55. הבעיה היא בעודף ההצע של תוכניות "מתחרות" לצמצם הבעיה היא בעודף ההצע של תוכניות "מתחרות" לצמצם את תוכניות הקולנוע, משפטים, ושאר יצירות מעניינות שמציאות חלופות...שחובה לכל תלמיד שניגש ללמוד מחשבים, רובוטיקה, אלקטרוניקה, ביולוגיה יהיה 5 יחידות מתימטיקה ולמי שלומד הומניסטיקה להוסיף סטטיסטיקה 5 יחידות אולי אז נשתפר, פעם לא היו כל כך הרבה "מסיחים" Toast | 24.06.16 (ל"ת)
54. רטלין ומתמטיקה מחקרים אקדמיים בחו"ל הראו עליה של 17 אחוזים ברמה האישית של בני דור נוכחי על פני הרמה האישית של הדור הקודם. על מנת שמורים מוגבלים ביכולתם השכלית יוכלו להתמודד עם הצעירים חסרי המנוח החכמים יותר (מדרך הטבע) - מסממים את התלמידים בכח, מכריחים אותם לקחת ריטלין על מנת לדכא אצלם את חוסר השקט ( "בעיות קשב וריכוז" בשפה מכובסת) שנגרם כתוצאה משיעור משעמם הניתן על ידי מורה חסר מעוף ויכולת. אני מצטט לצערי דוגמא הקרובה לי מאוד גדי | 28.08.14 (ל"ת)
52. בג"ץ נגד שר החינוך בימים הקרובים תגיש קבוצת הורים בג"ץ נגד שר החינוך על ביטול האפשרות של ילדים להיבחן בסוף כיתה י' בבחינה במתמטיקה. מדובר בהורים לילדים שאמורים להיבחן בבחינה במתמטיקה בשנת הלימודים תשע"ה ובשנת תשע"ו. אלו ילדים שהחלו את לימודיהם בתכנית בר אילן בטרם הפציע בשמי משרד החינוך המאור הגדול שי פירון והחליט ברגל גסה להפר התחייבות של משרד החינוך לאפשר לילדים אלו להיבחן בסוף כיתה י'. על פי חוות דעת של משפטנים בכירים יש לבג"ץ זה סיכוי מצוין להתקבל ותהייה זו יריית הפתיחה במלחמה של ההורים נגד החבלה ששי פירון מחולל במערכת החינוך. תקוותנו שלאחר שבג"ץ זה יתקבל יוכלו גם הורים נוספים לילדים שעולים בשנת תשע"ה לכיתה ח' להיאבק (כן, בפירוש זהו מאבק, שלא לומר מלחמה) בשר החינוך. אנחנו נלחמים על עתיד ההשכלה במדינת ישראל, עתיד ששי פירון במעשיו הנמהרים והבלתי אחראיים מחרב באופן שיטתי. הידען | 28.08.14 (ל"ת)
50. הכתבה והתגובות חיות בעבר, לא באמת צריך את כל אנשי המתימטיקה להייטק כאחת שחיה נושמת ואוכלת הייטק יותר מ-20 שנה, יש פה חוסר הבנה של הצרכים בתחום. רק חלק קטן ומצטמצם של ההייטק נזקק לכישורים מתימטיים. רוב התחום כבר מזמן נמצא במובייל ואינטרנט, שם הידע הנדרש כמעט ולא נלמד באוניברסיטאות המאובנות והוא בטח לא קשור לתשתית מתימטית גבוהה. ניתן אפילו להגיד שרוב ההייטק יסתדר עם חבר'ה מוכשרים שעברו קורס מתאים של חצי שנה. השאר כרגיל יבוא עם הנסיון, עד שיפלטו מהתחום בגיל 40. רונית | 27.08.14 (ל"ת)
49. כל אחד במדינה הזו מנסה להיות חכמולוג ולהמציא את הגלגל לפי השקפתו למה לשנות תוכנית שעובדת כבר שנים רבות יש לאפשר לתלמידים מצטיינים להיבחן בכיתה י . השר פירון ממש מאכזב חשבתי שהוא יביא משהו אחר לא יהרוס משהו שעובד טוב. כל שר חינוך מביא את השטות שלו הממשלה תתפרק בקרוב והוא לא יהיה שר חינוך חבל שהוא לא מקשיב לבקשות ולמאמרים בנושא והוא בדיוק כמו כל הפוליטיקאים שלנו. מפלגת אין עתיד | 28.08.14 (ל"ת)
47. יש לי רעיון לשיפור המצב במתמטיקה, אשמח לשמוע הערות והארות הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להפנים שלימודי מתמטיקה בגיל צעיר הם חשובים יותר מלימודים אחרים כיוון שככל שמתבגרים המוח מתקבע ומפסיק להתעצב, אם לא תאתגר אותו במתמטיקה בגיל צעיר יהיה הרבה יותר קשה אחר כך. צריך לתת משכורות גבוהות יותר למורים למתמטיקה (ביחס למורים למקצועות אחרים) על מנת למשוך אנשים מוכשרים יותר. חטיבת הביניים היא צוואר בקבוק מבחינת לימודי מתמטיקה, חייבים לשפר את המצב ולהעלות את הרמה שם, הרבה לפני התיכון. חייבים להוסיף שעות תגבור במתמטיקה שיועברו על ידי מורים שצריכים תוספת למשכורת או סטודנטים עבור מלגה. לחלק את השיעור לחלק תאורטי וחלק מעשי כמו באוניברסיטה שם יש הרצאה ותרגול. העדפה גדולה יותר לבגרות במתמטיקה על פני בגרויות אחרות ופסיכומטרי בעת הרשמה לאוניברסיטה תצור מוטיבציה גבוהה יותר להשקיע במקצוע. מאסטרנט להנדסת חשמל | 27.08.14 (ל"ת)
46. זה בגלל שבתי הספר מנתבים את התלמידים למגמות הקלות כמו תיאטרון וכד" ישבתי עם בתי שלומדת 5 יחידות מתמטיקה ביום הורים בבית הספר והמחנכת הסבירה לבתי שמתמטיקה זה לא הכי חשוב בחיים ושהיא יכולה לרדת ל- 4 יחידות אם קשה לה. מכיוון שבתי הספר נמדדים לפי אחוז מקבלי תעודת הבגרות הם מנתבים את התלמידים לתחומים הקלים יותר ע"מ שיוכלו לסיים עם תעודת בגרות ויעלו את אחוזי ההצלחה של בית הספר. יש כאן כשל ניהולי במערכת החינוך. | 27.08.14 (ל"ת)
45. לא נורא - העיקר שמשרד החינוך ימשיך לאנוס על התלמידים זהות יהודית וכמובן שזהות יהודית חילונית אצל הפריץ הדתי לא באה בחשבון יהודי מאמין | 27.08.14 (ל"ת)
44. מניסיון אישי-הכל מתחיל ונגמר בחוסר האמון שיש למורים בתלמידים. קל מאוד ללמד 3 יחידות וכולם יקבלו 100. וזה מה שקורה במערכת החינוך, המורים משכנעים כל מי שקצת קשה לו לרדת ל-3 יחידות, במקום שיעודדו אותו להשקיע ולהתאמץ. את הבן שלי רצו לשבץ במגמה הומנית עם 3 יחידות מטמטיקה, למרות שבכל מקצועות המדעים הציונים היו 90 ומעלה. במטמטיקה הוא היה צריך עזרה. לא הסכמנו ,נלחמנו עם בית הספר,בגלל שהיה לנו אמון בילד וידענו שהוא מסוגל וזה גם מה שאמרנו לו כל הזמן. בסופו של דבר שובץ למגמה מדעית עם 4 יחידות מטמטיקה ועושה חייל בכל המקצועות. המסקנה שלי פשוטה מאוד, המורים לא רוצים להתאמץ,הם רוצים חיים קלים . אין לי ספק שרוב התלמידים ב-3 יחידות מטמטיקה מסוגלים גם ללמוד 4 יחידות במינימום עם קצת עידוד ומאמץ, פשוט מערכת החינוך מוותרת על הרבה תלמידים וזו התוצאה , רוב התלמידים עושים 3 יחידות, השאר 4 יחידות ומעטים 5 יחידות. צריך לבטל את האפשרות ל-3 יחידות מטמטיקה, לתת אפשרות ל-4 או 5 יחידות. להאמין בתלמידים , לשדר להם שהם מסוגלים, לעודד אותם, ושסוף סוף המורים יתחילו ללמד ברצינות. רונית | 27.08.14 (ל"ת)
43. מעניין מה מתרחש בשני מקצועות נוספים כימיה ופיסיקה ברמות 5 יח'. אולי משהו יודע? ציפי | 27.08.14 (ל"ת)
42. סיפור אמיתי: זה קרה אי שם בסוף שנות ה- 90, אחי הצעיר היה אז בין כיתה ג' ל-ד'. לאחר שאמי קנתה לנו את ספרי הלימוד לשנה הבאה אחי החליט שהוא פותר את כל השאלות בספר המתמטיקה (חשבון קראנו לזה אז...) ומשהו כמו שבוע אח"כ החלה שנת הלימודים. ממש בימים הראשונים לחזרה ללימודים, חזר אחי הביתה שהוא בוכה בכי תמרורים. שאלתי אותו: "מה קרה?" הוא ענה לי שהוא הראה למורה כי פתר את כל הספר וזאת זעמה עליו והטילה עליו למחוק עד למחרת את כל הפתרונות. הילד פתר את כל הספר לבד ובמקום לטפח את העובדה שמדובר בילד מחונן היא הענישה אותו... מערכת החינוך הייתה, כפי שהיא גם כיום, כושלת ומכשילה. למדו את ילדיכם לקחת מה שניתן אך בו בזמן הסבירו להם כי לא הכל ניתן ללמוד במערכת החינוך. ולמקרה ותהיתם, אחי היום בדרך לסיים תואר שני (בהצטיינות כמובן) - איך לא? במתמטיקה! עומרי | 27.08.14 (ל"ת)
41. זה לא יעשה כלום להייטק. אני בוגרת תואר שני עם 4 יחידות במתמטיקה אחרי שבועיים בתואר ראשון, גם אנשים שעשו 5 יחידות כבר לא מבינים כלום :) טל | 27.08.14 (ל"ת)
40. זה לא יעשה כלום...! מה שלומדים בתיכון סוגרים בשעור וחצי ברמה הנמוכה ביותר באוניברסיטה מקסימום עושים מכינה ... אקדמאי | 27.08.14 (ל"ת)
39. כל שנה רמת הבחינות שונה יש שנים שהתלמידים והמורים יוצאים בוכים והממומים ויש שנים כמו בשנה האחרונה שכולם יצאו מחייכים . זה מתסכל למה ברישום לאוניברסיטה אך אחד לא מכיר בזה שקיבילתי 80 ב 5 נקודות בבחינה שהיתה קשה ביותר . אני מאמין שהשנה לפי התגובות של הבחינה היה לי 110 !!!! זה ממש מתסכל !!!! פרון | 27.08.14 (ל"ת)
38. ממש "תעלומה" למה בתחילת שנות האלפיים הייתה מגמת עלייה ואחכ ירידה... שכחתם את העלייה הגדולה מרוסיה? בתחילת האלפיים היו עדיין הרבה ילדים שאו שהספיקו ללמוד ביסודי\ח.ביניים ברוסיה, או שהוריהם היו עדיין מספיק מודעים לחשיבות המדעים כדי להקנות ערך זה לילדיהם. הילדים של היום, גם אם הם "ילדי עולים", אלו לרוב ילדים שנולדו פה והתחנכו על ברכי תרבות הערסים המקומית, וגם הוריהם כבר הספיקו לספוג מתרבות זו וה"מה אכפתניקיות" שלה, והתוצאות בהתאם. יחי כור ההיתוך הישראלי! | 27.08.14 (ל"ת)
37. יש להחריג את התוכנית - כל מילה נוספת מיותרת שר החינוך לא מבין שהתוכנית הזו הקיימת 25 שנה מכשירה את מוחות העתיד ? הוא מבין ! שר החינוך יודע שצריך להחריג אותה ? יודע ! זה לא עניין של אגו זה עניין של עתיד המדינה. הורה | 27.08.14 (ל"ת)
36. חובה לעודד מצויינות!! דוגמת הילה יש להכשיר את דור העתיד במתמטיקה - גם על חשבון מקצועות אחרים. בר אילן צריכה לשדרג את התוכנית למעשית וקונקרטית יותר. הילה פז המקסימה, היא דוגמא מצויינת ליכולת התרומה של אותם החכמים לפיתוח המשק והכלכלה. חובה לעודד מצויינות, כל אחד בתחום בו הוא טוב ולשתף פעולה עם חברות היי טק. דניאלה | 27.08.14 (ל"ת)
35. פירון מ'יש עתיד' - שר החינוך שהורס בשקט. לפחות לשאר שרי החינוך היה האומץ להרוס אותה ברעש. פירון הורס בשקט. הריסת תוכנית המצטיינים של בר אילן, תל אביב, מסגרת מופ"ת והאונ' העברית - סיוט ברחוב אלם עבור תידה של מדינת ישראל. נוראי. נוראי. נוראי. דימה | 27.08.14 (ל"ת)
34. פירון הורס פוטנציאל אני סיימתי רק השנה את התכנית של 5 יחידות מואץ במתמטיקה (כן,כן אני יודע שאני מזליסט) . אני לא רואה שום שיקול לוגי לביטול האפשרות לעשיית בגרות בכיתה י לנוער מוכשר במתמטיקה או כל ילד שחושב שהוא יכול לסיים את המתמטיקה בגיל מוקדם. שי פירון לא מבין שילדים בנוער מוכשר במתמטיקה יודעים למה הם הולכים ,הם מבינים שהם יצטרכו לשבת יותר משעה על הישבן וללמוד קשה אבל זו בחירה שלהם . שר החינוך החביב שלנו מאמין שזה הורס לנו את הילדות צר לי לבשר לו כי הוא טועה אני ועוד הרבה ילדים הצלחנו גם להנות בזמן שלושת השנים האלו ועכשיו מגיעה המתנה שלנו לעשות את שאר הבגרויות ללא הצורך ללמוד מתמטיקה שזה נותן הרבה זמן "להיות ילד" כמו ששרנו אומר. אני זוכר את עצמי בכיתה ט יושב ומפריע בשיעור מתמטיקה כיוון ששיעמם לי , לא בקטע מתנשא אבל הרמה שם לא אתגרה אותי ואילו בנוער מוכשר במתמטיקה אפשרו ללמש את היכולות שלי ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה ואני לא מצטער אפילו לשנייה על זה שנרשמתי לשם. אורי | 27.08.14 (ל"ת)
33. מקרה אמיתי הבת שלי טובה במתמטיקה אבל גרועה בתנ"ך ובדקדוק. בכיתה יוד הבת רצתה ללמוד 5 יחידות מתמטיקה אבל היועצת של הבית ספר יעצה לנו שעדיף לה להשקיע את מירב כוחותיה בדיקדוק ותנ"ך שכן יש חשש גדול שתיכשל באחד מהם ולא תקבל תעודת בגרות . הטענה הייתה ש 5 יחידות לימוד של מתמטיקה יגזלו ממנה את הזמן הנחוץ לה ללמוד דקדוק ועדיף במקרה זה ללמוד רק 3 יחידות מתמטיקה שבו תוציא ציון של 100 מבלי ללמוד ולהשקיע את כל כוחותיה בדקדוק ותנ"ך. פועל יוצא,הבת סיימה תיכון עם בגרות טובה והצליחה להוציא ציון סביר בדקדוק ותנ"ך ולקבל 100 ב 3 מתמטיקה אבל עכשו אין לה מה לעשות עם הבגרות הזו. עם הילדים הקטנים יותר אני מוותרת על הדקדוק והולכת רק על המתמטיקה בתקווה שבאוניבריסטאות לא ידרשו בגרות בדקדוק ספרות ותנ"ך. | 27.08.14 (ל"ת)
31. רמה נמוכה רוצים לעלות רמה? אל תאפשרו את האופציה של 3\4 יחידות במתמטיקה אלא רק 5 ומעלה. הרמה במתמטיקה ברוסיה ירדה דרסטית אחרי שהתחילו לאפשר רמות שונות. תוסיפו תגבורים, תביאו סטודנטים למתמטיקה,כימיה,חשמל ומחשבים שיעזרו תמורת מלגה. אירנה | 27.08.14 (ל"ת)
30. מה אתם רוצים יש קודמים לחינוך. יש את החרדים שצריכים לשלם להם הון כסף מאחר והלימודים שלהם יותר חשובים, יש את ההתנחלויות שצריך לעשות למתנחל בודד כביש עוקף במליונים וכמובן שגדוד מילואים צריך לשמור עליו, אז על מה אתם מתלוננים?, שמדינת ישראל לא תהיה מלומדת ביג דיל, כך נשתווה לסובבים אותנו. מדינת חלם. ניסים | 27.08.14 (ל"ת)
29. קישקוש אין קשר בין השכלה תיכונית להצלחה בהייטק, אפילו ההפך, ההייטקיסטים המוצלחים באמת רובם ללא בשכלה תיכונית ואת זה אני אומר לאחר 17 שנים של ניסיון בהייטק ניהולי וטכני. פיצי | 27.08.14 (ל"ת)
28. יש להכשיר מורים, לשלם ולתגמל שר החינוך עסוק ברפורמות במקום לעסוק בחינוך, הכל קיצורי דרך ומראית עין. הייתי רוצה לדעת כמה אנשי מנגנון מפקחים פקידים וכד' לעומת מספר המורים שצריכים להתמודד עם קופסת סרדינים של 40 ילד הקרויה כתה. ? סבא | 27.08.14 (ל"ת)
27. שביל מה שילמדו מתמתיקה מי צריך חברות ? שבעלי ההון יתעשרו? מי מרווח מהן? אתה רוצה להיות עשיר עזוב הייטק לך לנדלן כל קקר בלי בגרות מרווח יותר מסטרטאפיסט אצלנו בעלי המניות בולעים את ה % בנדלן היזם בולע את בעלי הדירות פינוי בינוי. הם נותנים לו קרקע יחסי הרווח הם 75% לו 25% לדיירים. בההיטק רק היו חולמים להשארעם 25% | 27.08.14 (ל"ת)
26. אם לא יחברו תוכניות לימודים חדשות מה יעשו מחברי תוכניות הלימודים. חס וחלילה יצטרכו לפטר אותם. המשמעות של שינוי תוכנית הלימודים כל שנה גם הופכת את ההשואה הרב שנתית ללא מעשית, ומאפשר להם להמשיך ולרמות אותנו בצורך לשינוי. צריך לקשור את מחברי התוכניות לישום שלהם. כלומר מחבר התוכנית יתוגמל לפי מספר השנים שהתוכנית בשימוש. משה מלצר | 27.08.14 (ל"ת)
25. בתחילת שנות ה 2000 אלו היו ילדי העולים מרוסיה ... זה מה שהביא אז לעליה ברמת המתמטיקה. הם עוד למדו ביסודי במערכת הרוסית ...ולא התקלקלו אורן | 27.08.14 (ל"ת)
24. זה לא יעשה להייטק כלום במילא כולם עושים את המסלול של תיכון-צבא-טיול-מכינה-אוניברסיטה. בתיכון יש לנו דברים אחרים בראש. תניין | 27.08.14 (ל"ת)
23. טוב מאוד! פחות מהנדסי תוכנה => הביקוש למהנדסים הקיימים הטובים עולה => אני מרוויח יותר כסף אולללה :) הייטקיסט | 27.08.14 (ל"ת)
22. ההסבר פשוט מאד המורים בתיכונים ברובם חסרי השכלה וכישורים מספיקים להכין תלמידים לבגרות 5 יחידות. על מנת להכין ילד לבגרות זו יש להעזר במורה פרטי שילווה אותו החל מכתה י' ועד יב'. עלות המורים הפרטיים כל כך גבוה שגם אם לילד יש כישורים מתמאטיים גבוהים, אין ידו משגת לשלם למורים הפרטיים. אילנית | 27.08.14 (ל"ת)
21. בביה"ס לא מלמדים מתמטיקה מלמדים חשבון, או אלגברה, ברמה הכי טכנית שאפשר. בלי הוכחות, בלי חשיבה, בלי יצירתיות, נאדה. הדבר היחיד בתיכון שקרוב למתמטיקה אמיתית זה הוכחות בגאומטריה, וגם את זה מנסים תמיד להוריד מהסילבוס כי זה "קשה מדי". מערכת החינוך זו בדיחה רעה. דודו | 27.08.14 (ל"ת)
20. גדול "במשרד החינוך לא יודעים למה הרמה ירדה". אני אגיד לכם למה. תראו את שר החינוך - תבינו לבד. לפניו היו גאונים אחרים - שבטח למדו 5 יחידות וסיימו בהצלחה מרובה: 1. הגאונה שמכהנת כשרת הספורט 2. הגאון שמנהל בהצלחה את משרד הפנים נו, באמת עם כאלו אנשים בצמרת ...למה אנחנו מצפים? גדול | 27.08.14 (ל"ת)
19. מה זה משנה? יש היום מכללות שיקבלו אותך ללימודי הנדסה גם אם אתה לא יודע ארבע פעולות חשבון בסיסיות. עופר | 27.08.14 (ל"ת)
18. כל עוד שכר המורים ישאר נמוך לא יכנסו אנשים חזקים למערכת ואנשים טובים יצאו ממנה. גם לאחר עוז לתמורה, צריך להכפיל/לשלש את שכר המורים ורק בדרך הזו יכנסו אנשים חזקים למערכת, הביקוש יהיה גדול, המקצוע יהפוך לנחשק, מעמד המורה בציבור ישתפר פלאים ואיכות ההוראה תעלה. אין פתרונות קסם, זה הרפורמה בפינלנד. גיא | 27.08.14 (ל"ת)
17. כיפת ברזל חבל שנערים מוכשרים אלו לא יכולים להתפתח ולהיקלט באקדמיה בגיל צעיר. המוכשרים הללו הביאו לנו את כיפת ברזל ועוד פיתוחים סודיים אחרים. יש לעודד את לימוד המתמטיקה המוגברת בגיל צעיר. אלברט דוידו | 27.08.14 (ל"ת)
15. עזרו לנו לתרגם את אקדמיית קאהן יש קבוצת פייסבוק בכתובת: https://www.facebook.com/groups/hebrewkhan/ מוזמנים להצטרף ולעזור עופר | 27.08.14 (ל"ת)
14. אסור לסגור את התוכנית - הילה צודקת. גם אני למדתי בתוכנית, נתנה לי קרש קפיצה מצוין!! השירות שלי בצבא היה מאוד משמעותי בזכות הידע מהתואר בבר אילן. הילה פז המדהימה והמוכשרת, למדה איתנו, היא ממש צודקת שכמו שלא סוגרים תוכניות לילדים מתקשים אסור!! לסגור תוכניות למתקשים בתוכניות שאינן מתאימות להם. יוסי | 27.08.14 (ל"ת)
13. לו לימדו מתמטיקה אמיתית בתיכון, המצב היה שונה מתמטיקה היא תחום עשיר, בעל ערכים אינטלקטואלים ואסתטיים. מסיבות היסטוריות, תכנית הלימודים עוסקת באופן אובססיבי רק בצד הכעור שלה. כישורים הנלמדים בתיכון היו חיוניים למהנדסים וקציני-ארטילריה בימיו של ביסמארק; כיום מחשבים מתמודדים עם בעיות כאלה בהצלחה גדולה הרבה יותר מאנשים. התלמידים, ובפרט אלה בעלי אינטואיציה מתמטית טובה, חשים זאת, מבינים כי "עובדים" עליהם, ומוצאים את התחום כולו דוחה כמו לימוד שירה באמצעות ספר הטלפונים. במקום לנצל את הזמן שהתפנה להנחלת ערכי מתמטיקה בסיסיים, עוסקת מערכת החינוך בשינון חומר לא רלוונטי ומדידת השגים חסרי-ערך. סלמן ח'אן ואחרים כבר הראו כי אין כל צורך במדידה כזו, והיא רק "מלחיצה" את הלומד ופוגעת בהישגיו. לו אני שר החינוך, הייתי מפטר את כל העוסקים בהוראת המתמטיקה במשרדי ומממן במקומם את מתרגמי Khan Academy לעברית. מורים, אגב, אין צורך לפטר: הם יכולים בהחלט לסייע ללומדים בפתרון תרגילים בכיתה וביעוץ... רק שלא יעזו ללמד! אלא ששר החינוך עסוק בהקרבת ילדי עוטף-עזה לאש מרגמות כהצהרה פוליטית, ובהעמקת טראומת השואה (אולי כדי שיבינו מה הוא ממיט עליהם). לשמחתנו, ישראל נתברכה בדור צעיר ומבריק של מתמטיקאים חביבים. אנשים כאלה ודאי ישמחו לסייע בשיפור, העשרה והגדרה מדויקת של ערכי-יסוד אליהם כדאי, מעניין, משעשע (ולפעמים אפילו מרתק) לחשוף בנות ובני נוער. הניחו את הוראת המתמטיקה לסופר-סטאר שבחר להתמחות בכך ונוחל הצלחה עולמית - ולמתמטיקאים "משלנו". פוליטיקאים, צאו לי מהמשוואה! | 27.08.14 (ל"ת)
12. התשובה פשוטה מאוד ! נותנים, שלא לאמר, זורקים, טונות של כסף על התלמידים החלשים. עם כל הצער שבדבר, תלמידים אלו לא יהוו שום חוד ושום חנית למדינת ישראל ובטח שלא מנוע צמיחה עתידי. נותנים להם שעות של המחנכות, סייעות שיעורי תגבורהסעות ומה לא. צריך לתת אבל במידה ... התלמידים החזקים פשוט מקבלים 0 של השקעה בבית הספר. כלום ! להיפך, עוד מורידים להם את הרמה בגלל החלשים. ואם יש כבר מחוננים שיוצאים לימי שליפה, אז שם זה פשוט חוג מעניין ותו לא. שום ערכי מנהיגות או לימודים שאח"כ יוציאו שכבת הנהגה אקדמאית / פוליטית / צבאית וכו' . פשוט בושה !! לארי | 27.08.14 (ל"ת)
11. צעד ראשוני פשוט להעלות את הבונוס בתעודת בגרות לאלה שניגשים ל-5 יחידות. ההבדל בבונוס כיום בין 4 ל-5 יחידות הוא רק 12.5 נקודות אם אינני טועה וזה לא מספיק כדי לשכנע את התלמידים להשקיע ולבוא ל-5 יחידות. פשוט אסופת טמבלים יושבת במשרד החינוך. ירון | 27.08.14 (ל"ת)
9. אין כבר לאן לרדת, תלמידים מפונקים, פשוט בושה לבטל את 3 יחידות ולהפוך את 4 יחידות לסטנדרט, העולם מתקדם, תעלו את הרמה !!! הרמה מאוד נמוכה | 27.08.14 (ל"ת)
8. מדוע להרוס משהו טוב מדוע הורסים בכל פעם שחושבים שמשפרים. המאריקאים אומרים אל תתקן משהו שעובד. האם שר החינוך הורס פה תכנית מצוינת רק כדי שיזכרו ממשו מהמורשת שלו. יש לי ילד שגמר את התכנית ובגיל 18.5 יש לו תואר ראשון במתמטיקה. זה מה שהמדינה צריכה. שני הקטנים (14, 15) משתתפים בתכנית זו. ילדים אלו משקיעים את כל מרצם בלימוד מתמטיקה , גם בחופשים,והם יהוו את חוד החנית של המדעים השנים הבאות. דבר זה צריל לקומם את כל מי שאכפת לו ממצב המתמטיקה והמדעים במדינה. יש לשלוח מכתבים לשר ולהפגין על הדבר הזה. מדוע אנשי בר אילן שותקים ? מדוע לא יוצאים במאבק כמו מאבק הסרדינים. כל מי שמעונין יכול לשלוח לי מייל ואני אארגן קבוצה שתפנה לשר בנושא. דניאל | 27.08.14 (ל"ת)
7. הסיבה לירידה היא שלא שווה להשקיע אני למדתי 5 פיסיקה 5 מתמטיקה בציונים של מעל 90 , סיימתי הנדסת אלקטרוניקה ואני לא מוצא עבודה במקצוע כמו הרבה מחברי ללימודים. חברי מהתיכון המצטיינים למדו ראיית החשבון ועריכת דין ובקושי מצאו התמחות בה משלמים להם מינימום והם עובדים 12 שעות ביום. זאת לעומת החבורה הבנונית ומטה שהלכה ומייד אחרי הצבא לא עשו פסיכומטרי אלא פתחו בית קפה/ פיצוציה/ עסק להדברות/ שיפצניקים/ הפקות אירועים... הם קנו דירות ומרווחים טוב. מעלימים מס מהשכר כשהם מרווחים שכר גבוהה וכך יכולים לחיות טוב. אז מה הפלא שלאחיי הקטנים אין מוטיבציה? לירן | 27.08.14 (ל"ת)
6. סטודנטים למתמטיקה מורים כיום למתמטיקה או שהם חסרי השכלה מספיקה, או שהם אינם יודעים כלל ללמד מתמטיקה. זה התברר לי אחרי שהייתי בגישה "אנטי מתמטיקה" בבית הספר וכיום אני עושה תואר שני במתמטיקה באוניברסיטה. אני יודע שקשה להכליל ושישנם מורים טובים, אבל ממה שאני שומע מסביבי המצב ממש גרוע... פתרון טוב היה לתגבר את אותם המורים בסטודנטים למתמטיקה שיוכלו לשמש כמתרגלים בבתי הספר השונים. דניאל | 27.08.14 (ל"ת)
5. הרפורמטור רפורמות אין סופיות חסרות כל ערך חינוכי או לימודי מפחד כמו כולם לגעת בלב המחלה עוד ליצן שעושה סיבוב על גב ילדנו יוסיי | 27.08.14 (ל"ת)
3. המצב זהה בכל המקצועות רק מורידים את הרמה כדי להעלות ציונים ולא חושבים על העתיד מדיניות להיום ולא לעתיד | 27.08.14 (ל"ת)
2. פירון, איזה מורשת תשאיר אחריך? כלום! ממש כך! איתך המערכת ללא תקווה! מנהל בי״ס שפרש | 27.08.14 (ל"ת)
1. ההסבר פשוט בתי הספר נמדדים לפי ציון למה להגיש ל- 5 יחידות והתלמיד יקבל ציון 70 ב- 4 יחידות יקבל 90 וב- 3 יחידות יקבל 100. זה מה שקרה לביתי יוסי | 27.08.14 (ל"ת)
המחדל הענק של לימודי המתמטיקה
55 תגובות לכתיבת תגובה