אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

התחבורה הציבורית בארץ מפגרת אחרי המערב ב־25 שנה

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
הנהגים טוענים את הרב קו תוך כדי נהיגה . (מסוכן מאוד) .
הדבר המפגר ביותר בתחבורה הציבורית בישראל הוא שהנהג טרם שוחרר מהצורך לשמש גם מודיעין וגם קופאי בנוסף לעבודת הנהיגה . הנהג צריך להיות מופרד לחלוטין מהנוסעים בכדי להתרכז בנהיגה בלבד ! להגדיר את זה עולם שלישי זה עלבון לעולם השלישי .
בלו | 15.04.15
31.
פחות משתלם להגדיל את אוכלוסית גוש דן
ההשקעה השולית הנדרשת לתשתיות פר תושב חדש שנוסף, היא גדולה יותר בגוש דן, וקטנה יותר בבאר שבע. זאת כיוון שמטרפולינים גדולים משמעותית ממיליון איש דורשים פתרונותתשתית מיוחדים ויקרים כמו בניית קווי רכבת תחתית. לכן, יותר משתלם למדינה לבנות עוד דירות בבאר שבע (וחיפה, ירושלים), ופחות משתלם לדחוף עוד תושבים לגוש דן הצפוף והפרברים שלו.
כלכלן חובב | 25.12.14
29.
עוד במקום להוסיף קווים ואת תדירות האוטובוסים, אדון כץ הוריד קווים ותדירות
מספיק להסתכל על קו 61 של דן, ביום ראשון בבוקר....אוטובוס במדינה עולם שלישי, זאת עוד תהיה מחמאה לאיך שזה ניראה. פשוט בושה שבחורות למשל, צריכות להידחס בתוך אוטובוס מפוצץ, כשגברים זרים נדחפים עליהן בגלל העומס. זה פשוט מבזה. אני אומר את זה כגבר וחילוני, אז אני בכלל לא מדמיין לעצמי מה אישה דתיה מרגישה.
בחור | 24.12.14
25.
המדינה שוקעת באנשים שפשוט לא איכפת להם....ומה הפתרון?
למנות סוף סוף אנשים ערכיים, כאלה שסופסוף ייראו את טובת האזרח אל מול עיניהם. הכל עניין של עשייה!!! של חזון!!! של אופק!!! של חוכמה!! את זה חברים לא קיבלנו בשום אחת מהשנים האחרונות של שום ממשלה. ואנחנו ציבור לא חכם בלשון המעטה, מטומטם אפילו וסליחה על המילה אני באמת מתנצל. אבל ללכת ולהצביע לאותו ראש ממשלה שלא עושה כלום פעם אחר פעם....אבל כלום כלום כלום למען האזרח הקטן זה פשוט חרפה לא פחות מזה. זו בושה לנו, זו כלימה...זה מביך....זה הכל. אין פה שום דבר חכם בלהצביע לאדם שאין לו אפילו אחוז אחד של אופק חברתי. חכם גדול שלפני בחירות מעלה ל-5000 שקל את שכר המינימום. עכשיו כל מי שחולה עליו ילך להצביע לו. אני אשתגע ואעזוב את הארץ הזו אם ראש הממשלה הזה ייבחר שוב. ולא סתם אמרו בזמנו שהמדינה תקועה בפוליטיקה ישנה. היא תקועה לא בפוליטיקה ישנה....אלא בדיוק כמו שהתחבורה הציבורית מפגרת ב-25 שנה אחרי המערב. פוליטיקה ענתיקה. לכו למדינות עולם שלישי ותראו איזו תחבורה מצויינת יש להם שם. אוטובוס כל חמש שבע דקות אם לא פחות. ככה אנחנו נראים!!! זה הפרצוף שלנו והאנשים שאנחנו בוחרים בהם. וכולי תקווה שזה ייפסק וסופסוף אנשים עם רצון טוב יקבלו את הכח ולא חבורה של עסקנים שיודעים לדבר כל כך הרבה...וואו כמה שהם אוהבים לדבר ולא לעשות כלום. עניין התחבורה בישראל הוא פשע. פשע כמו הדיור, כמו מחירי רכבים, כמו מחירי מוסכים. חיייבים לשנות!!!! חובה!!!! אם לא עכשיו אז אנחנו פשוט נלך לאבדון!!!! נמשיך לקנות רכבים ב-150,000 שקל ולשלם מלא דלק. רכבת תחתית אף פעם לא תהיה פה. ייקח עשורים לבנות בקצב הזה. וכולי תקווה שיגיע שר תחבורה וראש ממשלה טוב שיוכל לתת לו יד חופשית לתקציבי ענק לרשת תחבורה ציבורית נורמלית לאזרח הקטן. כי נמאס לי לקרוא את הכתבות האלה על כל התחלואות וכמה הממשלות לדורותיהן כל כך חלשות בעשייה וכמה שזה לא מעניין אותם. אבל ממש שבא לך להקיא. ואני מתנצל על השפה אבל זה כל כך מתסכל שדי חייבים לשנות ולהעלות משהו חדש ומרענן לשלטון. אותי לא מעניינים יותר דיבורי בטחון. היה לנו מספיק מזה תשע שנים. אני רוצה לשמוע עלינו, העם...מה איתנו. לא העמים מסביב. זה לא פחות חשוב.
רוצה שינוי מיידי | 23.12.14
24.
מתי לאחרונה שר התחבורה נסע בתחבורה ציבורית?
התחבורה הציבורית בארץ מפגרת בגלל שתי סיבות, לפחות לדעתי האישית: הראשונה, כי הרבה מאוד אנשים מחזיקים מכונית עבור סופי שבוע (ובימי חול מתנהלים בתחבורה ציבורית) וגם עבור נסיעות שהן לא ברות ביצוע בתחבורה ציבורית, כמו להגיע בזמן לשלוש פגישות עסקים בשלוש ערים שונות (לא סמוכות זו לזו) תוך שעתיים. והסיבה השנייה, היא ששר התחבורה שלנו מעולם לא נסע באוטובוס ביום ראשון בבוקר. שר התחבורה, אתה שומע אותי? האם אתה רוצה להתלוות אלי לנסיעה של שעה ורבע באוטובוס, מרחק נסיעה של שבעה קילומטרים? נראה אותך גבר! שתפו שתפו, כדי שההצעה שלי תגיע עד לאנשי משרדו של התחבורה, שסביר להניח שגם הם לא נסעו באוטובוס בגלגול הנוכחי שלהם !
רביד לב-ארי  | 23.12.14
21.
פשוט מאד
המדינה מעודדת בעקיפין שימוש ברכב פרטי הסיבות פשוטות מאד : צריכת דלק מכניסה למדינה סכומים מכובדים. ולצערי הרב יש לומר את האמת תנועה מרובה על הכביש מייצרת תאונות דרכים שכולם יודעים שזה מניע את המשק תעסוקה מרובה ל שוטרים, אמבולנסים,בתי חולים, חברות ביטוח, שמאים , בתיי משפט, מוסכים, חלקי חילוף, פיזיוטרפייה והרשימה עוד ארוכה.
מנחם | 23.12.14
20.
חייבים תחבורה ציבורית 24/7 - 365 יום בשנה על מנת שאנשים יתנתקו מרכבים
לא יתכן שבשעה 9 בערב בתל אביב אין כבר כמעט תנועת אוטובוסים, בשאר הארץ אין כלום. ההנחה שאנשים לא נוסעים בלילה היא שגויה שכן אף פעם אין אוטובוסים בערב ובלילה אז לא מתפתחת צרכנות של תחבורה ציבורית מעבר לשעות היום.
 | 23.12.14
19.
הסיבה היא לא פוליטית אלא כלכלית טהורה
רכב פרטי פירושו הכנסות - מיסוי כבד על רכב, מיסוי כבד על דלק וסתם מיסוי "רגיל" על חלפים ושירותים לעומת זאת, תחבורה ציבורית היא הוצאה - דורשת סובסידיות. אז למה לדעתכם פקידי האוצר (מנהלי המדינה בפועל) מעודדים רכב פרטי ולא תח"צ? נכון מאוד - זה משתלם להם
הייטקיסט | 23.12.14
13.
הבעיה הגדולה ביותר הינה שאין תחבורה ציבורית בסוף השבוע
מי שלא מעוניין להיתקע בבית בסוף השבוע או לשלם מחירים מופקעים מאוד למוניות - נאלץ להחזיק ברכב פרטי, ואם כבר מחזיקים ברכב - עדיף כבר לנסוע בו למקומות שונים ולא להשתמש בתחבורה הציבורית הישראלית שכאמור לא מקשרת טוב בין מקומות מרכזיים, תדירות הקווים נמוכה (במיוחד בלילה), ורמת הדיוק שלהם נמוכה.
סגולה | 23.12.14
9.
וואו, איזו הפתעה, לוקח פי שניים זמן להגיע בתחבורה ציבורית!
אני בודק מדי פעם כיצד ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ממקום מגורי לעבודה. אולי, במקרה התווסף קו או שונה נתיב. רשמית, על םי נתוני אגד (שבמציאות לא ממש תואמים למה שמפורסם) עדיין, עם המטרונית החלמאית לוקח פי שניים זמן להגיע. חלם, חלם, חלם. ולא, לא מדובר על חורים שכוחי אל
אחד העם | 23.12.14
7.
הרכב הוא הפרה החולבת שמכניסה המון למדינה
הדלק יקר פי שלוש ממדינות אירופה וארה"ב בגלל מיסים. מחיר הרכב פי שלוש בגלל מיסים. צריך להפסיק את התמכרות פקידי האוצר למיסים האלה. אם היתה תחבורה ציבורית טובה במדינה - חצי מהאנשים היו עוברים אליה ומשחררים את הכבישים מפקקים. זה לא כיף לשלם על חנייה ולחפש חנייה. יותר כיף פשוט לרדת מהאוטובוס או מהרכבת וזהו. על מנת לשחרר קצת את הכבישים שיהיה אפשר לזוז פה , המדינה חייבת לשדרג את התחבורה הציבורית בכל האמצעים. זה יעלה את איכות החיים של כולנו, וגם יוריד את יוקר המחיה.
מירית | 23.12.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת