אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מה בא קודם, המחשב או המקלדת?

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
דינוזאורים - לא הבנתם את השאלה
לכל אלה שטוענים שברור שקודם היתה ביצה, כי דינוזאורים הטילו ביצים - אני מקווה שכולם מבינים שזאת תשובה מתחכמת שלא באמת פותרת את הבעיה. הבעיה בשאלה (למקרה שיש צורך להסביר) הי "מה קדם למה? התרנגולת? או ביצה של תרנגולת". אין לי בעיה להבין ציניות, אני פשוט חושבת שיש אנשים שלא מבינים שזאת לא באמת תשובה לשאלה.
אחת | 07.02.15
5.
לבחור האלמוני מ 3 אתה טועה והביצה קדמה לתרנגולת
זוחלים הטילו ביצים מאה מיליון שנה לפני הופעת העוף הראשון. וכמו שמתואר בכתבה מקלדות היו קימות מאות שנים לפני הופעת המחשב. האמת בנוגע למחשב והמקלדת היא שהם הופיעו ביחד. ואני מתכוון למחשב אישי. כאשר סינקלר פיתח את המחשב האישי הראשון הוא בנה אותו בתוך מקלדת ובמשך עשור כל המחשבים היו בנויים בתוך המקלדת. כולל מחשבי האפל המפורסמים. רק עם הופעת ה PC של IBM המחשב התנתק מהמקלדת. אגב הקוד שאיפשר בזמנו למקלדת ולמחשב לתקשר היה חלק מהחומרה של המחשב שנצרב ולא הוקלד באופן שבו אנחנו כותבים קוד תוכנה היום.
ריץ רץ | 06.02.15
4.
למחשבים המוקדמים לא היו שום מקלדת ושום מסך. אלו היו מסובכים מדי (!) לאלקטרוניקה של התקופה
במחשבים המוקדמים ביותר היו שקעים ותקעים מחוברים למתח. כשרצו לכתוב "0" השאירו שקע ריק, וכדי לכתוב "1" היו שמים תקע. הפלט הגיע לשירת מנורות. בשלבים קצת יותר מתקדמים במקום מסך הייתה מדפסת. הקלט הגיע בדמות ערימה של כרטיסים מנוקבים. את הכרטיסים היו מכינים באמצעות מכונה נפרדת - עם מקלדת. מקלדות ומסכים התחילו להופיע בהתחלה רק למפעיל המחשב - זה שהיה מזין את הכרטיסים המנוקבים, הסרטים המגנטים, הנייר במדפסות, ומחליט איזה תכנית תרוץ עשיו ואיזו אחר-כך. רק בשלב מאוחר יותר התחילה הממשקים של מקלדת-מסך להתפשט גם לשאר העובדים. מחשב שיש לו משתמש אחד בלבד עם מקלדת ומסך הוא כבר המצאה מודרנית - של סוף שנות השבעים.
 | 06.02.15
3.
ברור שקודם התרנגולת ואחר כך הביצה וברור שקודם המחשב ואחר כך המקלדת.
בנוגע למחשב: לא צריך מחשב שבהכרח יש לו ממשק קלט חיצוני. אני מניח ודי בטוח שהמחשב הראשון היה מחשב שמייצר פלט בלבד עם קלט בסיסי לחלוטין ובלי מקלדת כלשהי. כך למשל קבעו מראש שערים לוגיים במצבים סטטים והמעבד הוציא את הפלט. מחשב שיש לו נתונים בכניסה עם הדלקתו ועם תוצאה מיידית, נפוץ גם היום באינסוף מכשירים ומעבדי זעירים. המקלדת? שלב מאוחר יותר ושלב שאינו הכרחי גם לא בטכנולוגיה של היום. אפשר להכניס נתונים למעבד ישירות למעבד במגוון דרכים, גם על ידי נגיעה במתכת והקפצת זרם בעזרת תיל ואפשר לעשות את זה מבוקר יותר על ידי פניה לכתובות והגדרתן מראש. לכן מגיב מספר 1 צודק בהחלט בגישה שלו לפתרון הבעיה. השאלה היא לא כללית ולא קשורה לכרטיסיות כאלה ואחרות או למה שהיה במאות הקודמות. וכמובן שאין שום קשר או דרך להשוות את עניין התרנגול והביולוגיה ההתפתחותית לעניין המחשב. ביצים היו טכניקה קדומה של הדגים לרביה וגם קיום יחסי מין = טכניקה קדומה שקדמה לבעלי החיים היבשתיים והדגים התמיינו להשתמש בה ראשונים. זה שהיכולת הזו היתה קיימת בזנים אחרים, זה עדיין לא אומר שהתרנגול נוצר מהביצה ביום בהיר אחד. די ברור שזה לא קרה. סביר יותר להניח שבעל חיים נתון שינה את דרך הרביה שלו והשתנה תוך כדי. יכול להיות שהיה לו אח תאום שבחר צורת רביה אחרת והתפצל מהתרנגול ונמחק מעל פני האדמה בגלל הבחירה הלא מוצלחת הזו. או במילים אחרות: אין הכרח ואין קשר הדוק בין צורת הרביה למהות היצור. אבל הקשר למערכת יצירת כפי אדם? לא קיים.
מס 1 בכיוון הנכון | 06.02.15
1.
אני חושב שלא ענית על השאלה.
אולי זה רק אני, אבל נדמה לי ששואל השאלה התכוון למקלדת אלקטרונית. בוודאי שממשק המשתמש היה קיים עוד מימים ימימה (או לפחות מימי מכונת הכתיבה (קלידים הם לא באמת מקלדת, כמו שאתנטרופומורפים קודמים הם לא הומו סאפיינס)), אבל המצב שבו ישנו מחשב שמפענח אותות אלקטרוניים שכדי שהוא יהיה קיים צריך להשתמש באותם אותות אלקטרוניים הוא די פרדוקסלי. התשובה, לפי מה שאני יודע, ויתקנו אותי המומחים (אני לא איש מחשבים), שכמו בכל קשר גורדי טוב צריך לקטוע את התסבוכת, או במקרה הזה את ההנחה שצריך אותות אלקטרוניים כדי לתכנת את המחשב. עד כמה שידוע לי, לפחות במכשירים האלקטורניים הראשונים (אחרי המצאת הטרנזיסטור, אבל העיקרון גם בשפרפורות הואקום), כשאתה בונה את המעגל אתה מהנדס כך שאותות מסויימים (למשל במתחים שונים) יגיעו רק למעגלים מסוימים בטרנזיסטור (כדי ליצור 1 ו0). וכך מבחינה חומרתית מקש הסיפרה 9 מתוכנן לשלוח אות מסוים שמתוך 6 סיביות( מפסקים) יגיע חשמל רק ל אחת מהן 100000 (סתם דוגמא) ואילו מקש 4 , במתח קצת שונה יגע לשלושה מפסקים כאלו, 100110. כך שהתשובה היא שמערכת העיבוד יודעת לחשב דברים מרגע ההרכבה (שפת אסמבלי) ועל הבסיס הזה כבר בונים את כל המורכבות ששולטת במחשבים של ימינו. ואם סתם הנפצתי, כבר יתקנו אותי.P:
 | 05.02.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת