7. הייבוא המקביל היא השיטה היחידה שהוכיחה עצמה בשנים האחרונות אפשר לקרוא לזה "עוד רפורמה", אבל בפועל מאז שאלבר החלה עם הייבוא המקביל- גם גדל פה המגוון של מספר רכבים וגם ראינו חברות ענק כמו טויוטה חותכות לפתע מחירים עקב התחרות.לא סתם היו השבוע כתבות על עוד ארגונים שרוצים לעשות ייבוא מקביל גלעד | 21.04.15 (ל"ת)
6. מס ירוק ומסקנה לגבי השיטות השונות כתבה טובה. עם זאת, שכחו לציין את המס הירוק שיש כיום, שהוא למעשה "הנחה" מסכום המס המקסימלי, שניתנת על רכב מזהם פחות לפי 15 דרגות זיהום שונות. יש גם מסקנה - לאורך השנים ניסו קברניטי המס למצוא דרכים יצירתיות איך מצד אחד "להקל" ומצד שני לסגור את הפרצה שנוצרה בעקבות אותה רפורמה, כשהמטרה ברורה - להוציא יותר כסף מהציבור. כשהמס על רכבים מעל מנוע 1.3 ליטר היה נמוך - הרבו האזרחים לקנות (והיבואנים לייבא ולשווק) רכבים עם מנועים קטנים. הממשלה בתורה סגרה פרצה זו והשוותה את המס. כנ"ל לגבי רכבים מוכרים למע"מ. גם שם - כשהציבור החל לקנות - סגרו את הפרצה. כיום המצב דומה - היבואנים מביאים רכבים מזהמים פחות - אין בעיה - המדינה משנה את גבולות קבוצות הזיהום והמחירים שוב עולים. לכן, בכל פעם שאומרים רפורמה אני קודם כל בודק את שלומו של העו"ש - הוא הראשון שהולך להבין על מספריו כמה הרפורמה היא "לטובתו". יגאל | 21.04.15 (ל"ת)
5. תגובה ל 1: אתה כזה חכם, שכנראה מרוב החוכמה לא יודע שעל רכבי ליסינג משלמים בחודש סכום לא מבוטל (שהסכום הזה גם לא מחושב בהטבות סוציאליות כמו קרן השתלמות או פנסיה). מי שנוסע פחות מ 20אלף קילומטר בשנה, רכב ליסינג יוצא לו יותר יקר מרכב בבעלות פרטית, קפיש? | 20.04.15 (ל"ת)
4. מדינה טורפת יושביה. בכל תחום של רווחת חיים וחבורת מושחתים הזויים מוצצים את דמנו טכבפנו ומשחדים מפלגות שוליים במיליארדים במקום לשפר לכולנו את רמת ואיכות החיים. התור בנתבג מתארך.... שביט | 20.04.15 (ל"ת)
3. שווי שימוש שווי שימוש ברכב צמוד לא בא לגלם את ההכנסות שהמדינה היתה מקבלת מהשימוש ברכב לו היה בבעלותו הפרטית של אזרח. הרי מסי הקניה משולמים בכל מקרה. שווי שימוש בא ליצור אחידות בין שכר שניתן לעובד מהמעסיק בכסף, ובין שכר שניתן באמצעי אחר, במקרה זה - רכב. אלון | 20.04.15 (ל"ת)
2. אז מה נשאר ועכשיו גם על הסילברדו למיניהם בוטלה ההכרה. עוד מעט גם על אופניים חשמליות. מזל שיש רכב תפעולי. ואולי גם סוס נהג | 20.04.15 (ל"ת)
1. מס שווי שימוש על ליסינג הוא מס בחירה. העובד יכול לא לשלם אותו בכלל. כל עוד אנשים לוקחים רכבי ליסינג למרות שהם יודעים שיש מס ויודעים את גובה המס, אז כנראה שהמס הוא לא באמת נורא והאדם עשה את השיקולים שלו וחושב שהוא מרוויח כשהוא לוקח רכב ליסינג. הרי אדם פרטי נאלץ לקחת את הכסף שלו, כסף שנשאר לו אחרי מס הכנסה ששילם במשך שנים, לקחת 120,000 שקל הלוואה, לרכוש אוטו חדש, למכור אותו 3 שנים אח"כ ב 60,000 בלבד, לשלם 54,000 שקל על דלק, 6000 על טיפולים, 18,000 על ביטוח וכו' וכו' רמי | 20.04.15 (ל"ת)
כשברפורמה היה חור
7 תגובות לכתיבת תגובה