33. חבל שהאמריקנים לא משחררים טכנולוגיות שיש להם עוד בשנות השישים, שמאפשרות להגיע ולטוס מאירופה לארה"ב תוך עשרות דקות. מחביאים את הטכנולוגיות הללו בגלל שהם רוצים לשמור על יתרון טכנולוגי צבאי, אבל בסופו של דבר כולם סובלים מזה. משה | 05.08.15 (ל"ת)
30. "דפוס הטיסה הזה הוא הסיבה שכנפי המטוס כה קצרות" "דפוס הטיסה הזה הוא הסיבה שכנפי המטוס כה קצרות; הדחף שלו כה גדול ורוב הטיסה מתבצעת בסביבה דלת חמצן, כך שאין לו צורך בכנף ארוכה שתספק עילוי" אבל עדיין הוא ימריא וינחת בעזרת מנועי סילון רגילים, אז הוא לא יצטרך כנפיים ארוכות עם כוח עילוי ? אלי | 05.08.15 (ל"ת)
29. One hour flight... Plus two hour waiting in one airport, and another hour to get your suitcases Sam | 04.08.15 (ל"ת)
25. תאוצה? בהמראה, בעליה למסלול. בנחיתה. בשיוט ליעד אין תאוצה כי המטוס טס במהירות קבועה, ולפי חוקי ניוטון וקצת איינשטיין מערכת במהירות קבועה אינה נבדלת ממערכת נייחת יחסית לצופה. נוסעי המטוס בשלב השיוט הקצר יחסית שלו לא אמורים להרגיש תאוצות כלל וכלל וזאת למרות שהמטוס יטוס במאך 4.5. גם במאך 10 הם לא אמורים להרגיש דבר..השאלה כמה זמן ייקח למטוס להגיע למאך 4.5 בלי לגרום לנוסעים אי נעימות קיצונית ובלי להזדקק לחליפת לחץ כמו של טייסי קרב (GSUITE). גם קצת הבנה בפיסיקה של תיכון תעזור כמדומני. בעליה למסלול- ודאי שיש תאוצה. המטוס הרי צריך להגיע ל4.5 מאך מאפס. אבל אם מאיצים בצורה קבועה לאורך זמן בתאוצה נמוכה - לבסוף מגיעים ל4.5 מאך. בשלב הגלישה לנחיתה - גם צפויה תאוצה/תאוטה. שוב - תלוי בפרופיל הגישה לנחיתה. זו לא תהיה צלילה אלא גלישה בזווית נמוכה. בולוס המאיץ בזמן | 05.08.15 (ל"ת)
24. ברור באיזה שלב - רק רשמו פטנט http://www.ibtimes.co.uk/airbus-patents-hypersonic-jet-that-can-travel-london-new-york-just-one-hour-1514003 | 04.08.15 (ל"ת)
23. הבוקר התעוררתי עם תובנה שהוציאה לי את כל האוויר הגרביטציוני מהרעיון שלי והיה והצלחתי ליצור מערכת שתבטל גרביטציה על משטח מיועד בעל נפח שנקרא לו חפץ...קלטתי לפתע שהדבר הזה פשוט "ינוע" במהירות של 1400 קמש! לא בגלל שהוא ינוע הוא דווקא יעמוד במקום כי הגרביטציה לא תפעל עליו בעקבות הביטול אבל כד"א נע במהירות 1400 קמש כידוע ולכן זה ייראה כאילו החפץ נע במהירות ולמעשה אם לא יהיה קשור הוא ייעלם במהירות..כך שכל התכנית שלי להעמיד אותו באוויר לא רלוונטית ! הבנתי שצריך מערכת מורכבת של תאוצות כיווניות..בקיצור נהיה שוב מסובך בקשר למטוס..למה לקפוץ מעל לפופיק שקודם יטוסו במהירות 2000 2500 ו3000 קמש ואז יחשבו הלאה, הכנפיים אגב יכולות להתכנס פנימה אחרי ההמראה מתואם עם מהירות המטוס (ככל שהמהירות עולה כך כנפיים סגורות יותר) אחד מהעם | 04.08.15 (ל"ת)
22. אתגרי, אפשרי מבחינה טכנית, לא ישים מבחינה הנדסית יש כבר את הטכנולוגיות ליצר כלי טייס כזה. מבחינה ישומית אין מצב שישמש ככלי טייס אזרחי. במהירויות כאלו כל סטייה ולו הקלה ביותר מנתיב טיסה ישר יכניס את הנוסעים לכוחות G אדירים. שום אדם פשוט ללא חליפת G מתאימה לא יעמוד בכך. בגלל המהירות האדירה, כ 6000 קמ"ש, יצטרך לטוס בגובה עצום בשכבות שהאוויר כמעט כבר לא קיים, אחרת ישרף תוך שניות מהחיכוך עם האוויר (ראה מקרה מעבורת קולומביה). כל נוסעי המטוס יצטרכו ללבוש חליפות חלל כי במקרה של תקלה כולם יהרגו. מבחינה כלכלית העלות של הפעלה של כלי טייס כזה תהיה במחירים אדירים. תכנית הקונקורד נגרטה רק בגלל סיבות כלכליות. לא ניראה שיש מספיק נוסעים אזרחיים שיוכלו להצדיק טיסות אלו. טייס | 05.08.15 (ל"ת)
21. מישהו חשב על ההשלכות הרפואיות של טיסת אזרחים מן השורה, לא חיילים צעירימצ'יקים, בטיל? אני רואה כבר את שורת עורכי הדין, מצד התובעים ומצד חברות התעופה, המתנפלים על בתי הדין לברר איך טיסה במאך 4.5 גרמה או החמירה מצבים רפואיים עד כדי מוות. סתם סקרן | 05.08.15 (ל"ת)
20. אירבוס לא מדברים סתם - לא יושבים שם אדיוטים מי שטורח לעיין כמה דקות בפטנט רואה שהם הגדירו בצורה טובה את מידות המטוס החשובות ואפילו אל נתיב הטיסה אופטימלי למטוס מסוג כזה, כך שגם אם בואינג למשל בעתיד ירצו לפתח מטוס דומה הם לא יוכלו לעשות העתק ואפילו לא להשתמש באותו פרופיל טיסה שאירבוס הגדירו בפטנט. אם זה יצליח להם כמו שהם טוענים הם יהיו היחידים בשוק שיוכלו להטיס נוסעים בצורה כזו. לגבי נוחות - הכל פתיר ואני בטוח שהנוסעים לא יסבלו במיוחד. אורן | 05.08.15 (ל"ת)
19. פעם חשבו שלנוסעים יצא דם מהאף אם הרכבת תיסע בתוך מנהרה... אין שום דבר מיוחד ב 4.5G, כל עוד התאוצה תהיה הדרגתית. רד בק | 05.08.15 (ל"ת)
17. לא נירא כמו משהו שיכול לטוס במאך 4.5... אם הם באמת עובדים על זה, הדגם לא יכול להיראות ככה. האווירודינמקה במהירויות האלה שונה לגמרי מאשר במהירות תת קולית או אפילו על קולית נמוכה (מטוסי קרב). ראיתם פעם מטוס קרב על קולי שניראה כמו משהו שקרוב לזה? כניראה שלא. המטוס יראה בערך כמו טיל עם כנפיים קטנות, מה שיהיה מאוד לא יעיל במהירויות נמוכות (שלב המראה). הגיוני שישנה תצורה באמצע טיסה אפילו. יהיו לו הרבה בעיות בדרך, כניראה לא יהיה מיועד לנוסעים בזמן הקרוב, רק להפצצות ותובלת חירום כמו שנאמר בכתבה. אחרת, כל מה שאני יכול לומר זה: בהצלחה לנוסעים כשיגיע שלב המסלול הבליסטי... | 05.08.15 (ל"ת)
15. כח העילוי לא קשור לחמצן אלא לאויר ציטוט מהכתבה: "רוב הטיסה מתבצעת בסביבה דלת חמצן, כך שאין לו צורך בכנף ארוכה שתספק עילוי". לקולומבוס לקח כמה חודשים עד שהגיע מספרד לאמריקה. מה בוער לכם? אמיר | 05.08.15 (ל"ת)
14. עם כזה G לא כדאי לחסוך את האוכל בטיסה אני הייתי טס על דבר כזה רק בשביל החוויה - חולה על כוח G טוב. בטיסות של היום המטוס בקושי זז בזמן ההמראה. אמיר | 04.08.15 (ל"ת)
13. מני - גדול!! ככל שאנחנו מתקדמים טכנולוגית אנחנו נעשים יותר עצלנים. עכשיו זה משנה אם נגיע לניו יורק בשעה או שש מלונדון? אז תראה עוד סרט ושינה עריכה לכולם משועשע | 04.08.15 (ל"ת)
9. מעדיף לסבול מהקאות מאשר להיות תקוע במטוס אלף שעות. ועוד עם ישראלים, אלוהים אדירים. | 04.08.15 (ל"ת)
7. פשוט וכלכלי יותר להכניס 1000 נוסעים בהרדמה למטוס לחשוב שאתה יושב בטרנימל ומתעורר בטרמינל היעד. ללא זכרונות מהטיסה ואם אין בעיית נוחות אפשר לדחוס גם 1000 למטוס. ואם המטוס מתרסק ... אתה כבר מתעורר ישר בגן עדן טיסה שלווה | 04.08.15 (ל"ת)
5. העתיד הוא קודם כל מטוסי נוסעים בעלי ריצת המראה קצרה ונחיתה אנכית, כמו באף 35. זה יפתח מספר רב מאוד של נמלי תעופה בינלאומיים, וישחרר עתודות קרקע ענקיות של נמלי התעופה של היום. (וגהינום לוחש לפקחי הטיסה...). טיסה טרנסאטלנטית ב"טיל"? ימים יגידו! ריכטהופן | 04.08.15 (ל"ת)
4. למה שהנוסעים ירגישו לא נוח אם הם "יושבים בתוך טיל"? באותה מידה אפשר לומר על הנוסעים בני ימינו שהם חשים לא בנוח משום שהם יושבים בתא הפצצה של מפציץ מדוחס מימי מלחמת העולם השנייה. טיל אוילנשפיגל | 04.08.15 (ל"ת)
3. דוקא כן ידוע - אתה סתם משמיץ! הנה הלינק לפטנט : http://pdfpiw.uspto.gov/.piw?Docid=09079661&homeurl=http%3A%2F%2Fpatft.uspto.gov%2Fnetacgi%2Fnph-Parser%3FSect1%3DPTO1%2526Sect2%3DHITOFF%2526d%3DPALL%2526p%3D1%2526u%3D%25252Fnetahtml%25252FPTO%25252Fsrchnum.htm%2526r%3D1%2526f%3DG%2526l%3D50%2526s1%3D9,079,661.PN.%2526OS%3DPN%2F9,079,661%2526RS%3DPN%2F9,079,661&PageNum=&Rtype=&SectionNum=&idkey=NONE&Input=View+first+page בדקתי | 04.08.15 (ל"ת)
מלונדון לניו יורק בשעה: איירבוס מפתחת טיל-נוסעים
34 תגובות לכתיבת תגובה