אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' דוד מהלאל: "לא יהיה אסון תחבורתי, אנשים יתאימו את עצמם"

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
לא יודע על מה הוא מדבר לגבי לונדון...
גם עם מס הגודש ו-3 מיליון איש שנוסעים בתחתית כל יום, העיר הזו עמוסה פקקים ברמות אחרות. להכנס למרכז העיר עם רכב בשעות השיא זה לעמוד שעה מינימום. עם זאת אני מאמין שהתל אביבים נכנסו לפניקה היסטרית שלא במקום, אין מנוס מעבודות כאלה ותמיד יקפו. התירוץ של ״לא ערוכים לזה״ כי מה לעשות אנחנו ישראלים. אני אישית מאוד שמח שהתחילו עם הפרוייקט הזה ומקווה שיעשו את המיטב כדי שהתנועה תמשיך לזרום.
צח | 03.08.15
21.
מתי אתה פורש לגמלאות, דוד ?
נראה שאתה חייזר ממקום אחר , תלוש מהמציאות בגוש דן ורחוק מלהכיר את הדינמיקה של החיים בגוש דן ובתל אביב רבתי. "הפתרונות" המוצעים עי' הרשויות למיניהן אינם ישימים בפועל. מרכזים מסחריים יעתיקו את פעילותם למוקדים מחוץ למטרופולין ושכירים ימצאו תעסוקה מחוץ לתל אביב . כלי הרכב הפרטי הוא חלק מאיכות החיים בישראל ואזרחים מחזיקים בו למרות העלויות ההזויות ( מיסוי קיצוני ) וכעת מנתבים אונו לתחבורה ציבורית שהדרנו עצמנו ממנה ???
נעה | 03.08.15
19.
לא צריך תחבורה ציבורית, צריך לאפשר לאנשים פרטיים לאסוף נוסעים בתשלום
ברגע שכל אחד יוכל לאסוף בדרכו לעבודה נוסעים בתשלום, במחיר של אוטובוס פחות או יותר, אז תיפתר בעיית הפקקים ואנשים יגיעו מהר ובזול לעבודה. הסיבה שזה אסור היא כדי להגן על נהגי המוניות, שעבודתם למעשה מיותרת.
אלון | 03.08.15
17.
פרופסור הנכבד רוצה להוכיח לישראלים שיותר טוב בלי מכוניות? ניסיון כושל.
יש לי הרגשה שפרופסור חי במציאות אחרת בשנות 60 ולא בישראל של שנת 2015. אני מופתע לחלוטין שאיש כזה מומחה בתחום עם שם עולמי באמת חושב שישראלים מסוגלים לשנות הרגלי נסיעה ועוד לוותר על נסיעה ברכב. הזהו שלא רק שישראלים לא יוותרו על רכב, הם גם ימשיכו להרגיש שכביש בבעלותם הפרטית או בבעלות של אבא שלהם, ימשיכו לנסות להגיע עם רכב בדיוק למקום שהם צריכים בדרך לא דרך גם אם הם יודעים שסיכויים לכך קלושים, ינסו לחנות רכב הכי קרוב, ימשיכו לעשות רונדלים בחיפוש חניה, יחתכו על הדרך עוד עשרות חכמולוגים כמוהם, יצפרו, יקללו, ולא יחשבו על איזה חניון במרחק הליכה של כמה דקות ממקום שהם צריכים וגם לא ילמדו לפעם הבאה.
אריק | 03.08.15
15.
לא יהיה פקקים מיוחדים רק שיעבדו סביב השעון כדי לסיים לפחות בזמן ..........
מה שאני לא מבין למה לא בונים רכבת עילית 2-3 מטר מעל הקרקע יש יכולת הנדסית לעשות זאת היה חוסך כסף רב זמן רב ובטיחות גבוהה יותר , אגב רכבת כזאת ישנה באוסטרליה כבר לפני 25 שנה בתוך בסיטי של סידני העיר .
riv | 03.08.15
14.
בתאוריה תמיד הכל נכון,בשטח הרכבת הקלקלה תחסום נתיבי תחבורה פרטיים כי רוחב
הכביש מאוד מוגבל בנתיבים העיליים,ולכן היה צורך לתכנן את הרכבת הזו רק לנתיבים על גשר מרחף כי כבר להיות כמו בחו"ל אז להיות עד הסוף.בסין בונים כזה דבר בחודשים כמו עבודת נמלים ואצלינו במקרה הטוב בעוד דור זה יהיה גמור.
ששש | 03.08.15
13.
עכשיו אני רגוע .....אבל אני גם בטוח שתהיה נטישה של הפרויקט
למדנו על בשרנ ,ישראל ומהיגיה לא אוהבים ללמוד מנסיון ולהפיק לקחים כי אז זו הודאה בכשלון חלקי או כשלון מגזרי ולכן משתשמים בשיטת בואו נקפוץ למים ונעשה את הנדרש בדחיפה.......ואז אם הצליח זו אנטבה ואם לא זו מלחמת יו"הכ אבל איש לא יקח אחריות על כשלון ויודיע טעינו אנו מפסיקים. מדינת ישראל מדינה שמתגאה במהירות וזריזות ,לא מתביישים לזרות חול בעיני פרנסי גוש דן עם פרויקט שלא יקל בשום דבר ואשר יימשך לפחות 6 שנים . פרויקט שסין או יפן עושות ב שנה - שנהו חצי כי להם אין חגים וגשר יסרו ...וועדים אכן ,אני רגוע כי הוא לא יגיע לגמר או שהוא כן ייגמר ולא יהיה גוש דן אלא שכונה ....
אבי | 03.08.15
12.
בחיים לא אוותר על הרכב ליסינג
בחום של יולי אוגוסט לנסוע בתחבורה ציבורית? לחכות בתחנה? להסריח עם אנשים זרים? גם אם מחיר הליסינג יעלה מ3500 ל6500 אני לא אוותר. מעשנים ברציף הרכבת פרחות מדברות בסלולרי חיילים שמים רגליים על המושבים אוטובוסים מאחרים אני יושב ברכב הממוזג, שומע רזי ברקאי בבוקר עובר מחניון תת קרקעי בבית לחניון תת קרקעי בעבודה.
דור | 03.08.15
9.
לא צריך תחבורה ציבורית, צריך לאפשר לאנשים פרטיים לאסוף נוסעים בתשלום
ברגע שכל אחד יוכל לאסוף בדרכו לעבודה נוסעים בתשלום, במחיר של אוטובוס פחות או יותר, אז תיפתר בעיית הפקקים ואנשים יגיעו מהר ובזול לעבודה. הסיבה שזה אסור היא כדי להגן על נהגי המוניות, שעבודתם למעשה מיותרת.
אלון | 03.08.15
6.
מומחה שלא מכיר את ישראל
תקשיב אדון מומחה: אנשים לא יכולים להפסיק לעבוד ולשנות את ההרגלים. איך יכולים לצאת יותר מאוחר כשיש ילדים לשים בגן ובבית ספר? איך יכולים להגיע בתחבורה ציבורית שלא קיימת? מה הטעם לנסוע באוטובוס ולשלם עוד מאות ש"ח בחודש כשהרכב יושב בחניה והחניון בתל אביב כבר משולם מראש? איך יכולים לשנות הרגלים כשאי אפשר בישראל לשנות הרגלים? אתה חי במרתפי השן שלך ולא מבין את המציאות. דבר עם הילדים שלך ותראה שהם לא יכולים לשנות הרגלים כי הארץ הזאת לא בנויה לשינוי הרגלים.
אחד שמבין קצת יותר מהמומחה | 03.08.15
5.
הבנתי...
אנשים יימנעו מלהגיע לאזור, שבמקרה מוגדר כ"חצי גוש דן" (רחובות מרכזיים בתל-אביב, רמת-גן, בני-ברק, פתח-תקווה ובת-ים). אז לאן אנשים כן יגיעו לדעת הפרופסור הנכבד? ונניח שאכן לא יגיעו, מה ייקרה לכלכלת ישראל לדעת הפרופסור (אולי צריך להזכיר לאיש הפקולטה לגיאו-אינפורמטיקה, שהחברים שלו מהפקולטה לכלכלה מחלטרים כיועצים בחברות שנמצאות רובן ככולן באזור המטרופוליני של ת"א. עם כל הכבוד למקום מושבו שלו בחיפה ולירושלים, ליבת העסקים והכלכלה של ישראל היא תל-אביב וסביבותיה). רק כדי לסבר את אוזנו של הפרופסור, עם המודלים התאורטיים היפים שלו, כל הירושלמיים שאני מכיר טוענים באוזני כל מי שרוצה לשמוע שמאז התחילו בהקמת הרכבת הקלה בעירם, לפני עשר שנים, ועד היום, כאשר הרכבת פועלת כבר 3 שנים, מצבה של העיר הלך והורע: הפקקים לא השתחררו, להיפך, הרכבת, העילית, גרמה לגודש-יתר; העסקים שהיו על תוואי ההקמה, מי מהם ששרד זאת אומרת, עדיין נלחם בשיניים על כל לקוח (מפני, ופה הפרופ' צודק, שאנשים שינו את דפוסי ההתנהגות שלהם ועכשיו לא מגיעים יותר למרכז העיר כלל); הלכלוך עדיין לא פונה כולו ובנוסף לו יש עכשיו לכלוך שמייצרים נוסעי הרכבת והרשימה ממשיכה. אגב, אנשים ישנו הרגלים, לדעתו של הפרופ'. סבבה. אנשים לא יגיעו למקומות שלדעתם יהיו פקוקים. שוב, סבבה. מה שאני קורא בין השורות זה: א. אנשים ינסו להתחכם כולם ולכן הפקקים פשוט יוסטו מתל-אביב לסביבותיה, היות שכל "ישראל ישראלי" יחשוב: "אני אהיה חכם ואסע דרך X"... בתורת המשחקים זה ידוע כ-tragedy of the commons; ב. אנשים לא יגיעו לאזור הפקוקים... כאשר "אזורים פקוקים" מהווים, באופן מילולי לגמרי, חצי מהמדינה, לאן לדעת הפרופ' אנשים כן ילכו (בלי קשר להשלכות כלכליות שהזכרתי קודם)? העיקר שהמודלים אומרים שהכל יהיה בסדר. זה לא במקרה הסיסמה הלאומית של ישראל? סיסמה שאף פעם לא מוכיחה את עצמה?!
א.פ. | 03.08.15
3.
אדוני הפרופסור, ומה היה קורה אם היו תוחמים את נתיבי התחבורה הציבורית
עם איי תנועה מוגבהים מבטון, וקווי האוטובוסים שיתוגברו יעברו לעיתים תכופות מאוד? מי בדיוק במדינה שלנו, אינטרסנט בעניין הרכבת הקלה בתל אביב? תבין, אף אחד מ- 120 האזרחים היחידים במדינה! לא נקי!! וכאן בא לידי ביטוי הכעס הציבורי!!! גז כבר אמרנו? גם שם יש רק 120 אזרחים שייהנו!!!! תפסיק לעבוד עלינו בעיניים, לנו האזרחים נמאס!!!
אני | 03.08.15
1.
הצחקת אותנו עם הסיפורים על תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית היא נושא מאוד מסוכן 1. היא מגדילה את הוצאות המדינה כי צריך לסבסד אותה 2. היא מקטינה את הכנסות המדינה ממיסים על דלק ומכוניות פרטיות לכן, לא תראו כאן תחבורה ציבורית יעילה וטובה ב - 100 השנים הקרובות, זה פשוט לא משתלם
נערי האוצר | 03.08.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת