35. כאשר נוסעים יפגעו מנהגים חסרי הכשרה מתאימה או רקורד אישי בעייתי, תשאלו: איפה הרגולציה? לסבר את האוזן, אובר לא המציאה את הגלגל. במדינות מסויימות, ישנה תופעה רחבה של נהגים לא מורשים, שעושים שימוש ברכבם הפרטי להסעת נוסעים בתשלום. זכור לי כיצד עצר לידי רכב כזה בדרום אמריקה והנהג מנסה לשכנע אותי שמדובר בשירות הסעים לגטימי. הנהג הראה לי שיש לו במכונית מכשיר קשר ואמר שזה בסדר (מה שהחשיד חלונות כהים ווילונות). חברה מקומית אמרה שטוב שלא התפתיתי להשתמש בשירות וזה יכול להיות ממש מסוכן. רוצה אובר או כל שירות אחר להפעיל שירות הסעים בתשלום? יתכבדו ויעמדו בדרישות הרגולטוריות שמטרתן אחת: להגן על בטחון ושלום הציבור. אבי | 30.08.14 (ל"ת)
34. לכל המתלהבים - כץ חייב להסדיר את נושא הביטוח נכון להיום - ביטוח רגיל לא מכסה הסעת נוסעים בשכר. זה מאוד בעייתי - אם קורית תאונת דרכים - המסיע חשןף לתביעה והביטוח שלו לא מכסה. נחשפתי לכך בעבר כאשר טרמפיסטים רצו לשלם ובעצת עו"ד פשוט נמנעתי מכך. דני מהסיירת | 27.08.14 (ל"ת)
31. ובגלל שאין בכלל מיסים בעניין, זה גם הרבה יותר זול! אה, אבל בעצם, אם המדינה תוותר על המיסים של נהגי המוניות גם הם יהיו יותר זולים... איך, איך לא חשבו על זה קודם?! גאוני! איתן | 27.08.14 (ל"ת)
30. למה כל דבר מצריך פיקוח במדינה הזו מי רוצה לגזור קופון , מה קרה יש לשר עוד חבר'ה שצריך לפתוח להם משרות פיקוח , יש חופש חוזים מי שרוצה לנסוע עם נהג מזדמן שיסע והממשלה לא צריכה לדחוף את אפה לכל חור. אזרח | 27.08.14 (ל"ת)
29. לאבי מנתניה ( מגיב 5 ) - לסוע בפול זה מצויין, ברור שזה לא בחינם הרעיון בפול, שכל פעם מישהו אחר לוקח רכב ככה שאין צורך לשלם על הנסיעה. במידה והנהג הוא קבוע ושאר האנשים מצטרפים אליו, ברור שצריך שתתבצע חלוקה של ההוצאות, דלק+אחזקה ( גם טיפולים עולים כסף ). אתה רושם שאתה רוצה לנסוע עם חבר דרך אובר, אם זה חבר, אתה לא צריך אובר בשביל לקחת אותו. אם הוא לא משלם לך על הנסיעה = מנצל אותך, הוא כנראה לא חבר... דני | 27.08.14 (ל"ת)
28. הקפיטליזם החזירי עובד עליכם בעיניים מה פירוש ש"אובר" עשתה לובינג בקליפורניה? נכון! כמו הלובינג אצלנו. הטייקונים עושים לובינג כדי ליזום חקיקה "נגד" האזרחים - שאים להם לובינג. מה שלא תחשבו על נהגי מוניות כיום, עם נהגי "אובר" יהיה הרבה יותר גרוע. גם לא יהיה למי להתלונן. הרי נהג "אובר" שניסה לאנוס נוסעת, אף אחד לא בדק אותו קודם. החוזה שלו הוא כזה שלא ניתן לתבוע את "אובר". הם מכוסים בחוק כי יש להם לובי! נהגי מוניות מקצועיים אמורים לפחות בזמן קבלת הרישיון לדעת איפה כל בתי החולים בארץ. איך מגישים עזרה ראשונה. והכי חשוב יש עליהם פיקוח של משרד התחבורה. בנוסף, הם מחוייבים במתן חשבוניות, כמו כל עצמאי במדינה. ומה עם הנהגים הלא מקצועיים של "אובר"? חשבונית? תשכחו מזה. ידע הנדרש מנהג ציבורי? תשכחו מזה. אבל בסוף, גם אצלנו "אובר" יפעילו לובי, ימרחו כסף איפה שצריך [כחוק כמובן] ויקבלו מה שרוצים. אא | 27.08.14 (ל"ת)
26. אם כל נהג כזה יעבור מסלול לקבלת רשיון אז אין בעיה הבעיה מתחילה בזה שכל נהג מונית או אוטובוס משלמים על הכשרתם משלמים על רשיונם נהג מונית משלם על מספר ,משלם על רשיון למונית ואלה ששוכרים מונית לעבודה משלמים יותר. נהגי מוניות עם כל המגרעות הם נהגים מקצוענים .אם יתנו לנהגי המונית את כספם חזרה ויבטלו את הצורך ברישיונות ,אז קדימה אבל אם לא אז תיפגע משמעותית פרנסתם של אלפי נהגי מוניות בארץ . גידי | 27.08.14 (ל"ת)
25. במקום משרד תחבורה אפשר להקים מחלקת תחבורה וכך הבזבוז יקטן ישראל כץ ,צריך תחרות צריך להתפתח. מבזבוז של 2 מיליארד שח על הרכבת הקלה יצא רק צבע על הנתיב אשר כבר דהה. 2 מיליארד שח על צביעת נתיב זה בכל המובנים יקר. משרד התחבורה שורף כסף של הממשלה . לא קראת את דוח המבקר על התנהלות יפה נוף בפרויקט המטרונית? אעדכן אותך- חריגה ביותר ממיליאד וחצי שח. אז מה קרה? כלום נהג | 27.08.14 (ל"ת)
24. זה נכון! מדובר במהפיכה אמיתית בענף ההסעות בתשלום! מכיוון שמדובר בחדשנות הורסת זה טבעי שבעלי העניין המחופרים יתנגדו אך כפי שהניסיון מלמד זה לא יעזור. גם אם אובר תיעלם היא המציאה את המודל ותצוץ אובר אחרת. בעלי המוניות יצטרכו להסתגל ולהשתנות או שיימחקו. | 27.08.14 (ל"ת)
23. לא מבין את היתרונות והחסרונות שלכם איך בצד היתרונות רשום תעריף נסיעה נמוך יחסית, ובחסרונות רשום חוסר פיקוח על התעריפים? אם היה פיקוח, התעריף לא יכל להיות נמוך יחסית! למה בכלל צריך לפקח על הכל? תאפשרו תחרות חופשית! המדינה יוצרת שוק סגור, ואחר כך מפעילה פיקוח כדי שהמחירים לא ישתוללו. יבגני | 27.08.14 (ל"ת)
22. מה לגבי ביטוח? ככל הידוע לי, הביטוח לא מכסה נסיעות בשכר... צריך ביטוח מיוחד לזה, לא? עמיאור | 27.08.14 (ל"ת)
19. לי זה נשמע הכי הזוי הטיימינג בשימוש באפליקציה מסוג זה איך יתכן שבדיוק לאחר סיום מלחמה מול חמאס שהחלה בעקבות חטיפה ורציחת 3 ילדים שנסעו בטרפ תכנס אפילקציה שתאפשר נסיעה ע"י נהגים מזדמנים.. לי זה נשמע הזוי לחלוטין. נתי כוכבי | 27.08.14 (ל"ת)
18. ביטוח חובה לרכב פרטי אינו מכסה נסיעות כאלו בכל ביטוחי החובה הפרטיים מופיע תנאי של שימוש ברכב לצרכים אישיים. מי שמסיע אנשים בתשלום צריך ביטוח מתאים. ליאור | 27.08.14 (ל"ת)
16. זה נשמע בטיחותי כמעט כמו לעלות על טרמפ .. רק בתשלום מי שזה מתאים לו - יופי ... בהנחה שזה חוקי או יוסדר בחוק (ביטוח, משרד התחבורה וכו) אני לא מבין מה הבעיה ? כל עוד השרות מבודל משרות של מונית - והמשתמש מבין את הסכנות והמשמעויות מה הבעיה ואיך זה בדיוק שונה מטרמפ ? אני אישית מעדיף תמיד מונית מוסדרת, גם בחו"ל תמיד קופצים כל מיני נהגים לא מוסדרים בסמוך למנלי תעופה ואני תמיד הולך על בטוח. אבל יש אנחנו שכנראה חושבים אחרת (לראייה הטרמפיסטים) ואם זה מתאים לשני הצדדים למה לא לאפשר את זה ? זה גם יכול לסייע לאנשים לשפר במעט את מצבם הכלכלי. m | 27.08.14 (ל"ת)
15. מה לגבי בדיקת רקע בטחונית לנהג לנו יש עוד בעיה אפשרית שלמדינות אחרות בד"כ אין. בישראל לצערנו, היו בעבר חטיפות בטרמפים (אחת ממש לא מזמן). כל מחבל יוכל לפתוח לעצמו רישום תקין ב-UBER, ושנייה אחרי שהעלה בחכתו את הפיתיון, ייפטר מהטלפון. מכאן... זה יהיה בדיוק כמו איך שאנחנו כבר מכירים... זה משהו שמשרד התחבורה צריך להתייעץ עם משרד הביטחון כדי לתת את הדעת. גיא | 27.08.14 (ל"ת)
14. ומה עם ההיבט הביטוחי??האם חברות הביטוח מסכימות לבטח מישהו שמקבל כסף? זה לא נוסע מזדמן. | 27.08.14 (ל"ת)
12. להיות נהג מונית אין תנאי מינימום, להיפך יש תנאי מכסימום... לא צריך תואר אונברסיטאי ואסור לעבור IQ 100.... חחח | 27.08.14 (ל"ת)
11. לכל אוהבי השנאה, תחרות זה דבר מבורך במקום שעושקים והבעל בית מגזים אבל במקום שהפרנסה נמוכה זה ממש רחוק מלהיות דבר טוב, ברור שיש דבר טוב באנשים שיכול להיות להם עוד מקור פרנסה. אבל נהגי מוניות כיום לא מרוויחים כמו פעם, והאפליקציות חושבת על מקסימום רווח ועל חשבון המרוויח מעט גאון | 27.08.14 (ל"ת)
10. אם אני רוצה להרשם כנהג באובר הם מעבירים את הפרטים שאני מוסר להם לחברה חיצונית שבודקת אם יש לי רקע פלילי ועבירות תנועה? זה נשמע לכם הגיוני? איך יש להם גישה לעבירות התנועה שלי? דני | 27.08.14 (ל"ת)
9. מתכון בטוח לחאפרים אני ממש לא מחסידיו של השר כץ (פוליטיקאי בשקל) או של קבוצות לחץ שונות במשק כמו נהגי המוניות, אבל במקרה הזה גם הוא וגם הם צודקים לגמרי. במדינת הסמוך שלנו לא ירחק היום ובו איזה חאפר עם מכונית שלא ראוייה להובלת סוסים ייקח כמות מטורפת של נוסעים במחיר מצחיק, ויגרום לתאונה קטלנית שתהרוג את כולם, ואז כולם (כולל אלה כאן שמקללים את נהגי המוניות) יצקצקו ויאמרו איך המדינה נתנה לכזה דבר לקרות. הדרך לפתור בעייה היא לא להמיר אותה בבעייה גדולה יותר. אובליפיחה | 27.08.14 (ל"ת)
8. כאילו שיש פיקוח על נהגי המוניות בנסיעה האחרונה שלי במונית מנתב"ג לא בדיוק חוויתי שירות מקצועי. נהג שנסע 160 כל הדרך, התעלם מכל חוקי התנועה, לא נתן קבלה ולא הציע אפילו לעזור עם המזוודות (ונשאר במזגן במונית) למרות שלקח תוספת תשלום למטען. גיל | 27.08.14 (ל"ת)
7. אובר אסור לאפשר לחברה לקחת נהגים מזדמנים, זה לא מכוסה מבחינת ביטוח. אין פיקוח על הנהג. וזה גם יהרוס את הפרנסה של אלפי נהגי מוניות שבקושי שורדים גם כיום. ההכנסה לאוצר של רכישת רישיון מונית תיפול לחלוטין (וכל הציבור יצטרך לממן את החור בעליה במיסים עקיפים וישירים). לנהגים ותיקים (רבים מהם הם נכי צה"ל שקיבלו רישיון לצורך שיקום) הרישיון הוא הפנסיה שלהם שילך לאיבוד. י.ס | 27.08.14 (ל"ת)
6. הייתי בקורס נהיגה מונעת- 90 אחוז שם נהגי מוניות משרד התחבורה לא מרוויח מאובר וזו הסיבה היחידה שהם מתנגדים. רישוי, מספרי מוניות, מיסוי. אויויוי... חבורה של נצלנים אימפוטנטים, אולי מכון התקנים גם מתנגד? ג'ק | 27.08.14 (ל"ת)
5. לא מבין. שנים משכנעים אותנו ליסוע בפול . בקבוצה . לחסוך דלק . להוריד עומס מהכביש . יש אפילו מסלולים מיוחדים לכך . הם חושבים שזה בחינם ? לא משתתפים עם הנהג בהוצאות ? אני רוצה ליסוע עם חבר דרך אובר . למה לא ? אבי | 27.08.14 (ל"ת)
4. נהג מונית זה לא מקצוע כל בעל רשיון יכול לספק את אותו השירות ובאופן הרבה יותר נעים. זה עוד מאבק של קבוצת שליטה היסטורית שרוצה לשמר על השליטה שלה במשאב - זה יפסיד כי אין תוכן בדרישה שלהם. בבו | 27.08.14 (ל"ת)
2. הפקרות הפקרות בענף המוניות תחרות דבר חשוב אבל כאשר משדר התחבורה לא דואג לתנאים הוגנים יש בעיה הצורך התשלום לזכות ציבורית מחירי הדלק האסטרונומים מונופול לחברות המונים הצורך בתשלום לבטוח הסכת נוסעים טיפולים יקרים והובא לוקחת כל נהג ללא קרטריונים שבירת מחירים בקיצור שוק דודו | 27.08.14 (ל"ת)
1. זה עובד מעולה- ממישהו שחזר מארה''ב לפני כחודש חזרתי מארה''ב.(ניו יורק+ וושינגטון+ ניו ג'רזי) כולם משתמשים שם רק בUBER. הזמנו מונית באטלנטיק סיטי והגיע באמת בחור עם רכב שהוא לא מונית ושאלנו אותו איך זה עובד. בסופו של דבר זה עושה אחלה רווח לכל בן אדם שמוכן לשתף את הרכב הפרטי שלו ומוריד את העלויות המטורפות של המוניות כיום בגלל התחרות שתיווצר. לנהגי המוניות היום שחוששים- מגיע לכם. תחרות זה דבר טוב. בדיוק כמו חברות הסלולר שלקחו 200 ש''ח לחבילה שעולה 39 ש''ח כיום. כן, היו פיטורים בענף בעקבות הירידה של הרווחים המטורפים שהיו. אבל מי הרוויח? כל שאר הארץ בערך. כנ''ל פה טל | 27.08.14 (ל"ת)
UberX בשורה צרכנית או בעיה בטיחותית
35 תגובות לכתיבת תגובה