אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אופניים חשמליים: אסון תחבורתי או פתרון אורבני?

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
הפתרון אינו באכיפה נוקשה אלא בהקמת תשתית ראויה לנסיעה באופניים
ההשפעה של אכיפת חוקי תנועה על תאונות דרכים קטנה ביחס להשפעה של שיפור תשתיות. במחיר של קו אחד ברכבת הקלה ובהרבה פחות סבל לתושבי העיר אפשר להקים בגוש דן רשת מעולה של שבילי אופניים שתאפשר לכל רוכב להגיע בצורה מהירה ובטוחה ליעדו. הנסיון בארץ ובעולם מלמד שהשקעה כזו מגדילה את השימוש באופניים ומקטינה את מספר התאונות. בנוסף היא מקטינה את השימוש במכוניות בתוך העיר. היתרונות שגלומים בכך נדונו בכתבה. בינתיים צריך לקחת את המצב בצורה מידתית. הרוג אחד בשנה כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים זה כואב מאוד אבל זה מעט ביחס למספר הנפגעים מסוגים אחרים של כלי רכב אחרים שאף אחד לא מציע לאסור את השימוש בהם.
טל רביב | 29.07.15
13.
טוב זה לא ברור שעדיף קטנוע?
אני אולי משוחד כי אני חולה קטנועים, אבל אני באמת מאמין שזה עדיף. במיוחד בגלל העובדה שאופניים יותר גניבות מקטנועים, ועוד יותר בגלל העובדה שלא אוכפים קסדות על אופניים, אז אנשים מרשים לעצמם לנסוע בלי ואז כשהם נופלים על 25 קמ"ש... לא נעים!! גם אין כבישים מסודרים.. מצד שני.. קטנוע... נוסע יותר מהר, חייבים לשים קסדה , לא צריך מאמץ, בקיץ כמובן פחות חם.. ואם מישהו מדבר על הצריכת דלק והכל אז ספציפית אני יודע לגבי הS1 כי זה מה שיש לי, אבל כשיש צריכה טובה אז הדלק זה ממש לא אישיו!!
אביחי | 28.07.15
11.
אסון תחבורתי ! אסון תחבורתי ! אסון תחבורתי !!!
כשלון של שר התחבורה שייבא ,מייבא וייבא את כלי המשחית בהעדר תשתית תחבורתית של כבישים רחבים ומסומנים בשבילי אופנים ! העיקר כץ מאשים את המשטרה שאשמה מעט מאד! לפטר את כץ לאלתר !!! בהולנד רוכבים על אופנים בצידי הכביש וכך בכל העולם ! רק בישראל החוליגניות חוגגת על המדרכות !
משיח | 26.07.15
10.
כשהביטוח לקטנוע לשנה עולה יותר מהקטנוע...
המדינה בפשיטת רגל היה לי קטנוע בן 3. הביטוח עלה לי 4000 ש"ח כשהקטנוע נמכר ב3000 ש"ח. ליסוע מהבית שלי לת"א יכול לקחת 20 דקות כשאין פקקים. או שעה ורבע כשיש פקקים. או שעתיים אם מנסים להתנייד בתחבורה ציבורית. אז המוח היהודי מנסה להמציא פטנטים כדי לשרוד... אופניים חשמליים במקום קטנועים. השכרת חדרים במקום בתי מלון. קניות באינטרנט מסין במקום קניה בחנויות. משחק בבורסה במקום השקעה בחיסכון. חופי ים פיראטים בחינם במקום חופים עם מציל שם החנייה בתשלום. קנייה אצל ערבים של תוצרת מוברחת מהשטחים בלי פיקוח.
עלי עבדו | 25.07.15
9.
עד שלא יהרגו כמה ילדים לצערי הרב זה לא ייפתר!!
הרוכבים מרגישים בכביש כמו על אופנוע רק ללא ידע ללא ציות לתמרורים זכות קדימה רמזורים וכול.הם נכנסים לצמתים בלי לדעת בכלל מאיפה באה מכונית. חייבים לחייב טסט ותאוריה ואכיפה נוקשה.עד אז עדיף לכולנו שישבו בבית ולא בבתי חולים.
אלון | 25.07.15
8.
ל4 הוא מציע שתסע על הכביש
זה שהכביש הוא ללא שביל אופניים לא הופך את הנסיעה על המדרכה לחוקית ופחות מסוכנת. אנשים חיים באשליות שאופניים חשמליים הם מסוכנים - אתם מודעים לכמות ההרוגים כל שנה ממכוניות?? שליש מההרוגים הולכי רגל שנפגעו ממכוניות או משאיות, לא מאופניים חשמליים - מדובר בכמאה הרוגים בכל שנה.
. | 25.07.15
7.
אולי במקום נגד תתחילו לחשוב חיובי???
האופניים החשמליים זה הדבר הכי טוב שקרה בעולם מאז המצאת המנוע!!! זה ירוק, זה נייד, זה מנקה את האויר, זה נוח. בקיצור זה כלי תחבורה אורבני מושלם. אני נוסע על זה כבר 4 שנים, ולמרות שיש לי רכב אינני נוסע עליו פרט לנסיעות חוץ עירוניות, ואני פשוט מאושר. הגיע הזמן שיחשבו מחוץ לקופסא,ושיסגרו נתיבי תנועה ברחובות ראשיים (אבן גבירול,דיזנגוף, בן יהודה, ארלוזורוב וכ"ו)שיהיו נתיבים רק לאופניים. שיבנו בכניסה לעיר מגרשי חנייה ושישכירו שם אופניים. תל אביב לא בנויה לכזאת כמות של מכוניות!!!! כך תופסים 2 ציפורים במכה, פחות מכוניות בעיר ואויר הרבה יותר נקי!!!
ראלי צ'ופר | 25.07.15
6.
הצטרפו בפייסבוק- מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל
או, מאמר דעה הגיוני. איננו נלחמים באופניים החשמליים אלא נלחמים בתופעה של רכיבה על המדרכות. תיקון טעות - מרבית הרוכבים הם בגירים. זו טעות מוחלטת לחשוב שאלו ילדים ובני נוער. הוסף לכך, שאם לא יעלו את רף גיל הרכיבה, אגף גורם לא יוריד מהמדרכות את הרוכבים עד גיל 16. ברגע שירדו מהמדרכות לגמרי - אותנו לא מעניין מי ואיך רוכבים היכן.
חגית אוריין | 25.07.15
5.
צריך לשקול שבילים עיליים לאופניים
לא מייד להתקין מאות קילומטרים (חחח הצחקתי למשרד התחבורה את הזקן שאין לו) אלא להתחיל בקטע קטן נניח 500 מטר מעל שדרות רוטשילד ולראות איך זה יעבוד ויתקבל...נגיד בגובה של 2.5 מטר מתחת מחומרים שאינם מרעישים עיצוב מגניב, רוחב 2 מטר (הכל לצורך ניסוי ובדיקה אחרי זה יחליטו על מידות מתאימות אולי אפילו מותאמות לכל מקום) לי אגב ברור שתהיה תאורה גם מתחת לשביל העילי שתשתלב בעיצוב הכללי, זה יכול לשמש צל טוב לקיץ ומחסה בחורף להולכי רגל מתחת כמובן
מבט אחר | 25.07.15
3.
במדינת ה"אף אחד לא יגיד לי", במדינת ה"אני אעשה מה שאני רוצה", ובמדינת ה
"אני ואפסי עוד", אף אחד לא יציית לחוקים או לתקנות. (רק לפני כמה ימים נדרסה אשה בחוף, למרות שיש חוק שאוסר נסיעה בכלי רכב על חופים) איך בדיוק יאכפו את כל החוקים והתקנות האלו ? איך בדיוק פקח או שוטר יעצור ילד בן 8, או 12, או 17.5 ? ירדוף אחריו ? יסע אחריו עם ניידת ? ואיך בדיוק יתן לו קנס ? ומי ידאג שהקנס ישולם ? הרי ההורים יגידו שהילד נסע ללא רשותם, ואין להם מה לעשות. והשופטים יגידו שאין סיבה לפגוע בעתידו של הילד המסכן (שאחרכך גם יהיה הנהג ה"מסכן" שדרס משתזפת על החוף, ולא עשו לו כלום, למרות שהוא כבר הוכיח שהוא עבריין סדרתי ומסוכן לציבור). בקיצור - פתחו כאן תיבת פנדורה, ולא ניתן יהיה לסגור אותה. במדינות מתורבתות, אופניים חשמליים הם כלי תחבורה מצויין, יעיל, וידידותי לסביבה. בישראל - מדובר במפגע תחבורתי ממדרגה ראשונה, וסכנה אמיתית לציבור.
 | 24.07.15
2.
במרבית המקומות אין שבילי אופניים והכביש מסוכן
גם הכותב יודע שהמציאות שהתפתחה היא כתוצאה מפחד לנסוע עם אופניים בכבישים בצמוד למכוניות ומשאיות ואוטובוסים. לו היו מסלולים לאופניים תופעת הנהיגה על מדרכות לא היתה חמורה. השאלה היא האם יש אפשרות להוסיף נתיבים לאופניים במצב הקיים והמציאות מלמדת שההתקדמות בנושא איטית ולא משיגה את הצורך המיידי.
מילים מול מציאות | 24.07.15
1.
אליה וקוץ בה
מסכים לאמור בכתבה.יש יתרון גם לקשישים שהם איטיים לנהיגה ב-60 קמ"ש וטובים במהירויות נמוכות.אך התוכנית כולה מבוססת על אכיפה חמורה.לצערנו אין בארץ דבר כזה. המשטרה לא נוכחת בכבישים,קל וחומר בשבילי אופניים ופקחים עירוניים מתקשים בכל תחומי האכיפה החל מחניה וכלה בבעלי כלבים.
שמעון | 24.07.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת