אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכסף דווקא כן גדל על העצים

80 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

78.
פערי מחירי פירות וירקות
הפער הבלתי נסבל, מוכר לכולנו. לכולנו משמע, לאזרח הקטן, לממשלה ואפילו, לפוליטיקאים. רק למגדלים ולאזרחים יש אינטרס לפעול בנושא, המגדל מבקש נתח גבוה יותר ובצדק, הוא משקיע בזיעה ובדם והוא היחידי, הלוקח סיכונים. האזרח, מבקש להקטין העלות הכוללת על מנת ״ לגמור את החודש״ שיישאר משהו ממשכורתו. לשום גוף באמצע אין אינטרס לשנות כי הוא ״ קוטף ״ את פירותיו שלו מהפער. בגליל, יש הרבה מאד מטעים, מכל טוב. ציבור שלם חי באיזור, ציבור גדול מטייל בסופי שבוע כם כן באיזור. 
קובי | 03.10.15
75.
בררה לעומת שופרא
חבל שלא התייחסתם לסוג הפירות שמגיעים לרשתות הגדולות לעומת אלו שמגיעים לשווקים ולחנויות הקטנות. רשתות גדולות מוכרות לרוב פירות שלא יאמן שנמצאים בכלל על המדף למכירה. פירות קטנים, מעוותים, פגועים, מה שנקרא בשפת המגדל "בררה". אלו פירות ראויים לריבות, רכזים או לבהמות, אבל לצערנו מוכרים אותם ללקוחות כאילו היו פירות סוג א׳ בשוק. כך הסופר יכול להוזיל מחירים עוד יותר ברכישת הפירות ובכל זאת למכור אותם במחיר גבוה לצרכן או לצאת במבצעי הוזלות.
חנן | 16.09.15
71.
הכתב עשה סלט ובכוונה
המחיר שנלקח מהלמ"ס אינו מייצג את המחיר ברשתות הגדולות אלא את המחיר בחנויות הקטנות. אלו שני ערוצים נפרדים ושונים במבנה העלויות שלהם. בנוסף לא לקחתם בחשבון שיש גם עלות סיטונאית וגם עלות קמעונאית. בקיצור עשיתם סלט לא בדקתם לעומק את מרווחי כל השכבות בערוץ ומנסים לצייר תמונה שאינה אמיתית. אגסים לדוגמא אצל רמי לוי היו 5.40 לקילו. איך אתם מסבירים את זה?
רונן | 15.09.15
69.
חיסול החקלאות
ממשלת ישראל באכזריותה מחסלת את החקלאות החקלאים והפריפריה אני חקלאי 45 שנים מפרנס את כל העולם משלם מיסים מטורפים.הגעתי למסקנה שעדיף לעצור ילדיי בטוח לא יעסקו בענף נתתי להם פקודה שביבי ושטייניץ ישלחו את ילדיהם לנגב לגדל עגבניות כדי שרמי לוי ידפוק אותם וגם ידליק משואה.הזוי
רפאל | 15.09.15
67.
תפסיקו לקנות בכל מחיר אז המחירים ירדו - פשוט מאוד
זוכרים את הקוטג? זה עובד על כל מוצר, פירות, ירקות, מכוניות, דירות - כלל כלכלי בסיסי! לא מזמן בדקתי מחירים של מגדלים בשיווק ישיר, חשבתי לתומי שהמחיר יהיה בערך חצי - בדיוק מהסיבה לתחשיב שנעשה פה. איזה פלא, המחירים היום זהים עד גבוהים ממה שיש לי במכולת ליד הבית. אז מה תגידו על זה? המחירים כאלה כי אנשים מזמינים! לא יזמינו אז ירדו המחירים, לא ישתלם לו למכור במחרי מסויים אז הוא לא ימכור.
יואב | 15.09.15
66.
זו גדולתו של הליכוד.
לקח ארץ בה החקלאים היו מלח הארץ והפך אותם לעבדים נרצעים לסרסורים זונות מתוכים או סתם מאכערים פעילי בחירות ומחלקי פיתות של מרכז הליכוד. כך היה עם הטקסטיל, עם המלאכה הקלה, עם מפעלי האוטובוסים, עם החקלאות בקיצור הפך את העם לסרסורים מתווכים וזונות.
דני ב. | 15.09.15
64.
ההסבר הרבה יותר פשוט ממה שכולם כתבו כאן
ההסבר פשוט מאד. מישהו ניסה פעם ליצור אלטרנטיבה לירקנים הפרטיים? בואו לרמת גן גבעתיים ותבינו אחרי חודש של ביקורים ורמיזות של אברג'ילים למינהם שאם אתה לא סוגר מחר , מחרתיים תמצא את עצמך איפשהו בחולות ראשון. וכשנשארים המשווקים הגדולים מצד אחד והישראלים היפים מכלא שאטה מצד שני - איך בדיוק תהיה תחרות והורדת מחירים?
גזר גינתי | 15.09.15
58.
החקלאות והחקלאים היום
בתחילה ברצוני להודות ל- כלכליסט ולתומר ננון על העלאת נושא חשוב לציבור החקלאים ולצרכנים. התגובות הרבות מוכיחות עד כמה הנושא חשוב וכואב, מי ייתן ובלחץ הציבור יפתרו מספר בעיות , כפי שנראה היום את השרים הנוגעים בדבר כל זה לא מעניין. וכמה הבהרות שעלו מתגובות הקוראים. 1. נושא עלות הייצור באגסים - מחיר מים, חומרי הדברה. שכר עובדים, (גיזום, דילול, קטיף). עבודת טרקטור, קירור. מיון אריזה משלוח , והדרכה ופיקוח מזיקים. כל הרשום מגיע לעלות שבין 4 ₪ ל 5ש"ח לק"ג אגס , (השוני במחיר נובע מכמויות משתנות ומעלות הדברה משתנה בין השנים) למגדל אין יכולת להשפיע בעלויות אלה. 2. פערי תיווך - זה מרכיב שניתן לצמצמו , או ע"י חקיקה או ע"י התארגנות החקלאים. 3. תמיכה ממשלתית - בהשוואה לכל המדינות המפותחות ישראל במקומות האחרונים, וכל תמיכה שתהיה תוזיל את הוצאות הייצור.
יורם מאירי | 15.09.15
57.
פחת של 12.5% על מחיר המכירה אומר פחת של 33% על מחיר הקניה
אז שלא יעבדו עליכם. בנוסף עלות בית האריזה כולל אריזה שינוע ופחת הוא 1.3 שקל אז איך השינוע והפחת כפול מזה במרכז הלוגיסטי? לפי המספרים הרווח של הרשתות קרוב ל50% ממחיר לצרכן כלומר כ 100% על מחיר הרכישה שהוא 4.67 שקל ונניח 1.3 שקל הוצאות.
צפצפ | 15.09.15
49.
מחירי הפירות בגרמניה נמוכים יותר, מספרים בפנים
אני מכיר את מחירי הפירות בגרמניה ושווייץ. הפירות המובילים בגרמניה: תפוחים, אגסים, בננות, תפוזים: מחירים נמוכים מאשר בארץ תפוחים ואגסים (שזיפים בעונה): 6 שקלים קילו (סוג אא) פירות יער (תוצרת פולין) - 7 שקלים קילו. בננות (תוצרת מרוקו) - 6 שקלים קילו.תפוזים - תוצרת ספרד, מרוקו או ברזיל - 5 שקלים קילו (כל השנה יש את כל הפירות). בגרמניה המחירים בכללי נמוכים משאר אירופה בגלל שיש שם תחרות חזקה מאוד בכל תחום. (וגם כי הגרמנים קמצנים) שוויץ מדינה יותר יקרה שגם שמה מכס על פירות מיובאים:(אבל השכר הממוצע שם 20000) תפוחים ואגסים תוצרת מקומית 8 שקלים קילו (משובחים ביותר , זנים ריחניים שאין בארץ), תפוזים (תוצרת טיצ'ינו ואיטליה) 8 שקלים קילו, בננות 10 שקלים קילו.
אמיר | 15.09.15
47.
ל-36 - הישראלי ידוע כאוהב הרבה בחינם ומרגיש שהכל מגיע לו ורק בחינם תמיד .
אף חקלאי לא גובה בשיווק ישיר את הפערים הענקיים שמפורטים כאן במחירי הפירות והירקות. יש הבדל מהותי בין "לפטם" עושקים בעלי רשתות וטייקונים הגוזרים קופונים על גב החקלאים כפי שניתן להבין בפוסט זה עם נתונים ומספרים מוכחים לבין תשלום הוגן ורציונלי לחקלאי שבזכותו בכלל מתקיים כאן חקלאות והוא מעבד האדמה שמשווק תוצרתו וראוי להיות מתוגמל בהגינות צרכנית מצידינו. הישראלי ידוע כאוהב הרבה בחינם ומרגיש שהכל מגיע לו ורק בחינם תמיד ולא רק שוקולד..)) עם ישראל חי.
עזריאלה | 15.09.15
46.
ל-34- איפה כחלון ? כחלון משרתם של הטייקונים שמתחזה לצדיק העם עם חיוך מתמיד..))
מי שהחליט להיות "בעל ניגוד ענינים " ונבצר ממנו נושא מתווה הגז השווה טריליוני שח חיסכון לכלכלת ישראל ואזרחי המדינה הוא לא הכתובת לדאוג לנו להוזלת מחיר המחיה וליצור כאן כלכלה איתנה ויציבה בשקיפות כלפי כלל האזרחים ובכל תחומי העסקים בישראל. ישמרינו משונאינו ונישמר מאוהבינו הרובין הוד המתחזה כחלון.
דניאל | 15.09.15
45.
הבעיה היא שהלקוחות חתולים שמנים פרזיטים עצלנים ועשירים
אם זה לא יהיה באופנה לקנות ישירות מהחקלאי או משהו שקשור לטרנד הם לא יזיזו את התחת שלהם שני מטר מהבית שלהם והם יהיו מוכנים לשלם כל מחיר העיקר לא להזיז את התחת ולקנות מהחקלאים בקניות מרוכזות. אז יש סניפים של סופרסל עם מחירים מופקעים לעצלנים האלה שישלמו כל מחיר כדי שרק הם יוכלו לקנות ואחרים לא יעזו להתקרב להם לסחורה או לסניף שלהם... ואם יש מי שמוכן לשלם כי הוא עצלן ויש לו כסף אז למה לא? אם רוצים שינוי צריך להפוך את השווקים שהיו פעם ליותר אופנתיים ואת הקניה הישירה לטרנד חברתי שמכירים בתרומתו החברתית ובישביל להיראות טוב אז הם יסכימו לטוס מהכסא כמו כולם. אם לא מחנכים את הציבור הוא לא מחנך את עצמו זוועה כמה עבודה יש פה זוועה.
כרמלה | 15.09.15
41.
הצרכן משלם 4 שקל על עגבניה ומלפפון
ולכן הפירות מסבסדים את הירקות. הירקות הם בד"כ לוס לידר- ומוצרים אחרים שהצרכן מוכן לשלם עליהם מחירים גבוהים הם מה שמאזן את הלוס לידרים האלה. בסופו של דבר, גם אם החקלאי לא יקבל 1.9, אלא 2.2 או 1.5- המחיר לצרכן יישאר זהה. כי במחיר גבוה יותר לא יקנו, ובמחיר נמוך יותר, יקנו רק קצת יותר.
דביל | 15.09.15
35.
הכוח בידי המגדלים
המגדלים ברובם לא קונים במרוכז תשומות (דשנים, חומרי הדברה, ציוד השקייה וכו'). המגדלים ברובם לא משווקים באופן מרוכז, כל אחד מנסה להצליח לבד מול משווקים כאלה ואחרים. המגדלים לא מכניסים טכנולוגיה בסיסית לחיסכון במים (קיימת כבר למעלה מ20 שנה בישראל) ומשקים בעודף של 10% עד 30%, ברוב החלקות בארץ משקים ומדשנים "ככה וככה" מה שמייקר את עלויות הגידול משרד החקלאות לא נותן מענה מבחינת הדרכה איכותית ולא עוזר לחקלאים להגיע ליעילות גבוהה מבחינת הגידול. למה? כי כל אחד מנסה להיות יותר חכם מהשכן שלו ובסוף הם נשארים עם כסף כיס. הכוח בידי החקלאי, כל מי שאומר אחרת מתעסק בפוליטיקה. מי ששולט על אמצעי הייצור הוא זה שידו על העליונה, עד שלא יתאחדו כמו שצריך הם תמיד יפסידו וישארו בתחתית.
חן | 15.09.15
31.
על ארגוני המגדלים לארגן שווקי איכרים בכל איזור - רווח נקי לכולם וכביש עוקף את רשתות השיווק
להחרים את קניית הפירות מהרשתות החזיריות !! למה החקלאים לא עושים שווקי איכרים בכל איזור כפי שנהוג בעיירות באירופה ?? יש להם אינטרס בדיוק כפי שיש לצרכנים,זהו אינטרס הדדי לקנייה ישירה מהם- ורווח נקי לכל הצדדים, איפה אירגוני המגדלים ? בינתיים לפחות לקנות בשווקים, כך תינצל החקלאות העומדת לפני פשיטת רגל ,אותה חקלאות שממשלת ישראל לא רואה ממטר
אביב | 15.09.15
30.
לקח לנו 20 שנה להבין!
לקח לנו 20 שנה להבין את מה שמשה בדש (רשת פיקנטי) הבין יפה מאוד בשנות ה-90. כל הנבואות השחורות שלו בספריו מתגשמות אחת לאחת אל מול עינינו. בטמטומנו הרב התייחסנו אליו כאל תימהוני או שרלטן, בעוד שהוא זועק את האמת המרה ואנחנו ממשיכים לאכול את השקר הממסדי כמו חבורה גדולה של זומבים שטופי מוח. מעניין להסתכל שוב על ספריו "פושעי הקרטל" "השיטה" ו-"העלוקות". יש לי תחושה שנמצא שם את כל מה שגילינו 20 שנה מאוחר מידי. היום אנחנו חייבים לו התנצלות.
יוגב | 15.09.15
23.
לא עמלות ולא קופונים
כל אחד ב״שרשרת המזון״ מנסה לייעל את הוצאותיו ולמקסם את רווחיו לפי ההפרש בין ההוצאות ההכרחיות וההכנסות האפשריות. כולם שוכחים שפעם היה שיווק ישיר של החקלאים שקראו ו תנובה עד שהוא הפך לענק סיני לא קשור ושפים היה גם מושג של מכסות ותכנון חקלאי עד שזה הפך לשחיתות ממוסדת ובוטל. הפתרון לחקלאות הוא לא פופוליזם על חשבון אחרים אלא חזרה למקורות : החלטה אם החקלאות היא ערך לשמירת הקרקע ואיכות החיים שצריך לסבסד אותו כערך או להשאיר את החקלאים להתמודד לבדם עם הקשיים והעובדה שהשקעות בחקלאות זה לטווח ארוך מאד ולא כמו בתעשייה או בנדלן. גם משרד החקלאות צריך לחדול מלשרת את פקידיו ואת מנהליו ולחזור לשרת את החקלאים במחקר פיתוח סיוע בייעול הגידול ואפילו הקטיף והשיווק.
גיא | 15.09.15
22.
לא עמלות ולא קופונים
כל הניסוחים האלה שגויים ומטעים. כל אחד ב״שרשרת המזון״ משלם כמה שהוא צריך מממן את כל העלויות שלו ומנסה למקסם את הרווח. כל מי שמדבר על שיווק ישיר שוכח שפעם זה היה ככה עד שהקימו את תנובה ואת המשביר לצרכן כדי לאחד חקלאים לשווק יחד את תוצרתם והגולם קם על יוצרו. על תשכחו ששיווק ישיר אומר שהחקלאי לא רק מעבד וקוטף אלא גם דואג למיון אריזה קירובו שינוע איחסון
גיא | 15.09.15
21.
ל-9 - נשמח שתפרסם כאן פרטים של מגדלים בכדי שנאמץ רעיון נפלא זה באיזור ראשל:"צ
הרעיון של שיווק ישיר מקסים ובהחלט תומך ומכבד את עבודת החקלאים. אנחנו באיזור מזרח/מערב ראשון לציון נשמח לקבל פרטים ולאמץ את השיטה בהתארגנות אישית משלנו . נשמח שמר תומר ורון כלכליסט יפרסם פוסט על מגדלי פירות/ירקות המשווקים לציבור ישירות ואנחנו בשמחה נצטרף למודל זה. תודה רבה ושנה טובה
א.כהן | 15.09.15
20.
פעם היה כאן כבוד לעבודת החקלאות ולחקלאים -היום כווולם גוזרים קופונים על גב החקלאים
מדינה שלא מכבדת-דואגת למעבדי האדמה שלה מדינה שלא רואה חשיבות להמשך התקיימות החקלאות באדמתה מדינה שלא נלחמת עבור דור שהולך ונעלם אשר בזכותם התקיים כאן ייצוא חקלאות לעולם מדינה שרואה את החקלאים והחקלאות דרך החור של השקל........... זוהי מדינה שאבד בה ערכי הכבוד והערכה כלפי אדמתה. פעם היה כאן ארץ זבת חלב ודבש - היום ארץ אוכלת ועושקת יושביה/אזרחיה/עובדיה
כג | 15.09.15
19.
שיטת עושק האזרחים והחקלאים גם כשההמדינה מתעלמת ופוחדת להתעמת עם טייקונים
28% פירות וירקות 15% משקאות ב 15%, 16% בבשר ובקפואים 19% בפארם 25% במוצרי החלב. אלו לא קופונים...זאת שיטת עושק האזרחים כאן והחקלאים גם שהמדינה מתעלמת מהתקיימותה כדי לפטם טייקוני הון בעלי רשתות שגם מקבלים הטבות אצל כחלון בהפחתת מס חברות ... העיקר שכחלון התעסק להוזיל את מחיר הסלולר במהפכת קומבינה חארטה עם גולן כאילו שבזכות ההוזלה בסלולר ניתן כבר לקנות דירה תוך שנה ולמלא את המקרר מבלי שנלחם איך לגמור את החודש....וכעת ממוקד כחלון להוזיל מחיר הבירה בשקל...ולדאוג לנו לאשראי נוסף בחברות אשראי חוץ בנקאיות ... איפה שההגיון , הרציונליות, ההגינות, השקיפות ניגמר - מתחיל חיי אזרחי ישראל כאן בחסות 120 שרלטנים נבחרי ציבור שכל דאגתם הכיסא הבכיר ופנסיה תקציבית של בכירים בתום קדנציה 1 בלבד..
גדי | 15.09.15
17.
במולדובה ק"ג תפוחים מהמגדל עולה הרבה פחות מ- 0.35 דולר לקילו....
מולדובה היא מדינה בגוש האירו..... במדינות אחרות זה עוד יותר זול. עם כל הכבוד לעבודת הכפיים והחקלאות הישראלית גם 3 ש"ח לקילו זה לא זול לאנשים מסויימים. חייבים לפתוח את השוק לתחרות ולאפשר ייבוא,. אסור שבמדינה עם שוק חופשי יתמכו בעסק שהוא לא כלכלי ולא ממן את עצמו על חשבון האזרח הפשוט שגם כך לא סוגר את החודש.
ד.ר. | 15.09.15
16.
איזה מין חישוב רווח גולמי זה אם הפחת והשינוע לא נכללים בחישוב שלו??
רווח גולמי כשמו כן הוא: מחיר המכירה פחות עלות הרכישה. כל השאר זה הוצאות שבאות רק לאחר מכן. לפי זה הרווח הגולמי מ-11.5ש"ח זה 6.8 ש"ח, כלומר 60%. מזה מפחיתים הוצאות, ישירות ועקיפות. פה רואים את אחד החסרונות הבולטים של גופים קמעונאים גדולים: ה-12.5% שינוע, שכמו שנאמר בכתבה, 50% ממנו יכולים להחסך ע"י קיום 2-3 מרכזים לוגיסטיים במקום אחד; במקרה של שופרסל, גם המוצרים של תלמה משונעים מהמפרץ לראשל"צ וחזרה לכרמיאל, או של אוסם משדרות לראשל"צ ואח"כ לבאר שבע.... ודרך אגב - השינוע המיותר הזה גם מגדיל את הפחת - יותר זמן בדרכים, קרטונים שנופלים, ועוד ועוד. שלא לדבר על ה"תרומה" המזעזעת לאיכות הסביבה ע"י שינוע עשרות אלפי טונות- חלקן בקירור!! - לאורך מאות ק"מ מיותרים.
 | 15.09.15
15.
בדיוק מסיבה זו כדאי (ואפשר) לקנות ישירות אצל המגדלים. יש הרבה
משקים עם אתרי אינטרנט. אני קונה שם, מקבל ישירות הביתה פירות וירקות טריים, שלא הסתובבו במקררים חודשים ויש להם טעם של כלום. וגם מסייע לעסקים קטנים ולא לרשתות החמדניות. אני קונה ממשק חביביאן ממושב הודיה, מביאים עד הבית לתל אביב\, אבל יש הרבה אחרים. לא רק בגלל המחירים צריך להחרים את הרשתות, אלא בגלל הזמן שהתוצרת מבלה בדרכים ומאבדת כל ויטמין וכל מינרל וכל ערך תזונתי.
אילן | 15.09.15
13.
פערי השיווק ברשתות השיווק
לאלי סתווי. היית מרוצה ממחיר האגס ברשת השיווק של לוי. יש לי מידע בשבילך . לוי קצת יותר זול ממתחריו מאחר והוא יעיל יותר ממתחריו, אך איך לדעתך הוא צבר רכוש של מילירדים.????? אך ורק מפערי שיווק. תשאל את החקלאים המספקים לו סחורה ותלמד איך הוא עושק אותם.
תקלאי בצפון | 15.09.15
10.
לא רק יקרים, גם טעם פגום בהשוואה לעבר.
המחיר הגבוה נובע בעיקר עקב פערי תיווך בלתי מוצדקים. ירקנים מוכרים בפער תיווך תלת-ספרתי מוגזם ומופרך. פרופ' אמיר חצרוני אמר שלפירות בארץ יש טעם של ק - - אפשר לא להסכים אתו בדברים אחרים, אבל בזה הוא לא רחוק מהאמת. ומי שלא יודע מה זה השקייה במי-קולחין שיבדוק ברשת. רימונים שקניתי שלשום בשני מקומות זרקתי לפח. כנ"ל תאנים. ובסופר מוכרים לפעמים מלונים רקובים כי חבל להם לזרוק את זה. ואני כבר לא מדבר על הצורה המעוותת (כגון אגסים) שהיתה פעם יפה וסימטרית.
אורי | 15.09.15
6.
ניהול ועלויות
כל חקלאי במדינה מנהל את משקו ביעילות וחריצות. מסכן את הונו וממן את העלות . אבל הוא בתחתית הרווחיות כל מי שמעליו חותך את עמלתו ככה זה במדינה בכל דבר פתרונות? שיווק ישיר, קטיף עצמי, ביטל תאגידי השיווק או לפחות שבתי האריזה יכתיבו למשווקים הגדולים ולא יתקפלו למולם ויתמנו להם הנחות של עשרות אחוזים למול סוחרים קטנים. שיווקתי בעבר בבית אריזה מיכל אחד לרשת גדולה קיבלתי מחיר הפסד מיכל אחריו לסוחר קטן הרווחתי. וואלה לא מבין
חקלאי פיקח | 14.09.15
3.
25% פחת ולוגיסטיקה - עובדים עלינו
תומר גנון מצטט בכיר ברשת כי 25% מהמחיר לצרכן הולכים לפחת ולוגיסטיקה לפני הרווח הגולמי- זו איוולת לקבל זאת !!! 2.9 ש"ח הללו הם כמעט המחיר שמשלם בית האריזה לחקלאי על הסחורה. זה חייב להיחשב לחלק מהרווח הגולמי של הרשת אחרת איזה תמריץ יש לה לשפר נושא בלאי ולהתייעל -אין כי הצרכן ישלם על זה תוספת של עוד 28% רווח גולמי ומע"מ... וכך המחיר פי 6 מהמחיר לחקלאי. רק בגלל שהצרכנים לא מוכנים להחליט שחודש אחד לא קונים מוצרים יקרים מדי ! ראו מה חודש חרם צרכני עשה לתנובה. עד היום. אפשר להסתדר בלי הפרי כמה ימים.
רמי ק. | 14.09.15
2.
נותנים לחתול לשווק את השמנת- הליך שיווק האגס - למי שמבין מתוך הכתבה
החקלאי מממן את כל הליך גידול הפרי (1.9 ש"ח) ואז האגס עובר לבית הקירור.. בית הקירור מאותו רגע אחראי להמשך ההליך עד קבלת התשלום עבור המכירה.. בית הקירור גובה סכום קבוע מהחקלאי עבור כל ק"ג עבור קירור מיון שטיפה וכו' לצורך הדוגמא 1.4 ש"ח לק"ג אבל הוא גם המשווק כך שהוא שולט במחיר המכירה לרשתות וכך ישנם מקרים שמחיר השיווק הנמוך (לדוגמא.5 2 ש"ח לק"ג) גורם הפסד לחקלאי אבל בית אריזה גובה את עמלתו בלי קשר למחיר השיווק ואין התאמה בין מחיר השיווק למחיר התפעול. החקלאי הוא שבוי של בית הקירור עלות גידול 1.9 עלות ב. קירור 1.4 סה"כ 3.3 לק"ג מכירה 2.5 הפסד לחקלאי, בית האריזה לא נפגע. . יתרה מכך ייתכן שמיכל פרי אחד של חקלאי A נמכר לרשתות הגדולות במחיר הפסד ומיכל פרי של חקלאי B נמכר לסוחר פרטי במחיר רווח כתוצאה מכך חקלאי A פושט רגל בתום עונה וחקלאי B קונה בית חדש בתום אותה עונה.
איינהורן | 14.09.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת