אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

2.5 מיליון ישראלים קונים מחו"ל באינטרנט

87 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

86.
ל-39 : טעות גדולה בידך
שכן היום הבדלי המחיר של המוצרים בארץ לאילו שבחו"ל אינם הולכים לממשלה - תקציב - אזרח קטן אלא לכיסי היצרנים-יבואנים-וכל שרשרת התיווך . לכן הקניה בחו"ל עוזרת לאזרח הקטן לחסוך ואולי בסופו של דבר תביא גם להוזלת מחירים , כאשר הקפיטליזם החזירי כאן יבין שהוא מפסיד קניות ובגדול. בנוסף לא חסר כספים לממשלה לתקצב ולממן את כל הסעיפים המוצדקים המפורטים במכתבך. הבעיה היא התקצוב של כספים אלו . אם היו מפנים מתמיכה בחרדים שאינם תורמים להכנסות המדינה , לשטחים , לצה"ל שבולע כסף ללא סוף ובשעת פקודה לא מספק את הסחורה ולעוד תמיכות ותשלומים בגופים הזויים שלא תורמים את חלקם בנשיאה בנטל , אזי התקציב היה מופנה לצרכים האמיתיים של האזרח הקטן והיה בו די והותר.
שרגא | 10.10.14
84.
אני קונה באיביי מוצרים של ישראלים במחירים מדהימים והכול מגיע תוך יומיים
אני דווקא מפרנס ישראלים דרך האיביי וגם חוסך המתנה של משלוח מחו״ל. קניתי לאישתי עגילים ושרשרת מכסף ופנינים של יצרן ישראלי (sterajewelrydesign) ב 48$ לכל הסט כולל משלוח, קיבלנו סחורה מדהימה ושרות מצויין כולל ברכה לראש השנה. לפחות נתתי את הכסף לישראלי שיש לו מחירים מדהימים וסחורה נהדרת.
תקנו מישראלים באיביי | 10.10.14
83.
אמרת יפה 49 ויש לי גם המלצה
פעם בחודש אני עושה סדר בכל החשבונות והחשבוניות והחובות והדואר והמסמכים שהצטברו... באותה הזדמנות אני גם תמיד נכנסת לאינטרנט ובודקת עדכונים של הטבות עבור כל הכרטיסים וחברי המועדון השונים שיש לי (וזה לא שיש לי הרבה במיוחד, אבל היום כל כרטיס אשראי פשוט יכול להפתיע ולתת מלא הטבות שבכלל לא דמיינתי ולפעמים לא מפורסמות). ככה אני תמיד חוסכת כסף ותמיד עם היד על הדופק ולא מפסידה הטבות שוות במיוחד כמו בכרטיס שאמרת של מזרחי ששם ממש כל חודש יש משהו שווה חדש. באמת לפעמים גם אני מופתעת שזה יוצא יותר משתלם מחו"ל!
נירית | 08.10.14
81.
יש פתרון לבעיות שעושה הדואר, כמו
לוטרה משלוחים מארה"ב - אני עובד איתם כבר כמה חודשים עם כל המשלוחים שלי ( אגב גם שולח לכתובת שלי בארה"ב משלוחים מאי ביי במקומות אחרים בעולם ) והם מאחדים לי הכל ואני מקבל את זה עם שליח תוך כמה שבוע . עולה לי עוד כמה גרושים אבל לא צריך את הטובות של הדואר
אוהד | 07.10.14
76.
39 - כמה דמגוגיה.
לפי מה שאתה אומר, אם אני אקנה בארץ ואשלם פי 3 על כל דבר, אז יהיה פה שגשוג כלכלי ואוכל לשלוח אותם לבית הספר הבינלאומי באבן יהודה. פחחחחחחחחחחחחח אם הייתי קונה בארץ, במחירים של הארץ, לא היה נשאר לי כסף לקנות לחם במכולת. המאניייק שמוכר לי במחיר מופקע, לעומת זאת, חי כמו מלך וצוחק על פראיירים כמוני. הילדים שלו הולכים לבית ספר לעשירים באבן יהודה. לא שלי.
 | 06.10.14
75.
מסכים עם 64! העתיד נמצא בזירה המקוונת
אני מסכים ללא ספק עם תגובתו של 64, המותגים הישראליים צריכים להשקיע באתרי מכירות וכך להוזיל את ההוצאות התיפעוליות שלהם, במקום לבזבז הון על חנויות ומחסנים בקניונים שעולים מיליוני שקלים , ניתן להשקיע באתר אינטרנט מתקדם ואת הככסף שחסכו להשקיע יותר הפרסום , הזירה המקוונת בהחלט עברה שידרגו רציני בשנתיים האחרונות , הרבה בזכות תרומה של חברות כגון WIX ו LOGOSITE , שיצרו מהפכה בתחום ומספקות כלים מתקדמים לניהול אתרי מכר מקוונים , גם בלי להשקיע מאות אלפי שקלים בפיתוח.
רמי לוי | 06.10.14
73.
חבל שבישראל הדואר כל כך גרוע- מקבל פה הכל תוך יום-יומיים
פשוט תענוג אני לא קונה בחנויות הכל מגיע תוך יומיים ,יותר זול ובלי לרוץ לחנויות, הכל מגיע מפדקס או רק בארץ צריך לרוץ לדואר המפגר לקחת חבילה-בדיחה רכשתי טלויזיה,מערכת סטריאו גדולה שלא לדבר על מחשבים,פלאפונים וכו', והכל ניתן להחזיר תוך 30 יוםץ<
יונתן | 06.10.14
71.
להפוך את החנויות בארץ למרכזי מדידות - ולקנות ברשת..
כך עשיתי עם 3 מעילים לאופנוע. כנ"ל קסדה וכפפות. כל מוצר קניתי בפחות מחצי מחיר כולל משלוח ומיסים. לא יכול להיות שקסדה של Shoei שעלתה בארץ 3900 ש"ח, קניתי ב 420$ .. אז היבואן החזיר חשב שהוא יעשה קופה... ? אז חשב, מדדתי את הדגם הנחשק אצלו וקניתי ב EBAY.
יואב | 05.10.14
67.
סביר להניח שחלק מהיובאנים יקרסו אם לא יבינו שיש להוריד מחירים
צריך לראות את המגמה - ישראלים קונים בחו״ל נעליים כי המחירים בארץ הזויים. וכך גם בתחומים נוספים. בכל מצב בו אפשר לרכוש מוצר זול יותר בחו״ל אני עושה זאת. אם היתה לי אלטרנטיבה זולה בארץ בוודאות הייתי רוכש בארץ.
שניר | 05.10.14
64.
הצעה לסטארטפ - ככה עושים כסף - תקראו ותלמדו!
כפי שאתם רואים היקף הרכישות באינטרנט במגמת עליה מתמדת. המפה מחולקת ל 2: כאלה שקונים בחו"ל ו כאלה שרוצים לקנות בחו"ל ומפחדים אז בינתיים מבצעים רכישות באתרים ישראליים. היתרון: פתיחת אתר מכירות באמצעות מערכת בניית אתרים ( כגון WIX או LOGOSITE שהיא כמו WIX רק עם ממשק בעברית). להזמין מחול ולמכור בארץ באתר אינטרנט = הזדמנות רווחית מאוד לעסק מכניס! שווה לנסות!
מאיר לוי | 05.10.14
58.
ל-13 - יש מספר גורמים שאשמים ביוקר המחירים
אבל בגדול, זה בעיקר שלושת הגורמים הבאים: 1. יוקר המחיה בארץ, שמאלצת את בעלי החנויות לקחת יותר אחוזי רווח כדי לקיים את משפחתם. 2. בעלי הקניונים, שמאלצים את בעלי החנויות לקחת עוד יותר אחוי רווח כדי לקיים את העסק. 3. בעלי החנויות עצמם שפעמים רבות אלו רשתות חזיריות שמעגלות מחירים למעלה ועושות הכל כדי לגזור רווח מקסימלי תוך ניצול המצב של חוסר תחרות שהיה קיים עד עידן הקניות באינטרנט. לדעתי המהפכה המבורכת של הקניות באינטרנט ייאלצו את בעלי החנויות והקניונים להפסיק להתחזר, וגורמים 2 ו-3 יפסיקו להיות משמעותיים ביחס למדינות אחרות, לפחות במוצרים שניתן לקנות באינטרנט. לגבי גורם 1 אין פתרון מיידי, אבל מאחר שבעלי החנויות הם גם צרכנים שיהנו בעצמם מהורדת המחירים אולי יוקר המחיה שלהם יירד גם הוא וכך גורם זה יצטמצם במידה מסוימת.
איציק | 05.10.14
57.
Revolution!
אני קונה את כל הדברים שלי מחו"ל כבר 8 שנים. אני חייב להגיד אבל שהחווית קנייה בחול הרבה יותר נוחה ומהירה. אתה יכול לקבל את ההזמנה שלך בפחות מיום (בתשלום בד"כ) או בשלוש ימים בחינם. ואתה לא צריך לעשות כלום,פשוט מגיע אליך שליח. השוק בישראל פרימיטיבי, בגלל ש: א) אחוז העוני בישראל הוא די גדול, ולאנשים שבקושי גומרים את החדש אין כסף למותרות (הרי זה הדבר היחיד שמזמינים מחו"ל) ב) אין הרבה אנשים בישראל, ככה שכדי שעסק לא יפשוט את הרגל אחרי חדשיים הוא צריך מחירים גבוהים. במילים אחרות, מתחיל פה מצב מאוד רע מבחינה כלכלית בארץ, לפי דעתי
אנונימי | 05.10.14
56.
הייתי קונה הרבה יותר אם הדואר בארץ היה נותן שרות סביר ומעלה
אם לא הייתי צריך לעמוד שעות בתורים, דיינו. אם לא היו מאבדים לי חבילות, דיינו. אם לא הייתי מקבל הודעות פעם ראשונה ושניה, באותו יום, דיינו. אם לא היו מנסים לעקוץ אותי ב EMS, דיינו. אם לא היו עוקצים אותי כל הזמן במכס, דיינו. שורה תחתונה נמשיך אבל כמו במדינת העולם שלישי שאנחנו חיים, נעשה את זה בבאסה רצינית.
אריק | 05.10.14
50.
תגובה ל-39.
כאשר אתה מזמין מאמאזון מוצר שכולל בו עלות משלוח ומסים ובסוף אתה מקבל מחיר יותר נמוך(!) מהמחיר של אותו מוצר בישראל, זה אומר שאחד מ-2: או שהיבואן והמוכר חזירים גנבים רוצים להתעשר על גבינו, או שיש לקות בלתי מובנת שגורמת למחירים שלהם להיות יותר יקרים. בשני המקרים אין אפילו סיבה אחת למה שעסק כזה צריך להמשיך. אני מזמין מאמאזון. תודה.
ישראל | 05.10.14
49.
מסכים איתך 39 ובנוסף יש גם מוצרים שזה פשוט לא שווה
לפעמים פשוט שווה לחפש את ההטבות פה ולא למהר להזמין מחו"ל כי זה ממותג כקניה זולה. אנחנו למשל גילינו שיש לנו 20% הנחה קבועה לרשת PATENTIK של מוצרי חשמל בגלל שיש לנו כרטיס אשראי של מזרחי טפחות. כבר עשינו משם שתי רכישות וכשאני משווה עם חלק מהאתרים מחו"ל אז זה גם משתלם. מה גם שכמו שכתבת- לקנות מעסקים כחול לבן זה אינטרס משותף!
שלומי | 05.10.14
46.
למר 39 היקר - אין ספק שאתה צודק
הקנייה הפעם ב... שלי בEBAY היא זאת שתמוטט את הכלכלה הישראלית. לא ציבור של שלם של אוכלי חינם, חותמי ביטוח לאומי, משריצי ילדים (קצבאות ילדים) ומוסדות ייעודיים מתוקצבים מקופה ציבורית (שדרך אגב בחלקם - אבוי אם יהיו מעל 30 ילדים בכיתה), לא העובדים בשחור, שלא משלמים ארנונה ובונים וילות ללא אישורים ועדיין בוכים שרע להם וחותמים בביטוח לאומי, לא ולא !!!!! אני ושכמותי משלמי מיסים ומשרתי מילואים הפראיירים התורנים צריכים להרגיש אשמה בכך שניסינו לחסוך כמה שקלים מהמחיר המופרך שכל מוכר שלישי מנסה לתקוע לנו. ארץ נהדרת
 | 05.10.14
43.
ל 39 - לא מעניין אותי כלכלת המדינה...
שאוכלת לי כל שקל בכיס... מעניין אותי כלכלת משפחתי הקטנה. ואם חסכתי 200$ כדבריך, אזי בכסף הזה אני יכול להשתמש לצורכי משפחתי האחרים וכך רווחת משפחתי דווקא עולה. כשהעושקים והגנבים יפסיקו לנגוס לי בכיס ויתחילו לגבות מחירים שפויים אני בשמחה ארכוש בארץ
טקסס | 05.10.14
42.
רק מילת אזהרה למי שקונים סמארטפון באיביי - לסינים יש מנהג לא לכתוב
אם המחיר לא יהיה אמיתי - יחרימו לכם את הסמארטפון במכס. לא יקחו מס, לא יבקשו תשלום נוסף - פשוט יחרימו אותו, שזאת מילה נחמדה ל"יגנבו". כדי להימנע מכך, תודיעו מראש למוכר הסיני שיכתוב מחיר אמיתי על החבילה וגם תסבירו לו למה - כי המכס שלנו גנבים. אל תתביישו לכתוב את האמת. אחרת זה יעלה לכם.
מחיר אמיתי | 05.10.14
41.
ל-35: הדואר לא עובד כמו בקום המדינה, הוא עובד ללא תמורה והמדינה מסבסדת את משלוחי החינם.
דואר ישראל הוא אכן החוליה החלשה כפי שציינת, אבל לא מהסיבות שציינת. שירותי הדואר המסורתיים כבר אינם רלוונטיים בעולם המודרני. מי שולח כיום מכתבי נייר? מערכות הדואר הוקמו בעולם לפני מאות שנים בהתבסס על מודל של הדדיות מסויימת בין מדינות. אנשים בכל העולם קנו בולים ושלחו מכתבים זה לזה. עלויות הבולים פחות או יותר כיסו את עלויות המערכת. אלא שכיום נדרשות מערכות הדואר במדינות מערביות בכלל ובישראל במיוחד לטפל בעיקר בדואר נכנס, חבילות נכנסות הדורשות טיפול מייגע ואין מי שישלם על כך. לא נראה לי שמשרד הדואר הסיני מעביר כסף לדואר ישראל על הטיפול בחבילות שהוא שולח לכאן. ולהוסיף חטא על פשע, כנראה שהממשלה הסינית שופעת הכסף מסבסדת את הדואר הסיני ובכך מאפשרת את משלוחי החינם, שמגבירים מאוד את הייצוא הסיני. אם תתבצע רפורמה במודל העיסקי של דואר ישראל ותיאלץ אתה לשלם סכום כלשהו כדי לשחרר חבילה מהדואר אז כנראה שיירד קצת קסם הקניות מחו"ל. גם אני קונה דברים מסין, אבל מודע לכך שאני נהנה מעיוות במודל העסקי של הדואר, שלא תהיה ברירה אלא לתקן אותו. קמים גם שירותים עוקפי דואר כמו Boxit שמנתבים הזמנות לתיבות איסוף משלהם, אבל על זה משלמים כסף שלא כמו בדואר, מה שמייקר את העלות הכוללת של העיסקה.
אייל | 05.10.14
39.
זה מאוד מצחיק שהצרכנים חושבים שהם חוסכים משהו כשהם קונים בחו"ל
כי לקנות בחו"ל מפרנס בהכרח חברות תעופה לא ישראליות, משווקים לא ישראלים ויצרנים לא ישראלים. פועל יוצא הוא שכלכלת ישראל נחלשת ובואו נראה במי זה פוגע: האם זה פוגע בעשירים ככורח? לא, להם תמיד יהיה כסף לשלם לבית ספר בינלאומי באבן יהודה, לצאת כמה פעמים בשנה לחו"ל או לא להתחשבן על כל פריט בסופר. זה פוגע ישירות בכם, בילדים שלכם, בהורים שלכם ובבטחון של כולכם: יש פחות כסף לתקציב החינוך, משמע גם אם חסכתם 200 דולר (!) אתם עדיין לא תוכלו לשלוח את הילד לבי"ס פרטי ותהיו תלויים במערכת החינוך הציבורית שתושיב אותו עם 34 תלמידים נוספים בכיתה עם מורה אחת בכיתה מוזנחת עם כסאות ושולחנות משנות ה-80 כשברקע מזגן מקרטע ורועש שהגיע הזמן להחליפו. יש פחות כסף לתקציב הרווחה כך שההורים שלכם עשויים להיות תלויים בכם ביום מן הימים, כי אף אחד לא בונה על ה-2000 ש"ח קצבת זקנה והפנסיה אף היא לרוב אינה מספיקה. מה לגבי בטחון? כולם רוצים רפורמות במשטרה- שוטרים יותר איכותיים, מענה יותר נגיש ורגיש ואין מה לעשות, גם זה פונקציה של כסף, אם רוצים לגייס אנשים איכותיים יותר צריך גם לשלם להם יותר, כרגע לא נראה שם שינוי והשירות שתקבלו ימשיך להיות מזעזע. מה לגבי הסביבה? עוד קיצוץ בתכנית ניקוי מזהמים פה, עוד ביטול של תשתיות סביבתיות למניעת זיהום חופים שם... מי בסוף נשאר עם כל זה? מי בסוף זה שחולה בסרטן? "הממשלה"? לא, זה הציבור שנפגע ישירות. ולגבי התחבורה- הרי דרושה פה רפורמה משמעותית ובניית תשתיות נרחבות כי מבחינת תחבורה אנחנו עדיין מדינת עולם 3, אין מספיק כסף לרכבת תחתית, קווי BRT גם הם נעשים באיטיות כדי ליפול על תקציבים של הרבה שנים ולא בבום, מבחינה טכנית ובהינתן המשאבים הכספיים הדרושים כבר ניתן היה לסיים אותם. בקיצור, חסכת כמה גרושים, פרנסת כלכלה של מדינה אחרת והחינוך, הבריאות והרווחה של הילדים שלך בזבל. אחלה עסקה.
 | 05.10.14
37.
6 - תמשיך לחלום.
יש מותגים מעולים בחו"ל שנכשלים בארץ רק בגלל שירות גרוע של היבואן. נדמה לך שהזכיינים לא שמים לב? שמים לב ועוד איך. HP היא דוגמא אחת. היום כולם יודעים שאסור לקנות LG בארץ, רק בחו"ל. וכמעט שכחתי את אפל למי שאוהב אותם.. טיפש מי שקונה אותם בארץ. בקיצור, לך תעבוד בעבודה אמיתית במקום לחפש להתעשר על הגב של אחרים.
 | 05.10.14
35.
המדינה אשמה! פוגעת פעמיים, גם בקונים וגם בסוחרים!
המזל של המדינה שיש עוד אנשים טיפשים שמפחדים לתת כרטיס אשראי באינטרנט או לפייפאל. לא מבינים שחברות האשראי מחזירות רכישות גנובות, אחרת אף אחד לא ישתמש בכרטיסים שלהם. אני רוכש כבר עשור באינטרנט מעולם לא פרצו או גנבו לי כלום. כל מי שקונה בחול יודע כמה המחירים בארץ הזויים, גם כשיש חברות שלא שולחות לארץ אפשר למצוא חברות שילוח שייתנו לך כתובת בארהב או אירופה. דרך אגב אני ממליץ בחום על חברת http://www.shipito.com/ ולא על החברות הישראליות שלוקחות ממך כל מיני מיסים מופקעים של עמילות מכס הצרכן הישראלי גילה כבר מזמן את סין שלא נדבר על איביי ושאר האתרים. בארץ הכל יקר. אני לא מאשים את הסוחרים בהכל. מי שהולך כחוק ומשלם מעמ ומכס על מוצר שהוא מייבא מקבל מוצר יקר משמעותית מארץ המקור. ועוד לא דיברנו על ההוצאות שיש לו לעסק כמו עובדים, שכירות וכדומה. החוליה החלשה בארץ זאת עדיין דואר ישראל שעובד כאילו הוא בקום המדינה. בכל מקרה תהיו בטוחים שהמדינה תנסה לחבל בהזמנות שלנו מחו"ל אבל הבעיה שהיא לא תצליח. דרך אגב, לא מזמן ניתן היה לראות גל של עצירות סמראטפונים במכס. תהיו בטוחים שהיבואנים ישבו להם ולמדינה על הראש כי הם קלטו שכולם מזמינים מחול. זה הכי הרבה שיהיה אפשר לעשות, כל מיני דברים נקודתיים. אבל צפו כל מיני פגיעות כמו הורדת הסכום הפטור ממכס וכדומה. כי ככה זה במדינה שלנו.
ילמוד | 05.10.14
31.
עכשיו אתם מבינים למה פדיון כרטיסי האשראי עלה
בעוד הפדיון בחנויות צונח בקביעות. אנשים מזמינים כל מה שאפשר מחו"ל, כולל מוצרי מזון עמידים, וזה עדיין עולה להם זול יותר, כולל השילוח, ההמתנה בדואר והסכנה שזה יאבד. עד ככה הפך בלתי אפשרי לחיות פה. כל חלאה חזירית גוזר קופון בדרך, והצרכן המסכן נותר עם תשלום מנופח ולא הגיוני בעליל. הכלכלה של ביבי נתניהו, עם העושר שמחלחל למטה, והשוק שמתקן את עצמו? שווה לתחת! אבל מה החזירון הזה יודע...הוא אפילו את חשבון המים על הבריכה שלו לא משלם לבד.
איי קומרס | 05.10.14
23.
מה יהיה כשאתם תפוטרו מהעבודה ?
אם 5 מיליארד שח בורח מהמדינה ומהעסקים אז עסקים יתחילו להיסגר כי ירדה להם העבודה..אותם עסקים שאתה זה שקונה וגם עובד בהם ומקבל משכורת כל חודש..תפוטר ואז במה תקנה בידיוק ? אנשים לא חושבים קדימה ,חושבים שהם דופקים את המערכת .רואים כיסוי 90 בארץ ובאיביי 10 זהו מבחינתם הכל אותו הדבר לא יודעים באמת להשוות בין חברות , איכויות ,סוגים וכו' .קונים בגדים בטונות באתרים עם איכות שלא מביישת את עזה ומתגאים במחיר ולא מספרים שהם זורקים אחרי שבוע וקונים עוד פעם ..הישראלי חושב שהוא חכם הכל יכול ותמיד יכול לדפוק את המערכת..לאט לאט הוא מקרב את הדפיקה של עצמו..רק תזהרו כי זה יהיה כואב מאוד.
רוני | 05.10.14
21.
המנטליות בארץ היא לעבוד על מכות לפי הטרנד,שום דבר לא יציב,והמחירים בשמיים.
העולם השתנה מזמן,והקניות באינטרנט זה לא רק EBAY /ALIEXPRESS,ישנם מיליוני אתרים בכל תחום ,ולכל דבר. ניתן להגיע לכל מוצר,בכל מקום בעולם. בארץ צריך להוריד את המיסויי,ולשפר את השילוח,ואת הזמן באופן מהותי.
דור | 05.10.14
17.
לא תמיד כדאי
קודם כל - זה מהפכה צרכנית בתחילת דרכה, סוחרי ישראל שלא יגיבו מהר יתייעלו ויורידו מחירים יסגרו את העסק מי מוקדם ומי מאוחר - הכל תלוי בהתפתחות מסת הקניות ותחום המוצר. חשוב לציין שהיום בגלל ששוק המשלוח אינו מפותח והעובדה שדואר ישראל הוא גוף מושחת ופספס את גודל ההזדמנות (מתעסק בהכל חוץ משילוח) עליות השילוח עדיין גבוהות ורף המיסוי בישראל עדיין גבוה - לסכום לבדוק כל מוצר ולראות אם באמת החיסכון שווה לרמת הסיכון - זמן שילוח, מידות ועוד
מומחה בענין | 05.10.14
14.
ברור שנקנה באינטרנט
אני רוצה לקנות בארץ ורוצה לתת פרנסה לישראלים אבל למה לי לקנות טלפון ב 5000 ש"ח כשאני קונה את אותו דבר ב 1000 בחו"ל ולמה לקנת בגדים לילדים ב 400 כשאני קונה את אותו דבר ב 100 ולמה לקנות צעצועים 900 ש"ח כשאפשר להזמין ב 100 מהאינטרנט כל החזירים והשמנים למעלה רוצים את כספנו? תורידו מחירים תוותרו על קצת מהשכר גם ככה יש לכם יותר מדי!
עידן  | 05.10.14
13.
החטא ועונשו, רק לא לגמרי ברור מיהו החוטא.
כל בר דעת ישראלי יודע שבארץ משלמים מחירים מטורפים וחסרי כל הגיון ופרופורציה על מוצרים רבים. האם אלו הם הסוחרים שגוזרים עלינו קופון ובונים על חשבוננו את הווילה פשוט כי הם יכולים, האם יש יותר מדי מעכרים אוכלי חינם בשרשרת המזון או שמא עלויות התפעול של הסוחרים, מיסים וכו' כל כך גבוהות עד שאין להם ברירה אלא להעמיס אותן עלינו. כמו שנהוג להגיד בחוגים של כלכלנים, יש כאן "יד נעלמת" שמנפחת את המחירים, אבל אין כבר מונופול. ה-Free Shipping מסין עושה את כל ההבדל ואין יותר צורך לשלם מחירים ישראלים המופקעים בגלל אותה "יד נעלמת". אפשר פשוט לבצע עקיפה על יד ייבוא ישיר מסין. אלא מה, שגם כאן יש עיוות לא טבעי ואנחנו רואים אותו לנגד עינינו בעיצומים של עובדי הדואר. אחת מהסיבות שבגללן קורס הדואר בארץ היא הגידול האדיר בטיפול בחבילות, שעליו הם לא מקבלים בכלל כסף. כל המנגנון הזה בשם דואר משלוחים הוא דבר מיושן המתבסס על מוסכמות שהיו קיימות מאות שנים ולאחרונה אבד עליהם הכלח. כאשר יתוקן העיוות הזה ונתחיל לשלם על הטיפול במשלוחים מחו"ל מחיר שוק הגיוני, אז יתחילו העניינים להיראות אחרת.
אייל | 05.10.14
6.
הצרכנות המסורתית בחנויות תימשך כרגיל הקהל שלנו הוא לא הצרכן הממוצע התפרן
שמחפש לחסוך 70 שקל אבל יוציא 200 ש"ח על חניה ודלק שלא לדבר על המתנה של 3 שעות בדואר. אני למשל בתור יבואן נותן אחריות לצרכנים שרכשו את מוצרי החברה בחו"ל, אבל אני דואג לייבש אותם שנה עד שהן מקבלים את המוצר המחליף. העינוי שהם עוברים שווה לי את הכסף שהפסדתי כשהם קנו בחו"ל. ככה הם גם לומדים לקח.
היבואן הקטן | 05.10.14
5.
אילו היה ניתן גם חלב הייתי קונה ב- ebay
המעבר לרכישות באתרי האינטרנט הינם תוצאה של המחירים הבלתי אפשריים בארץ. לדוגמה ידיד שלי רכש ב ebay פנס אחורי לטויוטה במחיר של 235 ₪ כולל משלוח בעוד בסוכנות טיוטה בארץ דרשו ממנו 1500 ₪ . בכתבה אין התייחסות לכך שלכל משפחה שיש לה קרובים בחו"ל בעת הגעתם לארץ מביאים להם "משלוחים " של סמארטפונים ועוד מוצרים כך שסכום הרכישות הינו הרבה מעבר למופיע בכתבה.
א.ה. | 05.10.14
4.
זה גם המחירים וגם השרות
אם הייתה בישראל האופציה ל first day delivery אני מניח שהרבה ישראלים היו בוחרים לרכוש מוצר ולקבל אותו בתוך יום. אם טכנית זה אפשרי במדינה "קטנה" כמו ארה"ב, לא ברור למה אצלנו זה לא ניתן. א...ה בעצם כן ברור. כי הרבה סוחרים בארץ רוצים קודם לקבל את הכסף ורק אז להזמין את המוצר...לא מחזיקים מלאים וחושבים שמתחכמים עם מחסנים לאיסוף עצמי בצפון ודרום הארץ. אם כבר להמתין כמה שבועות למוצר - עדיף לעבוד מול אתרים גדולים בחו"ל, לקבל מחירים טובים ותמיד לדעת מה מקבלים. מעבר לכך ברור שהמגמה תגדל, ענף התיירות הוא דוגמא מצויינת והלואי שגם ענף התוכן יתחיל לזוז ... מעבר ל itunes שפעיל כאן לצד עוד כמה שרותים פחות משמעותיים כל שרותי התוכן הגדולים לא כן (גוגל , נטפליקס , הולו, אמזון ועוד). ברגע שתהיה לצרכנים האופציה תהיה מהפכה גם בתחום הזה.
b | 05.10.14
2.
ודואר ישראל במקום שישגשג בתקופה בה חייבים אותו
נמצא בהפסדים, חלק קטן בגלל שהוא מעסיק באבטלה סמויה, חלק גדול בגלל החלטות שגויות של ההנהלה, תראה לי חברה שהיא היחידה בתחומה, אין לה מתחרים, וכמות העבודה שלה רק גדלה וגדלה, והיא נמצאת בדרדור מבחינה כלכלית, איך זה הגיוני !?!?
 | 05.10.14
1.
זה רק מראה כמה המחירים והמיסוי בארץ הזויים לגמרי...
אם גם אחרי עלויות הובלה יחסית גבוהות למדינה כמו שלנו, והגילום של הסיכון בהזמנה מחו"ל (אין אחריות למוצר או בעיה לממש אותה, אובדן בדואר, מוצר לא מתאים וכו), עדיין שווה לאנשים להזמין מהאינטרנט... לא מזמן קניתי מכשיר G3. קניתי לו כיסוי בארץ, עלה 90 שח. אחכ, את אותו כיסוי קניתי בדיל אקסטרים ב 13 שח.
בן | 05.10.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת