אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אפל: משחקים אינם אמנות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ל 5, זה ההסבר להתנגדות שלו, ושלי, לחברה הזאת.
שירות מוניות הוא חלק משירותי התחבורה הציבורית ומטרתו לספק עוד דרך בה אנשים יכולים להגיע ממקום למקום ללא רכב פרטי וכמו שאר שירותי התחבורה הציבורית גם שירות זה מפוקח. כמו שלא כל אחד יכול להפעיל קו אוטובוס או שירות רכבות לא ייתכן שכל אחד יוכל להפעיל שירות הסעות ציבורי. החוקים הקיימים אינם "לטובת העלי המוניות" אלא לטובת הציבור והם נועדו לספק שירות מוניות לכולם, בכל מקום, בכל שעה ובמחיר מפוכח וידוע. מדובר, בין השאר, על בדיקה של כל מי שמקבל רשיון למונית, הכשרה מיוחדת לנהגי המוניות ובדיקת הרקע שלהם, קביעת תנאים מסויימים לרכב שמשמש את המוניות, לבדיקות התקינות שלו, ולביטוח שיש לו ולנהג שיכסה כל פגיעה בנוסעים, הבטחת המחיר ואחידותו לכולם, בגל זמן, חיוב של זמינות מינימלית של מוניות בכל שעה ובכל יום, חיוב לאסוף כל נוסע מכל מקום ולכל מקום ועוד. אובר רוצה להפעיל שירות מוניות שכזה אבל לא רוצה לעמוד בתקנות האלה, שהחוקים בכל מדינה מחייבים, ולכן היא ממציאה מושג חדש לשירות ישן וקוראת לזה "נסיעה שיתופית", היא לא רוצה להתעסק עם עובדים שזכאים לזכויות, לשכר קבוע והוגן, לחופשות ויני מחלה ועוד כל מיני דברים שמפריעים לה להרוויח יותר כסף אז היא קוראת להם "שותפים" וחושבת שאין לה שום מחוייבות כלפיהם, היא מקבלת כל אחד ללא בדיקות (מה שהם קוראים "בדיקות" שגם אותם הם הוסיפו אחרי לחץ ציבורי זה פשוט בדיחה) לא של הנהג ולא של הרכב, היא לא מחוייבת לדאוג לזמינות או לשירות לכולם (עצם שיטת העבודה שלהם מונעת מכל מי שאין לו סמרטפון, חיבור לאינטרנט או כ"א מלהשתמש בשירות) ובכל זמן, היא לא מחוייבת למחירים קבועים (מחיר שיכול להיות נמוך בסתם יום או לקפוץ לפתע כשמתחילה סערה, למשל) או בכלל לפיקוח כל המחיר, היא לא חייבת לקחת אנשים לכל מקום כך שאם אתה לא גר בשונה "שווה" תשכח מהם וכו. אבל הכי גרוע זה שהם חושבים שהם מעל החוק ושזה שבית משפט בצרפת קובע שאסור להם לפעול לא ממש מפריע להם להמשיך ולפעול. בספרד, אגב, פתרו זאת בקלות - פשוט ניתנה הוראה לעל ספקי האינטרנט לחסום את האתר של אובר כך שאין שום דרך להזמין אותם. אובר פועלת בצורה שחברות רבות אימצו שנקראת "שיבוש". בתאוריה זה אומר שחברה "משבשת" את הסדר הקיים ע"י המצאת דרך חדשה ופורצת דרך לאספקת שירות בצורה שונה ממה שמקובל בשוק אבל בפועל כמעט כל החברות האלה לא עושות שום דבר "פורץ דרך" ופעמים אבות מדובר בפעילות שהיא פשוט מנוגדת לחוק או עוקפת את רוח החוק מה שמאפשר להן לספק שירות סטנדרטי לחלוטין רק בלי כל ה"דרישות" המעצבנות של דאגה לאיכות השירות ולבטיחות המשתמשים בו. בארה"ב זה לרוב עובד להם, כי שם הם כנראה לא יודעים לתפעל ביעילות שירות מפוקח כמו מוניות אבל באירופה זה עובד מצויין לטובת כל הצדדים וכל האזרחים והם לא ייתנו לחברת אמריקנית חצופה להכניס את הנוהג האמריקני הקלוקל לפיו כל מה ש"פרטי" ו"בלתי מפוקח" זה טוב וכל השאר זה רע ולא יעיל.
אמיר | 29.06.15
5.
אולי תסביר פעם את ההיגיון שלך נגד אובר?
אם אובר כל כך נוראית עבור הנהגים שלה כמו שאתה מנסה לטעון שוב ושוב, אז איפה האינטרס של הנהגים לעבוד עם אובר? אם לאורך זמן הנהגים לא מקבלים כסף טוב ולא שום תנאים מינימליים - אז למה הם ממשיכים עם אובר? וחוץ מזה, העובדה שבמדינות רבות חוקקו חוקים לטובת (?) נהגי המוניות, לא בהכרח אומרת שהחוקים האלה הם צודקים או הגיוניים. אני לא טוען שהם לא, אבל אם אתה טוען שהם כן, ואובר הוא נושא שאתה עוסק בו בלי סוף - אז כדאי שתסביר.
נדרש הסבר | 29.06.15
4.
האמת על מהומות אובר - ערבים אלימים בצרפת
המהומות בצרפת לא באמת קשורות לאובר. למרות שיוסי גורביץ' לא מפרסם את מה שמנוגד לאג'נדה הפוליטית שלו (שמאל קיצוני), כמעט כל נהגי המוניות הם מהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה. מהומות אלימות של מהגרים מוסלמים השורפים מכוניות ומתעמתים עם המשטרה (יוסי, זה לא "על סף אלימות" - זאת אלימות פרועה). מנקודת-מבט זאת, זה פשוט המשך למהומות זהות מהשנים האחרונות (החל מ- 2005), ואובר זה רק התרוץ הנוכחי. הצרפתים עצמם יודעים זאת ופוחדים לצאת מהבית, ומנסים לפייס את המפגינים עם צעדים נגד אובר שהם מאבק לודיסטי אבוד-מראש לשמירת המונופול של גילדת העגלונים. זה אכן מאבק גלובלי - חלק מהמאבק האיסלמיסטי הגלובלי, לא מאבק משותף של צדיקים נגד אובר (שהיא אמנם חברה מעצבנת במיוחד, אך זה לא מצדיק אלימות). בדרום-קוריאה, למשל, לא שרפו מכוניות ברחובות והשוטרים לא יצאו לבושים בציוד לפיזור מהומות בגלל אובר.
סתם אחד | 28.06.15
3.
פייסבוק לא גזענית - אלא החברה האמריקאית בכללותה, על כל מוסדותיה.
זה לא אשמת פייסבוק או גוגל - הן מעוניינות לשכור את הטובים ביותר. למעשה אני משוכנע שהם היו שמחים לשכור יותר שחורים, אבל פשוט אין. תסתכלו על מספרי הבוגרים של אוניברסיטאות העילית - אין כמעט בוגרים שחורים.
אסף | 28.06.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת