אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היוזמות להפחתה של דמי ניהול הפנסיה מחכות להגנת המפקחת

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
תקופת ההטבה - תשובה ל 13
בדקתי את הנושא אצל המעסיק שלי מנהל ההסדר סירב לתת הבטחה ואמר שאסיים אכנס למו"מ והוא "יעזור" ... בדקתי בהייטקזון - גם חצי מדמי הניהול שאני משלם היום וגם מובטח לכל השנים בהם אני מפקיד כסף ... לא אמתי איזה חגיגה עושים עלינו מנהלי ההסדרים - נמאס ... נראה שניהול הסדר .. זה בעצם תחמון הסדר שמסדר להם ורק להם את הפנסיה .... אני קורא למחאת המונים - מפסיקים להיות פראירים ולסרבים לעבוד עם מנהל הסדר...
יואל | 26.03.15
19.
המעסיק שלי התנגד זמן רב לעניין. וחזר בו ובגדול. קיבלתי "אור ירוק"
אני עובד בחברת היי-טק גדולה והצטרפתי לפני כחודש לפנסיה הדיגיטאלית של הייטקזון. נתקלתי בחומה בצורה ובהתנגדות עזה. הכל היה ב"מתק שפתיים" אבל המעסיק שלי שהיה "מאד בעד" המהלך, שלח אותי למנהל הסדר שלו. נחשו מה אמר לי מנהל ההסדר ? האמת, כמעט ויתרתי, אבל אתמול קיבלתי טלפון ממנהלת משאבי אנוש, בו היא הודיעה לי את מה שכתבה לי במייל כמה דקות קודם - המעסיק מכבד את הבחירה שלי וכבר העביר פרמיה ראשונה. מהפכה אמיתית...
הייטקיסט מופתע | 26.03.15
18.
הגיע זמן ה"כחלון" ... גם בפנסיה
הגיע הזמן שכולם יבינו סהעניין פשוט - יש עוגה אחת והיא כספי החוסך ככל שהביס אותו נוגסת התעשייה מהעוגה גדול יותר כך לך החוסך נשאר פחות !!! הגיע הזמן לשחרר חסמים באמת ולתת לכוחות השוק לפעול במלא העצמה ואז בוודאי נגיע לשיווי משקל ...ולירידה משמעותית במחירים.... הבעיה הגדולה בשוק הזה שבעלי האינטרסים דואגים לעצמם במסווה של טובת המבוטח לכאורה ... אלה עושים זאת במיומנות רבה , הפחדות , שימוש במושגים שלקוחות הקצה לא מבינים וסיבוך העניינים והכל בכדי שהחוסך יכנס לחרדות ויישאר במצב הנתון והיקר - הייטקזון שיחקה אותה ושמעתי שחבר הולכים בעקבותיהם - כעת חשובות התארגנויות נוספות ומאבק צרכני צודק
אחד שמבין  | 26.03.15
17.
למה בכלל העמלה נקובה באחוזים? יותר עבודה אם הסכום גדול? יותר מקום איחסון?
הטעות הבסיסית היא שעמלת הניהול היא תלויית גודל וסכום הכסף. למה???? הרי בין אם הסכום גדול או קטן, הוא תופס את אותו המקום במחשב. הפקיד לא עובד קשה יותר אם הסכום גדול יותר ולא עובד פחות אם הסכום קטן. העמלה צריכה להיות סכום קבוע. Flat . Fix.
 | 25.03.15
15.
מצב לא הגיוני שהסוכן של המעסיק לא מוכן להעביר את העובד לקופת פנסיה/השתלמות שבחר
לפי מה שאני מבין מניסיון שלי ושל אחרים יש כשל שוק אדיר בעיניין סוכני הביטוח. עלול להיות מצב שעובד רוצה להמשיך עם קרן פנסיה או השתלמות מסויימת, או לעבור לחדשה, והסוכן של המעסיק פשוט יסרב, או ינסה למסמס את זה בכל מני איומים או דחיות או דברים אחרים. ברור לי שלמעסיק נוח לרכז הכל מול סוכן אחד. וברור לי שהסוכן מעדיף לעבוד עם מי שמשלמים לו הרבה כסף. אבל חייבים לפתור את זה. בסוף הלקוח של הפנסיה הוא העובד ולא המעסיק. מה גם שהרבה פעמים לעובד חדש לא נעים להיראות טרחן בעיני מעסיק חדש. הפיתרון היחיד הוא שתיהיה פלטפורמה אחת חסרת אינטרסים (ממשלתית או פרטית כמו "שירותי סליקה" של חברות אשראי) שאליה המעסיקים יזרימו את הכסף בקלות, והעובד יקבע לאיזה קרן באיזו חברה הוא רוצה שהכסף ילך. בסה"כ הרבה עובדים היו רוצים לוותר על שירותי הסוכן ולא יכולים כי למעסיק נוח לעבוד עם סוכן אחד....
שכיר | 24.03.15
14.
לגיל מתגובה מספר 9- הבעיה היא בדיוק שפנסיה היא לא רק פנסיה
אתה טוען שפנסיה היא מוצר מורכב שכולל ביטוחים שונים וחיסכון. אתה צודק. אבל זאת בדיוק הבעיה של כולנו. חייבים להפריד בצורה חד משמעית. פנסיה צריכה להיות פנסיה. חיסכון. כסף שאדם חוסך לעצמו עבור הזקנה שלו, ואם חס וחלילה קורה לו משהו - הכסף יעבור ליורשיו. פנסיה היא חובה בישראל. באו גופי הפנסיה שהם גם חברות ביטוח והתחילו להוסיף ביטוחי חיים, ביטוחי אובדן כושר עבודה ועוד אלף ואחד סיפורים שבסוף פוגעים לנו בחיסכון. ההפרדה חייבת להיות חד משמעית. הכסף שאני מפריש ממקום העבודה חייב ללכת לפנסיה. אם אני ארצה ביטוחים אחרים - אני אבדוק את זה בעצמי.
שכיר | 24.03.15
13.
לכל ההצעות לדמי ניהול נמוכים - תבדקו לאיזו תקופה ניתנת ההטבה.
ממה שאני יודע, אצל מרבית המעסיקים, ההטבה מוגבלת לתקופת העבודה אצל המעסיק. לגבי הפנסיה בהייטקזון, דמי הניהול בריצפה ובנוסף שמעתי שההטבה נמשכת כל עוד העמית בקופה הינו פעיל. אם מישהו בהייטקזון ויכול לבדוק שכך, אשמח לדעת. אם אין הגדרת תקופה, זו עיסקה מדהימה.
אחד שמבין | 23.03.15
10.
הפתרון הקיים פשוט מאוד - להצטרף למיטב דש
אין פה עניין של שכל גדול, זה חשבון פשוט. במיטב דש תשלמו הכי פחות: 0.19% מהצבירה ו-0.5% מהחודשי. עברתי לפני כמה חודשים מהראל שם שילמתי את המקסימום בחוק, ואני מאוד מרוצה. לכל המתלבטים, הכל חרטא אחת גדולה - אין בית השקעות עדיף על השני לאורך זמן. בכולם יש סוחרים מיומנים שמצליחים להשיג תשואות די דומות. כל השאר שיווק.
שי | 23.03.15
9.
שאול , האם אתה יודע בכלל מה זה פנסיה ?
שאול אמסטדמסקי , מה אתה יודע בכלל על פנסיה ??!!! קרן פנסיה זה מוצר מורכב מאוד הכולל חיסכון ואלמנטים ביטוחיים השונים מקרן לקרן . האם אתה יודע להמליץ איזו קרן היא הכי טובה היום ? האם קראת פעם תקנונן של קרן פנסיה ? או שכל מה שאתה יודע להגיד זה " דמי ניהול " ...? יש שוני מהותי בתקנונים בין הקרנות , שלא לדבר על כך שיש גם רמת שירות שונה בין החברות בעת תביעות לפנסיה . חבל שאתה לא בודק את הדברים לעומק , בתור אחד שבתחום אני יכול להגיד לך שהדמי ניהול זה הדבר הכי שולי בעניין , וגם העובדים החלשים בעלי השכר הנמוך כשיש להם מספיק צבירות מצליחים להשיג דמי ניהול נמוכים . עוד כתבה רדודה ושטחית שלך ! וכן , אני סוכן ביטוח !
גיל  | 23.03.15
6.
אף אחד לא מבטיח לכם שתישאר לכם הפנסיה
תוחלת החיים הולכת וגבוהה ואף אחד לא יודע כמה הוא יקבל כשייצא לפנסיה הממשלה יכולה להחליט בלחץ של חברות הביטוח שמגיל 65 יחלקו לכם ל30 שנה את כל הסכום שצברתם בהנחה שתחיו עד גיל 95 ואז תקבלו כל חודש 1500 שח עדיף לחסוף את הכסף באופן פרטי בלי להיות תלויים בחסדיהן של חברות הביטוח ולהשקיע בנדלן שלעולם לא יירד, בנכסים ממשיים שאפשר להשכיר ותמיד מבטיחים הכנסה
 | 23.03.15
5.
הרגולטורים פוחדים לקבל החלטות לטובת החוסכים
היא כבר מחכה לעבור לאחת מחברות הביטוח הגדולות, אז מי מצפה שיהיה פיקוח על המוסדיים ששם משחקים בכספי הפנסיה שלנו הרבה חובבנים ללא אחריות? האחריות היחידה שיש להם לגבות דמי ניהול להשביע את תיאבונם. שום רגולטור אין לו אומץ לפגוע בהכנסות המוסדיים ובתי ההשקעות פן ישאר מובטל לאחר הקדנציה. דוגמא קלאסית לעודד שריג שלא נקף אצבע ולא הפעיל סמכויות אלא נהפוך הוא, סייע לאליהו לרכוש את מגדל בהלוואות חסרות תקדים ולכן קיבל את גו'ב חייו
אין רגולציה | 23.03.15
1.
למה לא מתייחסים ללקוחות שבויים של ביטוחי מנהלים וותיקים ?
לקוחות של ביטוחי מנהלים עם מקדם קיצבה טוב לא יכולים לעזוב בגלל שלכאורה הם בתנאים מועדפים. אבל המחיר שהם משלמים כלקוחות שבויים הוא עמלה גבוהה מאוד ששוחקת את החיסכון. המפקח על הביטוח צריך לאפשר התניידות של לקוחות תוך שמירה על מקדם קיצבה.
גיל ג | 23.03.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת