אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי מפסיד כשאובר מרוויחה?

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הגיע הזמן שתכיר גם את החוק הישראלי, לא רק האמריקני
אני יודע שזה אין לרדת על עצמנו, כולם עושים את זה ולפעמים זה גם נכון, אבל יש הרבה נושאים בהם המצב בישראל יותר טוב ממקומות אחרים, בטח שיותר טוב מארה"ב. ישראל היא בין המדינות היחידות שחוקקו חוק חוזים אחידים (להבדיל מתקנות שונות והגבלות מסויימות שקיימות במדינות אחרות) וזו עם החוק הנרחב ביותר, שכולל גם בית דין מיוחד לחוזים אחידים. בארה"ב ההגבלות על חוזים אחידים הם מועטות ומתיחסות בעיקר להטעיה (דבר שמכוסה בעל חוזה) או לסדרת כללים שאינם מחייבים אף אחד כמובן שהס מלהזכיר פיקוח ממשלתי כלשהו וכל מי שנתקל בסעיף בעייתי חייב לפנות בעצמו לבית המשפט ולהתמודד מול החברה שכתבה את הסעיף הזה (דבר יקר מאוד). סעיף כמו שמתואר כאן נחשב לסעיף מקפח ובישראל נסיון להכניס סעיף כזה יסתיים בביטולו ע"י בית המשפט. בארץ, אגב, היועץ המשפטי לממשלה וארגוני הצרכנים המוכרים רשאים לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל סעיף מקפח, כך שזה לא מוטל על האזרח הקטן. אגב, לחוק המוצע אין שום סיכוי בקונגרס (ולא מדובר רק בהתנגדות רפובליקנית). ולקנוח, ההתלהבות משיטת המושבעים לא ברורה לי שכן המציאות מראה שהם נוטים להחליט החלטות שערוריתיות בניגוד לכל הגיון ובניגוד לראיות אז אולי זה נותן לך תחושה טובה שהם נותנים פיצוי מופרז ולא מובן לאזרח שתבע תאגיד ענק (כמו הקפה ה"חם מדי" של מקדונלדס) אבל מה עם שחרור רוצחים והרשעת חפים מפשע בניגוד לראיות המוצגות? השיטה כאן לא מושלמת אבל היא הרבה יותר טובה משיט המושבעים.
אמיר | 18.09.14
2.
לאורן מ1. אובר חייבת להכנס תחת רגולציה בדיוק כמו כל עסק אחר להסעות.
בטחונם וכבודם של נוסעים אינו הפקר. מבקשת אובר להיות חלק משוק ההסעות, תתכבד ותעמוד בכללי רגולציה תחתם פועל כל נהג הסעות במדינת ישראל. זה אומר כללים חדים וברורים לשרת את כולם בלי הבדל דת, מין, צבע, נכות וגיל. לעבור הכשרה נרחבת ומחייבת מהסוג אותה עובר כל נהג הסעות (אובר לבטח לא תאהב את הפרק המוקדש לחוקי עבודה). אובר ונהגיה גם צריכים להיות מכוסים בצד הביטוחי כמו כל נהג הסעות (ביטוח לנהג מונית עומד על כ13,000ש"ח והשתתפות עצמית בגובה אלפי שקלים) ולא להסתתר מאחורי תירוצים נכלולים שמדובר בסודות מסחריים.
אבי | 17.09.14
1.
הטענות המועלות כאן כנגד אובר הן מופרכות על פניהן.
איש אינו מכריח את הציבור להשתמש בשירותיה של "אובר, ואם הוא עושה זאת - סימן שהשירות שהיא מציעה הוא טוב וזול יותר מן המוניות הקיימות, ועל כך איש אינו יכול להתלונן, הלא כן? לגבי נכים וקשישים, אשר לטענת הכותב אינם מסוגלים להשתמש באובר - מה מפריע להם להשתמש בשירותי מוניות רגילות, כפי שעשו עד היום? על אחת כמה וכמה, אם כעת התחרות על כיסם שהנוסעים גדולה יותר, ישנו סיכוי שבעלי המוניות יורידו מחירים והקשישים והנכים דווקא יהנו מכך. זהו היופי בשוק חופשי - הוא מעניק לצרכן שירות שכל הזמן הולך ומשתפר, בזכות התחרות.
אורן | 17.09.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת