אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מלונדון לניו יורק בשעה: איירבוס מפתחת טיל-נוסעים

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
"דפוס הטיסה הזה הוא הסיבה שכנפי המטוס כה קצרות"
"דפוס הטיסה הזה הוא הסיבה שכנפי המטוס כה קצרות; הדחף שלו כה גדול ורוב הטיסה מתבצעת בסביבה דלת חמצן, כך שאין לו צורך בכנף ארוכה שתספק עילוי" אבל עדיין הוא ימריא וינחת בעזרת מנועי סילון רגילים, אז הוא לא יצטרך כנפיים ארוכות עם כוח עילוי ?
אלי | 05.08.15
25.
תאוצה? בהמראה, בעליה למסלול. בנחיתה. בשיוט ליעד אין תאוצה
כי המטוס טס במהירות קבועה, ולפי חוקי ניוטון וקצת איינשטיין מערכת במהירות קבועה אינה נבדלת ממערכת נייחת יחסית לצופה. נוסעי המטוס בשלב השיוט הקצר יחסית שלו לא אמורים להרגיש תאוצות כלל וכלל וזאת למרות שהמטוס יטוס במאך 4.5. גם במאך 10 הם לא אמורים להרגיש דבר..השאלה כמה זמן ייקח למטוס להגיע למאך 4.5 בלי לגרום לנוסעים אי נעימות קיצונית ובלי להזדקק לחליפת לחץ כמו של טייסי קרב (GSUITE). גם קצת הבנה בפיסיקה של תיכון תעזור כמדומני. בעליה למסלול- ודאי שיש תאוצה. המטוס הרי צריך להגיע ל4.5 מאך מאפס. אבל אם מאיצים בצורה קבועה לאורך זמן בתאוצה נמוכה - לבסוף מגיעים ל4.5 מאך. בשלב הגלישה לנחיתה - גם צפויה תאוצה/תאוטה. שוב - תלוי בפרופיל הגישה לנחיתה. זו לא תהיה צלילה אלא גלישה בזווית נמוכה.
בולוס המאיץ בזמן | 05.08.15
23.
הבוקר התעוררתי עם תובנה שהוציאה לי את כל האוויר הגרביטציוני מהרעיון שלי
והיה והצלחתי ליצור מערכת שתבטל גרביטציה על משטח מיועד בעל נפח שנקרא לו חפץ...קלטתי לפתע שהדבר הזה פשוט "ינוע" במהירות של 1400 קמש! לא בגלל שהוא ינוע הוא דווקא יעמוד במקום כי הגרביטציה לא תפעל עליו בעקבות הביטול אבל כד"א נע במהירות 1400 קמש כידוע ולכן זה ייראה כאילו החפץ נע במהירות ולמעשה אם לא יהיה קשור הוא ייעלם במהירות..כך שכל התכנית שלי להעמיד אותו באוויר לא רלוונטית ! הבנתי שצריך מערכת מורכבת של תאוצות כיווניות..בקיצור נהיה שוב מסובך בקשר למטוס..למה לקפוץ מעל לפופיק שקודם יטוסו במהירות 2000 2500 ו3000 קמש ואז יחשבו הלאה, הכנפיים אגב יכולות להתכנס פנימה אחרי ההמראה מתואם עם מהירות המטוס (ככל שהמהירות עולה כך כנפיים סגורות יותר)
אחד מהעם | 04.08.15
22.
אתגרי, אפשרי מבחינה טכנית, לא ישים
מבחינה הנדסית יש כבר את הטכנולוגיות ליצר כלי טייס כזה. מבחינה ישומית אין מצב שישמש ככלי טייס אזרחי. במהירויות כאלו כל סטייה ולו הקלה ביותר מנתיב טיסה ישר יכניס את הנוסעים לכוחות G אדירים. שום אדם פשוט ללא חליפת G מתאימה לא יעמוד בכך. בגלל המהירות האדירה, כ 6000 קמ"ש, יצטרך לטוס בגובה עצום בשכבות שהאוויר כמעט כבר לא קיים, אחרת ישרף תוך שניות מהחיכוך עם האוויר (ראה מקרה מעבורת קולומביה). כל נוסעי המטוס יצטרכו ללבוש חליפות חלל כי במקרה של תקלה כולם יהרגו. מבחינה כלכלית העלות של הפעלה של כלי טייס כזה תהיה במחירים אדירים. תכנית הקונקורד נגרטה רק בגלל סיבות כלכליות. לא ניראה שיש מספיק נוסעים אזרחיים שיוכלו להצדיק טיסות אלו.
טייס | 05.08.15
20.
אירבוס לא מדברים סתם - לא יושבים שם אדיוטים
מי שטורח לעיין כמה דקות בפטנט רואה שהם הגדירו בצורה טובה את מידות המטוס החשובות ואפילו אל נתיב הטיסה אופטימלי למטוס מסוג כזה, כך שגם אם בואינג למשל בעתיד ירצו לפתח מטוס דומה הם לא יוכלו לעשות העתק ואפילו לא להשתמש באותו פרופיל טיסה שאירבוס הגדירו בפטנט. אם זה יצליח להם כמו שהם טוענים הם יהיו היחידים בשוק שיוכלו להטיס נוסעים בצורה כזו. לגבי נוחות - הכל פתיר ואני בטוח שהנוסעים לא יסבלו במיוחד.
אורן | 05.08.15
17.
לא נירא כמו משהו שיכול לטוס במאך 4.5...
אם הם באמת עובדים על זה, הדגם לא יכול להיראות ככה. האווירודינמקה במהירויות האלה שונה לגמרי מאשר במהירות תת קולית או אפילו על קולית נמוכה (מטוסי קרב). ראיתם פעם מטוס קרב על קולי שניראה כמו משהו שקרוב לזה? כניראה שלא. המטוס יראה בערך כמו טיל עם כנפיים קטנות, מה שיהיה מאוד לא יעיל במהירויות נמוכות (שלב המראה). הגיוני שישנה תצורה באמצע טיסה אפילו. יהיו לו הרבה בעיות בדרך, כניראה לא יהיה מיועד לנוסעים בזמן הקרוב, רק להפצצות ותובלת חירום כמו שנאמר בכתבה. אחרת, כל מה שאני יכול לומר זה: בהצלחה לנוסעים כשיגיע שלב המסלול הבליסטי...
 | 05.08.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת