54. בשכונת הארגזים בת"א תמיד יש הצפות, וממילא מתרחש םינוי בינוי, אז שיגביהו קצת את פני השטח הארי | 13.07.15 (ל"ת)
53. למה לא להכין ממנו מלט ולבנות בעזרת זה את הרכבת תחתית ? דרך אגב עשו את זה בלא מעט מנהרות ברחבי העולה בנו מפעל מלט ארעי והשתמשו במיחזור של האדמה ליצור מלט yosef | 12.07.15 (ל"ת)
52. ל 50..אתה כנראה באמת לא מבין בנושא תשתיות ... מה הקשר בין הרכבת לירושלים לרכבת בתא. בלי לעשות לך הרצאה שלמה בגיאולוגיה .. ת"א = חול ירושלים=סלע מצא את ההבדלים ���� Dudu Thailand | 12.07.15 (ל"ת)
50. כתבה על עודפי עפר ואף מילה אך נפתרה הבעיה בפרויקט הרכבת לירושלים. כתבה משופעת בחוסר הבנה. לחול שיכרה מחכים הקבלנים מכיליון עניים. HUXH | 11.07.15 (ל"ת)
49. מה עושים עם החולות מכריית המנהרות בתל אביב בהמשך לכתבה של צוריאל הררי , והנתונים שמציג על כמויות החול האדירות שיווצרו מהחפירות , צודק מר צוריאלי בהציגו את הקושיה על אפשרויות ניצול החולות למטרות חשובות ביותר , אני כאזרח שמבין ויודע יעילות של תכנון , ארגון וניהול עוד לא נתקלתי בשום פרסום ממארגני פרוייקט הרכבת הקלה והתחתית אודות ניצול הכמויות האדירות של החול שיופק מהקידוחים . המסקנה הפשטנית מובילה שישנו "חור שחור " של מובילי הפרוייקט שחוסים ומבוקרים על ידי הגורמים הממלכתיים , ואלה לפחות עד לשלב פרסום הכתבה לא הביאו לידיעת כלל ציבור האזרחים מה השימושים המיועדים לחולות , שגם ככה זה יציב ללא מעט טרדות לוגיסטיות לא פשוטות להובלות החולות . יש לציין שחולות מדינת ישראל מוגנים כמחצב השייך למדינה והפקתו לבנייה רק ברשות ממלכתי. אז מה יעשה ולאיזה שימושים מייעדים את החולות ? חובה על המדינה ורשויותיה לתת את הדעת מיידית ומוטב שהציבור ישותף במידע , וטוב שזה יקרה גם אם זה דקה לפני ....זה אף פעם לא מאוחר מאשר בכייה לדורות . מיכאל שרביט | 11.07.15 (ל"ת)
41. לבנות משהו על אדמה ממקום אחר זה טרוף ,תבנו פארק קרקע שמועברת לאזור שאליו היא לא שייכת אינה נטמעת ,ויש סכנת ליסודות מבנים שבונים עליה ,הפתרון הוא לבנות פארק ענק סוג של ריאה ירוקה כמו החירייה. ככה שכל הציבור יוכל ליהנות ממנו. אבי | 10.07.15 (ל"ת)
40. אי מלאכותי בשטח של נניח 10 ק"מ על 3 ק"מ מול תל-אביב.. וואו זה יהיה פשוט תענוג. כל בוקר שנקום ונראה כזה אי אפשר יהיה שלא לברך שהחיינו. א | 10.07.15 (ל"ת)
39. כל בזמן מספרים שגונבים חול מהדיונות בניצנים ובעוד מקומות אחרים בארץ כל הזמן שומעים שמשאיות עמוסות חול גונבות חול לפרוייקטים בארץ במשך שנים לא הגיוני לשים את החול בכל הדיונות האלו שבמשך שנים לקחו מהם חול באופן לא חוקי ??? אבל | 10.07.15 (ל"ת)
37. מילוי הבולענים בים המלח? הצחקתם. הרי יצירת החללים לא תיפסק, והחול ישקע ויווצרו מחדש בולאנים אז מה עשינו. התופעה של יצירת חללים לא תיפסק ב100 השנים הקרובות. חול וחול | 10.07.15 (ל"ת)
34. 6 שנים? הצחקתם אותי בעוד כמה חודשים יתלו עצמות אדם והמלאכה תופסק עד אשר הרבנים יחליטו מה לעשות זה יקח שנה אולי שנתיים, בכל מקרה הרכבת תתחיל לנוע לא לפני 2025 חכם מימון | 10.07.15 (ל"ת)
32. למגיב 8, זה ממש לא כל כך פשוט כמו שאתה מתאר. עם כל הכבוד לסיום הכריה של המנהרות יש עוד כמה דברים שצרי לעשות לפני שהרכבת מתחילה לפעול. דבר ראשון שצריך זה לסיים את התחנות, אחרי הכל הרכבת לא רק נוסעת, מסתבר שהיא גם צריכה לעצור מדי פעם בשביל להעלות ולהוריד נוסעים. בניית התחנות קצת יותר ארוכה ומסובכת כריית המנהרה עצמה ואין כאן מכונה אחת שעושה הכל, היא חייבת להתבצע ע"י חפירה, בניה וכיסוי. משך בנייה של כל תחנה משתנה בהתאם למורכבות שלה, תחנת קרליבך, למשל, צפויה להפתח אחרי שהרכבת תתחיל לעבוד (זו תחנה מורכבת שכוללת גם תחנה של הקו הירוק). חוץ מזה, עם סיום הכריה יש עוד עבודה רבה לעשות המנהרות לפני שאפשר להניח את המסילות, פעולה שכשלצמה לוקחת זמן, כמו מערכות ניקוז, תשתיות חשמל, מערכות תקשורת, איתות, בקרה ועוד. לאחר שמסיימים את הכל צריך לבצע בדיקות מקיפות של כל המערכות ולבצע נסיעו ניסוי שיכולות להמשך בין מספר חודשים לכמעט שנה (תלוי בהיקף ובמורכבות של המערכות) ורק לאחר כל זה אפשר לפתוח את הקו. אמיר | 10.07.15 (ל"ת)
30. הדבר המיידי הם בולעני ים המלח, שישנעו את החול לים המלח עד שהפקידים יפסיקו לגרד את הביצים ויחליטו קורא | 10.07.15 (ל"ת)
29. במקום לפנות את שדה דב היו צריכים להוציאו לים = טעות שיבכו עליה לדורות ההחלטה האומללה לסגור את שדה בדב ולהעביר את הכל לנתבג תהיה בכיה קשה לדורות? לא למדו דבר מנסיון במקומות שונים בעולם. כולם כאן גאונים ותאבי בצע לנדלן במקרה זה עיריית תל אביב שביט | 10.07.15 (ל"ת)
28. פרוייקט מטומטם צריך רכבת תחתית שתוכל להסיע מקסימום 1000 איש בבת אחת ולא רכבת קלה איטית שתסיע מקסימום 100 איש. אסף | 10.07.15 (ל"ת)
26. טעות גדולה 1. רק מפתח תקווה עד תל אביב חופרים + תחנות 2. חישוב הנפח מקסימום כ 400000 מ"ק שהם עד מיליון טון בלבד 3. חלק מהחול ראוי לשימוש חוזר ליצירת הבטון בתיעול 4 בעומק ממוצע 10 מטר אין כמעט שורשים 5. בדרך כלל למעלה יש חמרה /טרה רוסה אבל בעומק יש חול קוורץ נקי 6. יתכנו פגיעות במבנים ובבארות עקב וואקום למשיכת מים 7. עקב החול ושאין סלעים החפירה יכולה להיות כ 30 מטר ליממה (לא בשבת) 8.לכן החפירה תארך עם 2 חפרפרות כ 5.5 חודשים 9 יש לצפות לבעיית גשמים עקב התווי הנמוך באיזור חוכמולוג | 10.07.15 (ל"ת)
23. ומי אמר שזה חול ?? לחול המיועד לתעשיית הבטון צריכות להיות תכונות מסויימות. זה לא פשוט !! אדם | 10.07.15 (ל"ת)
21. במדינת היהודים כל דבר אפשרי משמש לעשיית כסף למקורבים ישלמו המון כסף להמון אנשים ובסוף יתנו אותו, תמורת הפינוי שלו, גם כן למקורבים. בן | 10.07.15 (ל"ת)
19. אצלנו, קודם בונים כביש, ורק לאחר מכן מניחים תשתית לתקשורת (=מה שמחייב לפתוח הכביש הכביש מחדש...). בקיצור, מה שהיה עד היום בנת"ע ושמט"ע, הוא שיהיה בעתיד. ומה יהיה עם ימצאו אתר ארכיאולוגי?...האם יודעים איך ולהיכן להעביר אותו (=או לעקוף אותו?). ולא פחות חשוב...אם חפרפרת אחת כזאת, אפשר להגיע בקלות מישראל לתוך עזה...ובדרך לקחת מהם את החול.... כרגיל,יחשבו אחרי שישימו במקם אחר | 10.07.15 (ל"ת)
18. אצלנו, קודם בונים כביש, ורק לאחר מכן מניחים תשתית לתקשורת (=מה שמחייב לפתוח הכביש הכביש מחדש...). בקיצור, מה שהיה עד היום בנת"ע ושמט"ע, הוא שיהיה בעתיד. ומה יהיה עם ימצאו אתר ארכיאולוגי?...האם יודעים איך ולהיכן להעביר אותו (=או לעקוף אותו?). ולא פחות חשוב...אם חפרפרת אחת כזאת, אפשר להגיע בקלות מישראל לתוך עזה...ובדרך לקחת מהם את החול.... כרגיל,יחשבו אחרי שישימו במקם אחר | 10.07.15 (ל"ת)
16. קברי צדיקים ... גילוי של קבר אחד במסלול החפירות והכל יורד ל..... החרדים ממתינים ........ צהוב... | 10.07.15 (ל"ת)
15. אפשר לבנות ארמון לביבי. או להקים סוללה אל הכנסת, כמו שהרומאים עשו במצדה... כדי שביום קריאה, יהיה לכולנו קל לעלות על הכנסת!!! | 10.07.15 (ל"ת)
14. התנזלות קרקעות מילוי (חול ביוחד) מאוד חמור בעיני, גם חוסר הבנה הוא הרעיון למלא איזורים משופעים ולבנות על קרקע חול שכונת מגורים. אזורים שכאלה חשופים לבלאי קרקע מואץ בתקופות של שטפונות, רעידות אדמה ואפילו בזמן הבניה. הבעיה היא שהקרקע המשמשת למילוי לא נקשרת לשכבת הקרקע והסלע המקומיים ואז כל הבניה שמעל "מתנזלת" : כל הזמן סובלת מסדקים, הבנינים זזים כל הזמן (מה שנקרא בעגה: קרקע עובדת או נעה) באזורים רבים בעולם קרקע כזו הביאה לאסונות מזעזעים בזמן שטפונות, רעידות אדמה. ביפן שכונות שלמות קרסו לתוך הים. (נבנו על קרקע מילוי) , הגבעות של מאליבו בארה"ב קורסות לתוך הים (גבעות מילוי של חול)לגור במקומות כאלה - זה נזק לבתים , ירידת ערך מהירה וסכנת מוות ... להלן מאמר: (יש סרטי וידאו מזעזעים ביוטיוב) https://en.wikipedia.org/wiki/Soil_liquefaction אמיר | 10.07.15 (ל"ת)
13. הכמות אינה גדולה - גבעת החיריה X 10000 מעזריאלי כך שהכמות אינה באמת גדולה. מעבר לכך מדובר בקרקעות חול וקוורץ ימי. מקום נכון לשפוך אותן הוא באזורי שחיקת חופים(אנחנו בתהליך הדרגתי של הרס קו החוף) מעבר לכך הקרקעות אינן מתאימות להקמת אי מלאכותי שכן קרקעות מבוססות קוורץ (גיר למשל) מגיבות כימית עם המים. (ומי מלח במיוחד) לדוגמא: תופעות הקרסט בארצנו (הבולענים היא תופעה אחרת) אמיר | 10.07.15 (ל"ת)
12. חשבתי שאנשי אתרא קדישא חופרים את הדרך לפני החפרפרת בעזי"ת מי אמר שאין שם עצמות של יהודים חו"ח. נכון לעצור מיידית את הפרוייקט ולגייס ח"י כפול תריסר עמלי כפיים חרדים חסונים הרוצים לעבוד קשה ולקיים מצווה גדולה כהנא צ | 10.07.15 (ל"ת)
10. כתבה נהדרת מי חשב בכלל שיש נושא כזה מורכב. חול עודף... כתבה נהדרת שהביאה את הדברים בצורה מאוד מהנה ומרתקת רן | 10.07.15 (ל"ת)
8. לוקח 3 שנים לפנות את החול, אז למה הרכבת לא מוכנה ב 3 שנים ? תכנון לקוי, ברגע שגרגיר החול האחרון מפונה כל מה שנשאר זה להניח את מטר הפסים האחרון והרכבת יכולה כבר לנסוע, אבל לא, זה יקח עוד 4 שנים אחרי שגרגיר החול האחרון יפונה !!! שימו לב | 10.07.15 (ל"ת)
7. מעפר באנו ולעפר נשוב..... צרפו העפר מחפירות הרק"ל לכשלשה מליוני מ"ק מכביש 531 ומאחרים,וראו מה היקף הבעיה. אין ,כמו בכל נושא אחר בארץ הקודש חשיבה מערכתית למאגרים זמניים לאורך מסילות או דרכים ראשיות,שיאפשרו שינועם וניצולם למקומות הנידרשים לחומר זה. החשיבה נקודתית,אינטרסנטית,לא כלכלית ברמה הלאומית ולא סביבתית. אשרי העם הניבחר.... yosseff | 10.07.15 (ל"ת)
6. מי האיש שירוויח סכומי עתק על תיווך החול? בבקשה תפרסמו את שמו לפני ולא רק בדיעבד כמו תמיד. רובי | 10.07.15 (ל"ת)
5. אצלנו פשוט יעשו מה שעושים תמיד במכרזים הממשלתיים פשוט יגנבו כל גריר מהחול הזה תום | 09.07.15 (ל"ת)
1. סלילת רכבת הקלה בת"א כתושב ירושלים אני נהנה מאוד משימוש ברכבת הקלה - יפה, נקיה, נוחה. פותרת בעית עומס תחבורה בבירה. שווה!!!!! מיכאל | 09.07.15 (ל"ת)
בור ללא תחתית
54 תגובות לכתיבת תגובה