14. המתמטיקה מעוררת חרדה כי היא לא מאפשרת לשקר... וזה לא מתאים לרוב האנשים (לא כל כך כשהם קטנים מאוד אלא כשהם מתחילים לגדול). לכן רוב בני האדם תמיד יעדיפו ביזנס ופוליטיקה. ירושלמי | 02.11.15 (ל"ת)
13. מורים למתמטיקה בבתי הספר היסודיים קראתי את הכתבה ואפשר לומר שנעלבתי. ברור שאין הבנה מה באמת קורה בבתי ספר יסודיים ויש תחושה מוטעית שקר בתיכון לומדים. הכתבה מציגה באופן שלילי וגורף את המורים והמורות למתמטיקה , בהתנשאות ובחוסר דיוק. בכל 19 שנות עבודתי כמורה פגשתי מורות שלימדו מתמטיקה. נכון חלקן לא היו מספיק בטוחות במקצוע , אבל רובן היו מקצועיות ולמדו את המקצוע בביטחון רב. צורת ההוראה שלהן מגוונת, שליטתן בחומר יותר מטובה, הלימוד היה תוך התייחסות לכל תלמיד והכי חשוב גרמו לתלמידים לחבב את המקצוע. אני לא יודעת איפה בדקתם אבל תבדקו שוב בקרב מורות גם בחטיבות, שם הלימוד לפעמים סזיפי, טכני מעמיס וטכני. אולי דווקא שם מתחילה הבעייה. שרית | 17.10.15 (ל"ת)
12. הרוב מסיים את הבגרויות עם חרדה נוראית ממתטיקה או לפחות פחד, גם המורים בבתי הספר מפוחדים מהמקצוע או לא בטוחים איך מלמדים אותו. האור שבקצה המנהרה זה שיש מכונים כמו קידום שאצלם לומדים ללמוד וככה מציליחים. אורלי | 11.10.15 (ל"ת)
11. יש הרבה מורים מצוינים בבתי ספר יסודיים אני שמעון שוקן, אחד ממפתחי המערכת שהוזכרה בכתבה (״עשר אצבעות״). אני רוצה לנסות לתקן רושם מוטעה שנוצר אצל חלק מהמגיבים על הכתבה. לי ולרז קופרמן יש הרבה ניסיון עבודה עם מורים ומורות שמלמדים מתמטיקה בבתי ספר יסודיים. הרבה מהמורים והמורות שפגשנו הם מחנכים מעולים, ולמדנו מהם המון. למעשה, רעיונות רבים שנמצאים היום בתוכנת עשר אצבעות התחילו מדברים שמורים ומורות עשו בכתות בהן ביקרנו. אחת הסיבות שהקמנו את המיזם הזה היא לאפשר לכמה שיותר מורים ומורות להנות מהרעיונות הללו, בעזרתם אפשר ללמד מתמטיקה בצורה מגניבה. בניגוד להרבה תוכנות לימוד אחרות, ״עשר אצבעות״ לא מתיימרת להחליף את תפקיד המורה. להיפך -- המורה נמצא/ת במרכז העשייה של עשר אצבעות. המורה מחליט/ה מה מלמדים, מתי מלמדים, באיזה קצב, וכן הלאה. התוכנה פשוט מספקת מאגר ענק של משחקונים ופעילויות שיודעים להתאים את עצמם לרמת התלמיד ולתכנית הלימודים של המורה. כל מורה מוזמנ/ת לבחור מהמאגר הזה חומרים שיוכלים להעצים את עבודתם, לפי הצורך ולפי שיקול דעתם. אנחנו סבורים שלהיות מורה בבית ספר יסודי זאת שליחות נעלה. המטרה שלנו היא לסייע לתלמידים ולמורים להנות מתהליכי הלמידה וההוראה, לבוא לבית ספר עם חיוך, וללמוד לאהוב מתמטיקה. שמעון שוקן | 10.10.15 (ל"ת)
10. מורים טובים למתמטיקה זוכרים גם אחרי הרבה שנים אלו המורים שהצלחתם איתם להתגבר על כל המכשולים ב 5 יחידות הכול מתחיל ביסודי זה נכון | 07.10.15 (ל"ת)
9. בוא נקרא לילד בשמו בוא נקרא לילד בשמו- רוב המורות ביסודי הן בוגרות סמינר וזה לא סוד גדול שרמת הלימודים בסמינר הוא נמוך ביותר והמורות עצמן, ברובן, הן בעלי יכולת נמוכה. יש לבטל לאלתר את הסמינרים למורים ולהכשיר רק בוגרי אוניברסיטה ובשום אופן לא בוגרי מכללות. אבי | 07.10.15 (ל"ת)
8. אולי הפעם תפרסמו את זה? צינזרתי המון הנסיון הזה לעשות דה-לגיטימציה ולבוז למורי ילדינו הוא חצוף ומתנשא הרי כל התכנית הזו תמריא רק כאשר מישהו במשרד החינוך ירים את הכפפה איך קבעתם שלכל מורי היסודי בגרות 3 י"ל במתמטיקה?? מי בדיוק ערך תצפיות בקרב מורים וקבע שאף לא אחד מהם ידע איך עובד מנגנון של חיבור ארוך?? למה להציג את ילדינו כתבוסתניים שלא ינסו שוב עד שלא יידחף להם מסך אל מול הפרצוף? אולי הפרופסורים חוטאים באלטרואיזם, אך האם גם כל ה'אנג'לים' יזמי ההייטק צמאי המזומנים שרצו להשקיע במיזם? הרי מי לא ירצה להכניס את ידו עמוק אל תוך תקציב מערכת החינוך עם תקציב מגה-מפלצתי של 50 מיליארד!! שקלים מישהו בדק מה קורה למוטוריקה העדינה של ילדינו חובבי הטאץ' לסוגיהם? מי עם יצר התחרותיות? מה עם הסנוביזם? מה עם פרצי הזעם? מה עם תופעות הלוואי האחרות שיווצרו מכל העולם החד ממדי הזה? העיקר שאורחיו האנגלים של הפרופסור רבו מכות על הטאבלט כי הייתה להם 'מוטיבציה לשלמות' – זה ממצא אמפירי אולי האנשים ראויים, אולי יש פה שליחות ואולי אידיאולוגיה רחמנא לצלן.. אבל שוב, כמו תמיד כתבים מבית היוצר 'טמקא' יודעים לעשות רק פופוליזם זול, דה לגיטימציה לאוכלוסיות שלמות ופרסום סמוי. חבל אגב, שמי ינאית מורה למתמטיקה ומחנכת ביסודי, בעלת תואר שני, ולא, אין לי חרדת מתמטיקה. ינאית. מורה ביסודי | 07.10.15 (ל"ת)
7. אוי.. כתב חביב , לא סיפרו לך? העלבת מורים זה כ"כ שנה שעברה.. הנסיון הזה לעשות דה-לגיטימציה ולבוז למורי ילדינו הוא חצוף ומתנשא הרי כל התכנית הזו תמריא רק כאשר מישהו במשרד החינוך ירים את הכפפה איך קבעתם שלכל מורי היסודי בגרות 3 י"ל במתמטיקה?? מי בדיוק ערך תצפיות בקרב מורים וקבע שאף לא אחד מהם ידע איך עובד מנגנון של חיבור ארוך?? למה להציג את ילדינו כתבוסתניים שלא ינסו שוב עד שלא יידחף להם מסך אל מול הפרצוף? אולי הפרופסורים חוטאים באלטרואיזם, אך האם גם כל ה'אנג'לים' יזמי ההייטק צמאי המזומנים שרצו להשקיע במיזם? הרי מי לא ירצה להכניס את ידו עמוק אל תוך תקציב מערכת החינוך עם תקציב מגה-מפלצתי של 50 מיליארד!! שקלים מישהו בדק מה קורה למוטוריקה העדינה של ילדינו חובבי הטאץ' לסוגיהם? מי עם יצר התחרותיות? מה עם הסנוביזם? מה עם פרצי הזעם? מה עם תופעות הלוואי האחרות שיווצרו מכל העולם החד ממדי הזה? העיקר שאורחיו האנגלים של הפרופסור רבו מכות על הטאבלט כי הייתה להם 'מוטיבציה לשלמות' – זה ממצא אמפירי אולי האנשים ראויים, אולי יש פה שליחות ואולי אידיאולוגיה רחמנא לצלן.. אבל שוב, כמו תמיד כתבים מבית היוצר 'טמקא' יודעים לעשות רק פופוליזם זול, דה לגיטימציה לאוכלוסיות שלמות ופרסום סמוי. חבל מורה ביסודי עם תואר שני | 07.10.15 (ל"ת)
6. מצטיינים שהגיעו לתיכון למגמת מחשבים הוכנסו לכיתה של כ-40 ואין מספיק מחשבים הילדים מתלוננים, מי שאהב מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, כימיה - מתחיל לשנוא את המקצועות וכך מי שצלח את היסודי והחטיבה בהצטיינות במקצועות המתמטיקה והפיזיקה רוצים לברוח. זו לא השיטה לקידום לימודי המדעים. המורים הושמו באקראי ואינם הטובים ביותר | 07.10.15 (ל"ת)
5. שוב קשקשנים מתנשאים מהאקדמיה באים ללכלך על המורים ושימו לב איך כשמתחילים להשמיץ עוברי להגיד "מורות" במקום מורים. המורים יודעים להסביר מצוין פריטה של עשרת, והטכנולוגיה אותה מנסים לדחוף לנו הפרופסורים לא תהיה מה שיציל את החינוך. מישהי | 07.10.15 (ל"ת)
4. כל הכבוד הדבר קיים כבר שנים בחינוך מונטיסורי שלצערי לא נכנס מספיק חזק לארץ הקודש בכל מקרה שאפו! כל הכבוד | 07.10.15 (ל"ת)
2. זה פשוט לוגי המורים ביסודי הגיעו לשם (להיות מורים ביסודי) כי לא היו טובים במתמטיקה. כלומר פחדו ולכן למדו דברים שאינם מתמטיקה. עדי | 07.10.15 (ל"ת)
1. חשבון פשוט אקדמאים בכירים + רוח הסטרטאפ הישראלי = פינלנד, אנחנו מאחוריכם.. רק שידאגו ללובי חזק.. בן | 07.10.15 (ל"ת)
"לרוב המורים ביסודי יש חרדת מתמטיקה. זו נקודת מוצא קשה"
14 תגובות לכתיבת תגובה