אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בקרוב: ארבעה כבישי אגרה בכניסה לתל אביב

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
היום קל מתמיד למצוא עוד 3 נוסעים ולנסוע חינם בנתיבים מהירים
ל 90% מהאנשים שעובדים בתל אביב, יש ברדיוס 500 מטר ממקום מגוריהם עוד 3 אנשים שנוסעים לתל אביב באותה שעה. אפליקציה פשוטה יכולה לחבר ביניהם אפילו על בסיס מיידי (פותר את בעיות "אבל היום יש לי קניות/פגישה אחרי העבודה"). נוסעי "פול" מקבלים כבר היום נסיעה חינם בנתיבים מהירים + חיסכון אדיר בדלק. המדינה, מאידך, תקבל חיסכון ביבוא דלקים ורכב, חיסכון בזיהום, עליה בתפוקת העובדים בשל צמצום הפקקים, חיסכון בכסף על תשתיות תחבורה ותוספת לכידות חברתית. בעיניי, צריכים לאסור בכלל על כניסת רכבים עם נהג אחד לתל אביב בשעות העומס (למעט תושבים). נשמע לכם הזוי? בצורה כזו או אחרת איסור כזה קיים כבר בסינגפור, לונדון, רומא, שטוקהולם, מילאן, המבורג, מינכן, האג, קופנהגן, פירנצה ועוד ועוד. אין כמעט מטרופולין באירופה שלא דורש תשלום על כניסה ברכב לאזורי המרכז. ככל שהאוכולוסיה עמידה יותר, קשה יותר לגרום לה להשתמש בתחבורה יעילה - וזו הדרך: לקנוס או לאסור כליל. חייבים להיות צעדים משלימים לפיזור טוב יותר של מקומות התעסוקה. למשל: מיסוי כבד על מעסיקים באזור המטרופולין, כך שישתלם להם לעבור לערי הלווין - בשרון, בשפלה, בירושלים וכו'. מס כזה יכול לשמש למענקים לעיריות לווין שימשכו מעסיקים כנ"ל. אפשר לממש זאת כך שלכל עירייה יוקצו מקומות עבודה כמספר התושבים בגיל העבודה. כל מקום עבודה עודף - יעלה לעיריה כסף, כל תושב עודף - יעלה לעירייה כסף. עיריות שיעמדו ביעד של מספר מקומות עבודה קרוב למספר התושבים - יקבלו מענק...
די להתלונן | 11.09.14
18.
תשובות לכול השאלות
ל-2 : אין שאטל לרוטשילד בגלל שעד שלא ישלימו בנייה של קומת חנייה נוספת, משרד התחבורה לא מאשר כי החניון בתפוסה מלאה כול בוקר. ל-5 : הנתיב המהיר הוא הצלחה מסחררת ובגלל זה החניון מלא עד אפס מקום.הוא מאפשר שירות תחבורה ציבורית מעולה ומושך אליו אוכלוסיה שבדר"כ לא נוסעת בתח"צ שמשתמשת בשאטלים וגם מקצר זמני נסיעה של אוטובוסים אחרים(קו 101 וכו'). ל-7: הנתיב המהיר הוא פיתוח תחבורה ציבורית לכל דבר מכיוון שהוא גורם לנהגים להשאיר את הרכבים מחוץ לעיר ולהשתמש בשאטלים שהם חינם! כמו כן הוא משמש כנתיב תחבורה ציבורית שהמהירות נסיעה בו לא יורדת מ70 קמ"ש! ל-8: אתה צודק, שוליים הם הכרחיים לבטיחות אבל בגלל הלחץ של נוסעי הרכב הפרטי שר התחבורה לא יעז לגעת בנתיבי נסיעה רגילים אז הכי קל לקחת שוליים ולהשתמש כנתיב. ל-9: האגרה הזו שאתה מתרעם עליה עוזרת להפוך את פרוייקטי הנתיב המהיר ובעצם גורמת לכך שנהג הרכב הפרטי שרוצה לחסוך זמן על הנתיב מסבסד את השאטלים, אתה לא רואה את זה אבל התועלות להמון נוסעי התחבורה הציבורית, של לקחת נתיב לנוסעי הרכב הפרטי ולדרוש עליו כסף הם עצומות בכך שהם מקצרים זמני נסיעה לאוטובוסים ומרחיקים רכבים ממרכז העיר. בקיצור - רעיון טוב מאוד שבו אם אתה עשיר ורוצה להיכנס לעיר עם רכב במהרה אתה יכול, וזה עולה לך הרבה אך מסבסד את כול מי שרוצה להיכנס לעיר בתחבורה ציבורית. חוץ מזה מי שנסע בשאטלים יכול להגיד לך שזה עובד מעולה ויוצא בתדירות מטורפת של כול 5 דקות ומושך אליו גם אנשים שלא היית רואה בדר"כ באוטובוסים. הכותב הוא מהנדס תנועה ותחבורה שהלוואי והיו לו מניות או איזשהו אינטרס בנתיב המהיר
רן ז. | 11.09.14
15.
כדאי להשקיע ברכבות בשאטלים/מוניות מתחנות רכבת למרכזי עבודה
מתחנות רכבת בתא לכיוון רמת החייל, רוטשילד ועוד. מקרית גז יש הסעות לאינטל מתחנת רכבת בלהבים אין בכלל תחבורה ציבורית לא מונית ולא אוטובוס , לעבור ליד רכבת בנימינה ולראות את מאות המכוניות שחונות במקום לא מוסדר כי אי אפשר להגיע מהמושבים ומהמקומות שליד בתחבורה ציבורית נוחה
אזרחית מודאגת | 11.09.14
9.
למה לא - אולי גם להטיל אגרה על עוד דברים ששייכים לציבור?
ציבור הנהגים משלם על הכבישים במס קניה מהגבוהים בעולם, בלו על דלק מהגבוהים בעולם, אגרת רישוי שנתית גבוה מאוד וכמובן מערכת משומנת של מצלמות מהירות. הסכום הזה (לא כולל מרכיב הקנסות) עומד עד 35 מיליארד ש"ח לשנה. שלושים וחמישה מיליארד שקלים חדשים! עכשיו רוצים לאלץ את הציבור העשוק לשלם על שימוש ברכוש שהוא בנה מכספו ומתחזק בכספו!
אזרח | 10.09.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת