אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צעיר פיתח אתר למציאת כרטיסי טיסה מוזלים - חברות התעופה הגיבו בתביעה

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
אין להם זכות כזאת למרות שהם עושים זאת
חברות התעופה בכלל ובישראל בפרט כפופות לחוקי יאט"א, למרות שהן טוענות (מתי שנוח להן) שהכללים הם רק המלצה, למשל רשיון אל על כפוף לעמידה בכללי חוקי יאט"א. כלל יאט"א 3.3.6 מדבר במפורש על מקרה של כרטיסי המשך ולפי הכלל אם מודיעים על non shaw הם חייבים לאפשר לך לעשות שימוש בכרטיסי ההמשך ללא כל חיוב. כרגע במקרה דומה אני בשלב ערעור מול delta בבית המשפט המחוזי בתל אביב ולמרות שאין עדין פס"ד (דיון ב 1.1.15) השופטת אמרה במפורש שמבחינה עקרונית מותר לאדם עפ"י כלל יאט"א שלא להופיע לטיסה (תוך הודעה מראש) והם חייבים לאפשר לו טיסת המשך. חברות התעופה כמובן לא מסכימות (למרות הכלל המפורש) את האגודה להגנת הצרכן לא הצלחתי לגייס (הם פשוט לא נגישים ואם הם עונים זה רק אחרי כמה חודשים) חברות התעופה עפ"י המומחה שלי, עושות עשרות מליוני דולרים רבים בשנה אגב הפרת הכלל הזה ואין פוצה פה ומצפצף, הם מגיעים לטענות כל כך אפסודריות שאוזן רגילה לא מסוגלת לשמוע. למשל אם טיסה תצא ריקה (למרות שהמקומות שולמו והם יכולים למכור אותם פעם נוספת- זה הפסד עבורם) הם גם מנצלות את זה שבתי המשפט חוששים מפסקי דין שיש להם השלכה עולמית למרות שכללי יאט"א הם ברורים וחדים כתער. אפשר לשלוח לי מייל אשלח את החלק הרלוונטי של כללי יאט"א שמאפשרים non show/
דוד מלובני | 03.01.15
23.
זה חוקי שחברות התעופה מבטלות את כרטיס החזור?
אם קנית כרטיס במחיר שנקבע ע"י חברת התעופה לטיסה הזאת, מי נותן להם את הזכות "להעניש" נוסע שהחליט לא לממש את כולו? זה מזכיר לי את הזמן שחברות הסלולר מכרו לנו טלפונים אבל לא נתנו לפתוח אותם לרשתות אחרות. אם זה המוצר שלי, אני אחליט מה לעשות בו.
??? | 03.01.15
15.
תגובה ל-4
לתמחור אין קשר למשך זמן הטיסה. לדוגמה: טיסה יומית (להמריא בבוקר ולחזור בערב) בין אמסטרדם לפרנקפורט (טיסה של 45 דקות) עולה 500 יורו (!!) בכל עונות השנה. לעומת זאת, טיסה לניו יורק מאמסטרדם (7 שעות) עולה 450 יורו בחורף. עלות הטיסה ל- HUB (אחד משדות התעופה הגדולים בהם יש הרבה קונקשנים) זול יותר מאשר ליעד פריפרלי. כך שאם הזמנת טיסה מסן פרנסיקו לניו יורק דרך אטלנטה, המחיר יהיה זול יותר באחוזים ניכרים מאשר אותה טיסה בדיוק (!) מסן פרנסיסקו לאטלנטה. לכן אם אתה יורד באטלנטה מבלי להמשיך (ומתוך הנחה שיש לך רק כבודת יד) חסכת כסף רב.
אחד בתעשיה | 31.12.14
14.
אכן עובד גם מהארץ הבעיה בכרטיס חזרה
הדבר ידוע זה שנים- כאשר חברה רוצה לקדם קוים מסויימים, למשל קוריאן איירליינס - הטיסה לסיאול -שם הם היחידים בטיסה ישירה וללא תחרות , תמיד יותר יקרה מטיסה למשל לטוקיו או בייגינג - לשם יש תחרות. הבעיה היא שאי אפשר לעשות צק אין למזוודות רק לסיאול למשל, ולכן צריך לעלות ללא מזוודה. כמו כן בדרך חזרה - יסרבו לקבל לטיסה בסיאול אם תחילת המסלול לכרטיס היא בביגינג. אגב גם לפריס באייר פרנס בדרך כלל יותר יקר מאשר ליעדי המשך תחרותיים באירופה ושוב לא ניתן לעשות צק אין בדרך חזרה בנמל הקונקשין פריס במקרה זה.
שלומי | 01.01.15
13.
היתה על זה כתבה לפני כמה שבועות
קיים גם בארץ, אבל רק אם מזמינים כרטיס לצד אחד ולא מפקידים מזוודות. לאנשים שקנו כרטיס הלוך ושוב ולא המשיכו לטוס ליעד אלא נשארו בעצירה - חברת התעופה ביטלה את הכרטיס חזור, אפילו אם רצו לעלות בעיר המקורית ולא בעצירה! (לדוגמא: טסו ללונדון עם עצירה בפריז, ירדו בפריז טיילו שם והמשיכו את הטיול לכיוון לונדון. הגיע זמן הטיסה חזרה מלונדון לארץ, עם עצירה בפריז, הם באו לעלות על המטוס בלונדון והודיעו להם שהכרטיס מבוטל כי ירדו בפריז בהלוך...)
אני | 01.01.15
9.
הזוי ...
כלומר מדובר בעניין פשוט לתיכנות אבל אני למשל מעולם לא שמעתי שמשהו כזה אפשרי. אני בהחלט אבדוק מעכשיו שטות כזו כמו האם טיסה לרומא למשל באמת יקרה יותר מנגיד טיסה ללונדון שעוצרת ברומא. אני לא חושב שאי פעם נתקלתי במשהו הזוי כזה, יתכן שזה רק עניין של טיסות פנים אמריקאיות, אבל שווה בדיקה.
מאוד מאוד הזוי | 31.12.14
6.
טריק ידוע עוד מהתקופה של כאטיסים מודפסים
דוגמא: לחברת אל-על יש בלעדיות על קו "תל אביב - הונג קונג", לכן המחיר גבוה. במידה ואתה קונה כרטיס "תל אביב - הונג קונג - מנילה" המחיר זול יותר. מה שהיה צריך לעשות זה רק לזרוק את הדפים הלא רלונטיים. השיטה עבדה בשני הכיוונים וגם היה ניתן להסתדר עם מזוודות על יד בקשה לדייל קרקע.
אלכס | 31.12.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת