7. מה שלא יקבעו באלגוריתם הזה - זה עדין יהיה יותר טוב מהמצב הנוכחי שבו הנהג צריך להחליט בשבריר שניה. הנהגים האנושיים בוודאי שאינם מקבלים החלטות טובות יותר. אלון | 30.07.15 (ל"ת)
6. פתרון אתי לעניות דעתי - היות שלרכב יש מיגון, יש היגיון בכך שכשהרכב בכיוון של הולך רגל מתפרץ - על הרכב לסטות (=שהאלגורתים ישים בסדר העדיפות שלו את מי שפחות 'ממוגן' ויש לו יותר סיכוי להיפגע). אתי | 30.07.15 (ל"ת)
4. מה זאת אומרת מי אשם??? שרה וביבי אשמים. היהודים אשמים, הימין אשם!!! זה היה רעיון שלהם. | 30.07.15 (ל"ת)
3. שתי הערות 1. למה בכלל לחפש אשמים? למי זה עוזר? צריך שיהיה ביטוח שמפצה על נזקי גוף ורכוש בלי קשר לאשמה. לעניין אשמה צריך פרוצדורה של שיפור תוכנות נהיגה בתגובה לכל תאונה (שלא מעורב בה מכונית עם נהג אנוש או הולך רגל וכו), אבל לא צריך לחפש אשמים. צריך לחפש שיפורים. 2. הבעיה הגדולה של חברות הרכב תהייה אחרת. כשכל העניין הזה יבשיל ורכב אוטונומי יהיה מאד מקובל, בעצם אף אחד לא יצטרך רכב פרטי. זה הכל יהיה רכבים כמו מוניות שאתה מזמין לנסיעה ואח"כ עובר לנוסע הבא. זה יוריד את צריכת הרכבים בעולם ב 90 אחוז בערך (כי רוב הרכבים עומדים 90 אחוז לפחות מהזמן), יוסיף נתיבים לכל כביש (לא יהיה צורך בנתיבים לחניות) ובכלל יהיה עוד המון דברים חיוביים שיתווספו לזה. אבל מבחינת יצרני רכב... הכמויות ירדו בהמון והן יהיו בבעיה עצומה. אני צופה שיצרני הרכב יעשו כל מה שיכולים למנוע את היוזמה הזו ארז | 30.07.15 (ל"ת)
2. עתיד שהיה כבר תודה רבה על הכתבה מעניינת חספתם לי כאן כמה נקודות מבט טובות על הנושא יורי | 30.07.15 (ל"ת)
1. מאמר מעולה! סוף סוף התייחסות מהותית ומוסרית לסוגיה, ולא רק מהזוית ה'גאדג'טית' השטחית והטכנית של הענין. אדם | 30.07.15 (ל"ת)
אם מכונית אוטונומית תגרום לתאונה - מי אשם?
7 תגובות לכתיבת תגובה