אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נהגי המונית מתלוננים: לא משתלם היום להיות נהג. האם זה נכון?

87 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

83.
מה עם מס תחנה? ביטוח מכשיר קשר? שטיפת
מה עם מס תחנה? ביטוח מכשיר קשר? שטיפת המונית במכונה פעמיים בשבוע ועוד ועוד. והציבור חושב שנהגי המוניות מיליונרים.. וזה גם לא נכון הכתבה בדיוק כי 800-1100 ש״ח עושים בעלי המניות בתחנות שהם חברי תחנה שמקבלים נסיעות ״טובות״ השאר צריכים לעבוד 14 שעות כדי להגיע ל8000 ש״ח נטו בסוף החודש.
Flame | 30.10.16
81.
מעניין מאוד שכל העוסקים בענף יודעים ומכירים את
מעניין מאוד שכל העוסקים בענף יודעים ומכירים את סל ההוצאות וההכנסות של המונית, ואילו הכלכלנית הבכירה שהיא יו׳ר ועדת המחירים, לא יודעת מה סל ההוצאות וההכנסות של המונית ומחליטה על הפחתה של 10.9% מתעריף הנסיעה, לדעתי יש פה מחדל שמחייב בדיקה מה קרה שם
Lamp | 28.10.16
70.
גט טקסי
היום לא כ"כ אפשר לרמות את מס הכנסה הכל מבוקר, כמעט רבע מהמוניות בארץ כבר רשומות בגט טקסי שמשתלטת על הענף בקצב מטורף. למס הכנסה יש גישה ישירה למחשבים של גט טקסי והנהגים שם יודעים שאסור לזייף. נהגי המוניות מרוויחים את לחמם בעבודה קשה, אין צורך לכעוס על עלות הנסיעה יקר לחיות במדינה הזו.
פקיד שומה | 29.03.15
69.
אנחנו לא בדיוק מסכנים.....
בקרב נהגי המוניות שגור המשפט "לא בוכה - לא גדל"..... העובדות קצת שונות. נכון, לא קל. אבל מחיר ליטר דלק הוא קצת יותר מ 4 ש"ח, ולא ככתוב. 6.6 ש"ח, פחות מע"מ, פחות החזר בלו. מחיר מונית הוא לפני מע"מ כ 75000, מתוכם 50000 בהלוואה לשנתיים. הרווח על מספר ירוק הוא אדיר : כששה אחוז נטו לשנה, בערך פי שש ממה שמקבלים על פקדון ארוך טווח בבנק. מי שעובד בתחנה גדולה עד 12 שעות ביום, חמש או ששה ימים בשבוע, הולך הביתה עם יותר מ 10,000 ש"ח נטו. ואיפה הכסף השחור שלא מעט עושים ? די להתבכיינות !
נהג חכם | 04.02.15
65.
לי יש מונית קיה ולמיטב ידיעתי חברת קיה נתנה
הוראות למוסכי הבית שלה ״לעשוק״ את נהגי המוניות ולשים להם רק חלפים מקוריים כדי ״לשמור״ על האחריות!!! אין דבר כזה תחליפי ואי לכך טיפול קטן של החלפת שמן ופילוג שמן עולה במוסך קיה מורשה 585 ש״ח כולל שבמקום אחר אותו טיפול עולה כ250 ש״ח כולל, אז גם זאת הוצאה בסופו של יום!!!
arik  | 12.01.15
62.
מי לא בוכה לא גודל
בתור נהג מונית אני יכול להגיד נכון יש הוצאות אבל אי אפשר להגיד שלא מתפרנסים בכבוד נהגים תמיד אהבו לבכות והכל יחסי וכל אלה שבוכים כמובן לא מראים נכונות וכל היום מדברים במקום לעבוד אז יאללה בתור נהג מונית אני שונא את הנהגים שכל היום בוכים
נהג מונית | 12.01.15
61.
החישוב הנכון, ללא פילטרים וללא אינטרסנטים
הוצאות חודשיות: 10,000 ש"ח השכרת מונית 1,000 ש"ח לתחנה 1,000 ש"ח קנסות (משטרה, עירייה, חנייה) 500 ש"ח קפה/מזון-מהיר שאי אפשר להמנע ממנו 200 ש"ח אגרות שונות ומשונות, ניקיון רכב 200 ש"ח הנהלת חשבונות/רו"ח 13,000 ש"ח הוצאות עבודה 11/12 שעות, 7 ימים בשנה, כולל חגים ומועדים חשיפה ל: תאונות דרכים, התעמרות של שוטרים/פקחים, אלימות נוסעים (כולל אי תשלום), קור חום לחות רעשי-רוח, קשיים בהתפנות נאותה (פיפי קקי וכו'...), נוסעים מעשנים/מקיאים/דברנים, הפסד מטעויות תשלום, ריבים יום יומיים עם נהגי מוניות אחרים בתור לקבלת נסיעות הכנסות: 500-900 ש"ח ליום בממוצע כ- 18,000 ש"ח לחודש ובחודשי החגים, פרדוקסלית הכנסות יורדות, בגלל יותר ימי שבתון ויותר שעות "מתות" חלק גדול מנהגי המוניות הם מזדמנים (פריירים שלא יודעים את הסיפור הפנימי) ששוכרים מונית כדי לנסות מזלם... עד ההתפקחות או השבירה נהגים אחרים הם פנסיונרים שיש להם כבר פרנסת בסיס והם מחפשים תעסוקה ולא פרנסה, נהגים וותיקים שאין להם כל אלטרנטיבה או מפחדים לזוז...
(לשעבר) נהג מונית | 12.01.15
53.
אף נהג מוניות לא מוציא קבלות אלא אם אתה מבקש מהם! השיטה!
גם נהגי מוניות שירות צריך לבקש מהם קבלה 13 פעמים עד שאתה מקבל ... הם עושים את עצמם פעם ראשונה "לא שומעים" פעם שנייה הם אומרים בסדר ורק מחכים שתשכח מזה... פעם שלישית הוא מדפיס אבל לא מביא לך את זה ... פעם רביעית אולי אתה זוכה לקבל ! וזה בדוק!
אלון | 11.01.15
52.
תרבות נהיגה
מי שיש לו מזל עולה על נסיעות איכותיות. מצד הנוסע זה לא להיות שיכור שמקיא במונית או בורח בלי לשלם. מצד הנהג זה לא לנגן מוזיקה בווליום ולדבר בקשר עם פיצוחים. חובה להדליק מונה ולהדפיס חשבונית. חובה לתת טיפ לנהג במזומן. חובה לשלם מס אבל אי אפשר לסחוט אותם ממש. הכי חשוב זה לשמור על רכב תקין נקי ומסודר.
איליה | 10.01.15
50.
הכתבה התייחסה לאזור המרכז - בפריפריה זה שונה
שלום לכולם ! אני לא מתכוון להתווכח עם החישובים של מר קצין - אני מניח שהוא יודע לעשות חשבון. הבעיה שלי היא, שהכתבה עוסקת בנהגי מוניות במרכז הארץ - והמצב שם לא בהכרח דומה לשאר הארץ. אני נוסע הרבה במסגרת תפקידי ברחבי הצפון ואני יכול להגיד לכם ששם יש תופעה של מחיר אחיד בלי קשר למרחק וזמן הנסיעה ולתוספות שונות המותרות בחוק (נוסע שלישי, תיקים, לילה וכו'). בהתחלה כשאמרו לי את זה חשבתי לעצמי "כן, הם בטח מראש לוקחים מחיר גבוה" אולם התברר שטעיתי. לשם הדוגמא (בכל הנסיעות הנ"ל הנהגים הדפיסו קבלה בסוף הנסיעה) : מונית פנימית בעכו : 14-15 ₪. מונית בנהריה : 15-18 ₪. מונית במעלות : 12 ₪. (השונות נובעת אם זה מהשכונות המרוחקות וכן לאיזו תחנה שייך נהג המונית). בעצמי הייתי עד, שנוסע התלונן בתחנה בנהריה שהנהג הפעיל מונה והנהג חויב להחזיר לנוסע את ההפרש !
משה לוי | 10.01.15
47.
רק לשם ההשוואה
אני אח במקצועי ,אקדמאי,עם שלל קורסים קליניים מקצועיים,ידע,וותק ונסיון של 9.5 שנים במקצוע. עובד בקופת חולים וערב אחד בשבוע עובד במוקד חירום. מידי פעם עושה גם ביקורי בית לחולים בבתים,על מנת להרים עוד קצת את המשכורת. משכורת ממוצעת שלי לאחר כל זה מגיעה ל 9000 ש"ח נטו בחודש!!! אתם לא למדתם יום אחד בחייכם ומגיעים למשכורת כזו. אז לפחות תראו שגם אקדמאים היום,נאלצים לעבוד קשה בכדי להגיע למשכורת סבירה.
אח מוסמך | 10.01.15
44.
לצערי, נוסע רק עם נהגי מוניות ערבים. נהגים יהודים עושקים בלי בושה
בתור אזרח שלא מחזיק כלי רכב (יקר מידי) אני משתמש המון במוניות. לצערי, ישנה תופעה ממשוכת בה נהגים יהודים דופקים מחיר בלי חשבון לעומת נהגים ערבים שבאים לקראת הלקוח וגובים מחיר הוגן. רק שלשום לקחתי מונית לעבודה. במקרה יצא לי נהג יהודי שישר שנכנסתי אמר שמחיר הנסיעה הוא 30 שקל. זו נסיעה שאני מבצע ביומי לכן ידעתי שהמחיר הוא 20 שקל אבל אמרתי לו נתפשר על 25 לצאת הוגן עם הנהג. לא היה מוכן בשום פנים ואופן, התעקש שהנסיעה היא 30 שקל אחרת הוא מפסיד. בסוף התפשרנו על מונה. הנסיעה יצאה 19.38.
ג'רי | 10.01.15
34.
שלא יגבו מחירים מופקעים ויהיו יותר אדיבים אז יהיו להם יותר נוסעים והם ירויחו!!
מוניות עמל משדה"ת לחיפה גובות מחירים מופקעים-100 ש"ח לנסיעה ,נהגים עבריינים -נוסעים במהירות ,שוטרים עוצרים אותם באמצע נסיעה ,ובכך מעכבים את הנוסעים,ומעשנים בזמן הנסיעה,ונותנים עודף ממטבעות מזויפים.
 | 10.01.15
30.
כל פעם מקצוע אחר יהיה לא משתלם
ככה זה במערכת הכספית- היצע וביקוש, אז אם יש יותר מדי נהגי מוניות, הם ירצו שלא יהיו עוד- כדי לעלות מחירים, כדי להתקיים. אם אין מספיק נהגי מוניות ו\או תחבורה ציבורית מישהו ימציא סטארטאפ כמו גט-טקסי או אובר (ומישהו אמר מכוניות-ללא-נהג?) ויסגור להם את העסק. כולם נגד כולם. כלכלה שלא דואגת לכלכל את האנשים, והבעיות חוזרות על עצמן. למה בכלכליסט לא מסקרים את הכלכלה-מבוססת-המשאבים של פרויקט ונוס ??
ערן | 10.01.15
29.
אם היו משלמים מס כחוק ולא מעלימים היית מגלה עולם חדש
שבו הם מרוויחים כ25K ש"ח בחודש , והיללות הקבועות שלהם מהוות ס"הכ מסווה . כי אם כ"כ רע להיות נהג מונית איך זה שכל הזמן אנשים מחפשים איך להגיע לעבודה הזאת וכולם מחפשים לקנות מספר / מונית / לשכור מונית. אדונים נכבדים, הפסיקו עם עולם היללות. חוץ משכירים במשרה מלאה (וגם הם לא כולם ) אין אחד בארץ שמדווח הכנסות באמת. וגם חלק ניכר מהשכירים במשרה מלאה עושים השלמת הכנסה בעבודה שלאחר העבודה. נגרות, חשמלאות, שיפוצים, הוראה (שעורים פרטיים), נקיון, שמירה, רופאים, אחיות ועוד ועוד. הדבר הכי נכון היה לבטל לחלוטין את מס ההכנסה ולעבור למע"מ גבוה בלבד. יותר פשוט להוציא מס מהאזרחים בישראל באמצעות ההוצאה מאשר באמצעות מעקב על ההכנסה. אמנם, נכון שקרים יש גם במע"מ אבל יותר קל לגבות ויותר פשוט לעלות על שקרים שם חוץ מענפי השרותים ()נקיון, ספרות, הוראה וכו. .
מס מס  | 10.01.15
28.
מי שלא עבד בעבודה הזאת,לעולם לא יבין מה זאת עבדות אמיתית
נסיעות בלילה, הרס המשפחה , נסיעות לאיזורים מסוכנים בכדי להוריד בעלויות תיקונים וטיפולים, בעיות גב, נוסעים מסוכנים, נוסעים שיכורים שמקיאים בספסל האחורי (דבר שמחייב אותך לגשת לנקיון על חשבונך), נוסעים שבורחים בסיום הנסיעה מבלי לשלם, סכנת שוד על בסיס יומי, הוצאות מטורפות, קושי בלהחזיק כסף מזומן מבלי להוציאו, נסיעה בקיץ בלי מזגן בכדי לחסוך בדלק, ועוד. בקיצור , עבודה מסוכנת וקשה שנדחפים אליה בעל כורחנו. אבל אלו שעובדים בה, אינם מתלוננים מכיוון שנכון אולי העבודה קשה ביותר, אבל היא מביאה פרנסה הביתה. ועכשיו בא אדם שיושב כל חייו במשרד עם רכב מליסינג ומתחיל לחשב את העלות .שיעבוד קודם כל חודש בעבודה הזאת ואחר כך יאמר האם השכר תואם לעבודה.
רפי | 10.01.15
26.
מגיבים טיפשים שלא מבינים מימינם ומשמאלם .הסבר בפנים....
מגיב 9 : עלות השכרת מונית ליום היא 250 ש,ח והדלק עליך (עוד 150) ,דהיינו 400 ש"ח ליום. בהנחה שקיבלת מחיר "פיקס" מדהים :6000 ש"ח לחודש ללא דלק. בוא ותאמר לי ,עם כל המוניות בכביש וללא עלות תחנה /גט טקסי ,כמה אתה חושב ישאר לך ?! מגיב 5 : המונה מתחיל מ12.30 ש"ח ובמרחק של 2 ק"מ לא יגיע בחיים ל30 ש,ח .הוא יגיע ל-כ22 שששש,ח מקסימום . 3 אנשים שיסעו יחד למרחק כזה ישלמו כמעט כמו אוטובוס (2 ש"ח יותר ממחיר כרטיס רגיל) מגיב 2 : כשאתה נותן את המונית לנהג אחר ,אתה מחויב בתוספת לביטוח ,ויש לך בלאי כפול על הרכב ,אבל את זה בטח לא חישבת . סיכונים גבוהים אין בנסיעות בכבישי ישראל אהה ?! כן ,יש גמישות בשעות העבודה ,ובטוח בגלל זה נהגי מוניות עובדים בלילות ,בחגים ושבתות ,כי הם מעדיפים את זה על שהייה בחיק המשפחה. כמה נסיעות יש במאות שקלים לדעתך ?! אתה חושב שאנשים היום יכולים להרשות לעצמם מרחקים ארוכים במונית ? מקסימום אם נוסעים לנתב"ג או בחזור מחו"ל ,ושם כבר יש מונופול של "הדר". בקיצור תנוחו .לא עושים כאן מליונים וגם לא עשרות אלפים . אתם מוזמנים לנסות
מוטי  | 10.01.15
19.
נשמע לי מעט מדי.
נסיעה עלובה מרחובות לנתב"ג ובחזרה עולה 140 שקל (עלתה 120 לפני שנתיים). מדובר בסביבות השעה, שעה ורבע של נסיעה הלוך וחזור. כלומר נגיד 120 שקל לשעה. עלות הדלק היא בסביבות ה30 שקל. 90 שקלים קיבל הנהג. בחיי, כשאני אקבל 90 שקל לשעה אחיה חיים מאושרים. כן, אני יודע, נניח, מה90 שקל האלה הולכים 20 שקל תחזוקה ביטוחים ועניינים. אז הוא עשה רק 70 שקל לשעה, כמעט פי 2 מהממוצע. נניח שנהג עובד רק 8 שעות ביום, מדובר ב11,200 שקלים ברוטו. 30% מעל השכר הממוצע. נניח שנהג מונית עובד באמת 12 שעות ביממה, 20 ימים בחודש, מדובר ב16800 שקלים לחודש, כמעט כפליים מהשכר הממוצע במשק ברוטו. אולי אני צריך לעשות הסבת קריירה.
מתושלח.  | 10.01.15
17.
ההכנסה נטו כפולה
הכתבה לא מדוייקת וכידוע לי נשאר להם נטו כ 10000 ש"ח למי שעובד! עם רמת ההשכלה, רמת ההשקעה, בשום מקום לא היו מגיעים לנטו כזה, כל שכן בשמירה כמוצג. לכל עבודה יתרונות וחסרונות גם לנהג מונית, אך בסופו של דבר ההכנסה מדברת, וכמו שאין מה לרחם על שרברב שיטען שהעבודה לא נעימה וכו' אך ההכנסה היא מעל למצופה! גם שרברב היה יכול להתבכיין ולטעון שבשמירה כבר אפשר להרוויח (תוך הטעיה) כמעט אותו הדבר אך זה ממש לא נכון. באופן כללי התמורה היא טובה +.
שי | 10.01.15
15.
הרבה מאוד נהגים מרווחים פחות מהנאמר
לשמחתי אני נהג מונית לשעבר. אחוז גבוהה מנהגי המוניות,הם נהגים שכרים. אין באמת דבר כזה נהג שכיר במונית,הכוונה זה שהנהג שוכר מונית שהמחיר לשכירות ליום הוא 250 שקל אבל הוא נחשב עצמאי. אין תנאים בסיסים כגון פנסיה,ימי מחלה וכו... בנוסף ל250 יש הוצאות נוספות שזה דלק,מסי תחנה. יש ימים שהנהג מרוויח (ברוטו) 1000 שקל ויש ימים שגם לא מגיעים ל400 שקל. הכתבה מתייחסת לסכום דמיוני של 800 שקל ליום, אבל המציאות שונה. נהגים שכירים מרוויחים נטו בחודש בין 4000-6000 שקל כאשר אין שום תנאים סוציאליים ושעות עבודה מטורפות. המצב בשוק העבודה לא מאיר פנים ולהרבה נהגים אין ברירה והם תקועים בעבודה הזאת. לפעמים כאשר לקוח עולה למונית ונוסע אלי 5 דקות והמחיר נראה לו יקר, הלקוח לא מבין שהרווח לנהג מאותה נסיעה ,הוא לא כלכך הרבה כמו שזה נראה. כמו שנאמר בכתבה, לפעמיים נהג יכול להסתובב גם שעתיים ללא מציאת לקוח והנהג מסתובב על ריק כדי לחפש נוסעים ובנתיים הדלק אוזל. בקיצור לא הכול ורוד כמו שזה נראה
נהג מונית לשעבר | 10.01.15
14.
עוד לא פגשתי בנסיעה נהג מונית שלא יבכה
את זה מקבלים עם הרשיון -ידע בבכי ותלונות.בחיפה למשל רובם בחוצפה שואלים מונה או מחיר?כמובן תמיד זה לטובתם .והם מתחילים לבכות כמה קשה,כמה יותר הוא הגזים במחיר כך הבכי גודל.באילת למשל נהגי המוניות לרוב בסדר גמור מפעילים מונה ובכל הנסיעות שלי המחיר מקסימום משתנה ב 5-10% .כשאני נוסע מחיפה לאילת (כמה פעמים בשנה)אני בכיף נכנס למונית.חוץ מתקופת הקיץ הבוערת שיש חאפרים.בחיפה רוב הנהגים לא הוגנים לצערי ורובם תחמנים במיוחד אלו בתחנות הרכבת למי שיש לו מזוודות.בעיקר בבת גלים.כול כאלב ביג'י יומו.
דני הותיק | 10.01.15
12.
שוק המוניות פתוח לכולם.רק בעלי המספרים מרוויחים
ידוע לכל הנהגים שנמצאים בענף המוניות שיש אנשים שהם בעלים של עשרות מספרים ומוניות והם גם בעלים של תחנות או חברים בתחנות. הם משכירים את המוניות לנהגים שכירים כמובן שהכל מנפולטיבי ואינטרסנטי. למה בנימין נתניהו פתח את שוק המוניות באופן כזה רשלני. למה לא לאפשר רק לנהגים שעובדים בפועל להיות בעלי מספר ירוק.אולי היגיע הזמן שמבקר המדינה יבדוק את סיפור המוניות לעומק כולל מכרזים בכל מיני מקומות ציבוריים. בסופו של דבר במצב הנוכחי כולם מפסידים.
יעקב מנחם | 10.01.15
11.
5: החישוב שלך שגוי מיסודו
אני מצטט את דבריך: "אז הוא מוציא קצת יותר משקל ולוקח ממני 30 שקל" ציטוט נוסף: "הנסיעה עולה לנהג 1.40 וגם זה בעצם 1.15 שקלים אחרי החזר מע"מ" אז ככה, 30 השקלים שהוא לקח ממך זה למעשה 25.4 ש"ח, 4.6 ש"ח זה למע"מ. מה שאומר שעל ההחזר מע"מ נוח לך לדבר, אך אתה מסתיר את העובדה שיש גם לשלם מע"מ. לא לקחת את הפחת(שחיקה) הגבוה של הרכב, שעלותו היא רבה. לא לקחת בחשבון שכדי שהוא יאסוף אותך ממקומך הוא היה צריך להגיע עד אליך, ללא נוסע, וכשהוא מוריד אותך ממקומך בד"כ לוקח זמן עד שמגיע לקוח חדש, מה שאומר שמדובר בעוד דלק. אז פתאום זה כבר לא כל כך 1.4 ש"ח, אלא יותר בכיוון של 2.8 ש"ח או יותר(וזה רק בעניין הדלק). בנוסף, לא לקחת בחשבון את עלויות הביטוח הגבוהות, החזר ההלוואה בגין קניית הרכב(או תשלום יומי בגין השכרת הרכב) וכן תשלום על השכרת מספר המונית. כל זאת ועוד, לא לקחת בחשבון דבר חשוב נוסף: על הנסיעה שלך, סביר להניח כי נהג המונית הקדיש כ-15 דקות בזמן שהותך ברכב, ועוד כ-15 דקות עד שהגיע אליך, ועד שמצא לקוח חדש לאחר שהוריד אותך מהרכב. בסה"כ 30 דקות עם הכנסה של כ-26 ש"ח אחרי מע"מ, ולפני הוצאות שמסתכמות בהרבה, אבל הרבה יותר מ1.15 ש"ח, כמו שאתה מציין.
דודו | 10.01.15
7.
מדוע נהגי המוניות והמשאיות לא חסמו את המדינה כשביטלו את הפיקוח על הסולר?
העיקר זה להתלונן. לעשות מעשה לא עושים. השיטה של ביבי זה לעשוק את החלשים וכך הוא מצא פריצה להעלות את הכנסות המדינה מסולר שהכי חשוב לתעשייה ולצמיחה. הסולר יקר אין תקווה אין הכנסות למדינה אין גלגול כספים .
המשקיף | 10.01.15
5.
נהגי מוניות מתלוננים שאין עבודה והם מסתובבים ריקים המון זמן, אבל דורשים 30 שקל ל 2 קילומטר
להזכירכם ברכב בנזין צריכת הדלק בעיר כשהתנועה זוחלת היא גרועה מאוד, נניח 1:8 , אבל ברכב דיזל זה 1:10 כלומר ליטר לעשרה קילומטר או 0.2 ליטר עבור הנסיעה הקצרה שלי. הנסיעה עולה לנהג 1.40 וגם זה בעצם 1.15 שקלים אחרי החזר מע"מ. אז הוא מוציא קצת יותר משקל ולוקח ממני 30 שקל ואחר כך מתפלא שאנשים עושים הכל כדי לא להשתמש במוניות. לוקחים מונית שירות, לוקחים אופניים של העירייה גם אם קר או חם, הולכים ברגל, מחכים לאוטובוס, מתארגנים כמה אנשים לקחת אוטו אחד, הכל הכל הכל כדי לא לקחת מונית ולשלם 30 שקל עבור 2 קילומטר (בעיקר בלילה) או 40 שקל עבור פאקינג 3 קילומטר שזה 5 דקות נסיעה באמצע הלילה. אם המחיר לא היה מפוקח הם היו יכולים להוריד מחיר ב 30% והיה להם הרבה יותר נוסעים, הם לא היו ריקים לרגע.
בנצי | 10.01.15
2.
מצבם יותר טוב מ80% מהעובדים
לא צריך ללמוד 7 שנים, גם אין או לפחות לא מדובר בכתבה על סיכונים גבוהים, יש גמישות מסויימת בשעות עבודה, לא האופציה הכי גרועה. ומה לגבי נסיעות ספיישל שעולות מאות שקלים? ואפשר גם לתת את המונית לנהג אחר בזמן שלא עובדים. חוץ מזה מה כן? באמת עדיף לעבוד בשמירה?
ח | 10.01.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת