21. ההתכנות הכלכלית של הפרוייקט השאלה הקריטית לגבי הפרוויקט הזה, אחרי שלבי בדיקות ההתכנות הטכנולוגית (בכל הקשור לשימוש נוסעים), היא האם ילמדו את הלקחים מכשלון הקונקורד (ואני לחלוטין לא מתכוון לארוע ההתרסקות בערוב ימיו). הקונקורד היה כשלון כלכלי/שיווקי הרבה לפני זה, ואריכות ימיו קשורה בקשר הדוק לנסיונותיה של אירופה לאחוז בהגמוניה הטכנולוגית העולמית ממנה הודחה ע"י ארה"ב אחרי מלחה"ע ה2, ומשנות הששים גם ע"י יפן. הקונקורד היה מסובסד כל ימיו, והוחזק בחיים ע"י ממשלות אירופה. הדים למציאות הזו ניתן לראות ביחסה של אירופה לחברת אירבוס. מעבר להיותו מעסיק ענק במישרין ובעקיפין, אירופה לא יכלה להרשות לעצמה להיות תלויה בבואינג (שאגב נהנית מ"איתרוג" דומה ע"י הממשל בארה"ב). מובן שבין היתר , הטכנולוגיות והנסיון והידע בקיום יצרן מטוסים ויצרני מנועי מטוסים, רלוונטי ביותר לקיום חילות אוויר, ומכאן המעמד הייחודי של תעשיות אלו הן בארה"ב והן באירופה. הפרוייקט צריך לשאוף שהבעלות עליו תהיה רב לאומית, ובפרט שארה"ב, אירופה, ואוסטרליה/ניוזילנד תהיינה מעורבות בו גם כספית וגם טכנולוגית. ואם לא ע"י ממשלות אז ע"י גופים פיננסים וטכנולוגיים במדינות/גושים אלו. המעבר לרווחיות עלול להיות ארוך (ע"ע יורוטאנל, שלגביה לוח הזמנים של החזר ההשקעה נדחה שוב ושוב, אבל אף אחד לא חושב לסגור אותה) ובשלב זה רק אינטרס משותף של כל הנהנים העיקריים מהטכנולוגיה יבטיח שהיא תתרומם ותהפך לכלכלית, שכן השימוש במטוס זה תדרוש הערכות לוגיסטית (מסלולי המראה/נחיתה) ורגולטיווית (התאמת תקנות תעופה) ביעדים הרלוונטיים. יניב | 04.04.15 (ל"ת)
20. עם כל הכבוד זה נראה כדבר נחמד אבל בינתיים לא ממש מעשי (אני מניח שבגבהים שהוא יטוס החמצן מאוד מאוד דליל) והעלות, לנוסע, תהייה מאוד יקרה. אז לכל המתלהבים, תרגעו. אדר | 25.12.14 (ל"ת)
19. ל- 18: לא ישפיע בכלל על גופינו יכולה להשפיע רק התאוצה, ואם היא תהיה מתונה ולא בכמה כוחות ג'י כמו של מטוס קרב (והיא אכן תהיה כזו) אז בתאוריה נוכל לטוס גם במהירות האור, מכיוון שמבחינת הגוף שלנו אנחנו נמצאים במנוחה בזמן טיסה. השופט | 24.12.14 (ל"ת)
18. השאלה כיצד טיסה כזו משפיעה על גופינו האם זה מסוכן לגוף או לא יותר מטיסה רגילה? האם יש הגבלות של גיל או מחלות? רוני | 23.12.14 (ל"ת)
17. ל-16, גם אתה לא זוכר. הקונקורד התרסק בגלל חתיכת מתכת שהיתה על המסלול, הגלגל פגע בה והעיף אותה אל תא הגלגלים. המתכת פגעה בצינור שמן, חתכה אותו, חתכה גם כמה חוטי חשמל ומהניצוצות השמן נדלק ובעקבותיו מיכל הדלק שנמצא בכנף. אילן. אילן | 23.12.14 (ל"ת)
16. ל 13 את לא זוכרת כלום הקונקורד התרסק בגלל עצם זר שנשאב למנוע זה לא שייך לסוג המטוס | 22.12.14 (ל"ת)
9. קשקוש , לא יעבוד כמו שהקונקורד לא עבד לא יגדילו מסלולי הסעה ומקומות חניה קיימים לטובת מטוס בגודל כזה. ארנון | 21.12.14 (ל"ת)
8. יש! 4 שעות בפחית מעופפת ללא חלונות. אני מקווה שהם מחלקים גם סמי הרדמה. נשמע כמו טיסת למזוכיסטים. | 21.12.14 (ל"ת)
3. למספר 2 ההיסטוריה מוכיחה שבסוף זה מגיע למחיר שנוח לכולם בעבר רק עשירים החזיקו במכשיר נייד והיום יש אחד לכל ילד, פעם רק עשירים יכלו לטוס טיסה טרנס אטלנטית (עלה הון תועפות) היום זה כמעט כמו נסיעה באוטובוס, והדוגמאות עוד רבות... גם כאן בהתחלה המחיר יהיה יקר, אך תוך מספר שנים הוא יהיה שווה לכל נפש ויהיה חלק בלתי נפרד מחיינו. משה | 21.12.14 (ל"ת)
"אישור המראה" למטוס-על שיגיע מאירופה לאוסטרליה בתוך 4 שעות
22 תגובות לכתיבת תגובה