אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה במטוס יש חורים?

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
עודד (4), איזה מין איש תעופה אתה?
אני לא טייס, אבל באווירונאוטיקה אני מבין דבר או שניים. אני אגלה לך סוד. בתעופה הדבר הראשון שקובע זה בטיחות. כל השאר זה סתם נחמד שיהיה. החור באמת מונע התעבות, אבל הוא אף פעם לא נוצר בשביל זה. אם התעבות הייתה בעיה לא היו שמים חלונות במטוס פרט לטייסים. הפונקציה הזאת היא סתם בונוס. אמנם גם הכתבה לא ממש מדויקת (אבל שנות אור יותר קרובה ממך)! הפספוס הוא שהחור נועד לאזן את הלחץ בתא הנוסעים והמרווח הקטן בין החלונות, כך שהחלון היחידי שנמצא תחת לחץ בזמן הטיסה הוא החיצוני. בכתבה צוינה במפורש הסיבה לכך (תא הנוסעים נמצא תחת לחץ), אבל פוספסה המסכנה המתבקשת ובמקום זאת הוסקה מסכנה שגוייה (שזה מייצר מערכת בקרה כפולה). ששוב פעם, זה בונוס, ולא הסיבה האמתית.
אחד | 10.10.15
6.
אני חושב שההסבר הוא קצת שונה
הרווח בין החלון הפנימי לחיצוני אינו מדוחס. אם החלון הפנימי היה אטום לגמרי, הרי שהיה עליו לחץ מתמיד מבפנים וזה היה מחליש אותו מאד. הסיבה שיש חור היא להשוות את הלחצים בין פנים המטוס לבין אותו חלל (בצורה איטית) כך שהחלון הפנימי לא יהיה שרוי בלחץ תמידי.
ליאור | 10.10.15
4.
החור בחלון הפנימי במטוס
החור הוא כדי למנוע התעבות על החלון החיצוני בגלל הפרשי הטמפרטורות בין פנים המטוס לחוץ .בחוץ בגובה הטמפ יכולה להגיע למינוס 40 ויותר. רק החלון החיצוני נחשב לחלק ממבנה המטוס שמחזיק את הלחץ. כל מה שכתוב בכתבה מראה על חוסר הבנה בתעופה. איש תעופה בדימוס.
oded | 10.10.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת