אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ירידה במכירות המזון לראשונה זה עשר שנים

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
התהליך רק בראשיתו - הצרכנים קונים פחות ברשתות (ניתוח מקרה סופרפארם)
מספיק לראות את הלחץ הפירסומי של רשת סופרפארם, כדי להבין שמצב השוק אינו טוב. סופרפארם, אשר לה יש ברומטרים מעולים ויכולת תגובה מרשימה, לא מפסיקה לפרסם, כל יום וכל יוםבהמהלך השבוע. זה המדד הטוב ביותר למצב השוק - ירידה מתמשכת ברכישות. מספר הפריטים בכל קניה בירידה וגם היקף הקניה יורד ויורד. הציבור קונה יותר ויותר מה שהוא צריך וגם את זה בכמות פחותה יותר. במקום להעמיס 4 שמפו - קונים שניים (מה מחר לא יהיה מבצע ?) הצרכן הישראלי ובמיוחד מעמד הביניים, החל לאמץ את הרגלי הקניה של הפנסיונרים (קונים מעט ולא בכמויות והכל במסגרת מה שיש. הציבור מתחיל לחשוש ממה שיהיה מחר ושם קצת כסף בצד (קיים גידול בהשקעות הציבור בקרנות נאמנות). הרחבת השטחים הלא מבוקרת של הרשתות, בעיקר המזון וההלבשה, יביאו לפשיטות רגל בעתיד הלא רחוק. הבורסה שהיא מכשיר מעולה לניתוח "מצב הרוח הלאומי" - מראה לנו שמגמה זו נכונה. מניית שופרסל ומגה בירידה, רמי לוי כבר לא עולה ומדשדשת, פוקס בירידה, אלקטרה מוצרי צריכה- מתרסקת, הום סנטר של פישמן רשתות בקשיים עצומים ונמצאת על המדף (לא בורסאית, אבל הציבור מגיב גם באובדן אימון בחברת הנדלן של פישמן- כלכלית ירושלים, לצד קשיים אחרים של פישמן עם הרובל הרוסי וחובות אדירים הגדולים מסך נכסיו) שנמשיך.....?
 | 12.01.15
26.
עידן הצרכנות הנכונה - התהליך רק בראשיתו
רשתות המזון וההלבשה מרגישות את התהליך הצרכני הזה כבר מזה שנתיים. נכון זה לא קורה ברגע, אבל הצרכן הישראלי מתחיל להפנים ולהעמיק את התהליך. קונים רק מה שצריך ולא את מה שנמצא כרגע במבצע. מספיקים לאגור מוצרים ומשאירים את המלאי בסופר ועל מדפי החנות, שהרי אנחנו לא בצנע ומחר יהיה מבצע חדש. הצרכנים הישראלים מפסיקים למלא את העגלה (גם אם זה נראה קצת מוזר, שהרי הרשתות מספקות לנו עגלות גדולות וענקיות, שנמלא). שהרי זה ידוע שבממוצע אנו זורקים או לא משתמשים בשליש ממה שאנו קונים - כן זה נתון מדהים שליש עד רבע לא זורקים. אין צורך למלא את השקית ב- 30 עגבניות, אפשר למלא רק 20, אין צורך לקנות 4 קוטג, אפשר להסתפק רק ב- 3. השינוי מתחיל בראש ולוקח זמן להפנים אותו, ובסוף התהליך גם ישאר לנו יותר כסף בארנק וגם נהיה פחות שמנים ומדושנים.
 | 06.01.15
15.
אפשר לשקר עד מחר עם צמיחה טובה ורווחה אבל מספיק להסתובב במדינה
ולהסתכל על הפנים של האנשים ולהבין הכל ! המצב הכלכלי במדינה ממש לא טוב ואנשים מתקשים לחיות , שלא לדבר על לחיות טוב... אז דירוג האשראי עדיין גבוהה ונתניהו מדבר על צמיחה וכלכלה חזקה , שיירד אל העם ,ויראה איך אנשים מדוכאים , עצבניים וחסרי תקווה ולא יחרטט עם נתונים מלוטשים של האוצר ולא מחויבים למציאות ! וזה בדיוק תפקידה של ממשלת ישראל - להראות לעולם את החוסן הכלכלי של מדינת ישראל עם נתונים וסטטיסטיקות שקריות ועל הדרך מחרטטת גם אותנו ...
מדינה מתפוררת | 05.01.15
14.
חבר'ה, תקנו באינטרנט
תרכיבו לכם סל במיי סופרמרקט והוא ימצא לכם מבין רמי לוי/שופרסל/יינות ביתן איפה כדאי לכם לקנות. המשלוח באתרים הוא סביב ה-25-30 שקל ובהינתן סל בינוני ומעלה ובהתחשב בזה שיש משלוח עד הבית זה משתלם מאוד מאוד. ועוד משהו: באתר אפשר לראות גרף עם המחיר העדכני של המוצר ואיך הוא ביחס למחיר בשנה האחרונה. זה ממש כמו מניות, כשאתם רואים שמחיר מוצר ללא תקף נמצא בשפל, תקנו ממנו הרבה. אני עושה את זה עם טונה וטחינה גולמית שבעצם אין להם תוקף וחוסך ה-מ-ו-ן כסף.
מישהו | 05.01.15
12.
לא תאמינו איך אפשר להסתדר עם המוצרים הכי זולים.
לחם פרוס אחיד, תפוחי אדמה, בצל, חצילים, חמאה[לא מותרות], ביצים,עגבניות, מיונז [הוא זול],כרובית אחת לחודש, לבן או יוגורט,גבינה לבנה 5%. אפשר לתמרן בין המוצרים האלה ולהכין מרקים, פשטידות, סלט חצילים, ממרחים ועוד. בצורה זאת אפשר להסתדר [אמנם בקושי] עם קצבת זקנה של הביטוח הלאומי. חבל רק שאי אפשר לתמרן את מחירי הארנונה ,התרופות,,החשמל והגז. אלה יציבים כמו סלעים ולא ניתנים לעיכול...
אזרחית ותיקה | 05.01.15
11.
חסכתי 3 אלף ש"ח בחודש
אנחנו משפחה של 6 נפשות,הפסקנו לצרוך משקאות ממותקים חסכנו 2 ליטר קולה כ 14 ש"ח ליום 420 לחודש. הפסקנו לקנות מילקי,חסכנו 6 גביעים ליום 720 ש"ח לחודש. הפסקנו עם הקורנפלקס,חבילה ליום 600 ש"ח לחודש הפסקנו עם הביסלי במבה 4 חבילות ליום (4 ילדים) 240 לחודש. החלפנו את שניצלים עוף טוב בשניצלים ביתיים חיסכון של חצי במחיר 500 ש"ח אין בגטים יש לחם מסובסד,חיסכון של 150 ש"ח ביטלנו את הYES,הפסקנו לאכול במסעדות,לא יוצאים לצימרים חסכנו כ 100 אלף ש"ח בשנתיים וחצי.
 | 05.01.15
4.
אני קונה בשופרסול ומתוך 10 קניות ב9 מהן יש טעויות במבצעים או במחיר
יש תמיד טעויות, יש מבצעים לא ברורים, יש מבצעים שלא נרשמים בקופה. בנוסף המבצעים מבלבלים לעיתים קרובות, והחלטת לא לקנות שום מבצע שלוקח יותר מ 15 שניות להבין אותו. לכן גם הקניות שלי נעשות מצומצמות, כי קשה לעקוב אחרי כל כך הרבה טעויות כשקונים יותר מ 300 ש"ח, אני קונה מעט. לפחות באיזור שלי רמי לוי השתפרו פלאים בעניין הזה (והיו להם הרבה בעיות בעבר) והמצב הוא היפוכו של שופרסול, יש טעות בחשבון אחד מתוך 10. לתשומת ליבכם של המנהלים שמקבלים מאה אלף שח בחודש בשופרסול. לא הייתי משקיע רבע שקל במניה של חברה כל כך מבולגנת. נ.ב.: אני קונה באיזור התעשיה של תלפיות בירושלים.
תחשבו טוב על מה שאני כותב  | 05.01.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת