אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ענף הרכב נערך ליום שאחרי מינוי שר התחבורה החדש

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
תחבורה ציבורית טובה היא התחרות האמיתית למכוניות
החזקת מכונית חודשית עולה 2000-3000 ש"ח. לעומת זאת תחבורה ציבורית עולה 600 ש"ח בחודש ואופניים עולים 60 ש"ח בחודש או פחות. מה שמונע ממאות אלפי משפחות שימוש בתחבורה ציבורית הוא חוסר היעלות העצום שלה בגלל "קווי ספגטי" שמבצעים מסלול מפותל ולא יעיל ובגלל שאין נתיבי תחבורה ציבורית יעודיים. אין גם כמעט שבילי אופניים - כל זה בניגוד לרוב מדינות אירופה, וחלק ניכר ממדינות אסיה ודרום אמריקה. כץ מעלה את הביקוש לרכב על ידי תכנון שמותאם רק למכוניות.
אלי  | 09.05.15
9.
לא מאהבת כץ אבל האו באמת היחידי שנכנס ביבואניות
כץ השר היחידי מכל אלו שלפני שהעז לצאת בגלוי נגד היבואניות הרגילות. נכון המחירים לא ירדו אבל לפחות הוא מנסה. גם לא כדאי שהתהליך יפסיק. תראו את היבואניות המקבילות. לאלבר יש היצע מאוד יפה של מכוניות שהיא מביאה לבד לארץ במחירים זולים יותר מאשר היו מיובאות בדרך הרגילה. זה תהליך ארוך אבל נמאס שכל שנתיים מתחלף שר והכל חוזר לקדמותו.
המשכיות | 03.05.15
7.
הורדת מחירים בגלל יבוא מקביל כמה דוגמאות:
גילוי נאות, הצבעתי להרצוג בבחירות מעולם לא הצבעתי ליכוד ובכל זאת אני רוצה לצאת להגנת כץ. 1. מעולם לא היה שר תחבורה שהעז לצאת כנגד היבואנים כפי שהוא עשה ועושה. הוא נלחם על חוק צרכני שאפילו ביבי כשהיה שר אוצר לא הצליח לעביר במסגרת הרפורמות שלו, את הרפורמה הזו ואת הרפורמה במשק החשמל. עד כדי כך חזקים יבואני הרכב. אחד המרכיבים הכי משמעותיים ברפורמה זה נושא האחריות וקריאות תיקון. היצרן הוא שאחראי לרכב באמצעות נציגו הרשמי. לכן איגוד יבואני הרכב נלחם בסעיף הזה על מנת להכשיל את היבוא המקביל. החוק הקודם משנת 2010 עבר עם סעיף שמונע להכניס לארץ בצורה מסחרית רכב שעברו 12 חודשים מיום הייצור כדי למנוע רכישת מלאים שלא נמכרו. יש הגיון בסעיף אבל למה 12 חודש ולא 24 למשל. סעיף זה לבדו מנע אפשרויות יבוא רבות שהיו גורמו ליבואני הרכב לא מעט כאבי ראש. 2. דוגמאות להפחתת מחיר, פורד פיאסטה החדשה צנחה ב 14000 ₪ במחיר המכירה שזה 12.5% כי אילון מוטורס הביאה את הדגם דלק מוטורס נאלצה להוריד מחירים בפועל כדי להתמודד. 3. טויוטה קאמרי הייבריד נמכרה בארץ ב 240 אלף ₪ היום היא נמכרת ע"י יוניון מוטורס ב 190 אלף כי אלבר מוכרים ב 180 אלף ₪ שזה 25%, בנטרול רמת גימור שונה זה עומד על 20%. היבואנים כך אנו למדים מהעובדות קבעו לעצמם מרווחים גבוהים מאוד והיום הם יאלצו להתייעל. מי שקשור ליצרן באופן ישיר יש לזה את התועלת והחובה שנגזרת מהקשר הישיר. למדינה מותר להחליט על חוקים משלה. אם יצרן בוחר לשווק במדינה רכבים מותר למדינה לקבוע כללים. לא ראיתי את אירגוני הגג של יצרני הרכב מוחים מול האיחוד האירופי או ממשלת ארצות הברית כשאלו קבעו חוקים שהיו מנוגדים לאינטרסים שלהם בשם חופש התחרות ומניעת הגבלים ומונופולים. החוק הזה מתחייב כי חוקים דומים לו כבר קיימים באיחוד האירופי וארה"ב. ובניגוד לכמה מהתגובות זה טוב לצרכנים והזמן מוכיח זאת וככל שעבור החוק במתכונתו הנוכחית נראה עוד ועוד שחקנים ואת המחירים יורדים בטווח שבין 10 עד 20 אחוז ממחירי הרכב היום.
אוטומובילה | 03.05.15
6.
כץ הציג בנייה מסיבית של כבישים מחלפים ורכבות
כואב שאנשים טיפשים לא רואים את הבנייה המסיבית של כבישים ורכבות בכל הארץ. אני רואה כל יום את הרכבת לירושלים שהולכת ונבנית ומרגיש גאווה שהצבעתי ליכוד. כץ פחות הצליח לטפל ביבואני הרכב בגלל , יאיר לפיד ומשרד האוצר שהכניס מקלות בגלגלי היבוא המקביל (מעניין מי שילם למי בשביל לרצוח את הרפורמה של כץ וזילכה) אני מאד מקווה שכחלון יעזור ולא ילחם ברפורמות של משרד התחבורה
פוני יער נהג טנק | 03.05.15
5.
על מה אתם מדברים - "הלך 'ראש בראש'" עם יבואני הרכב?
המחירים ירדו? של כלי הרכב? של החלפים? לא זכור לי ירידה משמעותית, אם בכלל, בתחום הזה. בכלל, חוסר הרצון המובהק של השר כץ לקדם את התחבורה הציבורית הוא המתנה הגדולה ביותר שאפשר להעניק לייבואנים. אם כבר, הייבואנים צריכים להעניק לו אות הצטיינות רק על כך. שר תחבורה אחר עלול, רחמנא ליצלן, לקדם רפורמות מרחיקות לכת בתחבורה הציבורית ולגרום לעשרות אלפי משפחות לוותר על הרכב השני (או על רכב בכלל). זה יהיה יום רע ומר לייבואנים, אבל השר כץ ייעשה ככל שביוכלתו שיום זה לא יגיע. עאלק "הלך ראש בראש"...
יגאל | 02.05.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת