אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יפן איננה אופציה

90 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

90.
כמה נכון - כמה מדוייק
חזרתי מ- 3 שבועות ביפן. החניתי את רכבי, וראיתי על המדרכה שקית במבה ריקה, וקופסת סיגריות ריקה גם היא. הרמתי וזרקתי לפח. הלוואי והרגל זה יעבור לכל מי אשר סביבי. הלכתי למופע באולם מסויים. בהפסקה, בשירותים, עמדתי ליד ברז המים כדי לרחוץ את ידי. לא יצאו ממנו מים. אז קלטתי שבישראל צריך לפתוח את הברז עם היד. הברז אינו אוטומטי כמו ביפן. מהר מאוד אני חוזר לכאוס הישראלי, אך לבי אי שם במזרח.
משה יונאי | 04.05.18
88.
תחושות מאוד מדוייקות
גרתי ביפן מספר שנים. ההרגשה שהכל עובד "כמו שצריך", שאנשים מכבדים אחד את השני והשקט הנפשי שנובע מכך, זה בדיוק מה שהרגשתי בכל שנותי שם. לזה התגעגעתי גם כשגרתי בארה"ב וגם בישראל. נכון שלא הכל וורוד ביפן. לא הייתי רוצה להפוך להיות יפני ולקבל על עצמי את כל המוסכמות החברתיות בהן הם חיים. גם אם הייתי רוצה, לא הייתי יכול - זר לא יהפוך ליפני גם אם יחיה שם שנים רבות. הכרתי הרבה כאלה והם עדיין היו שם זרים. עם זאת, הייתי מוכן להמשיך לחיות ביפן כ"אורח" עוד שנים רבות. כל אותן מוסכמות חברתיות נוקשות שמוזכרות בתגובות כאן (לחכות לבוס בשביל לעזוב את העבודה ואח"כ ללכת לשתות איתו, תפיסה די מיוחדת של חיי הנישואין ואחרים), אמנם קיימות (אם כי במידה הולכת ופוחתת אצל הדור הצעיר ובמקומות עבודה הפחות מסורתיים, כמו החברה הבינלאומית שבה עבדתי). בכל מקרה, מוסכמות אלה אינן חלות על זרים ואף אחד לא מצפה מזר שיתנהג כיפני, 'סטייה' של זר מהמוסכמות לא נזקפת לחובתו, אלא להפך - מסקרנת את היפנים ופעמים רבות גורמת להם לרצות להתקרב אליו. כך זר הגר שם נהנה מכל העולמות - החוק וסדר והשקט הנפשי, ללא המועקה החברתית. לגבי הגזענות - אכן, יש ליפנים מחשבות לגבי היותם העם המתורבת, לעומת האחרים. אולם לעולם לא ראיתי את הגזענות הזאת מתבטאת באופן האלים, המגעיל והבוטה כמו שזה קורה במקומות אחרים בעולם, כולל בישראל. נכון, זר לא יכול להתאזרח ביפן. אם הוא אזרח מועיל - עובד בעבודה בה הוא נדרש או מחזיק עסק ושומר חוק - אפשר לחיות שם בנעימות רבה שנים רבות. מי שרוצה לבוא לשם רק כדי להנות מהשגשוג, בלי לתרום את חלקו - יתקשה לעשות זאת.
מ | 09.11.15
86.
נכון, יפן אינה אופציה
כתוב יפה מאוד, אבל, יפן אינה אופציה וגם לא צריכה להיות אופציה. בעצם, שום מקום לא צריך להיות אופציה למדינה הנפלאה שלנו. כמי שביקר ביפן פעמיים (2000, 2003), אני בהחלט ממליץ להגיע לשם. אך לא על תקן של מתבטל בפני היפנים, אלא כמתבונן ומתרשם. אז, ההנאה מובטחת. טיול נעים, ולא יקר בהכרח.
יוסי | 08.11.15
80.
יפן אינה אופציה!!!
בהמשך לתגובתי הקודמת.... תעזבו את ההיסטוריה! בפעם השנייה ליפן עם אישתי(יפנית) וילדי הבנתי את מה שסיפרה לי אישתי כשלא רצתה לחזור ליפן עם הילדים שלנו. ביום הראשון של ילדיי בגנים ובביה"ס הם חזרו הביתה עם משהו דמוי מחזיק מפתחות, כששאלתי למה זה? התשובה היתה די מפתיעה.... "זאת אזעקה במיקרה שמישהו ינסה לחטוף אותנו"! כאשר אתם ברחוב ובשעה 17:00 בדיוק, אתם שומעים מנגינה מרמקולים אז תדעו שזה סימן לילדים לחזור מיד הביתה כי מחשיך וזה מסוכן! אישה תפחד ללכת לבדה בסימטה חשוכה.... למה? תחשוב על זה ברוך!
צביקה  | 07.11.15
77.
יפן? אופציה? חחחחח
רוב התיירים שמבקרים בישראל מוקסמים ורוצים לחזור לכאן.... אז הם צודקים? אין ספק שיפן מקום מדהים לבקר ולטייל אבל.... לגור שם בתור יפני? הצחקת אותי! בתור אחד שגר שם 5 שנים (בתור סטודנט) ועוד תקופה של 6 שנים לעבודה (עם המשפחה היפנית שלי)... תאמינו לי שזה ממש אחרת. יפן שראית כתייר היא שונה לחלוטין מיפן האמיתית!
צביקה | 07.11.15
76.
כתבה מאוד לא מדייקת - בבקשה לקרוא את האמת
יפן 1. מדינה חסרה כל יזמות, כמעט ואין פרסי נובל ( סה"כ 24 )יחסית ל 357 של ארה"ב זה שום דבר 2. התרבות היפנית היא לא תרבות משפיעה אלה מושפעת ועד 300 לפני הספירה הייתה תרבות פרימטיווית של ציידים מלקטים ועד הפגישה עם התרבות הסינית במאה החמישית הייתה חסרת משמעות 3. היפנים כאמור לא המציאו דבר אלה שכללו המצאות של אחרים 4. תרבות עם ציות עיוור לא מביעה להישגים 5. אחרי 1945 יפן התחילה לייצר מוצרים סוג ב' וכך התעשרה אחרי 1990 לא ניתן היה להתחרות יותר עם סין שבה אוכלוסייה של פי 10 יותר, לכן יש משבר כלכלי 6. רמת החיים של היפנים לא גבוהה במיוחד, הם חיים בערים צפופות ללא פרקים ולרוב בבניינים בני קומה אחד טוקיו היא מגוכחת יחסית לשנחאי והונג קונג יחסית במס' הבניינים הגבוהים, 7. ביפן שי פשע נמוך יחסית ויש בריונות רבה בבתי ספר וכמובן יחסים לא תקינים בין גברים ונשים 8. יפן ביצע מס' רב של פשעי מלחמה בין 1931 - 1945: ועד היום שלא כמו בגרמניה מסרבים להתייחס לחלקם 9. היום בדיוק כמו לפני 100 שנה יפן היא חסרת משמעות יחסית לענקים שסביבה
הסטוריון | 07.11.15
73.
עזבו אותם מהמדינות ה"נהדרות" יפן נורבגיה וכו'
אני לא אומר שאין ממה ללמוד מהם - בטח שיש - אבל המדובר במקומות שדי דכאו את היצר האנושי. אני אישית מעדיף דברים קצת יותר אנושיים. וזה בדרך כלל ניתן לבדיקה לפי מספר ילדים פר משפחה. אני מניח שיש אנשים שיש להם טעם ובחירות אחרות בחיים - אבל זו הבחירה שלי. ואני בהחלט מודע לבעיות הרבות שיש בארץ
סתם מקומות מדכאים | 07.11.15
71.
כמה שאתה טועה ומטעה
להיות מעמד בינוני ביפן זה סיוט. קמים בחמש וחצי כדי לנסוע 2.5 שעות בתחתית הדחוסה לעבודה. עובדים (או יותר נכון נמצאים בעבודה עד שהבוס מחליט ללכת - והוא מחכה לבוס שלו וכל יש תחרות של להשאר כמה שיותר מאוחר גם אם אין עבודה. אז הולכים לשתות עם החברים לעבודה כדי לחזור הביתה ב11 בלילה אחרי עוד שעתיים ברכבת. שכר נמוך יחסית ליוקר המחייה. כולם סוג של רובוטים. אפס חשיבה מחוץ לתלם, אפס יוזמה. שאני רואה ילד יפני בן שלוש משתולל בגינה אני פשוט מרחם עליו. תוך שנתיים שלוש יהפוך לרובוט ממושמע, לא משתולל (חלילה) ולא חולם לעשות משהו בניגוד לכללים חברה מעמדית. הנשים בתחתית. כמה שישראל עדיפה, אין לך מושג.
גרתי שם | 06.11.15
69.
נכון, מקום ללא צעקות זה גן עדן אבל היתר?
היפנים משלמים מחיר כבד עבור האיפוק "המדהים" שאתה מתאר, והמערכת מתחילה להיפרם...גם לא מסתדר לי ההיתר לתלות שלטי נאון מרובים, כאשר בודדים ליד גשר ההלכה או הבורסה משגעים אותי. אבל אז אני נזכר בשילוב של הרצחנות או קור הרוח של היפנים בקיפוד חיים (ולאו דווקא הסמוראים) לצד העובדה ששעה לאחר מכן הם מתמסרים להייקו
תמימות | 06.11.15
67.
בתור אחד שעובד כבר 3 שנים עם יפנים, כמה שאתה טועה
יפן היא ארץ נוראית, נתחיל מהסוף, אין ילדים = אין עתיד וזה המצב נכון לעכשיו, לפי מחקרים דמוגרפים אין עתיד ביפן כי הם פשוט הרגו את עצמם אחרי שהחליטו לא להביא ילדים לעולם. ולמה הם לא מביאים ילדים? אהה... כי יקר, כי עובדים 24 שעות ביממה וכי החיים ממש לא פשוטים שם, במיוחד לנשים.
-_- | 06.11.15
64.
אמיר זיו כותב ככ יפה אבל
הנסיעות האלו למקומות רחוקים עם ילדים יוצר תחרות ומדגיש את הפערים ביננו. ביחוד בקרב הילדים. לנסוע ליפן יקר ביותר. מרבית הציבור לא יכול לפנק בטיול בר מצווה שכזה וחוויה אינטימית ומחברת של הורה וילד לא מחייבת את זה. זריחה במדבר יהודה , שיוט של יומיים מול חופי הארץ, טיול בפנינים של שביל ישראל - עושה את העבודה ואפשר גם בקבוצה, כדי ליצור חיבור ושוויוניות ואכפתיות. זו אחת הבעיות כיום. מדברים רק על איפה הייתי ולאן טסתי ובאיזה מלון לנתי ובאיזו מסעדה אכלתי. הילדים בתחרות . שיחות של ילדים בני 9 נשמעות כמו שיחות משעממות של מבוגרים. החברה בישראל תהייה יותר קהילתית אכפתית ומנומסת אם היא תחזור להיות קצת יותר צנועה והמדינה תהיה קצת יותר סוציאלית. התחרות האגרסיבית הזו , ששותפים לה גם ההורים,יש לה צד באלימות ובניכור הפושה בכול. תפקידנו לשנות ולנסות לשפר. נכון , יפן יפה מסודרת נקיה האומנות מדהימה - המחול התיאטרון האפנה והקדמה הטכנולוגית והנקיון הניקיון. אבל יש לזה גם צד פחות יפה - נוקשות בלתי מתפשרת שמביאה לתוצאות כואבות, שפורטו כבר בתגובות קודמות.
 | 06.11.15
63.
אני אוהב את ישראל
הדשא של השכן תמיד ירוק יותר זו מהות הכתבה הזו. אתה ועוד הרבה אנשים לא מבינים מה יש לכם. אולי תבינו כשכבר לא יהיה. יש לנו את הרע ביותר אבל גם את הטוב ביותר ואת כל מה שביניהם. אני לא מחליף את זה תמורת מדינה הומוגנית, שקטה וצייתנית ולא משנה כמה יפים גני הסלעים שלהם או כמה מסודר הם נכנסים לרכבת.
סנופקין | 06.11.15
59.
ניקיון יסוד
כול מילה אמת .גם אני חזרתי מיפן בשבוע שעבר. וחוזר השבוע שוב מתפעל מדבר פעוט נוסף שלא ציינת. פחי זבל .ובכן ברחובות לא תיראה פחי זבל .ואם יש בידך שקית המכילה דברי זריקה .אין באפשרותך להתפטר מזה ותאלץ לשאת אותה .(יש אפשרות בבתי המלון בחדר עם פח קטן).וראה איזה פלא יש ניקיון ברחובות. ותתארו לעצמכם את זה בארץ?
שלמה  | 06.11.15
58.
רק הערה שיפן היא בין המדינות הגזעניות בעולם. חוקי הגירה נוקשים וגזענות של התושבים
בישראל הרבה גזענים, אבל זה גם כי ישראל היא מדינה מאוד מגוונת - יהודים, ערבים, לבנים, שחורים, אסיאתיים. היפנים רואים בעצמם גזע עליון מעל עמי העולם בכלל ועמי אסיה בפרט. חוקי ההגירה המאוד נוקשים שם מקשים על ההגירה, גם למי שהתחתן עם יפני.
בכל דבר- טוב ורע | 06.11.15
57.
מי שלא ביקר לא יבין
התגובה היא לכל המגיבים ובעיקר "לקוטלים" שבהם. נכון , לא הכל מושלם ביפן ....ואפילו להיפך, כן הם שונים מאיתנו לגמרי! אבל יש המון מה ללמוד מהם , לא הכל , גם לא הרוב. אפשר גם להביט ....וללמוד, כן ללמוד! זה שאומרים משהו טוב על תרבות אחרת , לא הופך את התרבות שלנו לנחותה. בעצם הקטילה , אנחנו אומרים הכל על עצמנו. לחיות שם ?! לא אבל לראות וללמוד במה אנחנו יכולים להשתפר, בהחלט כן!
בני  | 06.11.15
54.
לא הייתי מתחלף עם היפנים אפילו לא לרגע. עם חולני.
אני מעדיף לחיות בחברה שמעניקה טיפול רפואי מצוין גם לשונאיה מעזה ומסוריה, ולא אונסת ובוזזת ועורפת בסיטונות כפי שעשו היפנים לסינים ולקוריאנים שהיו תחת שלטונם. אז מהם אתה לוקח דוגמא? לפחות תראה אותם כמו שהם באמת.
אלי | 06.11.15
52.
היפאנים הגיעו לשקט הזה אחרי 300 שנה של מלחמות ומלחמת אזרחים
אחרי מלחמות אזרחים פנימיות ואחרי מלחמת עולם שנמשכה 20 שנה (הכיבוש היפאני נמשך הרבה יותר מהגרמני) אחרי פצצות אטום שגבו מליון קורבנות לפחות ... (250 אלף נהרגו מיד ועוד מליון לפחות ממחלות) לאור האתגרים האדירים שמייצרת הגאוגרפיה והאקלים היפאני: טייפונים (10 בשנה) , גשמים בנוסף בכמות אדירה, הרי געש פעילים (10 נמצאים בריכוזי אוכלוסיה) , רעידות אדמה, צונאמי. שכנות לא חביבות - סין במסע כיבושים, צפון קוריאה - פסיכוטית, רוסיה הסובייטית פלשה וכבשה איים יפאניים (קיריליים) יש להם הרבה בעיות: ביפן אין כמעט פשע: שמות הפושעים מפורסמים ברבים, עבור המשפחה זה אסון אמיתי (משפחות של פושעים מנודות מהחברה) , גם היאקוזה היפאנית היא גרסת לייט של המאפיה האיטלקית / רוסית/ מכסיקנית/ קולומביאנית. תוחלת החיים: 87, בישראל 82 תוחלת החיים הבריאים: 82 בישראל 71 (משך הזמן שאדם נשאר בריא). המזון היפאני שונה במובהק מהמערבי. בטלחויזיה היפאנית אין טאבו שמאפיינים את המערבית: עירום גברי מופיע כל הזמן, מגע פיסי בין מבוגרים לילדים/ילדות (אירוטיקה) הוא דבר בשגרה. צופה מערבי יזדעזע. להלן לינק לסדרות טלויזיה בערוצים הממלכתיים: (סדרות לילדים יפניים) https://www.youtube.com/watch?v=BsBp7XKOjUo לא להזדעזע
tאמיר | 06.11.15
50.
ביפן זה חוצפה גדולה ביותר להיות שמאלני שתומך במסתננים
ביפן אין כמעט זרים חוץ מתיירים וטוב שכך אחרת יפן כבר לא הייתה יפן. היתרון הכי גדול של יפן לעומת ישראל זה שאין שמאלנים שתומכים בהסתננות כמו ש יש פה. בעניין הזה הם לא מוכנים שישחקו איתם משחקים - בתור תייר אתה יכול לבוא אבל לא יותר מזה.
אלון | 06.11.15
49.
ספר את כל זה לידידה היפנית שלי
שמתחננת להתחתן איתי כדי לברוח משם ולעבור לגור פה. אני יכול לכתוב לך מגילה עכשיו על כמה יפן זה מקום גרוע לחיות בו, אבל כתבו על זה פה כל כך הרבה. בתור כתב באתר ישראלי מוביל, אתה ממש יצאת ליצן מתחילן. החוק הראשון למתייר: תיירות דבר אחד חיים יומיומיים במצב שגרה דבר אחר!!
גל גלבוע | 06.11.15
47.
גירדת את פני השטח
יפן היא כזו בין היתר בגלל תרבות שונאת זרים, הידעת שלדוגמה אם תהייה נשוי ליפאנית לעולם אפילו אחרי 40 שנות נישואים ומגורים ביפן לא תהיה אזרח יפאני. רק ביפן ובמדינות המפרץ יש חוקים גזעניים כאלו, אבל בגלל הגזענות האמיתית שחושבת שגזענות קיימת רק אצל אנשים ממוצא אירופאי לא קיימת ביקורת מפוכחת כלפי שנאת הזרים במקומות מסויימים.
דוד קולומביה | 06.11.15
44.
2 דברים לכותב המוקסם....
1. חנך את ילדיך להתנהג כיפנים, מכאן יבוא השינוי: הערצה עיוורת של המנהיגות, המעסיק ומקום עבודה, עבודה אינסופית והקרבת כל דבר אישי ומשפחתי למען הכלל. 2. אתה יודע עד כמה היפנים אכזריים? מה הם עשו בקוריאה ובסין? בפרל הרבור? אתה יודע שמיד לאחר משגל עם קוריאנית ערפו את ראשה? אתה מודע לאנטישמיות העצומה שלהם? אז ככה, תכניס גם את זה לחינוך של הילדים שלך. הייתי ביפן מספר פעמים, מטעם העבודה, הייתי במפעלים בהם דלת השירותים נפתחת אוטומטית אחרי 3 דקות שהעובד נמצא שם, וכל המנהלים הזוטרים יוצאים כל ערב לבלות עם המנהל הבודד והזקן ומאחרים לו לחברה והורסים את חייהם. אז עשה לי טובה.
דניאל פנטרוק | 06.11.15
43.
בדיוק מה שהרגשתי כשנחתתי לראשונה בטורונטו
שקט וביטחון. הדברים פשוט עובדים. עכשיו לך ותחיה את החיים שלך איך שאתה רוצה. טורונטו היא כמובן כפר נידח לעומת טוקיו, אבל תחושת השקט והבטחון אחרי עשרות שנים של חיי מלחמת הישרדות בישראל (הגדרה כל כך נכונה) היתה משכרת גם כאן.
נמושון | 06.11.15
42.
תחושות זהות
אמיר זיו, קראתי את שכתבת והרגשתי כאילו קראת את מחשבותיי ותחושותיי. כך בדיוק הרגשתי לאחר שחזרתי מיפן- איזה סדר, נימוס, ניקיון, מחשבה מאחורי כל דבר, אכן- הלם תרבות לישראלית שכן מטיילת בעולם!!!! חזרתי לארץ וסיפרתי לתלמידיי על תלמידים הלבושים בתלבושת אחידה, נכנסים למטרו , יושבים ולא צועקים ומדברים בקולי קולות, לא מוציאים טלפונים, קמים למבוגרים....אכן הוקסמתי כאשר עובד בסופר "רדף" אחרי כדי להחזיר לי עודף , שווה ערך לעשר אגורות!!!! ושלא לדבר על האתרים והמקומות היפים שראיתי. מבינה ויודעת שהעם היפני לא מושלם אך הייתי שמחה לו למדנו מהם מעט!!!
זהבה | 06.11.15
39.
הישראלי הפרובינציאלי
הנה דוגמא לישראלי הפרובינציאלי שנסע לטייל איפשהו ואת רשמיו כתייר הוא מותיר בצורת "איזה כיף שם וכמה חרא פה". תשמע, ילד. כמעט כל תייר שחוזר מישראל בטוח ישראל היא גן עדן עלי אדמות (גן עדן יקר, אבל עדיין גן עדן). לך תסביר לו שיש הבדל בין לתייר לבין לחיות. אחד כמוך לא יצליח לעמוד קצב החיים היפני שדורש מסירות אינסופית לעבודה וחתירה למצוינות בכל. ככה זה כשאתה ישראלי פרובינציאלי. נולדת להיות בינוני מבלי לדעת זאת...
אביב | 06.11.15
38.
יפן וקוריאה
בשתיהן ביקרתי (ביפן - פעם אחת ומאז מנסה לחזור לביקור חוזר, בקוריאה - מעל 10 פעמים בנסיעות עבודה) ושתיהן אכן מדהימות ומציגות מבט אחר לחלוטין על איך מדינה יכולה להתנהל. מנגד - הקיצוניות בהצגת המצב כאן בארץ צורמת ואף שמדובר בתגובה אישית של הכותב (שאכן כותב נהדר) - עדיין נראה כי יש כאן הסתכלות רק על מה ששלילי. בדקת פעם איך נראית מערכת היחסים של עובד במדינות האילו עם מקום העבודה שלו? הוא למעשה משועבד ועובד כמו חמור (כשצריך - גם 8 ימים בשבועת 25 שעות ביממה). ניסית פעם להביא אותם לידי החלטה מסוימת או לסכם משהו עם מישהו? לרוב ההחלטות חייבות להתקבל "פה אחד", כלומר - כל שרשרת הפיקוד חייבת להסכים. תוצאה - תהליך ארוך ומתיש. האם הם אכן יותר מרוצים בחיים? לא יודע אבל כן ראית פעם מבטי קנאה (הוא הגיע את זה במפורש) מצד עמית זר שהגיע לביקור אל מול יחסי העבודה בהם נתקל כאן. אצלו - הבוס שלו הוא אלוהים וכל אמירה שלו היא פקודה לביצוע מיידי. אז אכן שם מעולה, אבל לא הכל, וגם אצלנו לא רע אם כי יש עדיין מה לשפר. שבת שלום
ישראל ויינברג | 06.11.15
33.
סיינפלד כבר אמר
בברירה בין נקיון לליכלוך - מה עדיף? נראה לי שברור - נקיון , לא? אז בואו נתחיל ליישם זאת כשאלת בסיס ומחדל לכל בעיה אז כמו היפנים, בברירה בין מירי רגב בישראלית לשניזו אבה היפני - במי נבחר? ..... וכן הלאה וכן הלאה אגב, שמתם לב שמדינות נקיות לא נלחמות? (ראה שוויץ, סינגפור ויפן...)
שי | 06.11.15
31.
כמה תשובות ל3
ביפן שעות העבודה קצרות יותר מבישראל. ועכשיו גם יש עובדה סטטיסטית. הם מקבלים יותר שער ויש להם הפסקה של שעה וחצי במינימום לצהרים. כשהמורה שלי בקיוטו שמעה שבמדינות מסויימות יש הפסקה של חצי שעה החא הייתה בהלם. אני בטוחה שבישראל, סטטיסטית יש באופן כמעט זהה מסתגרים ולא מעט מתאבדים רק שביפן מכירים בעיות ומחפשים פיתרון ובישראל אוהבים להסתכל מהצד ולהגיד כמה מוזר מצב כזה או אחר. ובעיקר להסתיר. על יפן תשמע רק מה שמוזר או רע... כי זה מה שמעניין. מעצבן לשמוע על חברה "מושלמת". יש בעיות. אבל הם מתמודדים
אדר | 06.11.15
25.
מסכים עם אמיר (תגובות 2 ו3)
החברה היפנית היא אחת השוביניסטיות ביותר על פני כדור הארץ, אולי באיראן המצב יותר גרוע , לא בטוח. אשה יכולה ללמוד באוניברסיטה אבל היא תמיד תהיה מגישת תה ותמיד תשב לבד עם הילדים בערבים בבית כאשר הבעל הולך למועדונים להשתכר ולהמרח על "מארחות" למינהן. הייתי ביפן 5 פעמים, ובכל פעם נדהם מחדש מהקונטרסט הזה - כל התיאור הפסטורלי בכתבה למעלה לעומת כל הדברים הרעים והמגעילים שהכתב "שכח" לציין, אולי פשוט לא שם לב ? זה נכון, כשלא דוחפים אותך וכשהרכבת עוצרת על השנייה קל לשכוח מהחסרונות.
לב | 06.11.15
24.
יפן- חוזרים אלייך שנית
לפני כחודש חזרנו מביקור ביפן וקוריאה שארך כחודש ימים.חייב לציין שהכתוב מרגיש לי כאילו אני פירסמתי אותו, או לפחות ניכתב עלי.אנחנו אנשים המטיילים המוןןן בעולם.חוויה רוחנית ת וארצית יומיומית שכזו לא חווינו בשום מקום אחר.אין לנו כוונה לעבור לגור שם, וגם לכותב הכתבה לדעתי אין כוונה שכזו.רצה רק להאיר את עיננו, ובזה הצליח להמחיש בגדול!עבורנו זו היתה נסיעה עם טעם שלעוד, ולכן חוזרים בקיץ הקרוב לסיבוב נוסף של טעימות.יפן זו מדינה שבהחלט שווה עד מאד להגיע אליה.
עמית | 06.11.15
22.
יפן מדינה הכי אחידה גזעית בעולם. 99% יפנים. 0 הגירה . תשווה לישראל.
ישראל מדינת הגירה יבשתית שכל גבולותיה עם עולם שלישי שרוצה לפלוש פנימה ונלחם בה. יפן היא מדינת אי מבודדת עם אותו עם שמאכלס את האי כבר אלפי שנים ועם 0 הגירה, כמדיניות. באמת יש מה להשוות? היפנים בתנאים דומים לישראל היו כבר מזמן מבצעים ספוקו (חרקירי), כולם ..., הייתי שם עשרות פעמים ואני מאד אוהב את יפן, והאופי היפני, אבל האופי המיוחד שלהם נובע מהתנאים המיוחדים. באמת שאי אפשר להשוות. כמו שתשווה דקל לבונסאי.
הייתי ביפן עשרות פעמים | 06.11.15
20.
יפן היא היפוך קיצוני לישראל, זה נכון,
אבל הגזענות של היפנים הופכת את רוב העולם (ובטח את ישראל) למופת סובלנות. הם פשוט מנומסים מכדי להטיח את זה בפרצוף שלך, כי זה לא באינטרס שלהם. אבל תשאל את הסינים לאיזה יחס הם זכו מהם במלחמה שלהם עם יפן, מעשי זוועה שיפן עדיין מסרבת להתנצל עליהם. . מה זה אומר לך על הצדקתם של המעשים. ואם האמריקאים רחוקים מהישראלי, היפני לעולם לא יזמין או יבקר, והכל יהיה על השטח. זה מדהים ונקי כאורח, זה מוות קליני למי שנשאר שם אפילו כמה חודשים.
עמית | 06.11.15
14.
גם פינלנד
גם בפינלנד שקט וסדר וניקיון, בלי האלהה של עצמים (כמו הסלעים בחצר), ועם תרבות שמלמדת את הפרט לתפוס את עצמו תמיד כחלק מהחברה. אצל היפנים יש כל כך הרבה דוגמאות של הגזמות מטורפות בשביל לאזן את הריסון העצמי שהם כופים על עצמם ואילו אצל הפינים זה בא ממקום אחר לחלוטין - בריא הרבה יותר לטעמי.
שוקי | 05.11.15
11.
מה הטעם בלהקים חברת מופת...
...אם היא עתידה להיעלם תוך דור או שניים? הרי היפנים אינם מתרבים בקצב המינימלי הנחוץ לשם שימור האוכלוסיה, והמשמעות היא שחברתם תיעלם תוך דור או שניים. אם הם ינסו להילחם בכך על ידי יבוא מהגרים - התוצאה תהיה זהה, משום שהללו לעולם לא יהיו יפנים אמיתיים והתרבות תאבד. אז לסיכום, אני מעדיף את החברה הישראלית שהיא אולי קצת רועשת ומבולגנת, אבל מאוד מאוד בריאה וחפצת חיים.
אורן | 05.11.15
9.
חזק
כאחד שעזב את הארץ לפני 20 שנה, אני מסתכל בכאב על המדינה שרק הולכת ומתדרדרת. מחירי הדיור בשמיים, יוקר מחייה לא הגיוני, שחיתות בכל מקום, לכלוך, אלימות, חוסר כבוד לזולת, נהיגה פרועה בכבישים ועוד ועוד... אמיר, ביקרת בגן ילדים ביפן? משם זה מתחיל. השקט, המשמעת, החינוך לסובלנות, הניקיון... איך נראים בתי הספר שלנו? יש שם משמעת? איזה דוגמה אנחנו נותנים לילדים שלנו? הכל מתחיל מגיל אפס. כל עוד לא יהיה שינוי שם שום דבר לא ישתנה.
ראובן | 05.11.15
8.
כמה פרטים קטנים ששכחת להזכיר
למשל את פשעי המלחמה שביצעו היפנים באוקינאווה. שחיילים יפנים השתמשו בתושבים כמגן אנושי (נשמע מוכר?). שרבים שוכנעו שארה"ב מגיעה ואיתה הסוף מגיע, ולכן בוצעו התאבדויות המוניות. כ 100,000 איש התאבדו בעידוד החיילים שטענו כי אחרת יאנסו ויירצחו ע"י ארה"ב. לכל אומה יש חלק שאותו היא מעונינת להסתיר. גם ליפנים יש צד אחר, שלא רואים כשבאים לביקור חטוף. אני יכול לתת עוד דוגמאות מהשנים האחרונות, ומהצד האזרחי, אבל הרעיון ברור.
שי | 05.11.15
4.
יהיה נדוש לכתוב "כל מילה בסלע", אז...
רק אציין שלא צריך ללכת כל כך רחוק כדי לחוות את כל מה שציינת. כשגרתי בדבלין שלוש שנים ולאחר מכם בברלין שנתיים, כל ביקור בארץ היה כאפה לפנים. האירים הם עם נחמד כמותו לא פגשתי בשום מקום, ובגרמניה הבירוקרטיה, הדיוק והציות לכללים נראים קיצונים לעיתים אבל יש בהם משהו מרגיע, כאילו הכל יהיה בסדר. שם גם לא יקראו לך בוגד על כך שהבעת אהדה למדינות אחרות באיזה טוקבק או פוסט. אנחנו מדינה צעירה, אולי בסוף (אחרי שאתה ואני נהיה במקום שכולו טוב), גם פה יהיה קצת יותר טוב.
גושן | 05.11.15
3.
כתבה שמתעלמת מבעיות רבות מאוד ביפן, המשך
בתוך 25 שנה, מצב שהביא את הממשלה להצהיר שמדובר על לא פחות מאיום קיומי. רוב אוכלוסיית יפן מבוגרת ויש יותר בתי אבות מבתי ספר שחלקם שוממים!!! בסקר שנערך לאחרונה יותר מ 40% מנשים הגברים מתחת לגיל 30 הצהירו שהם סולדים ממגע מיני או גופני אחר ואינם רוצים או יכולים לקיים יחסי מין. על פי כל קנה מידה יפן כיום היא חברה חולה מאוד. קצת איזון לכתבה הזו.
אמיר | 05.11.15
2.
כתבה שמתעלמת מבעיות רבות מאוד ביפן
זו עוד כתבה שמתמקדת רק בדברים חיוביים ומתעלמת מהרבה מאוד דברים שליליים שקורים כיום ביפן, כאשר מתארים משהו כדאי לתאר אותו במלואו ולא לצייר תמונה חלקית. יפן סובלת משיעור התאבדויות מהגבוהים בעולם. שעות העבודה ביפן הן מהארוכות בעולם וקיימץ תופעה קיצונית של שיעבוד לעבודה, כולל לאחר סיום שעות העבודה הרשמיות. ביפן קיימת תופעה ייחודית של הסתגרות בני נוער הצעירים מהעולם בחדרם, ישנה תעשיה שמתמחה בהוצאתם לעולם. אבל מעל לכל, יפה היא המדינה המפותחות היחידה בעולם האוכלוסייה צונחת, וצפויה לצנוח ב30 מליון
אמיר | 05.11.15
1.
יפן
אמיר זיו היקר. כל כך היטבת להביע את רשמיך מהמסע ליפן. בדיוק כך חשתי בעקבות ביקורי במקום לפני כשנתיים. אלא שכמובן אתה קולע בניסוחיך בצורה הכי מדוייקת ונכונה. חזרת למציאות סכינאית חדשה שמכניסה לסוג של הלם תרבות לאחר טיול כל כך רגוע מנטאלית ופסטורלי. לצערינו זאת מציאות חיינו ״ולעד נאכל חרב" כמאמר ראש ממשלתנו ״המהולל״. לחיזוק האימרה המקוממת הזו אני מציעה לך ולמכריך לצפות בסרט החדש שעולה היום לאקרנים "רבין היום האחרון״. צפיתי בו אמש והוא מטלטל, מתריע וקשה. סרט חובה!!! והלוואי שיזיז משהו...
שרה גן אור | 05.11.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת