אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חוק רישוי הרכב מעורר ביקורת בחו"ל: עולם הרכב נגד ועדת הכלכלה

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
איגוד היצרנים באמת חצופים
ציטוט מהכתבה: "בשעתו הביעו הארגונים את התנגדותם לסעיף הקובע כי יבואני הרכב הוותיקים יצטרכו לספק שירות למכוניות שלא יובאו על ידם במקרה של ריקול, בטענה שדגמים רבים ביבוא מקביל אינם משווקים בישראל עקב חוסר התאמה לתנאי השוק הישראלי, ולכן אין סיבה שיבואן הרכב הוותיק יחזיק עבורם חלפים". דבר ראשון כל הרכבים המיובאים ביבוא אישי חייבים לעמוד בתקנים האירופאי ו/או האמריקאי, ולא באיזה תקן עלום. דבר שני, ריקול אינו החלטה של יבואן מקומי, אלא נקבע ע"י היצרן. במקרה של ריקול היצרן שולח חלקי חילוף למוסכים (ליבואן הרשמי במקרה שלנו) וגם משלם למוסכים את עלות העבודה. בנוסף, אם הריקול דורש עבודה מסובכת (כמו מקרה דוושת התאוצה בטויוטה, לפני מספר שנים) היצרן מזמין את עובדי המוסכים להדרכה בביצוע התיקון - זו אולי הסיבה האמיתית להתרעמות היצרנים: כדי להימנע מהזמנת כמה עובדי מוסך להשתלמות בארה"ב בכל פעם שיש ריקול ל 2-3 מכוניות מיוחדות הנעות בכבישי הארץ.
אברהם | 19.11.14
1.
מעניין מי הסב את תשומת ליבם לנושא......
איגוד היצרנים מאמריקה ואירופה שהם בעלי אינטרס מובהק ביחס לצרכן הישראלי. רוצים להשפיע על חוק ישראלי בטענה מופרכת... היבוא נעשה על פי תקנים אמריקאים או אירופים ולא על פי תקן עלום. שייקחו אחריות על המוצר שלהם, במשך דורות הם אפשרו למשפחות מעטות לעשוק אותנו, המצב הנוכחי נוח להם זה מפחיד אותם שיהיה שוק פתוח כמו האמריקאי, האירופי פתוח רק על הנייר. שאולי גם האירופים יאכפו את החוק שלהם.
אוטומובילה | 17.11.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת