אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך שרדתי שבוע מ־16 שקל ליום

140 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

140.
ל-16
אנחנו חיים בעולם קפיטליסטי, לא קומוניסטי. המדינות הקומוניסטיות התפרקו , כי השיטה , מה לעשות, לא עובדת. זה שלאחד יש לא אומר שזה בא על חשבון האחר. מי שעבד ויש לו מליונים בבנק, לא בהכרח גנב אותם, בטח לא ממך. אם מזלך אינו שפר עליך, קח כל עבודה, תתקדם, תלמד ותוציא מעצמך את המקסימום. אולי לא תהיה מליונר, אבל תוכל להחזיק את עצמך בלי להיות תלוי באחרים. צרות העין והקנאה המטופשת הזו ("צריך לקחת מהטייקונים") לא תקדם אותך לשום מקום.
 | 12.12.15
137.
דווקא נשמע אחלה תפריט.
בחברת השפע שכחנו את המטבחים המסורתיים שבאמצעותם דורות על גבי דורות שרדו והתקיימו בסביבות קשות. אפשר לצרוך את כל הקלוריות היומיות הנחוצות ב3 ש"ח ליום עם שמן סוכר תפוחי אדמה וקמח - יהודים הכינו במשך דורות בתקציב הזה סופגניות ולביבות. חומץ ומלח גם הם אינם יקרים ונותנים טעם לאוכל. האורז הוא מאוד זול אז ההודים אוכלים אותו עם תבלינים. במזה"ת הכינו מעדנים מחצילים קישואים פול חומוס ואורז. במזרח אירופה עשו מטעמים עם סלק וכרוב תפוחי אדמה ובצל. מפירה ועד מרק בורשט. ישנן עונות שבהן האבטיחים מאוד זולים ובעונות אחרות התפוזים מאוד זולים בעונות אחרות העגבניות זולות. (ויש עונות דלות שנקראות עונות מלפפונים). ויש כמובן את הממולאים - לוקחים בשר יקר ועוטפים אותו בבצק מהקובה ועד הקרפאלאך מהדים-סם ועד הרביולי. יש את הקציצות והקבב שהם עירבוב של בשר שהוא יקר עם עמילנים זולים. יש את המרקים שהם ערבוב של בשר יקר עם מים זולים. ואת הפלופ והחמין שבהם נותנים טעם של בשר לאורז ולתפוחי האדמה. ויש את הפירה מתפוחי האדמה והממליגה מקמח התירס. וכמובן הבורקס בצק זול ממולא בתפוח אדמה עוד יותר זול - או מקסימום בגבינה. יש את הג'חנון והמלאווח + קילו עגבניות ופלפל חריף אחד - שאפשר להאכיל איתם משפחה.
עלי עבדו | 12.12.15
135.
קצת דמגוגיה - וגם המקור שלכם לנתונים לא ברור
מעבר לכך שבחרת במוצרים שאינם הכרחיים, ודי יקרים - לעומת אפשרויות אחרות שהיו מרכיבים סל תזונתי טוב בהרבה, יש את עניין החישוב שביצעתם - עיינתי במקור הנתונים שלכם כפי שפרסמתם ("סקר הוצאות והכנסות של משקי הבית של הלמ"ס, 2012"), מדובר דווקא ב 1857 ש"ח ולא בסכום שפירסתם (1917). דבר נוסף, לא לקחתם בחשבון את עניין הגדרת ה'נפש סטנדרטית' אשר מגדיר השפעה שונה של כל נפש נוספת במשפחה. (נפש אחת משקלה כ 1.32 במשק בית, 2 נפשות משקלן 2, 3 משקלת 2.65 וכדומה) כך שהחישוב לאדם אחד היה צריך להיות גבוה יותר ממה שנעשה. לא ברור עוד מניין המקור כי גודל משפחה בחמישון התחתון הינו 4.2? הנתון גבוה מידי. מדובר על משהו בסדר גודל של כ 3.6-7. כך שהחישוב יוצא 661 ש"ח לחודש או 165 ש"ח לשבוע. (23.6 ש"ח ליום) למשפחה בת נפש אחת, במשקל של 1.32 לאותה נפש)
oh-da | 12.12.15
131.
עוני זו מדיניות ממשלתית
ביבי כמדיניות רוצה עניים וחסרי כל משני שיקולים ראשון העברת כל ההון לשכבה קטנה באוכלוסיה דהיינו הטייקונים שמהם הוא הוא מקבל ויקבל את חלקו בדמות הרצאות שייסדרו לו בחוץ לארץ שנית הוא צריך את העניים שיוכל להניע אותם למטרותיו ביום פקודה חברי הליכוד וחברי המרכז בגדו בחבריהם תמורת גובים
שלום | 12.12.15
129.
2003 ביבי קיצץ קצבאות ילדים וגם לזקנים וגם לנכים.ומי בחר בו שוב המסכנים והחלשים
השבוע ראיתי 2 ילדים קטנים אתיופים (סליחה שאני מציין) הם היו רעבים ואני אכלתי במסעדה אני רואה את הילדים מבקשים מבעל המסעדה אוכל .כמעט בכיתי .כמובן שלא השראתי אותם רעבים באותו רגע. אבל אני הלכתי . והם ? הם יבואו לצערי גם מחר וגם מחרתיים כי הם רעבים .ולצערי כל השנים . ושוב ב 2013 ביבי הכה קשות את המסכנים בקצבאות הילדים. תמשיכו לבחור ביבי והתקציב ירד ל 10שקל ביום אני מבטיח. אנשים שבעים לא מבינים מה זה להיות רעב
 | 12.12.15
128.
ויתרתי על אוכל וכל השיניים שלי נחלשו
אין לי ברירה אלא לוותר על אוכל חיוני ובריא, לשונאים שלי ולאותם מליצי יושר וצדקנים - לוותר על אוכל חיוני למבוגר, זה לשלם על כך בכאבי שיניים וירידת כושר בריאותי (אני לא צריך כמו שרה ספר צמוד על חשבון המדינה) כשאין אוכל השער נושר. על תרבות מזמן ויתרתי ועל מתנות לנכדים כבר מזמן לא יכולתי אפילו לחשוב אז ה"תודה" מגיעה לכל האנשים מראש הממשלה ועד אחרון הפקידים שמכריחים אותנו המבוגרים לחיות מ - אלף חמש מאות שקל לחודש. נסו אתם ה"חכמים" השר יושבי המשרדים ברווחה ובכלכלה, החותמים בהינף קולמוס על קצבת הדלות והעושק לקשיש. אם רק הייתם ישרים עם עצמכם ופחות חמדנים לכיסכם ולבני ביתם , לו רק הייתם נכונים להבין ולבצע מיד ללא דיחוי הטבה מירבית לקשישים שיטב יומם ולא ילכו לישון רעבים. תבוא עליכם ברכה. לקשישים אין קול, אנחנו השקופים, אין מי שבאמת מייצג את דור הקשישים, אנחנו לא יוצאים להפגנות והצעירים לא יעשו זאת עבורנו. קצצו משכר השרים וחברי הכנסת ותעבירו קצבה ראוייה לקשישים.
מבוגר כועס | 12.12.15
126.
פרקליט השטן
מקריאת והבנת הטקסט נראה לי שלא הובא בחשבון פרמטר מסויים. אנחנו מכורים למזון מעובד. מזון יקר שהותנינו לחשוב שהוא טוב וחיוני לנו, ולמעשה מטרתו לנחם אותנו ולתת לנו תחושה של היי וביטחון דרך צריכת סוכר,שומן ומלחים. את פשוט מכורה פסיכולוגית לצורך חברתי ופיזית לעודפי סוכר,שומן מלחים והורמוני גדילה שבחלב ובבשר. לממשלה באופן ברור אין אינטרס שתקבלי יותר כסף למזון- כי הוא ילך לפינוקים, ויפחית את הדרייב הפנימי להצטרף למרדף לרצות עוד . מטרת הסכום המוצע להשאיר אותך שורדת בחיים ולא מורעבת עד כדי שתהפכי אלימה. רוצה יותר? תתחילי לעבוד. זקנה? חולה?נכה? זה מה יש, תגידי תודה שאת בחיים. הכסף הולך למי שיש לו יותר בבריאות,אינטליגנציה,קשרים. ישראל הולכת למודל כלכלי אמריקאי, לא סקנדינבי- עוד לפני שהציבה גבולות וייצרה ביטחון פנימי ותעסוקתי .שאלוהים יעזור לנו.
כנסו | 12.12.15
123.
כן אבל...
נראה לי היה יותר נכון לעשות את הניסוי לחודש... עם תקציב חודשי. כי כשקונים בכמות גדולה זה עולה פחות... ואז היו נכנסים לתמונה גם התבלינים שבאמת לא קונים כשחושבים על שבוע. אבל אז הכתבה היתה יוצאת פחות "צבעונית"... גם אין לי ספק שתוך חודש מפתחים הרגלים ודרכים לקנייה יותר מושכלת. וכל הלך המחשבה שונה כשאת יודעת שאת צריכה "להחזיק מעמד" רק שבוע. ובכל זאת הכתבה חשובה כדי לעורר מודעות לבעיה שאכן קיימת...
 | 12.12.15
115.
כל הליכודניקים מציעים ללכת לשוק מחנה יהודה ואוטובוס לא עולה ?
כולם גיבורים גדולים והזויים ורבים אומרים שאפשר לחיות מסכום כזה נמוך כל החיים. הליכודניקים לא מתלוננים על זה שראש הממשלה שלהם ביבי מעשן סיגר ב 100 דולר, אוכל גלידת פיסטוק ב 10000 שקל, ישן באיטליה בסוויטה שעולה 7000 יורו ללילה. אבל לעניים הם מציעים אין סוף הצעות. איך ירושלמי שגר בגילה יבצע קניה בשוק מחנה יהודה ? זה עולה הלוך חזור כ 14 שקל. אתם נורמלים ? זה נראה לכם הגיוני שאיילת שקד קונה וילה ב 7 מליון ש"ח ואתם רוצים שילדים ונשים, נכים ויתומים יחיו מכמה פרוטות ? נראה לכם הגיוני שאתם תלכו לראות משחק כדורגל של ביתר בבאר שבע או חיפה בכמה מאות שקלים ולאנשים לא יהיה כסף לקנות אפרסק ? אתם בכלל יהודים ? אתם יודעים מה כתוב בתורה לגבי העני והחלש ? אתם לא מרחמים על ילדים שאין להם אוכל לאכול או צעצוע לשחק בו ? ערב יום כיפור אתם צריכים לחשוב, להרהר ולנסות להבין את החלש בחברה, לתמוך בהם ולעזור להם להעביר את החלטות ממשלת הזדון מן הארץ.
יואב | 22.09.15
112.
אפשר בהחלט לחיות מ 114 ש"ח לשבוע
4 קמח ב 10 ש"ח .... אצלנו ברשת שיווק גדולה אבל לא מהגדולות והמוכרות שרק כדי להתחיל להפעיל אותן צריכים מיליונים, עוד לפני שזזת סניטימטר. ומה אפשר לעשות מ 4 ק"ג קמח וקצת מים ? כמה כיכרות לחם ? לחודש שלם !!! אבל חוכמה גדולה לקנות ברשתות השיווק הגדולות. יגמר לך הכסף בצ'יק. נכון, זה לא האידיאל, אבל בהחלט אפשר להתקיים מ 116 ש"ח לשבוע (464 ש"ח לחודש) בכסף הזה ניתן לקנות, בחכמה, המון מצרכי מזון בסיסיים ולבשל לבד. גם מנה פלאפל ב 6 ש"ח (לא אזכיר כאן היכן אבל תאמינו לי שיש) אפשר לקנות ולצרף לה חביתה וירקות עם פרוסת לחם בבוקר. החיים בארץ ישראל הם מהזולים בעולם, אבל אנחנו היהודים, בכיינים בני בכיינים, ואף פעם לא יודעים להודות ולומר תודה. כך היה כשיצאנו ממצרים וכך היום, כי עם קשה עורף אנחנו.
בנעטיה פדהצור | 08.06.15
111.
חביבילה, יש לך עוד הרבה מה ללמוד על צרכנות
1. קני לחם אחיד ותפרסי אותו בסופר במכונת פריסה. זה כבר חיסכון של שני שקלים לפחות. 2. למה קנית חלב אם את לא שותה קפה? אפשר לקנות קפה שחור זול במיוחד בפחות מ-5 שקלים. או פחית נס קפה קטנה באותו המחיר. ניתן לקנות תה שחור גנרי שכמות של 100 שקיקים ב-10 שקלים. מי קונה דבש? זה מוצר יקר מאוד וללא שום יתרונות בריאותיים מוכחים. קני סוכר לבן אם כבר. עגבניות משומרות יקרות. בעשרה שקלים יכולת לקנות עוד עגבניות טריות סוג ב' ולהכין מהן רטבים ושקשוקה. הטחינה יקרה ומיותר לחלוטין. יכול לקנות במקומה גיל או אשל בכמות שתספיק לך לכל השבוע. או תוספת של טונה כמנת חלבון. את הפירות והירקות אפשר לקנות בשוק, ולא להתבייש לבחור סחורה סוג ב'. היא נראית פחות יפה אבל לא רקובה או פחות טעימה. לא חייבים לקנות ברשת יקרה. יש רשתות דיסקאונט גם במרכזי הערים שבהן המחירים נמוכים משמעותית. בקיצור, האתגר אכן לא פשוט אבל הוכחת שאת תל אביבית מפונקת שלא באמת מעוניינת להתמודד איתו. עוגיות אגב אפשר להכין בבית לו קנית קמח וסוכר.
דני | 08.06.15
110.
תגובה ל ירושלמית 108
אז מה אם בשוק שעה לפני סגירה מוכרים יותר בזול?! אפשר גם לאסוף זבל מהפחים בחינם, זו בדיוק הנקודה!! ביטחון כלכלי ותזונתי זה בדיוק זה, הזכות הבסיסית של כל אזרח לקנות מוצרים בסיסים בלי לעשות שמיניות באויר ובלי לחשוב על זה. זה בכלל לא יאומן שזה מה שאת מציעה!! זקנים, ילדים וניצולי שואה לא צריכים ללכת לשוק שעה לפני סגירה ולא צריכים לחטט בפחים אני מוכנה להתערב שהצבעת ביבי. תמשיכי לבחור ליכוד ותמשיכי לחיות כמו מסכנה ולהתגאות בזה לתפארת מדינת ישראל תתביישי לך
מורן לוי-אגמי | 07.06.15
108.
קניה של מפונקת שלא יודעת מהחיים שלה
כשתקציבך מוגבל, לכי לשוק, מעט לפני שהוא נסגר, ותקני ככה: עגבניות, מלפפונים, פלפל אדום, בצל, כרוב, כרובית, קישואים - בין 1.5 ל 3 שקל ק"ג תפוחי עץ אפרסק ונקטרינה - 4-5 שקל ק"ג בשר טחון - כ 30 שקל ק"ג - לערבב עם בצל טחון גדול, 2 קישואים טחונים, מעט פירורי לחם ועשבי תיבול והנה קיבלת סיר ענק מלא כדורי בשר טעימים ומזינים ברוטב עגבניות! וכן הלאה, וכן הלאה......
ירושלמית | 07.06.15
107.
וואוו. הכתבה הכי מוגזמת שקראתי
עם כל הכבוד, ממש נסחפתם. מה עם כל הסטודנטים שחיים על פיתה עם חומוס? (בעיקר מתוך עצלות, נכון, אבל גם בגלל סיבות של כסף וזמן). ומה עם ההתעסקות הבלתי פוסקת, שלא נומר אובססיבית של כמעט כל אדם שני באוכל ולא רק בגלל שהגיע הקיץ? יאללה נו, כמה גיוון כבר צריך??? לקחתם את זה קשה מידיי, הגזמתם. ולא כי אני חושבת שאין בארץ רעבים. דווקא בגלל שאני סטודנטית כבר 4 שנים ולמדתי מהר מאוד להסתדר לבד גם בלי הארוחות צהרים של אמא מצפון תא... (וממש סבבה לי בחיים!)
סטודנטית | 07.06.15
105.
לכל המגיבים החכמים מאד
אני מדריך של נוער במצוקה בישובי הדרום, מכיר היטב את האוכלוסיה שעליה מדובר בכתבה. חשוב לי להעביר מסר לכל המגיבים החכמולוגים, כל אלו שקופצים בראש שבטוחים שהם היו עושים את זה אחרת או יותר טוב, שיש להם טענות לגבי רשימת הקניות של הכותבת ובעיקר כל מיני בעלי אג'נדות צימחוניות וטבעוניות וכל מיני עקרונות לא קשורים ורלוונטיים. אני פשוט מאוכזב ומתבייש בעם שלי, יש כל כך הרבה ילדים רעבים שלא חולמים על האפשרות לבחור או להחליט מה לאכול, מתי ואם בכלל. ילדים שקמים בבוקר רעבים ומגיעים אלינו לקבל אוכל, ילדים חסרי ביטחון ומלאים בבושה. אתן כולכם פספסתם את הנקודה, זה אחד הנושאים הכי חשובים והכי כואבים בחברה שלנו וזה חשוב וקריטי להעלות אותו לסדר היום ולמודעות. בכלל לא נכנס לשאלה אם הכתבה טובה או לא, אם התפריט נכון או לא, העובדה היא שהרבה מאד אנשים חיים במדינה הזו ברעב מתמיד והכתבה הזו, החשובה מאין כמוה נגעה בנקודה בצורה מדוייקת. אז לכל גאוני המקלדת, כל הצבועים שעשו חישוב זריז בראש וקבעו שזה סכום שאמור להספיק, כל אלו שנורא אוהבים לקרוא לאחרים בכיינים, אני מציע שתנסו את זה בעצמכם. הלואי והיתה קצת יותר סולידריות וחמלה בעם שלנו, אם במקום להעביר ביקורת היינו מתנדבים ותורמים לכולנו היה יותר טוב פה.
יותם עומרי  | 06.06.15
101.
מעל מליון אזרחים נסחטים באופן ברוטאלי וגם 400 ש,ח בשבוע אין להם
מדובר במערכת הסחיטה של ההוצאה לפועל בשיתוף פעולה עם מנהלי בנקים ועורכי דינם. מעל 30 מיליארד ש"ח בשנה סוחטים את האזרחים ורוב הכסף הנסחט הופך לכסף שחור היות והחייבים לא חייבים בכלל. לא הולילנד, לא פישר - כאן מדובר בפשע הגדול ביותר בישראל. בהולילנד לא נפגע ישירות אף אזרח, אצל פרשת פישר לא נפגע אזרח. המערכת הסחיטה הנוראה של משרד המשפטים נפגעות מליון משפחות שנמצאות ברעב מתמיד. את החוויה שהכותבת מתארת - אני חי אותה כבר שנים - גיליתי שכספי נשדד - הוא קיים בכיסי מנהלי הבנקים עורכי דין ועובדי מדינה. פרשה זו תתפוצץ והציבור יראה דם רב ברחוב.
מזרחי | 06.06.15
100.
אנחנו 2 משפחות שמקבלות כבר 15 שנים מזון מבושל-חינם מהגני ילדים
שמקבלים אותם ממשרד החינוך ותמיד -אבל תמיד יש להם עודפים בטונות ונותנים לנו ברצון מ2 גני ילדים בשכונה שלנו והכל מבושל טרי יום יום בכמויות ענקיות שמספיק ל2 משפחות עם 4 ילדים כל אחת והכל חינם לגמרי ויש לנו מזון בשפע כל ה 15 שנים -תעשו כמונו זה לא בושה ויש למשרד החינוך בהזנה לילדים כסף בשפע ובתור משלמי מיסים אנחנו לוקחים בחזרה את המס שמשלמים בצורת ארוחות מוכנות רק לחמם ולהגיש וגם מזון מבושל -כי זה מגיע לנו ואם אנחנו מקבלים בשווה ערך ל3500 ש"ח בחודש אז כל אחד יכול להאכיל את משפחתו ככה -זה חוקי נקי יחוסך הרבה כסף שהוא ממילא שלנו בצורת המיסים שלנו תהיו בריאים יוכי עוזרי שכונת התקווה
יוכי עוזרי | 05.06.15
91.
תקציב שלי
ארוחת בוקר - לא קיימת, או שקם ב11:30 או אחרי ואז קופץ ישר לצהריים או קרה ויש עבודה אז גם לא אוכל ארוחת בוקר כי זה מקפיץ אותך לשירותים ישר. אחרי זה ארוחת צהריים סנדוויץ, עולה נגיד 7-8 שקל אם התפרענו.. ארוחת ערב - תלוי בעייפות מהעבודה, אם מאד עייף אז ארוחה קלילה מאד אם פחות עייף אז נגיד 14 שקל, יענו 22 שקל ליום, נעגל ל25... וזה ברגיל...מצד שני אני בן 26 ולא אוכל הרבה
 | 06.06.15
90.
לא היית רעבה פשוט אמרו לך לא אז רצית יותר..
אני לא אוכלת חצי ממה שרשמת- 2 פרוסות לחם בבוקר עם טחינה זה דיי והותר כרע עוף עם אורז או פסטה לצהריים זה אחלה וסלט ממלפפון ועגבניה עם ביצה אחת בערב. זה אפילו פחות ממה שאת אוכלת. אורז מלא?? פירות?? פלפלים???? כשיש תקציב כזה קטן עדיף לקנות עוד פחמימות, עוד קופסת שימורים ואולי אם יש עוד כסף אז עוד חלבון זול (כמו כנפיים למשל). ולא היית רעבה... פסיכולוגית היה אסור לך אז רצית
שני | 06.06.15
88.
מה קורה? ענייה כאן
אני חיה לדעתי על פחות מזה, חושבת הרבה על אוכל ועל תכנון ועל איך לחסוך. באמת מעסיק רוב הזמן, למרות שעד הכתבה הזו לא חשבתי על זה ממש, זה נכון. אצלי זה גורם לגדילת החוב, אוכלים הרבה אצל חברים, במקרה. טועמים הרבה עוגיות במפגשים בהם הן חינם ומנסים לבשל כמה שיותר בבית תבשילים שמכילים כמה שפחות השר וכמה שיותר טעם. תכלס אין תלונות, לי זה נראה טבעי, אבל וואלה, יש לי סביבה תומכת. שלא יודעת בכלל כמה היא משלימה לי. תכלס החישוב של מה נקנה, אם זה תרופה או פרי או בשר קיים כל הזמן. לדעתי זה לא כל כך נורא.
ש | 05.06.15
86.
לא מבין מדוע לא הספיק לה
אנחנו משפחה של 5 אנשים. אשתי אני ועוד שלושה ילדים שנים בגיל ההתבגרות. מה שאומר שהם צורכים הרבה מזון בשלב זה של חייהם. אני קונה בשופרסל כולל משלוח (אבל זה יכול להיות בכל מקום שעושה משלוחים). עלות המשלוח רק 10 ש"ח על כל הזמנה של 700 ש"ח זה מונע ממני "להתפתות" לקנות דברים כל מחושבים. המקרר תמיד מלא, כן גם קונים מילקי לילדים וקורנספלקס ואוכל בריאות לילדות. אנחנו קונים ב 750 ש"ח לשבוע שזה כולל גם מוצרי נקיון, טואלטיקה וכו. כלומר לפי 4.2 שבועות בחודש הוצאה של 3150 ש"ח לחודש למשפחה של 5 נפשות. בואו נניח ש"ההשלמות" הנדרשות (צמיד יש כאלו) הן 10% מהקניות שזה אומר 3,465 ש"ח למשפחה לשבוע. אשתי ואני אוכלים צהרים בעבודה. הילדים בבית. בלי שום בעיה האוכל שאנחנו מכינים לילדים, היינו יכולים לקחת בקופסא לעבודה. היינו זורקים פחות אוכל והרבה יותר רזים. לסיכום יוצא לנו 3,465 לחלק ל 5 נפשות לחלק ל 4.2 = 165 ש"ח לאדם לשבוע. לעומת 114 ש"ח לאדם בשבוע בכתבה. זה אומנם 51 ש"ח יותר ביום (45% יותר) אבל זה כולל טואלטיקה שמהווה 30% מההוצאה. אני חלילה, לא מזלזל במצב של העניים. אנחנו כמשפחה עובדת ומרוויחה היטב נמצאים בהחלט בעשירון העליון. הנקודה היא אחרת לגמרי. הכתבה פשוט משיגה את הדבר ההפוך. אני בהחלט חושב שעם תכנון נכון ומוקפד אפשר לעזור למגזר שלם להתמודד גם עם ההכנסה הנמוכה. חבל שהמדינה לא משקיע בלימוד והסבר במקום מתן קצבה. הדוגמא של הכתבת היא בדיוק דוגמא למישהו "בכיין" שמנסה "להתחפש לעני" עם תקציב שאינו רחוק מתקציב שלי אבל בוכה על "תת תזונה" בתוך שבוע. האמינו לי, עם מעט מאד שינוי ובהורדה של הטואלטיקה אנחנו בדיוק במסגרת ההוצאה הזו. לא נהיים רעבים מתקציב כזה ובטח לא חייבים לקנות במחירי פיצוציה שהיא קנתה. מי שאומר שאין לו כסף לרכב לקניה, אני רוצה להזכיר שההוצאה שלי כוללת משלוח של שופרסל עד לבית. חבל שדווקא מכתבה כזו משיגים את ההיפך. אני בטוח שלכתבת גם עם תקציב של 5000 שח למשפחה היא היתה מגיעה לתת תזונה. כי הרי היא בעצמה מעידה שהיא קונה קפה ב 16 ש"ח על הבוקר (אני לא קונה, ואם הייתי קונה, הייתי משלם 5 ש"ח בלא מעט מקומות)
אזרח | 05.06.15
85.
עניים יקרים...
לאי שפיות זה לבצע את אותה פעולה ולצפות לתוצאות שונות. החיים שלכם בזבל, אבל שוב הצבעתם ביבי (או חמור מכך ש"ס), כי חינוך, בריאות, ואוכל לילדים שלכם זה חשוב, אבל לז**ן את הערבים חשוב יותר. אז יש לי משהו אחד להגיד לכם. לא איכפת לי! אולי אם יהיה לכם מספיק רע, תצביעו למישהו שאשכרה איכפת לו ממכם ומהרעב שלכם. אני חיה לא רע גם ככה.
גל | 05.06.15
84.
התפריט שלי בד"כ נופל מתחת ל16 שקל ליום ואני לא מתאמצת במיוחד.
הבעיה שלכם היא שניסיתם לקנות באותו שבוע קניות שעושים פעם בכמה זמן, כמו קפה ושמן. אף אחד לא קונה שמן וקפה כל שבוע, בטח לא רווק או זוג. דוגמה לתפריט ליום: בוקר: סנדוויץ' בלחמניה גדולה, נגיד 2 שקל ללחמנייה ועוד 1 שקל כי אני אוהבת לחמנייה עם מילוי של חביתה, ממרח כלשהו בשקל. סה"כ: 4 שקל צהריים: אני מכינה פסטה חצי קילו, זה מספיק לפחות ל2 ארוחות. עולה בערך 2 שקל ליום. רוטב עגבניות או ירקות וקצת פרמזן. נגיד 3 שקל ליום, נהיה לארג'ים. סה"כ: 5 שקל בערב: סלט עם ירקות קוטג' ושמן זית ב4 שקל, ועוד איזה פינוק. סה"כ: 4 שקל + כסף לפינוק תשימו לב שנותר לי המון כסף לשחק איתו, להוסיף פה קצת או להתפנק על משהו. לדעתי מדובר באורח חיים די בריא ונינוח בסה"כ. אני לא אומרת שאין בעיות כלכליות, אבל בארץ יש בהחלט אפשרות לאכול ב16 שקל ליום בלי לסבול יותר מדי.
. | 05.06.15
83.
כתבה פח.
כשחיים על תקציב נמוך לא מבזבזים כסף על דבש/פילפלים/תה. לא מחפסים את האורז המלא, כשפרי זול הוא 6.8 שקל אז פשוט לא קונים אותו. לא קונים ירקות לפי מה שאוהבים לראות בסלט. כשיש עוף, לא אוכלים אותו כעוף אלא כקציצות עם הוספת לחם וירקות פנימה. במקום לנסות לראות איך אפשר לקנות מצרכים עבור ארוחות שאמורות להחזיק אדם, קנו פשוט פחות מיצרכים. וכשמתברר שיש עוד 10 שקל עודף הולכים וקונים 2 כיכרות לחם אחיד לא פרוס- לא מחפסים פחיות של עגבניות משומרות. במיוחד לא כשקונים רגע לפני פירמידה של עגבניות כאילו שיוצאים מחר לפיקניק ואחראים על להביא סלט.
tbh | 05.06.15
82.
אני לא מוציאה יותר מזה ואני לא ענייה
המזון שלי מבוסס על קטניות וירקות משיקולי בריאות, ואני מוציאה סכום מינימאלי על אוכל בחודש. אפשר לקנות אורז לבן אבל אפשר לקנות גם עדשים שהם מזינים יותר, או כוסמת או בורגול. כמובן שאתם מנסים להראות כמה העניים מסכנים, וזה לא יצייר את התמונה שאתם רוצים. בקיצור, לא נפלנו בפח.
תפסיקו לבלבל בשכל | 05.06.15
80.
גרושה 4 ילדים הכנסה כוללת כולל מזונות וקצבת ילדים
4300 משכנתא 1300 מטפלת 1200 מעון נעמת 700 מים חשמל הוט סלקום ונגמר הכסף לא נשאר לאוכל . אם אני כבר מכינה איזה ספגטי או פתיתים כולי תקווה שאחד הילדים לא יסיים ואני יאכל אחריו... כן אני עייפה עובדת בחברת תקשורת חצי משרה בגלל הילדים הקטנים מחכה לרגע שיגיעו לכיתה א כדי שאוכל לעבוד עד 4 ולא 2 כדי להרוויח לפחות עוד 500 שקל. ואל תבלבלו לי על צהרון ואיפה באבא צהרון זה יקר והאבא ?? תפנו לרבנות שבגללם קיבלתי סכום של דמעות.
םםםםםםםםם | 05.06.15
75.
כולכם מתעלמים מדבר אחד - מה עם ילדים?
אנחנו מבוגרים, ונכון שסובלים אם חיים מתקציב מזון נמוך, אבל מה עם ילדים? כואב הלב כשהילד מבקש אוכל ואין לתת. כשעבור הילד קופסת סרדינים זה "פינוק". כשאי אפשר לקנות לילד אוכל בריא, כי לחם מחיטה מלאה עולה הרבה יותר. ותאמינו לי שאנשים עניים קונים במקומות הכי זולים, וזה עדיין לא עוזר. וכן, אני מכירה אנשים מהשכונה שהולכים לשוק בנתניה לאסוף ירקות אחרי שסוגרים את השוק. וכן, זה משפיל. אפילו ראיתי איך אחד המוכרים זרק ארגז על זקנה מסכנה שהרימה מלפפון שנפל מבסטה שלו על הרצפה. הכי מזעזע, שבשכונה הכי ענייה הנתניה, שבה למרבית האנשים אין מכונית ונוסעים רק באוטובוסים, פתחו שופרסל עם מכירים שבהצליה פיתוח לא היו מוכנים לשלם. הסתובבתי שם יום אחד ופשוט לא קניתי כלום. אבל למי שגר שם אין ברירה. זה מה שיש , וכסף לאוטו אין. כן, יש עניים בארץ, תפתחו את העיניים, תסתובבו בשוק בערב ותראו את המשפחות שאוספות את הירקות המעוכים מהרצפה.
נתנייתית | 05.06.15
72.
פירוט התקציב שלי
ארוחת בוקר: קורנפלקס ללא חלב ( כמות בינונית ) - כ-1.5 ש"ח בערך. ארוחת צהריים: חומוס או טחינה בסנדוויץ' או שניצל עם חומוס בסנדוויץ' בתוספת פרי - כ-6 שקלים. ארוחת ערב: סנדוויץ' עם גבינה או אורז עם טחינה בתוספת ירקות - ממוצע 4 שקלים. ופלים בכמויות מסחריות בין הארוחות ועוד קורנפלקס בערב - עוד כ-4 שקלים. כמה זה יוצא? 15.5 שקלים בלבד. בהנחה שאני הולך מעט למסעדות תוסיפו עוד שקל שניים בלבד. זה לא חוסר ביטחון תזונתי אם כי אפשר להבין שמדובר בצמצום והתכלבות עבור הרבה אנשים.
 | 05.06.15
69.
מי שאין לו לא קונה קופסאות טונה וכרעיים.
ניסית להתקיים מחביתה (של ביצה אחת) בתוך פיתה עם שני פלחי עגבניה (כלומר, עגבנייה אחת לשלושה ימים)? ועם מרק עוף שעשוי מארבע כנפי עוף (8 שקל לקילו), שני קישואים, שני גזרים, שני גבעולי סלרי ובצל במשך שבוע? תוציאי בערך 20 שקל - לשבוע, לאדם אחד. בקרוב אצל מלך הביבים ורעייתו הרחמנית. כל היתר - מותרות. מי קונה קופסאות טונה? עשית כמה עולה לך קילו טונה כזאת? שלא לדבר על כך שלא מומלץ לאכול טונה למעלה מפעמיים בשבוע.
הייתי שם | 05.06.15
64.
500 ש"ח זה עוד מותרות. עניים בארץ מוציאים עוד פחות ונמצאים בדכאון וחולשה תמידית
קודם כל, 480 ש"ח לחודש זה מותרות לעומת מה שרוב העניים בארץ יכולים להרשות לעצמם. כל הכסף הולך לשכר דירה, ארנונה, חשמל, נסיעות ובד"כ גם ריבית על חובות. הרבה עניים מסתדרים גם עם 350 ש"ח לנפש לחודש מזון. שנית, לא מגיעים למצב של תת תזונה בשבוע אחד. מי שמוציא הרבה אנרגיה, עובד, לומד, נמצא במתח מתמיד, אבל חי רק תזונה דלה למשך חצי שנה-שנה יגיע לתת תזונה אמיתית, מחסור בכל מיני מינרלים וויטמינים, עייפות וקושי לתפקד במהלך היום, דכאון, חרדות, הדבקות במחלות בקלות. כך נראים החיים של שכבה חברתית שלמה בישראל.
תת תזונה | 05.06.15
63.
אז אני צריך להבין
שמי שתמך בתקציב הזה בעצם היה מסכים שיבוא מישהו אחר ויאמר לו "תוותר אתה?" את מי זה משרת? האבסורד הוא שרוב תושבי המדינה ממעמד הביניים הנשחק ומתקרבים לעוני- אבל הם בפועל מצדיקים את פערי השכר הבלתי נסבלים, את הטייקוניזציה של המדינה, ות המצב שכבר תואר באתר הזה שלפיו אחוז קטן שולט בכ68 אחוז מההון במדינה. כך שגם אם מה שמתואר כאן אפשרי מבחינה תזונתית וכלכלית, הוא מהווה הצדקה של עוול מוסרי. שיצחק תשובה יחיה מסכום כזה.
חילוני אתאיסט | 05.06.15
62.
לאכול עוף ומוצרים נוספים מהחי כל יום? לא כלכלי ולא בריא.
אין שום סיבה לאכול בשר ומוצרים אחרים מן החי כל יום . עדיף להשקיע את הכסף בירקות, פירות , קטניות, ודגנים מלאים. הייתי מובטל מספר חודשים ובתקופה הזו כך נהגתי, אכלתי עוף פעם בשבוע, ביצים פעמיים בשבוע, מעט יוגורט. רוב התזונה הייתה צמחונית כפי שרשמתי לעיל, לא הייתי עייף בכלל והרגשתי טוב מאוד, יותר טוב מתקופה שבה אני עובד ואוכל כמעט כל יום בשר כי מגישים את זה בחדר האוכל בעבודה.
במבי | 05.06.15
58.
כתבה שמולאנית משקרת
באמת כתבה שקרנית? מאיפה הוצאתי 16 שח ליום? השכר מינימום 23, לשעה, נכון? זה 4000 לחודש. נגיד יש שכר דירה והוצאות בסך 2000 (וזה יכול להיות פחות) נשאר עוד 2000 לחודש בשביל אוכל, זה אומר, 68 ש"ח ליום. זוג עם 2 ילדים זה אומר 34 ש"ח ליום. מה ההיגיון כאן? רוצים להמשיך בתרגיל הזה לגרום לאשליה שהמצב הכלכלי בארץ נורא? לכו לברזיל, תראו מה קורה שם. לכו לשאר דרום אמיריקה, אפריקה סין ורוסיה. כבר אמרנו חצי עולם, נכון? לכו למזרח אירופה ולספרד, פורטוגל ויוון. לכו למזרח אסיה. רוב העולם במצב הרבה יותר גרוע מכאן. תתחילו להגיד תודה לאל ולמה שיש לכם.
יאגו | 05.06.15
54.
למי שמתרעמים על המגיבים שקונים בזול.
כן, אין שום בעיה לחיות על תקציב מזון של 114 שקל בשבוע בלי ליפול ל"חוסר ביטחון תזונתי". בשביל זה צריך להבין מה קונים, איך, איפה ולמה. אולי יש מי שהרעיון הזה נשמע לו מופרך - הרי עבדתי כל כך קשה כל השבוע ו"מגיע לי" לעשות קניות בסופר בלי חשבון - אבל מה לעשות, לקחת החלטות מושכלות זו יכולת נדרשת מאדם בוגר ואחראי לעצמו. אפשר כמובן להתלונן שהתקציב הזה הוא תקציב פח ושהמצב הכלכלי חרבנה. המצב הכלכלי אמנם חרבנה, אבל זה לא קשור כאן, כי את אותה התלונה אפשר היה להעלות - באותה מידת הצדקה - גם על תקציב של 300 שקל בשבוע, פשוט מפני שעם התקציב המודגם כאן אפשר לחיות בסבבה לגמרי. יש במדינה הרבה מאוד אנשים שאין להם את תקציב הסבבה הזה והם באמת חיים בחוסר ביטחון תזונתי ונאלצים להתקיים על אורז ותפוחי אדמה. אלה לא אנשים שיש להם 114 שקל שבועיים למזון. הכתבה הזאת לא מסייעת להם אלא פוגעת בהם, מפני שהיא לא מדברת בשמם אלא בשמו של מי שיש לו הרבה יותר. מי שבאמת חי בחוסר ביטחון תזונתי נמצא הרבה מתחת לרף של 114 שקל בשבוע, ובכתבה הזאת לא רואים אותו בכלל. הוא שקוף.
אלה | 05.06.15
52.
תנסי לחיות עם התקציב הזה כשיש לך צליאק
יופי של כתבה חשובה מאד. לצערי צליאק זו מחלה שלא בוחרים. המזון נטול הגלוטן הוא התרופה שלה. הוא יקר מאד לא מסובסד בשום דרך ויש אטימות של הממשלה כלפי הציבור השבוי הזה - חולי הצליאק. בשבילם זה לא טרנד ולא בחירה. אם את אמיצה דייך נסי את השבוע הזה עם אוכל נטול גלוטן. אני בטוחה שזהו אתגר עצום.
קרולין | 05.06.15
50.
אסיר מקבל 1600₪ לחודש לקנטינה!
לפני כשבועיים התפרסמה המחאה של האסירים על כך שבקנטינות שבכלא המוצרים יקרים, דרך אגב נכתב שם, שהתקציב החודשי של אסיר לקניות בקנטינה הוא 1600 שקל בחודש! זה כמובן חוץ מארוחות שהכלא מספק לו...(וחשמל, מים, ארנונה, שמירה, רופאים, לימודים, טלויזיה וכו וכו). רוצחים, אנסים, מחבלים, גנבים חיים באיכות חיים שגבוהה פי כמה וכמה מאחוז נכבד מהמדינה שלנו! אם זה לא טירוף, מה כן???
לא ייאמן! | 05.06.15
48.
לאורך זמן, אם אין בטחון תזונתי, אנשים יהיו חולים יותר
המון אנשים במדינה, חיים מ"כלום" במשך זמן רב. הבחירה באוכל בריא, עולה יותר מאשר כשאוכלים אוכל "פשוט" (סוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן, סולת רגילה וכו'). לכן, גם כשיש מעט מאוד כסף, ומבקשים לשמור על הבריאות, בוחרים אוכל בריא יותר ואז, המחיר שמשלמים על האוכל, גבוה יותר ונשאר עוד פחות כסף לשאר האוכל. לכן, הממשלה צריכה להוריד את מחירי המזון הבריא (אורז מלא, טחינה משומשום מלא, סוכר חום/סוכר קנים, קמח מלא, דבש, סילאן ועוד מצרכים שקונים בד"כ בחנויות הטבע השונות) ובנוסף, אחרי שמורידים את מחירי המזון הבריא - חייבים להכניס אותם לתוך פיקוח לאורך זמן. במקביל, צריך להעלות את מחירי הסיגריות (שממכרות והורגות אנשים) ולחייב את האנשים (בסנקציות רפואיות שונות) לעבור סדנא לגמילה מעישון. ברגע שהממשלה לא מפקחת על הדברים אלה, אנשים הופכים להיות חולים וכל חולה עולה למדינה כסף רב.
דנה | 05.06.15
46.
16 שקל זה כמה ק"ג יפים בשוק. זה נשמע מעט רק למי שאוכל בבתי קפה.
גם לי יש ביקורת על יוקר המחיה, ואפילו גישושים לרילוקיישן. ובכל זאת, הכתבה קצת דמגוגית. 16 שקל נשמע "כלום" לאנשים שרגילים לבתי קפה. לעומתם מי שרגיל לשוק ולבישול ביתי - ישיג ב-16 שקל כמה קילוגרמים יפים של ירקות וקטניות. ושימו לב שאמרתי "שוק". הכתבת ניגשת לאתגר בגישה צפונבונית מצחיקה... קונה בסופר שכונתי יקר... שוכחת שאפשר לקנות תבלינים פעם אחת וזה מספיק לחודשים... ומתעקשת על פלפלים במקום להתאים את עצמה לפירות העונה ולמבצעים.
אמא מהמרכז | 05.06.15
45.
לא היה לי זמן לקרא הכל אבל יש לי מה להגיד
על בריאות אני לא חוסך והנה רשימת קניות לשבוע. אורז מלא בסמטי שהוא הכי יקר, הכי בריא והכי טעים, 15 ש"ח לקילו, 3-4 ארוחות ליום, מספיק לשבוע ונשאר. (לחם הוא יקר ולא בריא) רבע קילו חזה הודו, שוב הכי בריא, וזו הכמות המומלצת לשבוע, 9 ש"ח. קטניות 9 ש"ח. מים מינרלים 14 ש"ח. ביצים אורגניות 20 ש"ח. תבלינים ושמן זית פחות מ 5 שקלים. נשאר 40 לירקות ופירות לשבוע, זה אומר קצת פירות זולים שזה מה שמומלץ וכל הייתר בהחלט מספיק לירקות העונה.
 | 05.06.15
42.
אנשים אטומים מגיבים פה!
אתם תוקפים את הכתבת, ההתנהלות הכלכלית שלה ולא ברור מאחורי מה אתם מסתתרים! בן אדם עובד קשה, צריך לחיות ברמות הכי בסיסיות וזה כולל גם מגוון קולינרי! שטפו לכם את המוח באקדמיה או מה? איך אפשר להצדיק קיום בפחות מ-120 שח לשבוע? בוודאי שזה מדכא! בוודאי שזה פסול! אבד על המדינה הזאת הכלח. מי שמצליח לחיות פה, לא עושה זאת בכבוד, וגם אם כן, אז לא ביושר.
דניאל | 05.06.15
41.
כן, הרבה יותר הגיוני לרדת על הכתבת במקום על המדינה.
בית משפט קבע שצריך לטפל בנושא חוסר הביטחון התזונתי. גם מבקר המדינה. אבל הם בטח לדעתכם סמולנים מפונקים ומבוססים,ואין עוני, ואין כאן רעבים, והכל טוב, כי אתם לא הייתם קונים דבש ומצליחים לחיות מ-5 שקלים ליום. הבעיה היא לא הכתבת. הבעיה היא מי שמגיב לה וחושב שאין שום בעיות ואין עוני ושהמדינה לא צריכה לקחת אחריות על המצב הכלכלי של האזרחים ויוקר המחיה. אתם הבעיה.
 | 05.06.15
40.
כל מי שמדגים איך זה אפשרי - משחק לידי הממשלה והטייקונים
כן, תמיד אפשר לחיות עם פחות. אבל למה שלא תילחמו על הזכות הבסיסית לחיות עם קצת יותר? ולמה שלא תטרחו לקרוא דו"חות עוני על איך ילדים הולכים לישון רעבים, וזקנים צריכים לבחור בין אוכל ותרופות? יופי, כפיים לכם שאתם מצליחים לחיות ממעט. עכשיו תקומו מהמקלדת ותילחמו למען הנזקקים באמת במקום לרדת על הכתבת. מחירי המזון יקרים, והממשלה מתעמרת בחלשים. אלה עובדות. נראה אתם מתווכחים עם העובדות האלה, טוקבקיסטים שיודעים הכל יותר טוב מכולם. ונראה אתכם חיים בשלום עם העובדות האלה.
לטוקבקיסטים | 05.06.15
38.
פשוט חרטה כתבה
כתבה פופוליסטית ומפגרת. בתור טבעוני בעשירון העליון. אני לא מוציא הרבה יותר מזה (בערך 150 שח לשבוע) וזה כולל המון פינוקים לא רלוונטים. ירקות ופירות תקני בשוק. תוכלי הרבה קטניות ועדשים והכל יהיה בסדר. תוותרי על בשר,עוף,דגים, חלב, גבינות וכל הדברים המעובדים שלא בריאים לנו ואת תהיה בסדר. נ.ב. אני עושה הרבה ספורט ויש לי מסת שריר יחסית גדולה.
 | 05.06.15
35.
טוקבקיסטים גאונים
כל הגיבורים שקופצים לזלזל, אתם או צבועים שקרנים או ממש גרועים במתמתיקה. בעקבות הכתבה עשיתי חישובים ועברתי על הקבלות מהסופר בשבועות האחרונים ואני לא מאמינה לאף אחד מהכחמולוגים שכותב שהוא חיי כך באושר ורווחה. העיקר לקפוץ, ללכלך ותמיד תמיד לאמר ההפך. עם ישראל חי
טלי | 05.06.15
32.
חבל שלא תכננת את זה עם תזונאי/ת. ראשית, אין צורך בבשר בכלל.
אם היית קונה קטניות - היית יכולה לאכול לשובע כל השבוע ולא לחרוג מהתפריט. (חומוס, מש, שעועית למיניה, כוסמת, וכן הלאה.) גם תפוחי אדמה מאוד זולים, וכך גם גזר (2-3 ש"ח לקילו). פירות הם די מותרות, כך שממש אין צורך, אלא בעונה שהבננות נמכרות בזול, כי הן בהחלט מזינות. להערכתי, אם קנית לחם אחיד שחור, אין שום סיבה שתהיי רעבה או תחרגי מהתפריט (נוסף על כל הנזכר לעיל). בקיצור, אם את רוצה לעשות ניסוי של ממש, את לא יכולה להסתמך על אינטואיציה (והיסטריה) אלא לתכנן את זה בצורה מושכלת ולבדוק ממה אפשר לקבל חלבונים גם בלי בשר (ואפילו בלי מוצרי חלב, אם את רוצה).
 | 05.06.15
31.
את רצינית?בשבילי זה המון וכל ואני עוד טבעונית
הנה רשימת המצרכים שלי: תוסף B12 100 ש"ח שמספיק לחודשיים, יוצא 1.6 ש"ח ליום. חבילת קינואה (חלבון מלא) 14 שקל ל-400, מספיקה לשבוע-שבוע וחצי. קופסת טחינה מלאה 500 גרם (10 ש"ח) או קופסת חומוס חצי קילו (בין עשרה ל-16 ש"ח) מספיקה לשבועיים. חבילת קטניות נוספת אם אני רוצה, שמן זית (נגיד עולה 30 ש"ח ומחזיק ליותר מחודש- פחות משקל ביום) ירקות ופירות- בממוצע 5 יחידות ביום, וכיכר לחם מלא (10-14 ש"ח) שמספיקה לשבועיים-שלוש בהקפאה, תחליף חלב שמספיק לשבוע-שבועיים (10-12 ש"ח). נס קפה נמס שמחזיק למספר חודשים (18 ש"ח). סוכר- מספר שקלים בודדים. דרך אגב, לגבי הרגשת העייפות- זה לא הכמות אלא האיכות. אין סיבה שהמזון המצולם בתמונה לא היה מספיק לשבוע- 2 ביצים ביום, צלחת קטניות וסלט ירקות זה די והותר (הלוואי על העניים שלנו 116 שקל ביום).
 | 05.06.15
28.
שר הרווחה ומוסדות השילטון קיראו בעיון
ותבינו את מצוקתם היום יומית של 900,000 אזרחים רעבים במדינת ישראל עם הפערים בין עשירים לעניים מהגדולים בעולם ! ביבי ואנשיו תתבישו לכם אתם מגעילים אותנו בהתנהלות שלכם ב 9 שנים האחרונות שלכם בשילטון כתבה רגישה ואמיצה של כתבת יפהפיה,קראתי אותה פעמיים וירדו לי דמעות של צער על חוסר הרגישות השילטונית !
זוכוביצקי הפוזל | 05.06.15
26.
כמו האתגר המקורי, המטרה של מי שמנסה היא להוכיח שאי אפשר. אז ברור שזה מה שמוצאים. למשל שמן ותבלינים
הרי לא קונים כל שבוע מהתקציב השבועי וגומרים אותם, אלה דברים שמחזיקים להרבה מאוד זמן. משפחה שלמה קונה בקבוק שמן פעם בחודש נניח, תבלין שנגמר משלימים פעם ב-. האתגר שהכתבת הציבה לה הוא בעצם לאכול בתקציב הזה בבית ריק, שאין בו שמן, תבלינים, סוכר, קפה וכו'. לא פלא שהיה לה לא טעים (בהיעדר תבלינים). שלא לדבר שכמו שכתבו כאן, כרעיים עוף זה ממש לא בשר זול וכו'. אנחנו משפחה של 4 נפשות וקונים בסופר בערך ב-2800 שקל לחודש; זה כולל גם חומרי ניקוי, טואלטיקה, נייר טואלט, מגבות נייר, כפפות מטבח וכו'. נניח שעל אוכל ממש אנחנו מוציאים 600 שקל לחודש לנפש - זה רק 150 שקל לנפש יותר ממה שהיא הוציאה, וכולל נקניקים, גבינות, פסטה איטלקית, בירה... מ-450 שקל לחודש לנפש היא הייתה רעבה? הבחורה מטושטשת.
נעמה | 05.06.15
25.
זאת איננה אחריותה של המדינה לדאוג שאנשים יהיו שבעים.
צר לי על כל אדם עני שידו אינה משגת לקנות מזון, אולם לדעתי המדינה איננה הכתובת עבורו. אתם מבינים, למדינה אין כסף משל עצמה. כל כסף שיש לה מגיע ממסים שהאזרחים משלמים, או מחוב שהיא נוטלת. לפיכך הטלת האחריות התזונתית על המדינה פירושה הטלת האחריות על כתפיהם של אזרחים אחרים, אנשים עובדים ולאו דווקא עשירים. יתירה מכך - זוהי דרישה שהמדינה תוציא מהם את הכסף בכוח הזרוע, ומבלי לשאול את דעתם (מאפיין מובהק של דיקטטורה קומוניסטית). מבחינה חברתית, עדיף לאין ערוך שהעניים יקבלו תרומות דרך ארגונים פרטיים, אשר הכסף והמזון נתרמו להם מרצון ולא מתוך אילוץ. בצורה כזאת אנחנו מקבלים קשר הדוק יותר בין העשירים והעניים בחברה, ולא דרך המנגנון חסר הפנים של המדינה.
אורן | 05.06.15
24.
מחירי מזון אסטרונומיים וכולכם שותקים
במקום הצטדקויות מיותרות של כולכם ומי שמנסה לטעון שהיא ׳קנתה במקומות יקרים׳ או ׳לא יודעת להתנהל עם תקציב׳... אתם אמיתיים?? מחירי המזון בארץ מופקעים!!! תתעוררו! בעצם ההוכחה שלכם על היכולת המופלאה להצטמצם אתם פשוט מנציחים את העוני שהמדינה גוזרת על כולנו- אנשים עובדים ומשלמי מיסים. בהצלחה עם להסתדר עם 16 ש״ח ליום לאוכל ולהרגיש עם זה סבבה.
מירב | 05.06.15
23.
מה עם מוצרים מפוקחים?
איזה שטויות אלוהים. המדינה מפקחת על מוצרים. למה היא לא קנתה מוצרים מפוקחים? קמח, חמאה, לבן, גיל, גבינה צהובה במעדנייה. מה עם לאפות לחם לבד בבית? אפילו שמנת מתוקה. מה עם להכין לבד? פסטה 4 ב- 10 בשוק. רסק עגבניות מוכן? איזה בזבוז, כל כך מיותר אל מול עגבניות טריות. חלש ביותר.
בלהבלה | 04.06.15
17.
מה שמטריד מאוד בכתבה הזו הוא לא מה שנדמה לכתבת שמטריד
הכי מטריד בכתבה הזו הוא שאישה בוגרת, גם אם צעירה, היא חסרת כל מושג בתכנון תקציב, תכנון תפריט, קניית מזון ותושיה מינימלית בצרכנות נבונה. והכי גרוע - הקשיים הרגשיים ותחושת הקורבנות שמציפה אותה בעת ניסיון סביר לגמרי להצטמצם בתקציב. היא מתייחסת לויתור על פינוקים ומותרות כאילו מדובר בטראומה. מצער ומטריד אותי לחשוב שגדלים אנשים כל כך חסרי כישורי חיים (אם אכן מדובר במאסות ולא בתופעה בודדת). אם היא מייצגת את הדור הצעיר, אז האימפוטנטיות והפינוק המובנה הזה מאוד מטרידים. הרבה יותר מהשאלה אם אפשר להסתדר עם 16 שקל ליום לאוכל (אלף שקל בחודש לזוג? נו באמת.)
 | 04.06.15
16.
אין ספק שכשאוכלים כך לאורך זמן מתוכננים יותר וחסכוניים יותר,
ועדיין קשה מאוד לאכול בריא, מגוון ומאוזן בסכומים מזעריים כאלה. לא כולם יכולים (בריאותית) או רוצים להיות טבעונים או צמחונים, לא כולם יכולים לבשל כל יום סירים שלמים. ברור שכשקונים למשפחה ולכן אריזות גדולות זה קצת יותר חסכוני. אבל לא כולם משפחות, לא כולם יכולים להשוות מחירים, לחלק את הקנייה לכמה מקומות שונים או להגיע לשוק (ולא מדובר על פינוקים של מעדני חלב, קינוחים וכו'. אפילו גבינות הם לא קנו). שלא לדבר על מי שבאמת רוצה, מסיבות תזונתיות ידועות לגמרי שאי אפשר כל כך להתווכח עליהן, להימנע מירקות מרוססים או להקפיד על קמח מלא. גם אם, כטענת המגיבים, אפשר לחיות מסכום כזה בקניות יותר מתוכננות ויותר ארוכות טווח, זה עוד לא אומר שרוב האנשים יכולים לחיות מסכום כזה - ושבריא לחיות מסכום כזה. לאכול כדי לשרוד מן הסתם אפשר. אבל זה מה שאנחנו רוצים, אנשים שאוכלים כדי לשרוד, אוכל מוגבל ודל שלאורך זמן יכול להוביל לחולי שיעלה למשק יותר וכו'? בכל מקרה, כדאי לזכור שמדובר בניסוי, כדי להבין את ההשלכות. למשל את חשיבות התכנון, למשל את הקושי בגיוון וכו'.
 | 04.06.15
13.
תגידי, את רצינית?
גברת, הבעיה העיקרית שאני רואה כאן זה מה שאת קונה ולא התקציב. אנחנו משפחה בת 5 נפשות וקונים אוכל ב-500 ש"ח לשבוע, עם פירות, עם ירקות. לא חסר לנו כלום. סליחה, אבל כוס קפה ב-16 שקלים? מי שלא נורמלי כאן זו את ולא המדינה. שותים נס קפה עלית שיחד עם החלב לא עולה יותר משקל אחד לכוס. כן, שקל אחד. חישבתי.
דורון | 04.06.15
12.
תקציב הסופרמרקט השבועי שלי הוא 150 שקל, כולל הכול.
150 שקל לשבוע שמלבד מזון כוללים גם טואלטיקה וחומרי ניקוי, וזה בלי שום ניסיון מיוחד להצטמצם או לחסוך. אז נכון שאני צמחונית, ולצמחונים/טבעונים הקניות זולות יותר כי בשר וגבינות זה יקר. ונכון שצנצנת קטנה של דבש או טחינה זה יקר, ובגלל זה קונים צנצנת גדולה וחסכונית וזולה יותר לטווח ארוך, שתספיק לחודש ויותר. לא קונים מזון מעובד, מבשלים ואופים כל הזמן, ולמרבה הפלא ממש לא מתקיימים פה על "פחמימות פשוטות". עיקר האוכל כאן הוא קטניות וירקות בכמויות. רחוק מאוד מחוסר ביטחון תזונתי.
משכוכית | 04.06.15
8.
כתבה מטעה
אני מצטערת אבל אם הכותבת חשה מורעבת הרי שהיא לא תכננה כמו שצריך את הקניות שלה. אני מתקיימת מ-100 שקל בשבוע ולא מרגישה מסכנה, מורעבת או מדוכאת. נהפוך הוא לפעמים קשה לי להבין למה אנשים מתעקשים להוציא כל כך הרבה כסף על אוכל בחוץ ומוצרים מעובדים כשכל כך קל להכין אוכל איכותי וטעים בבית. נתחיל בבחירת המקום הסופר. לקנות ירקות, פירות וקטניות בסופר זה משמעותית יותר יקר מלקנות בשוק. (לצורך העניין בשבוע שעבר שילמתי 6 על קילו פלפלים. 2.5 על עגבניות ומלפפונים. 12 שקל על קילו שעועית 8 שקל על קילו עדשים ועשר שקל על קילו אורז מלא). לדבש אין ערך מוסף על פני סוכר ולכן חבל על הכסף. לחם אחיד פרוס הוא משמעותית יותר יקר מלחם אחיד שאינו פרוס (ובכלל הכי כיף להכין לבד) במקום עוף ניתן היה לקנות בשר טחון שניתן למתוח על פני כל מני מנות שונות. בקיצור ניתן היה לעשות קניות בצורה הרבה יותר יעילה ואפילו להנות מהאוכל. חבל על התרומה לתחושת המסכנות הכללית השורה בחברה. כתבה מזיקה.
שירה | 04.06.15
4.
העלית לי דמעות בעיניים. מסקנה כל כך מדוייקת, שנשבר הלב
אני מתנדבת בחלוקת מזון לקשישים, וכל פעם נדהמת מכך שדברים בסיסיים כ"כ בלתי אפשריים בעבורם (זוכרים את ניצולת השואה שלא יכלה להרשות לעצמה גלידה? לעזאזל, 8 שקלים). אני חוזרת הביתה מההתנדבות, ומרגישה בחילה מול המזווה המלא שלי. עד שהמדינה תתעורר ותיקח על עצמה את האחריות (זה יקרה אי פעם??), בבקשה הצטרפו גם אתם למעגל המתנדבים או התורמים.
ענת | 04.06.15
3.
כתבה חובה לכל קברניטי המשק
אי אפשר שלא לכעוס אני מתביישת שבמדינה שאני משלמת מיסים כל כך הרבה שנים אנשים חיים כך ןלא מבחירה אלא כקורח המציאות. המדינה יותר ויותר מורידה מעצמה אחריות כלפי האזרח הקטן ודואגת לעשיריה ( מונופול הגז) זה בעצם דיכוי העם על מנת שלא יתמרד . אדם רעב עסוק בלישרוד ולא בהחלפת השלטון או במרי . עצוב עצוב
ורד | 04.06.15
2.
כתבה מעניינת וחשובה. כמה הערות וניטפוקים:
* כשאין כסף, לא קונים ירקות בסופר. הירקן שליד יותר זול. ובמצב המתואר, כל שקל נחשב. לא כל אחד ואחת יכולים, אבל הירקות שבשוק - זולים עוד יותר (אם כי צריך להוסיף את עלות הנסיעה באוטובוס). * החשיבה האינסופית על אוכל, עשויה להיות קשורה לתחושת החסר. לזה שצריך להמנע וצריך לחסוך. ביום וחצי שהייתי בהם בדיאטה, בתיכון, מצאתי את עצמי חושבת על אוכל כל הזמן. הפסקתי עם הדיאטה - והמחשבה על אוכל פסקה.
-- | 04.06.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת