23. חוצפה! במקום להרחיב הכביש לכלם נתיב בתשלום? נטל המס על רכב ודלק לא מספיק? שלא לדבר על כך שיש מסילת ברזל באילון, ומי שרוצה לעודד חניונים ושמוש בתחבורה צבורית מריך להגדיל התנועה עליה! קררה | 14.09.14 (ל"ת)
22. אדון כץ וחבר מריעיו יסעו בחינם בכל הערוצים והמסלולים - עוד מס על הפריפיריה זו הדרך להעלות את מחירי הדיור בת"א. כדאי לגור בתוך העיר כי למה לשלם מס בשביל להגיע למרכז העיר. כץ אתה לא חכם גדול ובטוח גובה מיסים מוכשר דן אבן חן | 14.09.14 (ל"ת)
21. יש לי רעיון יותר טוב: בואו נהפוך את המסלולים הקיימים למסלולי אגרה! ככה, המדינה לא תצטרך להשקיע כסף בסלילה של נתיבים חדשים, כל הנהגים ישלמו למדינה מס על זה שהם הולכים לעבודה, ובא לציון גועל (השגיאה במקור). השפוי האחרון | 11.09.14 (ל"ת)
20. היום קל מתמיד למצוא עוד 3 נוסעים ולנסוע חינם בנתיבים מהירים ל 90% מהאנשים שעובדים בתל אביב, יש ברדיוס 500 מטר ממקום מגוריהם עוד 3 אנשים שנוסעים לתל אביב באותה שעה. אפליקציה פשוטה יכולה לחבר ביניהם אפילו על בסיס מיידי (פותר את בעיות "אבל היום יש לי קניות/פגישה אחרי העבודה"). נוסעי "פול" מקבלים כבר היום נסיעה חינם בנתיבים מהירים + חיסכון אדיר בדלק. המדינה, מאידך, תקבל חיסכון ביבוא דלקים ורכב, חיסכון בזיהום, עליה בתפוקת העובדים בשל צמצום הפקקים, חיסכון בכסף על תשתיות תחבורה ותוספת לכידות חברתית. בעיניי, צריכים לאסור בכלל על כניסת רכבים עם נהג אחד לתל אביב בשעות העומס (למעט תושבים). נשמע לכם הזוי? בצורה כזו או אחרת איסור כזה קיים כבר בסינגפור, לונדון, רומא, שטוקהולם, מילאן, המבורג, מינכן, האג, קופנהגן, פירנצה ועוד ועוד. אין כמעט מטרופולין באירופה שלא דורש תשלום על כניסה ברכב לאזורי המרכז. ככל שהאוכולוסיה עמידה יותר, קשה יותר לגרום לה להשתמש בתחבורה יעילה - וזו הדרך: לקנוס או לאסור כליל. חייבים להיות צעדים משלימים לפיזור טוב יותר של מקומות התעסוקה. למשל: מיסוי כבד על מעסיקים באזור המטרופולין, כך שישתלם להם לעבור לערי הלווין - בשרון, בשפלה, בירושלים וכו'. מס כזה יכול לשמש למענקים לעיריות לווין שימשכו מעסיקים כנ"ל. אפשר לממש זאת כך שלכל עירייה יוקצו מקומות עבודה כמספר התושבים בגיל העבודה. כל מקום עבודה עודף - יעלה לעיריה כסף, כל תושב עודף - יעלה לעירייה כסף. עיריות שיעמדו ביעד של מספר מקומות עבודה קרוב למספר התושבים - יקבלו מענק... די להתלונן | 11.09.14 (ל"ת)
19. דרך עקומה להפחית עומס בת"א תואילו בטובכם לפתח עוד מרכז כלכלי במדינה הזו (ב"ש או חיפה) וכך תורידו עומס מת"א. אי אפשר לקחת עוד כסף מהנהגים והרי ידוע שחלק גדול לא יוותר על הנוחות של רכב פרטי. שחר | 11.09.14 (ל"ת)
18. תשובות לכול השאלות ל-2 : אין שאטל לרוטשילד בגלל שעד שלא ישלימו בנייה של קומת חנייה נוספת, משרד התחבורה לא מאשר כי החניון בתפוסה מלאה כול בוקר. ל-5 : הנתיב המהיר הוא הצלחה מסחררת ובגלל זה החניון מלא עד אפס מקום.הוא מאפשר שירות תחבורה ציבורית מעולה ומושך אליו אוכלוסיה שבדר"כ לא נוסעת בתח"צ שמשתמשת בשאטלים וגם מקצר זמני נסיעה של אוטובוסים אחרים(קו 101 וכו'). ל-7: הנתיב המהיר הוא פיתוח תחבורה ציבורית לכל דבר מכיוון שהוא גורם לנהגים להשאיר את הרכבים מחוץ לעיר ולהשתמש בשאטלים שהם חינם! כמו כן הוא משמש כנתיב תחבורה ציבורית שהמהירות נסיעה בו לא יורדת מ70 קמ"ש! ל-8: אתה צודק, שוליים הם הכרחיים לבטיחות אבל בגלל הלחץ של נוסעי הרכב הפרטי שר התחבורה לא יעז לגעת בנתיבי נסיעה רגילים אז הכי קל לקחת שוליים ולהשתמש כנתיב. ל-9: האגרה הזו שאתה מתרעם עליה עוזרת להפוך את פרוייקטי הנתיב המהיר ובעצם גורמת לכך שנהג הרכב הפרטי שרוצה לחסוך זמן על הנתיב מסבסד את השאטלים, אתה לא רואה את זה אבל התועלות להמון נוסעי התחבורה הציבורית, של לקחת נתיב לנוסעי הרכב הפרטי ולדרוש עליו כסף הם עצומות בכך שהם מקצרים זמני נסיעה לאוטובוסים ומרחיקים רכבים ממרכז העיר. בקיצור - רעיון טוב מאוד שבו אם אתה עשיר ורוצה להיכנס לעיר עם רכב במהרה אתה יכול, וזה עולה לך הרבה אך מסבסד את כול מי שרוצה להיכנס לעיר בתחבורה ציבורית. חוץ מזה מי שנסע בשאטלים יכול להגיד לך שזה עובד מעולה ויוצא בתדירות מטורפת של כול 5 דקות ומושך אליו גם אנשים שלא היית רואה בדר"כ באוטובוסים. הכותב הוא מהנדס תנועה ותחבורה שהלוואי והיו לו מניות או איזשהו אינטרס בנתיב המהיר רן ז. | 11.09.14 (ל"ת)
15. כדאי להשקיע ברכבות בשאטלים/מוניות מתחנות רכבת למרכזי עבודה מתחנות רכבת בתא לכיוון רמת החייל, רוטשילד ועוד. מקרית גז יש הסעות לאינטל מתחנת רכבת בלהבים אין בכלל תחבורה ציבורית לא מונית ולא אוטובוס , לעבור ליד רכבת בנימינה ולראות את מאות המכוניות שחונות במקום לא מוסדר כי אי אפשר להגיע מהמושבים ומהמקומות שליד בתחבורה ציבורית נוחה אזרחית מודאגת | 11.09.14 (ל"ת)
14. במקום להשקיע בתחבורה ציבורית ,רכבת תחתית משקים ברכב פרטי שיהיה עוד צפיפות וזיהום אלי | 11.09.14 (ל"ת)
12. כמה בשורות קיבלנו ואנחנו עדיין תקועים בפקקים???????????????????????????????? דוד | 10.09.14 (ל"ת)
9. למה לא - אולי גם להטיל אגרה על עוד דברים ששייכים לציבור? ציבור הנהגים משלם על הכבישים במס קניה מהגבוהים בעולם, בלו על דלק מהגבוהים בעולם, אגרת רישוי שנתית גבוה מאוד וכמובן מערכת משומנת של מצלמות מהירות. הסכום הזה (לא כולל מרכיב הקנסות) עומד עד 35 מיליארד ש"ח לשנה. שלושים וחמישה מיליארד שקלים חדשים! עכשיו רוצים לאלץ את הציבור העשוק לשלם על שימוש ברכוש שהוא בנה מכספו ומתחזק בכספו! אזרח | 10.09.14 (ל"ת)
7. קפיטליזם חזירי בשיאו. לא מפתחים תחבורה ציבורית, תוקעים את המדינה בפקקים ועכשיו מנצלים את זה לפיתוח כבישי אגרה נוספים. יפוטר שר התחבורה מיידית | 10.09.14 (ל"ת)
5. הנתיב המהיר הנוכחי בכביש 1 הוא כשלון כל מי שנסע יודע 4 נתיבים מתכנסים ל 2 גם ללא פקקי בוקר נוצרים שם פקקים. ואני לא מדבר על תושבי ת"א המנסים להיכנס לעיר בדרך הרגילה | 10.09.14 (ל"ת)
3. צריך לסלול קומה שניה מעל לכל איילון. בדיוק כמו בלוס אנג'לס. ולהפסיק לחלוב את האזרחים. שי | 10.09.14 (ל"ת)
בקרוב: ארבעה כבישי אגרה בכניסה לתל אביב
23 תגובות לכתיבת תגובה