אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"הלוואות הן כדור שלג. זו אשליה להגיד שנחזיר ויהיה בסדר"

71 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

71.
הלוואות, הלוואות, הלוואות! אלה המלכודות דבש הכי גדולות
הבנק מציע ואתה לוקח ואז נכנס לסחרור כי חשבת שיש לך כסף וזה פשוט לא נגמר. אני למדתי בדרך הקשה שעם הלוואות לא פותרים בעיות, לא לטווח הקצר ובטח שלא לטווח הארוך. למדתי לסרב לכל הצעה של הבנק בשנים האחרונות והם לא יצליחו לתפוס אותי בכזאת קלות כמו בעבר.. הלוואה כדאי לקחת רק כשאתה בפלוס כדי להגדיל את הדירוג שלך בבנק. עוד כמה חודשים אצלי אני מקווה..
אני | 23.10.14
66.
מדינת המטומטמים
לפעמים אני מטייל בגרנד קניון בבאר-שבע,ילדות בנות 10 מסתובבות עם תיקי מותגים מרוחות באודם,מחזיקות בידיים את הסמרטפון הכי הכי חדיש,מגיל אפס ההורים לא יודעים להגיד לא לילד,ותתפלאו שהכי עניים מבזבזים יותר מאנשים מבוססים כלכלית,כל הורה חושב שבן או הבת שלו הכי מוצלח,והסוחרים ,מנצלים עד הסוף את ההורים הטיפשים, יש אנשים שאן להם מה לאכול,אז מה ,לא יעשו מנגל כמו כולם,מה קרה ???חייבים עגבניות ב20 שקל,לא תכנסו לשרותים בלי עגבניות,תאנים 24שקל ,קיווי 30 שקל,מה קרה גברים אתם מיוחמים????
זורגיל | 20.10.14
65.
שראלים
רוב האוכלוסיה בישראל משתכרת בין 6000 ל7000 שקל בחודש,במידה ושני בני הזוג עובדים במקצועות רציניים יכולים להשתכר עד גג 20000 שח,לא חייבים להיות חכמים כאורך השמיכה תפרסו את רגליכם,אבל בארץ כל אחד רוצה להראות כמה הוא מוצלח על ידי דברים חומריים,ובתכלס הכל מהלוואות,ברוב המדינות בעולם האנשים חייבים בבתים בשכירות,תבינו מחאות לא נעשות במופעים של זמרים,ושחקנים,ההפגנות נעשות בנוסח כיכר תחריר במצרים,במאות אלפים יחד,אז וואמוס אמיגוס ראוולושןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
בורק | 20.10.14
64.
אנשים חושבים שכסף נופל מהעצים
משפחה בת 4 נפשות שמכניסה 20 אלף ש"ח נטו בחודש לא צריכה להיות במינוס ! פשוט צריך לחיות לפי היכולת ולא לפי התואר - אין כסף, לא נוסעים לחו"ל ! מובטלים בבית אפשר לותר על גן. הכתבה היא פספוס גדול, הבעיה היא לא משפחות שמרוויחות 20 אלף, הבעיה שיש משפחות רבות שלא מרוויחות 10 אלף - איך הן צריכות לחיות פה ?
ג'וני | 20.10.14
59.
די עם ההלוואות האלה
כמו שאמרתם פה, הלוואה היא מוצר. לא ברור לי, למה כשאני בפלוס בעו"ש מתקשרים אליי מהבנק ומציעים לי הלוואות "כדאיות". אה, בעצם כן ברור לי... אל תהיו שוטים, הלוואה היא טבעת מחנק שמתהדקת יותר ויותר. אין לדעת איפה נהיה עוד שנה וכמה נרוויח. רק הבנקים מרוויחים פה. תפנימו, הלוואה זה טוב לבנק, רע לכם.
כלכלנית בשקל | 20.10.14
55.
הנקודה העיקרית היא שמעמד הביניים במדינת ישראל הם למעשה אנשים עניים
הנקודה המהותית לדעתי מעבר לטעויות כאילו או אחרות של הזוג בכתבה הינה, שמעמד הביניים, אפילו מעמד ביניים גבוה, קרי עשירונים 9-10 שחיים בחשבון ולא נכנסים למינוס, הם אנשים עניים. אפשר להסתדר עם 20 אלף ש"ח ומשכנתא של 4000 ש"ח בלי להיות במינוס ואפילו לחסוך (+כמובן חסכון סביר לפנסיות), אבל אז למעשה, אתה מבצע פעולה של הישרדות בלבד. כאשר אתה גומר לשלם חשבונות, רופא שיניים, לגנים של הילדים/בית ספר וצהרונים, או חוגים (חוג אחד במתנס השכונתי לכל ילד), אחזקת אוטו משפחתי אחד די צנוע ולא חדש, קניות סבירות בסופר זול וכיוצ"ב, אתה מגלה שנגמר למעשה הכסף ואני לא מדברת על חגיגות שופינג. המדובר על סרט פעם בשבועיים, מסעדה לא יקרה פעם בחודש, חופשה בארץ, השלמת בגדים לילדים ממה שקיבלת מחברות שלהן ילדים יותר גדולים וכיוצ"ב, עוזרת. ומעמד הביניים הוא זה שכן צריך להניע את הכלכלה, באותו סרט וזוג נעלים. אותו מעמד הולך ונשחק ונמצא במצב כמו הזוג בכתבה שאבטלה פתאומית או מחלה מערערת אותם לחלוטין תוך פרק זמן קצר. נכון אפשר לחיות בלי כל המותרות האילו וכן יש לנקות את הבית לבד כאשר אין כסף, גם אם את עובדת משרה מלאה ++ וכך גם בעלך. אבל זוהי בדיוק הבעיה, האנשים האילו אינם רעבים ללחם, אבל חיים כאנשים עניים. לכן כן, הביקורת צריכה להיות מופנת לא רק לזוג שכל הכבוד לו שהבין שההתנהלות קלוקלת ופנה לעזרה מקצועית, אלא גם ליוקר המחייה ומדיניות הממשלה שהופכת חלק ניכר מהציבור העובד, לאנשים העיניים ששורדים ברמה זו או אחרת של בטחון.
טלי | 20.10.14
54.
למגיב 45...
כן, כן. 8 נטו וחוסכים 1000 כל חודש (לא הרבה, אני יודעת, אבל משהו..)+מעבירים את קצבת הילדים מביטוח לאומי לחסכון לילד. אסביר לך כיצד: גרים בדירת 2 חדרים בשכונה סבירה (לא הכי-הכי, אבל גם לא "חירבה") בחיפה. שכ"ד+חשבונות=2700 ש"ח. קניות בסופר=1200 ש"ח (לא קונים מטרנה, אני מניקה). מעון (נעמ"ת, אנחנו זכאים לדרגת סבסוד)=כ-1300 ש"ח. תחבורה ציבורית (2 חופשי חודשי לחודש)=700 ש"ח. ביטוחי בריאות, אינטרנט, טלפון סלולרי=500 ש"ח. יציאות וביזבוזים=400 ש"ח. ונשארנו עם קצת עודף... מה שכן, צריך להתפשר: אני מספרת את עצמי ואת בעלי, לבן שלנו כמעט ולא קנינו שומדבר חדש ואם קנינו אז מיד שנייה. רוב החפצים שלו מקבוצות למסירה או שקיבלנו במתנה. אנחנו משתדלים להיות צרכנים נבונים ולהשוות מחירים בכל תחום. בתחומים רבים אני מעדיפה להזמין מחו"ל באינטרנט. זה חוסך המוווון כסף. אה ויש לנו רק כרטיס אשראי אחד שמשמש לקניות ברשת ולא ליום-יום. בקיצור, קשה להתנהל כל הזמן בצורה מחושבת, אבל כשאין ברירה אז עושים את זה. הלוואי והיה לי יותר כסף ויותר מרווח נשימה, אבל אין לי, אז אני עובדת עם מה שיש. ואגב, אנשים מתקיימים גם ממשכורות נמוכות יותר. הם פשוט עושים עוד יותר ויתורים מאיתנו.
נועה | 20.10.14
53.
אני מכיר משפחה אתיופית שחיה על 3000 לחודש. פשוט לא משתמשים כמעט בחשמל
אני מכיר משפחה אתיופית שחיה על 3000 לחודש. פשוט לא משתמשים כמעט בחשמל, אין להם טלפון, וקונים רק קמח ומוצרי בסיס וירקות בשוק, ויש להם הנחה בארנונה. 3000 לחודש וזהו. משפחה בת חמש נפשות. ככה אפשר היה לחיות אם היינו משנים חשיבה.
לורה | 20.10.14
51.
ילדים, בנקים, פעמונים, גזרים ומציאות
נתחיל מהסוף - המציאות לא פשוטה, ולכן צריך לדעת להתמודד איתה (זה תהליך שלא מפסיק לעולם). סתם לצורך הדוגמא, אתה מבין שבאמת אין לך צורך במוצר מסויים בתדירות מסויימת רק ברגע שאתה מוריד אותו ומתרגל לחיות בלעדיו. אני הייתי מכור לגזר גמדי, וכשהסכמתי לעבור לגזר רגיל, ראיתי פתאום שלטעם אני מתרגל מאוד מהר, והמחיר שלו הרבה יותר שפוי. וזאת רק דוגמה קטנה. לא תמיד צריך להפסיק לתרוך מוצר שמחזיק אותך "מבסוט" - לפעמים הוא רק צריכה קצת כיוונונים. ילדים זה שמחה, אבל כמובן יכול להכות בנו גם כעול גדול, ונתייחס עכשיו רק לעניין הכלכלי. תמיד צריך לחשוב גם על הצד המעשי של להביא ילד - כלומר האם הילד הבא יגרור צורך ברכב גדול יותר? האם הכיסא תינוק ברכב של התינוק הקודם עוד שמיש? ובכלל, מה עם כמות חדרים בבית? נכון שזה עצוב שהכסף נכנס לשיקול הזה. אבל אסור להתנהג בחוסר אחריות כלפיהם וכלפי עצמנו. בנקים - יכולים להקשות עלינו או להקל עלינו מאוד. מבלי ללכלך על הבנק הקודם, אני אגיד שעברנו לבנק חדש בגלל התנאים שהם הציגו לנו להלוואות (מזרחי טפחות למי שמעוניין). כמובן, זה מאוד אינדיבידואלי, וגם בטח תלוי אפילו באיזה נציג מדבר איתכם, אבל אני ממליץ תמיד לחשוב על אופציות המעבר בין בנקים (לשאול חברים ולהתעניין בתוכניות הצטרפות). אותנו זה הפתיע לחיוב. פעמונים- נחשפתי לתכנית הזאת בשנה שעברה כשאחיינית שלי החלה להתנדב בה. ברגע שאנשים מתנתקים מננס האגו שלוחש להם באוזן "מה, אני יודע להתנהל לבד" ומאפשרים לתכנית לעזור להם, השינוי יכול להיות מטורף. ראיתי כבר בכמה מקומות (גם אנשים וגם כתבות) איך זה משפיע. למתנדבים ניתנים כלים שימושיים, והעין האובייקטיבית שמסתכלת עלינו מהצד עשויה לראות דברים רבים שאנחנו לא רואים. והעיקר, לשמור על אופטימיות מהולה בריאליות.
יוגב | 20.10.14
50.
השאלה, מר וגב' שביט, מדוע הבאתם שתי ילדות (או לפחות את השניה) כשאתם
עדיין לא "יושבים" במקומות עבודה? מדוע החלטת, מר שביט, לעשות שינוי בקריירה דווקא בתקופה שאשתך לא עובדת ויש לכם שתי פעוטות בבית? למה לא חשבתם קצת לפני שהבאתם ילד/ים לעולם? האם ילדים הם באמת שמחה כשאין איך לפרנס אותם? ההורים שלכם כבר פרנסו את ילדיהם, מדוע הם צריכים להמשיך ולפרנסם במשך כמעט 40 שנה וגם את נכדיהם? נכון שקשה פה לזוגות צעירים, אבל הרבה מדי זוגות צעירים לא עוצרים לחשוב ולתכנן. לפני שאתם מתלוננים בפרהסיה, תעצרו קצת לחשוב קודם כל איפה אתם טעיתם.
יעל | 20.10.14
48.
עם פחות מחצי המשכורת שלהם גידלנו 3 ילדים בלי עזרה מהורים.
על ידי התנהלות נכונה אני ואישתי גידלנו 3 ילדים כשהיינו סטודנטים. התנהגנו כמו "תימנים" והם קיבלו את כל הצרכים שלהם מבלי שניכנס למינום עם משכורות סטודנטיאליות. נגלה למשפחה הזו סוד. אפשר לוותר על בילויים עם חברים אם זה יקר. אתם מתלוננים על זה שלא נעים לקבל עזרה מההורים אבל בשביל בילויים אתם מוכנים לקבל עזרה מההורים. כנראה שדי נעים לכם לקבל עזרה מההורים. בשביל לא לקבל עזרה מההורים ויתרנו על מסעדות, אכילה בחוץ ובתי קפה. קנינו מוצרים בסיסיים וויתרנו על מעדנים ושטויות נוספות. אפשר לקנות עוף ולא לאכול בשר כבש. וההבדל המהותי ביותר הוא שכשאמרתי לאישתי שאין כסף, היא לא העלתה על דעתה לקנות דברים, כי היא שותפה שלי וגם היא לא רוצה לחיות בחובות והיא מבינה שאם אין כסף, ז"א שקונים עם חובות. לא הייתי צריך לריב איתה פעם אחת על נושא כספי. בנוסף, בגדים לילדים לא התביישנו לקנות בחנויות יד שנייה או לקבל מחברים וקרובי משפחה בגדים משומשים. לאחר שהתחלנו שנינו לעבוד והמשכורות קפצו, גילינו שניתן גם לחסוך הרבה כסף בשביל דירה עתידית, בלי עזרה מההורים. ואם בן אדם במינוס - זה לא סיבה להמשיך לקנות כי גם ככה אתה במינוס. מינוס זה אומר שאתה צריך לבצע חושבים על כל ההתנהלות שלך. ( במיוחד אם אתה מרוויח 20K שקלים נטו בחודש ) דוגמאות של משפחות כאלה לא מעידות על זה שמדינת ישראל מזניחה את תושביה. משפחות כאלה הם עדות לכך שטמטום יכול להרוג. למדינת ישראל אסור לעזור למשפחות כאלה. לא בשביל זה אני משלם מסים ( והרבה )
דן  | 20.10.14
47.
כל הטוקבקיסטים מפספסים לגמרי את הנקודה
1. הם היו מובטלים במשך כמה חודשים. המינוס גדל בשנייה במצב כזה. 2. יש הורים (ואני בכללם), שלא רוצים לשלוח את הילדים לגן עירייה. למה? כי כשיש גננת וסייעת על 35 ילדים, זו לא נחשב בעיניי חינוך, אלא שירותי שמרטפות בלבד. 3. צריך להביא ילדים לעולם בצורה שקולה, אבל כסף לא צריך להיות הסיבה העיקרית לאי הבאתם לעולם. 4. יקררררררררר לחיות בארץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ב-20K הזוג צריך להיות מסוגל לחסוך, לא רק לא להכנס למינוס.
 | 20.10.14
45.
למורה שמפרנסת משפחה של 3 נפשות מ-8000 ש"ח. נראה חשוד!
נגיד אתם גרים בחירבה. 1500 שקל בחודש. קניות בסופר, בצמצום של הצמצום של האמא-דודה-אחות-אבא של הצמצום, 2000 שקל בחודש וזה עם טיטולים ומטרנה! חשמל, בלי דוד, בלי מזגן, 500 שקל בחודש. ארנונה זולה על החירבה - 200 שקל בחודש. נוסעים בתחבורה ציבורית - שני חופשי חודשי - 1000 שקל בחודש. בגדים מגמ"ח, סבבה? גן לילד, 2000 שקל בחודש. בלי כבלים, בלי סלולר. רק קו טלפון בבית עם אינטרנט - נגיד 100 שקל בחודש. יוצא 7300 שקל - איפה בריאות? איפה בלת"ם? איפה להסתפר, איפה מתנות ליומולדת למשפחה... בחייאת... שטויות במיץ!
 | 20.10.14
44.
לכולם יש עצות, איך יש לכם זמן להגיב פה בכלל?
הישראלים למדו לחלוב אחד מהשני, כן גם בגני ילדים של העירייה זה ישראבלוף, לשים ילד עד 4-5 עם ארוחת צהריים זה מעל 2000 שקל בחודש לילד, במקרה הכי זול. במדינות מתוקנות בעולם חינוך ילדים בגנים הוא חינמי! ומתחשב בצרכיה של האם, רק פה בישראל אין סבסוד והכל שקר על החינם בגני הילדים. למרות שאין סבסוד , למרות יוקר המחיה, למרות שבישראל אין מי שאכפת לו ממטר הצרות של השני, מביאים ומשריצים פה ילדים כאילו אין מחר. אישה שלא עובדת צריכה לשבת בבית ולגדל את הילדים שהביאה ולא לזרוק למעון שנשים אחרות יגדלו לה את הילדים , אישה שעובדת גם היא לא חייבת לזרוק ילדים למעון ויכולה להקדיש כמה שנים לגידול בבית עד שיהיו חזקים להתמודד עם המציאות המרה. וכן , הכול יקר ויקר מאוד, אין ברירה אלא לקחת מההורים, אין ברירה אלא לקחת הלוואות, כל הגעה לסופר לא נגמרת בפחות מ 500 שקל לקניה הכי קטנה. מי שמתעקש על בישול בבית עם ירקות נכנס למינוס ענק רק כי הוא רוצה לאכול בריא. הירקות והפירות בישראל יקרים כבר יותר מבשר ודגים. כל תיקון רכב עולה אלפי שקלים, כל טיפול שיניים מעמיק יותר יתחיל במאות ויגיע לאלפי שקלים, מי שלא יוצא לא להצגה לא לסרט ולא לבילוי אחר כמו מסעדה יחסוך עוד קצת וזה יירד לו מבלי שיחשוב איך יחסוך מחשבון החשמל המים והארנונה שכל הזמן מתייקרים. מי שרוצה להתלבש באופן סביר ישלם לא פחות מ 500 שקל לחודש על דברים בסיסיים כמו נעליים חדשות לחורף לאדם אחד שזהו מחירן הקמעונאי. תפסיקו לדבר על בדיקת ההוצאות כי זה לא עוזר, תבינו כבר בישראל שרק לאלה שיש להם הם כסף כי הם דורסים אחרים בשביל זה - הם אלה שבאים לתת עצות מלמעלה לאלה שאין להם. ולראייה מאות טוקבקים שיושבים בבית ונותנים עצות לאנשים שאין להם, תוך תגובות נשלפות מהשרוול , תוך כדי כך עיוות משמעות, כשהם מגיבים מהמקום שלהם והם כמו עם הכסף - דורסים במילים אנשים אחרים. שום טוקבק פה לא עונה על שום סוגיה חדשה, הזוג האמיץ הזה מספר את הסיפור האמיתי והקשה של כל הזוגות הצעירים בישראל הנמצאים במצב דומה וקשה יותר מהם כי לרוב גם אין דירה והם צריכים לממן שכירויות, וכל זה נוצר בגלל סחטנות הדדית ישראלית, בגלל שעל כל דבר משלמים והרבה כי למדו פה לחלוב ולדרוס זה את זה כלכלית, זה מתחיל מהממשלה ונגמר בפרטיים. זה מתחיל מהראש שנותן את הטון ונגמר בפרט.
שג | 20.10.14
43.
למה כל ביקור בגינה או בפארק חייבים גלידה???
לי יש כסף, אבל חינכתי את ההורים שבילוי יכול להיות גם בלי גלידה וקרטיב, למה מי מת??? ואי אפשר להביא שלוקים מהבית? 10 אגורות לשלוק. לא עניין של קמצנות, אלא עניין של צריכה נבונה. אפשר להנות גם בלי לקנות. ובהצלחה למשפחה, לא קל להחשף, כל הכבוד לכם על הרצון לעזור לאחרים
יפעת | 20.10.14
35.
לחשוב מחוץ לקופסא
כשנולדו לנו תאומים שנתיים אחרי שנולדה הבכורה, החלטנו לחשוב מחוץ לקופסא -כל ילדיי לא הלכו לגן עד גיל 3 וחצי. גידלתי אותם בבית ועבדתי מהבית כשהתאפשר - שיעורים פרטיים, הדפסות, בייביסיטר פעם בשבוע. ככה חסכנו מחיר של מטלפת, צהרונים, וכו. ירדנו לרכב אחד, בישלתי את הכל האוכל מאפס, אמרנו שלום יפה לעוזרת, הבילויים שלנו היו יותר קרובים לבית ונהננו מדברים שלא עולים הרבה כסף - גני שעשועים, ים, סיפרייה - ככה חסכנו עוד הרבה כסף. כן, היה קשה והיו ימים שחשבתי שעשינו טעות. אבל, לא, הילדים לא סבלו - רק הרוויחו מאימא בבית, לשחק עם אחים, בלי לחץ של לקום בבוקר ולחזור בחושך. חזרתי בסוף לקריירה שלי והיום קשה אבל לא בלתי אפשרי. כן, הייתי רוצה עוד ילד אבל זו לא אופציה. לא צריכים ללכת אחרי העדר. יש דרכים להסתדר - פשוט צריך לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא דרכים (לפעמים לא הכי קונבנציונלים) לעבור את התקופות הקשות יותר בחיים.
רונית | 20.10.14
34.
צריך להיות יותר מחושבים עם החסכונות, כנסו
הכל מתחיל בדברים הקטנים , אם זה פה לוותר על לאכול בחוץ פעם בשבוע , או לוותר על בגד חדש. אני משתדלת פחות להשתולל עם הכסף ושמה כמה שיכולה בצד לילדים. אני גם הולכת מחרתיים ביום ד בערב להרצאה בסניף של מזרחי ברמת אביב על הנושא הזה, מי שעדין מתקשה ולא סגור על הדרך הנכונה אני חושבת שזה יכול לעזור, במיוחד אחרי החגים, וגם כי זה בחינם...
פזית | 20.10.14
33.
זוגות שמצמצמים הוצאות כמו אלו, מעצבנים את בנק ישראל כי הם גורמים למיתון במשק ולירידת המדד:
בנק ישראל רואה שאנשים קונים פחות ושבעלי עסקים לא מצליחים להעלות מחירים ואפילו להיפך- נאלצים לעשות מבצעים והוזלות, ומגיב מיד בהורדת ריבית כדי לפתות עוד משפחות לקחת הלוואות ומשכנתאות "אטרקטיביות" , וגם כי הוא רוצה ששאנשים יבינו שאין טעם לחסוך כי הריבית אפס, בתקווה שעוד אנשים ישתמשו בחסכונות שלהם כבר היום לקניות, ולא ישמרו אותם בבנק לעתיד. בכך בנק ישראל מנסה לגרום לפעילות כלכלית (חגיגה צרכנית) כדי שיוכל להשוויץ בעולם שבישראל יש "צמיחה" למרות המשבר העולמי. כל פעם שמורידים ריבית מחירי הדירות עולים, ונוצר מצב שככל שיש יותר משפחות אחראיות שמחליטות להוריד צריכה ולהחזיר חובות, בנק ישראל מגיב בריבית יותר נמוכה ואז מחירי הדירות עולים עוד יותר ואז כל מי שניסה לחסוך מגלה שאין לו סיכוי לקנות דירה. לזוג הזה יש מזל שכבר יש להם דירה, לאחרים אין.
מאקרו כלכלה | 20.10.14
32.
במדינה הזאת, אם אין לצעירים הורים אמידים שעוזרים להם, הם שוקעים בחובות
הרבה חברים שלנו כבר עשו רילוקיישן למדינות אחרות, וקשה לנו להאשים אותם. רק חבל לנו שזה המצב שהמדינה הגיעה אליה. אנשים טובים, חרוצים ומשכילים שמוחפשים עתיד טוב יותר באירופה ובאמריקה.
המחאה לא הצליחה  | 20.10.14
31.
שני ילדים זה מספיק והותר!
נכון, המצב הכלכלי בארץ קשה. אבל הזוג הזה צריך להגיד תודה על המזל הטוב שלו - שכבר יש להם דירה, ובעיקר - שיש להורים שלהם כסף לעזור להם. יש הרבה אנשים שלהוריהם אין אפשרות לעזור או אפילו עליהם לעזור להורים המבוגרים, כי גם הפנסיה בארץ "על הפנים". (חוץ, כמובן, מברי המזל שדאגו לעצמם לפנסיות שמנות - אשכנזים "מסודרים").
והנסיעה לחו"ל | 20.10.14
30.
בנק ישראל יוצר סביבה שתפתה ישראלים לקחת הלוואות כאלה בכוונה, כדי לעמוד ביעדים שלו:
הממשלה הגדירה לבנק ישראל יעד, שהוא חייב לעמוד בו על פי חוק, וזה לגרום להתייקרות מדד המחירים לצרכן בקצב של בערך 2% בשנה. אין דרך לבנק ישראל לייקר מוצרים, חוץ מאשר להגדיל את כמות הכסף שבידי הציבור. כאשר יש יותר כסף על אותה כמות של מוצרים, רכישות ושירותים, כל אחת מהקניות תהפוך מהר מאוד יקרה יותר (כי בעלי העסקים ומשכירי הבתים תמיד ינסו להשיג עוד כמה ג'ובות, וברגע שלציבור יהיה יותר כסף, הם גם יצליחו). אם בשנה מסוימת האוכלוסיה גדלה ב 1.5% , ויש גידול של 1.5% בכמות הרכישות במשק, הרי שיש להגדיל את כמות הכסף במשק בערך ב 3.5% כדי שהמחירים לא ישארו באותה רמה אלא יעלו ב 2% כדי להגדיל את כמות הכסף במשק יש לשכנע אנשים לקחת יותר הלוואות ולהשתמש בכסף הנוסף הזה, לרכישת מוצרים ושירותים בכלכלה הישראלית. כדי לשכנע אנשים לקחת עוד הלוואות, מורידים את הריבית כדי להוזיל את ההלוואות. עכשיו הפואנטה: תמיד יהיה מי שיקח הלוואות. אם אין מספיק אנשים שלוקחים הלוואות וכמות הכסף במשק לא עולה מספיק, אז בנק ישראל יוריד את הריבית עוד ועוד עד שהתופעות של לקיחת הלוואות יהפכו נפוצות מספיק ובנק ישראל יוכל להתמוגג מעליות המחירים. לכן לא יעזור לשכנע אנשים לא לקחת הלוואות. בנק ישראל חזק יותר והוא יעשה מה שצריך כדי לעמוד ביעדים שלו.
יהודה | 20.10.14
29.
זה באמת מביך.
ואתם צריכים להתבייש. עם כל הגברת לגברת שהחליטה לא לעבוד אחרי הלידה של הילדה השניה, מאיפה הבאת את זה? תעבדי חצי משרה, רבע משרה. תעבדי בסופר, תחלקי עיתונים, תעשי משהו! רק לא לשבת בבית. וגם למה הגנים עולים 5000 שקל? כי החלטתם על הגנים הפרטיים הכי יקרים בעיר? אם הייתם לוקחים מטפלת לשתי הילדות זה היה עולה לכם פחות. ואתם בכלל מובטלים, אז למה צריך גנים? ולמה שני בני הזוג עושים שינוי תעסוקתי באותו זמן? אלוהים ישמור, תחשבו קצת לפני שאתם עושים שטויות! ומה אחר כך? הולכים ומספרים לנו כמה אתם מסכנים וכמה המדינה צריכה לעזור לכם...
nur | 20.10.14
28.
מילה בנושא עזרה של הורים.
אני קורא מזה תקופה ארוכה את הכתבות שלכם בנושאי המשברים השונים: נדל"ן, הלוואות, פנסיה וכדומה. בנוסף, אני ער למחאה ולמחירים בארץ, למשכורות ולמונופולים. אני צעיר, רווק, עם שכר מעט מעל הממוצע וגם מנסה כמו כולם לחשוב איך חיים את חיי היום יום ובמקביל חוסכים ליום סגרירי, שלא לדבר על הפנסיה. מצד שני, אני תמיד חושב על התמונה הרחבה ועל תהליכים היסטורים. תאי המשפחה היוו את היחידה הכלכלית החזקה ביותר מאז ומתמיד: כך אנשים אכלו, כך אנשים הביאו צאצאים, כך אנשים סיפקו בטחון, מגורים, חברה, תרבות ועוד. מה זה ירושה אם לא "עזרה מההורים"? מה זה ילד שנכנס לעסק של אבא שלו אם לא "עזרה מההורים"? מה זה בייביסיטר? כמעט בכל אספקט בחיי היום יום שלנו אנחנו משתמשים ב"עזרה מההורים", עזרה ממשפחה, אחים, אחיות, דודים, חברים ומכרים. אלו התאים שאנחנו חיים בהם וזה העולם שלנו החל מהמצאת הגלגל ועד ימינו אנו. אני לא חושב שיש בזה בושה ואני לא חושב שזה פסול. מעבר לזה, יתכן וכשאנחנו מחשבים את כל ההוצאות וההכנסות והחישובים, זה דווקא נכון להסתכל על עזרה חיצונית נוספת כחלק אינטגרלי. גם הורינו קיבלו עזרה מהוריהם (אפילו אנשים שהוריהם מהגרים ממדינה למדינה - גם זו עזרה!) ויתכן שכל המערכת הכלכלית בעולם לא מבוססת על כך שבן אדם יוכל לשרוד רק ממשכורת אלא גם מעזרה סביבתית. מצד שני, ברור לי שלא לכולם יש אפשרות כזו. לא כולם גדלו בתאים משפחתיים, חלקם גדלו בתאים משפחתיים לא מתפקדים, חלקם גדלו בלי משפחה, חלקם צריכים לתמוך בשאר המשפחה שלהם.. בנוסף, אנחנו חיים בעידן של הגשמה עצמית ואינדיוידואליזם - כל אחד רוצה להצליח בזכות עצמו ולא בזכות מאיפה שהוא הגיע או מי דחף אותו. יש בזה דבר חיובי מאוד לדעתי. מה אני רוצה להגיד בזה? אין לי מסקנה סופית. פשוט מחשבה כוללנית בנושא הזה. זה יכול להיות רלוונטי, אגב, גם לתאים משפחתיים של יחידים (שימו לב שכל התאים שהצגתם פה ורוב התאים שהצגתם בפרוייקטים הקודמים היו של משפחות ולא של רווקים לחלוטין (לא גרושים)).
פונס דה ליאון | 20.10.14
27.
לכו לעבוד
האישה הפסיקה לעבוד כי "העבודה לא תאמה את השעות שמתאימות לה" באותו הזמן שבן זוגה עשה "שינויים בקריירה" והלכה למעשה - היה מובטל!! די להתבכיינות, הכסף לא יגיע אליכם בתוך ביצת קינדר. אין דבר כזה שאמא לא יכולה למצוא משרה שמתאימה לגידול ילדיה וכמובן שאם בעלה בכל מקרה מובטל - אין מניעה שתמשיך לעבוד בשעות עבודה רגילות. אין שום הצדקה להתבכיינות הזאת ולהתמסכנות הזאת. אנשים לא מסכנים - אנשים עצלנים! ביזיון שנותנים לזה במה כדוגמא לקשיים של מעמד הביניים. יש משפחות ששני בני הזוג עובדים קשה ועשיין המשכורות נמוכות והמחייה יקרה - זה מה שהתקשורת צריכה לסקר. לא שני עצלנים בכיינים שנתלים על ההורים. בושה.
שיר | 20.10.14
25.
גן פרטי מגיל 3 זה מותרות
גן פרטי עולה 2500-3500 ש"ח בחודש. למי שאין כסף צריך לשים את הילד בגן עירייה. עלות צהרון הוא בערך 1000- חסכון משמעותי. ואם הבחירה היא בין מטרנה לגן פרטי אחרי גיל 3 ובוחרים בגן- זו טעות של ההורים. וגם אני לא מבינה. אם קנו דירה ב 2001- אז מחיר דירה היה בערך 700-800 אלף ש"ח. איך משכנתא כל כך מפוצצת? טוב שפנו לפעמונים. עם הכנסה נטו של 20 אלף- התנהלות גרועה הכניסה אותם למצב הזה ולא הבנק או יוקר המחיה.
ד | 20.10.14
20.
זה רק מראה שהכל זה עניין של התנהלות
אם מראש מתנהלים נכון לא נכנסים לחובות כאלה גדולים, ואם קורים מקרים כמו חוסר תעסוקה של שני בני הזוג מגיעים לזה עם חסכונות ויוצאים מזה מהר יותר. מי שיכול היה להוריד שליש בהוצאות יכול היה לחסוך קודם. הבעייה של רוב הישראלים שהם לא יודעים להתנהל נכון, אין פה חינוך פיננסי, ואנשים שאין להם קונים כמו מטורפים. אנחנו הישראלים הפראיירים הכי גדולים, נותנים לכולם למצוץ לנו את הכסף שאין לנו, ואחר כך בוכים ומאשימים את כולם. אם היינו יודעים כעם להתנהל נכון המחירים כבר היו יורדים כי הקמעונאים לא היו מעיזים לקחת כל כך הרבה כסף והפוליטיקאים לא היו מעיזים להתעלם מיוקר המחייה. אבל אנחנו העם ששונא לצאת פרייראים, הפרייארים הכי גדולים
יעל | 20.10.14
15.
הם סתם בזבזנים
שתי הילדות שלהם הן בגיל של גנים ציבוריים. ומנסיון הגנים הציבוריים מצויינים, כן צפוף 33 ילדים, אבל הצוות בד"כ הרבה יותר מיומן ואז מהוצאה של 5,000 הם עוברים להוצאה של 2,000 (לצהרונים) שזה חיסכון מיידי של 3,000 ש"ח לחודש (כמעט מה שהם מוציאים על המשכנתא) בסה"כ מצבם מצויין יש להם דירה, מסכנתא בסירה והכנסה מצויינת הם בלי בעיות מגיעים לחיסכון של 5,000 ש"ח לחודש
רמי | 20.10.14
12.
אחרי שקראתי 20K הכנסות נטו הפסקתי
בעלי ואני, זוג מורים צעירים+תינוק בן ארבעה חודשים, חיים מ-8000 ש"ח נטו לחודש (משכורות ברוטו כ-11K). אין לנו חובות ולא לקחנו שום הלוואה. אנחנו חוסכים לאט לאט (כן, מצליחים לחסוך), אבל בכלל לא חושבים על משכנתא בחמש השנים הקרובות... קודם נשפר את מעמדנו הכלכלי כדי שנוכל לעמוד בה (אין לנו את הפריווילגיה של עזרה מההורים). קשה כאן ובהחלט מרגישים את המחנק (אצלנו כל צעד כלכלי הוא מחושב מאוד כי אין ברירה), אבל אתם פשוט חסרי אחריות! חייתם מעבר למה שידכם משגת. אין לכם על מי להלין אלא על עצמכם. עם שכר של 20K לחודש הייתי חוסכת לדירה בלי משכנתא תוך 7-8 שנים...
נועה | 20.10.14
9.
שיקול כלכלי הוא מאוד משמעותי בהבאת ילד שלישי
יש לכן שתי תינוקות בנות 3.5 ו 4.5 - עוד ילד משמעו ששוב היא תאלץ לוותר על עבודה ושוב הם יחזרו לנקודת ההתחלה מבלי לחשב עלות מטפלת או משפחתון , חיתולים וסימילאק שיכולים לנוע בין 6000 ל 8000 שח לחודש לתינוק לשנה הראשונה!!! חכי שהילדות יכנסו למערכת החינוך חובה (המינימום שהגדולה תהיה בא לדעתי) ואז אותה מטפלת של התינוק תעזור בצהריים בטיפול בילדות היותר גדולות וחסכת צהרונים (לפחות 2000 שח בחודש באזורכם ל 2 ילדות). חברה תתעוררו- רק לחרדים ובעירות פיתוח יש סיבסוד לגני ילדים. חינוך לגיל הרך עולה המון המון המון כסף (שלא לדבר על קיטנות וביביסיטר). אני הסתפקתי נכון לעכשיו ב 2 ילדים - וגם על ילדים גדולים יש המון הוצאות (פה טיפול שיניים, פה עוד משחק , חוגים במאות שקלים לחודש ועוד). ילדים זה לא כלכלי! ילד לא מביא את הכסף שלו. ילד לוקח כסף (הגידול שלו ) והרבה - לפחות מליון שח לילד עד גיל 18!!!! אנשים צריכים להתעורר. ילד זה דבר מדהים ויפה ונפלא- אבל שיקול כלכלי הוא מאוד מאוד משמעותי לגבי הבאת ילד ומי שחושב אחרת משלה את עצמו.
מבינה ענין | 20.10.14
8.
התנהלות פזרנית ולא אחראית גורמת למצב הזה
שניהם משכילים ואקדמאים, וכמו שהזכירו בכתבה מודעים שהם האחראים הבלעדיים על הברוך שהם נכנסו אליו. אני בטוח שלשניהם יש אייפון/גלקסי/נקסוס הכי חדיש וכמעט בטוח שגם לילדים שלהם יש משהו בסגנון. אני גם בטוח שהם מזמינים דרך האיביי,דיל אקסטרים ועליבאבא על בסיס שבועי. אז לא יודע אם הבנתי או לא הבנתי את המטרה של הכתבה אבל אם זה יוקר המחייה בישראל אז הזוג הזה הוא האנטי המובהק לכך שישראלים מתנהגים בפזרנות יתר (נסיעות לחו"ל,קניות ואוכל בחוץ) ואז בוכים שמילקי עולה בישראל 4 שקל יותר מבברלין.
בנדה השמן | 20.10.14
5.
לא יודעים לקחת את עצמם בידיים
אין מה להשוות עם המשפחה של הפרק הקודם, האנשים האלה לא רציניים!!! אני לא טסתי לחו"ל כבר 12 שנה כי אין מספיק כסף לגמור את החודש. גם משפחה של 4 נפשות זה לא משהו ענקי שדורש המון כסף. מכולת לא פחות מ100 ש"ח???? מה אתם קונים???? לא רק לחם וחלב. אתם צריכים גמילה מביזבוזים, לא רק הדרכה כלכלית. גם אתם צריכים להגיד תודה רבה ענקית להורים שמוכנים לעזור גם כשהם רואים את ההתנהלות הכלכלית שלכם.
אני | 20.10.14
3.
למה בעצם לא שולחים למשפחתון? האם יש מחסור במשפחתונים?
אני לא מבינה למה בערי גוש דן והסביבה נשים לא פותחות משפחתונים. הכנסה לא רעה - 8570 ברוטו בחודש. עבודה לא מדי מדי קשה, עצם האפשרות להיות בבית, לבשל ארוחת צהריים למשפחה, לנוח קצת בצהריים, מה רע? והחיסכון להורים יכול להיות משמעותי - במקרה הכי הכי גרוע תשלמו 1714 שח בחודש שזה הרבה פחות ממה שמשלמים הים על גן בתל אביב, לא? גנים קטנים, מקסימום 5 ילדים
ליאנה | 20.10.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת