אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מפחיד איך פתאום אין דרך לשלם על הילדה, על הדירה או על אוכל"

126 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

126.
טיפ ממני
היי לכם מאוד התחברתי לסיפור שלכם כי עברתי דבר דומה אני הייתי מגיל 16 שפתחתי חשבון בנק הייתי במינוס עד גיל 26. בגיל 26 חשבתי איך אצא מהברוך הזה מבלי שאראלה תתקשר אליי ממפעל הפיס. אשתי הייתה עובדת בבנק והייתה מרוויחה כ5500 שקל נטו ואני כ9000נטו. אמרתי לאשתי בואי נמכור תאוטו כבר יש לנו קצת כסף, דבר שני אמרתי לאשתי מיותר שתעבדי כל הכסף הולך לגנים של הילדים (אגב אני אב ל2)באותה תקופה היה הבן הגדול בן 3 והקטנה בת שנה. הגעתי למסקנה שהעבודה של אשתי אולי מכסה את הגנים טיטולים וכו אבל האוטו שהיא החזיקה הוסיף כ2000 בחודש כך שכל הרווח שלה מהעבודה הופך ליהיות הפסד ש כ1000 שקלים בחודש אם מוסיפים את הגנים של הילדים. אז אשתי הפסיקה לעבוד וחסכנו כ1000 שקלים נוספים. הדבר השלישי הוא היה למכור דירת 3 חדרים והיה לנו כבר סכום בצד אחרי כל ההלוואות והמשכנתאות,החזרנו הכל והיינו אם סכום יפה ביד. כמו כן השכרנו דירת 2 חדרים שעלתה לנו בסביבות 2500 שקל (המשכנתה הייתה 3000) גרנו שם במשך 5 שנים. אשתי כבר יכלה להתחיל לעבוד במשרה חלקית בגלל החוק חינם של הגנים. היום הילד כבר בו 8 הילה בת 5 ואנחנו קנינו דירת 4 חדרים בפתח תקווה עם החזר משכנתא בדומה ל2 חדרים שהשכרנו. מה שאני בא להגיד לכם שלדעתי שהזמן עובר מהר מאוד ולא יקרה כלום אם תעברו לתקופה קצרה ל3 חדרים.הילדים שלכם עוד קטנים ולא יקרה כלום עם שניים ישנו באותו חדר והתינוקת תצטרף לחדר הורים. תמכרו תאוטו תעברו לדירה קטנה יותר ובהתנהלות כלכלית נכון אתם תוך 3-5 שנים בונים הכל מהתחלה באהבה אורן :)
אורו | 26.10.14
124.
נו באמת!!!
אני לא מאמין למה שאני קורא!! אני בן 30+ והצלחתי לחסוך במשך כמה שנים בהיותי רווק לדירה לא רעה בכלל . אני ובת זוגתי מרווחים בערך 17K נטו בחודש וחיים יותר מבסדר. לא עשיתי טיולים מטורפים אחרי הצבא ולא חייתי בת"א על מנת לשרוץ בברים. התחלתי ללמוד עוד בצבא ובגיל 24 היה לי כבר תואר ראשון. עבדתי בכל עבודה שיכולתי וחייתי אצל ההורים עד גיל מאוחר על מנת לחסוך כמה שיותר. נכון יש בעיה של יוקר מחייה אבל לכל דור יש את האתגרים שלו. הסבים והסבתות שלנו עבורו שואה, מלחמות, רעב ועבדו כמו חמורים. אז לנו יש אתגר של יוקר מחייה אז מה!!! תתמודדו עם זה ותפסיקו לבכות כבר. קחו אחריות, תלמדו איך לנהל תקציב, איך לקבל החלטות כלכליות נכונות, תוותרו קצת אתם לא חייבים דירה מטורפת ופלאפון יקר הדברים האלו זה בולשיט יותר חשוב להיות בריאים ופעילים, ללמוד ולהרחיב אופקים. בכיינות וכתבות חסרות תועלת רק מזהמות לכם את המוח לא יותר מזה.
גיא  | 23.10.14
119.
אתם מרוויחים יחד 17 אלף ויש לכם מינוס? אתם בושה לאנושות
רחמים על זוג שמרוויח 17 אלף ובוכה שהוא בחובות? אין לכם בושה להראות את הפנים שלכם? יש משפחות שמרוויחות 10 בחודש ולא נכנסות למינוס, ואת בוכים? אתם דוגמא מופטית לבכיינות, חוסר אחריות, חוסר הבנה כלכלית, חמדנות, חזירות, אתם העלוקות שאח״כ למדינה שאין להם כסף. האשה מרוויחה מינימום ולא משלמת מיסים ועוד בוכה למדינה שלא נותנת לה. אתם ריציניים?
מעיין | 22.10.14
118.
איזה זוג הזוי
1. חי מהיד לפה. מה שהרווחת היום, בזבז היום. זה נכון לא רק לעכשיו, אלא גם לתקופה שבה למדת. לא חסכת גרוש גם לפני הילדים. גרתם עם ההורים, בלי ילדים, בלי הו אותם והתחלתם את החיים המשותפים במינוס - זה מראה שגם אם הייתם מקבלים עכשי מיליון ש״ח, הוא היה נעלם תוך שנה. 2. 2 רכבים שאחד ממנו מושבת. אתה רוצה שנרחם עליך עם הסיפור הזה? למה אתה לא מוכר אותו וסוגר את המינוס במקום להשאירו עומד סתם? עוד דוגמא לאפס באחריות ובתיכנון. 3. אתה לוקח הלוואה לסגור מינוס, אבל לא חושב איך תחזיר את ההלוואה הזאת? פשוט לוקחים הלוואה כאילו הבנק הוא ההורים שלך? אתה בשוק? לקחת הלוואה, אז התחל לחשוב איך אתה מתחיל לחיות נכון! 4. מבזבז כסף מעבר ליכולות שלך? מילא, אבל אז אתה עוד בא בטענות למישהו? ומילא הייתם מרוויחים 6000 ביחד, אבל 12 אלף לא מספיקים לך ואתה צריך לחיות מעבר לזה? 5. 3 ילדים? למה 2 לא מספיקים? ומילא 3, אז עכשיו 4? ואם תרצה 8 ילדים, גם אז תבוא בטענות לעולם? (רמז: כן). מי אמור לממן את הילדים שלך, העם האחראי שלא מביא ילדים כאילו זה בחינם? מצד אחד אתה מספר שאתם עובדים הרבה שעות, אך מצד שני, אין לכם ערך לעבודה ולא לכסף. כשאתה עובד קשה אתה לומד ולהעריך את הכסף וההוצאות.
ניב | 22.10.14
117.
אתם לא מצליחים לחיות מ-12 אלף בחודש?!
על מה אתם זורקים כסף? אתה מספר שאתה לוקח די.וי.די. מההורים כאילו אתה מסכן, אבל לא מצליח לחיות מ-12? אני מרוויח אמנם יותר ממך, אבל אני חוסך את רוב כספי. ההוצאה החודשית שלנו כזוג עם ילד וכלב היא 8000 ש״ח בחודש, אז איך לעזאזל אתה זורק עוד 4000 בחודש+ נכנס למינוס? התשובה ברורה, ואתה מודה בה - אתה רוצה לחיות ברמת חיים גבוהה מההכנסה שלך, ואני לעומתך חי ברמה נמוכה מההכנסה שלי (וגם מהכנסה שלך) כי אני חי לפי מה שאני צריך (בלי להיות עני) אבל לא ״חייב״ את הפלאפון הכי חדש ולא ״חייב״ לצאת כל הזמן לנופשים. אני לא קונ מותרות למרות שאני יכול. זאת הבעיה עם אנשים כמותכם, אתם חיים מעל הרמה שאתם מרוויחים ואז מתפלאים שאתם במינוס. ברור שהבנקים לא צריכים להלוות לכם יותר מיכולתה החזר שלכם (כפי שהצעת), אבל גם אז היית מוצא דרך להיות במינוס.
יותם | 22.10.14
114.
מעצבן הכי הרבה: המשכורות הביזיוניות של הנשים
מה זה המשכורות האלו 3500-6000 ש"ח בחודש, זה כלום! (וזה חוזר על עצמו בכל כתבה על יוקר המחיה) אי אפשר לסמוך רק על הבעל בעניין הפרנסה. הכל יקר מסכימה, אבל ברגע ששני בני הזוג ילמדו תואר ראשון במקצוע נחשב ההכנסות יהיו יותר גבוהות ויהיה אפשרי לחיות פה, ולחיות טוב.
אפרת | 22.10.14
113.
למגיב 31 - גולן- תקרא את זה בבקשה , חשוב:
היום כצעיר אתה חושב על על התועלת המיידת שיש לך.לא מוכן לקום בלילה לבכי של תינוק, לא מוכן להוציא כסף בסופר על תחליפי חלב וטיטולים....אך תזכור שכמעט כל האנשים המבוגרים שבחרו לא להביא ילדים בכלל אוכלים את הלב ועצובים מאוד כשהם מתבגרים. פתאום, בגיל 60 "הנאות החיים" כבר הרבה פחות מעניינות ואז יש עדיין עוד 30 שנה לחיות. באיזה צורת חיים? של זקנים בודדים וערירים, עצובים ובודדים ללא משפחה? אין דבר יקר אוהב משמח ומתוק יותר ממשפחה אוהבת. להביא ילדים זה להקים משפחה לנצח. לא רק בשביל שיהיו לך המשכיות בעולם הזה אלא גם בשביל השנים שבהם מתבגרים ובהם אין שום דבר מתוק וחשוב יותר מהמשפחה- מהילדים שלך שישארו איתך לנצח. כן גם בשנים הקשות יותר- כשהילדים עוד קטנים אז למרות הקושי הראשוני- יש שמחה עצומה שממלאת את הלב וגורמת לאושר בחיים כמו שרק ילד יכול לתת להורה שלו!
יפית | 22.10.14
112.
בית 5 חדרים
לכל המלעיזים- בית קרקע 5 חדרים בחור שהם גרים בו עולה מן הסתם פחות מדירת 3 חדרים מצוקמקת בפתח תקוה.על תל אביב כמובן אין מה לדבר. גדל פה דור של אגואיסטים שלא רוצים ילדים אבל רוצים לאכול במסעדות ולטוס לחו"ל והעיקר לקטר שאין להם כסף לדירה שהם רוצים בתל אביב. לכו לגרמניה (ברלין זו לא מדינה) תעמידו פנים שאתם לא יהודים ותחכו לראות מי ינענע ראשון.
שיר | 22.10.14
111.
תפסיקו להתנפל על אנשים שרוצים ילדים
אנשים שאוהבים ומסוגלים לגדל ילדים לא חייבים להוציא עליהם המון כסף. ילדים לא חייבים מותגים וחוגי טניס וסינית כדי להיות שמחים.אפשר לחסוך בבילויים בבגדים ובחופשות ולקנות מזון פשוט. לא לאכול בחוץ.תפסיקו לרדת על המשפחות הנחמדות הללו. הבעיה היא לא הילדים אלא תרבות הצריכה המטורפת שיש פה והמדיניות החזירית של הממשלה ושל בנק ישראל שלא מעודדים חיסכון ומנצלים את העובדים. השחיתות שמאפשרת לבכירים לקחת משכורות לא סבירות על חשבון השכירים.
תמי4 | 22.10.14
107.
בולשיט!!!, כנראה שאתם חיים ממש מעל ומעבר לרמת ההכנסה שלכם...
כל ההחזר על ההלואה זה 1400 ש"ח מ-17 נטו נשאר קצת פחות מ-16 רק ילדה אחת משלמת גן פרטי שזה הוצאה יקרה נוסיף שכירות דירה (שאפשר גם להסתפק בפחות ממה ששכרתם) נגיד לצורך העניין שנשאר 10 או קצת פחות מעשר - על מה הולך שאר הכסף.........
איציק | 22.10.14
106.
אין עם מי לעבוד שם
הם חיים על חשבון ההורים, אין להם כסף לאוכל ויש להם 3 קטנות להאכיל ולהלביש. היא רוצה עוד ילד, היא רוצה שימשיך לתואר שני. יש לי הצעת ייעול עבורם: למה לסיים עם 4 ילדים וחובות מטורפים, להסתמך על שולחן ההורים ולנסות לגרד את השקל לאוכל אם אפשר לעשות תריסר ילדים בריאים ברוך השם, לקבל תנאים מהרווחה, לפנות לגמ"חים ואולי בעזרת השם גם הMA יהיה על חשבון מלגה. מה קרה? ברוך השם אתם צעירים, פרו ורבו.
ריאלטי צ'ק | 22.10.14
105.
רציניים, הם חיים בללה לנד?
הם זוג צעיר שתקתק ילד כשלא היה להם כלום. הם נכנסו לחובות מהלימודים ומגידול הבכורה ולא עצרו שם חלילה, אלא המשיכו לתקתק עוד 2 ילדים. הם בחובות מטורפים והם רק בני 33. מילא הראש שלהם לא עבד, אבל איפה היו ההורים בתפקיד המסבירים שכל ילד הוא עוד משכנתא לכל החיים? פעמונים לא יעזרו להם, הם היו צריכים מערכת כריזה וצפירה עוד בראשית דרכם. אנשים חסרי אחריות שעלולים לסבך את הוריהם בחובות עד צוואר ולגדל את ילדיהם בעוני.
זהבי עצבני | 22.10.14
103.
מדינות דמוקרטיות שולטות בציבור באמצעות דיקטטורה פיננסית
המציאות הבלתי אפשרית הקיימת בארץ זו שיטת הדיכוי של הממשלות הדמוקרטיות זה לא הולך להשתנות מנצלים את האי דחיית הסיפוקים של הצרכן לדחיפת אשראי אזרחים שקועים בחובות נוטים להיות יותר ציתנים פחות מרדנים
ליבי | 22.10.14
101.
לכל המלעיזים....
מה אתם יורדים עליהם? מי אתם שתגידו להם כמה ילדים להביא? אל תשכחו שהילדים החילונים שלהם הם אלה שילכו לצבא,יישלמו מיסים וידאגו לכם כשתרקיבו בגיל 90+ "הודות" לפלאי הרפואה.עצוב ונורא ששני בני זוג שכל פשעם הוא להוולד במדינה הזו צריכים לעבור את מסכת הייסורים הזו.מסקנה-תהיו מושחתים,תגנבו,תעשקו,תספסרו באדמות מדינה תמורת בצע כסף.ואז לא רק שלא ירדו עליכם אלא תהפכו ל-"סלבס",וכל עדר העיזים המטומטמות גם יפרגנו לכמות הכסף שיש לכם.כי הרי,היום,זה מה שחשוב....
נדלניסט חופשי | 22.10.14
99.
מוזר. אנחנו מרוויחים אותו הדבר
עם אותו מספר ילדים - ועדיין חוסכים בכל חודש. חסכתי על החינוך של הילדים שלי (מסכנים, גדלו במעונות) ואני עדיין חוסכת עליהם (כמה חוגים ילד כבר צריך?) חסכתי על בגדים לילדים (מסכנים, לבשו בגדים שקיבלו מהדודים) ואני עדיין חוסכת עליהם (למרות ש-200 שקלים לחצאית חגיגית לילדה זה בטח מאסט!!) חסכתי על עצמי בבילויים (מתפנקת פה ושם בקפה, חו"ל, או בילויים אחרים - אבל לא חוזרת מחופשה ומתכננת כבר את החופשה הבאה), חוסכת באוכל - כן כן - אף אחד אצלנו לא רעב אבל כל תרבות הסופרים העמוסים והעגלות המתפוצצות מגעילה אותנו. לא זורקת אוכל ולכן גם לא מכינה כמויות מיותרות. אבל - הדירה שלי תיכף תהיה באמת שלי, יש לי כסף בצד ואני לא מפחדת לפתוח את דף החשבון או להעביר את כרטיס האשראי. אני נותנת לילדים שלי כיף וערכים שהם לא יקבלו בשום קניון ומול שום מילקי, ואני מרגישה מיליונרית עשירה וברת מזל. אני מרחמת עליהם. הם מרויחים בדיוק כמוני - השופוני שלהם פי שניים משלי - והם עניים, תכלס.
מעמד הביניים | 22.10.14
97.
אנו משפחה בת 9 נפשות עם אותה הכנסה בלי מינוס
הכנסה שלנו 20 אלף בחודש, 7 ילדים הגדול בן 11. למה אנחנו לא במינוס? הוצאות: 5 אלף משכנתא והלואות 6 אלף חינוך ילדים כולל חוגים - בזה לא מתפשרים 1 אלף ארנונה חשמל מים רכב יד שניה קניה שבועית בסך 1000 שקל ברשת זולה, קונים ע"פ רשימה יש הכל ובזול ביגוד - ברשתות זולות לפי חישוב מראש מה צריך אין חו"ל ומלונות, מטיילים בטבע, בחופשות כניסה לאתרים בתשלום ומסעדות זולות רהיטים - מציאות מאתר יד שניה בר מצווה כמובן שלא מתכננים באולם אלא בכותל + ארוחה למשפחה קרובה בבית
ריקי | 22.10.14
94.
לא לקרוא את תגובה 31 - היא קשקוש, טפשות ולדעתי גם רוע
ילדים עולים כסף ולכן צריך לעשות שיקול כלכלי נכון לפני שעושים ילדים, זה נכון. אבל להתחיל את החיים ולהגיד מראש - "אני לא עושה ילדים" זה ממש חבל. בנוסף, מבחינה פנסיונית הם "אוכלי חינם". הסיבה שיש כסף לשלם להורינו הזקנים פנסיה היא כי הם הביאו ילדים (יותר מ-2 כדי שהאוכלוסיה תגדל). ברכע שמישהו לא עושה ילדים ומקבל פנסיה הוא סוג של "אוכל חינם" - לא באשמתו כמובן אלא באשמת התנהלות חברות הפנסיה. אגב הגידול בילודה בישראל בעיניי, הוא מה שגורם לעובדה שאנחנו יכולים לשלם פנסיות ולא נמצאים בקטסטרופה כלכלית כמו מה שיקרה בגרמניה בעוד כמה שנים...
אסף | 22.10.14
93.
מה עם אחריות אישית? הכל יקר? זהו?
הביאו ילדה בעולם כשהאב סטודנט ועובד במשרה חלקית והאם השתכר 3500 ש"ח לחודש איפה האחריות שלכם על חייכם? הבאתם ילדות לעולם כשאתם לא יודעים להתנהל כלכלית, אין להן שום יציבות בחיים בגלל ההחלטה שלכן להביא אותן לעולם לפני שלמדתם איך להתנהל כלכלית ומאז אתם חיים מהיד לפה
אני | 22.10.14
89.
ל 32
אם אתם מרווחים 22 בחודש ולא מסוגלים לפנות כסף למעון לילד ובגלל זה מוותרים על ילדים (אם יש סיבות אחרות אז זה משהו אחר) אבל אם רק בגלל כסף את מוותרת על ילדים, את ממש עושה טעות!! תורידי טיפה מהרמת חיים הגבוהה בשביל ילד... תקני בגדים אבל יותר זול, אפשר לחסוף קצת במסעדות... כך הדברים האלה הם חומרים שמתכלים. איך אפשר להשוות לילדים ??? תחשבי על זה....
 | 22.10.14
88.
ב-1990 עולים חדשים ב-2014 אם חד הורית וגרוש פלוס אימא ומזונות
ומה לכל הרוחות אמורים להגיד אנשים רגילים?! כאשר מרוויחים בין 6000-12000 לחודש ברוטו?! ולכל אחד יש היסטוריה מהחיים "הקודמים"? אני אם חד הורית לשניים, מרוויחה 6500 ברוטו - לא מקבלת מזונות מבעלי לשעבר כי פשוט אין לו! הוצאה לפועל לא עזרו לי במקרה שלו (אין מה לקחת מבן אדם כי הוא לא עובד ואין לו גרוש על התחת!) ובביטוח הלאומי אני לא עוברת מבחן ההכנסה!!! בשביל לקבל עזרה כלשהי מביטוח הלאומי אני צריכה לשבת בבית או להשתכר ב-4500 לחודש ואז אולי אוכל לקבל מזונות על פי החוק. אני אפילו לא מבקשת על פי החוק - השלמה חלקית בהתאם להוצאות! למה יש מבחן הכנסה ואין מבחן הוצאה?!?! ולחבר שלי יש אימא מבוגרת שזקוקה לתמיכה כלכלית וגם ילד מנשואים קודמים שגם בו מין הסתם חבר שלי תומך. אז מה האפשרויות שלנו לבנות חיים נורמליים כאן!?!??!?!
ג'ני | 22.10.14
86.
מתכון פשוט:
לא ללדת לפני גיל 30 להביא רק שני ילדים כפי שמקובל במדינות נורמליות ולא פרימיטיביות ללמוד לתואר בגיל הכי צעיר שאפשר להתחיל לעבוד בגיל כמה שיותר צעיר בעבודה אמיתית, ולא בעבודות מזדמנות לחסוך כמה שאפשר מגיל 20 עד 30, אך עם זאת לא לוותר על נסיעות לחו"ל והנאות החיים פה ושם במידת האפשר אחרי שיהיו לכם ילדים כבר לא יהיה לכם כסף וזמן להנות. אל תדחו את ההנאה מהחיים לגיל מבוגר (אחרי שהילדים יגדלו) - אתם לא יודעים באיזה מצב גופני תהיו אז.
 | 22.10.14
78.
יניב, יש לי חדשות בשבילך, גם בארה"ב בהרבה מקומות לא מעסיקים אנשים מעל
גיל 40, ולא משנה מה הנסיון שלהם או התפקיד. אני אמריקאית שעשיתי עליה, אבל המשפחה שלי נמצאת שם כבר 4 דורות. בן דוד שלי עבד ככלכלן בוול סטריט. בזמן המיתון ב-2008 פיטרו אותו, ואת אישתו (עורכת דין) הורידו לחצי משרה. הוא בן 51 וכבר 6 שנים עובד עבודות זמניות, כי אף אחד לא רוצה להעסיק אותו בגיל שלו. אומרים לו שהוא מבוגר מדי. כך שהחיים הם לא ממש דבש גם עבור האמריקאיים, אגב בארה"ב לא היית מצליח לשרוד דקה אחת עם התנהלות כלכלית כזו. שם אין אפשרות להכנס למינוס. אם יש לך 20 דולר בחשבון ותתן צ'ק על 21 דולר , יחיזרו את הצ'ק. ואגב, איפה רשום שחייבים לעשות בת מצווה גדולה באולם? הבת שלי (היום בת 15) החליטה שהיא רוצה לבת מצווה מתנה אייפון (עד אז לא היה לה טלפון סלולרי בכלל, וגם לא לאחים שלה, ולי היה טלפון הכי פשוט, ובעלי קיבל מהעבודה אייפון), ומסיבה קטנה לחבר'ה שלה. מכיוון שזה היה בחורף, והבית שלנו לא מספיק גדול להכניס 60 איש, שכרנו ביישוב בו אנו מתגוררים אולם קטן במתנ"ס (עלה 300 ש"ח) והכנו את האוכל לבד, וגם עוגה מפוארת חבר שלנו הכין לנו לכבוד המסיבה. כל הבת מצווה ביחד, עם השכרת המקום לא עלה לנו יותר מ-2,000 ש"ח , והיא קיבלה גם מתנות וגם כסף (שהשארנו לה בצד). לפעמים צריך להקשיב גם לילדים שלנו, ולראות מה הם רוצים. הרבה ילדים יעדיפו לא לגרום להורים שלהם הוצאות מיותרות שיכניסו אותם להוצאות (במיוחד אם רוב השיחות בבית בין ההורים הם על כך שאין לנו כסף).
יהודית | 22.10.14
76.
למה כולם נטפלים לנושא הילדים ?
נכון... ילד בעולם של היום הוא הוצאה גדולה.... אבל הבעיה בכלל לא עם מספר הילדים !! הבעיה נמצאת בהתנהלות הכלכלית הכושלת של הזוג הנ"ל. אנחנו זוג + 7 !! התחתנו צעירים וכיום אנחנו בתחילת ה 50. ההכנסה המשותפת שלנו היא כ 18,000 ש"ח והרבה שנים הרווחנו פחות מכך משמעותית. 4 מתוכם נשואים כיום. וב"ה אנחנו לא במינוס ( גם לא בפלוס מי יודע מה ) ואם נצטרך נעבור את מבחן ה 8,000 ש"ח בעז"ה. יש לנו דירה לא גדולה בפרברי י-ם. איך מגיעים לזה עם 7 ילדים??. תכנון , מודעות, והרבה אחריות !!! לא קונים כשאין, קובעים סף של מינוס נמוך ( 4,000 ) שבחיים לא עוברים אותו גם כשהבנק מאפשר ( והוא בקלות מאפשר ) פיצות לילדים? עושים ערב כיף בבית של בישול עם הילדים ומכינים ביחד... גם בילוי וגם אוכל ( נשמע כמו בדיחה על פרסים לא?! חחח ) חו"ל רק אחרי 20 שנות נישואין. רכב אחד הרבה שנים ( כיום 2 עם של העבודה ) סרט ? אם ההורים לא לוקחים הילדים ליום כיף בקולנוע, אז קובעים יום סרט בבית עם פופקורן - תאמינו לי שזה הרבה הרבה יותר כיף גם בילוי עם הילדים וגם גיבוש משפחתי. בקיצור אלו רק דוגמאות קטנות. כל משפחה שלוקחת אחריות ועם הכנסה סבירה יכולה להתמודד . בוודאות. ואם עכשיו קשה - מצמצמים , אין מה לעשות!! לא נשארים תקועים בחלומות או בעבר.
איתן | 22.10.14
73.
ביטול המינוס בבנק ומתן הלוואות
החיים המודרנים מלאים בפיתויים וגם מצוי שיש מבוגרים שהברקסים שלהם קצת משובשים. בד"כ הבנק נותן להכנס למינוס בגובה המסכורת חודש אח"כ המסכורת "מכסה" את המינוס אבל יש את הוצאות החיים וימים אחדים אחרי קבלת המסכורת הבנאדם כבר במינוס חודש אח"כ המסכורת לא מכסה את המינוס .ושוב מסכורת ונישאר במינוס וככה מחודש לחודש המינוס גדל למרות שאין שינוי לטובה ברמת החיים , יוצא שעל מינוס של מסכורת אדם נכנס למערבולת ומשלם עליה יקר מאוד. אם לא היתה אפשרות לכנס למינוס אדם היה נכנס להלוואה בגובה המשכורת עם תאריך החזר ומשלם פחות . ישנם מדינות שבכלל לא קיים בהם הדבר הזה מינוס בבנק . צריך לשקול הקמת מאגר מידה על הלוואות כך שכול בנק יכול לקבל תמונה מה מצב החובות במקומות אחרים של הלקוח ולקחת החלטה אם יש מקום לתת הלוואה נוספת. ככה אנשים יחיו לפי היכולת שלהם יסתבכו ויסבחו פחות .
אבי א. | 22.10.14
72.
ילדים
בעלך ניגרר אחרי רצונותיך להביא עוד ועוד ילדים ואתם עוד מתפלאים שאתה בניהול כושל? ומה עם הילדים? למה לתת להם לחיות בדוחק? לחסוך מהם בגלל שאת רוצה 4 ילדים והצער הוא שכמוך יש רבים ואחר כך מתפלאים שהילד חסר חינוך, ממורמר, מתוסכל ונכנס ללופ של דור כושל נוסף. אם לא בשבילכם אז לפחות בשביל ילדיכם.
השופטת | 22.10.14
71.
לא מבין איך אתם לא מצליחים לגמור את החודש
הוצאות דיור (בעפולה) נניח 4000 שקל מעון לילדה הקטנה 3000 שקל גן לילדה היותר גדולה 1000 הוצאות בית ספר לידלה הגדולה 500 תחבורה 500 (מכונית מהעבודה מקזזת חלק מההוצאות). מזון ודברים לבית - 3000 שקל בהגזמה. תקשורות - 300 שקל לחודש הוצאות רפואיות - 500 שקל לחודש. בילויים וחופשה שנתית 500 שקל לחודש חשמל ומיים 600 שקל לחודש חוגים 500 שח לחודש החזר הלוואות קודמות 1500 שח לחודש בגדים - 600 שח לחודש ועדיין נשאר בסביבות 1000 שקל לחסכון לשעת צרה. כמובן עוד לא דיברנו על כך שאפשר למכור את המכונית (גם אם מקבלים על זה רק 10000 שח עדיין אפשר לצמצם את ההלוואה) שאפשר לחסוך במזון ועוד הרבה דברים.
רן | 22.10.14
70.
לא מסכים בכלל עם התגובות על הילדים
ילדים אמנם עולים כסף והרבה אבל בהתנהלות כלכלית נכונה אפשר להביא ילדים בלי להיות בקשיים לי יש 5 ילדים ומכניס כ9000 שקל {יחד עם אשתי} ואנחנו סוגרים את החודש אמנם ב 0 ויש חודשים שגם במינוס{יש גם משכנתא..קנינו לפני העליה הגדולה..} אבל סוגרים, פשוט צריך לדעת להחליט מה יותר חשוב... אנחנו למשל ויתרנו על רכב ונוסעים בתח"צ וכבר חסכנו 1000 שקל לפחות, לא יוצאים למלון אלא לטיול יומי, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה כל אחד צריך לבחור את הדבר שחשוב לו ועליו להוציא ולא לנסות להנות מכל העולמות אם היינו מרויחים 17000 היינו חיים ברמה יותר גבוהה אבל בטח לא משתמשים בכסף שאין לנו
אחד | 22.10.14
69.
לוותר? מה פתאום!
זו בדיוק דוגמא למשפחה שפשוט לא מבינה את החיים. לוותר על חופשה? מה פתאום. לוותר על ילד רביעי? (שלא לדבר על שלישי שאולי גם היה צריך לחשוב פעמיים) מה פתאום. למכור אוטו שלא זז שנתיים כי אין כסף לטסט? לא הגיוני בכלל. 3000 שקל בחודש לא יעזרו? לא, כי תמיד נרצה יותר ממה שיש. במשפט אחד סיכמתם בעצמכם את הבעיה שלכם. נכון החיים פה יקרים ולא קלים, אבל לחיות ככה זה נטו אשמתכם
מיקה | 22.10.14
68.
אנחנו זוג + 1 שמכניס 12K בחודש. ללא רכב (אופניים חשמליות ותחבורה ציבורית)
מצליחים לחסוך 2500 ש"ח כל חודש. אבי עליו השלום, לימד אותי כלל פשוט מגיל קטן: "יש כסף? קונים. אין כסף? לא קונים." לעיתים קשה, אפילו קשה מאוד אבל אין ברירה, שלפחות הלילות יהיו שקטים... ברור שאנחנו רוצים עוד ילדים, אבל זה יכניס אותנו למינוסים ולא נוכל לתת להם כלום. אז מה זה שווה? להביא ילד לעולם בלי אפשרות לכלכל אותו? אנחנו קונים מעט כל פעם, רק במבצעים. בגדים לא קניתי כבר שנתיים (המידה לא משתנה) וזה גם לא ממש חסר לי. משקיע בילד וחוסך לעתיד שלו. שיהיה לכם בהצלחה.
אבשלום | 22.10.14
58.
חוק ה-20% של נחמיה שטרסלר:
בן-אדם בד"כ מרוצה ב-80% ממה שיש לו, ורוצה עוד 20% תוספת להכנסה (היחס 80-20 בא במקור מעיקרון פארטו - כלכלן איטלקי שתבע את המונח "יעילות פארטו"). לכן הנטיה הטבעית של בן-אדם ממוצע היא לחיות מעל רמת ההכנסה שלו. יש משכורות נמוכות שאני מסכים שקשה מאוד להתפרנס מהן בכבוד בישראל של 2014 עם יוקר המחיה הגבוה מאוד, אבל מניסיון משפחה ממוצעת בישראל (2-3 ילדים) יכולה להסתדר ולסגור יפה את החודש עם הכנסה של מעל 15,000 נטו אם היא מתנהלת נכון, חיה בהתאם לרמת ההכנסה שלה, לא לוקחת הלוואות ולא יוצרת חובות.
ושלא יעבדו עליכם | 22.10.14
57.
הגיע הזמן שתספרו על המשפחות שמרוויחות 6,000ש"ח -7000 ביחד!!!!
תסלחו לי , אני לא כועס, אבל אני מצטער שבתקשורת מדברים רק על המשפחות הצעירות שמרוויחות "יפה",, 17-20,000ש"ח,, ולא מצליחות לעבוראת החודש, ולא על המשפחות שמנסות להתקיים עם 6,000-7,000 ש"ח בלבד (שני בני זוג עובדים) משפחות שחיות על שכר מינימום, ומגיעות לשלב העוני, וכמובן המדינה לא מנסה לעזור להם, (אלא בדיוק ההפך) המשפחות הצעירות לדעתי יכולות עדיין (לאור המצב הכלכלי ) להתאים את המשפחה לשכר. כמות ילדים, דירה לקניה או שכירות דירה גדולה יותר, מה שכמובן חבל. אבל מה עם המשפחות שנשואים כבר ,כבר עם מס' ילדים בבית, ששכרם הוא נמוך מהשכר הממוצע במשק, או אפילו בשכר מינימום,(שנמוך כ"כ, כמחצית מהשכר הממוצע, ובמשך שנים לא מתעדכן,כאשר יוקר המחיה מטפס ועולה ולא מפסיק לרגע, (שמליוני אנשים חיים עליו,)משפחות שנאלצות לעבוד במס' עבודות, בכדי לסיים את החודש, אבל לא לצערם אינם בעלי מקצוע, אקדמאים בעלי , מקצוע מבוקש או שכבר חצו את גיל ה40+,או מקום עבודה מובטח, . אני בטוח שהבעיה לא טמונה בכם התקשורת אלא בניהול הכלכלי של הממשלה לרווחת העם, מהממשלה שמעדיפה להשאיר את הבעיות שקשורות בנושא רווחת העם, "בצד", ולכן אנו רואים את המצב ,את המשפחות שמגיעות להיות נזקקות, את הכמות הילדים העניים, שעולה מידי שנה,,, וכמות המובטלים הגדולה. (שלמרות שבממשלה אומרים שהיא יורדת, היא למעשה עולה )
תום | 22.10.14
55.
אפשר גם אחרת
אני בן 30. רוב שנות ילדותי (אני הצעיר מבין 3 ילדים) חיינו בדירת 65 מטר בקומה 4 בלי מעלית. ההורים שמו אותנו במקום הראשון. חיינו בצורה צנועה מאוד. הרבה שנים בלי רכב. על טיסות לחו"ל לא דיברנו בכלל. אילת? פעם בכמה שנים עם אוטובוס. פירות וירקות? מה שזול קונים - מה שיקר מוותרים. לא קנינו הרבה בגדים. חיינו בצניעות. אה וגם היתה להורים שלי משכנתא. ורמת ההכנסה המשותפת שלהם ממש לא הגיעה ל 17 אלף שח... הבעיה שהיום האנשים חייבים לאכול את כל העוגה. נכון שאי אפשר להתעלם מיוקר המחייה, אבל אפשר גם להדק את החגורה ולהצטמצם לכמה שנים. פחות להעמיס עגלות, פחות פינוקים ומותרות לילדים, פחות שמנת. אפשר לגור בבית קטן יותר עם פחות הוצאות.. תאמינו לי זה זמני. בטח כשיש לך משכורת קבועה.
רועי | 22.10.14
54.
עצוב אבל הפתרון הוא פחות ילדים. אני שומע שזה מה שקורה באירופה
סיפרו לי שביוון ובאיטליה כמעט משפחות מצמצמות ילודה, הרבה מוותרים על ילדים ומשפחות רבות חיות עם ילד אחד. אצלנו, ואני רואה את זה הרבה מסביב - ילד שלישי נהיה ממש מינסטרים... ובמציאות של ישראל 2014 , המעבר ממשפחה עם שני ילדים למשפחה עם שלושה או ארבעה ילדים היא דרמטית. אני לא בא בביקורת וכמובן שכל ילד הוא עולם ומלואו אבל מי שחושב שאפשר לשמור על אותה רמת החיים תוך הרחבת המשפחה טועה. ההואות גדלות באופן דרסטי והן לא נעלמות לאורך השנים. משפחות במעמד הביניים התרגלו לאורך חיים מסויים וקשה לשנות אותו ... עצוב אבל אני מסכים עם הרבה שכתבו פה שבמדינה שלנו ילדים זה נטל כלכלי שהופך להיות יותר קשה משנה לשנה וצריך לקחת את זה בחשבון, והמדינה לא עושה כמעט כלום בשביל לעודד ילודה. זה לא נגמר בגנים פרטיים ... זה ממשיך בבתי ספר, חוגים אח"כ תיכון אוניסרסיטה ..ומי בכלל חושב על דירות ....
ת | 22.10.14
53.
זה מה שפעמונים הצליחו ללמד אותם?
מפמפמים לנו את הפעמונים האלה בלי הפסקה אבל אם לשפוט לפי המשפחה הזו, הם לא להיט. הלוואה בשביל הבת מצווה? ילד רביעי כשאתם במינוס? האוטו לא זז שנתיים ואתם לא מוכרים אותו? הבנק אשם שלא "עצר" אותך מלהמשיך לבזבז? כן, ומה שיפתור את כל הצרות זו "אפליקציה" חסרת משמעות שאולי תצליח לפתח. אתם צריכים להתעורר ומהר.
אלכס | 22.10.14
51.
הדג מסריח מהראש!!!
לפני 20 שנה לא היינו מצבים כה רבים של זוג שמרוויח טוב ואפילו טוב מאוד במצבים הללו. זה מתחיל ממסים כבדים של הממשלה כמו 18% מע"מ שזה בין הגבוהות ביותר במדינות ה- OECD, טסט לרכב גבוה במאות אחוזים ממדינות אחרות ומוצרי צריכה שאינם בפיקוח. מחירי רכב יקרים ב 300% מחו"ל ודירות לעשירים בלבד. זה נכון שגם זוגות צעירים צריכים להיות מחושבים יותר, אבל הבעיה בראשית היא של גזרות כלכליות ובמשך שנים השכר נשחק והמחירים עולים. אם לא תהיה צעקה רמה המצב לא ישתפר אלא יהפך להיות גרוע יותר. רק בשבוע האחרון נסגר מפעל בנגב ו200 העובדים שנותרו הלכו הביתה ובדרך גם מפעל חרסה ייסגר. ברוכים הבאים לעניים של מעמד הביניים סטייל 2014
איתמר | 22.10.14
47.
דוגמה קלאסית להתנהלות כלכלית כושלת
איך זוג עם הכנסה יפה בסך הכל שמתגורר בפריפריה (אני גרה קרוב לעפולה - הקניות שם זולות מאוד למי שמעוניין לקנות בזול כמובן) לא מצליח להסתדר כלכלית ? התשובה - רמת חיים מעל ההכנסה הריאלית. אנחנו רוצים עוד ילד עכשיו - אז נביא לא משנה אם יש או אין כסף. אנחנו רוצים וילה עם גינה - אז נשכור כי הרי זה מתחת למחיר השוק. ממש מציאה הבית שלהם. ועוד מקבלים עזרה מההורים - הזוי ! ישנם מקרים בהם אנשים נפגעים מיוקר המחיה - לא הפעם. זוג חסר אחריות שלא למד לדחות סיפוקים. אני ובעלי מרוויחים יותר מהזוג הנ"ל ועדיין שלושת ילדיי ישנים בחדר אחד בדירת שלושה חדרים כי אנחנו חוסכים לבית. אנשים חושבים שמגיע להם הכל ועכשיו ללא קשר ליכולות, מאמץ או מצב בשטח. נראה שלא למדו כלום מפעמונים.
מאיה | 22.10.14
46.
ענת - לי יהיו שני ילדים, וזה עם משכורת משותפת של יותר מ30000 שקל נטו
ואחרי סיום המשכנתא (כבר נגמרה). הבאתם ילדה בגיל מאוד צעיר, עוד לפני שהתבססתם. זה כבר להתחיל מנקודת פתיחה נמוכה. אח"כ עוד שתי בנות שהבאתם יחסית למצב כלכלי לא מזהיר. כל אחד והבחירות שלו אבל לא ברור מדוע לחיות חיים כה לחוצים כלכלית שכן ילדים זאת הוצאה אדירה... אתם בדרך עוד יותר למטה עם ילד רביעי. זוג שצריך גם לחיות, לבלות קצת עם סרט, בית קפה, קצת חו"ל...ממש תמוה בעיניי
אני | 22.10.14
41.
קשקשנים ! כנסו
מה זה? "ואם היו נכנסים עוד 3,000 שקל בכל חודש? "זה לא יעזור. אתה תמיד תחיה יותר מרמת ההכנסה שלך. אתה רוצה לחיות את החיים, לצאת מדי פעם לחופשה משפחתית" ? ! לפי התגובה שלכם, לא יעזור לכם כלום. כמה יהיה לא יעזור כי לא יודעים להתנהל. אנחנו מסתדרים יפה מאוד עם 16000. מוותרים על יציאות סתם. אפשר סתם סיבוב בקניון בלי לקנות, מביאים קשקושים מהבית. יש גינות ציבוריות, יש פינות חי בחינם. המצב שלכם עכשיו זה מצב שלא לחיות את החיים. הייתם חיים יופי של חיים אם לא היו לכם חובות והייתם מסתדרים במה שיש. בהצלחה.
אחד כמוכם | 22.10.14
38.
לא גומרים את החודש?
צריך תיאבון גדול כדי לא להסתדר עם הכנסה של 17.000 ש"ח וכשרון עוד יותר גדול מעטים מהשכירים במדינה זוכים לשכר חודשי הרבה יותר נמוך ומסתדרים לא רע. הבעיה שלחברה הצעירים ,רובם, צריכים עם נישואיהם דירות 4 - 5 חדרים ולא כפי שהיה בעבר מתחילים בקטן ומתפתחים עם הזמן,
כרמלה | 22.10.14
34.
האנשים האלה הם דוגמא מצוינת להתנהלות כלכלית לא נכונה!
בוא נתחיל מהקטע הישראלי הזה של 3 ילדים ב 5 שנים. באיזה ספר כתוב שזה מה שצריך להיות? מי מכריח אותכם להביא 3 ילדים ב -5 שנים, וזה לא סוד שילדים זה יקר וילה 5 חדרים זה גם לא ממש חובה, אנחנו גדלנו 3 ילדים בדירה 4 חדרים בבניין משותף. משפטים כמו "לא הצלחנו להשתלט על ההוצאות" זה שטויות וניסיון לזרוק את האחריות על מישהו אחר. אף אחד לא מסובב לכם את היד לגור בוילה, להביא ילד כל שנה ועוד לבכות שחסר לכם כסף למרות שסה"כ ההכנסות שלכם לא רעות
דנה | 22.10.14
32.
אם המצב קשה אז למה מביאים עוד ילדים? לא מובן!!!!!
אני ובעלי מכניסים 22000 ₪ בחודש סוגרים את החודש בקושי אבל לנו יש את בית החלומות שלנו 2 מכוניות וחיים ברמת חיים גבוהה מאוד רוצה להביא עוד ילד אבל...ויש אבל גדול אנחנו מחושבים עד לרמת השקל כרגע אין לנו 3000 ₪ פנויים ללשם למעונות לכן מחכים...זאת לקיחת אחריות! ולא כמו הזוג הזה...עושה ועושה ילדים...ואח"כ בוכה ומאשים כל בנק אפשרי קחו את עצמכם בידיים צאו ללמוד (כולל האישה) לפני שמביאים עוד ועוד ילדים לא להאשים את כל העולם במצבכם האשימו רק את עצמכם שלא התארגנתם באחריות לקראת הבאתם של ילדכם !!!!!!
 | 22.10.14
31.
הפתרון זה לא לעשות ילדים
אני מרוויח 5,000 ש"ח והבת זוג מכניסה 4,500 ש"ח. אם נביא ילדים אנחנו נחיה לנצח תחת סכנה של קריסה כלכלית. מראש בחרנו אחד את השנייה מתוך הכרה בכך שלא יהיו לנו ילדים. דיברנו על זה שלא תהיה לנו המשכיות ושנינו מבינים שכאשר אנשים נפטרים זה לא מעניין אותם אם יש להם או אין להם המשכיות. המטרה צריכה להיות ליהנות בחיים המאוד מאוד זמניים שיש לנו ולהביא ילדים תחבל במטרה הזו.
גולן | 22.10.14
29.
מפחיד איך פתאום אין דרך
לכל ה"חכמים" שרוצים להוריד מכסים לידיעתכם זה יהיה חבל התליה שלנו ברגע שיירדו מכסים התעסוקה בארץ תרד פלאים הסינים ודומיהם יתעשרו בעוד בארץ יסגרו מפעלים ועסקים בגלל חוסר תעסוקה ואז מי שאין לו עבודה גם אם לחם יעלה שקל שאין לו זה לא יעזור צריך להעלות את המכסים על יבוא ולהחזיר את המחירים לפיקוח כל הרפורמה של תחרות היא מטעה הקרטלים קובעים בינהם מחירים כך שלא נשארת לנו ברירה המדינה צריכה להטיל מיסים גבוהים יותר על העסקים הגדולים ומי שלא מתאים לו שיעזוב המדינה צריכה לשלוט חזרה על כל אוצרות הטבע שברשותנו ולהלאים אותם כדי להקל עלינו ולא שאיזה טייקון יתעשר על חשבוננו ויאיים בפיטורים כל פעם מחדש הביטחון של המדינה לא השתנה מאז הקמתה כך שאין סיבה שיותר כספים יילכו לביטחון ביחס לעבר הממשלה צריכה לדאוג לתעסוקה במקום לייבא עובדים מחו"ל שמוציאים את הכספים מהארץ ולא מבזבזים אותם כאן ויוצרים הכנסות
אור | 22.10.14
20.
למה עשיתם ילדים, ועוד 3, לפני שהתבססתם קצת יותר מבחינה כלכלית?!?!?! מה בער
לכם להביא ילדה לעולם בגיל 25, כשאת מרוויחה גרושים ואתה לומד ואתם מקיימים שני משקי בית נפרדים??? ואם הקושי הזה לא לימד אתכם לקח, הלכתם ועשיתם עוד שתי ילדות. למה??? מאיפה חוסר האחריות הזה??? אתם לא מתביישים בכך שהוריכם, במקום שיוכלו קצת לנוח בגיל מבוגר וליהנות מהחיים ומפירות עמלם, תומכים באנשים חסרי אחריות כמוכם??? האם, ללא תמיכתם, היה עולה בדעתכם להביא לעולם 3 בנות??? לפי התנהלותכם כיום, ברור לכם שלא תוכלו לתמוך בבנותיכם כשהן יגיעו לגילכן אבל הן לומדות מכם לצפות לעזרה כזאת וכתוצאה מכך, הן עלולות להפוך למפונקות ולבוא אליכם בדרישות שלא תוכלו לעמוד בהן. אתם לא רואים איך אפשר לצאת מהמקום הזה בלי עזרה כלכלית?? אם לא הייתם מפונקים שחושבים שההורים חייבים לכם אחרי שהתחתנתם והבאתם ילדים לעולם, בכלל לא הייתם נכנסים למקום הזה (וטעו וטועים גם הוריכם, שממשיכים לתמוך בכם). אם אתם רוצים אי פעם שמצבכם ישתפר, תצטרכו לעשות ויתורים. והדבר הכי גדול שתצטרכו לוותר עליו עד שבאמת ישתפר מצבכם (ולא רק אולי)- ילד נוסף. לא כל חלום צריך להגשים ואם בגיל 33, במצבכם הנוכחי, אתם לא מבינים שעד שהחובות שלכם יפחתו וההכנסות יגדלו לא תוכלו להביא עוד ילד לעולם, גם לא בעוד שנתיים-שלוש. ואתם גם לא יכולים לסמוך על האקזיט שיניב חולם עליו (כי זה חלום של כל אדם שני אבל רק ספורים מגשימים אותו) ועל התואר השני שהוא אולי ילמד. הרבה יותר הגיוני לחלום על טסט וטיפולים לרכב המושבת שלכם מאשר על עוד ילד. אם במצבכם אתם מסוגלים לתכנן ברצינות עוד ילד ולספר קבל עם ועדה על חלום האקזיט, אתם אנשים לא בוגרים ואין לכם תקנה.
יעל | 22.10.14
19.
חוסר אחריות! תמיד תחיה מעבר? לא מוכנים להתפשר? עוד ילד?
אז איך לא תהיו במינוס? אתה כועס שהבנק לא עצר אותך? יכול לכעוס רק על עצמך. אם לא בודקים הוצאות, מחשבים אז כסף טס מהידיים. "אתה תמיד תחיה יותר מרמת ההכנסה שלך. אתה רוצה לחיות את החיים, לצאת מדי פעם לחופשה משפחתית". כשאין לא קונים ולא נוסעים. עם צורת החשיבה הזו תהיו במינוס תמיד. לתכנן!!!!!!
 | 22.10.14
18.
תעשו עוד כמה ילדים
זה בטוח יעזור. למה לא מביאים מקרים ומשפחות שיראו את הקושי הכלכלי האמיתי כאן, לא כאלה שלוקחים הלוואה גדולה כדי לכסות על ההלוואות הקטנות ותוך כדי זה מתכננים ילד רביעי. משהו שבאמת אפשר יהיה להזדהות איתו וישקף, לא כל מיני חסרי אחריות שבוכים ומארגנים עוד ילד.
שרון | 22.10.14
12.
נו באמת. באמת באמת. כמה שטויות אפשר לכתוב בטור אחד קצר?
מדובר באנשים שבגיל 28, כשהתחתנו, לא היו להם שום חסכונות. ניחא הסטודנט, אבל הגננת? אף פעם לא חסכתם שקל, חייתם מהיד לפה ובזבזתם כל מה שהרווחתם. ברגע שהתחתנתם החלטתם לעשות את הילדה הראשונה. היום אתם חיים בארמון גדול צמוד קרקע וגם לזה יש הוצאות. זה לא כואב לי, רק שאתם צריכים להבין שאתם צריכים לבחור, ואתם מסרבים ורוצים את הכל עכשיו. שנים על גבי שנים שלא חסכתם אחרי הצבא. אחר כך לא התאפקתם אפילו שנה לפני הילדה הראשונה, ובטח גם אז גרתם בבית גדול מדי, יוקרתי מדי. מאז אתם רק מגלגלים הלוואות. ולכלכליסט: זו דוגמה קלאסית של התנהלות לא נכונה מההתחלה ועד הסוף. הם לא צריכים שיפור ביוקר המחיה, הם צריכים שילמדו אותם להתנהל.
מאיה | 22.10.14
8.
איש המפתח להורדת יוקר המחיה הארור הוא הממונה על הגבלים עסקיים. תפקידו לפרק קרטלים ולעשות תחרות
ראינו שהתחרות בסלולר הורידה מחירים לשליש. בנוסף לכך הממשלה חייבת לבטל מכסים, מכסות, וחסמי יבוא מתחרה, ולאסור השבתת שירותים חיוניים המופעלים על ידי חברה אחת בלבד (כמו שדה תעופה). זאת המלחמה של כולנו- לתמוך בכל פוליטיקאי ורגולטור שמבין שתפקידו לעזור לציבור
גדי | 22.10.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת