אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"נתניהו הוא יו"ר דירקטוריון גרוע, תרבות הניהול של הקבינט על הקרשים"

66 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
סליחה שאני שואל, אבל
מה זה בדיוק "אלוף בצבא שהיה דוקטורנט שלו והפך לחברו הקרוב?" ועוד: גם אם איכשהו מקבלים את המונח "דירקטוריון" שהוא צר מאד ובד"כ משמש אסוציאטיבית לתאור של גופים עסקיים וכלכליים כתאור ל"מדינה" איך מצפה פרופ' טישלר שתודעתית ראש הממשלה שלנו יבין שמדינה היא לא רק כלכלה? הוא היה רוצה לחיות במדינה שבה הל כלכלה בלבד? אבל העיקר שהוא מתחיל להתברג במערכת. לפחות את כללי המשחק הוא למד...
חילוני אתאיסט | 08.11.14
59.
הדבר הכי לא אמין בטישלר שהוא חושב שיודע הכל על הכל קצת צניעות
בד"כ אקדמאים שעוסקים בנושאי לא שיגרתיים זוכים לכותרות . אחריות ביצועית במימד הלאומי איננה כתיבת מאמרים מתן הרצאות וכתיבת דוחות והשגת כספי מחקר זה שונה .ץ ראינו לא מעט פרופסורים לכלכלה וניהול שכשלו בתפקידים ציבוריים
גידגי | 08.11.14
57.
"איש מפוכח ולא מתלהם.." במיוחד לאור התלהמויותיו הבוטות והקשקשניות...
"כספים מבוזבזים על התנחלויות " אולי תאיר את עינונו מהם המליארידים? אולי תסביר לנו מדוע לא עדיף שיהודים יגורו בארץ ההיסטורית שלהם שקרובה 20 ק"מ למרכזי העבודה בגוש דן, מאשר בפריפריה המדברית /הצפונית שמבחינה גיאוגרפית מכילים אותם כמויות של מיעוטים... האם נופל אצלך האסימונים שבכל תהליך "שלום" המקומות הללו לא יועברו לערבים?
תמיד בתקשורת ההגדרה האישית | 08.11.14
54.
הוא צודק!! טריליונים הולכים להתנחלויות!! לא מיליארדים, אלא טריליונים!!!
בנאדם מגיע להתנחלות, כל הגדר שלה נוצצת מיהלומים, בפנים יש לונה-פארק בחינם לכולם, בריכה בכל בית, ילדים מקבלים כל יום גלידה בבית-הספר, החשמל בבתים חינם, קונים רכב מקבלים את השני מתנה, מה אתם עושים פה?? רוצו להתנחלויות!!!! נמאס כבר מההפרד ומשול במדינתנו, נמאס. מאמר על כלכלה עם ראיון עם כלכלן בעיתון כלכלי, הנושא הוא "איפה הכסף", ואפילו לא מילה אחת על כל שכל שנה החלק הכי גדול בתקציב המדינה (מעל 120 מיליארד שקל...) הולך להחזרי חובות. ואם נכנסים במסמך התקציב, אז רואים שרוב החובות האלו הם... מקומיים. לא חובות חוץ, אלא מקומיים. למי הכסף הזה הולך? אפשר לדעת? אולי נעשו לו תספורת? כי לפנסיה של כל עם ישראל עשו תספורת בכיף. אבל אף מילה על זה. אבל מילים על כסף לאזרחים ישראלים שגרים ביהודה ושומרון יש מלא. מילים על הצבא הישראלי שבהשוואה לכל צבא אחר (ואף פעם לא תראו טבלת השוואה בכתבות האלו) נותן הרבה יותר לכל דולר, אפילו שקושרים לו את הידיים והרגליים בכל לחימה, הרבה מילים יש. ועל אזרחים ישראלים שנחנקים מעלויות מחייה "כי הם מפונקים" יש מלא מילים.
.......... | 07.11.14
52.
כל כך קל לזרוק רפש על ההתנחלויות
מה הבעיה? צריך להציג מחקר? צריך להציג נתונים? צריך לבסס? לא. פשוט להגיד "ההתנחלויות שותות את הכסף של המדינה". להגיד. זהו. הכל שקר ודמגוגיה. ועל קצה המזלג, אכתוב: התנחלויות צריך להשוות ליישובים דומים ממערב לקו הירוק. לדוגמא: יישוב של 300 משפחות (כמו אלון מורה) להשוות ליישוב של 300 משפחות (כמו קיבוץ, לדוגמא). עיר חרדית (כמו ביתר) להשוות לעיר חרדית (כמו קרית ספר). עיר כמו אריאל להשוות לעיר כמו חדרה. כבישים בין עירוניים לא "לספור" על ה"תקציב פר תושב". האם גם את כביש 40 מבאר שבע לאילת סופרים על תקציב אילת? אחרי השוואה הוגנת, אפשר לראות שכל הטענות על ההתנחלויות הן לא יותר מקשקוש.
מישהו | 07.11.14
48.
אין בזבוז בצבא? בוא למשלחות בוושינגטון וניו יורק.
תראה שלמרות עידן הסקייפ עדיין יש משלחות ענקיות עם עשרות בעלי תפקידים לא ברורים במהותם ולא ברורים בצורך בהם, שמקבלים עשרות אלפי דולרים כל שנה לשכירות בבבתי ענק, חינוך פרטי מאוד יקר לכל הילדים, "ביקורי מולדת" תוך כדי, לעיתים חלק זוכים אף לטיסת "טרום מעבר" לזוגות המלכותיים, שאחרת איך ידעו לאן הם נוסעים?, ועוד ועוד מכל טוב ומכל תקציב, אך מכיוון שזה לא יוצא מ"הכיס" של אף אחד, אין אפילו ניסיונות לצמצם את הראוותנות! אולי באחוזים, זה לא עיקר התקציב. אך זה בהחלט שומן, וזה נראה רע מאוד מהצד!
יאיר | 07.11.14
47.
גיבורי המקלדת
אני לא מסכים עם הדעות של אשר טישלר בנושא תקציבי הצבא אך רמת התגובות האישיות לגביו מגוחכת לדגמא: שמאלני קיצוני, עוכר ישראל וכו' - האיש היה קצין קרבי, שירת שנים רבות במילואים, ומסייע בהתנדבות לצבא בהזדמנויות רבות. חסר ידע מעשי בניהול - ניהל גוף (פקולטה לניהול) המעסיק באופן קבוע מאות אנשים, בתקציב של עשרות מיליוני שקלים, והוביל אותו למהפכה בהתאם לכל המדדים המקצועיים הרלוונטים. אבל מה, פתאום כל ליצן עם מקלדת פתאום נאמן יותר למדינה, ובעל ניסיון רב יותר בניהול...
ח | 08.11.14
42.
החברה שלנו עתירה בכל מיני אוראקולים..
גם האיש החביב הזה שכל שהוא מצליח להשרות היא אווירה עזה של שביעות רצון עצמית ותחושה עזה של אני ואפסי עוד, מראה במעבר מהאוניברסיטה עם מה שקרוב לודאי היא פנסיה תקציבית עתירת ספרות לרמת השתכרות מופלגת הנהוגה במכללות, כמה נחמד זה להסתופף במרכז סיר הבשר ולחלק עצות "נבונות" ועתירות "נסיון" כמובן לסביבה הנחשלת.
אויואבוי | 08.11.14
41.
תגובות
הבעיה בתגובות נובעות מכךלכל אדם יש פריזמה עמדתית בין אם הוא ימני או איש מרכז או שמאלני ובאופן רפלקסי תגובתו לכל מצב תהיה על פי עמדתו לדוגמא איש ימין יצדיק ויגבה כל אמירה של פוליטיקאים ימניים לדוגמא הכרזתו האומללה של השר אורי אריאל שאמר אני ואשתי שוקלים לעבור לגור בעיר דוד אמירה מסוכנת זו מבעירה את השטח ומסכנת את חייהם של אזרחים תמימים אנשי ימין תמיד יגבו הכרזות כאלה ולא יחשבו איזה השלכות יכולות לנבוע מזה לדעתי אין צורך בתגובות מספיק שיאמר אני ימני ונדע מהי תגובתו גם הנימוקים חסרי ערך והם נסמכים על כרעי תרנגולת צולעת וזה נכון גם לאנשי שמאל אנשים המחזיקים בדיעה של מפלגת מרכז תמיד חשיבתם תהיה לגופו של ענין זו הבעיה ויש פתרון והוא כל אדם יחשוב מהראש ולא מהבטן חשיבה דטרמיניסטית היא מקור כל הבעיות
דוד | 08.11.14
39.
הפתיע אותי בכל הכנות
ממנהל של אחד המוסדות הבעייתיים בארץ הייתי מצפה למצהו הרבה יותר שפל. הוא הפתיע אותי וזכה בהרבה נקודות זכות! ראיון אמיץ ובעל ערכים הנוגדים את השיטה המסריחה. אומר מה שהרבה אחרים מפחדים להגיד. יש לנו בעיה, נקווה שהפתרון יבוא מידי אחד מתלמידיך! ישר כח!!
צי | 08.11.14
38.
הוא נשמע כמו נציג הפנסיות התקציביות
הוא נשמע כמו נציג הפנסיות התקציביות. אף מילה על האנומליה הנוראית של אנשים צעירים שעל כל שנת עבודה במערכת בטחון מקבלים עוד שנתיים של פנסיה . וכמובן אף מילה על הפנסיות המטורפות ומשכורות לא פחות מטורפות במגזר הציבורי, כולל בנק ישראל. אלה הכספים הגדולים. ..ועל העלמת מיסים בשוק הדיור? ועל פטור מטומטם באילת ? אולימפוס אקדמאי אמיתי.
יעקב  | 07.11.14
36.
חוץ מלקשקש מה עשית בחיים שלך? אפילו חנות מכולת לא ניהלת!!!
יושבים באקדמיה כל הסתומים שחוץ מ"מחקרים" ולחרטט בכיתה לא עשו כלום. מה אתה ניהלת? אנשים מתחילים להבין שלשבת 3 או 4 שנים וללמוד זה בזבוז זמן טוטאלי, לא מחזירים את ההשקעה בחיים וסובלים לחינם. היחידים שנהנים מזה זה אוכלי חינם כמו הדפקט הזה.
אבי | 07.11.14
34.
מהיום כל מי שלמד אצל הליצן הזה צריך להיות עם כוכבית, אולי ספג משהו מהטמטום שלו
מילא הוא גרם נזק בינוני יחסית בפקולטה לניהול. (אבל כנראה מילא הרבה לבבות בשנאה אל המאחזים הקדמיים של הציונות במלחמתה בחיה הערבית הניאו נאצית). צריך להתייחס בחשדנות לכל מי שעבר אצל המטורף הזה. מפחיד לחשוב שיש עד היום איים של טירוף שמאלני גם במשרד החוץ הביטחון ובנקודות רגישות בזרועות הביון השונות.
מפחיד לחשוב שגם בזרועות המודיעין יש מטורפים כאלה | 07.11.14
32.
הסימפטיה האישית שלו לצבא מגבילה את יכולתו לסנן את המסרים שמגיעים משם
אבל אם 50 אחוז מהתקציב הם לפנסיות ושיקום - זו בעיה. לא לשם כך יש תקציב ביטחון. זו מדינה פרטית בתוך מדינה, בגלל אותו חוסר אמון באוצר. במצבים כאלה של חוסר אמון כה כבד ותקציבים עלומים שרק באוצר יודעים עליהם (ומי יודע אם הם יודעים - מי עוקב אחרי כל העיסקאות השקטות?), איזו כלכלה אפשר לפתח? כלכלת אי אמון?
כגכ | 07.11.14
31.
עודף ביטחון עצמי
זו מחלה של הרבה אנשי אקדמיה... ממגדל השן הכל נראה פשוט יותר. בתור מתנחלת, אשמח מאד לפתוח את התקציב ולספר לציבור ברחל בתך הקטנה- איך שני שליש מהכספים מיועדים לביטחון ומיגון( מפרותיו של הסכם אוסלו המקולל) והרבה פחות מהממוצע לחינוך רווחה ובריאות. כמה עולה להגן על ישובי עוטף עזה? וכמה על ישובי הגליל העליון? קדימה לפנות את כולם!! אבל לגבי לפיד ומעמ אפס אני מסכימה עם כל מילה.
יעלי | 07.11.14
29.
ההתלהמות המילולית של פרופ' טישלר אינה ראויה ומעוררת רתיעה.
האיש נשמע יותר כמו פוליטיקאי מהשורות האמצעיות בכנסת. לגבי ההערצה הכמעט עיוורת שלו כלפי "כלכלנים" ולגבי משקל היתר שהוא נותן ל"עצותיהם" - טוב להזכר במה שחושב פרופ' כהנמן ובמה שחושבים חוקרים רבים אחרים לגבי אי המהימנות הבסיסית של מקצוע הכלכלה.
jdt | 07.11.14
28.
קראתי את רוב התגובות. בהמיות מהבטן הפוליטית בלי הבנה והקשבה
האמת, אין מנהיגות בישראל. כול אחד עושה בעיקר לביתו הפרטי או הפוליטי ולא מנהל את המפעל הציוני שעומד ללכת לאבדון עם הנהירה חסרת ההגיון והאחריות לשטחים ו"להר הבית". עבודת אלילים שתפיל את כולנו ולא עוסקת בעיקר שהוא בית לאומי לעם (לא לדת) היהודי.
עופר אזרח ובן הארץ | 07.11.14
26.
כן שמענו עליכם, באקדמיה אתם יודעים
בדיוק מה לא טוב ומדוע כולם שם בחוץ טועים . באקדמיה קל להיות צודק, אתה בחממה שמותר בה לעשות הכל ולא משלמים על טעויות. צא החוצה לעולם האמיתי, תתמודד עם מה שמתמודד ביבי כל יום ואין לך מושג בכלל, ואז תציע לו את עיצותך האקדמיות על סמך מידע עצום שזורם אליו ולא אליך, כל יום ויום. הסיבה שאקדמאים בוחרים להיות באקדמיה ולא להציע בחוץ את כישוריהם , היא פחדנות נטו (לא אני המצאתי) , וכשהם יוצאים לעולם המלוכלך והקשה הם מבינים שכל הקשקושים שלהם נכונים על הדף ותו לא . גם במקצועות ההנדסה אגב- מנסיון .
 | 07.11.14
25.
פרופסור לאגוטריפ, כל הסמכות, אפס אחריות
קל להיות איש אקדמיה, עם תואר הפרופסור מגיעה כל הסמכות שהידע, לכאורה, מקנה. אבל אין שמץ של אחריות. שר האוצר? היה עושה טוב אם היה ממנה חבורה של פרופסורים, כי הם יודעים טוב מכולם. ולא את אלה, את אלה שאני חפץ ביקרם וחושבים "נכון". לא שמעתי על האיש אז הוא, מן הסתם, חסר ערך. הכל ישק לפי דעתי, אני ואפסי עוד. מלחמות גדולות לא יקרו עוד, כי הן יקרות..... האיש לא שמע על דת, על פנאטיות ועל חוסר ההגיון הנלווה אליהן. אלה לא מתנהלים לפי ההגיון האקדמי, מצער אבל נכון. והבדיחה הגדולה, כלכלנים יודעים טוב יותר מאחרים...... האיש, תוצר קלאסי של שנות ה60, חי בהזיית LSD מתמשכת, קנדי הוא הנשיא הקלאסי, למרות שכל הסטוריון אמריקאי יאמר לך שהיה כישלון, אבל עבור טישלר הוא אידאל, כפי שרבין אידאל עבור הוזי השלום מהעשור האחרון. גם לזה וגם לזה נשכחו כל הפגמים וכל הטעויות, גם טישלר שכח. ואת זה אתם רואים כבר סמכא?! בפארפראזה על אמירתו על מנהיגים בעלי שיעור קומה, אין היום אקדמאים שהם גם אינטלקטואלים גדולים, כל שנותר הוא טכנוקרטים שהגיעו למעמדם בזכות יכולת פוליטית, קשרים וליקוק תחת. טישלר הוא דוגמא לכך.
שם | 07.11.14
24.
האיש מאוהב בעצמו, חי באגוטריפ, מומחה אקדמי עם אפס ניסיון
קל להיות איש אקדמיה, עם תואר הפרופסור מגיעה כל הסמכות שהידע, לכאורה, מקנה. אבל אין שמץ של אחריות. שר האוצר? היה עושה טוב אם היה ממנה חבורה של פרופסורים, כי הם יודעים טוב מכולם. ולא את אלה, את אלה שאני חפץ ביקרם וחושבים "נכון". לא שמעתי על האיש אז הוא, מן הסתם, חסר ערך. הכל ישק לפי דעתי, אני ואפסי עוד. מלחמות גדולות לא יקרו עוד, כי הן יקרות..... האיש לא שמע על דת, על פנאטיות ועל חוסר ההגיון הנלווה אליהן. אלה לא מתנהלים לפי ההגיון האקדמי, מצער אבל נכון. והבדיחה הגדולה, כלכלנים יודעים טוב יותר מאחרים...... האיש, תוצר קלאסי של שנות ה60, חי בהזיית LSD מתמשכת, קנדי הוא הנשיא הקלאסי, למרות שכל הסטוריון אמריקאי יאמר לך שהיה כישלון, אבל עבור טישלר הוא אידאל, כפי שרבין אידאל עבור הוזי השלום מהעשור האחרון. גם לזה וגם לזה נשכחו כל הפגמים וכל הטעויות, גם טישלר שכח. ואת זה אתם רואים כבר סמכא?! בפארפראזה על אמירתו על מנהיגים בעלי שיעור קומה, אין היום אקדמאים שהם גם אינטלקטואלים גדולים, כל שנותר הוא טכנוקרטים שהגיעו למעמדם בזכות יכולת פוליטית, קשרים וליקוק תחת. טישלר הוא דוגמא לכך.
שם | 07.11.14
20.
כל החברה הישראלית היא חברה מושחתת שסופה לאבדון
הערבים והנוצרים ינצחו את ישראל . הבעיה היא לא ביבי ולא הימין ולא השמאל אדם שחי כאן צריך בראש ובראשונה אם הוא חפץ חיים להישמר על נפשו לא מערבים ולא מגיהד ולא ממוסלמים ולא מנוצרים , אלא מיהודים שנסים לאכול אותו , ועליו להשיב מלחמה כל הזמן , ואם יעשה זאת ישרוד . חייל בגיל 18 שהולך היום ליחידה קרבית , הולך לסכן את החיים שלו כדי לשמור על הגנבים שגונבים את העתיד שלו . הפנסיות התקציביות קיימות גם באוניברסיטאות , ורוב באוניברסיטאות הפכו לבתי זונות לתעשייה של תארים אקדמיים שלא שווים את הנייר שעליו הם כתובים מוזר שמי שהוא אחד מראשי התעשיה המושחתת הזו מעז לדבר על ערכים
מישהו | 07.11.14
16.
עוד פרופסור מהשמאל הפוסט ציוני
עייפנו מהאקדמיה האלטיסטית באוניברסיטאות שרובם מזוהים עם הפוסט ציוניות. היו למרכז שמאל אין ספור הזדמנויות כשהיו בשלטון ב 20 שנים האחרונות ולא הביאו שלום ולא הביאו בטחון ובמה שונה ביבי מברק או מרבין ועוד אצל רבין יקירך נרצחו 2000 יהודים בעקבות הזית אוסלו.
בן ישראל | 07.11.14
10.
הייתי מציע לפרופ' טישלר לבחון גם את כלכלת הערכים (humen values) בתחומי העניין שלו.
אחת הבעיות במחקר, ובכלכלה בפרט היא ספצפיות יתר הגוררת מודל המתאים למקרים פרטייים. כלכלת ערכים היא שיטה לא רעה לרכך את הבעייה. זה שבצבא אין קביעות, ויש לו בעיות ייחודיות, לא אומר שבמקומות אחרים אין בעיות ייחודיות אחרות (לוגיקה). הנטייה של ההמון היא להצמד (מקווים, מקווים) לערכים אנושיים משותפים, ולכן כל מודל שתציע, כדאי שיתייחס לזה, למשל: דוגמא פשוטה, תחת ערך השוויוו- אנשי קבע לא עושים מילואים, ואני כן. נכליל את המודל ונבקש מאיש קבע (כולל אלוף פיקוד מרכז), לתת חודש בשנה בבית ספר לאחיות בתור גנן. גם המנכ"ל שלי (מנהל אלף ומשהו עובדים) עושה חודש מילואים בתור טען בטנק - די סימטרי. נראה מופרך? - מכאן, מודל המילואים הוא ספציפי ומגלם הטבה משמעותית לאנשי הקבע על אנשים אזרחים שכמובן שווה כסף (והרבה). מודל ספציפי = לא פתרון ארוך טווח.
משה | 07.11.14
5.
לא צריך להיות דיקן אוניברסיטה כדי להגיע למסכנה שמיליונים הולכים להתנחלויות
יש במדינה הזאת משהו שלא עובד. מע"מ אפס לא יעבוד כי הקבלנים ימכרו את הדירות ללא מע"מ ללא חנייה או מחסן ואם תרצה לקבל את הדירה כפי שמוצעת לשאר הקונים אז תשלם ההפרש. זה יעבוד בתנאי אחד בלבד!!!- ממשלה תקבע מחיר לחיילים משוחררים למשל בפרויקטים מסויימים למשל 600000 על דירת 3 חדרים ואז הקבלן לא יכול לשחק ויהיה מחוייב למחיר,וזאת אחת הדוגמאות. בשביל זה צריך החלטה פוליטית ושום פוליטיקאים אמיתיים וכאן אין את שניהם!!! כולם מדברים וזורקים ראיונות באוויר כדי שיהיה על מה לדבר ולבסס את הבחירות הבאות.... לגבי כספי התנחלויות ברור לנו שצריך לסגור הברז לחבית הדולפת הזאת כי כבר 40 שנה אנחנו סובלים מהקלישאה הזאת שנקראת שטחים. דיי נמאס לנו לשלם מכיסינו על כבישים וישובים שיוחזרו בין כה וכה במוקדם או במאוחר!! תשקיעו בכבישים בצפון הארץ שם אין כביש ללא רמזרים. ממש לא מעניין אותי השטחים ,לא גושי עציון ,לא אפרת ולא כלום תשקיעו כאןןןןןןןןןןןן. בגליל!!!!!!
שב | 07.11.14
1.
איש מדע טוב אינו מוכיח באמצעות האמירה "אני מכיר אותו. הוא איש רציני" .
לפי קירטריון היכרות האישית אין החורק יכול להתייחס למרי אנטואנט כי לא הכיר אותה אישית. לחוקר אובייקטיבי אינו עושה היכרות וידע אישיים לארגומנטים מדעיים, לטיעונים או להוכחות כלשהן. גם בראיון עיתונאי על הערכות אישיות (אם זה כל כך חשוב בכלל) להתבסס על סמך פעולות, הכרזות ומעשים מרוחקים מן החוקר ומן הדובר ונתונים למחקר אובייקטיבי, שאם לא כן הכל אישי וחסר ערך מדעי. מלבד זאת, אפשר שחוקר אחר מכיר אף הוא את אהוד ברק וחושב שהוא מניפולטור לא רציני. מי או מה יכריע?
אקדמאי | 06.11.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת