אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האוצר דורש קיצוץ דרסטי בפנסיות של מערכת הביטחון

169 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

168.
צריך למצוא מנגנון
צריך לקבוע מנגנון כלשהו. אי אפשר לשפוך את המים עם התינוק. צבא הקבע היה ועודנו אוסף אדיר של אנשים בתפקידים שונים. בעבר, סגן אלוף שיצא מהצבא היה מוצא מייד משרה טובה. היום כבר לא. יש פורשים שמרוויחים בחוץ הרבה ויש שלא מוצאים עבודה. יש כאלו ששירתו בקרבת הבית ויש כאלו שלא ראו את ילדיהם גדלים. יש שנעו בתוך לבנון ויש שלא עזבו את קו גדרה חדרה. איך יודעים למי לקצץ מבלי לעשות עוול גדול מידי?
פנסיונר | 22.09.14
164.
זו חוצפה שאין כדוגמתה!!!
איך ניתן לקצץ בזכויות של עובד (לצורך העניין: איש קבע) בדיעבד! איפה נשמע דבר כזה? האם שרים/ח"כ או כל עובד אחר במשק, לצורך העניין, היו מסכימים שיקצצו להם בגמלת הפנסיה לה הם זכאים בגין שנות עבודה ? זו פשוט פשיטת רגל של המדינה ! אנשי קבע אכן הם עול על קופת המדינה, מסכימה בהחלט. תשיתו את החוק החדש על מי שנכנס היום לקבע, דבר אשר יאפשר לאותו איש קבע להחליט אם הוא רוצה להמשיך בתנאים אלו ולהישאר בצבא. אבל אל תנצלו את העבודה שאנשי קבע לא יכולים להתאגד ותפעילו כל מיני החלטות כדי לכסות על המחדלים של אנשי האוצר ושל העומד בראשות הממשלה. זו בושה וכלימה! אני מתביישת להיות אזרחית של המדינה הזו שמקבלת החלטות לא מוסריות!!!
נורית | 09.09.14
163.
למה לא הייתם בקבע?
חלקכם יכל להתנדב ולהיות בקבע אבל החלטתם לנסוע לשנה לחו"ל לטיול שחרור, ללכת ללמוד ולבלות לא מעט בפאבים השונים ועוד לעומתכם איש קבע שרת אתכם והגן עליכם כי הרי לו לא היו נמצאים שם איך בדיוק הייתם לומדים מבלים עובדים? ועכשיו אותו איש קבע מגיע לגיל 47 ופורש ומכיוון שגמלתו אינה מספקת הוא מחפש עבודה ומה אומרים לו - אתה מבוגר מדי
יס מיניסטר | 09.09.14
159.
מה אתם מלינים ??
בני ארבעים עם ילדים, רק לפני שבועיים נלחמו בעזה סיכנו חייהם ולא היו בבית יותר מחודשיים.- זה בסדר גמור וכל הכבוד להם!! אבל רק עברו שבועיים וכבר נאמר להם תודה רבה צאו לפנסיה בעוד חמש שנים (ותילחמו במלחמות הבאות) וצאו לאזרחות עם פנסיה עלובה.. בטוח יקחו אתכם לתפקיד מאבטח בסופר... אתם התחרפנתם? אין לכם במי לקצץ??? פנסיה תקציבית הגדולה נמצאת במערכת הרפואה, משפט, בבנק ישראל,חב' חשמל , חברי כנסת שרים ועוד... רק צה"ל מפריע לכם?? שלא יכולים לשבות או למחות ?? תמשיכו ככה ותתחילו להביא עובדים זרים לצה"ל!!!!!
ותיקים | 08.09.14
158.
8 מליארד שקל מתקציב המדינה פנסיות למערכת הבטחון!!! מצב הזוי לגמרה. בוגי תעצור את הטירוף שלכם
אתם יודעים מה אפשר לעשות בקיצוץ "רק" של מליארד שקל מהפנסיות האלו כל שנה? לבנות אלפי דירות לדיור ציבורי להוציא אלפי משפחות מחיים של עוני ועצב ולהציל אצלן מהדורות הבאים של פשע
בוגי די לסחוט את המדינה | 08.09.14
156.
חוצפנים
בוקר טוב אליהו התעורתתם פנסית מערכת הבטחון שודדת את המדינה ותגרום לפשיטת רגל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!של המדינה שהגנו על הפנסיות של ההסתדרות מפשיטת רגל קיצצו להם כ25% עד 30% רק אצל הקדושים האלו לא נוגעים באגורה והם מתחילים לקבל מגיל 42 * עורו עורו משרד האוצר בראוו
יש פשוט | 08.09.14
154.
הגיע הזמן לשחוט פרות קדושות.
אנשים שעבדו במשרד, עם נהג צמוד, ורוב הזמן גירדו,אתם יודעים איפה, אבל בהרבה טקס בישבן, מקבלים היום 11000 שח לחודש נטו, בלי להזיז ביצה מצד לצד. הם עובדים וממשיכים את חייהם והגזל הזה זועק לשמיים. אחרי שהפרה הקדושה הזו תישחט- יש להביא 10 מטוסים מלאים בעובדי חברת חשמל, עובדי נמלים ועובדי רכבות ולשלוח מכתבי פיטורין לכל העובדים של החברות האלה. מי שלא יקצץ בחצי את משכורתו ולא יוותר על כל ההטבות שלו - שילך הביתה. אותו כנ"ל עובדי עיריות-להכין בנק של עובדים חלופיים-לפטר את כולם ולהפעיל עיריה עם 10 איש טובים ויעילים וכל היתר -OUTSOURCING . העובדים שיפלטו החוצה-יחזרו לעבוד כעובדים חיצוניים רק בלי ההטבות המטורללות שיש להם כרגע. בתוך שנתיים המדינה תהיה עם עודפים בתקציב, דיור ציבורי, חינוך מעולה, בריאות הכי טובה בעולם, תרבות, ספורט, תחבורה ציבורית, ועדיין תשמור על תקציב בטחון היסטרי- לחיילי חובה בלבד!
זהו הגזל ההיסטורי | 08.09.14
152.
ממליץ שגם ששר האוצר יהיה חייב לזכאות בתעודת בגרות
כמה מטופש , מדינת ישראל כמעסיק פיטרה (צה"ל לצורך העניין ) אנשי קבע בני 45 שרצו ויכלו להישאר בשירות בהסכם פיטורים שכלל פיצויים ופנסיה ולכן היא אינה יכולה להפר הסכם ! כמו שאינה יכולה לשנות הסכם עם כל מגזר אחרו שכבר פרש בתנאים מוסכמים וכתובים כחוק. המדינה יכולה לשנות הסכמים עתידיים אבל בשום פנים לא בהסכמים חוקיים שנעשו בעבר . אם אין כסף בבקשה שיפסיקו להוציא פורשים כבר מהיום , באופן עקרוני אני כגמלאי מוכן לחזור לשירות ,אני בן 50 עם רכב צמוד ועם כל התנאים הנילווים בבקשה מחר אני מוכן לעלות על מדים ... דרך אגב אני גם מכיר גמלאים שהיו מוכנים לוותר על כל הפנסיה הזאת ולקבל חזרה את השנים היפות ומיטב שנותם שביזבזו וסבלו בשירות הקבע .
משה גמלאי  | 08.09.14
151.
לאלתר !!!
לקצץ את עובדי המגזר הציבור ב-20% לקצץ את שכרם של הנותרים ב - 20% להקטין את הפנסיה של המגזר ב-20% כ"כ: לבטל פנסיות תקציביות !!! רטרואקטיבית !!! לבטל כפל פנסיות (בטחוני-ציבורי)להאריך את תקופת השירות ל-67 להפריד את תקציב צה"ל מהבטחון להקטין את המס` על הבורסה ב- 50% - כך נעורר השקעות מצד שני לחייב במס משכירי דירות - הכנסה לכל דבר וענין
 | 08.09.14
150.
אתם יכולים להרגע - יגעו בפנסיות רק אחרי שהמשיח יבוא , זה ספין של משרד האוצר עם משרד הבטחון
רק דיבורים ללא מעשים , אתם יכולים לרשום הפנסיות והתנאים של אנשי הקבע ומשרד הבטחון רק יעלו , אני מבטיח לכם שגם עם המדינה תגיע לפשיטת רגל ימשיכו לשלם את הפנסיות התקציביות גם אם יצטרכו להכנס לכם לחשבונות הפרטיים ולקחת לכם כסף ורכוש ,
עובדים עליכם | 08.09.14
148.
תמיד קל לתקוף אחרים...
התגייסתי והמשכתי את השירות כקצינה בקבע. כן! מילה גסה היום. ביחידה "עורפית". כל יום ידעתי מתי אני מגיע לבסיס אבל אף פעם מתי אני מסיימת... ימים בין 10 ל-14 שעות. רוב השנים במשכורת מינימום. אין לי דירה / נדל"ן וכו' וחיה בשכירות. אני רווקה בגיל 40, כי לא היה לי זמן לחיים אישים (האם אתם יודעים מה אחוז נשות קבע הרווקות או נשואות בגיל מאוחר בגלל אותה סיבה?). הפנסיה של איש קבע שעושה 25שנה = 50% מהסעיפים המוכרים לפנסיה. אם פנסיה של 5 אש"ח אתם באמת מאמינים שיושבים בבית וטסים כל יום לחו"ל? האם ידעתם שאחוז הגירושין של פורשי צבא גבוהים מאוכלוסיות אחרות בחברה (כי התרגלו בלעדיהם בבית). האם ידעתם שיש מצוקה של קצינים צעירים בצבא, כי כבר היום לא רוצים להישאר? כאשר מתחיל להיות מביש להגיד "אני בקבע"!!. כבר שנה שכאשר קצין צעיר מתייעץ איתי לגבי העתיד - אני אומרת לו "אין לך סיבה להישאר". למה לדפוק את העתיד שלך?, למה להקריב את החיים, עבור אנשים שיוצאים נגדך.... תמשיכו ככה. אחר כך אל תופתעו מהתוצאה.
נעמי | 08.09.14
147.
תודיעו לי שחברת חשמל והנמלים יהיו מוכנים לכך חחח
כשכולם עשו חגים ושבתות בבתים אני שכבתי בחולות ובמערבים לאט יגעו בשכר הפנסיה כי זה בחוק מה גם שיצטרכו לנגוע בכל העובדים המקבלים שכר תקציבי פנסייוני כמו חברת חשמל נמלים רשות שדות התעופה ( שהיו בבית כל שבת ) ואח"כ שיגעו באנשים היקרים - אנשי קבע - דורון - שיתרום את משכורתו
פנסיונר מאושר | 08.09.14
145.
בלית ברירה, אלה שני פתרונות שהם הרע במיעוטו מבחינת המדינה/כלכלה
אין שום סיבה שרס"ן בשלישות יצא לפנסיה בגיל 45, ויקבל פנסיה מאותו גיל למשך 22 שנים מעבר לכל עובד אחר, ואם יעבוד עבודה אחרת - הפנסיה שלו לא תיפגע כלל. זה עיוות גמור של הכוונה לאפשר פרישת אנשי קבע קרביים שהמערכת הצבאית פולטת אותם כי התפקידים המבצעיים/קרביים הולכים ופוחתים ככל שמתקדמים בהיררכיה. לכן זהו פתרון של פשרה, אבל פשרה סבירה.
 | 08.09.14
144.
זה נכון גם לכל האחרים שמתפרנסים מהתקציב הציבורי ( עובדי מדינה )
הם קובעים את החוקים האלה על מנת שיוכלו לצאת לפנסיה נוחה ולהשאיר ירושה כספית מכובדת אחריהם. אם נוגעים בפנסיה התקציבית, היא חייבת להיות לכל מי שיש לו פנסיה כזאת שהם כל עובדי המדינה הותיקים : מורים, עובדי בנק ישראל, ראשי רשויות ועיריות , רבנים, שופטים ועוד ועוד.
עמיר | 08.09.14
143.
עול הפנסיה הצהלי'ת
ראשית נזכיר ש 55% מ תקציב הביטחון הולך למשכורות פה מתחיל המחדל בגללם לא נושאר כסף לעוד כיפות ברזל מעילי רוח לטנקים והחלפת הזלדות לנמרים ועוד... צריך לבטל את הפנסיה התקציבית או לאפשר לכלל עובדי המשק לחסוך במסלול זה אין הצדקה לתשלים של יותר מ5000-6000 לפנסיה זה לא כולל את כל ההטבות הנלוות כגון הנחות בסופרים גיפט קארדים נופשים ועוד ועוד אבל זה לא הנושא בכתבה זו לסיכום יש מקום ל ח ת ו ך בבשד ולנהל את תקציב הביטחון ע'י גוף חיצוני ועוד נק' אין מניעה שיצאו לפנסיה בגיל 43 רק שאת התשלום הראשון יפגשו בגיל 67 [נכון להיום] ככלל המשק יום טוב לכולפ
שי | 08.09.14
142.
אף אחד מכם לא היה רוצה לחיות כאיש קבע
שימו לב שרובם הגדול של הפנסיות הן מתחת ל10 אלף בחודש. נכון צריך לקצץ !!!!!!!!!!! אבל לפני שאתם פותחים את הפה על "אוכלי החינם" תחשבו כמה מכם היו מוכנים לישון במיטת קפיצים עם מזון 3 ס"מ במשך 30 שנה, להתקלח עם ג'וקים, לשרת בשבתות וחגים, לא לראות את הילדים והמשפחה, להיות מוקפצים בכל "מבצע", "מערכה", מלחמה", "כוננות" ועוד ועוד. לידיעתכם יש עוד הרבה עובדי מדינה שפורשים לפני גיל 50, הרבה מהם נמצאים מאחורי שולחן ומחשב רוב הזמן, יש שופטים, שרים, חברי כנסת, פקידים של משרד האוצר והדתות, מורים ומורות במשרד החינוך (שנת שבתון כבר אמרנו?) שעליהם אין כתבות יום ולילה על הפנסיות שלהם...אז רק תזכרו שלפני 3 שבועות בערך כמה הערכתם את העבודה של אנשי הצבא.......אל תקראו להם אוכלי חינם ותכבדו אותם....תודה
דפנה | 08.09.14
137.
ריבוי שכר/גמלה מהקופה הציבורית
מספר רב של פורשי מערכת הביטחון, ברמות שכר גבוהות, מתמקמים במשרות רמות לא פחות, לאחר הפרישה ומקבלים, שכר נוסף, מאותה הקופה, מהאוצר. כאן מדובר בפגיעה אמיתית בכיסם של החברה, נראה אתכם !!! אם כבר, אז כבר. מי הזכיר כאן שכר עצום של מעל 16,000? הצחקת אותם. לדעתי, בכירים לשעבר במערכת ממשלתית, העוברים למערכת ממשלתית אחרת, זכאים למנה יחידה של שכר/גמלה. הגבוה מביניהם. לקבל גמלה של אלוף במיל + גמלה של חבר כנסת + שכר של שר, לא נראה מעט מוגזם? נראה אתכם נוגעים בזה ויש שם המון, אבל המון כסף שלנו האזרחים. האוחזים בהגה מסתדרים לא רע וגם תומכים כהוגן בחברים ועוד נשארת אנרגיה למאבקי יוקרה/ מעמד וכו'.
אבי | 08.09.14
135.
מי שרוצה לשנות בדיעבד את הסדרי הפנסיה שיתכבד ויחזיר לי את השנים שהשקעתי
פרק החיים המשמעותי שהשקעתי בבטחון המדינה היה קריטי - באותה תקופה היו לי ולאנשי קבע רבים ומוכשרים הצעות אטרקטיביות בשו' העבודה. העדפתי להיות איש קבע - ובדרך ספגתי לא מעט קיתונות של לעג על הפראייר הזה שטוחן ימים וחודשים בזמן שבני גילו עושים חיים בהמשך התגרשתי. אין ספק שלשירות התובעני היה חלק בגירושים אלו אז אתם רוצים לשנות את חוקי המשחק? התכבדו והחזירו לי את השנים האבודות האלה - ואני אלך להתמקצע במקום אחר זה בלתי אפשרי? נכון - ולכן זה גם בלתי אפשרי לשנות הסכמים בדיעבד
ישראל | 08.09.14
131.
כל כך עצוב שיש כזאת כפיות טובה נגד משרתי מערכת הבטחון.
כל פעם מחדש אני קורא את הרעיונות ההזויים לפגוע בגמלאות אנשי מערכת הבטחון ולא מאמין.אנשים יקרים אלו מקבלים גימלה בזכות ולא בחסד ,ובצדק משכורותיהם וגמלתם גבוהה יותר מזו של עובדי מדינה "רגילים". פתאום התעוררו כל כפויי הטובה לגלות איפה הכסף. היכן הייתם שהיה צריך אנשי קבע וניסו לשכנע מי שרק אפשר שיישאר ? למה לא התנדבתם להישאר כשהיה קשה והיה צריך ?
אבי | 08.09.14
129.
בתנאי שיאפשרו לכל מי שפרש לגמלאות לחזור למערכת אם ירצה.
הרעיון לגזול מפנסיונרים את כספם המגיע להם בדין הוא אוילי ,וברור שההסתדרות לא תסכים לו. אם רוצים לפגוע בתשלומי הפנסיה אז רק בתנאי אחד- לאפשר לכל מי שיצא לפנסיה לחזור לשרת עד גיל 67 ( הרי זו הטענה המרכזית נגד הפורשים בפנסיה מוקדמת). מה בדיוק יעשה צה"ל עם כל הזקנים שיחזרו ? ברור שכשיחזרו לשרת יחזרו לאותו שכר גבוה ואותם תנאים בהתאם לדרגתם ותפקידם ( שכר,רכב ,תנאי שרות) . כל כך קל לקשקש ולהסית נגד אנשים שעשו ימים כלילות למען המדינה. אין בעיה ,קדימה להחזיר את כל הפנסיונרים לשרות ( הרמטכ"ל יתעלף אם זה מה שיקרה).
א | 08.09.14
128.
תשובה לתגובה מס' 10
בעיקרון אתה צודק מאוד!!! הבעיה עם פנסיות הבכירים כמו שר הבטחון יעלון מקבל פנסיה נכבדה ביותר וזה בסדר, אך את הפנסיה לא יתכן שיתחיל לקבל בזמן שעדיין עובד במשרה ציבורית ומקבל במקביל שכר מכובד מאוד עם כל הזכויות הפנסיוניות!!! כך זה לגבי ח"כ כמו מופז, פרי, רגב, בר לב, ועוד כאלה רבים וטובים.... גם בתעשיות הבטחוניות מועסקים פורשי צה"ל המקבלים פנסיה מכובדת ובאותה עת משתכרים מהמדינה שכר מ כובד!!! מצב אבסורדי... שר האוצר צריך להניח לפנסיונרים של צה"ל המשתכרים שכר נמוך עד לממוצע במשק.... צריך לטפל ולתקן המעוות עם הפנסיונרים הכבדים.... חלילה אני לא נגדם וןיחד עם זאת לא מסכימה שימשיכו עבודתם המבורכת בשרו הציבורי ובאותה עת יחגגו עם פנסיות ומענקים שונים.... כשיפרשו באמת שיחגגו......
 | 08.09.14
127.
לפיני מתגובה 79: כל הכבוד לך על שרות תובעני ומסור במשטרה. אבל, ויש אבל !!
האבל הוא בגובה השכר בו נקבת. ידיד שלי השתחרר ממשטרת ישראל בגיל 57 בדרגת רב פקד. כיום הוא בן 60. את השרות הצבאי שלו עשה ביחידה לוחמת (כמו רבים) ובמשטרה התחיל בתפקיד קרבי במשך כ 5-6 שנים. לאחר מכן עבר קורס קציני משטרה ושימש בתפקידים שונים בעיקר בתפקידי מטה. באורח מוזר (בהשוואה אליך) הוא מקבל פנסיה חודשית בגובה 22,000 ש"ח ברוטו. כמובן כמו מרביתכם, הוא קיבל בהמלצת המפכ"ל עוד כמה אחוזי פנסיה ויש לו פנסיה בשיעור של 76% או 78%. דבר שאנחנו העובדים הרגילים יכולים רק לחלום עליהם. זאת מחוץ לתוספות והטבות רבות אותן מקבלים במהלך השנה הפנסיונרים של המשטרה. לכן, נראה לי שהמשכורת עליה דיברת, קצת..קצת...יותר גבוהה. מה אתה אומר ????
הסקרן | 08.09.14
120.
פנסיות תקציביות
כל אלה שלא חסכו אגורה מכיסם ומפטמים עצמם בכספי הדור הצעיר כמו שופטים אנשי כוחות הביטחון ומערכות ציבוריות, טוב תעשה המדינה אם תחזיר לעצמה את כספי השוד הגדול! היום זה בלתי אפשרי מפני שרוב השופטים מקבלים בעצמם פנסיה תקציבית אבל עוד כמה שנים כשיתחלף הדור הכסף ילקח מהם על ידי דור הבנים שצריכים בנוסף להכל לשלם את החשבון המופקר!
קובי | 08.09.14
114.
מחירי הנדלן והפנסיה התקציבית
עליית מחירי הנדל"ן והביקושים הרבים--נעוצים בחלקם הגדול בפנסייה התקציבית. בבקשה שיבדק כמה דירות ונכסים-נקנו בעזרת הפנסייה השערוריתית הזו--על ידי אנשי צבא-מורים-רופאים -עובדי מדינה וכל המקושרים האלו.. כמה דירות ונכסים הם משכירים .הפנסיה הזו מלבה את המחירים. אבל למקושרים השותים את החלב שלנו-לא איכפת---הילדים של רובם מסודרים בדירות משלהם.. זו שכבת השמנת-של המדינה.. ושלא יספרו לנו סיפורי מעשיות--על התרומה הנכבדה לבטחון-----לחינוך--לבריאות-- לחשמל--לנמלים----שימו לב אף ענף לא תורם באמת לכלכלה .
נדל"ן | 08.09.14
112.
קודם תפסיקו את החשמל חינם....
פקידי האוצר לא נרדמים בלילה בגלל הפנסיות הצבאיות,.וזאת למה? מפני שלאנשי הקבע אסור לצייץ. לא לשבות ולא להתראיין .כך הזירה פתוחה ואפשר להתלהם ולשסות את הציבור בכוחות הבטחון. זה אותו אוצר שלא מסוגל להפסיק את ההשתוללות של עובדי חברת החשמל ,. וכבר שנים מנסה להפסיק את החשמל חינם של עובדיו.,וממשיך להזרים מיליארדים לחברה הזו. זה אותו אוצר שלא מסוגל לרסן את עובדי הנמלים ,.ואת כל הועדים החזקים במשק. כל שנה הוא שב ונטפל לאנשי הקבע . פקידי האוצר יודעים היטב כי לא ניתן לבצע את רצונם ,.זה פשוט לא חוקי .אך זה לא מפריע להם לשוב ולחזור על המנטרה הזו כל שנה. לא יעזור לכם.
תום | 08.09.14
111.
לצמצמם את האבטלה הסמויה במשרד הבטחון וביחידות המטה בצבא ולצ'פר את הלוחמים
הפנסיות של עובדי רפא"ל ,לדוגמא, הן הגבוהות במשק הישראלי. בזמנו היו כל מיני פוליטיקאים שהפכו את התשלומים שמקבלים שם העובדים לרכיבים פנסיוניים. הפנסיה של עובדי רפאל היא כמעט בגובה המשכורת האחרונה שלהם.
עמי | 08.09.14
107.
לפיד והחברה השלפנים באוצר
גם לפני מלחמת לבנון השניה שאלו למה כל כך הרבה כסף לצבא... ואז גילו שצדקו והוסיפו תקציבים. לפיד הוא הרי שלפן סידרתי שרק בשביל פופוליזם זול ימכור את המדינה ואפילו את אשתו וילדיו אז הוא בוחר לדבר על אנשי צבא... אבל כשלא יישארו אנשי קבע לא ניתן יהיה לתקן את זה תוך החלטה אחת , הרבה זמן יעבור והרבה יותר כסף יושקע באנשי הקבע כדי שיישארו אם זה לא יהיה מאוחר מדי ואותם צקצקנים שבוכים עכשיו יהיו ערופי ראשים מדעעש..
 | 08.09.14
106.
הייתי לוחם. אכן פרשתי 20 שנה לפני אזרח רגיל, הגעתי ל 50% גמלת פנסיה,
השוק האזרחי לא פרגן לי ונשארתי ללא עבודה, די מתוסכל.באחד הרעיונות שלי בניסיון למצוא עבודה הבהיר לי המראיין שאם אני עושה מילואים זו בעיה כי זה דופק לו את הפרויקטים. השירות שלי במרבית השנים היה בתפקידי שדה סביב השעון כמעט ללא שבת וחג נטולת פעילות או כוננות. אני חי היום ברמת חיים סבירה בזכות הגמלה, אינני מוכן היום שיגעו לי בפנסיה, כל נגיעה תביא אותי לחוסר שיפגע במשפחתי. אני תומך בכך שמי שאינו לוחם או תומך לחימה ישרת ככל אזרח עד גיל 67, אך מי ששירת כלוחם לא מקבל חצי ממה שמגיע לו. לא כולם ברמות שכר של אל"מ / תא"ל /אלוף, רוב הפורשים הם ברמות שכר סביב הממוצע במשק ומתחת לכך. האם מישהו היה מוכן שיפרו את החוזה מולו? שירתתי וחינכתי את ילדי לשרת את המדינה, בני הבכור היה 6 שנים קצין קרבי ועוד 2 בני יתגייסו בעוד זמן לא רב וברור להם שהם הולכים לשירות משמעותי. אם במצבי נוגעים לי בפנסיה זה יהיה הקש שישבר את גב הגמל. ישארו פה חרדים/ משתמטים/ משרתים בכאילו (אלה ששירתו ותרמו מעט מאוד). לא כדאי לשבור את הקומץ שעדיין שומר על המדינה הזו.
ישראלי | 08.09.14
105.
כמה אנשים טיפשים ולא מסוגלים מי מנענע אותם ומנהל את העסק
האם אינכם שמים לב שהתגובות ש"בעד" וה"יאללה עליהום" הם מקצועיות? האם אינכם שמים לב שר האוצר נמנע בכל מחיר מהעלאת המיסים הישירים , דבר שיפגע בטייקונים שמרוויחים מיליארדים , ואין להם שום צורך בפנסיה שהמדינה משלמת, אולם מיסים אלו יחסלו באיבחה אחת את כל החיסרון בתקציב? תעשו את החשבון כמה מרוויח טייקון ביום אחד , וכמה איש צבא קבע מרוויח. האם אתם עיוורים לכך שהתגובות שכנגד הם של אנשים שכואב להם על ה"התהפכות" של העם, ולא מבינים שזה רק יחסם של הפוליטיקאים , ושל בעלי בריתם הטייקונים. שבמבצע הראשון , יעלו שוב על מטוסיהם הפרטיים ויעזבו את הארץ ? (כן כן , תבדקו בשדה התעופה איזה מטוסים פרטיים עזבו בזמן ההפגזות?) במערכת הבריאות כבר יש נמלי בצינורות הנשימה ורימות על אנשים חיים. האם אתם רוצים דברים דומים גם בצה"ל ? שקצין ישאל את עצמו האם להישאר או אולי לדאוג לעצמו? הרי הדבר הנכון היה שאנחנו נחשוב על רווחתו , ושהוא יחשוב על ביטחוננו.
רפי | 08.09.14
104.
כל מה שאמרתם למטה נכון אבל את הדבר הכי חשוב אף אחד לא אמר פה:
שמי שאמור לאשר את זה בסוף זה כנראה בית המשפט העליון אם לא בג"צ, והוא הפלא ופלא - בעל פנסיות תקציביות. אז יזכרו כל השופטים שהם לא צבועים ובחיים לא יאשרו זאת כי שנתיים אחרי גם להם יסגרו את הברז. לכל הקשקשנים למטה- יש לקבוע קריטריונים. לוחם בשדה יקבל 15 אלף מגיל 45, אין לאף אחד בעיה עם זה. כלכלן בקרייה לעומת זאת ישתחרר ב67 כמו כולם ואז יקבל פנסיה. רוצה לומר, יש לקבוע קרטריון לכל תקפיד, רמת פעילות וגם רמת הכנסה עתידית! (כלומר אם אותו לוחם לעיל יהפוך להיות מנכל הוא יקבל חצי מה15!) אבל אל דאגה זה בחיים לא יקרה.. מקסימום ידפקו עוד קצת את הדור הצעיר..במבוגרים ובפנסיונרים אף אחד לא יגע (וטוב שכך)..
דוד | 08.09.14
100.
זה לא רק פנסיות - זה ראייה תקציבית כוללת של הביטחון
משרד הבטחון - צהל - שבכ- מוסד - משטרה איננו יכולים להכיל יותר את הסכומים הללו . זה נכון שחייב להיות גם הסדר מדיני לפחות בגדה , וזה היה צריך להיות כבר מזמן , אחרי 67 ולא להשאיר את השטחים בידינו כשיכורים מנצחון 67 . אתם השארתם לנו , הילדים של 1967, צרה צרורה רק בגלל שיכרון הכוח , ומדובר על כל השלטון דאז בייחוד דיין ופרס. ולעצם הענין, ההטבה של פנסיה בגיל 43 , לאנשי צבא , היא לא מוסרית, לא הגיונית , ומשלם המיסים לא יכול לספוג זאת יותר. הביטחון האישי שלנו ושל הלוחמים נפגע , כאשר במקום להחליף זלדות בנגמשים מוגנים עם מעיל רוח, הצבא נותן מליארדים לפנסיות מוקדמות של 20 שנה ויותר , לאנשים שתופסים אחר כך מקומם של אזרחים רגילים ללא פנסיות , וכך הם ממשיכים לקבל גם פנסיות וגם תופסים את מקומות העבודה לאנשים שמממנים להם את הפנסיות. אני ציפיתי מהרמטכל , שיעשה סדר בענין , אבל הוא נכשל ולא עשה כלום. הדרך הנכונה , היא שבמקום סטנדרט של 3 שנים לתפקיד , זה יהפוך ל- 4-5 שנים לתפקיד , הרי למחט לוקח רק שנתיים להבין את החטיבה , ואז מה נשאר לו ? שנה אחת לתפקד? כנ"ל בתפקידים עורפיים - לוקח רק שנתה וחצי להבין אגף , או ענף , מדוע שתפקיד כזה מקצועי יהיה 3 שנים - הוא צ"ל 4-5 שנים , אלא אם כן הבנאדם לא טוב , ואז שיפטרו אותו . וכך המערכת הפיקודית תהיה מבוגרת יותר בגיל, ותצא לפנסיה בגיל 60 ולא 45 . וללא קשר, איש קבע שמקבל פנסיה , ומקבל תפקיד בשירות הציבורי , צריך לוותר על הפנסיה עד גיל הפנסיה , כי בזמן זה הוא מקבל משכורת . ובמקביל , להעלות תוך 8 שנים את גיל הפנסיה מ-45 ל- 60 . מי שרוצה לפרוש באמצע , על הכיפק, ישמרו לו זכויות הפנסיה כמו לכל עובד במגזר הפרטי כשהוא עוזב עבודה . ההטבה של השירות אינה בפנסיה מוקדמת אלא בתנאים טובים ובונוסים לתפקידי שדה בכירים .
מנהיים | 08.09.14
98.
לכל המלעיזים
דבר אחד אני מסכימה. חייבת להיות דיפרנצציה בין אלו ששרתו מיומם הראשון ב"קריה" לבין אלו שכל שרותם שהוא כ- 28-30 שנה בשטח. אלו שמשרתים בשטח לא רואים בית, לא חווים את גידולם של הילדים, מגיעים לסופי שבוע ולפעמים מצליחים להגיע לאפטר ויש כאלו שמגיעים גם פעם בשבועיים הביתה. שעות העבודה שלהם מתחיל ב- 6 בבוקר ולעיתים נמשך עמוק לתוך הלילה, ללא שעות נוספות או בונוסים. כשהם משתחררים, הם משתחררים בגיל בעייתי, גיל 45 ומעלה זה לא בדיוק הגיל שבו קל למצוא עבודה. אז יש הרבה היכן לקצץ. עזבו את אנשי הקבע בשקט, או שלחלופין תעלו את גיל הפרישה לגיל 67 ואז כולם יהיו מרוצים.
חמי | 08.09.14
96.
עכשיו מעלים על נס את המיעוט הלוחם מקרב הקבע המובהק
ראוי להזכיר, רק יצאנו ממבצע "צוק איתן", כולנו ראינו כיצד צה"ל כבר בתחילת המבצע צה"ל הזעיק עשרות אלפי מילואימניקים - לחימה וסיכון אינם נמצאים רק אצל אנשי הקבע. יותר מכך, רוב הלוחמים הם חיילים בשירות סדיר ובשירות קבע ראשוני, רק מיעוט מאנשי הקבע המובהק (אותם שייצאו לפנסיה) הם עדיין לוחמים של ממש שנמצאים בקו האש, רבים מאוד מהם נמצאים במפקדה עורפית, עם אותה רמת סיכון כמו אזרחים. ובכלל, בדיקה קצת יותר מעמיקה של התנאים תגלה כי הכללים נקבעו כך שלא מעט מאנשי הקבע המובהק נחשבים לעד כ"לוחמים", וזוכים לתוספות שכר בהתאם, למרות שעשו רק מספר שנים מועט בתפקיד של לוחם ומספר רב של שנים בתפקיד עורפי. אכן, שירות הקבע לא קל, אבל הוא לא מצדיק קבלת פנסיה שבעצם מכפילה את השכר פי כמה וכמה לאחר שנים. אם יהיה קשה לגייס אנשים לתפקידים מסויימים בקבע - ראוי והוגן להעלות את השכר לאותם תפקידים בהתאם לצורך (אבל בסיום התפקיד - תבוא גם ההורדה ולא כמו היום). ואם בכלל יחסרו אנשים בצבא - שייעלו את המשכורות היום ולא את התשלום בעתיד (שזה היה הטריק של הפנסיה). למי שקורא להפחתת הפנסיה התקציבית גם לאחרים - צודק בהחלט, רק אנא, בלי - "ההם קודם", במקום זאת אימרו - "כולם ביחד". ובנוסף, אל תנסו להתחבא מאחורי הפגיעה באחר, כדי שההוא יעצור את השינוי (כולל שופטי בג"ץ שנראה אותם מעזים למנוע קיצוץ שיורד הרבה מאוד מהפנסיה שלהם עצמם - החלטה כזו תגרום לבג"ץ ולכל מערכת המשפט לאבד את האמון הציבורי ולהקים מערכת מושבעים במקומם). למי שמוחא על הפגיעה הרטרואקטיבית בהסכמים - כך קורה בהסכמים עם מדינה, לשמחתנו אנו רואים זאת במקביל גם עם גופים עסקיים גדולים (ששינסקי 1 ו-2), ולצערנו גם בתנאים כמו גיל הפרישה לפנסיה, גובה הקצבה של ביטוח לאומי, העלאות מס ועוד ... בנקודה כלשהי, המדינה מגלה שאי איננה יכולה לעמוד בהסכם, שחברה היתה מתמוטטת ממנו ופושטת רגל, וכתוצאה המדינה פשוט משנה את ההסכם.
אזרח ישראלי נשדד לאחר מילואים | 08.09.14
95.
לא התייאשתם מלגעת לי בפנסייה
את הפנסיה שלי קיבלתי בכבוד לאחר 27 שנות שרות בצה"ל. שרות שבו הייתי חייל בצה"ל ועמדתי לרשות המדינה בימים רגילים בסופי שבוע בקיצור בכל עת היכן שהיה צריך. חייל צה"ל אינם מלינים ומבצעים מה שמוטל עליהם ביודעם שביום מן הימים יגיעו אל המנוחה והנחלה. מה שלא נתתי לילדי אני נותן לנכדי וכאן בא האוצר וביד אכזרית מבקש לגדוע. איציק קרן יושב ראש סניף צוות (גימלאי צה"ל) בת ים.
איציק קרן | 08.09.14
93.
פנסיה תקציבית זה חטא משולש. שוד הדורות הבאים.
1- גם לא מפרישים שקל לפנסיה, כלומר נהנים ממשכורת נטו גבוהה יותר. 2- גם פרישה בגיל צעיר יחסית שמאפשר לעבוד ולקבל כפל משכורות. 3- גם פנסיה מובטחת לעד מתקציב המדינה על חשבון שאר מליוני הפראיירים העשוקים שיקבלו בפרישתם חצי מפנסיה תקציבית. זו שחיתות ממדרגה ראשונה של מעטים על חשבון הכלל. עם כל הכאב והבעייתיות, יש לקצץ ומייד או לסגור את המדינה.
המקצץ | 08.09.14
92.
על זה נאמר חלומות בהקיץ - אין סיכוי ואין מצב לשינוי כל שהוא בדור הנוכחי
צריך להבין, אנשי הקבע בכל זרועות הביטחון (צה"ל, שב"כ, מוסד, משה"ב, משטרה ועוד) מהווים "חונטה" וקבוצת אינטרסים חזקה ביותר. אין מצב שהם יוותרו אפילו על שקל אחד. כדאי שלא לשכוח כי חלק לא קטן ממנהיגי המדינה ומבעלי תפקידים בכירים במוסדות המדינה הם יוצאי זרועות הביטחון ונהנים מהפנסיות המנופחות והמופקרות הללו. מכיוון שהם אלו בעמדת ההחלטה, אין סיכוי שמשהו ישתנה. שינוי כל שהוא אם יהיה, ייושם רק לגבי אלו שעדיין לא נכנסו לצבא קבע. לכן, האוצר יכול רק לחלום על קיצוץ בתנאי חונטת זרועות הביטחון. על זה נאמר כבר: יש מדינות שלהן יש צבא וזרועות ביטחון. לנו לעומת זאת יש צבא וזרועות ביטחון שלהן יש מדינה. אנחנו, תושבי המדינה הרגילים והיצרנים, משמשים "כארנק השמן" של אנשי זרועות הביטחון ובמיוחד הפנסיונרים הצעירים והרעננים של זרועות הביטחון למיניהן. זה מה יש וכנראה שאין מה לעשות !!
הצדיק מסדום | 08.09.14
90.
לכל אנשי הקבע לשעבר שמגיבים פה - ברוכים הבאים למועדון
תרומתכם למדינה מוערכת, כל הכבוד על השנים שהשקעתם והכל טוב ויפה. אבל - כל אזרחי המדינה האחרים מקוצצים ומקבלים תספורות חדשות לבקרים בפנסיות שלהם ובחסכונות שלהם וכדאי שתבינו שאתם גם חלק מהמדינה, ושאין יותר כסף לממן לכם את התנאים המפליגים שקיבלתם שיוצאים ישירות מתוך כיסו של כל אזרח שמשלם פה מיסים (כי הרי אף אחד מכם לא חסך לפנסיה). אז כן - הגיע הזמן לקצץ את הפנסיות המושחתות שלכם ולצרף גם אתכם למועדון ששמו עם ישראל. וזאת בלי להפחית במילימטר מתרומתכם החשובה והמוערכת למדינה.
אבי | 08.09.14
88.
תשובה לפיני
ששירתת במשטרה ואני שירתתי במגזר הפרטי כ-40 שנים, שהכניסה למדינה מיליארדי שקלים. אז מדוע אתה צריך לקבל 10,000 שקל, ואני צריך להיות מובטל בן 61 שצריך להתחיל לחפש עבודה לקיומי עד לפרישה בעוד 6 שנים. מדוע שלא יחול עליך חוקים כמו כל האזרחים. יש משרתי משטרה, שכל יום הם בבית. היו בבתי משפט, היו פקידים שטיפלו בתאונות דרכים ועוד רבים שלא רצו על ג'בלאות. מה ההבדל ביניהם לאותו פקיד שעבד בחברה במגזר הפרטי? מה יגידו אותם אנשי ייצור שקורעים את התחת במשמרות, ונזרקים כמה שנים לפני הפנסיה? לקבל 10000 שקל, זה חלומם של הרבה מאוד אזרחים שלא יגיעו אחרי שנים לפנסיית רעב. לך למד על אחרים וראה שאתה התברכת כאזרח סוג א'.
זוהר | 08.09.14
79.
ומה על כל מה שנתתי בלי תמורה משך כל השנים ? תחזירו לי?
עבדתי משךכ- 28 שנה וסיימתי כקצין משטרה ,כל שנותי בימ"ר ת"א משוטר ועד ראש מחלק , כל יום לפחות 12 שעות עבודה ולעיתים קרובות 20 שעות ו- ,48 ו שעות רצוף , מבדיקה שנערכה בזמנו ע"י מבקר חיצוני נבדקו אישית כדוגמא שעות העבודה השבועיות שלי והוברר כי עבדתי 100-110 שעות שבועיות , כל זה ללא שום תמורה ], לא שעות נוספות ולא חופשות לא פרמיות , עבדתי במהלך השירות מאות שבתות וחגים בזמן שכל אזרחי המדינה ישבו עם משפחותיהם ,ללא תמורה, נפצעתי פעמיים במהלך השירות וקיבלתי את עיטור הנשיא בתחום עבודתי , אני משתכר כיום כ-10000 ש"ח לחודש כגימלאי (פרשתי בגיל 58) ,כעת אתם רוצים לקצץ לי שכר ? ומה תשלמו לי על כל שנות העבודה שלא שילמתם לי כאשר כל אזרח מקבל שעות נוספות וגמולים וכו ? מי יפצה אותי על השנים בהן אישתי גידלה כמעט לבד את ילדי ? על הסיכון בו חייתי כאשר "עבריינים בכירי ם" איימו על חיי ? על הלחץ והשחיקה שחוויתי עד קבלת אירוע לב ?כל השנים חברים צחקו עלי ,על שעות העבודה הסכנה הלחץ וחוסר התמורה ,עכשיו כשיצאתי לגימלאות עפ"י כל מה שמגיע לי על פי דין אתם רוצים לקצץ לי ? אין בעיה שלמו לי כל מה שמגיע לי כמו לכל שכיר אחר בשעות נוספות בפרמיות ,חשבו שכרי לפי שבוע עבודה ממוצע במשק (45-52) שעות ואז ניראה האם מגיע לי קיצוץ או שמא הגדלה משמעותית בשכר . תתביישו. אני גאה במה שתרמתי למדינה ואתם ?
פיני  | 08.09.14
78.
לקרוא לילד בשמו-זו פנסיה של חח"י, שופטים, עובדי ציבור רבים כולל ב"י ואוצר, שרים, עובדי נמל....
קל להתנפל על מפוטרי צהל בגיל 47-50 (ואז אין לחלקם הגדול כל אפשרות להשתלב במסגרת עבודה אחרת באזרחות - מה יעשה מח"ט שריון בגיל 50.... יפקד על טרקטורים בחברת שיכון ובינוי???). דבר חשוב הוא - אם המדינה תפר הסכמים חתומים... מחר יעשו את זה לכל אחד ... מי אמר שצריך לתת ביטוח לאומי בגיל 67... אולי בגיל 87??? בגיל 67 אפשר עוד לעבוד לפחות חצי משרה.... מי אמר שצריך לתת ביטוח בריאות בקופת חולים בחינם.... אולי בתשלום ש 50%... אין למדינה כסף... אז מה אם לוקחים מכל אחד מס בריאות וביטוח לאומי בהיקף של 10% משכרו??? לדעתי, לא ההסתדרות ולא בג"ץ יאשרו שינויים רטרו וכל הסיפור הוא להראות שיש מלחמה על התקציב .... ושלא מוותרים בקלות על 20 מיליארד... באנו בטענות למה לא מיגנו נגמשים... זה רק חלק מהמחיר....אנחנו דורשים בטחון... זה עולה כסף. הרבה.
אלי | 08.09.14
76.
מח"ט גולני גבעתי צנחנים ונח"ל
בני ארבעים עם ילדים, רק לפני שבועיים נלחמו בעזה סיכנו חייהם ולא היו בבית יותר מחודשיים.- זה בסדר גמור וכל הכבוד להם!! אבל רק עברו שבועיים וכבר נאמר להם תודה רבה צאו לפנסיה בעוד חמש שנים (ותילחמו במלחמות הבאות) וצאו לאזרחות עם פנסיה עלובה.. בטוח יקחו אתכם לתפקיד מאבטח בסופר... אתם התחרפנתם? אין לכם במי לקצץ??? פנסיה תקציבית הגדולה נמצאת במערכת הרפואה, משפט, בבנק ישראל, חברי כנסת שרים ועוד... רק צה"ל מפריע לכם?? תמשיכו ככה ותתחילו להביא עובדים זרים לצה"ל!!!!!
ישראלי | 08.09.14
73.
הגינות וצרות עין (ואוליי שנאת חינם)
עכשיו צפונבונים אתם נזכרים לקצץ? עכשיו כשנגמרה המלחמה, אתם יכולים לחזור ולרדת על המשרתים במערכות הבטחון ואלה שפרשו מהן. שירתתי 22 שנים כלוחם ויותר מ 20 שנה במילואים כמדריך לוחמים ועכשיו אתם נזכרים לקצץ לי? למה לא קיצצתם אחרי מלחמת יוה"כ? למה לא אחרי של"ג 1, 2 ואוליי 3? בתקופת רמטכלותו של רפול ירד שכרי בקבע מ 700$ לחודש (סרן) ל 450$ לחודש (רס"ן) ובקושי הצלחתי לגמור את החודש. אז הייתי צעיר והייתי צריך לפרנס משפחה בת 5 נפשות ועמדתי להשתחרר כדי לעבוד במקומות שהבטיחו לי פי כמה. אבל אז ידעה מערכת הבטחון להבטיח לי (בסמכות וברשות) אתגר ציוני ופרישה הוגנת, ונשארתי. נשארתי גם כי העם היהודי היה צריך אותי על הגבול ואתם הייתם צריכים אותי שם, כדי להגן עליכם ועל התרבות הצפונבונית שלכם. אז עכשיו אחרי יותר מ 40 שנה של ציונות החלטתם לקצץ לי ואתם מסבירים לי שטעיתי, ושאני וחמדנותי הם הסיבה לכל תחלואיכם? למזלי איני לבד ולא רק ההסתדרות תגן עליי. לימיני עומדים כל המשרתים במערכות הבטחון, כל הפורשים מהן, וכל אדם הגון במדינה שלי - מדינת ישראל.
מיכאל בן-דב | 08.09.14
72.
הללויה - בשעה טובה החליטו באוצר שאין יותר "פרות קדושות"
בור השומן הזה שנקרא פנסייה תקציבית החל מגיל 45 עולה לכולנו בדם. היחידים שזכאים בעיני לפנסיה מגיל זה הם קצינים ונגדים קרביים בתפקידי שטח שמקריבים את מיטב שנותיהם למען בטחון תושבי המדינה. המשך תשלומי העתק הללו לכל השאר זו שחיתות לשמה ועיוות שפוגע בנו כחברה שיוויונית ודמוקרטית. אם התיקון של העיוות הזה לא ייצא לפועל, אפשר לסגור את המפעל שנקרא ציונות ולחפש מדינה מתוקנת לעבור אליה.
רועי | 08.09.14
71.
חובה להפסיק לאלתר תשלום פנסיה לאזרח משוחרר צהל שגילו מתחת 67
אין מקום לתשלום פנסיה לאזרח בגיל העבודה. יש להפסיק לאלתר את התשלומים למשוחררי מערכת הבטחון שגילם פחות מ 67. יש לייצר מערכת שתאפשר למשוחררים להשתלב בשוק העבודה , במידה ולא ביצעו זאת. למשוחרר טרי, יש לעזור לרכוש מקצוע אזרחי. אך מעבר לעזרה בהסתגלות לחיי אזרח. אין להמשיך ולשלם פנסיה למשוחררים שגילם נמוך מ67. כל ש"ח שרוצים במשרד הבטחון כתוספת. שיקחו מאותו כסף מבוזבז.
רונן | 08.09.14
69.
שוב לפיד יורה ..
יש לעשות הפרדה ברורה בין אנשי הקבע השונים. כאן יש להחיל את מבחן האדם הסביר. מי מאיתנו היה מתחלף עם מג"ד החי"ר או השריון? לא רבים. מי מאיתנו היה מתחלף עם סא"ל שיושב במשולש הקרה-תה"ש-צריפין? רבים. אמנם גם המשכורת מושפעת מתוספות שדה למיניהן,אבל פקיד תהא דרגתו בכירה ככל שתהיה שמעביר את שירותו במשרד ממוזג,לא רואה סיבה הגיונית לאותם תנאים מפליגים. אבל.. הצבא כבר במצב שבו הוא מתקשה להשאיר אנשים איכותיים בעיקר ביחידות "החכמות/טכנולוגיות" וכאן צריכה חשיבה מחוץ לקופסא בהיבט תנאי השירות וכנגזרת מכך היבטי הפנסיה.
שי | 08.09.14
64.
צה"ל יכול לשכוח ממני
אני כבר עשר שנים בצה"ל, מקבל משכורת נמוכה מהממוצע במשק, ונותן את החיים שלי. ביום כיפור הקרוב חלקכם יטיילו, יסעו על אופניים או ילכו לבית הכנסת - אני שוב אשאר בחמ"ל 3 קומות מתחת לאדמה בלי המשפחה שלי. צה"ל יקצץ ויקצץ, אין בעיה. אבל תשכחו מאיתנו - הדור הצעיר של הקצינים שמבין שכל המלחמות מתנהלות על הגב שלו.
דן | 08.09.14
63.
צריך לשלם לאנשי הקבע הקרביים (לא שהיו קרביים) בלבד תנאים כפולים לפנסיה !!!
כל עוד איש צבא הקבע בתפקיד שטח וקרבי צריך לשלם לו כפול !!! שיצבור תנאים לקבע. הבעיה היא עם כל אלה שמשרתים בעורף כמהנדסים או כל תפקיד מטה אחר וחוזרים כל יום הביתה שאני לא מבין למה אני צריך לממן להם פנסיה מגיל צעיר במקביל לשכר מעבודה שניה שלהם????!!!!!!!! שיצברו תנאים מועדפים לפנסיה (אם הם קרביים) ןיקבלו את הפנסיה רק בגיל פרישה !!!!
משה | 08.09.14
62.
תשלום כפול משירות המדינה
ישנם רבים שפרשו משירות המדינה (צה"ל בעיקר) וממשיכים לעבוד בשירות המדינה ולקבל משכורת (שירות המדינה, חברות ממשלתיות, עיריות וכו) - זה מעוות ולא הגיוני. אם פרשת, שב בבית ותשחק עם הנכדים, ואם אתה ממשיך לעבוד בשירות המדינה, תתכבד במשכורת אחת. ככה המדינה תחסוך כסף רב, או שיתפנו משרות לאנשים.
האזרח י' | 08.09.14
59.
ל"משוגעים רדו מהגג"
השר הורוביץ ז"ל התכוון בדיוק לפנסיות המטורפות ותוספות השכר המטורפות שהביאו אותנו למצב בו כמה מאות אלפי פנסיונרים, ממשכנים את עתידם של מליוני אזרחים. ומכיוון שאינני מזלזל בתרומתו של אף אחד, לבטחון המדינה או לעובדה שהיה עובד מדינה מסור במשך עשרות שנים, אני חושב שהשכר בשירות המדינה צריך להיות הוגן ואפילו גבוה מהמקבילה במשק. כל זה, איננו אומר, שהפנסיה, או צבירת הפנסיה צריכה להיות לא הוגנת, על חשבון הציבור. זה שהפרקליטים, סידרו לעצמם 3% פנסיה לשנה, לא אומר שאסור לקצץ את זה גם אם "גילינו את זה" מאוחר. זה שהצבא השב"כ והמוסד, מעלים דרגה לאנשים לפני שחרור בכדי "לסדר להם" את הפנסיה התקציבית, עדיין לא אומר שאסור לגעת בזה, גם שנים אחרכך! האם נראה לך הגיוני שאלוף בצבא, קצין קרבי ומבריק, שסיכן את חייו עשרות פעמים יקבל 3 מליון ש"ח מענק שחרור ועוד 50 אלף ש"ח לחודש מגיל 50 ועד גיל 100 כלומר סה"כ 33 מליון ש"ח! (כלומר למעלה ממליון ש"ח פנסיה על כל שנת שירות!!!)... ומה לגבי אלו שאינם
איש מן הישוב | 08.09.14
56.
יש שווים ויש שווים יותר
אנשי קבע קרביים אפשר להבין אבל כל אלה שמשרתים בבסיסים מרכזיים ויום יום מגיעים הביתה, שיפרשו כמו כל אזרח אחר עפ"י החוק, כל הרסרים למינהם וקציני מנהלה. המורים אשר מכינים את דור ההמשך במדינה זו ועובדים קשה מאוד (נכון יש כאלה שלא אבל גם בצה"ל) זוכים לפנסיה בגיל הפנסיה כפי שקבוע בחוק, ונאלצים לצאת ולעבוד כדי לחיות בכבוד ולא כל כך מצליחים בשל גילם. אז אני שואלת היכן השוויון? גם המורים משרתים את המדינה או שאני טועה?
אריאלה | 08.09.14
53.
למגיב 3
מסרו את חייהם למען המדינה ?! דווקא הורים שכולים שילדיהם מסרו את חייהם למען המדינה זוכים לתמלוגים הכי נמוכים . אחרים ששרתו בצה"ל כאנשי קבע ( יותר נכון לומר - עבדו במערכת הביטחון ) חושבים שמגיע להם פי כמה וכמה מכל עובד אחר שמפתח ומתחזק את המדינה . צריך לעצור את זה מהר , ויפה שעה אחת קודם .
אב שכול | 08.09.14
52.
כולם מוזמנים להתגייס
1. כל מי שרצה יכל להישאר בקבע לאר שירותו הסדיר, בניגוד לחברת החשמל/הנמל באשדוד/התעשייה האווירית וכד' שם צריך "קומבינות" בשביל להתקבל. 2. כדאי להפסיק להסתכל על אנשי הקבע דרך "החור שבגרוש", אל תשכחו שרובם הגדול עבר בתפקידים אלו ואחרים ביחידות שדה, לן בגיל 30 עם עוד 3-4 גברים בחדר במיטב צבאית עם ארונית צבאית וצחצח שיניים והתגלח כשלידו עושים זאת עוד 5 גברים. 3. בניגוד לרוב מקומות העבודה בהם "העט נופלת" בשעה מסויימת, הצבא עובד 24/7 ואנשי הקבע ברובם הגדול נותנים מענה גם בשבתות ובחגים. 4. אנשי הקבע עושים תורנויות שבת וחג ולא מקבלים על כך שום תוספת שכר (נכון,גם פה זה שונה מהנמל ומחברת החשמל וכד' שם מקבלים תוספת על כך). 5.אנשי הקבע אינם משרתים במקום קבוע, יכולים יום אחד לשרת בגבול רמת הגולן ושנתיים אח"כ בגבול אילת (מי רוצה להחזיק ככה משפחה?!) *בקיצור לכל המלעיזים, יכולתם להישאר בקבע, בחרתם שלא, אז תפסיקו להסתכל על חצי הכוס המלאה כי ממש מתחת לאף שלכם יש גם חצי כוס ריקה
רון | 08.09.14
51.
צריך לשנות את קו המחשבה והעבודה.
זה נכון שצריך לתגמל את אנשי הצבא,אחרת הטובים לא ימשיכו בצבא וזה יפגע בכולנו,אך מאידך מהרגע שכל אחד בצבא יוצא לפנסיה הוא יקבל פנסיה רגילה (בסיסית) כמו שכל אחד בארץ מקבל,כי גם ככה אנשי הצבא יוצאים לפנסיה מאד מוקדמת,וכל השנים האלה שהם משרתים בצבא הם בכלל לא מספיקים לצבור מספיק עבור אותה פנסיה,ולכן פנסיה ממשלתית בסיסית תספיק להם,אלא אם החליטו לבד להוסיף מכספם והפרישו ממשכורתם להעלאת הפנסיה.במיקרה כזה הם ,כמו כל אחד אחר,קונים ביוזמתם את הפנסיה שלהם ואז גם לא יקומו ויצעקו נגדם,ומאידך יתכן קיצוץ ניכר מתקציב הבטחון שמופרש לפנסיונרים העתידיים של הצבא.
חיים | 08.09.14
49.
מספיק לפגוע באנשי הקבע והפנסיונרים
נתנו את חינו למען המדינה כאשר מרבית הציבור חי בשקט ובשלווה בנה את חיו ואת ביתו נהנה מכל רגע טייל עם משפחתו בארץ ובעולם , אנחנו סגרנו שבתות וחגים ולא ראינו את הבית שבועות שלא לדבר על גידול הילדים את זה השארנו לאשה מה קרה לנו פתאום איש הקבע לא חשוב ? אתם גורמים לכך שלא נוכל לבנות צבא חזק מרבית החיילים יעדיפו ללכת למגזר הפרטי מספיק עם זה ללא אנשי הקבע אין זכות קיום לצבא ואין זכות קיום למדינה
 | 08.09.14
47.
כותב מדם ליבי
אני עובד בחברה ממשלתית. איתי עובד מהנדס בין חמישים פלוס, קצין קבע בפנסייה, אשר בכל מהלך הקריירה הצבאית שלו עבד בתור מהנדס בבסיסים עורפיים באיזור המרכז. לא ברור לי מדוע אותו מהנדס(אשר הינו בחור חיובי בסך הכל ) צריך לקבל ממדינת ישראל משכורת כפולה, 2 משכורות מכובדות מאד מעל 15,000 ש"ח ברוטו, למה לא לאפשר למהנדס צעיר בעל משפחה וילדים רכים, או מהנדס אשר אינו מועסק לעבוד ואילו לאותו מר מהנדס לשלם 2 משכורות. פרשת מקבע? רוצה להיות עובד מדינה או חברה ממשלתית? יסתפק כבודו במשכורת אחת! זה משגע אותי במיוחד לאור העובדה שיושבים כל כך הרבה צעירים משכילים ומוכשרים אשר אינם מוצאים תעסוקה כלל או תעסוקה אשר אינה הולמת את כישוריהם!
אמיתי לחלוטין | 08.09.14
46.
הפתרון הוא הגדלת המיסוי למקבלי שכר גבוה
הפרת הסכמים בכל עת שהמדינה חפצה בכך מסיבות תקציביות גורמת לחוסר אמון במדינה, הדרך נכונה יותר היא העלאת מסים לבעלי הכנסות פי 4 או יותר מן השכר הממוצע במשק, ההעלאה חייבת להיות פרוגרסיבית בדרגות המס השולי ולא להתבייש להטיל 90% מס לחלק השכר שמעל 10 פעמים מן השכר הממוצע במשק. זה לא יקטין את כח העבודה ולא יפחית מצמיחת המשק, אם לא נוגעים בשעור המס לחברות המספקות עבודה בישראל. העלאת המסים לא תפסח על משרתי הקבע לשעבר אם שפר גורלם ומצאו עבודה אחרי גיל 50, אנשי הקבע לשעבר המקבלים שכר נוסף לפנסיה מחויבים בתאום מס ועד גיל 67 כל הכנסתם מחויבת במס, לפי דרגות המס ללא שום הנחה.
שבתאי טינו כהן | 08.09.14
41.
לפנסיונרים-תפסיקו ליילל נתתי תרמתי מסרתי את נפשי-אין ברירה לקצץץץ דרסטי
במידה ולא יקצצו את המותרות האילו, אזי למדינת ישראל לא תהיה זכות קיום. אף אזרח שפוי לא יוכל לממן את הפנסיות האדירות של כלל עובדי התפנוקים(משרדי ממשלה,שופטים,בנק ישראל,רשות שדות התעופה,חברות ממשלתיות חב חשמל ועוד' ועוד,ובכלל) ובפרט של אנשי קבע בגיל לפני גיל 67. אתם צריכים להחליט או לוותר ולקצץ בתפנוקים האילו או שלא יהיה לכם כלום,כל הצעירים במדינת ישראל יהגרו ויברחו מהמדינה כי הם לא יהיו מוכנים לעבוד אך ורק כדי לממן לכם פנסיות והטבות כל כך גבוהות ובמידה מסויימת חזיריות כל כך. כל זה לא קשור לשכר ההוגן והגבוה שצריך לתת למשרתי קבע!!!!!!!!!!!!!!
אלדד | 08.09.14
40.
למה פנסיות תקציביות גבוהות אחרי גיל פרישה נותרות ללא שינוי?
אם קצין במיל בן-80 מרוויח פנסיה של 50,000 ש"ח, למה שהיא לא תקוצץ? לא מדובר פה על כסף בסיסי למחייה, אלא על הון אדיר שנצבר לדורות הבאים של המיוחסים, שגם מתדלק את שוק הנדל"ן. למה שאל"מ במיל בן 80 יהיה מיליונר וימשיך לקבל עוד ועוד תשלומים גבוהים? מה ההיגיון בכך?
אבנר | 08.09.14
36.
נעשה קצת סדר
להיות בצבא בתור קריירה - לרוב האנשים ממש לו מתאים. השעות, התורנויות, פקודות, וזה שאתה ננעל על אותה מעסיק 25 שנה זה לא קל. התמריץ הגדול זה שאתה יוצא לפנסיה בגילי הארבעים לחייך, ואז אולי, רק אולי תוכל למצוא עבודה נוספת... (שאין הרבה הזדמנויות כאלה לפורשי צבא) מה שכן צריך לעשות זה לבטל את הפנסיה התקציבית ולהתחיל לשים את הכסף מראש בתוך הקופות פנסיה של החיילים - זה ייצא יותר יקר בטווח הקצר, אבל ישקף עלות אמיתית של החזקת חיילים בקבע.
רברבין | 08.09.14
33.
פרזיטים
מישהו יכול לחשוב שמה הם היו עושים אחרי שרת סדיר יוצאים החוצה ומתים ברעב נתנו את חייהם בדיחה רעה תראה את כל הקצונה הבכירה אלופי משנה ומעלה בלי סידור עבודה של המדינה בכל מיני ג'ובים אין להם מה לחפש הם רגילים לחיים הטובים בלי חשבון יד פדיחות המדינה משלמת בשוק האזרחי הם היו עפים לכל הרוחות אוכלי הלחם חסד הללו, צבא של שכירי חרב היה עושה פי אלף והיה עולה עשירית.
GG | 08.09.14
29.
על זה לא יעבור לא רק ההסתדרות גם בג''צ יעצור את זה.רוצים להבין למה כנסו
ברגע שיצאת לפנסיה .יצאת בתנאים מסוימים וידועים אשר מהווים הסכם משפטי מחייב בין הצדדים. ומשכך אין אפשרות לשנות הסכם ללא הסכמה בין הצדדים. מכאן שכל איש קבע בודד הוא צד להסכם וצריך להגיע איתו להסכמות.היות וההצעות אינן לכלל גימלאי המשק הן רק על סקטור מסוים הן מהוות פגיעה לא מידתית ומפלה.ולא יעברו את מבחן הבג''צ. יותר חכם היה להציע תקנה רוחבית ואחידה לכלל האוכלוסייה .ושתהיה מאוזנת וסבירה. דוגמה....כל פנסיה שגבוהה פי 2 מהשכר הממוצע במשק תמוסה באחוז מסוים נוסף.ללא קשר בגיל וללא קשר אם היא תקציבית או לא .וגם מדרגות נוספות לאלו המקבלים פי 3 ופי 4 מהשכר הממוצע במשק. כך מאחר מהתקנה רוחבית וכללית ומאחר ורוב האוכלוסייה לא יוצאת לפנסיה בגיל מוקדם .תקנה כזו תשפיע בעיקר על גימלאי צה''ל ומשהב''ט שמקבלים פנסיה שנים רבות יותר.ותשפיע בצורה מדורגת ומידתית על הגמלאות הגבוהות.
פ | 08.09.14
27.
הסכמים יש לכבד
מודל שירות הקבע הוא דפוק, נותנים תנאים גרועים למדי ולא תחרותיים לאנשים הטובים, נותנים את אותם תנאים לאנשים הגרועים ולא פולטים אותם מהמערכת ומפצים על כך באיחור בתנאי פנסיה מפליגים. ואילו מי ששירת עשרים-שלושים שנה ופרש לאחרונה, או יפרוש בקרוב קיבל למעשה התחייבות לפנסיה תקציבית מהמדינה, בין אם מדובר בפנסיה תקציבית מלאה או פנסיית גישור. אי אפשר להפר הסכמים אלו בצורה בוטה כל-כך, לא כך מתנהלת מדינה שומרת חוק. אפשר וצריך להנהיג שינוי בקרב מי שנכנס לפנסיה כעת או אלו שנכנסו בשנים האחרונות ויכולים עדיין להחליף קריירה אם התנאים החדשים לא מתאימים להם. בגדול הרף הסביר הוא שלא הוגן לבצע פגיעה משמעותית במשרתי הקבע המובהק (רס"ן, רס"ר ומעלה, או לחלופין מעל גיל שלושים וקצת) המשמעות היא שהתיקון יורגש רק עוד 15-20 שנה. והפוליטיקאים לא מתעניינים בלחשוב רחוק.
מאיר | 08.09.14
26.
בעד קיצוץ
הצעה דומה, אבל מכוונת יותר: א. להחיל גם על מי שכבר בפנסיה, אין הצדקה לשלם לפנסיונר אחד בן 80 מעל 50,000 ש"ח בחודש כשהמדינה ב"חור" תקציבי וקצבת ביטוח לאומי מקסימלית ליחיד מגרדת את ה 3,000 ש"ח. ב. לא לקצץ כלום עד לפעמיים שכר מינימום במשק. ג. הקיצוץ הבא, בין פעמיים שכר מינימום לפעמיים שכר ממוצע - 25% מהסכום שבמדרגה הזו. ד. קיצוץ מעל פעמיים שכר ממוצע ועד שלוש פעמים שכר ממוצע - 50% מהסכום שבמדרגה הזו. ה. קיצוץ מעל שלוש פעמים שכר ממוצע - 75% מהסכום. ו. למי שמקבל פנסיה תקציבית וגילו מתחת ל-50, לקצץ הסכום לעיל פי 2. אם הגיל מתחת ל 60, לקצץ פי 1.5. מעל 60 - לא לקצץ. הנ"ל לכל מי שמקבל פנסיה תקציבית, כולל שופטים ושרים. התקרותהמתוארות לעיל מאפשרות חיים ברווחה סבירה, ברמה שגם מי שהרוויח הרבה שנים משכורת של העשירון העליון במגזר הפרטי יתקשה לשמר.
אזרח שבחר לא להשאר בקבע בגלל הפנסיה | 08.09.14
24.
הקיצוץ מתחיל בבית, לא? כלומר - ב- 120 חברי כנסת ושרים!!! בלי הטבות, בלי תשלום
בגין דלק, ביטוח וכו'. כמו כן, תפסיקו להעסיק יועצים, אנשי יחסי ציבור, ועוד שלל נגררים מקבלי שכר. לאחר מכן, נא לגשת לעיריות ולהוריד את כל המיותרים שמקבלים לאחר מכן פנסיה שמנה. אחרי שתעשו כל מה שצריך, תבואו לצבא, תסבירו לאנשי הקבע שהם צריכים להיות כל יום בבית עם הנשים, הילדים והנכדים, גם בעת מלחמה כל כל יתר תושבי ישראל, ורק אז, תתחילו לגעת להם במשכורות ובפנסיה. תתביישו לכם כל "נבחרי" או יותר נכון "נבחני" הממשלה!! הגועל כבר הגיע עד הנפש.
אני | 08.09.14
23.
רעיונות מצויינים אבל חסרי סיכוי. עדיף להתחיל בקטן:
1. לחייב את כל בעלי הפנסיה התקציבית להפריש 5.5% משכרם כמו בעלי פנסיה צוברת במקום 2% כיום. 2. להגדיל את מס בריאות לאנשי קבע מ-2.5% כיום ל-5% כמו יתר האזרחים במדינת ישראל. 3. לבטל (רטרואקטיבית) את אחוזי הצבירה עבור שירות הסדיר (6%=2% בשנה X 3 שנים) ואת מענק הרמטכ"ל בגובה 5%. 4. להעלות את גיל הפרישה ל-67 לכולם גם ללוחמים וגם לג'ובניקים. לוחמים יכולים לעבור לתפקידים עורפיים. 5. לאסור קבלת פנסיה מהמדינה במקביל לקבלת שכר כעובד מדינה.
בעל עסק פרטי | 08.09.14
22.
זה הפנים האמיתיות של מערכת הבטחון
גזל ושוד , עכשיו מובן למה למסואביי מערכת הביטחון אין תקציב לציוד חדש ולכן שלחו את מיטב הלוחמים בנגמש"ים ענתיקות להלחם ואף למות ,עםחגיגות שכר עצומות על חשבון משלם המיסים שבקושי נושם תקציב לציוד לוחמה לא נשאר ויעיד על כך כל הורה לחייל מתגייס שנאלץ להשלים ציוד לילד על חשבונו , משום מה לא אוזכרו פה אינסוף ההטבות הנלוות לשודדי כספיי הציבור שגם עלות הטבות אילו שוות מיליארדים לא מעטים ובאמת הגיע הזמן לעצור את הגזל הזה,
נ | 08.09.14
21.
טוב, אבל לא מספיק. העם דורש לקצץ ללא רחמים!
פנסיות תקציביות זה עיוות היסטורי הרסני. כסף ציבורי שהולך למעטים על חשבון הרוב. נטל על הדורות העתידיים ואלה לא יוכלו לעמוד בעול בלי להיפגע. כל הטיעונים המטופשים של "נתתי את מיטב שנותי" לא תופסים מים. מה, עובד תברואה לא "נותן את מיטב שנותיו" לטובת הכלל? ההבדל הוא שלחלק מהעובדים היה לובי חזק שישב על השיבר.
 | 08.09.14
20.
נמאס מילידי שנות ה-50 שעשקו את המדינה
הם נהנים לומר עלינו שאנחנו דור מפונק, אבל בינתיים דאגו לתת לעצמם תנאים שילידי שנות ה-70 וה-80 רק יכולים לחלום עליהם: פנסיות תקציביות מפנקות, תנאי דרג עובדי א' בחברות ממשלתיות שכוללות גם קביעות ברזל וגם משכורות עתק ולא נשכח את משבר האינפלציה שמחק משכנתאות לדורות שלמים. חייבים לקצץ בפנסיות תקציביות מעל סכום מסוים. עיני לא צרה במורה בפנסיה שמקבלת 4,000 ש"ח מהתקציב. אני כן זועם על כל מיני נגדים ופונקציונרים אחרים שמקבלים פנסיות של עשרות אלפים. לחתוך ולקצץ - הם יצליחו לחיות גם בלי לטוס שלוש פעמים בשנה לחו"ל (עוד דבר שמאפיין את הדור הזה - טירוף מוחלט בכל מה שקשור לחו"ל).
רן | 08.09.14
17.
מה יקרה עם אנשי הקבע ברף העליון ישתתפו בעזרה לכלכלת המדינה? אתם כבר עשיתם
את זה שויתרתם על דמי הבראה ב-2008-2009 בגלל המשבר ועדיין לא ראיתם את הכסף. הרופאים בשרות הציבורי ויתרו השנה ושנה הבאה על חצי מדמי ההבראה כדי לעזור למשרד הבריאות רק אדוני הארץ,אנשי הקבע האצילים לא מוכנים. רק תראו מה יקרה שינסו לקצץ לאיש קבע מדושן שמרויח מעל 10000 ש"ח בחודש בגיל 47 (על הספה בגירבוץ) 40% מהכסף שהוא מקבל בנוסף לעבודתו. הנה מתחילה ההצגה שכול שנה אנחנו רואים ושאת סופה כולנו יודעים-הצבא מקבל כל מה שהוא רוצה ישר ובדלת האחורית.
רב נגד ברדוגו חוגג | 08.09.14
15.
מה לגבי מס הכנסה וביטוח לאומי על כספי פנסיה?
לא ברור מהתוכן של הכתבה האם יש מיסוי על כספי הפנסיות לפני גיל פרישה וכמה. נאמר שאיש קבע פורש בגיל 47 עם פנסיה של 20 אלף בחודש. האם הוא לא אמור לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי על הכסף הזה? ומגיל 67 (גיל פרישה אמיתי) הוא לא אמור לשם רק מס הכנסה? השאלה נכונה לא רק לעובדים במגזר הציבורי אלא לכלל המשק. אם יש הכנסה ולא משנה באיזה גיל - למה לא לשלם מס הכנסה כמו מעבודה? בנוסף אם אותו פורש מקבע עובד בעבודה נוספת, נגיד עוד עשירייה בחודש, האם הוא משלם מס הכנסה/ביטוח לאומי כאילו הרוויח 30 אלף? בצורה כזאת הכסף חוזר למדינה לפחות באופן חלקי.
יניב | 08.09.14
14.
לא צריך לנגוע באנשי קבע לשעבר שעובדים להשלמת הכנסה - אבל
אנשי קבע בדרגות אל"מ ומעלה שמקבלים פנסיות שמנות (לעומת אזרחים רגילים),שהופכים למנכ"לים, סמנכ"לים בחברות ומקבלים "השלמת הכנסה" של כ 2 מיליון שקלים לשנה(לפחות) ותופסים את התפקידים הנחשקים במשק ,שניתן למצוא באותן חברות אנשים מוכשרים לא פחות מהם(ואולי יותר),חייבים להקפיא להם לגמרי את הפנסיות מהצבא עד שיפרשו לגמרי ,וגם אז שיקבלו רק פנסיה אחת , אלא מה? הבעייה שמי שצריך לחוקק חוקים כאלו, הם חברי כנסת ושרים שהם עצמם יוצאי צבא קבע ולא יחוקקו חוקים נגד עצמם.
אזרח תמים | 08.09.14
10.
לכל הרוקדים על הדם שלא מבינים.. מחר זה אתם
תסתכלו על ההיבט העקרוני נטו, עזבו קבע לא קבע.. מדובר לגמרי בעניין עקרוני ולא אמוציונלי. תסתכלו אך ורק על ההשלכות ועל הביטחון התעסוקתי של כל אחד ואחת מכם במדינת ישראל. עם יד על הלב, מי מכם יהיה מוכן לקבל קיצוץ שכר או גימלה בדיעבד? זה מה שנקרא התחלת הסוף. תעבודו ולא תדעו עם מה תלכו בסופו של יום הביתה.
משוגעים | 08.09.14
8.
למה רק מ2004? למה רק 40%? למה כל זה מתבטל אחרי גיל 67? למה הכל פה מחורטט ומחופף?!
הצעה פופוליסטית שרק תנענע בצנצנת השומן אבל אפילו לא תעז לפתוח אותה. מישהו ראה את הסעיף של 2.4 מיליון שקל? 2.4 מיליון שקל!!! הם רוצים לשעבד את כל הדירות ליוצאי הצבא! למה לא ממסים פנסיה של 5אלף, אבל כן ממסים משכורת של 5 אלף? בהתחשב שהדבר הזה יעבור, ואם כן יעבור, שייושם לפני 2025.
יוקו קרית אונו | 08.09.14
7.
גועל נפש, בני 50 נזרקים ממקומות עבודה, ומי יכול לחיות עם 5,000 ש"ח/חודש
אני מקווה שההחלטה לא תעבור, מבחינתי אחרי כל השנים שהמשפחה אכלה חצץ, נויידה ממקום למקום והמשכורות היו נמוכות באופן משמעותי, לא אסכים לקיצוץ כזה גדול. ומי מבטיח שבני ה-50 ימצאו מקום עבודה? למה להפוך שכבה גדולה של משפחות במעמד הביניים למעמד העניים במדינה?. אם השכר הממוצע הוא 8,500 ש"ח, אפשר להתחיל לטפל במי שחורג מאוד משכר זה!
מילה | 08.09.14
2.
פתרון פשוט, מיסוי כבד על פנסיות מעל 16 אלף ש"ח לחודש
הפיתרון הזה חייב להיות על כל האנשים המקבלים פנסיה מהמדינה, בין אם תקציבית ובין אם לא, בין אם הם בני 50 ובן אם הם בני 90!!!! הבעיה היא לא רק במשרד הביטחון, אלא כמעט בכל מקום בו הסכמי שכר היסטורים, מאפשרים לדור המייסדים של המדינה, והדור השני, לחסל את הדור השלישי והרביעי!!!! שופטים, נתבים, עובדי חח"י, ח"כ וכמובן גם משהב"ט. לא יכול להיות, שמישהו בשרות המדינה, גם אם היה שר ב10 ממשלות, וח"כ ב15 כנסות, יקבל פנסיה שהיא מעל פעמיים השכר הממוצע במשק, ללא קיצוץ כבד במיסוי! ושאלה לסיום, מה לעזאזל עושה שופט בן למעלה מ85 עם 50 אלף ש"ח בחודש????? (סכום שמספיק ל20 ניצולי שואה למחייה בחודש!!!) האם הוא לא יכול לחיות בכבוד עם 16 אלף?
יוסי | 08.09.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת