אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הערכות בענף החשמל: "קמעונאי חשמל יקרסו, נקודות מכירה ייסגרו"

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
חכם ציון
כל הגיבורים שם שמתחבאים מאחורי מסך האינטרנט, ומשפריצים חוות דעת "מלומדה".... אז לידיעתכם: ירידת הרווח של כל גורם בענף תביא לכך שהוא יצמצם את רמת השירות שהוא נותן, עד אשר הצרכן יסבול כל כך שיהיה מוכן לשלם משהו בנוסף כדי לקבל שירות טוב. מי יסבול? העובדים שיפוטרו, והצרכן שיקבל שירות פחות טוב. מסקנה: השוק צריך להשתנות ולהתאים את עצמו לעולם המתחדש. אין יותר צורך ב "הסברים" של מוכרן. יש צורך בהצגת חלק מהמוצרים, בהם יש משמעות לצורה והגודל הפיזי, ויש צורך לשכלל את המערך הלוגיסטי. תמשיכו להינות.... חכם ציון (או חכם עמרם)
חכם ציון | 14.04.15
35.
תתחילו בהחלפת המוכרנים - עד האחרון שבהם
הגרועים שבסוחרי מכוניות משומשות הם צדיקי הדור ומועמדים לפרס נובל ביחס לתת הרמה של מוכרן מצוי ברשת חשמל. אפאטיות, חוסר ידע ומקצועיות, הופעה מרושלת, ועוד ועוד. היתרון היחיד של חנות פיזית על האינטרנט אמור להיות פרי-סייל מקצועי ללקוח לפני הקנייה. בגלל עלויות התקורה של רשת קשה להתחרות באינטרנט בגזרת המחיר ולא פעם משתלם יותר אפילו לייבא לבד מוצר לבן (שלא לדבר על אלקטרוניקה) בחסכון כספי ניכר. במקום זה הרשתות מחרבות את היתרון המסחרי האחד שנותר להן.
מומחה ריטייל | 12.04.15
34.
הטמטום הרגולטורי ו"חוכמת ההמונים" יגרמו לכמה דברים
בשלב הראשון שאנחנו כבר אחריו - ירידה משמעותית ברמת השירות שלב שני אנחנו במהלכו- קריסה של משווקים במקביל לסגירת סניפים לא כלכליים - בעיקר בפריפריות. שימו לב. מכירה ישירה על ידי יבואנים. מי שלא מייבא את מה שהוא מוכר יעלם מהשוק. שלב שלישי - היעלמות יבואנים ונציגויות . ואחרי זה תקנו באינטרנט ותחכו בין שבוע לחודשיים עד שיגיע.כי גם הפרלל יהיה לא כדאי. כל זאת במקביל לפיטורי עובדים משמעותיים עקב כל הנ"ל , ואחרי שהציבור דרש רמת שירות הכוללת אספקה מיידית במבצעים-שלם וקח ,אחריות מקיפה , חלפים זמינים . נראה אתכם קונים משהו שאין לו יבואן ושירות מעבדה בארץ.ואם כולנו מוותרים על שירות וזמינות מלאי תמורת מחיר , לא עדיף לשחרר קצת את היבואנים בארץ מהרגולציה הצרכנית הקשוחה שנקבעה פה במהלך העשור האחרון ????
יוסי | 12.04.15
31.
לאט לאט נגמרים הפרייאירים
הירידה ברווחיות רק תמשיך את המגמה, להרבה אנשים היום יש יותר שכל והם גם משווים באתרים בארץ (זאפ / ret) וגם משווים מול אתרים בחול (ebay / amazon / ali express) הצרכן של היום הוא צרכן חכם, כבר נגמרו הימים שאפשר לעשוק את הצרכן התופעה המכוערת של אתרי המסחר היא מחירי פיתוי של מחיר נמוך ואז שהמוצר צריך להגיע, פתאום "במקרה" נגמר הצבע במלאי אבל יש דגם אחר בתוספת תשלום. דיי עם זה
אורי | 12.04.15
29.
יבואנים חוצפנים !!! כנסו
רק שהשוק עובר טלטלה הם מורידים מחירים ? מכרו מכונת כביסה של סמסונג ב-2290 ש"ח הרוויחו המון כסף, היבואן והחנות הורידו את המחיר ל-1790 ש"ח ועדיין כנראה שמרוויחים לא מעט כסף הרי לא ימכרו בהפסד.... אז למה מלכתחילה לא למכור במחיר נמוך וסביר שגם הצרכן יהיה מרוצה 500 ש"ח זה לא מעט כסף !!! ובכלל כל הפטנטים כותבים בגדול 3 שנים אחריות ובקטן בהתאם לתקנון... שנה שניה ושלישית החלקים עולים כסף והטכנאי לא (כאילו שהטכנאי לא מגולם במחיר החלקים) הגיע הזמן שהמנהלים והסוכנים ייסעו ברכבים קצת פחות מפוארים וייקחו קצת פחות כסף הבייתה. רק שיפתחו את הסכום הפטור ממס ונביא הכל באיביי ובעלי אקספרס. לא ייתכן שמנורת לד שעולה בארץ 60 שקל באייס עולה באיביי 10 שקלים עם המשלוח... טאח"כ בוכים שהם קורסים...
דורון  | 12.04.15
28.
את העיקר פספסתם: אנשים קונים מוצרי חשמל בחניות אינטרנטיות
לחנויות הפזיות יש עלויות גבוהות - שטח, ארנונה, משכורות המוכרים וכ"ו. עלויות אלה מתרגמות לעלות לצרכן. חנויות האינטרנט לא מחזיקות כלל מלאי, הן רק צריכות לתחזק אתר ומינימום צוות מכירה (צוות = איש אחד בד"כ) . לכן הן יכולות להציע לצרכן מחיר נמוך יותר לצרכן. צרכנים נבונים (וכבר יש לא מעט כאלה) רואים את המוצר בחנות הפיזית אבל קונים אותו מחנות אינטרנטית זולה יותר.
אורי | 12.04.15
27.
מוכר אונליין-כנסו ותקראו
שלום, לצערי הרב הצרכן הישראלי הממוצע חושב שמרוויחים 10000 שקלים על טלוויזיה, 10000 על מכונת כביסה וכו וכו משווים תמיד לחול, בארץ יש מעמ 18% ויש מיסים שמעלים את המחירים, יבוא מקביל? לא תמיד זה אותו מוצר, אם זה במסכי טלוויזיה אז יש שוני, תבדקו את הנושא, תבדקו מי נותן לכם אחריות ותוך כמה זמן יגיע טכנאי, אם רכשתם מסך מייבוא מקביל העברית לא זהה, החיבורים שונים, לא כל האפליקציות עובדות או נתמכות, מקרר שנמכר עם אותו שם לא תמיד מיועד לאיזור אקלים טרופי, יש הרבה סחורה שמיועדת לשטחים ונמכרת בישראל, לא סתם זול יותר הוא טוב יותר ובטח שלא אותו דבר, באופן כללי, זאפ לא משקף את השוק לטובה או לרעה, יש הרבה אתרים שהם של אותה חנות עם שמות שונים כי הספקים בכלל לא עובדים עם חנות מסויימת וכל אחד יכול לפתוח אתר חדש בשניה, תבדקו באתרים של היבואנים מי משווק מורשה ומי לא כי זה פשוט שוק מה שקורה בישראל לצערי, כמו שלא הייתי קונה טלוויזיה ממישהו ברחוב עם אשראי ככה גם באינטרנט לא הייתי רוכש סחורה מכלמיני סוחרים שיושבים באיזה חניון עם לפטופ, לכל שאלה מצורף המייל שלי.. בברכה,
ליאור | 12.04.15
26.
בהמשך ל-20 - גם אני נכנסתי לאלמ
היה להם "מבצע" של *עד* 70% הנחה..... נכנסתי. גם לי אף אחד לא עזר או ניגש לשאול אם אני צריך עזרה. ראיתי את המחירים. בשלב מסויים שאלתי אם זה המחיר לפני הנחה, ונעניתי שלא, הוא אחרי ההנחה. עשיתי אחורה - פנה - צעד. המחירים שלהם **אחרי הנחה** היו יותר גבוהים מאשר אותו המוצר (בדיוק אותו המוצר) בחנות ליד. שיקפצו.
 | 12.04.15
24.
גם אחרי היבוא מקביל המחירים עדיין גבוהים יחסית
גם אחרי היבוא מקביל המחירים עדיין גבוהים יחסית וזה נוגע כמעט בכל תחום במיוחד בסלולאר ששם ההבדלים יכולים להגיע ליותר מפי 2 אם מישהו שם למעלה יתעורר קצת ויהיה פחות חזיר אנשים לקנות במחיר הגיוני והוגן מוצר חשמל המצב יהיה טוב יותר לכולם
עמית | 12.04.15
22.
על פניו ירידת מחירים זה תמיד טוב
אבל צריך לחשוב גם על הBIGGER PICTURE פה. ירידת מחירים זה טוב לצרכן, אבל ירידה ברווחי החברות תוביל ל: 1. פיטורים של עובדים 2. ירידה של המניה - וכך השפעה על קופות הפנסיה והחסכונות של כולנו 3. טלטלה במשק 4. תחרות אגרסיבית יותר שתוביל לעיתים למוצרים באיכות נמוכה לכן גם ירידת מחירים צריכה לבוא בהדרגה כדי שכל הדברים האלו לא יתרחשו.
מושון | 12.04.15
14.
לחנויות אין בכלל זכות קיום
בדרך כלל אין עם מי לדבר, המוכרים ברמה נמוכה ביותר שלא מבינים ולא מכירים את המוצרים. סתם ממציאים סיפורים כיד הדמיון על מנת לשקר ללקוח ולמכור. אם כבר מישהו מבין מהי איכות המוצרים אילו אנשי השירות בלבד שרואים בעיניים את התקלות וכמובן הנהלות היבואנים שעודעים כמה מכל מוצר חוזר ומתקלקל אך אילו לא יספרו ללקוח כלום. ככלל השוק הפך למערב פרוע שבעצם כולם מוכרים אותו מוצר בשמות אחרים וההבדל במחיר הוא רק מצרכים אסטרטגיים ועלות השכר למנהלים.
אבי | 12.04.15
10.
אבל כשנכנסים לאחת המחנויות הללו המוכרים אפילו לא מרימים את הראש
תמיד שקועים במחשב או בטלפון, בקושי ניגשים אליך כאילו אתה בכלל מפריע להם. בחנויות הקטנות היחס קצת יותר אדיב אבל גם לא בשיאו. ואז, גם אם רצית איזה מוצר אתה מתיאש והולך לאינטרנט. שם הכל כתוב וברור וניתן להשוות מחירים בקלות.
שלי | 12.04.15
6.
לא נעים אבל זה עוד ענף שצריך להעלם
איזה ערך מוסף יש לי כצרכן ללכת לחנות ולהתסכל על מכונת כביסה? לשרוף זמן על נסיעה, דלק, חניה, לחכות בתור, לשמוע את נסיונות המכירה והשכנוע של המוכרים. לא יותר פשוט להכנס לאתר, לקרוא את המידע הרלוונטי ולקנות? מסך זה אולי המכשיר היחיד ששווה לראות בעיניים. וכמובן יהיה יותר זול לצרכן אם חנות לא צריכה לשלם שכירות, חשמל, ארנונה, נקיון, מוכרים, לוגיסטיקה, מחסן, ביטוח ולא יודע מה עוד. האנושות מתקדמת ותצטרך למצוא פתרון למליארדי המובטלים שלא צריכים במשק. תוך כמה שנים לא יצטרכו נהגים, רוב עובדי הכפיים יוחלפו ברובוטים, עובדי הפיננסים בתוכנות מחשב, הקמעונאות תוחלף באתרי קניות. בנתיים בונים עוד ועוד קניונים שמציגים עוד ועוד הפסדים. מדהים...
סטארטאפיסט | 12.04.15
5.
אולי שינוי גישה ??
מעניין שלמרות שהמחירים ירדו ,עדיין היה אפשרי להתקיים. אני חושב שהגישה למכור מעט עם רווח גדול היא שיטה שלא מתאימה כבר. צריך רווח קטן יותר ואז ייקנו יותר מוצרים. גם כבר לא צריך חניות ראוותניות על מנת לקנות מוצר. וגם אולי יחשפו מנהלי החברות את המשכורות שלהם שהן כנראה לא אלפי שקלים ויותר בכיוון של עשרות ומאות אלפים לחודש.
dov | 12.04.15
4.
ענווה
לחנויות המוצרים הלבנים יש שם של תחמנים ורמאים. צריך לשפר את התדמית ובמקביל לעדכן את שיטת המכירה. גם אם מדובר על יבואן רשמי, אין צורך בחנויות עם מלאי. למה לא להזיק כמה רצפות מכירה שתפקידם לקדם את מכירת המוצרים ולהראות את המוצר ואילו את הרכישה עצמה לבצע דרך האינטנרט בלבד. שייקחו דוגמא מחברת Apple. אם יבואן מקביל יכול להרוויח אז גם היבואן הרשמי יכול.
 | 12.04.15
1.
לנהל חנות ללא אגו
ניהול חנות קמעונאית צריך להיות עסקי ונטול אגו אחרת נכנסים למלחמות בין ספקים ויבואנים כמו בכתבה שלהלן שהיא מדוייקת להפליא. כאחד שהגיע מהתחום ומכיר מבפנים חלק מהחברות שהוזכרו לא מפתיע שהגיעו לאן שהגיעו ואני לא מאחל לאף אחת מהן לקרוס. איך לנהל חנות קמעונאית אפשר לקרוא כאן http://www.activedirector.co.il/
Active Director | 12.04.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת