אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חור שחור ברכבת הקלה: מי נתן את הוראת ההלאמה

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
המופקר הלאומי
נתניהו שהכותרת הרשמית שלו לא סיפקה אותו הכריז על עצמו כ"ראש העולם היהודי (ונענה ע" סנטורים וחברי קונגרס יהודיים כי הם אינם רואים בו את מנהיגם). זה מכבר ברור לי שאינו מתפקד אפילו כראש מדינת היהודים. הוא מעדיף את טובתו האישית, ובכללה ההישרדות הפוליטית שלו, על פני עיסוק בצורכי המדינה. זוהי הפקרות. הדוגמה שהובאה במאמר היא רק אחת מהדוגמאות להפקרותו
נפתלי אורנר | 22.06.15
6.
ההנחה שחברה פרטית היית עושה זאת טוב ומהר יותא מופרכת.
כן, הנסיון והדוחות מראים שבהחלט ייתכן שההלאמה לא בוצאה כהלכה ואין ספק שהפרוייקט התעקב מאוד ותקציבו הלך ותפח אבל זה היה קורה גם עם חברה פרטית. דוגמאות לא חסר אבל בוא ניקח פרוייקט דומה - הרכבת הקלה בירושלים. גם שם מדובר על חברה פרטית שזכתה במכרז דומה לזה שבגוש דן וגם שם החברה הזוכה לא הצליחה להשיג מימון (זה היה הרבה לפני המשבר של 2008), קיבלה דחיות אבל שם לא בוצעה הלאמה אלא המשיכו לתת דחיות, נתנו לחברה הזוכה הקלות רבות מתנאי המכרז המקוריים ולמרות הכל החלה החברה לבנות את הרכבת באיחור. ע"פ החוזה החברה הייתה צריכה לסיים את העבודה ב 3 שנים אך בפועל זה נמשך 6 שנים כשההאשמות על העיקובים היו הדדיות כשהזכיין מאשים את הרשויות ולהפך. מיותר לציין שהעלויות היו גבוהות הרבה יותר מהתקציב המקורי. בקיצור, גם עם חברה פרטית קורה בדיוק אותו הדבר וזה דבר שקורה בפרוייקטים בגודל שכזה בכל מקום בעולם כך שלטעון שההלאמה היא זו שגרמה לעיקובים ולתפיחת התקציב אינה תואמת למציאות.
אמיר | 22.06.15
4.
כשתיסעו בפקקים תחשבו לבד האם מי שהיה צריך להקים את הרכבת ...
..הוא גוף ממשלתי מסורבל חסר הבנה ותמריצים כלכליים ועסוק ב"פוליטיקות" קטנות או גוף פרטי מקצועי (שאומנם יכול לטעות בדרך) אבל שכל דקה איחור עולה לו המון כסף (גם בלי קנסות מהמדינה). וכן תשלחו הרבה תודות לגיל שבתאי.... אגב כלכליסט כתבתם "בטענה של "משבר כלכלי" עולמי שהקשה לגייס כסף" - אתם רציניים? כבר שכחנו איזה משבר היה פה ב- 2008?
סתם אחד | 22.06.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת