אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אישור המראה" למטוס-על שיגיע מאירופה לאוסטרליה בתוך 4 שעות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
ההתכנות הכלכלית של הפרוייקט
השאלה הקריטית לגבי הפרוויקט הזה, אחרי שלבי בדיקות ההתכנות הטכנולוגית (בכל הקשור לשימוש נוסעים), היא האם ילמדו את הלקחים מכשלון הקונקורד (ואני לחלוטין לא מתכוון לארוע ההתרסקות בערוב ימיו). הקונקורד היה כשלון כלכלי/שיווקי הרבה לפני זה, ואריכות ימיו קשורה בקשר הדוק לנסיונותיה של אירופה לאחוז בהגמוניה הטכנולוגית העולמית ממנה הודחה ע"י ארה"ב אחרי מלחה"ע ה2, ומשנות הששים גם ע"י יפן. הקונקורד היה מסובסד כל ימיו, והוחזק בחיים ע"י ממשלות אירופה. הדים למציאות הזו ניתן לראות ביחסה של אירופה לחברת אירבוס. מעבר להיותו מעסיק ענק במישרין ובעקיפין, אירופה לא יכלה להרשות לעצמה להיות תלויה בבואינג (שאגב נהנית מ"איתרוג" דומה ע"י הממשל בארה"ב). מובן שבין היתר , הטכנולוגיות והנסיון והידע בקיום יצרן מטוסים ויצרני מנועי מטוסים, רלוונטי ביותר לקיום חילות אוויר, ומכאן המעמד הייחודי של תעשיות אלו הן בארה"ב והן באירופה. הפרוייקט צריך לשאוף שהבעלות עליו תהיה רב לאומית, ובפרט שארה"ב, אירופה, ואוסטרליה/ניוזילנד תהיינה מעורבות בו גם כספית וגם טכנולוגית. ואם לא ע"י ממשלות אז ע"י גופים פיננסים וטכנולוגיים במדינות/גושים אלו. המעבר לרווחיות עלול להיות ארוך (ע"ע יורוטאנל, שלגביה לוח הזמנים של החזר ההשקעה נדחה שוב ושוב, אבל אף אחד לא חושב לסגור אותה) ובשלב זה רק אינטרס משותף של כל הנהנים העיקריים מהטכנולוגיה יבטיח שהיא תתרומם ותהפך לכלכלית, שכן השימוש במטוס זה תדרוש הערכות לוגיסטית (מסלולי המראה/נחיתה) ורגולטיווית (התאמת תקנות תעופה) ביעדים הרלוונטיים.
יניב | 04.04.15
3.
למספר 2 ההיסטוריה מוכיחה שבסוף זה מגיע למחיר שנוח לכולם
בעבר רק עשירים החזיקו במכשיר נייד והיום יש אחד לכל ילד, פעם רק עשירים יכלו לטוס טיסה טרנס אטלנטית (עלה הון תועפות) היום זה כמעט כמו נסיעה באוטובוס, והדוגמאות עוד רבות... גם כאן בהתחלה המחיר יהיה יקר, אך תוך מספר שנים הוא יהיה שווה לכל נפש ויהיה חלק בלתי נפרד מחיינו.
משה | 21.12.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת