אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לא רק המזון זול. מעתה אוניברסיטאות גרמניה בחינם - גם לזרים

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
ל-32
האמריקאים עזרו בעקיפין לבטוח בעם היהודי. המחשב שחישב את אורך החיים הממוצע של אסיר במחנה עבודה, פותח על ידי IBM בארצות הברית, ונמכר לגרמניה בידיעה מלאה, על השימוש המתוכנן. וזוהי רק דוגמא אחת : General Motors ייצרה משאיות עבור OPEL במפרט הצבאי, GENERAL ELECTRIC ייצרה טלפונים , בעיצוב של הטלפונים של הרייך השלישי (עם הנץ והסווסטיקה) עוד בשנת 1936. ממש בימים אלו, אמריקה בקשרים מצוינים עם קאטאר, אחת ממממנות הטרור המובילות בעולם. אז אנא ממך, תחסוך מכולם את הסיפורים על האמריקאים ועד כמה שהם חברים טובים שלו. זאת לא האמת.
אנטון | 14.10.14
56.
ל-54 - אני ממש לא חזיר קפיטליסט
למעשה, יש כאלה שמאשימים את אורח החיים של ישובים מסוג הישוב שלי בקומוניזם ;) אני ממש לא שונא את השיטה הגרמנית. אני אפילו תומך ברעיון הזה - המדינה בהחלט צריכה לעזור לצעירים חסרי אמצעים לקדם את עצמם באמצעות הכשרה מקצועית. השיטה האמריקאית, של שכר לימוד מטורף שגורר הלוואות מטורפות, היא מתועבת. אבל צריך קצת פרופורציות: שכר הלימוד בישראל הוא לא מה שימנע מרות מדימונה להשיג תואר, מכיוון שהוא מהווה חלק קטן מהוצאות המחיה בתקופת הלימודים. הטענה שלי היא אחרת: מדינה צריכה לתמוך באזרחיה החלשים, אבל לא באזרחיה החלשים של מדינה אחרת. עניי עירך קודמים. להנות מהסבסוד שמדינה אחרת מספקת לאזרחיה זה סוג של התעלקות. האם בעיניך סביר שמהגרי עבודה אפריקאים שמגיעים לישראל, למשל, יזכו לכל אותן הטבות שמגיעות לאוכלוסיות ישראליות חלשות? מה גם שהמהגרים לברלין הם בדר"כ לא ממש מוכי גורל - סתם מעמד בינוני שלא מגיע לרמת החיים שהוא רוצה בישראל. לא אלה האנשים שעבורם קיימת התמיכה הסוציאלית בגרמניה. אני לא אומר שהמהגרים גונבים משהו - הם משחקים לפי הכללים - אבל אני טוען שיש עם זה בעיה מוסרית, ושהם צריכים לפחות להכיר בכך.
ההוא מ-51 | 14.10.14
54.
51: "מתעלקים" = מונח של אינדוקטרינציה קפיטליסטית
במדינת רווחה המדינה מנסה להקל על התושבים לחיות ולקדם עצמם כך שכשהם שכשהם יגיעו לשוק העבודה הכשרון שלהם יינוצל, לא שהם יעברו מסלול יסורים שללא צורך כמו בחזירות שפושה בישראל. במילים אחרות, הסיכוי של רות מדימונה להגיע לתואר ולמשרה מכובדת גבוה בהרבה בשיטה הגרמנית הסוציאליסטית הכל-כך שנואה עלינו.
א | 14.10.14
53.
ל-50 (שי): בוא ואסביר לך למה אני לא טועה.
אתה טוען שבתור אזרח זר שמגיע ללמוד אתה גם עובד במדינה, משלם מסים ישירים ועקיפים ובאופן זה ממריץ את כלכלת המדינה. אני מסכים שיש בזה היגיון כלכלי מסויים אם מדינה מנסה למשוך סטודנטים זרים. אבל במקרה שלפנינו נהנים מן ההטבה הזאת בעיקר אזרחים גרמנים, שממילא עובדים ומשלמים מסים בגרמניה, ולפיכך הדבר לא תורם כמעט דבר לכלכלת המדינה. יכולת לטעון שיש אינטרס למדינה שלאזרחיה תהיה השכלה גבוהה, משום שזה משפר את איכות העובדים ומעלה את הפריון שלהם. אבל הנסיון מראה שזהו לא המצב. כאשר המדינה מסבסדת לימודים אקדמאיים אז רוב מוחץ של הצעירים רוצה לנצל את ההטבה הזאת, כולל אנשים שמלכתחילה לא מתאימים לאקדמיה. התוצאה היא "אינפלציה של תארים", שהופכת את התואר הראשון לתנאי סף לקבלה לעבודה (כולל עבור משרות פשוטות, שבעל השכלה תיכונית יכול לעשות), ותואר שני ומעלה לכל משרה טובה יותר. התוצאה היא שהצעירים מבזבזים זמן הולך וגדל באקדמיה, על חשבון השנים שבהן יכלו להתחיל קריירה ולהיות יצרניים. כשהם סוף סוף יוצאים לחיים ומוצאים עבודה, הם מגלים לחרדתם שהמסים שהם נאלצים לשלם גבוהים מאוד - משום שזאת הדרך היחידה לסבסד את האוניברסיטאות. באופן כזה הם נדפקים פעמיים. לסיכום, בואו ואלמד אתכם סוד קטן וחשוב: אין ארוחות חינם. על כל דבר שהמדינה מעניקה לכם ב"חינם" אתם עוד תשלמו בריבית דריבית.
אורן | 14.10.14
52.
כמה נקודות חשובות
ראשית, יש לומר שבניגוד למגמה של יוקר המחיה היחסי ברוב התחומים כגון דיור, דלק, מיסים או מוצרי מזון דווקא עניין ההשכלה הגבוהה בישראל הוא יוצר דופן. בישראל שכר הלימוד מסובסד והוא יחסית נמוך (שכר לימוד שנתי לתואר ראשון מעט גבוהה יותר ממשכורת ממוצעת חודשית אחת). בנוסף ישנן מגוון מלגות: על בסיס סוציאקונומי, מוצא, הצטיינות ועוד, ולצידן מגוון הלוואות סטודנט מסובסדות בתנאים נוחים וגם לא לשכוח את הפיקדון הצבאי. כמובן שיש לקחת בחשבון את עלות המחייה הגבוהה אך זו עלות שקיימת בכל מקרה. אני באופן אישי לא חושב שיש היום אדם בישראל שלא פונה ללימודים גבוההים בשל חוסר באמצעים כלכליים בלבד. בנוסף לכך, חשוב לזכור שבגרמניה הלימודים (לפחות במרבית התחומים לתואר ראשון) נעשים בגרמנית בלבד דבר המחייב שליטה ברמה גבוהה בשפה. כמו כן, ניתן לראות שדווקא שלושת המקומות המועדפים ביותר מלבד גרמניה הם בעלי שכר לימוד גבוה במיוחד לזרים ובחלק מהם (כמו ארה"ב ואוסטרליה) גם לאזרחים. בקיצור, אני לא אומר שאין על מה להתלונן, אבל אם כבר מתלוננים, אז דברים ראויים לכך.
גדי | 13.10.14
51.
המהגרים לברלין שמים לב שהם קצת מתעלקים על משלמי המיסים שם?
אתמול ראיתי בערוץ 10 כתבה על מהגרת לברלין, שסיפרה שבתור אם חד-הורית היא זכאית לכל מיני הטבות, ושהתשלום לבית הספר הפרטי הוא 7% מהמשכורת של ההורים, ולא מחיר קבוע. זה נראה אידיאלי עד שמבינים שמי שמשלם על ההטבות האלה הם האזרחים הוותיקים והעמידים של המדינה. המטרה של ההטבות האלה (כולל לימודים חינם) היא לקדם את אזרחי המדינה, וזה יופי. אבל אני לא חושב שיש למשלם המיסים הממוצע איזו שאיפה לסבסד את מהגרי העבודה העניים (ובכלל זה הישראלים למיניהם, שעושים בדיוק מה שהאפריקאים שבאים לארץ עושים). הייתי מצפה ללא מעט הכרת תודה על התמיכה הזאת - היא לא יועדה עבורם. אגב, כאזרח אמריקאי שחי בישראל, הייתי יכול לקבל קיצבאות כאלה ואחרות מארה"ב. אני לא מעלה על דעתי לבקש אותן - אני לא חי בארה"ב, לא משלם לארה"ב מיסים, ולהנות מהמיסים של אחרים זה פשוט לא מוסרי. אין לי בעיה עם המהגרים לברלין (למרות שאני לא תומך בהם - אבל איש הישר בעיניו יעשה), אבל יש איזה בלבול קל בקשר לחיים הטובים שם - מדובר, במידה מסוימת, בהתעלקות.
 | 13.10.14
50.
ל-38, אורן, בוא ואסביר לך היכן אתה טועה
אמנם אני למדתי בחו"ל בחינם עקב אזרחות זרה, אבל העקרון דומה. נכון - על שכר הלימוד לא שילמתי, אבל במשך 4 שנים גרתי במדינה. בשנים אלו - שילמתי שכר דירה. עבדתי ושילמתי מיסים. ביצעתי קניות (אוכל, בגדים ומוצרי צריכה אחרים) - גם במקרים אלו שילמתי מסים, והכסף שלי הלך לבתי עסק במדינה שבה למדתי. אז נכון, לא שילמתי 20 אלף שקל (שכר הלימוד בארץ) שכר לימוד, אבל כן הוצאתי עשרות אלפי יורו שחלק נכבד מהם היה מס שנכנס לקופות המדינה ושאר הסכום הלך לאזרחי המדינה.
שי | 13.10.14
38.
אין דבר כזה "השכלה חינם".
הרי למרצים צריך לשלם משכורת, וצריך כמובן לתחזק את כיתות הלימודים, הספריות וכן הלאה. מכאן שהכסף מגיע מהיכן שהוא, ואם הסטודנטים לא משלמים אותו - הרי שאר האזרחים צריכים לשלם אותו בדמות מסים גבוהים יותר. אז לסטודנט זר שמגיע ולומד, ואחרי חוזר למולדתו, זה לא אכפת ואפילו די כדאי. אבל לאזרחים שנשארים ומשלמים מסים כל החיים זה עולה ביוקר. יש לי שאלה מוסרית אליכם - מדוע זה הוגן שאדם לא משכיל, שלא הלך לאוניברסיטה, אבל הצליח בכל זאת להקים עסק קטן בעשר אצבעותיו ולהתפרנס בכבוד , יצטרך לשלם דרך המסים שלו עבור הלימודים האקדמאיים שמהם הוא מעולם לא נהנה? לדעתי זה שוד של כספי הציבור.
אורן | 13.10.14
33.
מחאת הברלינאים
"מחאת הברלינאים" אינה מחאה על המילקי. היא אינה על מחירי הדיור וגם לא על שכר הלימוד באוניברסיטאות, שעכשיו אנחנו שומעים שהוא חינם בגרמניה. המשמעות העמוקה יותר של מחאת ברלין היא בעצם מחאה על חיינו בארץ הקודש. חיינו אינם חיים. אנו שורדים. פשוטו כמשמעו. המלחמה האחרונה, (המבצע, כפי שינסו למכור לנו) שברה את רוחם של האנשים השפויים. ניסינו בכל תוקף לנסות לחיות פה חיים נורמליים, הדחקנו טוב טוב את העובדה שאנחנו מוקפים אויב הרוצה להשמידנו, התרגלנו לעובדה שילדינו הולכים לצבא בגיל 18 ומסכנים את חייהם, בלענו את הרוק והמשכנו לחייך ולשמוח, לצעוד בגאווה, ללכת לים, לראות הופעות של רולינג סטונס כמו אנשים נורמליים. אבל אז בא הצוק האיתן ושבר אותנו. הבנו שמעולם לא היה פה נורמלי, ויותר חמור מכך, נראה שלא הולך להיות פה נורמלי בזמן הקרוב. נשברנו. נשבר לנו הלב, נסדקה לנו הנשמה. מה חטאנו ומה חטאו ילדנו שאנחנו צריכים לחיות כך? למה ילדים קטנים צריכים לגדול לקול אזעקות מחרידות, פיצוצים בשמיים, השתטחויות על הכביש באמצע נסיעה. למה? זו השאלה ששואלים יותר ויותר אנשים, ואין תשובה מניחה את הדעת. כל התשובות הישנות מבוססות הפחדה - אין לנו ארץ אחרת, אנחנו נרדפים בכל מקום, טוב למות בעד ארצנו, ועוד סיפורי מיתולוגיה, שהרבה אנשים כבר לא מאמינים להם. אז זהו שיש ארץ אחרת. העולם הופך יותר ויותר כפר גלובלי ויש אפשרויות. מותר לבחור. כמו בשוק פתוח יש תחרות ובפני כל אדם הזכות לבחור. בכל יום מתעוררים עוד אנשים שמבינים שזכותם לבחור. הם לא חייבים. לא חייבים לחיות בישראל. לא עוד. "היושבים במרומים" עדיין לא מבינים את השינוי שחל והם מנסים "להילחם" בתופעה בעזרת הסיפורים הישנים המעלים גיחוך בפי אלה שפקחו את עיניהם. הגיע הזמן שאלה למעלה, שהתנתקו לגמרי מהעם, זה שהם אמורים לדאוג לו, יפקחו את העיניים בעצם ויבינו שהמדינה הזו נמצאת על הhigh way לעזאזל. ויפה שעה אחת קודם. אז - שלא יעבדו עליכם!
 | 13.10.14
32.
מראים כמה העם שלנו מטומטם עד כאב
מצידי (ובצדק) יש סיבות טובות להגר, אך בלי קשר לציונות, יהודי שחושב להגר לגרמניה החליק על המוח, רק לפני 70 שנה הם טבחו בנו, אז למה לשם מכל העולם, למה? לציין שאני לא איזה דור לניצול שואה, אני סתם יהודי ישראלי שבקרוב אהגר לארה"ב
כל הדיבורים על | 13.10.14
24.
יש היגיון בכך.............כנסו ותלמדו מה זה כלכלה נכונה
לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, החליטו נדבנים להקים את אוניברסיטה המדוברת בחינם לכל דורש, הראיה הכוללת היתה גם שכאשר אדם יגיע ללמוד הוא גם ישכור דירה כולל הוצאות מחיר, ביקורים של המשפחה ובכך יכניס כסף זר למדינה וזאת כאשר הוא לומד בחינם, כך נהפכו האונבירסיטאות בגרמניה ללא תשלום. באוניברסיטת האמבלו למדו הרבי מילובביץ שנה אחת וכן זוכי פרסי אוסקר רבים.
יעקב  | 13.10.14
20.
לא מתייאשים, נלחמים על הבית!
אצלנו עדיין משחקים במימון מוסדות שמכינים את מיטב הילדים והנוער לכישורים שמתאימים לשנות ה-50 של המאה שעברה. למה ללמוד אנגלית, או להרחיב אופקים שאולי חס ושלום יובילו למחקר מדעי או חלילה ללימוד ספרות או מתמטיקה? אין צורך. ממשיכים במנועים חזקים קדימה אל עבר השקיעה... מישהו אחר כבר ישלם את החשבונות. או שלא.
עקב אכילס | 13.10.14
18.
כל אותם תגובות שמזכירות את "גרמניה הנאצית" הם מאוסות
גם בארץ אנשים חושבים שבטחון בא על חשבון מצב חברתי ולכן תראו סיסמאות מאוסות של "אני אוכל לחם וחמאה ועדיין אבחר רק מפלגה ימנית". עכשיו, אם נסתכל על ברלין מנקודת מבט אובייקטיבית, אז נכון לא הכל ורוד שם, אבל עדיין יש אופק לצעירים "לחיות" ולא רק "לשרוד" כמו עבד. ברור לכולם שיש דברים שלא יהיו כמו בארץ. ברור לכולם שברלין היא רק דוגמא לאחת מהרבה מאוד מדינות מפותחות שאפשר לחיות בהם בצורה "מכובדת" גם מבלי להיות בעשירון העליון. ברור לכולם שהמילקי הוא רק עוד מוצר מדף שנותן אינדיקציה על משהו. כאחד שהיה בכמה מדינות במזרח אירופה - אדבר ספציפית על פראג ועל בודפשט, אני חייב לומר שקודם כל מדובר בערים סופר מודרניות. שנית, הכסף שלך קונה הרבה מאוד שם(גם כאשר מדברים על משכורת ממוצעת). אנטישמיות? אני אישית לא הרגשתי. מפחיד להסתובב שם? לא יותר מפחיד מדרום תל אביב בלילה זה בטוח. אני לא הרגשתי לא בנוח. לא יודע אם הייתי עובר לגור באחת הערים הללו, אבל אני לגמרי מבין את אלה שכן עוברים לשם בשביל לשפר את איכות חייהם ואני לרגע לא מעלה אסוציאיות של "ציונות" בשיקולים - כי עם ציונות לא הולכים למכולת.
אריק | 13.10.14
15.
תשובה ל 1
ענית ראשון ואתה חופשי להתניע ולנסוע. לא לשכוח שגם הרכבות לפולין יוצאות בזמן כמו גם השוטר שמכבד אותך באכטונג ושנל. הרבה בריאות. נשמור לך על המולדת עד שתברח משםץ....שלא יהיה אי הבנות, אחלה מדינה, כדורגל, אווכל ונופים. אבל לא שוכחים ולא סולחים ובטח לא משתקעים באדמה שרוויה בדם של העם שלנו
אבי | 13.10.14
12.
תירגעו
די לבכיינות וההגזמה. בקירוב ראשון שכר הלימוד בארץ הוא חינם. בקניית דירה הפרש של 48000שח היה עובר בלי למצמץ (בהנחה שלמדתם 4 שנים). תסתכלו על ארהב לפני שבוכים. חוץ מזה אין בושה לקחת הלוואה ללמוד. כנראה ההשקעה הכי טובה שתהיה לכם. אם רע לכם תעזבו. אבל אנא תעזבו גם אותנו במנוחה.
רגוע | 13.10.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת