25. מדיטציה טרנסנדנטלית הכנסת הטכניקה של מדיטציה טרנסנדנטלית לכול בית ספר היא פשוטה וזולה. מאות בתי ספר בעולם עשו זאת, לדוגמא בארה"ב, מדינות דרום אמריקה, אנגליה , הולנד הודו ועוד. ומתוצאות הם יוצאות דופן http://meditation.org.il/education/ אודי | 17.04.17 (ל"ת)
23. כתבה מלמדת ומעודדת פעם ראשונה שנחשפתימלהסבר מקיף וממצא לגיל ההתבגרות. תודה רבה. נגה | 17.04.17 (ל"ת)
22. נו היי אני מתבגרת, ומה בדיוק אני יעשה עם זה? רק בגלל שיודעים משהו, זה לא אומר שקל לממש אותו. ובגלל שיש לנו מערכת ׳חינוך׳ דפוקה, תחביבים, וחיים, זה לא משאיר לנו את כל הזמן הזה למדיטציה וזה שאתה מדבר על. כי אנחנו מעדיפים לשחק. ואם אין עם מי לשחק. הלך עלינו. נעמי | 16.04.17 (ל"ת)
21. מיינד סט אהבתי. הוא מחבר דיסיפלינות שונות חינוך פסיכולוגיה חברה ונותן כלים פרקטיים. ענבר שריפט | 16.04.17 (ל"ת)
19. איפה קונים את הספר של פרופ דן סיגל איפה קונים את הספר של פרופ דן סיגל " עיזבי אותי באמא שלך"? AirBalloon | 12.10.16 (ל"ת)
17. הרצליה האיש מדהים המסרים שלו סופר מקצועיים ובעיקר מחוללי שינוי. השתתפתי בכנסים שהנחה בארץ מדובר באיש מקצוע מומחה ואינושי. צפיתי בסרט הרצאה ביו טיוב בדיוק על נושא המח בגיל ההתבגרות מאד מאד עזר לי ולנו בבית. פרס נובל שרונה דוכנה | 26.10.15 (ל"ת)
13. הוא לא אומר שום דבר חדש, הוא רק קורא לזה דופמין ונוירונים. מלביש כל מיני תיאורים "סקסיים" על דברים ידועים ועתיקי יומין. | 24.01.15 (ל"ת)
12. איף כמה קשקושים - ותמונות שלא קשורות לכלום באמת אבל, מה הקשר תמונות הילדות הסרוקות של הכתבת משנות ה-80? נתקפת נוסטלגיה? פחדת שהכתבה אינטלגנטית מידי לאינטרנט אז זרקת כמה תמונות? ולא, היא לא אינטלגנטית מידי, דיי שטחית, בנאלית, מוכרת, ממוחזרת. לא חידש לי הרבה. לא ברור למה זה רב מכר בינתיים. ולסיום מי שחיי עפ"י ספרות רפואית שיזהר לא למות בגלל שגיאת כתיב! יובל | 24.01.15 (ל"ת)
10. להרגיש מורגש ומשמעות החיים כל אדם, בכל גיל רוצה להרגיש מורגש. רוצה להיות אהוב ואוהב. בגיל ההתבגרות יש לחדד את מושג משמעות החיים, כמו שויקטור פראנקל כתב בספרו "השאיפה למשמעות", דהיינו: 1. לעודד יצירתיות - זו הנתינה לחיים. 2. לעודד פגישות חברתיות וחוויות - זו הלקיחה מהחיים. 3. ללמד אותם לנקוט עמדה כלפי מצוקותיו וכלפי הגורל שאינו יכול לשנותו. כל אלו, בצרוף הטמעת עניין האחריות האישית למעשיהם ולאהבותיהם של המתבגרים ובעצם של כל אדם , נותנים משמעות לחיים. עוברת אורח בדממה | 24.01.15 (ל"ת)
9. חלק גדול מבני הנוער לא מקבלים תמיכה ריגשית מהוריהם ולכן מה שעובר עליהם מבפנים הוא לעיתים כפול ועז מבחינה ריגשית. עליהם להתמודד עם בני גילם ולהתחבר מצד אחד, מצד שני עליהם עדיין לקבל תמיכה או הבנה או רגישות אמפטית מהוריהם, ולצערנו הורים רבים מרגישים שהילדים גודלים להם והם מסירים מעצמם את האחריות הריגשית כלפי הילדים המתבגרים .יש גם קנאה , אבל יש גם עניין אחר של "טוב היא גדלה אז היא גדלה" ולא כך הוא. כשהפער שנוצר גדול מדיי בין המעשים והביטוי להם שהם דברים של התנסות חדשה מרבית בני הנוער לא מרגישים צורך לדבר על כך הם ההורים כי הם לא מבינים ולא יבינו ומכאן שהפערים הולכים והופכים גדולים מדיי עד כדי נתק ריגשי. שג | 24.01.15 (ל"ת)
8. אני בן 38 כשהייתי נער לפני למעלה מ-20 שנה לא היה אינטרנט, פלאפון בקושי ראינו מחשב אקדמאי נאה | 24.01.15 (ל"ת)
6. תגובה ל 1 כשהייתי בת 14 גם אני חשבתי שאבא שלי אידיוט מושלם. אני בת 55 אבא שלי נפטר לפני כמה חודשים כאידיוט מושלם. אישה | 24.01.15 (ל"ת)
4. מסר בעייתי - זה המוח שלהם, ולכן זו לא אשמתם. שום אחריות על התנהגותם מזל שהחוק חושב אחרת ומחיל עליהם אחריות פלילית, אחרת הד"ר היה עד מומחה מבוקש... * חוק ראשון - משמעת. מה מותר ומה אסור. * חוק שני - תשומת לב ותקשורת. * חוק שלישי - שהמתבגר בתוך מערכת ויש לו לאן לשאוף, יש לו גם מה לעשות. אלה שאין להם מה לעשות עם עצמם , נשארים בני 15 עוד 20 שנה. הכג | 24.01.15 (ל"ת)
2. הרבה מיתוסים על גיל ההתבגרות סיפור יפהת אבל המוח לא עובד ככה. יש גיזום (synaptic pruning) אבל ... הוא מתחיל בגיל שנתיים ולא בגיל 12. זהו לא גיזום של ענפים, אלא פשוט יש פחות נקודות מגע אקטיביות בין תאי עצב (סינפסות). בשל כך גם אין שום קשר לעטיפה במיילין, שמתרחשת עוד בעובר ולא קשורה ממש לסינפסות. אבל עזבו שטויות כי בנקודה הכי חשובה הוא צודק. תהיו קשובים ומכבדים זאת עצה מעולה. ולא רק כלפי ה- teenagers שלכם. נודניק (וגם חוקר מוח) | 23.01.15 (ל"ת)
1. כשהייתי בן 14, חשבתי שאבי אדיוט מושלם. בגיל 20 התפלאתי לגלות כמה אבי הספיק ללמוד ב 6 שנים מארק טווין | 22.01.15 (ל"ת)
עזבי אותי באמא שלך
28 תגובות לכתיבת תגובה