אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

3 שנים למצלמות המהירות: יותר הכנסות מקנסות אבל גם יותר הרוגים

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
המצלמות מהוות מס נוסף של ממשלת ביבי נתניהו .
הטענה הצינית שמטרת המצלמות היא להפחית מספר ההרוגים בתאונות דרכים כבר הוכחה כלא נכונה. עכשיו ברור לכולם כי המטרה של מצלמות המהירות היא אחת, הטלת מס נוסף על האזרחים בעלי הרכב. כך פועלת השיטה של ממשלת נתניהו. אחר כך מתפלאים למה לאזרחים אין אמון במוסדות השלטון שלהם. עולם שלישי זה פה.
משה | 25.02.15
20.
המצלמות הן עוד שיטה משוכללת לסחוט כסף מהאזרח.
אם היו לוקחים את הכסף של הקנסות ומציבים שוטרים בנגב, ובגליל במקומות הידועים כמועדים לנהיגה פרועה ומשולחת רסן של נהגים, אולי היתה הצדקה לקנסות שמשלמים נהגים והיו נמנעות תאונות והרוגים. אבל הממשלה לוקחת את הכסף לרווחת השרים בטיוליהם בעולם.
בן עמי | 24.02.15
18.
גם אני בולם ליד מצלמות אפילו אם אני בדיוק במהירות המותרת
לך תדע איך ולכמה קמ"ש המצלמות מכויילות. במקום לטפל בנהיגה פרועה: סטיות פתאומיות מנתיב, חציית פס לבן, אי ציות לתמרור עצור ואי שמירת מרחק, מציבים מצלמות שגורמות לבלימות פתאום, מה שבתורו מביא לנסיעה במרחק קטן יותר מרכב לרכב.
 | 24.02.15
14.
איזו הפתעה!
למשטרה יש אובססיה רבת שנים בנושא המהירות, עוד הרבה לפני הצבת המצלמות. חלק גדול מהבעיה היא משרד האוצר, שמתגמל את המשטרה לפי הכנסות ומשוכנע שהוצאת כסף לטובת האזרחים היא בזבוז. המדיניות הזאת יצרה קבוצה של שוטרים בכירים שכל הקריירה שלהם מבוססת על "שיפור הגביה". לכולם ברור שהדרך לשיפור הבטיחות היא פשוטה: 1. השקעת בתשתיות 2. עידוד קניית מכוניות חדשות (שהן יותר בטיחותיות וגם יותר חסכוניות) 3. אכיפה בשטח של עבירות מסוכנות באמת במקום לחפש את המטבע מתחת לפנס אבל... כל אלו דורשות כסף ומאמץ. לא שכחתי איך, לפני הרבה שנים, הועלתה הצעת חוק לשריין אחוז (קטן) מהמסים המטורפים שהמדינה גובה על רכב, לטובת שיפור תשתיות. האוצר יצא למלחמת חורמה נגד הרעיון ומהר מאד גרם לגניזה שלו.
אסף | 24.02.15
13.
מזמן הוכח שמהירות היא לא גורם לתאונות. המצלמות לא כאן בשביל למנוע תאונות
אפשר להסיק מהעובדות ותגובת המשטרה. המטרה של המצלמות זה להכניס כסף ולהוריד את המהירות הממוצעת שנרשמת בקטעים בהן מונחים המצלמות. זה עדיין לא תורם להורדת התאונות או לקטלניות שלהם מכיוון שחוץ ממהירות ישנם עוד המון משתנים שמשפיעים יותר על קטלניות של תאונה.
עידו | 23.02.15
10.
לא יעזור ...... סתם לזרוק כספים
צריכים להוציא שוטרים וכבישים. אין קיצורי דרך, שום מכשיר אלקטרוני לא יעשה את העבודה של אכיפת נהיגה נכונה. מהירות היא פסיק במכלול הנהיגה הנכונה. אין סיכוי לשיפור. אכיפה בכמות ואיכות רק היא תשפר תרבות הנהיגה בארץ. אז קומו משולחנות העבודה, שוטרים יקרים וצאו לכביש. שם המלחמה. אין נצחונות בשימוש עם מסכי הפלסמה - ראינו את זה במלחמת לבנון.
shim | 23.02.15
6.
למרות השיפור המתמיד בבטיחות הרכב-יותר נפגעים.אין אכיפה של ניידות-זו ה-בעיה
מצלמות אור אדום ברמזורים יכולים לשפר בטיחות. מצלמות מהירות - לא ישפרו כלום. רק יגדילו מספר תאונות בגלל האטות פתאומיות לפני המצלמות. המשטרה לא אוכפת חוקי תמועה בכבישים. מספר הניידות זעום, בקושי רואים ניידת תועה בפעולה על הכבישים, וכמו שרואים לפעמים בסרטונים ביוטיוב - אפילו שנעשית עבירה מול עיני השוטרים - הם לא עושים כלום! אבל כלום!!! לכן הרבה נהדגים מרשים לעצמםן סטיות בין נתיבים ("חיתוכים"), להתפרץ לנתיב כדי לגנוב תור ולהרויח זמן, לנסוע על השוליים או בנת"צ, לזלזל בעצור ואור אדום. ר ק אכיפה פיזית ב ש ט ח תוביל לשיפור תרבות הנהיגה ! אבל אז השוטרים צריכים לצאת מהמשרד ולהתעמת עם עברייני תנועה. אמממ... בעיה
אישימוטו | 23.02.15
2.
פרוייקט גביית מס - ותו לא
בישראל מנסים למצוא הצדקות לגביית מיסים בטענה שזה מציל חיים. ************************************* תכניסו טוב טוב לראש: מהירות לא הורגת, תשתיות מסוכנות כן!!! ************************************* לא צריך להרחיק למדינות רחוקות כדי להוכיח טענה זו: כביש 6 הוא הכביש שנוסעים בו הכי מהר שקיים בארץ. והפלא ופלא - הוא הכביש שיש פה הכי פחות תאונות קטלניות בהשוואה לאורכו ו\או למספר הנוסעים בו. רוצים להטיל מס נוסף בדמות "מס מהירות מופרזת"? סבבה. לפחות תשקיעו אותו בשיפור התשתיות. הרכבים השתפרו פלאים משנות הקמת המדינה, אז חוקקו את החוקים. להגיד היום לרכב שנת 2010+ לנסוע במהירות של 80 קמ"ש - לעשות צחוק מעבודה. זה כמו לקנות מטוס ולנסוע איתו על הכביש.
דני | 23.02.15
1.
כל פרויקט המצלמות נומקו בשקרים, כזבים ותרמיות.
כל הפרויקט נעשה למען מטרה אחת עיקרית - גביית כסף מהציבור והרבה. לכן לא מעדכנים מייד את מיקום המצלמות החדשות, לא בוחנים אוביקטיבית את יעילותן, לא מפרסמים מה סף האכיפה, ולא את מספר תאונות פנים אחור שהן גורמות (ראו את סימני הבלימה לפני כמעט כל מצלמה). הפרויקט הוא סיסמא ריקה מתוכן, למרות שהיו נתונים על כך שהמצלמות לא מקטינות את כמות תאונות הדרכים והנפגעים (מחקרים בבריטניה למשל שגרמו להקטנת כמותן). עדיין לא ראיתי את "הפניית" הניידות התנועה לפעילות אכיפה אחרת ולפי דעתי הן הופנו למשימות אחרות.
ליאור | 23.02.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת