אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אלאלוף קיבל מהקרן לצמצום פערים מענק של 4.8 מיליון שקל

135 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

128.
בזכות
אלי אלאלוף הקים את קרן רש״י והביא אותה לשיאים והצלחות בתחומים רבים. הוא גייס תורמים רבים ומינף תקציבי ממשלה לעזרה לאוכלוסיות נזקקות במגזרים רבים. על פעילות ברוכה זו זכה לפרס ישראל. הוא עבד קשה ימים ולילות כמנכל הקרן. הרבה יותר קשה ממנכלים של בנקים וחברות בורסאיות. משכורתו ותנאי שכרו נקבעו ע״י ראשי הקרן כזכותם וזכותו. ההתנפלות עליו מיותרת ומבוססת על חצאי אמיתות וססמאות נבובות.
דוד גאולה | 14.06.15
124.
כיו"ר הוועדה לרווחה ובריאות בכנסת ומקדם רפורמה מזיקה /מחטף ענק בבריאות הנפש
כיושב ראש וועדת הרווחה והבריאות בכנסת ויחד עם סגן שר הבריאות מקדם מחטף בבריאות הנפש ללא מחשבה על פגיעה אזרחי המדינה והפגיעה בעובדים במרפאות הממשלתיות
כיו"ר וועדה מקדם מחטף והפרטת שירותי בריאות | 12.06.15
123.
לצערי,מי שיכול לקחת מהקופה ,לוקח.
הפסקתי לתרות לעמותות,לאחר שהבנתי איזה שכר לוקחים אלה שיושבים למעלה. אני לא תורם למסכנים,כדי שמנהלים יקחו 50-100 אלף ש"ח בחודש. מי שרוצה לעבוד במקומות כאלה צריך להבין שהשכר חייב להיות סולידי,אחרת אנשים לא יתרמו. אם אעזוב את מקום עבודתי,לאחר 35 שנות עבודה,מישהו יתן לי מענק? לא.ואני לא מצפה גם לקבל,משום שקיבלתי שכר בעבור עבודתי. אז למה אלה שיושבים למעלה מקבלים מליונים בפרישה? מה זה השטות הזאת,50% הולך למס הכנסה? גם אני רוצה לשלם 50% מס הכנסה.
אורי | 12.06.15
119.
חשיבות הפרטים לפני ש"תולים אנשים בכיכר העיר"
שלום לכולם לשמחתי אני מכיר את אלי אלאלוף באופן אישי, מציע שתקחו בבקשה כמה נתונים: כששימש בוועדת העוני - לא קיבל אגורה על פעילותו ( זו שליחות)! את זה הבליעו בכתבה ( לא אשמת הקוראים ) הסכם הפרישה שלו והפסדי הקרן (אם היו )לא מומנו ע"י מדינת ישראל ! האם מישהו בדק את תרומתו למדינת ישראל ( או שסתם לדעתכם העניקו לקרן ולו את פרס ישראל)? לא מכיר סרגל ישר ממנו ! האם צריך להיות הומלס כדי לדון בסוגיית העוני והדיור? אם כן אז רק עבריינים נמנה כשוטרים ושופטים? השתלחות , סכנה למדינה , קנאות ( שנאת חינם .....)
אלי  | 11.06.15
118.
104, אתה נבל גדול. דווקא על מירי רגב חרצת לשונך, הא?
פנסיה מהצבא? מירי רגב? וההוא, מהקוריםלו? פואד? וההוא רבין וההוא ברק וההוא ברלב, וגם הברלב השני והגלנט והשוטר הנאמן של לפיד?....... רוצה שנמשיך, קאקער צבוע וצפעוני קטן? דווקא את מירי רגב מצאת? כי היא מרוקאית? היא לא לטעמך האנין, פוצובאט?
שונא צבועים | 11.06.15
108.
משכורתו נקבעה וניתנה ע"י מקימי ובעלי הקרן. זכותם להחליט בנדון.
יחסית לכל נציגינו בממשלה ובכנסת פועלו במשך 17 שנה תרם יותר לכלל החברה ובעיקר לחלקים החלשים שבה. לביתו קיבל פחות ממה שהם קיבלו ולקחו בפחות שנים. הגרעון שנוצר 2.4 מיליון ש' בטל בשישים ביחס להיקף הכולל של עלות היקף הפעילות של הקרן. אני מניח שבעלי הקרן יאזנו את הגרעון ללא בעיות היות וידם על הדופק של ההוצאות. בשבילם זה סכום פעוט. הבעיה היא חלקה של הממשלה בשיתוף עם הקרן שממומן ממיסינו. ניהול החלק הזה מחייב ביקורת ומענה גלוי שקוף לכול האזרחים, מהסיבה שעל פי המאמר הקרן (רש"י) קיבלה כ-800 מיליון ש' תמורת שרותים שנתנה המהווים כ-1/4 מהמחזור השנתי שלה ב-2013. יכולותיו של אלאלוף להשפיע על הרגולטורים להשקיע סכומים כאלה למטרות הקרן, הן לזכותו מתוך הנחה שלי (היכרות חלקית של הקרן מאנשים שפעלו בה) שזה לא מקשרי הון-שילטון. יחד עם זאת , בהחלט אפשר ואולי רצוי להיות חשדנים להתנהלות עמותות ומלכר"ים ע"י מנהליהן לאור החשיפות הרבות של "דרכים עקומות" בניהולן.
נמ. | 11.06.15
106.
הטוקבקיסטים סתם מתנפלים על מר אלי אלאלוף...
מר אלאלוף לא נחת על עם ישראל כחייזר מהחלל. 99% מהאנשים במדינה מתנהגים בדיוק כמו מר אלאלוף, כי זו בדיוק התרבות שלנו: ״אם יש לך הזדמנות - חטוף וגרוף כמה שיותר לכיסך ושים פס על האחר״. תפתחו ת׳עיניים. מי שיש לו בעיה עם זה שישאל ביושר, האם בהינתן ההזדמנות המתאימה 99% מהאנשים שהוא מכיר לא היו נוהגים כך? והוא בעצמו לא היה נוהג כך?
אני | 11.06.15
101.
למגיב 92 : תודה , יקירי , ששמת לב שהעברית שלי " די טובה " . טודא.
על אותו עקרון : תודה / טודא , גם .... אבודה / עבודה . למושג " אבודה " יש קונוטציות רבות , גם פוליטיות , גם מעולם העבודה , וכו'. תבחר מה שמתאים לך. אני חושב שנושא העזובה , הסמים , הליכלוך, הגניבות , השחיטות , הכל קשור בהכל. דרך אגב , כאשר הקו שבו אני ... נושאה ... , ( ... ) , פונה ימינה לרח' העלייה , אתה צודק , יש עוד כמה דברים בדרך עד לפינת רוטשילד, ... רח' רוטשילד האגדי ... במרחק כל כך קטן מהדברים האיומים שמתרחשים בסביבת התחנה המרכזית החדשה... אכן , זה לא היה נושא הכתבה , אך , מאחר ויש לי חברים טובים במערכת " כלכליסט " , אני מקבל יחס מועדף , והם יודעים שאת דפקטור ממונה כדאי תמיד לפרסם , זה רק מעלה את הרף של העסק. ברגשי כבוד , ד.מ. ( דפקטור ממונה ).
ד.מ. | 11.06.15
100.
הכותרת שערורייתית ומעוותת. מענק ניתן לפני כהונתו בועדה
וללא כל קשר אליה. זהו מענק פרישה שקיבל אחרי שנים שניהל את העמותה בהצלחה. העמותה שילמה לו מענק פרישה. על פרישתו היה ידוע חודשים לפני שועדה לבחינת צמצום הפערי בעוני בכלל התכנסה.לאחר מכן, מילא תפקיד של יו"ר הועדה. איך קישרתם בין שני האירועים כי שזה יראה חשוד?
ענ ה | 11.06.15
98.
ל94 - חבל שכדוברו בשכר של אללוף אתה לא מבין
אין בעיה בתגובה מוזמנת בשכר אבל עצוב שאתה והשולח שלך בכלל לא מבינים שמנכל קרן סיוע לעוני צריך להרוויח שכר מכובד אבל כאן זה כבר גזל ולא משנה מאיזה כיס של בקרן זה בא ולא משנה אם הוא משלם על זה מס. פשוט אטימות לשמה בשעה שילדים עניים רעבים לעוד פירור!!!
דורון | 11.06.15
96.
כל כך צודק מגיב 1... "קודם צריך להרחיב פערים בכדי שיהיה אפשר לצמצם "
הרבה מהעמותות הללו מנציחות את הקיים. הן זקוקות לעוני ולרעב לא פחות משהוא זקוק להן. לא פחות ולא יותר. הממשלה הפריטה כישורים חברתיים לעמותות אלו תמורת זה שהיא מתנערת מכל אחריות. ועובדי העמותות הן עובדים בעצם של העסקה לא ישירה. כמה נוח. כמה תענוג. כמה כבס. גועל נפש ומרמה. לא תורם ולא אתרום לעמותות. אתן מוצרי מזון פיזיים. אתרום מהזמן שלי. אתם, כן אתם אשמים! רק אתם!\ תפסיקו לתרום כסף ולהרגיש טוב עם עצמכם, אתם רק מנציחים את העוני והמסכנות ועוזרים באופן ישיר לממשלה להתנער מהאחריות שלה שאמורה להתממש דרך כספי המיסים שלכם. לעזאזל כבר עם המצב הזה. מנכ"ל של אללה שפורש מעמותה לצימצום פערים חברתיים עם 5 מליון בזמן ששנה אח"כ היא נמצאת בגרעון... בודהאא לאיפה הגענו?!?!?! איך לעמותה המתקיימת מתרומות מותר בכלל להיכנס לחובות? למה מנכ"ל מרוויח כל כך הרבה? 20 אלף נטו כמו מהנדס שקרע את התחת בלעשות תואר ראשון במחשבים ושיושב כל היום וטוחן שורות קוד כבר לא מספיק להם? איכסה עליכם.
ביולוג ירושלמי | 11.06.15
95.
להחזיר את פרס ישראל
קבלת פרס ישראל הייתה שערוריה. מדובר במנהל, אולי טוב, שלא תרם מכספו דבר לקרן שניהל. אם הוא קיבל פרס ישראל, מדוע לא מנהלי הקרנות האחרים כמו קרן הנדיב, קרן אביחי וכו'. הוא סידר לעצמו את הפרס ועכשיו מסתבר ששכר גבהה בטירוף אינו מספיק, צריך לקבל גם מענק פריה, פרט לפנסיה האדירה שיקבל. צריך לקבוע שעמותה שמקבלת כסף מן המדינה, המנכ"ל שלה לא יוכל לקבל שקל יותר ממנכ"ל האוצר.
אבישי | 11.06.15
92.
ל"ד.מ." מתגובה 76
לכאורה, יש לך עברית לא רעה. אתה יודע מה? - בעצם, עברית טובה. אז, ראשית, אני ממש תמה ותוהה מדוע שגיאת הכתיב היחידה אצלך היא במילה אבודה, לכאורה מילה ממש קלה, פשוטה ומוכרת לכל אחד? האם הייתה כאן כוונה נסתרת בדרך לאבדון? שנית, אחד שנוסע יום יום לעבודה (אבודה) באותו האוטובוס מיפו, אמור לדעת שבין קצה רח' העליה לשד' רוטשילד מפרידים כמה וכמה וכמה רחובות....... כן, אבל חוץ מזה - אתה צודק וגם כואב הלב (שהמסוממים יקחו אחריות לחייהם), אבל לא זה העניין שבו דנים.
זה שיודע לשאול | 11.06.15
90.
לא הצלחתי להבין על מה ההתלהמות.
הוא לא גזל את הכסף מתקציב התרומות. הקרן לא הקטינה את תרומתה אפילו בשקל אחד בגלל הוצאות השכר שלו. היות והקרן פילנטרופית, אני מניח שמקים הקרן דאג מראש למקורות מתאימים עבור הוצאות שכר ושאר תקורות. הבחור ניהל חברה שהמחזור שלה מעל מיליארד דולר. לא בדיוק חנות מכולת שכונתית. מנכ"לים של חברות כאלה בדרך כלל מרוויחים לפחות את מה שהוא הרוויח. הרבה פעמים יותר. לפי הכתבה, אין וויכוח על התרומה של הבחור להצלחה של פעילות הקרן הספציפית הזאת ועל העובדה שמעבר לקרן הזאת הוא עוסק בעוד פעילויות להקטנת הפערים. אז הוא גם שיפר איכות חיים של הרבה אנשים, גם עשה לביתו וגם כנראה שלא עשה שום דבר פלילי על הדרך (דבר נדיר במקומותנו) אבל נראה שלרוב המגיבים כאן היה עדיף אם הוא היה הולך לנהל חברה אחרת בסדר גודל הזה, מרוויח לביתו, אבל ממש לא תורם לשאר האוכלוסיה. לנהל חברה עם מחזור של מעל מיליארד דולר זה משהו לא פשוט (אלא אם אתה תוקבקיסט מצוי ואז הכל קטן עליך) נכון שזה מרשים מאוד אם מישהו מוכן לעשות את זה בהתנדבות מלאה, אבל רוב האנשים לא מוכנים לעבוד בהתנדבות מלאה. רוב האנשים גם לא היו מוכנים לוותר על חצי מהשכר שלהם ולתרום אותו למטרות עזרה לזולת (מעבר לחצי שמס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות כבר לוקחים) יפה מאוד שהבחור פעל 17 שנים בניהול של הקרן הזאת. ושהביא אותה להישגים ושעזר דרכה לאלפי משפחות.
איציק | 11.06.15
88.
אללוף עושה פוזה של עוזר למסכנים ובנתיים חוגג על חשבונם
הוא לא היחיד.מסתבר שהרבה מאוד עמותות מתנהלות על ידי אנשים שלוקחים לעצמם משכורות עתק והכל על חשבון תרומות שהם מקבלים מאנשים שלא מודעים לכך או אפילו מתקציבי המדינה. היה כדאי שתהיה חובה בחוק לפרסם את 5 מקבלי השכר הגבוה בכל עמותה ואז אני מניח שהרבה מאוד אנשים היו חושבים פעמיים לפני שהם תורמים לעמותות כאלו
נח | 11.06.15
87.
איך זו עמןתה "פילנתרופית" אם כמעט כ הכנסותיה - ממשרדי הממשלה?
שכר המנכ"ל הוא לא הדבר העיקרי כאן - יש מנכ"לים שמרוויחים הרבה, גם בראש עמותות. אם הוא מגייס בשנה 40 מיליון שקל בתרומות - אין שום בעיה בעיני שיחזור הביתה עם מיליון. רק שכפי הנראה, הוא לא בדיוק מגייס תרומות, וזו לא ממש קרן צדקה. קרן צדקה היא קרן שתורמים לה אנשים, מתוך הכסף שהרוויחו בזיעת אפם ביושר (או שהרוויחו בלי להזיע, כי הם אנשים שיודעים לעשות זאת). קרן שמרבית הכנסותיה מהממשלה היא למעשה קבלן ביצוע ממשלתי, לא אתפלא אם לצד משכורות עתק לבכיריה, היא מעסיקה עובדים אחרים בתנאים של עובדי קבלן - בדיוק כמו המשלה. במילים אחרות, מה שמסריח כאן הוא שהממשלה מחלקת משכורות למקורבים דרך קרן, במקום למנות עובדים בהליך רגיל ושקוף.
משה | 11.06.15
76.
בדרך לאבודה סופר מסוממים דרך החלון של האוטובוס
כמו בכל בוקר , כאשר אני נוסע לאבודה , אני סופר מסוממים , תוך כדי בהייה החוצה דרך החלון של האוטובוס. בשד' ירושליים מניתי שניים , פלוס שיכור אחד ששכב בהפרשותיו על המדרכה. באזור התחנה המרכזית החדשה ... ספרתי שלושה מסוממים , כולם אפריקאים , לפחות אחד מהם היה ברור שנמצא עמוק בקריז. כאשר האוטובוס פנה ימינה לרח' העלייה , בקרבת פינת שד' רוטשילד , ספרתי עוד מסומם אפריקאי , גם הוא היה בשלבי קריז קשים. והגעתי לאבודה , ריח קשה של צחנה , של שתן וצואה , הכל מהול בלילכוך סגנון עולם שלישי הקדים את פניי ... סתם עוד בוקר אחד , עוד יום אבודה מתחיל. ברגשי כבוד , ד.מ.
ד.מ. | 11.06.15
72.
אפשר להסיק כמה דברים מהכתבה ולא רק:
1. ישראל מתגלה מיום ליום כמדינת עולם רביעי- קטגוריה חדשה שבה כולם, אבל כולם- גנבים, אנסים, שקרנים, וחולי מין, ופושעים: מראש הממשלה , והנשיא, דרך חברי כנסת, שופטים ועורכי דין, אנשי דת , המשטרה, מגזר פרטי וציבורי, ואזרחים.אין אחד כאן שלא עושה עבירות תנועה, גונב ,רמזור, עצור, מסמס וקורא בנהיגה ועוד. דרך אגב: הצביעות פה שוברת שיאים: כולם מדברים על המאפיונר אורן חזן שלא צריך להיות בכנסת, בזמן שמכהן בכנסת פושע מורשע שישב בכלא, וחזר למקום הפשע שבו פשע ולתפקיד שבו יוכל להמשיך לגנוב: אריה דרעי -שר הכלכלה!-לתפארת מדינת ישראל!!! 2. כדאי להיות עובד עמותה ומנהל בה-למרות שאלו אירגונים ללא מטרת רווח, מספיק להרשם ולהתחיל לקבל תרומות מאנשים והמדינה-לגנוב את הכסף לעצמך ולא לשעות כלום למען מה שבשבילו נרשמת. 3. הכי מדהים: העמותה הזו בגרעון-דבר שלדעתי בכלל לא חוקי ואפשרי, אלא רק בישראל מדינת הפשע, והמנהל הפורש גונב מליוני שקלים ומכניס אותה לגרעון נוסף!!! 4.גועל נפש- כל הזמן יש לי הרגשת בחילה-אין פה שום דבר טוב!!! והעתיד נראה רק יותר גרוע!
אמיר | 11.06.15
69.
אני ספקן בקשר לכל העמותות
הן יוצרות סדר יום כדי להצדיק את קיומן, השכר המשולם למנהלים גבוה מאד, בא על חשבון הביצועים שלהם. לכל עמותה יש חשבון הוצאות מנופח הכולל נופשונים ו"סמינרים" , עבדתי בכמה עמותות כאלה והן היו ממש לא אפקטיביות אבל כל העובדים בהן חגגו בגדול!
אבישי | 11.06.15
54.
סכומים גבוהים אבל לא שערורייתיים
מענק הפרישה שקיבל אלאלוף בהחלט צורם וכך גם עלות שכר של יותר ממיליון שקל. אבל מצד שני, בהחלט ייתכן שהפעילות שלו הצדיקה את הסכומים האלה ואם הוא לא היה בקרן הפסדיה היו גבוהים בהרבה. בכל מקרה ודאי שראוי שבני אדם שמעוניינים לצמצם פערים יהיו קצת יותר צנועים, וספק אם אלאלוף זכה כאן לשכר צנוע
ויני ג'ונס | 11.06.15
52.
מפלגה הזוייה הכולנו הזאת
יו"ר המפלגה חבר טוב של טייקוני הגז. אלוף בצה"ל שגנב קרקעות ושימש כמנהל בכיר בחברות גז. ח"כ שרושש קרן חברתית. מזכירה את יש עתיד. יו"ר מקושר לבנק הפועלים ולייקוני תקשורת. ראש מוסד לשעבר שניהל את סלקום ובנק המזרחי וגזר עלינו קופוני עתק. שרת בריאות שהיא הבעלים של חברה לתהודה מגנטית.
רמי | 11.06.15
50.
מה שמותר לאלאלוף אסור לעני
כך נריאת מדינה מופרטת הנשענת על פילנטרופיה חיצונית.הפרטת החינוך למען קרן שתפקידה לצמצם ה,חה אך ראה זה הפלא הפערים גדלו!!!הקמת ועדה לבחינת המלחמה בעוני-העוני גדל אך העומד בראשה קיבל מענק זהב מקרו רש" {ר=רק ש-שיתנו י= יותר }שאין בו אלא להוציא לעניים את העיניים!!!והיום הוא חבר כנסת ויו"ר ועדת העבודה והרווחה.חה,חה,חה.מדינה המתנהלת ללא רסן וריסון.ללא יושרה ציבורית.ללא כבוד לאדם באשר הוא ולבטח בהיותו נזקק!!!
ישראלי | 11.06.15
49.
כך זה בהרבה מיקרים דומים - בידקו
אירגון נכי צהל - ראשי הארגון מקבלים 80000 לחודש ברוטו כאשר לוקחים בחשבון את ההפרשות הנוספות והרכב רוב הנכים מקבלים קיצבה של פחות מ 700 שקל לחודש מס ארגון - בערך 80 שקל בידקו באמת מה קורה בכל הארגונים שמתרימים אותנו כמה מקבל ראש הארגון ואנשיו וכמה באמת הולך באמת לעזרה לזולת עצוב מאוד
נכה צהל | 11.06.15
45.
כרגיל - הטיעונים השחוקים:
״בשוק הפרטי הייתי מרוויח יותר״. שקר: כל כישוריך הם בשתדלנות. מהו ״השוק הפרטי״ העלום בו היית מרוויח יותר? ״מדובר בסכומים מקובלים״ עוד לא שמעתי שטיעון כזה הציל גנב רכב או שודד בנקים ממאסר. הטיעון על פיו מדובר בנורמה, לא הופך דבר לכשר, אלא רק מקבע את הסירחון.
אחד שנמאס לו | 11.06.15
32.
שאול אמסרדמקי היקר, תבדוק גם את שכר המנכלים של עמותות הבת של רשי
ותגלה - שכר מנכל עמותת יכולות כ 50,0000 שח בחודש שכר מנכל העמותה לתפנית בחינוך כנ"ל - הוא אמור לחלק אוכל לילידים עניים ורעבים. מנכל קרן רשי כ 80,000 שח בחודש http://documents.guidestar.org.il/PDF/newfiles/sal/2013/117-99-2014-0189669.pdf מנכל דרכא כ 86,000 ש"ח !! חגיגת שכר מתועבת על חשבון כספי ממשלה, לפחות מרבית ההכנסות מכספי ממשלה, תחת כסות הומניסטית לכאורה של עזרה לחלשים. מעורר בחילה ממשית.
 | 11.06.15
29.
צריך חוק: שכר מקבלי השכר בעמותות/קרנות צדקה לסוגיהם לא יעלה על שכר ממוצע במשק
אני בטוח שהוא אינו היחיד שכך לקח לעצמו שכר מופרז מקרנן שאמורה לספק צרכי החלשים בחברה. שלא יעסיקו אנשים שדורשים שכר כזה מקרן צדקה. פשוט לא צריך אותם. מי שרוצה תפקיד בקרן כזו או שיוותר מראש על שכר או שיסתפק בשכר ממוצע במשק. אגורה לא יותר!
אחד העם | 11.06.15
21.
תפסיקו כבר לתרום לעמותות, אתם אשמים..
אני תורם רק מוצרי מזון (פיזית) לארגון לתת או מהזמן שלי לפעילויות של תרומה, אף פעם לא כסף לעמותה. ככה אני בטוח שהתרומה אכן מגיעה למי שצריך אותה. מנכל לא צריך מענק פרישה של 5 מיליון שקל, גם לא מנכל של בנק, על אחת כמה וכמה מנכל של עמותה לצמצום פער בין עניים לעשירים
יובל | 11.06.15
14.
מה רוצים ממנו
הביא תורמים שתרמו מיליארדים לעניים במדינה. נכון שחתך קופון קטן בדרך. אבל בסך הכל יותר טוב לכולנו שהכסף של עשירי ארופה הגיע לכאן למרות הקופון שלו. ומעבר לזה כל זה חוקי לגמרי. לא יותר גרוע מעובדי הנמל או הפנסיות של הצבא ושל כי''ל דאג לעצמו על הדרך. אולי קצת יותר מדי, אבל בסך הכל תרומה חיובית. ואני לא מטעמו ולא מכיר אותו
אברהם | 11.06.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת