אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהפכן שמנת

93 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

91.
לכל מי שבא בטענות לליכוד
נתחיל מלהודות שממשלת נתניהו רחוקה מלהיות מושלמת, ושנתניהו יכל לעשות הרבה יותר על מנת לצמצם את עודף המיסוי והרגולציה בישראל, שאינם מאפשרים לעסקים קטנים להתפתח ולהתחרות, ובאופן זה להוזיל את עלות המחייה של כולנו. אולם באותה נשימה - מפלגות השמאל מבטיחות רק להרע את המצב! הן מבטיחות לקחת יותר מסים, להכביד את הרגולציה, ולחלק קצבאות לעניים על חשבון מעמד הביניים הכורע תחת הנטל. אם יש כאן עודף מיסוי תחת שלטון ימין, תארו לעצמכם מה היה קורה תחת שלטון שמאל, שמיסוי הוא בסיס האידיאולוגיה שלו... מה שאנחנו צריכים לשם שינוי זה קפיטליזם אמיתי, ולא עוד סוציאליזם.
אורן | 29.03.15
90.
אוהד, מסכים איתך על הכל עד שאמרת ליכוד
אע"פ שאני נמנה על האסכולה היצרנית (עסק קטן מתחום המזון) אנו מתמודדים עם קשיים די דומים. מכיר את המשפט של איינשטיין: "אי־שפיות זה לעשות את אותו הדבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות"? אז איך על אף כל מה שכתבת, במדינה שבה כל הנטל והאחריות והחובה וחוסר הפירגון וחוסר התמיכה ועושק הכשרויות והרשויות, נופל על היזם - הצבעת לממשלה שכבר הוכיחה בכמה קדנציות שאין בכוחה (ואפילו ברצונה) להביא לשינוי בתחומי יוקר המחייה וקידום יזמים ועסקים קטנים. כיזם ליזם יש לי הרבה כבוד אליך על ההתמודדות היומיומית, והעקשנות להקמת העסק דווקא בארץ על אף כל הקשיים, אבל הצבעת ברגליים במקום שבאמת יכולת להביא לשינוי היית צריך להתחיל בקלפי! שינוי אמיתי יבוא אני מאמין גם מתוך שינוי תפיסתו של הצרכן ואנחנו כבר עדים לזה בשנים האחרונות. צרכנים שמפסיקים לקנות כל דבר בכל מחיר וצרכנים שדורשים מזון איכותי ובריא יותר. עלינו הייבואנים והיצרנים חלה גם האחריות לספק מוצרים איכותיים יותר ולא רק המחיר הנמוך קובע. שינוי התפיסה יבוא על ידי חשיפת הרשויות מוצצות הדם שהוזכרו בראיון זה ועל כך תודתי לך ולמערכת העיתון.
אורן | 28.03.15
89.
נגמרו הנושאים
הבחור בסהכ עוד ברוקר מיני רבים שעובדים בארץ וזה בהחלט מקצוע מכובד מכאן ועד כתבה שכזו עוד ארוכה הדרך. כמי שמכיר את הרקע המשפחתי לא הייתי ממהר להתהדר בו אביו איש קטן שרץ לפתחי הרשתות תוך כדי השמצות של אחרים כדי לנגוס בנתח מהעוגה שום חדשה או פריצת דרך דרמטית
מרציפן | 28.03.15
88.
ממש מהפכן. יבואן ומתווך בתחילת דרכו.
אגב אין שום דבר רע בזה, לכל אלה שאומרים למה לא להיות יצרן, אין סיבה לייצר משהו שכבר קיים ולרוב הייצור לא יוזיל עלויות ( בטח בארץ). סה״כ רוצה להרויח ואלי להוזיל עליות לצרכן על הדרך. אין רע בזה! אגב הוא צודק בהרבה מאוד דברים. בארץ קשה מאוד בגלל לוביסטים ובירוקרטיה לפתוח את השוק מה שמונע מכמוהו להרוויח ומאיתנו להינות משוק פתוח תחרותי והוזלת מחירים. רק שמהפכן היא מילה חזקה מידי למתואר בכתבה.
צ׳ה גווארה  | 28.03.15
85.
תחום הבגדים
רציתי להגיד שגם בתחום הטכסטיל המצב מאוד דומה יש כמה רשתות בארץ שהמדינה נתנה להם כח להביא חברות זרות כגון זארה אמריקן איגל ועוד ואותם קניונים נותנים להם מחירי שכירות זולים יותר פלוס שיפוץ על חשבונם ולעצמאים הקטנים אין מחיר אין מקומות להשכיר ואין שום תחרות בעידוד המדינה ואני שואל עד מתי המצב ימשך המדינה צריכה להתעורר
יוסי אליהו | 28.03.15
82.
לצעיר העשיר ולשאר הקוראים
אני סהכ בן 21 והבנתי כבר לפני 3 שנים שזה מה שקורה וימשיך לקרות "העשירים מתעשרים והעיניים מתענים.." אני מהעניים שואף לחיות כמו שצריך. תבינו שזה בכל תחום אפשר אנחנו עובדים בשביל האחוז הזה העשירים שחיים בעולם וזה רק ימשיך ויחמיר אם לא יבוא שיני אם אנחנו לא נתעורר ונבין את זה אם לא נחשוב מחוץ לקופסא.. ואם צריך שזה גם יבוא דרך הפגנות ולא סתם הפגנות כי הן לא מזיזות לאפחד , הפגנות אלימות הפגנות שישפך דם אם צריך אנחנו צריכים להלחם נגד התופעה היא העדיפות ראשונה
צחי | 28.03.15
78.
תגובה למזרחי המתוסכל מלוס אנג'לס
למען גילוי נאות - אני מזרחי שהצליח כלכלית ובתחומים נוספים. אתה אדם מתוסכל שלהערכתי לא יצליח גם בלוס אנג'לס. לתלות את הסיבות לכישלונות שלך במזרחיות מראה על תסכול וחוסר חוש ביקורת עצמית. האם אין טייקונים מזרחיים בארץ?! דוגמאות: תשובה, רמי לוי, מנכלי"ם של חלק מן הבנקים, מנכ"ל בנק הפועלים כדוגמא, חלק מן הבעלים של אי די בי ועוד ועוד!!. האם מזרחי המפתח עסק לא רוצה להצליח, גם אם זה יהיה עלול ל"פגוע" במזרחי אחר?!, או ב"אשכנזי?! אתה עצמך פועל באמת כדי להגן על מזרחיים או שאתה רק מקטר כי אתה עצמך אינך מוצלח מספיק כדי להצליח? עליך להבין שגם בישראל יש הרבה מאוד מזרחיים מאוד מצליחים כי הם עבדו קשה מאוד במקום לקטר ולאורך שנים ובסוף גם הצליחו, בעיקר אלה שדאגו לספק לילדים שלהם חינוך והשכלה! בארה"ב יש שיווין?!! תבדוק מה קורה בין שחורים ללבנים....אני לדוגמא בן למשפחה אשר בילדותו הוצע להורים לשלוח אותי לפנימיה של ילדים מחוננים (בשנות ה - 60!!), כי המשפחה לא יכלה לטפח אותי מספיק. משפחתי סירבה וגדלתי בבית הורי ולמרות זאת הצלחתי. האם שליחתו של ילד מזרחי בשנות ה - 60 של ילד לבית ספר מיוחד (על חשבון המדינה!!) זו אפליית מזרחיים?!!!! הכל מתחיל בחינוך בבית: אם ההורה נבער ולא משכיל (בעיקר האמא!!), גם הילד יהיה ברוב המקרים נבער ולא משכיל וזה המפתח לכל ולא המדינה שאנשים כמוך חושבים שהיא הבעיה: תפנים: הבעיה המרכזית והעיקרית זה הורים וחוסר השכלתם / נבערותם ולא המדינה והטייקונים!! תבדוק את המקרה של ההורים שלך ותגלה להערכתי שיש גם אצלם (כמו אצלי) בעיה השכלה. ראה למשל העליה מרוסיה, עליה מדהימה: הם מצליחים (לא כולם) לא בגלל שהם "אשכנזים" (מהי ההגדרה של "אשכנזי" בכלל?!!), אלה שמצליחים מביניהם אם אלה באו עם השכלה מברית המועצות לשעבר, שם ההשכלה היתה נגישה מאוד. האם אתה יכול להשוות ההשכלה של חלק מן האוכלוסיה הרוסית לאוכלוסיה שבאה מתימן?! מעיראק?! ממרוקו?!! בקיצור - אם תדאג לחנך את ילדיך ולהקנות להם השכלה משמעותית, כל בעיות הקיפוח תיפתרנה!
אדם | 28.03.15
75.
מגיב מספר 35 עוזי
עוזי , שוב הבכיינות..... שים לב לתגובות שקיבלת מיוסי נשר. תלמד מאנשים כמו אביגדור קהלני שעשה מספיק למען המדינה ומעולם התלןנן על אפלייה וגם הגיע רחוק מרוב האשכנזים. מציע שתשאר בארה"ב עד שתבין מהי גזענות אמיתית של האזרח האמריקאי כלפי זרים בכלל. אפילו השחורים משלהם הם יורים .... אז אתה נחשב עוד פחות מזה. לכל מי שאיים בזמן האחרון לרדת כולל כל העדות והחצרונים..... יפה שעה אחת קודם
תומר | 28.03.15
69.
אז למה הצבעת ליכוד? גפני בראשות ועדת הכספים זה קפיטליזם?
מה לליכוד לקפיטליזם? לתת כסף למפלגות החרדיות עניים מרצון שלא תורמות דבר זה הניגוד מקפיטליזם, קפיטליזם כדי שיעבוד צריך תחרות, מה שיש תחת נתניהו אלה קרטלים. ומנגנון ציבורי מנופח שנתניהו ממשיך לנפח-תוספות אדירות לבטחון שהולכות בעיר למשכורות ופנסיה. על חשבון משרדים אחרים. עוד אחד שהצביע ליכוד שהרס לנו את התקווה לרפורמות ושינוי. מאחל שעסק שלך יפול.
ליכודניק שחי על חשבון ההורים | 28.03.15
62.
חרטה ברטה
אין ל. מושג איך הגעתם לעשות כתבה על בן של קומבינטור שמוכר לשופר סל כי יד לו שם קומבינה של יחסים לא ישרים מזה עשר שנים עם אנשי הסחר והמבין יבין. הילד הזה עוד לא יודע איך מסתדרים בשרותים לבד אין לו מושג מה יגרום להורדת מחירים במכללה או באוניברסיטה לא לומדים את המסחר ואת הבנת ניתוח השוק בטח שהבנת המסחר וניתוח השוק אצלו בבית זה מסעדה טובה ובונוס שמן למי שעושה איתם עסקים מהצד של הקניינים אז חמוד תחזור לאבא תלמד את כל הקשרים שלו ותתפלל שלא יתחלפו לך הקניינים
האמת | 28.03.15
51.
עוד ילד שמנת שרוצה לאכול את העוגה לבד וליצחוק מהצד
דיבורים לחוד ומעשים לחוד כשהוא יגיע בעזרת אביו לאליטות הוא ישכח את מה שכתבו עליו בכתבה ככה זה כשכל העשירים בארץ כש"קשה" להם הם בוכים אבל כשהם מצליחים הם ממרים את את חיי האזרח העני .... סטרירקובסקי אתה לא תהיה לעולם עני ולא תבין אותו רק את עצמך !!!!......
דוד  | 27.03.15
50.
יש לכבד את אוהד על פתיחותו , גם אם איני מסכים לחלק לא מבוטל מטענותיו וגישתו.
אין קשר בין קפיטליזים להתנהלות כלכלית הוגנת ותחרותית. אין קשר בין דמוקרטיה שוויונית ושוק חופשי, שמנהיגי הדמוקרטיה אמורים היו להגן עליו. בכך איני חולק עליו בדעותיו. במוסף הכלכלי של הארץ מידי שבוע מאמר העורכים נותן הסבר ממצה על בעיית הניהול של הרגולטור הממשלתי . הוא רק הביא את הדוגה האישית שלו, לחלק מהסיבות לקשיי הפרט והעסקים הקטנים . איני מסכים שיבוא חופשי ללא חסמים וללא מיסוי ישיר ועקיף יפתור את יוקר המחיה העושק במדינה. לייבא מוצרים מתכלים, אם זה מזון , הלבשה או בידור, ולהתעשר מהם (זה מה שהוא רוצה ,כהתרשמותי מהמאמר) לא ישפר את חיי כלל האזרחים והעסקים. היה עדיף שינסה עם כישוריו משהוא אחר. אבל אבא יבואן הוא יבואן, כמו שאבא רופא בם הן רופא. לא תמיד זה מתאים. אני רוצה להאמין שהנתונים עליו ועל עסקיו הם אמת . על פתיחות זו כל הכבוד לו. זה לא פרסום פורנוגרפי בתקשורת , אותה רובם אינם מגנים.
נ. | 27.03.15
49.
בחור חמוד - יבואן, זה החלום? למה לא תעשיין? הסבר בהמשך
לפתוח מפעל לבורקס זה התחייבות ארוכת טווח, נכס בהשכרה, ציוד, עמידה בתקנים, משרד הבריאות, כשרות, עובדים, הסעות, מימון, בטחונות, עיצוב אריזות, בניית מותג, מאגר לקוחות (שמשלמים) חומרי גלם, מקררים, זו רק ההתחלה, יבואן הוא כמו דבורה, עף מפרח לפרח, מוצץ צוף וממשיך הלאה, אם סף הכניסה היה נמוך, אזי תוהו ובוהו היה בשוק, לכן כול החסמים, להגן בסופו של יום על הצרכן, אבל, לא חסרים נוכלים בשוק המזון ואנו נחשפים למעשי התרמית שלהם , תפקיד הממשלה הוא לקבוע את תנאי המשחק שישמרו על הצרכן ושתהיה תחרות בריאה, שבת שלום, חג שמח!
שמשון 1948 | 27.03.15
47.
לכל השוטים שחולמים בהקיץ יש רק פתרון אחד והוא
לבטל את התקנה שאומרת****חובת יבוא עקיף לארץ רק מ אותה מדינה שמביא היבואן הרשמי***** אז לידיעת כולם מי שמונע את ההוזלה בכל התחומים הם חברי הכנסת והשרים הפחדנים והעלובים ש חוששים מהגופים הגדולים והלוביסטים....ניתן ללא מאמץ והרבה מלל להוזיל את רוב המוצרים ב עשרות אחוזים מ מזון עד רכבים ומוצרי חשמל בעצם הכל כנסת חדשה נראה מה השוטים התורנים יעשו למען האזרחים
YL | 27.03.15
45.
לעוזי המזרחי המקופח מאל איי
תפסיק לבלבל לנו במוח --- המזרחים הם המקומבנים הכי גדולים בעיריות, בחברת חשמל, בבזק, ברבנות ובמליון מקומות מקומבנים אחרים. כל העיריות זה תימנים. מרוקאים נמצאים בכל הנמלים. חת'כת זיין שכל. אני לא רוצה את החרא הקפיטליסטי האשכנזי ולא את המזרחים המחורבנים המקומבנים שלך שגונבים את כספי המיסים שלי בהטבות, במשכורות, בפנסיות ובכל התנאים הנהדרים שהם מקבלים ואני לא. חלאות.
יוסי נשר | 27.03.15
41.
לא הבנתי איפה המהפכה פה. הבחור בסך הכל מתווך
במקום ששופרסל יתעסקו עם כל הבולשיט של ייבוא מוצרים, זרקו לבחור כמה שקלים והוא עושה את זה בשבילם. בסופו של דבר המוצר יהיה של שופרסל ויימכר ע"י שופרסל בלבד. איך זה יעזור להגביר את התחרות בשוק? רק יחזק את אחד מהדואופולים בשוק....
שגיא | 27.03.15
38.
"מראה מסותת של מנחה טלויזיה"...
הבנאדם, במקום לנסוע להודו בסוטול, מכניס את עצמו לחיי מתח לחץ דאגות וכעסים. לא מבין את האנשים שיש להם מלא כסף ורוצים עוד, במקום לחיות בשקט ובשלווה. הייתי שולח אותו לשבועיים למנזר שבנוי על מצוק במדבר יהודה. שיראה איך חיים שם ויקבל זוית ראיה נוספת וקצת פרופורציות. להוריד מחירים יש דרך יותר טובה ויותר יעילה: חרם. תשאלו את החרדים.
יעקב אילון | 27.03.15
35.
מהפיכת מחירים
במדינת ישראל שולטות בכלכלה מספר מצומצם של משפחות אשכנזיות שכל מעיינם הוא עשיית רווח על חשבון האזרח הפשוט. הן לא מעוניינות בתחרות ועושות הכול גם באמצעים לא כשרים למנוע כל תחרות הוגנת. לעולם לא יהיה במדינת ישראל שוק חופשי כל עוד אוסם, תנובה, ועוד מספר חברות ישלטו בשוק במונופול אפשר לומר. בסיס הפעולה נועד למנוע מהמגזר המזרחי "הנחות" להתקדם ולהעמיד בפניהן תחרות הוגנת שיגזול מעט מהביליונים שהם עשו על גבי מגזר זה במיוחד. זו שנאה תהומית של חבורת אנשי עסקים בעלי חברות עם מונופול למנוע בכל מחיר מהמזרחיים להתחרות בהן. הם לא "סופרים" אותנו בשום שלב ולא מעניין אותם המצב הכלכלי של משפחה מזרחית ממוצעת שנאבקת מידי יום לשים לחם על השולחן. הכל נובע מגזענות ובורות ועל המדינה למנוע מחברות אלו לשלוט בכלכלה שמפלה בין אזרחי ישראל. אומרים שאין אפליה בישראל? זאת הסיבה שבחרתי לעבור ללוס אנג'לס ולהתקדם בחיים מה שנמנע ממני ע"י אשכנזים שונאי עדות המזרח לעשות.
עוזי גלעדי | 27.03.15
33.
אתה לא מהפכן אתה קשקשן ותורם תרומה ענקים לחוסר התחרות בארץ
כאשר אתה הופך להיות יבואן למותג פרטי של החברות הענקיות במשק כמו שופרסל אתה אתה בעצמך בונה מבנה שאתה תלוי בגורמים החזקים במשק מה תעשה שהשופר סל יזדקו אותך??? ויקנו מיבואן אחר שמוכר ב 2 אג' זול יותר תסגור את העסק? או כשהשופר סל ייבא עצמאית את המוצרים שאתה מייבא? בתור ספק ענק יש לו יותר כוח ממה שיש לך , זה רק עניין של החלטה. הם יודעים ליבא הם לא צריכים אותך! אני כן מסכימה שאין לך סיכוי להכניס מוצרים חדשים תחת מותג שלך כיוון שבמשק יש 3 חברות מזון גדולות ששולטות והם לא יאפשרו לך להיכנס זו עוד בעיה אבל אחרת. בעניין הרגולציה אתה צודק וההתנהלות מול משרד הבריאות קשה מאוד. אבל אל תבלבל את המוח על מהפכה כשאתה תורם תרומה יפה ליוקר המחייה. ובעצם כמו 1 גם אני לא הבנתי מה אתה רוצה???
רינה | 27.03.15
30.
על כל הניסים של אלוהינו אנחנו משלמים היום
ריבית דריבית. יש לכם מושג כמה היה לנו קל יותר לחיות כאן בארץ ללא השגחת רבנות בכל חור וחור? ללא דמי פרוטקשיין לעילויים שיגנו על עם ישראל בתפילותיהם? ובשורה התחתונה כולם בלי יוצא מן הכלל הם עובדי עבודה זרה, המשתטחים ומעריצים את אלוהי הממון.
כופר  | 27.03.15
28.
מושגים מרחפים באויר
אתה מדבר על קפיטליזם לעומת סוציאליזם בלי להבין כהוא זה את המשמעות של כל מושג.ולכן כשאתה מוסיף שגם הצבעת לביבי זה כבר נשגב מבינתי.שאל את אביך שבודאי במסעות הרכישות יצר באירופה גם ידידים האם מוכרת לו התופעה של מדינת רווחה.לא במושגים שעולים אצלנו מיד בדמיוננו של מענקים למשפחות נזקקות אלא מדינות שנותנות ערסל נחיתה נוח למקרה שקרסת.את השיעור הזה קיבלתי ממלצרית בפריז שחיתה בישראל היו לה שני בוטיקים ובאחד המשברים הפסידה את כל כספה.שאלתי אותה אז מפה עברת לפריז למלצר במסעדת פועלים?ענתה לי שיש לה פה בטחון סוציאלי. יש לה ביטוח בריאות חינם. אין טופס 17 אין תשלום לתרופות בסל או לא בסל אין תשלום לרופא מקצועי וכל זה תמורת תשלום זניח של מס בריאות. אם יפטרו אותי מהעבודה מחר אני זכאית במשך שנה וחצי לדמי אבטלה מה שאומר שיש מירב סיכויים שאמצא עבודה לפני שאסים לקבל דמי אבטלה.אז חמוד!כדאי שתבין שזה מאד פשטני לתאר את תסכוליך בעולם העסקי בלי להבין כיצד אפשר לחיות במדינה קפיטליסטית עם זכויות אזרחיות מלאות
עמוס | 27.03.15
26.
כלכך אופייני לאנשים עשירים קודם מדברים אחר כך "עושים"
גם היוהרה הזו שרק אני יוכל כי אני יותר טוב מכם (אבא אמר לי) באמת שזה לא לרמה (זה אולי היה לרמה לפני 40 שנה היום כולנו משכילים לא פחות ממך, ועדיין לא קונים את זה). הייתי מציע שבמקום לבלבל לנו בשכל על כמה שלך יותר גדול, קח 2-5 שנים לעשייה ואז נראה, בדיבורים פגשתי תותחים הרבה יותר כבדים ממך שלא יצא מהם כלום.
אוסי | 27.03.15
23.
כמה קלישאות על ילד שמנת אחד
מה הבחור הזה אי פעם עשה בכוחות עצמו? את היחידה בצבא אבא סידר, את התואר בבינתחומי אבא סידר, ועכשיו אבא מסדר דירה והלוואה לעסק הראשון וכמובן כתבת תדמית יפה לקדם אותו. במדינה יש לא מעט חבר'ה מוכשרים ממך פי כמה, עם רזומה יותר מרשים משלך, אבל שלא יכולים להרשות לעצמם לפתוח עסק בלי למשכן את חצי הדירה שאין להם. לכן את הסימפטיה שלי אין לך, כי ההצלחה שלך ושל חבר'ה כמוך שאבא מסדר להם ג'ובים למרות שהם לא ראויים, באה על חשבונם של אנשים כמוני, שאין להם הנחות בחיים.
המצליף | 27.03.15
21.
מניפסט מבריק. מניסיון אישי וכואב - רגולציה היא הנקודה הכי קריטית
בכל מוצר שתרצה לייבא, אתה צריך לעבור כל כך הרבה - רק בתוך מכון התקנים יש לך 6 (!) שלבים. ובכל תחנה, למרות שהמוצר שלך מאושר בתקן האירופי (האם הגרמנים טיפשים? הצרפתים טיפשים?) יימצא איזשהו עניין שלא תואם לתקן הישראלי, תצטרך לשלוח את המוצר שוב לחו"ל, לתקן ברמת יצרן עם חותמת את ה"תקלה" (שלרגולציה האירופית משום מה לא נראתה כתקלה.. מוזר שרק כאן, בישראל, זה נראה לא תקין, ולמיטב המוחות האירופים לא), לשלם עשרות אלפי שקלים על הסיבוב... ואז מגיע השלב הבא. מי יכול לשרוד מסלול כזה? פשוט בלתי נתפס.
אורן | 27.03.15
14.
כל הכבוד
דבר ראשון - אין להאמין לכל מה שכתוב בעיתון. מהיכרות אישית, אוהד לא בא ממשפחה שנחשבת לעשירה בישראל ואין לו שום דירה בבעלותו או עם משכנתא. הוא בא ממשפחה מאוד אוהבת וחמה שנותנת לילדים הכל והוא גר בבית ההורים כפי שעושים רבים בין אם הם מהרצליה או מדימונה. העיתונות עושה מה שהיא רוצה כדי לספר את הסיפור שהיא רוצה לספר. הכותרות לא קשורות לתוכן. דבר שני - הוא דיבר בהמון כנות על העסק שלו וצריך לכבד ולהעריך את זה כי מעטים עושים זאת ובכך מלמדים כל כך הרבה את הדור הצעיר והמתלבט. כל מי שמכיר אותו יודע שהוא אדם עם לב גדול ורחב שמאוד מתאמץ כדי להתקדם ולא מפחד להרים כל אבן בדרך גם אם הוא יכול להינזק באופן אישי. הוא לא נראה כמו מישהו שיש לו תפיסות גדלות כמו רבים וטובים מחבריו מהמקום ממנו הוא הגיע, אלא אדם שמכתת רגליו כדי להצליח כבר שנים. הכי קל להסגר בתוך הקונכייה כפי שעשו רבים וטובים במהלך הבחירות לדוגמא, אבל זה לא מוביל אף אחד לשום מקום - לא משנה מה הדעות הפוליטיות שלך. לעתים עדיף להעלות גלים כדי לקדם נושאים. ראוי שהישראלים לא יתנו הרגשה רעה לאותם אנשים שעושים למען ישראל ולא חשוב מה הכיוון המדוייק אותו הם לוקחים - העיקר שהם לוקחים כיוון כלשהו ומקדים את הכלכלה לעומת אחרים שעוזבים ומקדמים כלכלות אחרות. הלוואי שהוא יצליח במאבק האישי והציבורי.
נורית | 26.03.15
13.
אתה סותר את עצמך..
אתה אומר שאתה ליכודניק ומאמין בקפיטליזם.. ויחד עם זאת טוען שצריכה להיות רגולציה אבל כזאת שמעודדת יזמים להיכנס ולפתח בשוק. בקפיטליזם דבר כזה, החזק הוא השורד וזה בדיוק מה שקורה בישראל עכשיו. הסיבה שיזמים צעירים שלא מגיעים מכסף לא יכולים להצליח היא כי הפכנו למדינה של קפיטליסטים חזירים וכתוצאה מכך כללי המשחק הם קשים. אני בטוחה שלמדת מהו קפיטליזם טהור ואתה אמור לדעת שבמצב של קפיטליזם טהור ההון נמצא בידי 1% מהאוכלוסייה ואין מעמד ביניים- רק עשירים או עניים. מסכימה עם מה שאמרת ומאחלת שתצליח ויהיה שינוי
נוי | 26.03.15
12.
פורים עבד. בוא נוריד את המסיכות, סטריקובסקי
מר סטריקובסקי היקר, אם היית לומד משפטים ולא מנהל עסקים היית יודע שהציטוט הזה שלך, הוא מה שנקרא "הודאת בעל דין": "אני קפיטליסט, אני מאמין שצריך לעבוד, אבל אנחנו צריכים פה איזה מנוע שיעזור לאנשים לצמוח. אחרת מה שיהיה פה זה שליטה מצומצמת של בעלי הון — והמצב רק מחמיר עם הזמן...". בציטוט הזה אתה מודה שאתה קפיטליסט. ומה זה קפיטליזם? "שיטה המניחה שאדם מסוגל לשקול את כל האפשרויות הקיימות, לדרג אותן ולהגדיר לעצמו את התועלות האפשריות לכל אפשרות מבין דרכי הפעולה, ולבחור בדרך הפעולה האופטימלית שתביא אותו לתועלת המקסימלית". או כמו שדרווין אמר (בתיאוריית הברירה הטבעית): החזק שורד! לפי מה שתיארת, אתה בא מבית חזק. אז אם אתה "חזק" ולמרות זאת עדיין לא שורד - אז אחת מהאופציות הבאות נכונה לגבייך: 1. לא שקלת נכון את האפשרויות. 2. לא דירגת נכון את התועלות. 2. לא בחרת נכון את דרכי הפעולה. 4. השיטה הקפיטליסטית גרועה ולא משרתת אפילו את חסידיה - שזה אתה. 5. אולי אתה לא כזה חזק כמו שאתה מתאר את עצמך. 6. אולי אתה חלש. מכאן אני גוזר את התוצאה הבאה: תפסיק ליילל. תתחיל לעבוד. תחשב מסלול מחדש ותעשה חושבים בפעם הבאה שאתה פונה לתקשורת לרחמים. ואגב, תן קצת כבוד לאלו שעבדו קשה הרבה לפנייך ורשמו הישגים וכן, הם גם רוצים להגן על עצמם. תן לי לנחש? בדיוק כמו שאתה תעשה כשתהיה גדול עשיר וחזק (אם תהיה). הרי בתכ'לס, ברור שכל מה שאתה רוצה זה להיות עשיר כדי שתוכל לעשות בדיוק מה שהיום שונאים עלייך הטייקונים. אז על מה בדיוק אתה מתלונן? בכיין. צבוע.
חלאס | 26.03.15
6.
מגיבים 1 ו - 4
מגיב 1: הוא רוצה שלא תהיה רגולציה מטורפת ורעה וחולה ועושקת. הוא רוצה שמדינה תתן לאזרחיה את ההזדמנות להתבסס, ולא תעמוד בדרכם. הוא רוצה לראות שכר לעבודתו ולהשקעותיו. הוא רוצה שוק חופשי. הוא רוצה להוריד לך את המחירים בסופר. הוא רוצה לגור במקום שנחמד לגור בו, ולא במקום שנורא ומחריד לגור בו. הוא רוצה הגינות. הוא רוצה מדינה שמעודדת את היזמים שלה. הוא רוצה בנקים טובים יותר, הגונים יותר. אני יודע שזה קשה, אבל אולי עכשיו אתה מבין. מגיב 4: אתה מתעניין רק בפסולת האישית שלך, ואילו הוא מתעניין בפסולת של כולם. זו קריאה להתעוררות כללית דרך סיפור אישי, ולא סיפור אישי בלבד. כן, גם את זה קשה להבין. מאד קשה. אנשים נהרגו בנסיון להבין את הדברים הללו. אבל תשאל את מגיב 1. הוא בטח ידע להסביר לך.
איל | 26.03.15
4.
עם כל הכבוד לבחור הנחמד
נקודת הפתיחה שלך היא בעשרת מונים יותר טובה משל 70% מעם ישראל. כבחור בן 27 שפתח עסק עצמאי ללא "גב כלכלי" של ההורים אני רוצה להגיד לך דבר פשוט- מצבך מצויין! כי כשאני נזקקתי לאשראי מהבנק הוציאו לי את הנשמה. רציתי לשכור מקום הוציאו לי את הנשמה. הרגולציה הוציאה לי את הנשמה במשך הרבה הרבה זמן. בגדול לפתוח עסק בישראל זה אומר : 3 שנים אתה מפרנס את כל מי שאתה בא איתו במגע-עובדים ספקים עיריות משגיחים וכו' ורק אח"כ אתה מתחיל לנשום לרווחה (וגם זה ברוב המקרים לא קורה) ואחרי כל זה לא רצתי לכלכליסט לבכות כמה קשה לי..... אולי אם היה לי אבא עשיר.... יחד עם זאת - בהצלחה רבה!
המום  | 26.03.15
3.
צודק לחלוטין
כמו תמיד, אחרי שחופרים קצת, מגלים שהעלות הגבוהה נובעת מעודף מסים ועודף רגולציה, דהיינו - מן המדינה. המדינה אינה מאפשרת לשוק החופשי לפעול ולהוזיל עבורנו את עלות המחייה. האבסורד הוא שאנשים חושבים שאנחנו חיים במדינה קפיטליסטית, כאשר רמות המיסוי והרגולציה כאן דומות למדינה סופר-דופר-סוציאליסטית. בקפיטליזם אמיתי אין מיסוי, מכסים ורגולציה מטורפת שכזאת על היצרנים והיבואנים.
אורן | 26.03.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת