אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סכנה מעל שמי ישראל: מאות מפעילי רחפנים ללא רישיון

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
להטיס רחפן פחות מסוכן מרכב בכביש מהיר
רחפנים גדולים ופשוטים עלולים לפול מסוללה שנגמרת, או איבוד קשר עם השלט. ויש כמובן מבחר אפשרויות שרחפן גדול ולא מקצועי יכול להזיק. אבל כיום הרחפנים המקצועיים מצויידים במספר רב של מערכות שלא נותנים לרחפן לפול או להתנגש. מה שאומר שהם לא מסכנים אף אחד. ודווקא עליהם האכיפה יותר כבידה. ורחפנים קטנים...נו באמת, איזה נזק יכול לעשות חתיחת פלסטיק במשקל 50 גרם לבן אדם או לבטחון ישראל??? אנשים הגזימו עם התיאורים על רחפנים כמפלצות. לבנתיים לא שמעתי על אף אזרח שנפגע מרחפן. זה לא כטב"ם/מל"ט ואפילו לא מזל"ט.
יאיר | 26.04.18
20.
ממש בעיה כמו כל דבר בישראל
פשוט פשוט שמירה על פשטות זה הנוסחה ומניעה זכות לשימוש ברחפן זאת בעיה. תשלום מופקע על רישיון זה פשע בנוסף אפשר ליצר רחפן עם הגנה - קלקר מסביב לרחפן ואין בעיה לצלם באירוע. בקיצור למה לא למה לא לפתוח שוק חדש מקומות עבודה חדשים שוק תעסוקה חדש זמין ונחוץ - צילום עירוני שיווקי למועצות ראשי ערים כנסים אירועים וכ'....... וכמובן לאירועים האלה צריך רחפן קטן מוגן (וזה אפשרי שלא יספרו סיפורים על סכנות). הרחפנים המסחריים הם יקרים(16- 50K ואפילו יותר) בעלי כושר הרמה של משקלים גדולים למצלמות ועדשות מקצועיות. (שהם ממש יכולים להרוג). בקיצור צריך להסדיר את זה ולקבוע רחפן במשקל וגודל מדחף מסוים מותר לשימוש בקהל ורחפנים מסוגים אחרים אסורים לשימוש בקהל. בהצלחה ומקווה שאוהבי הרחפנים ואלה שרוצים להתפרנס מכך יפגינו ויקבלו תמיכה בכנסת ובחוק הולם
אלי ש | 08.12.15
13.
תיעדוף
יש לעם ישראל צרות גדולות יותר. חבל שהתקשורת מבלבלת לנו את המציאות. דוגמאות: 1) 10,000 איש מתים בשנה מעישון ומחלות עישון בישראל !!! 2) 5,000 איש מתים בשנה מתים בישראל מזיהומים בבתי חולים 3) 1,000 איש בשנה מתים ממחלות הנובעות מזיהום אויר בגוש דן בלבד !! אז זהו? רחפנים? זה הנושא המרכזי בתקשורת?
אילן | 13.08.15
12.
ל 11.
אחד כזה יפול לגן ילדים רק מיד לאחר שרכבת תרד מהפסים ישר לגורד שחקים שיפול על כבל חשמל שיחשמל ציפור שטיפול על מנופעי שיבהל ויסיט את מנופו לתוך מרפסת של בית ושברי המרפסת יעופו על מונית שתרד מהכביש ישר לתוך שדה שבוא יש מטיס שיאבד את ההכרה וישלח את הרחפן ישירות לגן ולא רק לגן הוא גם יפגע בדיוק בילד שבדיוק ישחק בנדנדה וזאת תקרוס ותפגע לילד אחר בראש וגם אותו תהרוג קוראים לזה SHLOMPER ורק אז תבין מזה ריסק במבטה אנגלי והנה לך עוד סצנה לסרט ההמשך של יעד סופי או באנגלית FINAL DESTINATION וזאת בלשון אמרקאית תקע נוד וקפץ להנאתך תגיד לי תכלס מה אתה רוצה?
 | 13.08.15
9.
אם כבר כתבה אז שתהיה יסודית .
תקנות בטיחות הינם קיימות וטוב שכך אבל בינם לבין תקנה של איסור שימוש מסחרי גורף הקשר הוא שחיתותי לא מאמינים ? תבדקו מי כתב תקנות אלה במה הוא עוסק איך הוא הגיע לתפקיד את ניגוד הענינים המובהק והאם החוק והתשלום המופרח חל גם עליו. ולמה רישוי שהוא למעשה מבחן תאוריה צריכים בעלות של 20 אלף שקלים ומה היה באותה פגישה מסתורית של אותו "מחוקק" בעסק פרטי בשם ל** ומתן האישור להם ורק להם להדריך ןלהגיש אנשים לאותו מבחן? ולמה בכדי להוציא רישיון אתה חייב בחברה עם ותק של 20 שנה בתחום שתשלח אותך ותתפעל אותך האם שומר לי ואשמור לך זה פתגם המתאר את המצב האם הייתם מקבלים את זה שתשובה יהיה פקיד ריגולטור של משרד האנרגיה? או ששרי אריסון תהיה רגולטור בענייני אוצר, כלכלה, בנקאות בארץ? או שמוניות נתבג תחליט מי ואיך ינפיקו רישוי לנהגי מוניות? או אולי יבואנית הונדה תחליט על כללי יבוא מכוניות לארץ ? האם זה צודק שבשביל להוציא רישוי למוניות אתה תחויב בחברת מוניות שתאשר לך את הרישוי? חופש העיסוק ? מישהו ? ניגוד האינטרסים צועק פה לשמים ואם צריך רישוי שאני מאמין שהוא מוצדק האם לא נכון להכיל אותו על כלל המטיסים? הרי זה שיוציא רישיון כנראה איש מקצוע רציני ולא יטיס מעל נתבג אבל מה מונע מאות אלפי מטיסי רחפנים גדולים או קטנים לעשות כך או לעבור על חוקים אחרים בנושא. כללי רתא בנושא קטבמים בכללותם אינם נותנים מענה לתחום גובה הטיסה המורשה נמוך מידי עד גיחוך מרחק הטיסה גם הוא נמוך מידי וכשחוקים מגוחכים אנשים מצפצפים אליהם תתנו מרווח תמרון תקבעו איזורים להטסה מוסדרים על תקשרו בין עיסוק מסחרי לבין בטיחות קבלת כסף על תצלום אויר אינה גובלת בבטחות אלה אופן ההטסה והמיקום במקום להיות מקובעים תתקדמו ותנסו להדביק את הטכנולוגיה שעושה לכם עשן אגב צלמי חתונות עם רחפנים הם פושעים ! אבל בינם לבין רתא אין שום קשר באיחוד שהם טסים בפשיעות בתוך מבנה ובתוך כך מסכנים את כלל האורחים. רחפן הוא כלי מדהים ויש לקדם את התחום שהוא העתיד שכלכך הרבה תחומים שדווקה ישראל יכולה להיות מובילה בתחומו.
 | 13.08.15
8.
למה רישיון צריך לעלות 40000 ש"ח ??? זה הופך את כולם לעבריינים כנס
לאפשר לכל המעוניין להפעיל רחפן בדיוק כמו שיש לכ לאחד סמארטפון . רישיון לא צריך לעלות 40,000 ש"ח רישיון תפקידו לעשות סדר לא לחסום את הציבור על ידי רף של 40,000 ש"ח האם אדם ששילם 40000 ש"ח יותר אחראי ופחות גורם נזק לציבור ??? רישיון לרחפן צריך לעלות בחינה של 100 ש"ח שמוכיחה שאדם הבין במה הוא מתעסק מה מותר לו ומה אסור לו האחריות לכל נזק תהיה על מפעיל הרחפן לכל רחפן יהיה מספר ומשוייך לאדם מסוים לא חייב להיות קשר עין משום שהוא יכול להגיע למרחקים הוא בקשר עם הרחפן דרך השלט יהיו כללים 20 מ' מעל הקרקע או מעל הבניין הגבוה ביותר באזור יהיה אסור לצלם שטחים פרטיים ציבוריים כן יהיו אזורים שמסומנים שחל בהם איסור מעל כמו מתקנים ביטחוניים שדה תעופה נמל בנינים מיוחדים ועוד
לאפשר רישוי | 13.08.15
7.
מה לא מספרים לכם.
בואו ותסבירו לי מה הקשר בין רישוי ליבודה מסחרית אין לי בעיה עם רישוי כללי. אבל איך זה מקדם בטיחות אני לא מבין. את הסכנות אני מכיר בתור מטיס רחפני מזה 5 שנים אבל לקיחת כסף על צילום אוויר לא מסכנת בשום צורה חוץ מאת הכיס של מי ששלט בענף במשך עשרות שנים ללא תחרות והיום משמש כרגולטור לנושא בעודו ממשיך לעסוק בתחום צילום אוויר. רוצים רישוי בעלות של 20 אלף שקל בסדר גמור כל מרים רחפן לאוויר שישלם וילמד וזה כולל את ראש כטבמים ברתא . שיציג לנו המכוד חשבונית קבלה על תשלום הרישוי שלו עצמו
רוני רחפנוני | 13.08.15
5.
ככה מסתובבים להם מפעילי רחפנים בסטוספירה??
מה? איך? ככה בסטרטוספירה, מעל השמיים, מסתובבים להם מפעילי רחפנים? זה נשמע כמו סטארט אפ לא נורמלי. 1. זה מקצר את טווח השידור בין הרחפן למפעיל שלו, שניהם בשמיים. 2. הי! אני הולך להיות מפעיל רחפן רק בשביל להסתובב לי בשמיים!
גיל לופו | 13.08.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת