אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המציאות גרסת האוצר: משקי הבית לא במינוס

100 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

100.
הייתי רוצה להחזיק דירה אבל גם עליי המדינה לא פוסחת
ברור ש80% מהמדינה לא יכולה להיות ב"מינוס כרוני" אפילו בלי השכלה זה ברור. אם 80% מהציבור במינוס תחזיקו חזק בכל מה שיש לכם בבית כי בקרוב יגיעה הצונאמי שיפיל את הבנקים ואחריהם כמו פאזל שאר המדינה. ולכל אלה שלא הבינו מה שהאוצר אומר כשאתה קונה דירה ומשלם עליה משכנתא 5000 שקל בעוד שבשכירות על אותה דירה הייתה משלם 3000 אז אתה "חוסך" כל חודש 2000 שקל
עוד כלכלן בשקל | 21.12.14
98.
מדובר בשקר גס מטעם משרד האוצר.
נגיד שזוג עם שני ילדים שוכר דירה ב3000 שח בחודש. הזוג מסיים כול חודש עם מינוס בבנק. הזוג לוקח קצת כסף מההורים, חותם על משכנתא, קונה דירה, ישלם לבנק 4000 שח בחודש ל35 השנים הקרובות. משרד האוצר אומר יופי, נעלמה ההוצאה על שכר דירה. תשלומי המשכנתא הם לא הוצאה, עכשיו הזוג מבזבז 3000 שח פחות בחודש. האם מצבו הפיננסי של הזוג השתפר? לא. אפשר באותה נשימה להתייחס ללפנסייה כחיסכון, ולבטל כנגדה חריגות וחובות כדי להראות איך המצב בארץ ניפלא ומרבית האנשים ב+.
tbh | 20.12.14
88.
לכל המגיבים נגד משרד האוצר!!
צריך להבין שמשרד האוצר אומר משהו אחר, הם לא מדברים על הוצאה של משכנתא אחת לקניית דירות , הם מדברים על משכנתא לקניית דירה שניה ושלישית . אם תסתכלו בדוח תגלו שאחוז אנשים שמחזקים ביותר מדירה אחת עלה במעל ל 20 אחוז! אחוז הצעירים שקנו דירה ראשונה ירד משמעותית! בקיצור אנשים החוב שמדברים עליו בחלק גדול מהמקרים זה של אנשים שמגדילים את ההון הגדול שכבר קיים להם! צריך למסות בעלי דירה שלישית ומעלה!! המצב לא הגיוני!
ישראל ישראלי | 18.12.14
86.
האוצר חא לוקח בחשבון שני פרמטרים חשובים
רכישת נכס לטווח של 25 שנים מהווה סיכון למרות כל מה שחושבים על נדל"ן בארץ. אף אחד לא מבטיח שלא נפסיד על הנכס (במונחים של מחיר ראלי) 1. הרבה משקי בית שוכרים דירה ולמעשה לא חוסכים הוצאה זו. משכנתא היא "חיסכון" כפוי כי האלטרנטיבה היא שכירות (או אוהל) והחסכון הזה מכביד מדי על ההוצאות השוטפות בהווה ולכן בשורה התחתונה אנשים בארץ חיים בתחושת מחנק כלכלי מתמיד
אתגר | 18.12.14
83.
ל " קול האמת" מ 7, כדאי שאתה תעשה כמה בדיקות.
אני אפילו לא יודע אם להתיחס לדבריך ברצינות. "טאוב הוא עתונאי"? יש הרבה אנשים ששמם טאוב, בינהם העיתונאי המוכר גדי טאוב (גם אביו יצחק טאוב היה, בין השאר, עיתונאי) אבל אין להם שום קשר למרכז טאוב. "מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל" הוקם בעקבות המלצות של ועדה שמונתה ע"י ראש הממשל נמחם בגין ונקראה "צוות ראש הממשלה לתכנון שירותים חברתיים". כמו כן הוחלט שהגוף יהיה אפוליטי ולשם כך נקבע שלא יקבל תקציבים ממשלתיים ומימונו הועבר לארגון הג'וינט (ולפני שאתה קופץ, זה "ארגון צדקה יהודי אמריקאי שנועד לסייע ליהודים באשר הם" והוא סופר דופר ציוני). השם טאוב התווסף למרכז ב 2003 כהוקרה להנרי טאוב, איש עסקים ופילנתרופ יהודי אמריקאי שתרם רבות למרכז ושישמש זמן רב כיו"ר מועצת המנהלים שלו.
אמיר | 18.12.14
80.
רכב, הוא ממש לא השקעה, כי בתוך 12 שנים הכסף "נאכל" כמעט כולו
השקעה זה, כשאתה מצפה לקבל בעתיד את מה שהשקעת ,רצוי עם תוספת. רכב, ממש לא נכלל בהגדרה הזו. בתוך 12 שנים נשארים עם גרוטאה ששווה פרוטות. כנראה שגם הדירות שנרכשות עכשיו למגורים, לא נחשבות השקעה, כי מחירי הבועה יתרסקו בסופו של דבר, וההון העצמי יימחק.
אחת העם | 18.12.14
79.
כן, רכישת רכב זה השקעה נכון. גם בית בשביל לגור בו זה השקעה לחסכון
ברור, כי כשנגיע לפנסיה נמכור את הבית ונגור ברחוב כדי לשלם על התרופות ועל המחיה. נכון, קניית נכס יחיד זה השקעה בחסכון. גאונים באוצר פשוט גאונים. אולי גם לימודים זה לא הוצאות זה השקעה בילד. גם אוכל זה לא הוצאות זה השקעה בשומן, תאכלו רק חסה הרבה יותר זול.
אריק | 18.12.14
78.
מקריאת התגובות אני מבינה למה 80% ממשקי הבית במינוס.
כי הם מטומטמים חסרי כל הבנה בסיסית בכלכלה או בניהול הוצאות. אז לכל מי שחושב שהתשלום על המשכנתא זהה לתשלום שכ"ד - כנראה מגיע לכם להיות במינוס. תשלום משכנתא היא אכן השקעה. לא תמיד משתלמת - אם תשאלו אותי - אבל השקעה, שכן בסופה יוותר לכם נכס ביד. נכון יהיה לחלק את תשלום המשכנתא לשניים. החלק של הקרן שייך להשקעה, החלק של הריבית שייך להוצאות.
נינה | 18.12.14
77.
דירה היא החסכון העיקרי של מעמד הבינייים - בזה לפיד מנסה לפגוע !
מה שלפיד לא מבין/מתעלם, זה שכרית הבטחון הכלכלית העיקרית ולרוב היחידה, היא הדירה שרכשנו. היא משמשת הן למגורים והן לחסכון לטווח ארוך. ביום פקודה, מכירת הדירה הזאת היא האופציה היחידה שתעמוד לרשותכם לראות כסף.
 | 18.12.14
69.
דירה אינה השקעה וולונטרית, ובטח גם לא רכב.
בניגוד להשקעה הונית בה המשקיע רשאי לבחור להשקיע או להוציא את כספו על הוצאות שוטפות בכל נקודת זמן ללא שום לחץ דירה ולרוב רכב הינן השקעות מחוייבות המציאות. לגבי רכב - זהו מוצר מתכלה היות ומחירו נשחק למחיר אפסי בתוך כ-20 שנים, וזאת מבלי לכלול השקעה אדירה (כ-2.5% מעלות הרכב לחודש, 100% ב-3.5 שנים) באחזקת הרכב. בכל מקרה, אחרי 20 שנים אפשר לזרוק את הרכב לפח ועל כן לא ניתן להתייחס אליו כהשקעה בהגדרה. לגבי דירה - אמנם מוצר זה (כמעט) אינו מתכלה ותחזוקתו זולה יחסית ולכן ניתן להתייחס אליו כשהשקעה, אם זאת יש סייג אחד לכלל זה. אדם ללא דירה הרוכש דירה למעשה מחליף את תשלום השכ"ד (הוצאה לכל דבר ועניין) בתשלומי הדירה (משכנתא וכו) ועל כן תשלום זה הינו חובה. האמת, אין לי מושג איך להתייחס לייצור מוזר שכזה, אבל זה בטח לא השקעה וולונטרית וכנראה גם לא הוצאה במובן המקובל של מושג זה.
אוצר האוצר | 18.12.14
68.
לשלם כל חודש על דירה שעלתה חצי מחיר לפני 7 שנים זה חסכון???
משרד האוצר מביש את עצמו. מי שנכנס למינוס כי קנה עכשיו דירה ב-1.4 מיליון ש"ח כשלפני 7 שנים אותה דירה בדיוק נמכרה לבעלים הקודמים ב-700,000 ש"ח, אז הוא זורק כסף לפח. זה לא חיסכון! זה עושק של המדינה. מלא תושבים במינוס ומשרד העוצר מנסה להציג מצג שווא שהכל יפה וורוד במדינה הזו. גם בצפון קוריאה רוקדים ברחובות מרוב אושר כי המנהיג אומר להם להיות מאושרים.
דני | 18.12.14
66.
האוצר בפנטזיות מאיפה הביאו "הכנסה מהון" ??
האוצר חושב שלמעמד הביניים יש המון הון פנוי שמניב להם ריבית של 4000 אלף שקל בחודש. בשביל לקבל את הסכום הזה בחודש אז לכל משק בית צריך להיות הון פנוי של 2 מיליון שקל ! הם חיים בסרט. אנשים חיים במינוס בשביל לשלם משכנתא על דירות של 1.5 מיליון שקל. מישהו שם מנותק מהמציאות לחלוטין וזה מקומם.
אמיר | 18.12.14
65.
דירה זה חיסכון ע"פ תיאוריה נאו כלכלית, אך בפועל זה בזבוזהוצאה
וגם יש להוסיף: ריביות = בזבוז = הפסד הכנסה אלטרנטיבית מהון מיסים הקשורים בנדל"ן (ארנונה, ועד הבית וכו) והכי חשוב שזה מדבר על ממוצעים... אם אני מסתכל על זה (ואני משק בית ממוצע, מכניס כ-20 אלף בחודש), איפה בדיוק אני נהנה מההכנסה שמקורה בהון?! בשום מקום. יש לי בקושי חיסכון של 25 אךף בקרנות הפנסיה וכ7 אלף בקרן השתלמות... גם אם קרנות אלה היו עושות 10% בשנה, הייתי מגיע ל300 ש"ח בחודש (אחרי עיגול אגרסיבי כלפי מעלה). ההסבר: 1. יש אוכלוסיה שעושה ים כסף מההון ואחרת עושה 0 כסף מאותו מקור 2. רכישת נדל"ן כחיסכון - נכון לעשירון העליון שיש ברשותו דירהבית והוא יכול להרשות לעצמו להשקיעלחסוך בעוד נכס מניב. מסקנה: יש 3 סוגים של שקרים: שקר רגיל, שקר לבן, וסטטיסטיקה
ג'ין | 18.12.14
64.
הנתונים אפילו גרועים יותר ממה שפורסם על טאוב
שלום רב, השכר הממוצע של משפחה הוא הרבה פחות מ-19,000 ש"ח כפי שפורסם. והנתון שהפרש של 1,000 ש"ח בין ההוצאות להכנסות גם הוא לא נכון. אנשים חיים במדינה לפי ההוצאות ולא לפי ההנכסות, וההפרש הוא כמה אלפי שקלים בכל חודש, ולא בשביל בילויים. כנראה שצריכים לעשות מחקר השוואתי בין קבוצות שונות באוכלוסיה ולא הממוצעים, שהם לא ממש מייצגים, כי ממוצע זה מחיר גבוה ומחיר נמוך והאמצע שלהם, אבל רב השכירים הם במצב נמוך.
נעמי בואני | 18.12.14
63.
יואל, יה חתיכת אפס... למכור את הבית ולגור ברחוב?
יופי יופי, אני אמכור את הבית לגור עם אשתי והילדים באוהל ברחוב, ככה לא נשלם מיסים, מים, משכנתא... כמו באפריקה, הודו, תאילנד. יואל, רק שלא ידפקו אותך באוהל... צריך לצאת לרחובות להפגין ב א ל י מו ת... נמאסתם פוליטיקאים נבלות
קוף - אדם | 18.12.14
59.
על איזה "חיסכון" הם מדברים - הכלכלנים המנותקים האלה?
בהתחלה מדינת ישראל ניפחה את מחירי הנדל"ן במיסים שאף מדינה לא לוקחת. לא מדובר רק על מע"מ של 18% - אלא כל האגרות וההיטלים שהעיריות רוצות כדי לבנות בתים - מזמן יצא מפרופורציה. אחר כך - כל תוכנית שנועדה להוריד את המחירים האלה - הם התנגדו לה מסיבות שונות ומשונות(מצמצם את הכנסות המדינה משוד הצעירים). משמעות העקשנות שלהם - כל זוג שקונה או קנה דירה בשנים האחרונות יש לו החזר משכנתא מנופח שנועד לממן את כל המיסים האלה. ו"החיסכון" הזה משמעותו כזו - כשלוקחים משכנתא של 500,000 מהבנק (כי מחירי הדירות כה יקרים) ופורשים אותה על 25 שנה, משלמים בפועל פי שלוש בערך מהסכום שלקחנו בגלל המדד והריבית. מה חיסכון פה? זה שוד של המדינה והבנקים. זה שעבוד שלא מאפשר לחסוך לשום דבר אחר. מדובר בבית שגרים בו - צריך לגור איפה שהוא. אז למה לעזאזל זה כל כך יקר??? לאוצר הפתרונים.
מירית | 18.12.14
58.
תגובת האוצר לא פחות ממקוממת !!!!!
1) בישראל קרנות הפנסיה נמכרות בזול לבעלי הון חסרי אחריות תחת המותג "אג"ח קונצרני". 2) בישראל הביטוח הלאומי לעת זקנה הוא לא פחות מגזל ברשות הרבים (דיי מזכיר את שיטות הפרוטקשן - שלם וקבל כלום) 3) בישראל אין שום אפיק סולידי שמאפשר להגיע לזקנה. אז מה נותר לנו ? 1) לחסוך עצמאית 2) לרכוש נכס מניב שייתן דיוידנד לעת זקנה (דירה תוסיף עוד 3000+ שקלים לפנסיה). אז חצופי האוצר (ושמעתי את הבחור מהאוצר) בראיון, הכניס לכפיפה אחת את ההשקעה בנדלן, החיסכון ... זה הכל קרן הפנסיה האמיתית שלנו !!! לא מדינת ישראל. זה לא שאנו מוציאים הון על מלונות פאר, כנסים בנ"ל, ארוחות גורמה, מכוניות יוקרה ועוד כהנה וכהנה. אנו פשוט מנסים לשרוד ולוודא שעתידנו לא יהיה בידי אנשים כמו אנשי האוצר. ידוע בכלכה שהוצאה מסוג Investment (דירות) בניגוד ל-Expences , היא השקעה שתניב. האוצר - אתם לא עוזרים, אז לפחות תנו לעזור לעצמנו.
א. | 18.12.14
49.
האוצר טועה ומטעה . האם אנשים אמורים לגור ברחוב?
ההוצאה לדיור היא הוצאת תצרכות לכל דבר ועניין . ראשית , מדד שהמחירים לצרכן לא רק שהוא כולל את הדיור כהומאה אלא שזוהי ההוצאה הכי כבדה בסל המשפחתי ( מעל 25 אחוז). שנית , דיור הוא בבחינת השקעה רק עבור מי שיש לו דירה שניה או שלישית . מי שגר בדירה שבבעלותו בסהכ משלם את עלות שרות הדיור באמצעות תשלום המשכנתא. אם לוקחים מחיר ממוצע של דירה בישראל ( 1.3 מליון ) לפי ריבית של 5% אז התשלום השנתי לריבית הוא 65 אלף שח או 5400 לחודש . אם נוסי, פחת של 2 אחוז אזי דירה בבעלות משמעותה הוצאה חודשית של 2000 שח , כלומר עלות שרותי הדיור היא כ 7500 שח . זוהיהעלות הכלכלית האמיתית ההנחה היא שבתום תקופת החזר המשכנתא ערך הנכס יהיה שווה אפס . אם זה לא כך , אז הגיע הזמן לשנות את תקנות הפחת ולהאריך את אורך חיי הנכסים הקבועים.
כלכלן  | 18.12.14
45.
אז איפה המשפחה תגור ? מתחת לספסל בפארק ?
בכל מקרה "המשפחה הישראלית הממוצעת" צריכה לגור איפשהו, לא כן ? אם הם לא היו מוציאים את הכסף על תשלום משכנתא עבור רכישת דירה הם היו מוציאים לפחות את אותו הסכום על שכירת דירה.... רק שבעיני משרד האוצר הוצאת כסף למשכנתא = חיסכון בעוד שהוצאת כסף לשכירת דירה = הוצאה שוטפת. אם זה לא משחק במספרים וזריית חול בעיני הציבור אני לא יודע מה כן נחשב...
דוד | 18.12.14
44.
עזוב נכון או לא...
פתח לאנשים את חשבון הבנק - כמה היה בראשון לחודש בספטמבר? נכנסה משכורת... חיו כמה היה בראשון לחודש באוקטובר? נכנסה משכורת... חיו כמה היה בראשון לחודש נובמבר? נכנסה משכורת... חיו כמה היה בראשון לחודש בדצמבר? ממוצע של שלוש חודשים - נשאר פלוס או מינוס?
אמיר | 18.12.14
42.
משרד אוצר מעוות . מנסים לסמא את עיננו.
תמוה בעיניי המשפט: "רכישת דירה או רכב ־ שבאותה מידה משק הבית היה יכול לבחור שלא לבצע אותן, ולכן כלל אין להכלילן במסגרת ההוצאות של אותו משק בית." באמת אני יכולה לבחור לא לשלם שכר דירה? מעניין אם כשבעל הבית יזרוק אותי לרחוב האם אז יחשבו במשרד האוצר שזו זכות ולא חובה לשלם שכר דירה.
אני | 18.12.14
41.
שני החישובים לא נכונים
לפי האוצר בממוצע בסדר פה, לפי מכון טאוב בממוצע לא בסדר פה. אבל אין אף משפחה שבאמת חייה את הממוצע, יש את בעלי הדירות שקנו לפני 2007 שמצבם בסדר כי ההוצאה העיקרית של משקי הבית שלהם לא משתנה, ולעומת זאת את אלה שלא קנו או קנו אחרי ומצבם ממש לא טוב. הממוצע לא שווה כלום
hgk | 18.12.14
38.
תגובה ל-4, אכן המצב מעולם לא היה טוב יותר
נכון, מיליון איש יצאו לרחובות לפני שלוש שנים, ועדיין אנחנו רואים מאהלים של מחוסרי דיור, אבל - אם בבחירות לפני שנתיים השילטון לא הוחלף, כנראה שלאנשים לא באמת רע. מחאה או לא, בישראל הדמוקרטית הציבור אומר את דברו בקלפי. אם לאנשים אין מה לאכול, ואין איפה לגור, זה מה שצריך להנחות אותם בקלפי - ולא 'האיום האירני'. נחכה ונראה מה יקרה בבחירות הקרובות....
רמי | 18.12.14
37.
ממתי משכנתא זה חיסכון?......
אי אפשר להגדיר משכנתא כחיסכון - היות ועלות המשכנתא לאורך שנות ''החיסכון'' מבטלת כל רווח ממכירה (כמעט פי 2) . עובדה 99.9 אחוז משרותי המדינה הניתנים מצריכים כתובת ואין ויכוח שמגורים הנם הצורך והזכות הבסיסי ביותר שיש לאדם בסביבה עירונית בכל מקום בו הממשל שולט,יתרה מכך לא ניתן פשוט לגור איפשהו, לכל נכס יש בעלים שצריך להשכיר או לקנות את ה''כתובת'' כך שדיור הוא צורך לא פחות ממזון ושכר, הגדרת משכנתא כחיסכון הוא חיסכון למשרד האוצר לא לציבור! והמדאיג -שני המשרדים לא קוראים לילד בשמו.
אבי | 18.12.14
36.
היות ודיור הוא הוצאה שאי אפשר בלעדיה ברור שהאוצר טועה
אם מחירי הדיור היו שפויים אז המינוס היה הרבה יותר קטן אם בכלל היה מינוס. כמובן כאשר משפחה תסיים לשלם עבור המשכנתא היא תוכל לעבור למאזן חודשי חיובי. גם אז "החיסכון" בדמות דירה יוכל להוות רק בסיס לשיפור דיור ולא להעלאת רמת החיים.
לאו | 18.12.14
33.
תגובה ל - מגיב 12 - אלון מהמרכז
למה שלא תלך לעבוד באוצר אתה ממש גאון פיננסי. לשיטתך: אפשר גם למסור את הילדים לאימוץ ולחסוך עוד כמה אלפי שקלים בחודש. אפשר להתקיים תזונתית מהאנרגיה של היקום, ולחסוך אלפי שקלים בחודש על מזון. אפשר להתעטף בעתונים ישנים ולחסוך על ביגוד. בקיצור גאון פיננסי כמו הילדים זבי החוטם באוצר שחושבים שאם יש להם תואר שני בכלכלה מהרווארד אז הם מבינים משהו בכלכלה או באנשים.
יובל המבולבל | 18.12.14
31.
האוצר חושב שכולנו צריכים להיות עניים
חיים מהיד לפה, ללא נכסים בכלל או חסכונות. הרי מה הטענה שגדול שרכישת דירה, אפילו יחידה וקטנה למגורים צנועים של משפחה, מהווה נכס שניתן היה לקזז את שיווי מהאוברדפרט. כך גם הפקדות לפנסיות. המשמעות של האוצר שכל העשירונים במדינת ישראל צריכים לחיות המיד לפה ללא כל ביטחון סוציאלי. הגעת לגיל פרישה והכנסות קטנו, אין ממה לשלם שכר דירה, נגיע למצב בו כל דור הפנסיונים יגור ברחוב. כנ"ל כאשר אחד מבני הזוג חולה או מפוטר מהעבודה. אפילו לתקופת ביניים. טענה תמוהה ומביכה, שהמשמעות שלה הינו אסון חברתי וכלכלי למדינה
טלי | 18.12.14
30.
לפיד צודק. כלכלני האוצר באמת מנותקים
ההשקעה אינה וולונטרית. אנשים חייבים להשקיע את הכסף הזה ובניכוי הריבית על המינוס, הוצאות האחזקה, ביטוח משכנתא ועוד - מדובר בהשקעה לא מניבה ברבים מהמקרים, או שהיא מבטיחה דבר בסיסי ביותר במדינת רווחה סבירה, כמו היכולת לשלם לדיור מוגן שכר חודשי. השקעה היא דבר שאדם בוחר בו מרצונו ומתוך מחשבה על רווח. זה לא המקרה בישראל עם דירה אחת, שהיא ענין קיומי, מכח המחסור בדיור להשכרה.
יורם ש. | 18.12.14
28.
חישוב פשוט עם דוגמה של הכנסה של 13,000 ש"ח לשני בני הזוג
זוג עם 2 ילדים עם הכנסה של 13,000 ש"ח: הוצאות לחודש: גן עד גיל 3 2,700 ש"ח גן מעל גיל 3 עם צהרון (כדי שההורים יוכלי לעבוד): 1,600 ש"ח שכ"ד 3 חדרים: 3,500 ש"ח אחזקת רכב אחד: 1,500 ש"ח תחבורה ציבורית לבן הזוג השני: 500 ש"ח מוצרי תינוקות (טיטולים ומטרנה): 500 ש"ח אוכל ומצרכים (לוקחים אוכל מהבית לעבודה): 2,500 ש"ח ארנונה וחשמל: 600 ש"ח כבלים: 200 ש"ח סלולר לשני בני הזוג: 100 ש"ח ביגוד לכל המשפחה: 300 ש"ח סה"כ הוצאות: 14,000 ש"ח מינוס של 1,000 ש"ח לחודש. לא הוספתי תיקונים בבית, לא הוספתי רופא שיניים, לא הוספתי תרופות, לא הוספתי את הביטוח הרפואי של כללית או מכבי, לא הוספתי קניית מוצרי חשמל מידי פעם, לא הוספתי הצגה לילדה, לא הוספתי חוג לילדה, לא הוספתי תספורת וטיפוח, לא הוספתי בית קפה אחת לחודש, לא הוספתי שאולי אבל רק אולי אני רוצה לדאוג לפיתוח של עצמי ושל אשתי וללמוד משהו בשביל להתפתח מקצועית, בקיצור לא הוספתי עוד הרבה דברים. חברים, תבינו מעמד הביניים נעלם!!! נעלם!!! לא קשור בכלל ללקנות דירה או לא לקנות דירה, מדובר על האפשרות לחיות בכבוד.
איתי | 18.12.14
25.
נו באמת?!
אולי אנשי האוצר חיים בסרט ,אבל אנחנו חיים בתוך חלום בלהות בשנות החמישים לחיינו עם 3 ילדים וכלב :) משכנתא של 4700 ₪ לחודש לעוד 10 שנים לפחות עם 2 משכורות סבירות אבל בן באוניברסיטה בת טרום גיוס ואמא מבוגרת שדורשת תמיכה שאין באפשרותנו לתת וככאלה החיים בפריפריה החייבים לפחות מכונית אחת באחזקתנו (כי אין תחבורה ציבורית סבירה) אחרי שאכלנו את כול החסכונות אין לנו ברירה אלא למכור את ה"נכס" (יש מי שיאמרו נטל )היחיד שיש לנו את "הווילה המפוארת " בישוב קהילתי קטן כי אנחנו רק הולכים וצוברים עוד ועוד חובות בקצרה הדוח היה מתון והאוצר פשוט לא חיי כאן
יובל | 18.12.14
24.
קיים נתק מוחלט בין השכבה העליונה בחברה - בערך 20% לבין יתר העם
החברה מתחלקת בצורה בולטת ל : 20% עשירים ומשרתיהם 80% דלפונים וחצי דלפונים וכאלה שאיך שהוא שורדים את החודש. בין שתי האוכלוסיות הנ"ל יש נתק מוחלט שיביא לרעידת אדמה חברתית. הפגנות הקוטג' ייראו כמו פיקניקים. דרך אגב , הנתק הזה הוא הטריגר לכמעט כל מהפכה בהיסטוריה. רק נדמה למישהו כאן שאצלנו זה אחרת.
נתק מוחלט | 18.12.14
21.
תמיד חשבתי שסתם מתנכלים לפקידי האוצר,כעת גיליתי שלא סתם מתנכלים אליהם
אני מחשיב עצמי כאקדמאי אינטליגנט וכל פעם ששמעתי ששרים או חברי כנסת מעלים טענות נגד פקידי האוצר כאילו הם מנותקים ואינם רואים את הדברים בראיה כוללת,חשבתי שאלו דבורי סרק ,פוליטיים בעיקרם. כעת לאורת תגובת האוצר אני מבקש סליחה מכל מי שחשבתי שהוא מתלונן נגד פקידי האוצר. התברר שהייתי נאיבי,האמתי להם לפקיד האוצר. אילו שמיד עם סיום תפקידם ללא תקופת צינון עוברים לעבוד אצל טייקונים,או אצל מי שהיו המבוקרים שלהם. אני מרים ידיים ,הלכה לי המדינה פייפן.
מעמד מתוסכל | 18.12.14
18.
האוצר צודק
עצוב, אבל הוא צודק. אם יש לי הכנסות בגובה 10 אלף ש״ח ואני מחליט לקנות מניות ב 20 אלף ש״ח, אז עכשיו אני במינוס בחשבון הבנק? זה שאנשים בוחרים למנף את עצמם, זו בחירה שלהם. הם לא חייבים לעשות את זה. לכן, האוצר צודק. מה שמעניין, ופה מכון טאוב טועה שאת זה הוא לא הציג: זה התפלגות ההון בארץ. כלומר כמה מההון מוחזק ע״י 50% עליונים וכמה מוחזק ע״י 10% עליונים. פה אני מאמין שתראו אי שיוויון בולט, גם יחסית לאירופה וגם יחסית לישראל לפני 10 שנים. זה הנתון המעניין.
יוסי | 18.12.14
9.
חבורה של ליצנים משרתי טייקונים ובנקים......
האף שלהם תקוע כל כך עמוק בתוך מסמכי XL שהם שכחו מזמן את הקשר למציאות. הם חלק מהמגזר הציבורי הכושל במדינה הזו שאנו במגזר הפרטי מממנים ביוקר מחייה הזוי, אותו מגזר ציבורי שעל פיו טובת בעלי ההון בישראל קודמת לאזרחיה.
חוד הקיפוד | 18.12.14
4.
האוצר מנותק! דירה ראשונה זה "חיסכון"?!
והרי החדשות: דירה ראשונה זו לא אופציה של בחירה. כל אדם שאני מכיר חייב בית. גם אני כזה. בין אם הוא יהיה בבעלותי, ובין אם לא (שכירות) - המחיר הכולל של כל הוצאות משק הבית לרבות הבית עצמו, הוא הרבה מעבר להכנסה החודשית החציונית לזוג. ואפילו יותר מההכנסה הממוצעת לזוג. אז, המלצתי לפקידים המלומדים באוצר - אל תבלבלו בין זה שאתם קונים דירה להשקעה לבין זה שאנחנו קונים דירה למגורים. ברור לי שאחרי שיש לכם 5 דירות בבעלותכם, הדירה השישית תהיה עבורכם סוג של חיסכון. וזו הסיבה שאתם דואגים להשאיר את המחירים במגמת עליה. אנחנו, פשוטי העם שעובדים 10 שעות ביום, *לא מצליחים להגיע לדירה הראשונה*. תתעוררו ותפסיקו לזרוע חול לאנשים בעיניים. נמאסתם.
דני | 18.12.14
2.
=ברור ש" 80% במינוס כרוני" - לא נכון=
ציטוט כזה הייתי מצפה ממי שבדק נתונים של דיווחי בנק,לא חיבור מלאכותי של סה"כ הוצאות מול סה"כ הכנסות. תדמיינו בניין שכל הדיירים נמצאים בפלוס מבחינת יחס הצאה/הכנסה. עכשיו מגיע דייר חדש שמדווח תלוש 5000 ש"ח אבל קונה מרצדסים ודירות... לפי חישוב של מכון טאוב ההוצאה מתחלקת על כל הדיירים ויוצא שכל הבנין במינוס. אגב ההתפלספות של משרד האוצר והסתמכותו על הלמ"ס גם לא מוסיפה לאוצר הרבה נקודות.בהתחשב בעובדה שכולם מסכימים שהכל מתייקר- והמדד לא זז לא מוסיפה הרבה אמינות לגרסת האוצר.
רונן | 18.12.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת