא. מרוב מהפכות לא רואים את היער, המורים נהיים יותר ויותר סתומים ואדישים, התלמידים יותר ויותר חצופים ומזלזלים ובורים, והפקידים במשרד החינוך יותר ויותר מלאי נפיחות וצלצולים. תקציב החינוך תופח ותופח בלי שום יחס לתפוקה. רק מה, כל הפרויקטים החדשניים האלה מאפשרים להזרים כספים לכל מיני מקומבנים ומקורבים. כנראה בזה שי פירון כן מבין דבר או שניים. חבל שאין איזו מורה שתשמור עליו שייקח את הריטלין שלו בזמן.
אסתר סובלת מסחרחורת | 25.08.14
15.
זריקת כסף אדירה
אפשר היה להוציא את זה למכרז אאוטסורסינג והוט ובזק היו אוכלות אחת את השניה ובסוף בעשירית כסף בתי הספר היו מרושתים בוייפי לכל כיתה ומה שצריך לעשות עם זה (מעבר לשינוי הסיסמא אחרי כל שיעור...) זה להכניס 5 יחידות לימוד מחשבים חובה לכל תלמיד. שילמדו אנגלית מתמטיקה מחשבים ואת 5 היחידות הבאות יחלקו 1 לכל מקצוע - תנך, אזרחות, לשון, ספרות, היסטוריה וזהו
 | 25.08.14
10.
האם השר לא מודע לחוזרי המנכ"ל?!
משה"ח בשיתוף עם ארגוני ההורים מנחים את בתיה"ס שלא להעדיף רשתות אלחוטי (בצדק!). איך זה מסתדר עם BYOD?! מתוך חוזר המנכ"ל של משה"ח: 4. הנחיות בנושא קרינה ממערכות 4Wi-Fi ,WLAN והתקני קצה בשימוש המורים והתלמידים 4.1 במוסדות החינוך יש להעדיף התקנה של רשת חוטית בלי לייצר מפגע בטיחותי הנובע מהתקנתה ומהשימוש בה, כמפורט להלן: 4.1.1 חיווט הרשת יהיה דרך קירות היקפיים, או בתעלות צמודות אליהם, לעמדת המורה ולעמדות תלמידים הצמודות לקירות. 4.1.2 חיווט הרשת לעמדות תלמידים שאינן צמודות לקיר יהיה מן הקיר לעמדה בתעלות הצמודות לריהוט קבוע, או דרך מחיצות המקובעות לרצפה – הכול לפי הנחיות הבטיחות המפורטות. בחוזר הוראות הקבע סב/6(ב), "אבטחת הבטיחות במוסדות החינוך", או בחוזר מעודכן יותר שיחליף אותו. יש לעקוב אחר עדכונים של הנחיות בטיחות המפורסמות מזמן לזמן. לא יהיה חיווט דרך הרצפה אלא באישור מיוחד של יועץ בטיחות מוסמך. 4.2 רק באזורים שקיימת בהם בעיה בטיחותית להתקין רשת חוטית – על בסיס חוות דעתו של יועץ בטיחות מוסמך ובאישור ממונה הבטיחות הארצי – תותקן רשת אלחוטית בהתאם להנחיות שלהלן, תוך מזעור רמת הקרינה ככל האפשר:
מורה  | 25.08.14
7.
מועד לכישלון
שר חינוך לא חכם בלשון המעטה, שיוזם שינויים שהוא עצמו אינו מבין (וגרוע מזה - גם היועצים המקצועיים שתחתיו כנראה לא מבינים), ומערכת חינוך שמשוועת לניהול ובעצם מתנהלת מעצמה, מכוח האנרציה. השר פירון חזק בדברור וייזום של "מהפכות" אינסטנט. איזה מהשינויים שהוא ביצע הביא לתוצאות חיוביות עד כה? נאי לא מצליח להיזכר באחד כזה, החל מפארסת ניוד ימי החופש הגדול וכלה במגמת ה-BYOD, שאני חושד שאין לו מושג מה השלכותיה. גם ארגונים מסודרים ויעילים בהרבה ממערכת החינוך (נכון, זה לא אתגר גדול, אבל אני מתייחס לארגונים מונעי רווח, שיש להם מדדים ויעדים כלכליים מוגדרים, גם בנוגע למערכות מידע) אינם מתמודדים היטב עם BYOD; מי החצוף שמעז לחשוב שמה שלא עובד טוב בבנק או חברת ביטוח, שמשקיעים עשרות מליוני שקלים בשנה במחשוב, יעבוד במשרד החינוך המפגר והנחשל כמעט מכל בחינה? לאדון רימון הפתרונים. זה ראש מנהל מדע וטכנולוגיה? מדהים, איך הוא הגיע לפוזיציה הזו בלי להבין דבר וחצי דבר במחשוב? או אולי כבוד השר פירון מינה אותו לפי אותו מדד שהביא למינויו שלו - דיבור בסיסמאות, הרבה אוויר ואפס ביצוע. כמו השר, כך ראש המנהל. מצד אחד אומר ד"ר רימון שאי אפשר לזרוק את בתי הספר תוך עולם הדיגיטל, מצד שני הוא קופץ שתי מדרגות ודוחף את התלמידים ל-BYOD ומעודד ביטול כיתות מחשב. מה החוכמה במתן כלים מנוונים (מהירות גלישה איטית, טאבלטים שמשיגים את תוכנית הלימוד - יש בכלל תכנים שמאפשרים העברת תוכנית לימוד שלמה ע"ג טאבלט?! אין מצב) ותקציב עלוב, ובטרם הצליחו להפעיל ולו טאבלט אחד - התפארות בהפרחת פרויקטים חסרי תוחלת? קוצר רואי וחוסר תכנון מאפיינים את המדינה היהודית מזה דורות. אף אחד לא למד לקח, אף אחד לא הפנים, זורקים מילים גבוהות ואחר כך הציבור משלם במיסיו על השטויות האלה. יפוטר שר החינוך לאלתר ותוחלף כל הנהלת המשרד הזה מיד לאחר פיטורי השר!!!
עמית חכם | 25.08.14
4.
מדוע מחיר התוכנה+ספרים דיגיטליים יקר יותר מספרים?
בבית הספר בו לומדים הילדים שלי (תיכון) מופעלת תכנית השאלת ספרים בעלות 350 ש"ח לילד. בתכנית לימודים עם טאבלט הדרישה היא ל 500 ש"ח לילד עבור תוכנה+ספרי לימוד. (כמובן שלא כולל את עלות הטאבלט, שלא לדבר על עלות נזקים / גניבה וכד') מדוע התכנית מייקרת את ההוצאות לתלמיד במקום להוזיל אותן? מדוע שנסכים להשתתף בתכנית, בנוסף לכל הכשלים הקיימים והצפויים כפי שמתואר בכתבה?
שמוליק | 25.08.14
3.
החמקן של משרד החינוך ?
הממשלה מכה שנית עם הוצאות ראוותניות שלא יתרמו דבר מלבד עוד מסים ועוד הוצאות להורים . הטבלטים לילדים ישמשו בעיקר למשחקים וצאטים ובכלל מי אמר שכל ילד חייב חינוך מחשבים מתקדם ? האם כבר לא צריך עובדים טכנים ושאר מקצועות ? התרכזות רק במחשבים דווקא מדכאת חדשנות , יזמות תושיה ויצירתיות . איך ישראל הפכה משנות ה 80 למעצמת הייטק בלי מחשב צמוד לכל ילד ?
אני רק שאלה | 25.08.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת